מופע האימים של אולמרט הוא גול עצמי לתקשורת

מגישי תוכניות שיודעים להיות נוקבים ונושכים במקרים אחרים, מספקים לרה"מ לשעבר במה להכפשה ולהטפה על טוהר מידות, בלי אף שאלה קשה וללא הפרעות

אין מקום להשוואה. אהוד אולמרט (צילום מסך)

אחרי שנתנו בשבוע שעבר במה דומה לראש ממשלה כושל אחר מן העבר, אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' הציגו עוד מופע חנפנות מביך ביום שישי האחרון, כאשר אירחו בתוכניתם ב'קשת' את אהוד אולמרט. צמד המגישים, שבמקרים אחרים לא מתבייש לומר את דעתו (ואף הגנתי בעבר על זכותם לעשות זאת) ולנהל ראיונות נוקבים, קיבל בברכה את ראש הממשלה לשעבר שבמשך יותר מעשרים דקות נשא נאום פוליטי מובהק ללא שום שאלה קשה וכמעט ללא הפרעה.

בין השאר מתח אולמרט, שנידון לעשרים ושבעה חודשי מאסר לאחר שהורשע בקבלת שוחד ובעבירות מרמה והפרת אמונים, ביקורת קשה על ראש הממשלה נתניהו ומשפחתו ואמר כי "יש כנופיה שמנהלת את המדינה. זה חמור מאוד, אבל זו המציאות. יש אווירה שהכל מותר ושאין שום גבול. הדברים מדרדרים לרמות הנמוכות והנחותות ביותר. המשפחה הזו מתנהלת כמו משפחת פשע", והוסיף כי "היום נתניהו, יחד עם שר המשפטים שלו, מתנהל כעבריין נמלט".

מפגן הצביעות נמשך כאשר האסיר המשוחרר חזר שוב על הטענה לפיה "נעשה לו עוול במשפט", אך השיא הגיע כאשר רגעים מספר לאחר שכינה את משפחת נתניהו "כנופיה", הכריז אולמרט מול המצלמות כי הוא בסך הכל "אזרח שמוטרד מההתנהלות המופקרת, הבלתי אחראית, הברוטאלית, המפלגת, המסכסכת, הפוגעת של ראש הממשלה ובני משפחתו".

ואם כל זה לא היה פוליטי מספיק, אולמרט סיים את הנאום בהצהרה לפיה "אני מאוד רוצה שכחול לבן תנצח את הבחירות ואני מאמין שהיא תנצח", ולמי שעוד היה ספק לגבי מטרת הריאיון הדגיש כי לשם כך "אני אעשה כל מה שאני יכול במסגרת ההופעות הפומביות שלי, הראיונות שלי והמאמרים שאני כותב כדי שהיא תצליח". לסיכום אמר כי הוא "מצפה שהמדינה הזו תחזור לנורמליות, שהשיח הציבורי יהיה אחר", כי שיח ציבורי נורמלי הוא כמובן לתאר את ראש הממשלה כמי שעומד "בראש משפחת פשע".

מסע הכפשה

זו כאמור אינה הפעם הראשונה בה מתנהלת התוכנית של ברקוביץ' ואסייג כתשדיר בחירות עבור 'כחול לבן' (שאף הצהירו בעצמם כי הם מצביעים למפלגה בראיון בו גנץ נישק את ידה של אופירה). גם אולמרט עצמו הוא אשף תקשורת ובעל חברים רבים בתחום (החל לאחרונה לכתוב טור שבועי ב'מעריב'), המתמסרים בשמחה לקידום מסע יחסי הציבור שלו.

כך היה כבר עם שחרורו מהכלא לפני כשנתיים, כאשר אולמרט השתתף בכנס בבית התפוצות בהנחיית איש ‘כחול לבן’ יועז הנדל ולא בדיוק הקפיד על ממלכתיות כאשר תקף את ראש הממשלה ואמר בין השאר שהוא “מאחל לנתניהו שיסיים את תפקידו במהרה”. בהמשך הגיעה גם מתקפת היח"צ עם פרסום ספרו של אולמרט, אז העניק שני ראיונות נרחבים לערוץ 12 ול’ידיעות אחרונות‘  (שבהוצאת הספרים שלו ראה אור הספר) בהם התפאר בהחלטה הנועזת על הפצצת הכור, ותיאר את עצמו שוב ושוב כראש ממשלה שקול ומוצלח (בניגוד לתדמית החולה המסכן אותה טיפח בין כתלי הכלא). בין השאר טען אולמרט כי “קיבלתי את ההחלטה להרוס את הכור מיד עם קבלת המידע…אסור לתת לפחדים להסיט אותך מהמטרה המרכזית”. הוא גם לא שכח שוב לתקוף את נתניהו, אותו האשים כמי שביקש להפילו מהשלטון.

