מקרון שוב נכשל להבין את בעיית האסלאם הקיצוני בצרפת

הנשיא הבטיח להיאבק בבדלנות אסלאמיסטית "הנוגדת את ערכי האומה" אך התוכנית שהציע רק מחריפה את הבעיה

נשיא צרפת עמנואל מקרון | kremlin.ru

ביום ה-2 באוקטובר, נשיא צרפת עמנואל מקרון הודיע על צעדים שנועדו להיאבק במה שהגדיר כ"בדלנות אסלאמיסטית". על פי מקרון, "הבעיה היא האידיאולוגיה שרואה בחוקיה שלה עליונים על חוקי הרפובליקה". בדיוק שבועיים לאחר מכן, מאדם מוסלמי ממוצא צ'צ'ני ערף את ראשו של מורה בפריז שהראה לתלמידיו קריקטורות לועגות לנביא מוחמד, מתוך המגזין הסאטירי 'שרלי הבדו'. התחושה הציבורית היא כי יש כעת לממשלה תמיכה רחבה בפעולה תקיפה נגד האסלאמיזם, ושר הפנים ז'ראלד דרמנין אף אמר כי המדינה נמצאת "במלחמה".

למרות הרטוריקה והגישה החריפה, ולמרות שכאמור צרפתים רבים מברכים עליה, הצעדים החדשים של מקרון כוללים למשל האצלת "אחריות משמעותית" למכון מחקר בעל קשרים אסלאמיסטיים. פעם נוספת, ממשלה מערבית לא מצליחה להבין את הזדוניות שבבסיס האסלאמיזם באירופה.

במבט ראשון, הצהרתו של מקרון נראית כעמידה חסרת תקדים נגד איום האסלאם הקיצוני. הנשיא תיאר בנאומו את הבדלנות האסלאמיסטית כ"פרויקט פוליטי ודתי", המקדם "סטייה מערכי הרפובליקה". לטענתו, מגמות אלה מובילות ליצירת "חברת-נגד" בה ילדים נלקחים מבתי הספר ופעולות תרבות משמשות כתירוץ ללמד עקרונות "שאינם מתיישבים" עם חוקי המדינה. הוא הוסיף כי זוהי אינדוקטרינציה השוללת ערכים צרפתיים כמו "שוויון בין גברים ונשים" ו"כבוד האדם".

הפתרון, כך מאמין מקרון, נמצא בשליטה הדוקה יותר. מוסדות רווחה ומסגדים, למשל, ידרשו לחשוף את הכנסותיהם מתרומות, במיוחד תרומות המגיעות מחו"ל. נכון להיום מרבית הכנסיות ובתי הכנסת בצרפת מנוהלים בידי ארגונים דתיים, אך כתשעים אחוזים מהמסגדים במדינה בחרו במקום זאת להירשם כ"ארגון תרבות", הבחנה משפטית שמאפשרת להם לחשוף מעט מאוד מידע בפני בדיקות ממשלתיות. מקרון מתכנן להציג אמצעי לחץ חדשים במטרה לגרום להם להירשם כארגוני דת.

הנשיא הדגיש את אמונתו בחשיבות של שחרור האסלאם בצרפת מהשפעות זרות. הוא חזר על החלטתו הקודמת לשים קץ למערכת "האימאם השני", בה אנשי דת מטורקיה, אלג'יריה ומרוקו קיבלו אשרת הגירה מיוחדת בצרפת ובפועל השתלטו על מסגדים ומוסדות דת. הצעדים החדשים כוללים גם הצעה לתוכנית "אנטי-פוטש" אשר מטרתה להגן על מנהיגי המסגדים מפני השתלטות של גורמים קיצוניים. לא הנשיא ולא אף אחד בממשלה הסבירו מה יקרה למסגדים שכבר נשלטים בידי תנועות אסלאמיסטיות כמו הסלפים או 'טבלהיי ג'מאעת', ומי אמור לקבוע את עתידם.

קו קיצוני

עבור אוזניים אמריקניות, רגולציה אגרסיבית על מוסדות דתיים עשויה להישמע כדבר יוצא דופן. מנגד, למרות שהמתנגדים החריפים יותר לאסאלמיזם עשויים לראות את הצהרות מקרון כצעד בכיוון הנכון, הבטחתו של הנשיא "ליצור ולקדם דור של אימאמים ואינטלקטואלים" שיגנו על "אסלאם המשתלב עם ערכי האומה" היא פגומה מהיסוד, וכאמור מעניקה אחריות רבה לארגונים הקשורים בעצמם לאסלאמיזם.

