בית המשפט העליון לריגול וסיקור חיובי

ניסיון הנהלת בתי המשפט להסיר כתבות לא מחמיאות מחיפוש בגוגל מצטרף לשורת מקרי מעקב אחרי אזרחים ואיסוף מידע אישי בניגוד לחוק

נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות | דוברות הרשות השופטת, Scott Webb

שערורייה נוספת במערכת המשפט נחשפה הבוקר, עם הפרסום של נטעאל בנדל ב'הארץ' על כך שהנהלת בתי המשפט פעלה כדי להעלים כתבות ביקורתיות נגד שופטים מתוצאות החיפוש של גוגל. על פי הדיווח, "צוות למניעת הכפשות שופטים ברשת" שפעל מטעם הנהלת בתי המשפט ביקש מחברת גוגל להסיר ממנוע החיפוש כתבות שפורסמו בכלי תקשורת מרכזיים והביעו ביקורת על שופטים או הציגו את מערכת המשפט באור שלילי.

כך למשל, בשנת 2015 פנה הצוות לגוגל בבקשה להסיר מן החיפוש כתבה משנת 2005 שהתפרסמה ב'גלובס', ובה דווח על החלטת היועמ"ש מני מזוז לסגור תיק חקירה נגד שופט בחשד לקבלת דבר במרמה. במקרה אחר, נעשתה פנייה לגוגל ב-2018 בבקשה להסיר מן החיפוש כתבה מ'הארץ' שדיווחה על מינוי לשופטת של סנגורית שבעבר התרשלה בייצוג נאשם והביאה להרשעתו. על פי בנדל, בחלק מן המקרים הנהלת בתי המשפט לא עדכנה את כלי התקשורת שאת פרסומיהם ביקשה להסיר וכמו כן לא דיווחה למשרד המשפטים או לכנסת על הניסיון להסתרת הפרסומים.

בתגובה מסרה הנהלת בתי המשפט כי החשיפה נוגעת "לפרסומים ישנים" וכי "כיום קשה להתחקות אחר הסיבות לבקשות ההסרה", אך זו אינה הפעם הראשונה מערכת המשפט וראשיה נתפסים בניסיון בוטה כזה לסתימת פיות והשתקת ביקורת, במסגרת מה שהגדירה כ"נוהל לטיפול בפרסומים פוגעניים".

כפי שחשף גלעד צוויק ב'מידה' לפני כשנתיים, צוות אכיפה מיוחד בהנהלת בתי המשפט פעל כדי לאסוף מידע אישי על אזרחים שפרסמו ביקורת על שופטים ברשתות החברתיות, כולל מקום מגורים וכתובת הדואר האלקטרוני ומידע על הליכים משפטיים בהם היו מעורבים המפרסמים, תוך הפרה לכאורה של החוק להגנת פרטיות והכללים לאחזקת מאגרי מידע. בנוסף, הנוהל התיר ליועמ"ש בתי המשפט דאז, עו"ד ברק לייזר, את הסמכות לנקוט בהליכים משפטיים נגד מפרסמי ביקורת על שופטים, למרות שהוא עצמו היה חשוד בעבר בהדלפת מידע סודי.

ארגון ‘לביא’ הגיש אז תלונה למשרד המשפטים בדרישה לפתוח בחקירה נגד מערכת בתי המשפט בגין ניהול מאגר מידע שלא כדין ולהטיל עליה סנקציות הקבועות בחוק. כמו כן, בעקבות חשיפת 'מידה' הורה היועמ"ש מנדלבליט על בדיקת הפרשה, ובהמשך על הקפאת השימוש במאגר. ועדה משותפת להנהלת בתי המשפט ומשרד המשפטים בחנה את המשך פעילות הצוות והחליטה להגביל את סמכויותיו, אך כאמור על פי דיווח 'הארץ' מהבוקר לא נמסר לאותה ועדה על הפעילות להסרת תוצאות חיפוש.

אך גם בכך לא תמה תאוות בית המשפט לאיסוף מידע אישי ואגירתו בחשאי. כפי שחשף עקיבא ביגמן ב'ישראל היום', בשני מקרים שונים הקימה הנהלת בתי המשפט מאגרי מידע סודיים בהם נאספו פרטים אישיים בניגוד לחוק – מאגר אחד שהכיל מידע אישי על שופטים מכהנים, ומאגר שני בו נאספו פרטים על מועמדים לשיפוט ונחשף בעקבות פניות של התנועה למשילות ודמוקרטיה.