וכך קורה שוב עכשיו וביתר שאת לקראת הבחירות הקרובות, ובעוד גול עצמי מרהיב של התקשורת הישראלית. במקרה היחיד בו העז גיא פלג לחרוג מכללי הטקס, הזכיר לאולמרט את עברו הפלילי ותהה כיצד אסיר מורשע מטיף לנו על טוהר המידות, מיהר אולמרט להזדעק על כך שפלג "הפר את ההתחייבויות שסוכמו" בנוגע לריאיון.

ניתן לשאול אולי מדוע אדם שחצה מזמן את גיל 70, שנאלץ להתפטר מתפקידו הציבורי האחרון לפני כעשור ומאז העביר את רוב זמנו בחדרי חקירות, בתי משפט ותאי מאסר, ראוי לקבל במה נרחבת כזו בשעת צפיית שיא, אבל התשובה ברורה: ציטוטים וכותרות נגד נתניהו בתמורה לזמן מסך יקר ופרסום חינם. גם אולמרט יודע זאת היטב ומשתתף בחדווה בחגיגת ההכפשות נגד ראש הממשלה, תוך שהוא בונה על הזיכרון הקצר שלנו ומנסה לנקות את תדמיתו המוכתמת. אם זה יעזור גם למכור עוד כמה ספרים והרצאות, מה טוב.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

32 תגובות למאמר

  1. יש הבדל גדול בין שמאלנים לבין ימניים
    כי ימניים הם באו מדרום תל אביב. מדימונה.ירוחם.באר שבע.לוד .רמלה הם מדברים בח' ועין יש להם עשרה ילדים והם לא מלומדים עובדים בעבודות שרות רובם בעלי צבע עור כהה מה עוד אפשר לככלך עליהם ? הם פרימיטיביים רובם חובשי כיפות.
    אבל שמאלנים??? אין מילים עליהם כי זה עם מת רוחנית ועל המתים אסור לדבר

    1. אופירה מילא, אבל ברקו???מפתיע לרעה הפך עור ולקקן שזה מפחיד מה קורה להם שם בתקשורת מי מי באמת מפחדים.

    2. לקרמבו –

      מה אתה רוצה מברקוביץ' האומלל? הוא פוחד פחד מוות מאופירה. זה ניכר היטב בשפת הגוף שלו. ולמען האמת, אי אפשר להאשים אותו. הבהמה הזאת הייתה יכולה להפחיד בקלות גם את דרקולה.

    3. אבל ראש הממשלה מתנהל כראש כנופית פשע. כל ראשי המפלגות שלו בקואליציה עם תיקי חקירות. מאפיה לכל דבר וענין.

    4. שקרן וגנב….מאחז עיניים עם אשתו האמנית רודפת הבצע…היה מוכן למכור לאבו מאזן הכל ולהחזיר את הגולן לסוריה באמצעות ארדואן כי חובב השלמונים הזה קיווה לכסף של פרס נובל לשלום…איזו חוצפה של חובב-מעטפות שמנות עם כסף

    5. רוני, אל תהיה תמים, היא לא פחות גרועה ממנו. שכחת מה עשתה כדי למנות נציב מס הכנסה, חבר קרוב שלה ושל אחיה? אתה יודע איזה רעש קם? היה לה אינטרס פרטי למינוי. היא ניצלה את מעמדה כמזכירה של ראש ממשלה, לעשות ככל העולה על דעתה. ואנשים פחדו ממנה.

  2. ראש ממשלת פשע אתה וכל החבורה העוטפת אותך מאנשי שלומך(יחצנים , אנשי עסקים ועוד) אל תתטיף מוסר להנהגת המדינה המנהלת באחריות את סדר היום הלאומי, השחתת כל חלקה טובה בתקופתך בשלטון המקומי וכנבחר ציבור במדינה, בלעדיך ישראל יכלה להיות במקום יותר טוב והיא היום במקום יותר טוב משהייתה כשהייתה ראש ממשלה.

    בתחום הביטחון העומד בראש כיום מציג מדיניות, בעוד שאצלך היו רק מבצעים להבדיל!!

    נ.ב תודה שנהפכת לקורא טוקבקים!

    1. עדיף שתפסיק להיות עם העדר

  3. אוקיי אם אולמרט שהורשע בשוחד טוען שנעשה לו עוול אז לעשות לו משםא חוזר וכשיורשע יכלא ל10 שנים או שיואשם בביזיןן בית המשפט .