מרבית הפרויקט אמור להיות מנוהל בידי 'המועצה הצרפתית לאמונה מוסלמית' (CFCM), ארגון שהוקם בידי משרד הפנים ב-2003 במטרה לייצג את האוכלוסייה המוסלמית במדינה. בתור שליח המדינה למעשה, הארגון יהיה אחראי על אישור תוכניות הכשרה לאנשי דת ואת האימאמים עצמם, כמו גם ניסוח אמנה מחייבת שכל חריגה ממנה תוביל לשלילת הרישיון. כל זה, כך הסבירה הממשלה, ימומן באמצעות הטלת מיסים על מוסלמים העולים לרגל למכה מדי שנה.

אז איזה סוג של אסלאם יקדם ארגון CFCM? זהו מוסד הידוע בפילוג הפנימי שבו, ומורכב מחברים מפדרציות שונות אשר לחלקם קשרים עם משטרים זרים כולל מרוקו, אלג'יריה וטורקיה. הוא כולל גם ארגון בשם 'המוסלמים של צרפת' שנוסד בידי אנשי 'האחים המוסלמים', ואת התנועה הטורקית האסלאמיסטית 'מילי גורוש' לה קשרים קרובים באנקרה.

ארגון CFCM ספג בעבר ביקורת רבה בשל חוסר הייצוג של זרמים שונים ובשל המחלוקות הפנימיות בתוכו, ואולי הגרוע מכל – אסלאמיסטים עדיין מחזיקים בעמדות מפתח בהנהגתו. בעוד חלק מנציגי הארגון נבחרים בהצבעות, מערכת הבחירות עצמה מעניקה העדפה למסגדים גדולים להם מספר הנציגים הרב ביותר, אותם מסגדים אשר לרוב מנוהלים או מממומנים בידי אסלאמיסטים. לכן כאשר הממשלה מבקשת כעת להסתמך על CFCM עבור הפרויקט של מקרון, המשמעות היא השארת מרבית המוסלמים בצרפת מחוץ לשיח, ובעיקר הדרה של קולות מתונים ורפורמיסטיים המתנגדים לקו הקיצוני שהשתלט על הארגון.

לכן קשה מאוד להאמין שב-CFCM יתמקדו בפיתוח של "אסלאם נאור". רק בשנה שעברה, הארגון שוב ספג ביקורת כאשר הכריז על עטיית חיג'אב כחובה דתית וגרם לוויכוח ציבורי נרחב. זה היה עוד צעד בפניה הברורה לעבר האסלאם הקיצוני. מי שעומדים כיום בראש הארגון הם מוחמד מוסאווי לו קשרים קרובים עם המשטר במרוקו, והפעיל המוסלמי עבדאללה זקרי. שניהם גם לוקחים חלק ב'קרן למען האסלאם בצרפת', ארגון שאמור לקבל סכום של 10 מיליון אירו עבור השתתפותו בתוכנית הממשלה.

הן זקרי והן מוסאווי מחזיקים בהיסטוריה של ניסיונות הצדקה או המעטה באיום האסלאיסטי בצרפת. מוקדם יותר השנה זקרי היה במרכז שערורייה תקשורתית לאחר שניסה למצוא תירוצים לפרשה בו נער שעזב את הדת קיבל איומים על חייו.

באשר למוסאווי, כאשר הוא נחקר בידי הסנאט כחלק מבדיקת מגמות ההקצנה הדתית בצרפת, הוא חזר על העלילה הישנה לפיה לאסלאמיסטים אין שום קשר לאסלאם והם מנכסים לעצמם את המונח ואת הדת עצמה. מוסאווי ניסה אז להתחמק ממענה על שאלות בנוגע לעמדותיו על האחים המוסלמים ועל ההשפעה הסלפית בשכונות מסוימות, אך כאשר הסנאטורים התעקשו הוא הכריז כי לא ניתן לדחות באופן מוחלט קבוצות רק על בסיס אידאולוגי וטען כי יש להילחם ברעיונות ולא באנשים.

וכך עולה התהייה: האם ב-CFCM יסכימו לדחות אנשי דת ואידיאולוגים קיצוניים כשותפים במאמצי הממשלה להילחם בקיצוניות?

כסף זר

מקרון לא היה הראשון להציע את CFCM כארגון שינהל את הכשרת האימאמים. למעשה, זמן קצר לאחר מתקפת הטרור בפריז ב-2015, הארגון עצמו הביע את רצונו לעשות כך. ב-2016, מספר חודשים בטרם מקרון נבחר לנשיאות, נשיא הארגון דאז אנואר קביבש ציין כי CFCM פועל להשגת המטרה הזו על ידי שילוב בין תוכניות לימודים שונות המוצעות במוסדות פרטיים, כולל 'המכון האירופי למדעי הרוח' מבית האחים המוסלמים (IESH).

