מופע האימים של אמיר השכל חשף את צביעות תקשורת השמאל

בעולם ההפוך של עיתונאי ישראל הדלפות מבורכות כל עוד הן משרתות את השמאל, ובשם פוזיציה פוליטית מותר להלבין גם את גדולי הגזענים

הכל פוזיציה. אמיר השכל | צילום מסך

איך ספין נולד? צרכני התקשורת הישראלית זכו לקבל אתמול הדגמה נוספת לתהליך הבריאה המופלא, ממש בזמן אמת. הפרשה הנוכחית החלה עם תיעוד שהתפרסם ברשתות החברתיות ביום שלישי השבוע, ובו נראה אמיר השכל, מראשי מחאת 'הדגלים השחורים', מתעמת עם שוטרי מג"ב ומטיח בשוטרת ממוצא אתיופי: "אני הבאתי את ההורים שלך לארץ".

כמעט בנוהל הרגיל, שורת אנשי שמאל בכירים הזדרזו להתייצב לצד התוקפן וסיפקו לו שלל תירוצים והצדקות, החל מ"ג'ננה לרגע" ועד האשמת קורבן מסורתית. השכל עצמו שיחרר התנצלות רפה וטען כי היה "בסערת רגשות", אך כפי שהתברר למחרת נראה כי אצל הטייס לשעבר מדובר בהרבה יותר מסערה רגעית.

ביום רביעי בערב חשף עמית סגל בחדשות 12 תיעוד נוסף בו שוב נראה השכל מתפרץ לעבר שוטר ממוצא אתיופי ושוב מטיח בו את האמירה על הוריו. כעת כי כבר היה ברור שמדובר בדפוס התנהגות חוזר ובעייתי אצל גיבור המחאה, שורת הסנגורים משמאל הייתה זקוקה לספין משמעותי יותר כדי לנסות ולטשטש את האמירות הבעייתיות, וגם הוא לא איחר להגיע.

כבר אתמול בבוקר פרסם כתב המשטרה של 'הארץ' ג'וש בריינר חשיפה מהדהדת לפיה מי שצילם את האירוע המביש הייתה…תחזיקו חזק – משטרת ישראל! הספין הקלוש והנואש הזה זכה במהירות שיא להדהוד מסיבי מצד עיתונאים נוספים, שהביעו זעזוע לא ממופעי השנאה המבישים של אמיר השכל והדברים החמורים שאמר יותר מפעם אחת, אלא מהעובדה שהם תועדו במקרה בידי מצלמה משטרתית.

שווה להתעכב על הנקודה הזו כי היא מהווה דוגמה מזוקקת להתנהלות התקשורתית בישראל. פעם נוספת, קבוצת כתבים מסוימת מאוד משמאל מראה כי לא רק שאין לה בעיה להפר את כללי האתיקה המקצועיים ולחשוף מקור של אחד מעמיתיהם, היא גם מוכנה בדרך להלבין כל חטא ולמחול לגזענים כל עוד הם משרתים את מטרתם הפוליטית. דמיינו לרגע איזה פסטיבל תקשורתי היה נפתח כאן אם מנהיג מחאת ימין היה נתפס אומר דברים כאלה לשוטרים כהי עור, ותבינו את רמת הצביעות.

יתרה מכך, אותם עיתונאים שהעניקו למחאת האנרכיסטים סיקור מחמיא מסביב לשעון במשך חודשים עם שידורים ישירים ודיווחים מהשטח (כולל הפיכת אותו תא"ל מקלל לגיבור-על), כעת מתלוננים על כך שהצד המכוער והאלים של אותה מחאה נחשף לפתע. וכן – אלה בדיוק אותם עיתונאים שנהנו בשנים האחרונות ממבול ההדלפות מהמשטרה והפרקליטות כל עוד הן שירתו את הצד שלהם, טענו שהן נשמת אפה של הדמוקרטיה ואף הזדעזעו לאחרונה מבקשת בית המשפט העליון לבדוק אותן.

אם כן למדנו שוב השבוע: בעולם ההפוך של תקשורת השמאל הדלפה פלילית של פרטים רגישים מתוך חקירות מתנהלות היא דבר מקובל, אך פרסום תיעוד משטרתי של אירוע פומבי מחייב חקירה מיידית לאיתור המדליף. בדומה, בכירי מערכת אכיפה שתופרת תיקים ורודפת אנשי ימין תוך דריסת החוק הם שומרי סף אמיצים, אך משטרה שמנסה דווקא לשמור על החוק ועל בריאות האזרחים בזמן מגפה היא משטרה פוליטית בשירות השלטון.