במאגר המידע על שופטים נרשמו בין השאר פרטים אישיים ופיננסיים, וכמו כן מידע הקשור לתהליכי הקידום של שופטים. ביגמן סיפר אז בשיחה עם 'מידה' כי "חלק גדול מהשופטים שנאספו עליהם פרטים בכלל לא ידעו על קיומו, ואחרים שפנו וניסו לקבל את המידע עליהם נענו בשלילה בגלל שלא היה קיים שום נוהל מוסדר”. לדבריו, "בהנהלת בתי המשפט הכחישו בתחילה וטענו שאין בכלל שום מאגר כזה, ואחרי שפרסמנו לא הייתה להם ברירה אלא להודות".

כל הפרשיות האלה המצטרפות לחשיפה המטלטלת מהבוקר מצביעות שוב על עובדה מטרידה מאוד: בראשות מערכת המשפט בישראל נמצאת חבורה של אנשים כוחניים שאינם בוחלים בשום אמצעי על מנת לשמר את כוחם, ובדרך הם מוכנים לדרוס את זכות האזרח לפרטיות, את החוק ואת חופש העיתונות והביטוי. כמו בפרשת ניגודי העניינים של שופטים שנחשפה בהרחבה לאחרונה בתקשורת, שוב אנחנו למדים כי שופטי ישראל רואים בעצמם כי שנמצאים מעל לחוק ומעל לכל ביקורת, ואפילו לא מבינים מה הבעיה. כל זה מתרחש דווקא במערכת הדורשת מכל הרשויות והגופים האחרים במדינה סטנדרטים מחמירים ביותר של שקיפות ומנהל תקין, אך בעצמה מתנהלת במחשכים תוך שהיא ממשיכה לרסק את אמון הציבור בה.


מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

56 תגובות למאמר

  1. כדי להבין באמת את עומק הרקבון, צריך להתנסות אישית.כרחוק שמים וארץ המרחק בין מי שהתנסה אישית לבין מי שמתפרנס מכתבות ותחקירים.

    1. לאחר שראינו את העונה הראשונה של הסדרה מנאייכ שהמרחק בינה לבין הדמיון כמעט ואנחנו קיים ואולי המצב האמיתי גרוע יותר הגיע הזמן לסדרה שתשקף את המצב המסוכן במערכת המשפט על כל רבדיה. השם המוצע לסדרה הוא חוק וחוקן או צדק מקרי

    2. למקרא הכתבה הזו והעולה ממנה ברור שאין לסמוך על שופט עליון מכהן או בדימוס שישב בראש וועדת הבחירות המרכזית עם סמכויות ייחודיות. כשלב ראשון יש ליזום חוק שמחייב אדם או שניים נוספים שאינם שופטים אשר יישבו יחד עם השופט בראשות הוועדה ויהיו בעלי אותן סמכויות בדיוק

    3. כי מקום המשפט שמה הרשע ומקור הפשע
      הרקבון והצביעות זועקות לשמיים
      רק שמור לי ואשמור לך על הכסא והפנסיה

    1. ועוד מחבלים ומפגעים וטרוריסטים משפטיים נגד היהודים ועם ישראל.

  2. כולנו ניתן לשופטים סיקור אוהד, אוהב, ואפילו מלקק

    ואז נעמיד אותם לדין על סיקור אוהד

    1. אתה מבין שמנדלבליט יוציא חוות דעת שרק בג״ץ רשאי לשפוט עברינים בכירים בניהול המדינה ואז הנאשמים ישמשו גם בתור השופטים והתוצאה בהחלט תתאים להם.

    1. עדיף אדם אחד ישר, מכל מדינה בכדה"א, על פני נציגי החמאס בגלימות.

  3. מושחתים לכלא…לא בחרנו בכם ואתם לא מייצגים אותנו
    לשפוט את שופטי בג"ץ על בגידה במדינה ותמיכה באויב

  4. די, די , כבר אי אפשר להמשיך.
    כל יום שערוריה חדשה, רצח של חייל צהל אינו מקרה קיצון.
    אם שופט בית המשפט העליון היה נרצח האם זה כן היה מקרה קיצון.
    ישוב שהוקם בתום לב כללי, צריך להיחרב בגלל שאולי הקרקע שייכת למישהוא.
    ובנוסף לכל עוקבים אחרינו.
    אין פתרון אחר, הממשלה צריכה להודיע שכל עוד בית משפט העליון אינו מכבד את החוק, הרי שהממשלה לא מכבדת פסיקת בגץ.

  5. הו עוכרי ישראל.
    חורשי רע,
    מסיתים ופולטי הבל.
    בלי מערכת המשפט שיש לנו,
    כולכם משסעים ומכלים איש את רעהו.