    1. פליאתי על כותב המאמר, למה אתה מצפה מהשניים הללו, כל שטחיים ורודים, עוד צמד המגיש תכנית של " לחם ושעשועים" בצורה וולגארית ריקה מתוכן, לשבועות רצון הצופים

  4. כמה מילים בשביל לכתוב "הכל עובר עליך וגו'"…

    הציפיה משני הפחצופים האלה לראיון עיתונאי רציני קצת מוגזמת. למה שיתחילו עם אולמרט?

  5. מותר לאולמארט לומר את דעתו
    והם בהחלט הזכירו את עובדת היותו אסיר לשעבר
    זאת לא תוכנית ראיונות פוליטים והם לא חייבים
    להיות אובייקטיבים.
    מה שחשוב לימין הוא -שנפסיק להתקרבן
    אולמרט קיבל ראיון מלטף להשמיץ את ביבי –
    סבבה זה חלק מהמשחק.
    נמצא מקום אחר להראות את ההשגים שלנו.

  6. הגנב אולמרט שוכח שהעם העיף אותו בגלל מלחמה כושלת הרוגים פצועים שבויים איש דוחה

  7. אולמרט מתפאר באומץ שלו על קבלת ההחלטה על הפצצת הכור הסורי, אבל איפה היה האומץ שלו במבצע עופרת יצוקה, שהסתיים מוקדם מדי
    מבלי למוטט לחלוטין את שלטון חמאס?

    ואפרופו הפצצת כור, אולמרט לא מזכיר שנתניהו (וברק) כבר נתן הוראה לצה"ל להתכונן לתקיפה, אבל אז אשכנזי ודגן מרדו והלכו להלשין לאובמה.
    מעניין מה אולמרט "האמיץ" היה עושה במקרה כזה.

  8. כמה צבועים רמה נמוכה יש ל תקשורת ו ל לנציגים ש למשל אדם היה ב כלא …מדברים נגד נתניהו בכול מצב על מנת לנגח את ראש הממשלה ואת משפחתו השקרים ו גם התקשורת השמאל לא ינצח

    1. כשהוא עושה – זועקת הכנופייה “דיקטטור” ומפעילה את כל המערכות הלא דמוקרטיות כדי להכשיל את המעשה שלו, וכשהוא לא עושה – הכנופייה מספרת לנו שהוא בטח לא עושה כי הוא מקבל שוחד בשביל לא לעשות.
      רק כנופיית רק-לא-ביבי מסוגלת לייחס את כל הרע בעולם לאדם אחד ובכל צעד שראש הממשלה המוצלח הזה עושה – להציג אותו כמושחת, מרושע וסכנה למדינת ישראל: “נתניהו, אם ידעת שהיה פשע – אתה פושע שלא אמרת או עשית משהו בעניין, אם לא ידעת שהיה פשע – אתה פושע שלא ידעת”. אם הוא מבצע מדיניות שנראית שמאל – הוא שקרן. אם הוא מבצע מדיניות שנראית ימין – הוא פאשיסט. ירדו גשמים סוערים במישור החוף? זה בגלל שהוא לא בנה סכר בשמים. נבחרת ספרד הפסידה לנבחרת פקיסטן? זה בגלל שהוא אכל גלידת פיסטוק.
      שיטת “השקר הגדול” היתה שיטת התעמולה האהובה על היטלר: אף פעם אל תיתנו לציבור להירגע, אל תסכימו שיש גם צד חיובי לאויב שלכם, התרכזו בו והאשימו אותו בכל מה שרע, ותחזרו על השקר בלי הרף. לא משנה על מה כותבים – תמיד תאשימו את היהודים. שיטת “השקר הגדול” היא שיטת התעמולה האהובה על כנופיית רק-לא-ביבי: לא משנה על מה כותבים – תמיד תאשימו את ביבי.

  9. ביננו…? חבל מאןד שאיננו ראש ממשלה היום

  10. אולמרט הוא אדם נבזה. רצה ששולה זקן אישה נשואה אמא לילדים וסבתא לנכדים תשב בכלא במקומו והוא יטייל בעולם ויאסוף מעטפות של כסף. אין לו בושה

  11. "בעקבתא דמשיחא חוצפה יסגא (לפני ימות המשיח, החוצפה תגדל)… וחכמות סופרים תסרח ויראי חטא ימאסו והאמת תהא נעדרת.