ואם לא הספיקה לכם כל האירוניה הזו לשבוע אחד של קרקס תקשורתי, חשוב לזכור שנהלי המשטרה לתיעוד מהשטח חודדו וגובשו בשנים האחרונות בעקבות המלצת 'הוועדה למיגור הגזענות' בראשות אמי פלמור. הוועדה קמה בין השאר בשל העימותים האלימים בין שוטרים למפגינים במסגרת מחאת בני העדה האתיופית, וזכתה לעידוד רב מצד ארגוני שמאל שביקשו להגביר את הפיקוח על פעילות המשטרה.

בין אנשי התקשורת שדחפו אז להכנסת השימוש במצלמות הגוף היה לא אחר מאשר ג'וש בריינר מעיתון 'הארץ', שכתב רבות על הצורך בתיעוד והזהיר מפני מצב בו שוטרים יכבו את המצלמות ולא יתעדו אירועים קשים. גם במהלך גל המחאות האחרון, אותו בריינר הדגיש פעמים רבות את הצורך בתיעוד וצילום כדי למנוע את מה שהגדיר כ"הפעלת כוח" מצד המשטרה נגד אזרחים.

רק בראשית השבוע הזה ממש, יום לפני חשיפת סרטון ההתבטאות הגזענית של השכל, בריינר צייץ פעם נוספת בעניין והטיף למפגינים: "תמשיכו לצלם אותם, בלי פחד. שהם יפחדו". עכשיו כשהמצלמה עושה את תפקידה ומתעדת גזענות אמיתית, הוא פתאום פחות מתחבר. אז מה השתנה תוך כמה שעות? רק הפוזיציה.


מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

104 תגובות למאמר

  1. אני לא מבין מה גזעני בזה? הוא מציין עובדה. אז כל עובדה כלפי שחור היא גזענית וכלפי הומו היא הומופובית וכלפי אישה שונאת נשים?

    1. ראשית, לא בטוח שהוא הביא את ההורים שלה, ולא אחר!
      הוא יזם את זה?
      הוא התנדב לזה?
      למה לא עשה את זה לפני 100 שנה? 200 שנה?
      ואם אתה היית באותו הזמן טייס, לא היית עושה את זה?
      הבעיה היא דווח סלקטיבי, ואכיפה סלקטיבית, רק בכוון אחד.
      תקרא ותברר בעוד מקורות מידעת, תצליב מידע. לא רק את ערוצי הביוב.

    2. מי שרוצה לציין עובדות חייב להיות אובייקטיבי.
      ומי שרוצה להיות אוביקטיבי לא מפגין נגד.
      ומי שמפגין נגד שיתכבד ויציג את העובדות בפני בית המשפט.

    3. לא עניין של גזענות, עניין של ניהול, אני הבאתי את ההורים שלך, אתה שומר החוק, תעלים עין שאני עובר על החוק. לשמאל מותר הכל.

    4. לא כולם צריכים להבין. יש כאלו שמבינים ויש כאלו שלא חכמים במיוחד. נראה כי אתה לא שייך לקבוצה הראשונה… אבל שוב זה בסדר… יש כל מיני אנשים

    5. מכל השוטרים שהיו שם להגיב דווקא לה, איך אחרים הגיעו לפה? איך אנחנו הגענו לפה? אני מאמין שגם ההורים של השוטרים האחרים הועלו לפה בדרך כזו או אחרת, ולומר את בצורה מתנשאת זאת הבעיה!!!

    6. האמירה שלו היא לא גזענית אבל האמירה הזאת מבטאת בדיוק את מה שמפריע ח"ישראל הראשונה" כבר הרבה מאוד שנים , זו אמירה שכולה אדנות , אני ושכמותי אנו אדוני הארץ ואתם ושכמותכם צריכים להכיר לנו תודה שאנחנו מאפשרים לכם לחיות כאן.
      זאת הנקודה העיקרית אין כאן גזענות אלא אדנות.

    7. למה תשאל את השכל אם יש לו שכל בכלל

    8. השמאל בישראל הוא בדיחה כולו צביעות ושקרים הולך ומתדרדר וחבל

    9. פשוט מאוד. אין כל סיבה להביא את ה"עובדה" הזו, למעט גזענות.

      כך למשל, בשנות ה-90, רצח המחנה שלך אנשים, בטענה שלשלום יש קורבנות וחימוש כנופיות ערביות והבאתן ארצה, זהו שלום. זוהי עובדה. אני לא אומר שאתה רצחת, אני מציין עובדה היסטורית. או שציון כל עובדה על הסמול, לפתע פחות רלוונטית בדיון שלנו?

    10. צ ב י ע ו ת…ה ש מ א ל…ת מ י ד קיימת…!!! אין חדש תחת השמש.

    11. בטח עובדה. הוא קרא את תג השם שלה, בדק במאגר מתי עלו הוריה והסיק שהוא הטייס שהביא אותם.