    1. ערב טוב,
      האמת היא שאני כקלדנית שופטים מרגישה מאוד לא נוח כאשר מוצגים השופטים כפי שהם מוצגים ולא חלילה ממקום של "חנופה" או כל אינטרס אחר אלא אך ורק מהמקום של "מה שרואים משם לא רואים מכאן." אף אחד מהאזרחים לא באמת יודע ואני בכנות אומרת לא מאחלת לאף אחד את חייו של שופט במדינת ישראל, עבודתו, האחריות שהיא לא ניתנת לתיאור כאן על הכתב ועוד.
      המערכת בוודאי לא תסכים ולא תתן לאלה הנושפים בעורפה לומר את המשפט "אין צדק בבית המשפט" לחלחל בקרב אותו ציבור הנוהר לביהמ"ש לבקש מזור לבעיותיו.
      ולכן, בבקשה אנא מכם ציבור נרחב, ומיומנה של קלדנית היושבת ורואה ועדה לעבודת השופטים במדינת ישראל האמינו לי עבודתם אינה קלה בלשון המעטה ואולי יפה שעה אחת קודם – חסכו מעצמכם את הביקורת עליהם!

  6. להעיף את כול השופטים הרשעים הארורים הליברלים ,ולהביא שופטים שמרנים,שקד התחילה ולא סיימה

    1. לשוש,

      שופטי העליון ביטלו את חסמי זכות העמידה והשפיטות, ובכך פתחו לרווחה את דלתות בית המשפט לכל זב חוטם ומצורע. זו סיבה אחת לעומס המטורף המוטל עליהם. הסיבה השניה היא נטייתם להתשפך בעשרות ומאות עמודים מיותרים של פילוסופיה, פוליטיקה והגיגים, במקום לשפוט ולנמק בתמציתיות.

      אי לכך, אין להם על מי להלין אלא על עצמם.

  7. הם לא יכולים ללכת נגד רוב העם כל הזמן
    בשלב מסויים תהיה הצלחה בהכנסתם לתלם היושרה וניקוי האורוות

  8. הניסוח שלכם " בראשות מערכת המשפט בישראל …" חוטא לאמת ולדיוק.צריך להיות " בראש הרשות השופטת בישראל…".

  9. כל העולם יודעים שארץ ישראל שייכת ליהודים לעם ישראל. רק שני ארגונים קבעו שיהודה ושומרון אלה שטחים כבושים . הארגונים הם הפלסטינים ובג"ץ

  10. מה לומר,ההתקפה באה בדיוק בזמן! ממש שניות לפני משפט נתניהו….ממש מעניין.מעניין במיוחד מה מכל הפירסומים הוא אמת לאמיתו.

    1. משפט נתניהו החל לפני חודשים, כאן מדובר על חשיפה חדשה מהבוקר שאין לה שום קשר

    2. השמאל הישראלי כמו ראשי המשטר הבולשביקי מטפח ללא הפסק תאוריות קונספירציה כנגד יריביו :
      -היו הצתות ושריפות באזור חיפה והכרמל?
      נתניהו שלח מציתים לארגן שריפות כדי להסיט את תשומת הלב של הציבור מהחקירות בעניינו (פרופסור עמיקם גלדבלום בפייסבוק)….
      – נתניהו נענה להזמנות מדינות שמעוניינות בקשרים עם ישראל ויוצא לביקורים ידידותיים?
      אה, ברור שהוא מהטל בציבור הישראלי כדי להשכיח ולטשטש את ההתרסקות המדינית והבידוד של מדינת ישראל בזירה הבינ"ל עקב מדיניותו הכושלת…
      – קצינת המשטרה רפ"ק צ' התלוננה על תקיפה מינית מצד הניצב ריטמן?
      אה ברור, נתניהו ו/או אנשיו דאגו "לארגן" את התלונה חסרת הבסיס נגד הניצב ריטמן כי הוא זה שמוביל את החקירות בתיקי נתניהו בלהב 433 … (המפכ"ל רוני אלשיך)
      – חשיפות בתקשורת על ההתנהלות השערורייתית בקרב בכירי המערכת לאכיפת החוק?
      אה, ברור שהחשיפות הללו "לעת הזאת" נועדו להציל את נתניהו מאימת הדין…

      רשימה חלקית מאוד…

  11. השיטה של הפרקליטות והמשטרה לאגור חומרים רגישים על "אויבי המערכת" כדי לתלות חרב מאיימת מעל ראשם ואפילו ל"ערוף את ראשם" היא בת שנים רבות- כך נעשה כנגד, כמעט, כל מועמד לתפקידי מפתח כמו שר המשפטים, שר המשטרה, מפכ"ל, רמטכ"ל מזה שנים רבות
    עוד זכורות הקלטות הלא חוקיות ששמר ניצב מזרחי שהמטרה ההגיונית היחידה להחזיק בהם היתה יכולה להיות רק לצורך של הפעלת לתץ (שלא לומר סחיטה).