אותו מכון נוסד בידי חברים בארגון הקיצוני 'המוסלמים של צרפת', המשמש כאמור כשלוחה של האחים המוסלמים. התוכניות האקדמיות שלו נהגו בידי אנשי דת קיצוניים כמו יוסוף אל-קרדאווי (שכונה "שייח' הטרור" בשל תמיכתו בפיגועי התאבדות), והסטודנטים המביטחים ביותר ממשיכים להישבע אמונים לתנועת האחים המוסלמים. בין בוגרי התוכניות ניתן למצוא גם אזרח צרפתי שהצטרף לדאע"ש בסוריה. מכון IESH קיבל מאות אלפי דולרים מקרן צדקה קטארית הקשורה לטרור. בשנת 2007, מנהל הכספים של המכון נעצר בידי הרשויות בשווייץ כשהוא נושא 50 אלף דולר במזומן אותם קיבל מנציג קטארי.

מוחמד מוסאווי | MEDEF

אין זו הפתעה אם כן לגלות כי ב-IESH נלהבים מאוד מן ההודעה האחרונה של מקרון. למעשה, מנהל המכון לארבי בשרי אמר לאחרונה לכתבים כי כוונת הנשיא לגבי הכשרת האימאמים היא בדיוק מה שב-IESH קראו לו במשך שנים. בשרי הביע את הסכמתו לתוכנית, ותיאר את CFCM כ"גוף הלגיטימי ביותר" לבצע אותה.

עבור אלו התומכים בהפרדת הדת מהמדינה, תכנוניו של מקרון לעבוד עם CFCM הם בוודאי שיפור מהרעיון המקורי שלו לגבי "הסכמה" במסגרתה המדינה תכשיר ישירות את אנשי הדת. כעת מקרון מתעקש שהמדינה לא תתערב בתוכניות ההכשרה כלל, ובמקום זאת CFCM לבדו יהיה אחראי על בניית "האסלאם הנאור" בצרפת. אך גם הנחה זו לא לגמרי מדויקת.

בפועל, הממשלה היא זו שבחרה להעניק את "האחריות הגדולה" הזו ל-CFCM. הממשלה היא זו שמשתתפת בדיונים עם סעודיה כדי לנהל את שאלת העלייה לרגל, והממשלה היא זו שהבטיחה להמשיך להפעיל "לחץ אדיר" על CFCM כדי שיסכים לפקח על האימאמים בצרפת. אם כן, בניית האסלאם הצרפתי החדש יהיה מאמץ המובל בידי הממשלה, ומנוהל בידי אסאלמיסטים.

ישנן, כמובן, התנגדויות רבות ומגוונות לפרויקט הזה. אסלאמיסטים צרפתים אחרים גינו את הצעדים החדשים שמציע מקרון, כמו גם את הסגנון והשיח בו השתמש הנשיא. חלקם אף האשימו אותו כי הוא מנצל הזדמנות להתמקד באסלאם, במטרה להימנע מטיפול בבעיות האמיתיות של אפליה כלכלית וחוסר שוויון. מנגד, סלפים קיצוניים מעודדים כעת מוסלמים לעזוב את המדינה, בטענה שגם מדינות מוסלמיות "לא מושלמות" עדיפות על החיים בצרפת.

מקרון עומד גם בפני ביקורת מכל קצוות הקשת הפוליטית. מפלגת השמאל הקיצוני גינתה את דבריו כ"נאום נגד מוסלמים", ואילו מימן רבים התאכזבו מכך שהנשיא לא נקט בצעדים "אמיצים יותר".

מציאות כואבת

למרות ההתפתחות החיובית בעצם השימוש שעשה מקרון במונח "אסלאמיזם" ובכך שלא היסס להזכיר קבוצות כמו האחים המוסלמים ונמנע מהבלבול הרגיל של התמקדות בסלפים וג'יהאדיסטים בלבד, חלק מהצעותיו רק יגבירו כנראה את הבעיה של הקצנה אסאלמיסטית. בשלב הזה, מקבלי ההחלטות בפריז כבר היו אמורים להבין טוב יותר כי אסלאמיסטים אינם שותפים רצויים במאבק נגד אסלאמיזם.

בעקבות הרצח המזעזע של המורה בפרברי פריז משטרת צרפת עצרה מספר חשודים במעורבות באירוע, כולל אימאם שעודד את הזעם נגד הקורבן ברשתות החברתיות. הרשויות במדינה גם סגרו את אחד המסגדים לאחר שאנשיו שיתפו ברשת מסרים המגנים את המורה הנרצח.