      לא, זאת לא עובדה. העובדה היא שעבורו כל האתיופים הם גוש-אנשים שלבים לא תודה. רוב הסיכויים, סטטיסטית, שהוא לא העלה את הורי השוטרים האלה. הוא חיפש דרך להקטין אותם, ועשה את זה באמצעות מחיקת היותם שוטרים בעלי סמכות לתת הוראות לאזרח פרוע ופוגע חוק.

      חצוף וגזען.

    12. איזה עובדה ואיזה נעליים. קודם כל השכל לא הביא אף אחד. המניגות הלאומית והסוכנות היהודית הביאו אותם. הוא רק ציית פקודה, היה בשכר, ולפי איך שזה נראה עכשיו, סביר להניח גם שזה היה בניגוד לרצונו . זה ברור שהוא מסיט בשכר או מתוך אינטרס. אסטרטגיה ההסטה הזאת ידועה מאוד: עשו בה שימוש הנאצים בראשית דרכם, והיום היא מיושמת גם בארהײב. אין כאן שום תמימות.

    13. שום גסענות רק עובדות. מספיק עם נפלצנות שלכם.

    14. מה גזעני בזה?
      זה ציון עובדה והשוטרת שמה עליו ידיים אתיופית או לא

    15. השכל גזעני, פטרוני מתנשא.
      השכל הלבן מנסה להשפיל שוטר שחור.
      בדיוק הגישה האנטי דמוקרטית
      המובילה להפגנות המיעוט האנרכיסטי.

    16. זה גזעני ועוד איך. מה שלא יהיה לא מדברים בצורה כזו. הוא יכול להתבייש. אני מכיר עוד טייסים שהביאו במבצע משה אתיופים. הוא קיבל פקודה ולא עשה זאת מרצונו החופשי. דבר אחד
      הוא יכול להתבייש, שיגש לשוטר פנים אל פנים ומתנצל לפניה.
      פשוט טיפוס מגעיל

    17. הקשר הוא שזוהי טענה פטרונית, שאמורה לגרום לעובד ציבור לנהוג בו שלא על פי שורת הדין, בצירוף עם זה שאף טייס אל-על, נניח, לא היה אומר דבר כזה ליהודי אמריקאי או אירופאי, אותו הטיס ארצה בטיסה מסחרית. בקיצור, באמת, תורף דבריו כך הוא: "שמע, בן קבוצה נחותה מבחינה חברתית-כלכלית או אינטלקטואלית-תרבותית, אני משתייך לאליטה הנעלה שהואילה להביא אותך ארצה, אז זכור שאתה חייב לי עוד לפני שאתה חייב בשמירת החוק!

    18. ואוו כמה שאתה ממעיט ומאפשר לו
      הוא לא ציין עובדה הוא השתמש בעובדה כדי להקטין, להנמיך ולמנוע מבעל תפקיד ציבור למלא את תפקידו, ועל הדרך שישתחווה למר "ארץ ישראל שלי".
      רק על העלבת עובד ציבור צריכה להיות מוגשת נגדו תלונה וחקירה!

      האיש המתנשא הזה מייצג גישה נפוצה מאוד בשמאל
      לכו להסבר חברי ניר דוד על נחל ההאסי ולהסברי חברי הקיבוצים והפלמחניקים לשעבר שגם שעבדו אליהם את חללי צהל אנחנו הקמנו נלחמנו כאילו אין חללי צהל מכל מרכיבי החברה הישראלית עוד מטרום המדינה. אלו אותם מפגינים ותומכיהם שבזילות מופגנת ייסדו את יום הזיכרון האלטרנטיבי לטרוריסטים דווקא ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל.

      קו מאוד מאוד מתבדל מתנשא ומזלזל.
      אין מקום להקל ראש

  2. העולים האתיופים יכולים, אם ירצו, לאמר תודה לממשלת ישראל שבאומץ ובנחישות החליטה להעלות אותם ארצה.
    תפקידו של אמיר השכל בתהליך היה בסופו של דבר תפקיד של נהג, או לכל היותר סדרן. לא פחות אך גם לא יותר.
    לאור התבטאויותיו נקל לשער מה היתה החלטתו אילו הוא היה אוחז ההגה השלטון…

    1. אני מסכים איתך השאלה היא אם אתה חושב אותו דבר על החיילים שדרשו יהודים בהתנתקות?

    2. השמאל באמצעות תשקורת המיין סטרים עסוקה במרי
      ולא תאפשר לשום עמדה אחרת צודקת ואו חוקית להרוס את
      המציאות ההזויה שמנסה
      לכפות על עם ישראל וכל זאת
      לכאורה בשם צדק (הפושע מבלפור להזכירם אדם חף מפשע
      עד שהורשע בבית משפט כל במדינות דמוקרטיות )
      ודמקורטיה.
      להזכירכם בדמוקרטיה שלטון
      מחליפים אך ורק בבחירות
      ופה העם אמר את דברו שוב ושוב!!!!

    3. תסכן אתה את חייך ואחר כך תגיד רק נהג.