  12. רעיון לתחקיר חזק מאד.
    מה שיותר מעניין זו השאלה מי נתן ההנחיה להקים את מאגרי המידע הללו ולמה וכמו כן מי הם הפעילים אשר אוספים את המידע וכמובן מי האחראי הישיר לכל העניין הגרוע הזה

  13. סניור וסניוריטי קבלו במחיאות כפיים את הסנדק ברק…ראש המאפייה שאימץ את הגיליוטינה הפיזית והמילולית כנגד העם היהודי והציוני

  14. רבי-מושחתים. וזו המחמאה הכי הגדולה שאפשר לתת לרקובים וחסרי טיפת האינטליגנציה. בפועל? פסולת!

  15. בית המשפת בישראל יתן את הדין לכול המיקרים שקראו במהלך השנים האחרונות כאשר מערכת המישפט מושחטת
    תהליך יתפרורות החברה הוא עניין של זמן

  16. בית המישפט בישראל הוא הוא מושחט השופטים אינם דנים דין אמת וצדק עונש הכתוב בתורה למדינה כזאת הוא כבד מאוד עד פגעיה ושואה למדינה

  17. הסיבה לכול הצרות שהיהודים סובלים בארצם הוא בתי הדין המושחטים הדנים על פי חוקים שאינם תואומים למבני העם לא רק אלה שאת רכשי ליבם הם שופטים לכן
    העונש הכתוב בתורה עם כול המחלות שכבר קימות
    עד לאובדן של רוב האזרחים עד שאישרו רק המאמנים

  18. הסיבה לכול הצרות שהיהודים סובלים בארצם הוא בתי הדין המושחטים הדנים על פי חוקים שאינם תואומים למבני העם לא רק אלה שאת רכשי ליבם הם שופטים לכן
    העונש הכתוב בתורה עם כול המחלות שכבר קימות
    עד לאובדן של רוב האזרחים עד שאישרו רק המאמנים

  19. הרשות השופטת במדינה וביחוד בית המשפט העליון נגועה בניגוד אינטרסים וכל קשר לעשיית צדק הוא מיקרי בהחלט!!!
    😡

    1. קיצור תולדות הקומבינה במערכת המשפט
      1. אז יש עכשיו דיבור על קומבינות שופטים וקץ הדמוקרטיה ואובדנה של מדינת ישראל ואילה פרוק'ציה זועקת גוועלד. ומרוב דכדוך ואובדן כמעט וכבר קצתי בחיי – עד שפתאום נזכרתי.
      נזכרתי שגם פרוקצ'יה המגדלור המתייפח, קימבנה בעצמה את בנה יובל בהתמחות אצל דורנר שסידרה לבן אריאל מקום אצל שלמה לוין שעל הדרך פינק את אמיר הבן של יואל זוסמן, שאת הבן השני אמנון העביר לבייניש שדחפה את הבת דניאלה לחברתה הטובה נאוה בן אור שאת המועמדות שלה לעליון ארגנה בייניש ממש כמו שמינתה את החברה הטובה עדנה ארבל תמורת רובינשטיין (שאשתו מרים הייתה המשנה לפרקליט המדינה אבל עזבו את זה עכשיו).

      2. אתם איתי? רק התחלנו. אז אחרי שזוסמן סידר את הנסיכים הוא קיבל באבירות את אשתו של אהרון ברק אלישבע, מתמחה בת 40 פלוס וציירת בדימוס שחיש קל התקדמה לשפיטה. מיד אחרי האשה דאג ברק המסור גם לבן אבנר שהגיע לבייניש המפנקת, ולבת מיכל שמצאה את עצמה אצל גבריאל בך ורק לאסתר ברק לא נשאר אז היא הלכה הלכה עד שאיכשהו הגיעה ללשכה של תיאודור אור.

      3. תיאודור אור, חוץ מקימבונים של החתן סוקול, גם דאג למנות את אשתו מיכאלה למחוזי (פלוס ג'ובים וניגודי עניינים בהמשך). וגם החבר שלו טירקל שלח את הבת לימור למנחם אילן שמיד שלח את הבן ישי חזרה לטירקל וסגר את הפינה.
      תחזיקו חזק כי גם ברק הוא אח ולכן פינק את אנגלרד האחוק מהאוניברסיטה במינוי לעליון וכבונוס לקח גם את הבן אסף ללשכה. ברק לא שכח גם את יצחק זמיר ופינק את בנו רמק'ה, וכמובן לקח אליו את דני הבן של מאיר שמגר שאת הבן השני שלו רם, שמגר כבר שינע לחברתו מרים בן פורת.
      תאמינו לי אני אעצור את זה כאן – אבל לבורדל הזה אין סוף.