    1. אולמרט מסכן שכמותו, הוא צריך להיות במוסד איך שחררו אותו, שיתבייש לו והוא וכל השמאל, אבל אל תדאג האמת תצא לאור ויש דין ומש דיין

    2. מעניין, אם אולמרט טוען שנעשה לו עוול, אולי רק אולי, יחשוב קצת הלאה ויאמר עשו לי עוול, אולי גם הוא נפל כמוני. ביבי הרי לא נשפט בכלל, אבל אולמרט לא יאמר דבר כזה, הוא רוצה לבנות את עצמו על הגב של ביבי , לחפש אמפטיה, ולמצוא חן בעיני התקשורת.

  12. אולמרט מה הבעיה להבין שאת מזמן לא רלוונטי !!! אין לך זכות אפילו להביע דעות אתה עפר לרגלי ביבי אפילו לא הסוליה של הנעל שלו גנבת מדינה בוגד !!!!

  13. נגמרה הבושה. זה מדהים ולא נתפס. עבריין שישב בכלא(אני כבר לא מזכירה תיקיםמשנסגרו, ולא נשפט עליהם). כמה חוצפה וגועל נפש, יכול להיות לאדם כזה למתוח ביקורת. ובכלל הוא לא רשאי להביע דעתו בכל אמצעי תקשורת.
    טוב ברקו ואופירה, שני בריונים, ערסים, נתנו תוקף וגושפנקה לשחיתות של אולמרט ואשתו.

  14. מעניין, אם אולמרט טוען שנעשה לו עוול, אולי רק אולי, יחשוב קצת הלאה ויאמר עשו לי עוול, אולי גם הוא נפל כמוני. ביבי הרי לא נשפט בכלל, אבל אולמרט לא יאמר דבר כזה, הוא רוצה לבנות את עצמו על הגב של ביבי , לחפש אמפטיה, ולמצוא חן בעיני התקשורת.

  15. ימנים בכיינים ומתקרבנים. במקום לקום לקחת ולעשות ולשנות יושבים ומתבכיינים ומחכים שמישהו יבוא ויתן להם. אוי. 10 שנים נתניהו בשלטון ומה עשיתם ? תראו איזה קרקס. כחול לבן קיבלו עשירית הזדמנות לזמבר את נתניהו והימין ותראה מה הם עושים. בלי לשאול, בלי לבקש רשות. הימין בשלטון ולא יודע לשלוט.

    1. כי השמאל עובד בשיטה הבולשביקית הבזויה של השתלטות עוינת (אינפילטרציה) על כל התארגנות ימנית, כולל השתלת מגיבים (טוקבקיסטים) המתחזים לאנשי ימין ומטרתם דה-מורליזציה של הימין.

      https://conspil.com/2018/06/michaeli-bead-hishtaltut-oyenet/

  16. רוני, אל תהיה תמים, היא לא פחות גרועה ממנו. שכחת מה עשתה כדי למנות נציב מס הכנסה, חבר קרוב שלה ושל אחיה? אתה יודע איזה רעש קם? היה לה אינטרס פרטי למינוי. היא ניצלה את מעמדה כמזכירה של ראש ממשלה, לעשות ככל העולה על דעתה. ואנשים פחדו ממנה.

  17. אולמרט אגף10מוכר לך עשו לך קיטנה בזמן שאסירים אחרים חיים עם הפשפשים היית מיוחד עם אוכל מיוחד עם קרוואן כל זה בגלל שהיית ראש ממשלה קבלת את כל הכבוד בתור ראש ממשלה לשעבר אז תגיד למה אתה חותר שלא תהייה ראש הממשלה היחיד שלקח מעטפות שזקן קבלה ממך לכספת וגם עזרת לאחיך שעדיין נמלט מהחוק אז הכי קל ללכת על הראש של ביבי תזכור ואל תשכח להיות אסיר זה לא נחמד ואם היית אסיר רגיל בלי כל ההטבות שקבלת לא היית מאחל לאף אחד כלא אז הבנת מה שלא הבנת אולמרט אני כרגע לא מכנה אותך ראש ממשלה לשעבר כי לא מגיע לך

  18. אולמרט כשל כראש עריית ירושלים. וככזה ששילם חובו, מזהה היטב עבריינים….כמו שהיה.
    כראש ממשלה פעל מעולה!!
    להבדיל מביבי.

  19. אייל ברקוביץ הוא אדם נמוך ולא שווה גרוש

  20. התשקורת כידוע מקבלת באהבה ובזרועות פתוחות כל מי ששונא את רה"מ –
    וזו גם הסיבה שהאמון בתשקורת הנמוך ביותר שידעה הארץ!