    4. אמת. אבל גם אילו עשה זאת כלוחם במהלך פעולת קומנדו מסוכנת ביותר, גם אז לא עמדה לו הזכות להתבטא בצורה הזאת. השוטרת לא הייתה שם כ-"אתיופית". היא מלאה את תפקידה כשוטרת במשטרת ישראל שעצרה מפגין שהפר חוק וסדר, והוא בחר להעליב אותה אישית בשל מוצאה וצבע אורה.
      לא לעניין, התנשאות וגזענות בהתגלמותה.

  3. השכל שכיר חרב שמקבל כסף להפגנות גזען בכל רמח עבריו

    1. לא במקום להתייחס בביטול לתפקידו הצבאי, אבל התנהגותו באמת גזענית ומגעילה.

  4. מי שרוצה לציין עובדות חייב להיות אובייקטיבי.
    ומי שרוצה להיות אוביקטיבי לא מפגין נגד.
    ומי שמפגין נגד שיתכבד ויציג את העובדות בפני בית המשפט.

  5. השכל הוא גזען מהסוג המסכן ביותר… גזען במסווה של נאורות ולוחם צדק

    1. רוב הגזענים רואים את עצמם כלוחמי צדק ונאורים. הם רוצים עולם טוב יותר שיכיל אנשים שדומים להם…

  6. ממש חלאה האיש הזה.
    טוב שבשעת כעס יוצא הרשע האמיתי שבתוך העטיפה הפרחונית השמאלנית.

  7. אמיר השכל,
    חייב אשפוז.
    חייבים לפתוח בחקירה.
    טל – קיבוץ בדרום.

  8. זו כתבה לא רצינית.
    אמיר השכל אינו נבחר ציבור ואין עליו אחריות של עובד מדינה. התנהגותו והשקפתו היא פרטית ואי אפשר לגזור ממנה את השקפת בוחריו, כי אין לא בוחרים.
    גם הכתבים שמסקרים אותו יודעים את זה.
    לכן מותר לאמיר השכל לדבר ולהתנהג בצורה שאסורה על אנשי משטרה ועל חברי כנסת, שכן מייצגים את המדינה.
    אז אמיר השכל כאדם פרטי דיבר לא יפה לשוטרים. באמת לא מכבד ולא צריך לדבר בצורה כזו. זה לא מבטל את השקפתו ואת פועלו למען המדינה.
    לא יאה לאתר מידה לנהוג כך.

    1. כנראה שלא קראת, כי הטור כלל לא עוסק באמיר השכל, השקפותיו או טרלוליו, אלא בתקשורת הישראלית המטורללת לא פחות

    2. השכל אינו מפגין בתור "אמיר השכל" אלא בתור "תת-אלוף אמיר השכל". משכך, כל ביקורת עליו לגיטימית ומוצדקת.
      או כמו שהילדים נוהגים להגיד "הוא התחיל"….

    3. אם הוא רץ לבקר אחרים, אז מותר לבקר גם אותו.

      גם אם הוא עגל הזהב הסמולני.

    4. כנראה שאתה גזען בדיוק כמו השכל. אני לא מאמין… תומר לי בבקשה. אתה הפרשן של השכל?
      רוב רובם של השמאל הם גזענים מושבעים.
      אני ואני עשיתי עמלתי תיכננתי את הגעתכם הכל בזכותי. גם המטוס היה שלי. עשיתי הכל בהתנדבות. כל הכבוד לך הכשל… בטוח שהתחלפו לך היוצרות. השכל אתה מדבר כמו אחד שיש לא חרה בפה. ועופרת בתחת.יוצא לך המון סירחון מ-הפה!!

    1. הם לא באו, הם ברחו.
      הם יכלו לבא לישראל לפני 150 שנה, 200 שנה, 500 שנה, ולא באו.
      בארץ ישראל היו יהודים מאז ומתמיד, בירושלים טבריה, חברון צפת…..
      היה נוח על סיר הבשר, גם במחיר פרעות. שהגויים ידאגו לנו.
      אבל מה זה פרעות, מול זה שיש מדינה, שלא אתה בנית אותה, ואתה לא אחראי לכלום, רק אוכל ושותה…
      העשירים ברחו לאמריקה
      המסכנים היהודים נשלחו לקרימטוריום
      והנותרים התפזרו בעולם, לא ישראל חס וחלילה.
      ואלה שהגיעו לכאן, לא חשבו שיש עוד יהודים… שגם להם יש זכויות במדינת ישראל
      איזו הפתעה

  9. 1) אמיר השכל הוא טייס ומי שלא מבין את הסגידה להם בישראל . לא יבין את המימרה הזאת כך טייסי חיל האוויר ברובם חושבים ראה לדוגמא הבעיה באל על .