      3. שווה לציין שברק הוא המאסטר אבל ממש לא המציא את השיטה.
      נו קידינג, לכו אחורה אל ענקי המשפט, נפילי הצדק. אל השופט זילברג שסידר לבתו אסנת מנדל (שכבר 16 שנה מנהלת את מחלקת הבגצים ברוח עדאללה) התמחות אצל חיים כהן שגם קיבל את אילן הבן של יצחק שילה, כשכהן בעצמו הקפיד על דם כחול והתחתן עם מיכל בתו של משה זמורה הנשיא הראשון שאפילו הוא מונה בקומבינה מכוערת על ידי שר המשפטים – ובמקרה שותפו למשרד – פנחס רוזן.
      גם זכותם של נכדים עומדת להם ולכן אורית סון, הנכדה של אגרנט, התמחתה אצל יצחק כהן שבעצמו מונה לעליון אחרי שעבד במשרד של אגרנט שגם הוא התקבל לשפיטה בזכות דוד של אשתו נורמן בנטוויץ' שהיה המזכיר המשפטי של המנדט הבריטי (!) והתחיל את השכונה הזו אי שם לפני טריליון שנה חד גדיא חד גדיא.
      4. אני לא רופא, אבל יש לי כלים לדעת מתי רופא התרשל. אני לא טייס, אבל יש לי כלים לדעת מתי טייס התרשל. אני לא רמטכ”ל, אבל יש לי כלים לדעת מתי רמטכ”ל ביצע את תפקידו באופן לא ראוי. זה המקצוע שלי.
      כך אמר נשיא בית-המשפט העליון לשעבר אהרן ברק, ותמצת באחת את הכשל הגדול של שיטתו: המחשבה כי ניתן להכריע בשאלות פרקטיות, הנושאות סיכונים וגובות מחירים, באמצעות מערכת ערכים מופשטת ומנותקת מן ההבנה בביצוע. “זכויות אדם”, “איזון ערכים” ו”מידתיות” אפשרו לו לרדד כל דילמה לבעיה מוסרית/אתית פסאודו-מתמטית. ארגז הכלים האקטיביסטי נתן לו את הכוח לפקד על המערכה
      פרופ' אהרון ברק טרם לקח אחריות על מעשיו ולא הביע חרטה
      החלטתו השגויה שלא לפסול את השופטת ורדה אלשיך הוביל לחיסול תשלובת פיקנטי על 1064 עובדיה ויוקר מחייה מטורף, בעלה הישיש של השופטת מונה לדירקטור באסם וכך גם חברה קרובה של פרופ' ברק.
      הטענה שאפשר לערער הפכה לטענה מגוחכת והנה דוגמא: פרופ' אהרון ברק נשיא בית המשפט העליון לשעבר נחשב בעיני עצמו ובעיני השופטים כמומחה לשיפוט…אך במבחן התוצאה הוא שופט שאינו מבחין בין אמת לשקר, עיוור משפטי , בעוד שמכונת תעמולה הכניסה לראשי האנשים שמדובר בשופט גאון… מבין… ולכן גם ישר… אבל העובדות שונות…ולמצער אין דרך לתבוע אותו על טעויותיו כשופט רשלן…רופא מנתח רשלן ניתן לתבוע למרות שבניתוח הוא עובד תחת לחץ וההחלטות מתקבלות מידיות… לאהרון ברק כנשיא בית משפט העליון הוגש ערעור ע"י פיקנטי לפסילת השופטת ורדה אלשיך בגלל קשריה הקרובים עם מנהל באסם…אלשיך שיקרה והכחישה…ברק הפתי האמין והעובדות שהתגלו לאחר שנים שאלשיך קרובה למנהל באסם, ומקבלת מהם כסף רב ! מי יפצה על מחדלי השופט פרופ' אהרון ברק שאינו מבחין בין אמת לשקר… מי יפצה על אבדן 1064 מקומות עבודה שאבדו… מי ייקח לברק את הפנסיה הענקית על חשבון הציבור? אם ברק טועה כשופט והורס חברה שההרס מועיל לחברה אחרת האם הוא פעל בתום לב …? או בשיטת ורדה אלשיך ומכר משפט בכסף? אין ספק שבאם אלשיך הייתה נפסלת ע"י הצדיק ברק, תשלובת המזון פיקנטי הייתה קימת ומחירי המזון היו מחצית מהיום…הקשר פרופ' אהרון ברק אלשיך אסם מטריד בעיקר שמסתבר שבסמוך להחלטה זו חברתו הקרובה מונתה גם היא לדירקטור באסם…!

  20. על מערכת המשפט אני מאמין הכל הכל הכל !!!!!
    חונטה אמרנו ??