  10. זכות הציבור לדעת מי הביא את אמיר השכל לארץ ולמה?
    אמיר השכל לא המתגזען הראשון ולא האחרון –
    הגזענות היא בדי.אן.איי. של השמאל האדום/אנרכיסטי!
    לא מזמן שמענו בגל"צ את רם בן ברק אומר:"הם שחורים ואנחנו לבנים" –
    ומי לא זוכר את מוטה גור:"נדפוק אתכם כמו שדפקנו את הערבים",

    אין חדש תחת השמש הגזענית של השמאל הקיצון לדורותיו וגלגוליו!

  11. כן שמאל יקר – זה הגיבור שלכם: אשכנזי פריבילג וגזען שבטוח שהוא ואפסו עוד.
    ככה אתם נראים ואין פלא שגם תוצאות הבחירות נראות בהתאם

  12. כל אישה ואישה המזעזע מדברי הגזען, צריך לקום וללכת להפגין מול הבית שלו. כולל אתיופים ימנים שמאלנים כל אחד שאכפת לו.

  13. לאמת תכונה מוזרה – תמיד צצה לה וסוטרת על פני מנצליה כשמנסים להופכה לשקר למטרותיהם המנוולות.אותו בריינר התהפך כאשר האמת פגעה במטרות המחפירות שלו.ולעזרתו קמו כל הנאורים והמוארים.כיף גדול לראותם במשבתם.

  14. שווה להשתיל אל תוך המפגינים אנשים ישרים והגונים כאילו שגם הם מפגינים שרק יצלמו מכל מיני זוויות…ולפרסם.בכל כלי התקשורת..

  15. 1.כולם פה שכחו שממשלות ישראל מתלבטות עד היום בנושא העלאת יהדות אתיופיה כשבין המתנגדים יוצאי אתיופיה עצמם.הכל תחת פישפוש בציציות ובסוף הקזת דם !
    2.להטיס מטוס תובלה, למדינות שלא בדיוק מחכות לו, ויותר מפעם אחת לא ניתן לעשות אם אינך מאמין במה שאתה עושה.זה לא נהג מיניבוס שנוסע מתל אביב לפריפריה נתניה.
    3.אני מכיר כמה אנשים מקרוב מאוד שבאו מאירופה הרבה לפני שהיתה מדינה נוחה.אז קצת היסטוריה קרובה כדאי להכיר
    4.גזענות היא בדמינו כנראה ואף אחד לא נקי.המרוקאים שונאים את עולי ברה"מ
    אשכנזים לא מתים על מזרחים ומלבד בתיקשורת כולם מתחתנים עם כולם ונהנים מהעירבוב.חג שמח.

  16. לפחות עכשיו אנחנו רואים את הפרצוף האמיתי של השמאל הגזעני . זה לא רק להם אלה גם לנו המזרחיים הם גזענים ולא מזמן עלתה לשידור אשה שאמרה שצריך להחזיר את כל המזרחיים לארצות שהם הגיעו. הם רוצים אותנו העבדים ולכל הם מעדיפים את הערבים כי הם יכולים לזלזל בהם. לכן אף פעם לא הבנתי את החיבור בין השמאל בארץ לערבים שאין להם שום דבר משותף.

    1. תתבייש!
      יוצאי המגרב שולחים אותנו שוב ושוב חזרה אל תאי הגזים בפולין , כאילו לא תכננו הנאצים להשמיד גם את יהודי מרוקו.

  17. חוצפן, חושב שהוא אדם מורם מעם , העובדה שבחייך תיפעלת מערכות אווירודינמיות לא נותנת לך פריבילגיה ולא הופכת אותך להיות אדם עתיר זכויות יותר מכל אזרח(בטח ובטח לא נגד כל בעלי התפקידים והסמכויות שהלנת ואתה מלין לעת זו).

    תרומתך למדינה אין בה מידה של יותר יוקרה ודמויות כמוך הופכים את הסביבה בארץ למכוערת הזו(רק בגלל גאוותן כמוך) , מיסטר השכל תשכיל זאת אתה ודומיך.

    תחושת קבס רק מלראות אותך על המסך !!!!

  18. מסכימה,אין שום גזענות בזה.
    אז הוא השתתף במבצע הבאת אתיופים לישראל.
    מה גזעני במילים שלו?

    1. קודם תסכים לאיזו תגובה אתה מגיב ואחרי זה תבחר שם אמין.

  19. למה אתם מתקיפים את השמאל שהביא עליכם את כל מה שטוב פה!
    את ההתיישבות וההתנחלויות.
    את הקיבוצים השבים והערים.
    את החינוך התרבות והתנ"ך.
    את בן גוריון ואת בגין.
    את ירושלים ואת מרצ.
    את המלחמות והשלום.

    1. להשכלתך מר השכל מי שקלט אותך בארץ זה ההורים שלי ולאור התבטאותך אני מתבייש שקלטו אנשים אם דעות כשלך.