  21. תכניסו את הפרטים שלי למאגר שלכם.
    אוכלי חינם שנהנים ממשכורות ופנסיות מנופחות על חשבון משלם המיסים שקורע את התחת.
    לא כולכם כאלה.ישנם שעושים עבודתם נאמנה.
    אולםמסתבר כי בראש הפירמידה יושבים אנשים כוחניים מקבלי החלטות על פי אג'נדה פוליטית. מבלי שנבחרו לעשות כן.ומתרצים החלטותיהם בפילפולים משפטיים .במקום לדאוג לאזרחי המדינה.דואגים למסתננים.לזכויות מחבלים.
    גוף ציבורי אשר אינו מוכן לקבל ביקורת מן הראוי לפטר את ראשיו ולמנות אחרים שיעשו עבודתם נאמנה.
    וממש לא מובן באיזו זכות אוספים מידע על הציבור מבלי לתת את הדין על כך.
    מתסכל מאוד שאין אנו יכולים להדיח את הנבלות הללו.

  22. זה בדיוק מה שעשה ביבי בתיק 4000 ביקש להוריד כתבות לא אוהדות..

    1. כך עושים כל הפוליטיקאים כולם. תשאל את וותיקי הכתבים של "ידיעות אחרונות" ותחנות השידור הציבורי. כך גםנהג גם הפרקליט הראשי לשעבר שי ניצן שטיפח כתבי חצר ונראה שגם היועמ"ש מנדלבליט נוהג כך כפי שנחשיו ביומניו בהם נרשם על פגישות לאינספור עם אנשי התקשורת.
      והעולם כמנהגו נוהג.

      אבל במקרה של ביבי זה הביא לפתיחת תיק 4000 ולהגשת כתב אישום באשמת שוחד. תקדים עולמי בתולדות המשטרים הדמוקרטיים.

      מנגד, שופטי בתי המשפט בכלל ושופט העליון בפרט, מתהדרים תדיר שלא דבק בהם שמץ מ"הלכלוך הפוליטי" המאפיין את ההתנהלות הוולגרית של הפוליטיקאים והם ועולמם רחוקים שנות אור מהלכלוך הזה…

  23. חולי נפש. מה הם רוצים שלא יהיו ביקורות .. קודם ביקורות רצוי לכל המגזרים פיקוח על הנעשה ואמצעי ענישה ככל עיסוק .. כבר שנים מערכת בתי המשפט הפרקליטות ובג"ץ נגועים פוליטית וגם חבר מביא חבר

  24. בג"ץ מאפיה שיפוטית שנשלטת על ידי גברת חיות על פי הגבירה ישק דבר. מנדלבליטו הדון ..ושי ניצנו המאפיונרים הוסמכו על ידי זיקני המאפיה ( בג"ץ) לחולל הפיכה שילטונית . בלי אף כדור אחד.שי ניצנו הגדיל לעשות שהצמיד אקדח לרקתו של מנדלבליטו . שאם לא יעשה דברו יבולע לו.משום שניצנו דאג לסגור תיק למנדלבליטו קיווה ניצנו האפס ה0000מולני להכרת תודה שהכן ניתנה בחבילה ארוזה עם שלושה תיקי הפיכה. חאחר שניצנו הלך לעולם שכולו טוב הרגיש מנדלבליטו פחות לחץ על החזה אלא מה. הוא המשיך עם ההתקפות הסמויות בעינינו של נתניהו והשתמש באמירה השייכת על שמו " יש מניעה משפטית" לכל מהלך נגד ראש הממשלה.. בכדיי לטפח ולחזק את התיק בעניין נתניהו ..משום שנפילת התיק כמוה כרעידת אדמה בפרקליטות ובמערכת המשפט

  25. הם האנשים הכי רקובים ומושחתים בכל הארץ. הפשעים שלהם הם הבזויים והמסוכנים ביותר בכל ההיסטוריה של המדינה

  26. השיטה של השופטת מירב אליהו לכתיבת פייק פסק דין
    הגיע הזמן לחקור לקרוא ולהבין , מה מסתתר מאחורי הגלימה? והאם הגלימה מכסה את הכלימה? הסיבות שתמונתה של השופטת מירב אליהו בית משפט למשפחה הוסתרה באתר המשפט. הייתם קונים רכב יד שנייה ממנה? אז למה נשפטים אצלה? מי מחפה עליה?

    1. שיטת המשפט בישראל היא השיטה האדברסרית, במסגרתה השופט פוסק על פי העובדות המובאות בפניו על ידי הצדדים, ואין לו תפקיד אקטיבי במציאת העובדות. מירב אליהו שינתה את השיטה וקבעה "עובדות" שלא עלו בטענות הצדדים ואין התייחסות לטענות.. ותמכה את דבריה בפס"ד של העליון אולם מחוסר הבנה בסיסי ו/או הטעייה מכוונת היא לא ידעה על ההבדל המהותי בין "מרשם בעלי המניות" "למרשם ברשם החברות" ובמקרה זה פסק דין העליון סותר את שכתבה…

    2. עם יד על הלב, היית נותן אמון בשופטים לאחר קריאת עובדות אלו…מדוע לא נפתחה חקירה פלילית על התנהלות השופטת? איך היא עדין מכהנת? איך פסקי הדין נכתבים …
    3. זו תקופה קשה למערכת המשפט, האימון במערכת מתרסק, זה כבר לא סוד שאין כבוד למערכת שהייתה בעבר מעמודי היסוד של הדמוקרטיה, מסתבר שהיכלי משפט מפוארים ואדריכלות שנועדה לגמד את בעלי הדין בהם הושקעו מיליארדים לא גורמים לציבור לכבד את אלה שמונו לשפוט בשכר אדיר ע"ח ולהגן על אושיות החברה והדמוקרטיה.
    4. המשנה לנשיא העליון השופט חשין ענה בראיון: "ישבתי במשפטי משמעת קודמים. הם פשוט לא הודלפו. היו מקרים יותר גרועים מזה, שעברו בלא כלום, נגמרו באזהרה ואף אחד לא יודע, לא שומע. ככה צריכים להיגמר דברים, כי ברגע שאתה מפרסם דבר כזה – באותו הרגע השופט נשרף" https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3257885,00.html
    5. אחד הפתרונות רישום של מבקרי השופטים והוראות חיסול במערכת השפיטה:
    6.