    2. סמרטוטים כמו ברקוביץ' שמרשה לעצמו להגיד
      שהליכוד זה משפחת פשע אז דרשני,במקום אחר היה יושב הסורג ובריח.
      גם שיש דמוקרטיה צריך להיות טעם טוב ולא לחצות קוים אדומים,ואת זה מנצלים באפגנות גם נגד השוטרים וחבל שכך.

  20. יש אחד שאומר בקול.ויש אחד אומר בלחש בלב .אז אל תהיו צבועים . ואני אומרת שאסור בכלל לדבר כך .עבור

  21. במסגרת לימודי לתואר שני באוניברסיטה
    העברית חקרתי את נושא העליה של האתיופים, שעברו 7 מדורי גיהינום עד שהגיעו לכאן, שלא לדבר על הקליטה הקשה מאד שלהם .
    צרם לי לשמוע את ההערות הפוגעניות הללו. האם הטייס המדובר לא קיבל שכר עבור טיסתו, האם עשה זאת בהתנדבות? הוא באמת פילנטרופ?
    לא ולא. גם בלעדיו הם היו מגיעים

    לא פלא שהמשטרה צילמה, שכן מדובר בשני שוטרים שלה…
    יש להצטער מאד על אמירה גזענית. מתנשאת ושקרית זו

  22. מר אמיר השכל – אני מצדיע לעברך.
    אני בז להווה העלוב שלך.
    אתה דוגמא לביזיון אליו נפלו כל בעלי הדם הכחול.
    אתה מוכיח שוב ושוב כמו חבריך הרבים מ"הגזע-העליון" כי אינכם אלא
    יצורים עלובים, המחפשים קצת פרסום.
    תודה לכם.
    כל הצגה עלובה שלכם מוסיפה עוד ועוד בוחרים לצד הנכון של המפה הפוליטית.
    אתם תלכו לאבדון ולתהום הנשייה. ותזכרו לדיראון עולם.
    במעשיכם הנלוזים אתם משכיחים את עברכם ומבזים אותו.

  23. תיקון קל: לא קבוצת כתבים מסויימת בשמאל- כל הכתבים בשמאל!!!

  24. כמו שנכתב כאן – לא גזענות אלא אדנות.
    עדיין – לא היה עובר בשקט למפגין ימין….

  25. השכל לא אמר דבר מעליב או שיקרי. הוא רצה ללמד את השוטרת הילדונת פרק בהיסטוריה המפוארת שלו. היא לבטח לא ידעה את מי היא דוחפת וממי היא מונעת להפגין נגד שלטון כושל. אין בדבריו פסול

  26. שמאל מחליא אמיר השכל הוא הדמות משקפת את האנרכיסיטים המתנשאים, לגורמי ההסתה. במדינה נורמלית היו מושיבים אותם במתחמים סגורים במדבר, עד ייבוש המוח שלהם

  27. זה המוסר הכפול של עיתונאים ,בעלי אג'נדה שלא ראויים להקרא עיתונאים אלא מדווחים מטעם ויש לשלול מהם את תעודת העיתונאי.

  28. עיתון התחלק על השכל…טוב אם היה מוקיע את פרשניו המלומדים דרך ארץ בייחוד כאשר עיתונאים כמו ג'וד שעובדים תחת איצטלה של צדיקים…לא קונה יותר עיתון הארץ

  29. אכן כל בשר חציר.והיה זה שפטל שכינה אותם,את אוסף הכתלבים העלוב הזה בתור אספסוף האולפנים המחבלו-תקשורתי .אכן הפרצוף הכי מכוער,בזוי ונקלה שצף לו בתעלות הביוב והסחי של התקשורת הישראלית שממש דוחפת ופועלת עם אויביה של ישראל-והנגיף הוא ללא ספק אויב בריאותי של החברה והמשק… ובמקרים אחרים לא היססו לפמפם את תעמולת האויב הערבי בצורה הכי נאלחת ובזויה שיכולה להיות…

  30. שימו לב את דבריו של בועז גולן על אמיר השכל ציטוט: "אמיר השכל לא יודע את המסלולים הקשים ביותר שעשו קהילת ביתא ישראל בשביל להגשים את החלום הציוני". צודק לגמרי!.
    אני בא מוסיף ומחזק את דבריו של בועז , שאכן,אמיר השכל לא יודע מה המחיר ששלמו קהילת יהדות אתיופיה ע"מ להגשים את החלום הציוני,לאמיר השכל אין מודעות כלל מדוע,קהילת יהדות אתיופיה נשיקו את אדמת הקודש, לאמיר השכל אין מודעות כלל מדוע קהילת ביתא ישראל שלמו מחיר כה קשה בדרכם לארץ הקודש, לאמיר השכל אין מודעות מדוע יהדות אתיופיה עולים פעם בשנה לעיר הקודש , לאמיר השכל אין מודעות מדוע יהדות אתיופיה עשו את המסע הקשה דרך מדינה מוסלמת (סודן) וסיכנו את חייהם ושלמו מחיר כה קשה, לאמיר השכל אין מודעות מדוע ילדי קהילת ביתא ישראל (יהדות אתיופיה) מרביתם מתגייסים לקרבי בצבא הגנה לישראל,לאמיר השכל אין מודעות כלל על רקע של יהדות אתיופיה, לאמיר השכל אין מודעות מדוע ילדי הקהילה נותנים כבוד הן להוריהם והן לאדם מבוגר אחר. לתת כבוד , לקבל את השוני זה מה שחסר לחברה שלנו .