    מה יותר חמור: רשום כוזב במסמכי תאגיד או רשום כוזב בפסקי דין?
    חוק העונשין סעיף 9א קובע: רישום כוזב במסמכי תאגיד 5 שנות מאסר, הגיע הזמן לפתוח בחקירה פלילית ב433 במשטרה על פייק פסקי הדין!
    הכרעת פייק פסק דין של מירב אליהו MERAV ELIYAHU שערכה כ10 מיליון דולר …בסוגיה פשוטה. האם התובע העביר לאחיו בנאמנות מניות באגוד מקרקעין או טענת נתבע ששילם עבור המניות.
    1. תזכורת : בעבר נחצה קו אדום ולווילה המפוארת של מירב אליהו MERAV ELIYAHU בשכונת יוקרה בפתח תקווה נזק רימון בסמוך למעבר מדירת שיכון.
    2. באמצע חקירה נגדית מירב אליהו MERAV ELIYAHU הפסיקה ל-10 דקות, לצורך התייעצות העוד וב"כ לתכנן תשובה לשאלת הזמה… בהחלטה כתובה.
    3.הבנקים אישרו בכתב שהם מחזיקים תדפיסי חשבונות ליותר מ 20 שנים אחורה. השופטת מירב אליהו MERAV ELIYAHU פסקה:" אין זה סביר שהבנק ישמור תיעוד מלפני 17 שנים"…
    4. הנתבע אמר בעדותו " אני אומר מה שאני ראיתי לנכון באותו רגע" 49 פעמים ענה הנתבע לא זוכר או לא יודע והעיד חמש גרסאות שונות וסותרות מירב אליהו פסקה: שגרסתו הייתה "אחידה וקוהרנטית" אותו עד נשמע מבלי שידע "….כותב כבר את פסק הדין" וצחק (אמר את שמו של עורך דינו שהכניס לתיק תצהיר כוזב, נתפס, הודה ומירב אליהו שתקה! אותו עורך דין שלט במירב אליהו.
    5. התובע ענה על כל השאלות וללא כל סתירה ,אליהו פסקה "שהרבה לא לזכור…" בניגוד גמור לפרוטוקול.
    6. התובע צירף לתצהיר עדות ראשית חוו"ד של השמאי הממשלתי, אליהו MERAV ELIYAHU פסקה: שהיה צריך לצרף חוו"ד שמאי…
    6.התובע צרף 46 ראיות לתיק אליהו קבעה שלא צורפה אף ראיה לתיק…
    7. התובע טען לגבי העתק מסמך שמדובר בהעברת חתימתו בפוטושופ מיד כשהוגש המסמך שנתיים לפני ההוכחות,, מה קבעה אליהו בפסק הדין : התובע עומת עם גרסתו בנוגע לזיוף באמצעות תוכנת ה"פוטושופ" אשר נטענה לראשונה רק במעמד דיון ההוכחות וכפי המצופה, גם כאן, תשובתו הייתה מתחמקת, עמומה ופתלתלה . ..
    8. מירב אליהו MERAV ELIYAHU ציטטה תוך השמטת מילים שמשנות את משמעות הציטוט, לדוגמא המילה "אפילו" "אם נניח" …
    9. הנתבע סרב לומר איך שילם ,סרב להציג דפי בנק ונתן 5 גרסאות סותרות, התובע הציג דפיי בנק המראים כי לא הועבר לחשבונו הכסף הנטען וצרף 46 ראיות בתצהיר עדות ראשית. מירב אליהו עקמה את הדין ופסקה: "בעניין זה מצאתי להעיר כי התעקשותו של התובע על המצאת מסמכי בנק ומסמכים במקור בלבד ולא העתק אינה מתיישבת עם הימנעותו שלו מלהציג כל ראיה או אסמכתה או עד שיתמוך בגרסתו. ודי לחכימא….
    10. השופטת ורדה אלשיך נתפסה בזיוף פרוטוקול :מירב אליהו MERAV ELIYAHU שיכללה את השיטה: היא מסלפת את הכתוב ו/או משמיטה מילים , למשל השמטת שם חברה בשורה קודמת ומיחסת את הנאמר לחברה אחרת… להתאים לפסק דינה… שינוי הכתוב ועוד… ציטוטים שגוים המשנים משמעויות… וכך נראה פסק דינה מעמיק…ללא ספק בכוונה תחילה!
    11. נתבע בחקירה נגדית הודה "לא היה צ'ק שלישי וכך מפיל את גרסתו…" מירב אליהו MERAV ELIYAHU פסקה הוצגו בפניי 2 מתוך שלושה צ'קים …
    12. הנתבע טען שקנה מניות באיגוד מקרקעין, בחקירה נגדית הודה שלא דיווח על העסקה בהתאם לחו"ד בעל פה מעורכי דין עלומים וסרב לומר מה טיב חו"ד שפוטרת אותו מדיווח התפתל והוסיף גם מפרופ' xxxשנפטר כאשר מירב אליהו MERAV ELIYAHU מונעת חקירת העד מה הבסיס החוקי,(לא יכול להיות) בהמשך מסתבר שלא היה פרופ' בשם שהמציא הנתבע בחקירתו מה שלא מנע מהשופטת לכתוב את שמו ולקבל את חוו"ד העלומה … ולקבוע בניגוד לכל דין שלא היה צריך לדווח. ובכך סייע השופטת להעלים מס ולהלבין הון.
    13. התובע ביקש להתיר חיסיון לצורך הגשת תלונות לרשויות החוק, בעקבות גילוים בתיק על העברת מניות שיטתיות באגוד מקרקעין ללא דיווח ותשלום, על הלבנת הון והעברת כספים לחו"ל בתחבולה בהם מעורבים גם עורכי דין. וצדדים שלישים, השופטת מירב אליהו MERAV ELIYAHU אסרה בצו (חומר חסוי) אולם בפסק הדין שכחה שנתנה צו ופסקה… מדוע לא הוגשה תלונה ו"לא בכדי… "
    14. שיטת המשפט בישראל היא השיטה האדברסרית, במסגרתה השופט פוסק על פי העובדות המובאות בפניו על ידי הצדדים, ואין לו תפקיד אקטיבי במציאת העובדות. מירב אליהו MERAV ELIYAHU שינתה את השיטה וקבעה "עובדות" שלא עלו בטענות הצדדים ואין התייחסות לטענות.. ותמכה את דבריה בפס"ד של העליון אולם מחוסר הבנה בסיסי ו/או הטעייה מכוונת היא לא ידעה על ההבדל המהותי בין "מרשם בעלי המניות" "למרשם ברשם החברות" ובמקרה זה פסק דין העליון סותר את שכתבה…
    16. עם יד על הלב, היית נותן אמון בשופטים לאחר קריאת עובדות אלו…מדוע לא נפתחה חקירה פלילית על התנהלות השופטת? איך היא עדין מכהנת? איך פסקי הדין נכתבים …
    17. זו תקופה קשה למערכת המשפט, האימון במערכת מתרסק, זה כבר לא סוד שאין כבוד למערכת שהייתה בעבר מעמודי היסוד של הדמוקרטיה, מסתבר שהיכלי משפט מפוארים ואדריכלות שנועדה לגמד את בעלי הדין בהם הושקעו מיליארדים לא גורמים לציבור לכבד את אלה שמונו לשפוט בשכר אדיר ע"ח ולהגן על אושיות החברה והדמוקרטיה.
    18. המשנה לנשיא העליון השופט חשין ענה בראיון: "ישבתי במשפטי משמעת קודמים. הם פשוט לא הודלפו. היו מקרים יותר גרועים מזה, שעברו בלא כלום, נגמרו באזהרה ואף אחד לא יודע, לא שומע. ככה צריכים להיגמר דברים, כי ברגע שאתה מפרסם דבר כזה – באותו הרגע השופט נשרף" https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3257885,00.html