    אני מציע לאמיר השכל ופונה אליך תדע לקבל את השונה,כי אין לכולנו מדינה אחרת זו המדינה שלי ושלך חייבים לשמור עליה, ואסור לך ולי לזרוע שינאה לחברה שלנו שכ"כ חשובה לי, לך ולכולנו..
    אל תזרע שינאה לאחר,אל תרגיש שהמדינה רק שלך, אני שוב ומציע לך תלך בבקשה ללמוד על ההיסטוריה המרתקת של יהדות אתיופיה, אתה תרווח תהיה גאה בזה.

  31. מסכן אמיר חסר השכל
    הוא מרגיש שגנבו לו את המדינה ולכן הוא מתנהג כך.

  32. אמיר השכל אתה רברבן גזען והשנאה בתוכחה מעמיקה ומשתלטת עליך . המדינה היא לא בבעלותך . ולא אתה חליט מי ילך ומי יבוא זה לא גרמניה של מלחמת העולם תתאפס מחליפים ממשלה רק בקלפי בהצבעת כל העם לצערך גם אטיופים גם עירקים מצפון אפריקה המדינה שייכת גם להם ואתה מנסה לגנוב את המדינה ולרשום אותה בטאבו

  33. מבצע העליה מאתיופיה מבורך. השכל היה עוד טייס, אחד מיני רבים. אם לא היה טס, אחר היה טס. הוא לא היה יזם . ביצע פקודות וזהו. אבל הפה שלו מסריח.

  34. הכתבה הזו בכלל לא עוסקת בתא"ל מטורלל כלשהוא אלא מדברת על תגובת התקשורת לטרלול. ועדיין כולם פה בתגובות רק מדברים על המטורלל

  35. בפורומים שלהם הם רושמים אמירות גסעניות נגד עדות המסרח שחבל שבאו לארץ וצריכים להעיף אותם מפה אם מישהו מהימין היה מתבטא ככה נגד ערבים איזה מהומה השמלאנים האלה היו מקימים מבחינתם שהמסתננים יחליפו פה את עדות המזרח

  36. מה גזעני בזה?
    זה ציון עובדה והשוטרת שמה עליו ידיים אתיופית או לא

    1. כפולני ימני המזועזע מאמירתו של השכל, אני מוצא את דבריך גזעניים לא פחות.
      ראשית, לא כל העדה שלנו אותו הדבר.
      שנית, מה נטפלת לעדה הפולנית. מה אנחנו שונים מהיקים? הליטאים? הונגרים? רומנים? וכו׳ וכו׳

  37. השנים לא עשו שום חינוך הגיזענות ממשיכה במדינת ישראל ואין אף אחד שיתן את הדין כי יש למעלה בפרקליטות הנתרס ברור אמיר השכל היה טיס בושה וחרפה והוא לא היחיד מה אמר סגן הרמטכל איך שהוא הוריד את מדי צהל שזאת מדינה נאצית וכך זה ממשיך הגזענות מה קורא לאנשים במדינה הקורונה עלתה. לראש איפוא אנשי החוק לטפל מיד במגע לפני שהיה מאוחר פלטות פה יהפוך למציאות היה רצח ואז זה יהיה מאוחר

  38. אני יודע דבר אחד. אם היה לא שכל מר השכל.לא היה בא להפגנות אדם בין 77 לך לבית תשב מקבל פנסיה 50.000 שקל.ולא לישון במזרון בחוץ אתה תלך לעולמך .אתה חושב שמשהו נזכור אותך.לך תהנה אתה ישן כמו הומלס.יש לך משפחה נכדים לך תהנה.

  39. אין קשר לסערת רגשות, אבל גם לא לגזענות. זאת פטרונות די טיפשית של אדם מתנשא מהגוורדיה של פעם. די כבר לפמפם. מוטב שלא היה אומר את המשפט הזה, אבל גזענות זה לא

  40. לעניין תקשורת השמאל: לא רק הצביעות בולטת, גם העדר היושרה העיתונאית, ולכן זו גם מעילה בתפקיד.
    לעניין השכל: נתעלם לרגע מהיוהרה, שהיא כידוע חטא גורר מיתה, ונשאלהו: ומי (לעזאזל) הביא לכאן את ההורים שלך?

  41. לעניין תקשורת השמאל: לא רק הצביעות בולטת, גם העדר היושרה העיתונאית, ולכן זו גם מעילה בתפקיד.
    לעניין הטייס לשעבר והסייט כיום מר השכל: נתעלם לרגע מהיוהרה, שהיא כידוע חטא גורר מיתה, ונשאלהו: ומי (לעזאזל) הביא לכאן את ההורים שלך?

  42. בעולם ההפוך שלכם האמת (שהוא באמת סייע לחילוץ יהודי אתיופיה) היא חוסר רגישות.
    ההקשר (שהיא מפנה אותו בלי עילה – רק כי השב"כ רוצה שטח סטרילי כדי שביבי יוכל לצעוד לקראת מפגיני הימין – שלא הגיעו…) בכוח ובגסות.
    והרלוונטיות: ראש שב"כ ושני טייסי קרב בכירים מפונים בכוח על ידי שוטרים. הם טוענים שמקללים אותם וכולם רואים את האופן שבו הם פונו. ומה שרלוונטי – זה מה שאומר אדם מבוגר תא"ל במיל שחוק ומבוזה – לשוטרת צעירה שממלאת הוראות באטימות. איפה חוש המידה שלכם?

    1. נניח שהקונספירציה ההזויה שבדית כאן נכונה – עכשיו שאל את עצמך האם זה מצדיק אמירות גזעניות כמו שהשמיע אדון השכל?

  43. הוא היה טייס באחד המטוסים שנחתו על אדמת סודן. בסך הכך היה הנהג. ללא שום יכולת החלטה מעבר לפקודה להטיס. כל חייל קרבי יכול אותו משפט לכל אזרח…. "אני הצלתי את עם ישראל ואןתך"…….
    אז לכל הרוחות מה ההתנשאות הזאת?????

  44. אני הייתי מורה במשך שנתיים לילדים אתיופיים שהגיעו לארץ, לימדתי אותם עברית ולימודים כלליים. לא היה עולה על דעתי לומר זאת אם הייתי נתקלת בשוטר אתיופי בעת מילוי תפקידו.

  45. הוא לא לבד הוא מיצג את אדוני הארץ שהשתלתו על המדינה ועכשו.הם רואים שהם מאבדים את זה.גזענות לשמה היו גזענים וישארו כמו שאמרו היחליף לבן את עורו

  46. לכל המגיבים שלא רואים איפה הגזענות:
    אם בעיניו יותאי אתיופיה אינם אותו הדבר כולם-על סמך מה הוא מניח שההורים של שני יותאי אתיופיה רנדומלים בהם הוא נתקל היו במטוס שהוא הטיס?

  47. חייבים לעצור את האיש ולשפוט אותו בכל חומרת הדין על גזענות

  48. שוטר תפקידו לוודא מילוי הוראות החוק והשכל אמור לציית ….נקודה …השמאל הצבוע מנסה להפוך אותו לקורבן? כל היתר לא קשור…השכל צריך לאמר תודה שלא פינו אותו עם מכתזית ובואש ופרשים כמו שעשו השוטרים בהפגנות האתיופים …גוש קטיף….דתיים

  49. לא שומעים כל כך טוב
    אבל שומעים את הטון.
    נשמע שהוא פגוע וצועק.
    גזענות אני לא רואה פה
    וגם לא את מה שהוביל לצעקות האלה.
    יש פה איזה שוויץ של אני הבאתי, תאריכו את זה
    ותכבדו אותי
    והשאלה אם אמירה כזו בטון כזה יוצרת כבוד לצד השני או מעליבה.
    לי זה לא נראה מעליב אבל אני לא נולדתי באתיופיה וגם לא הורי.

  50. ‏שוטר עצר אותי, אמרתי לו אחי, קצת כבוד, אני הוצאתי אותך ממצרים

  51. אני לא חושב שהתגובה של השכל גזענית במובן החיצוני של המילה. מדובר בסוג של גזענות שכמעט אין אדם שלא נגוע בו (הוכח במחקרים פסיכולוגים). הבעיה היא לא הגזענות. הבעיה היא שאדם, מוכשר ורב זכויות ככול שיהיה, מניח שהוא יכול לעבור על החוק, ושוטרים ש״הוא הביא את ההורים שלהם״ לא אמורים לעשות לו כלום. זה כל כך הזוי. במאפיה זה אולי עובד ככה, ״אני עזרתי לאבא שלך, אז אתה חייב לי״. בשלטון החוק זה לא עובד ככה. ומה יקרה כשיהיה מפכ״ל אתיופי? המשטרה שלו לא תוכל לאכוף את החוק על אנשי חיל האוויר? ואם יהיה חוק שיוביל חבר כנסת אתיופי? הוא לא יחייב את אנשי המוסד שהביאו את האתיופים?