אך למרות כל זאת, אפילו פעילות אכיפת החוק מראה כי הצעתו של מקרון לנהל את תוכניות ההכשרה היא אובססיה מוזרה לרעיון לפיו ניתן להילחם בהקצנה הדתית בעזרת תוכנית ממשלתית. בעיית האסאלמיזם בצרפת אינה איום עתידי מעורפל, אלא מציאות עכשווית וכואבת המתרחשת במסגדים הנשלטים בידי סלפים ואנשי האחים המוסלמים, ארגונים חברתיים וקבוצות קהילתיות שונות. במקום זאת, עדיף שהממשלה תתמקד במוסדות הקיצוניים ובאינדיבידואלים שכבר פועלים כיום ברחבי המדינה. בהתאם למסורת החוק החילוני שלה, צרפת יכולה וצריכה להיות תקיפה הרבה יותר כדי לקטוע את רשתות האסלאמיזם, לפגוע במקורות ההכנסה שלהן ובתמיכה הזרה, ולעצור את חדירתן לכל רבדי החברה.

הצעה ברוח זו התפרסמה לאחרונה מטעם הסנאט בצרפת, והיא כוללת למשל איסור על אנשי דת קיצוניים כמו אל-קרדאווי מלהיכנס למדינה, הכשרת יותר שוטרים וסוכנים כדי לפקח על תנועות אסלאמיסטיות, והפעלת מערכת שתתריע בפני רשויות מקומיות על מסגדים ואנשי דת קיצוניים בשטחן. התוכנית ממליצה גם על תוכניות הכשרה לגורמים מקומיים שיסבירו טוב יותר את הזרמים השונים באסלאם הפועלים בצרפת.

הפרדת הדת מהמדינה והשליטה הממשלתית על התבטאויות פוליטיות שונה מאוד בצרפת מאשר הנהוג בארה"ב. על פי החוק הצרפתי ישנה כבר אפשרות לסגור מוסדות קיצוניים או להטיל קנסות על אנשים המפיצים דברי הסתה ושנאה, אך עד כה הממשלה נמנעה מלנקוט צעדים כאלה. עוד ראוי שממשלת מקרון תקדיש תשומת לב רבה יותר לחקירת תנועות אסלאמיסטיות וארגוני הצדקה המממנים אותן, והגבלתם ללא היסוס במקרה בו נמצאים קשרים לקיצוניים.

על ידי כך שהעניק ל-CFCM את הסמכות לבצע את תוכניתו לרפורמה דתית, מקרון נתן את המפתחות לארגון שהוא עצמו חלק בלתי נפרד מן האיומים שבפניהם ניצבת צרפת ומפניהם הנשיא מזהיר: השפעה דתית זרה וזדונית וצמיחת האסלאם הקיצוני במדינה. כבר היום הממשלה מתקשה מאוד לפקח על תנועות אסלאמיסטיות ברחבי צרפת ולהתערב במקרה הצורך, וכך נראה כי גם הניסיון לערוך רפורמה באסלאם צפוי להיכשל ולהסיח את הדעת מן הבעיות הדחופות יותר. זהו בדיוק הכאוס בו קיצוניים פורחים.


גרסה מלאה של המאמר התפרסמה לראשונה באתר 'נשיונל רוויו'.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

22 תגובות למאמר

  1. הצרפתים כך נראה אינם מוכנים להילחם
    עבור ארצם ותרבותם ונראה שהם מקווים שזה יעבור מעצמו.
    אז אם מישהו נשחט זה בעצם קורבנות השלום.
    צועקים כמה ימים ואז חוזרים לשגרה.
    כנ"ל גם נשיא צרפת מאיים פה ושם אבל לא עושה דבר.
    בעצם כל אירופה היא במצב דומה.
    אני מניח שזה ימשיך ככה עוד הרבה זמן עד שמישהו יתעורר שם או מנהיג ימני יעלה ויהי מוכן לעשות צעדים בלתי מקובלים עד עכשיו.
    עד היום הזה נצטרך להזדיין בסבלנות ולהתייחס לרוב אירופה כאויב.

    1. הצרפתים מעולם לא רצו להלחם. אני לא זוכר את הקונפליקט האחרון, פנימי או חיצוני, שבו לא שרפו את פריז, לפחות מאז נפוליאון (שלאחר שהופל, כמובן היתה המהפכה הצרפתית השניה, ולאחריה השלישית, ושוב פריז נשרפה…).
      אני לא אוהב להתנבא, אבל אני בהחלט מעריך שעוד בימי חיינו נראה את אירופה כולה בלהבות ודם זורם ברחובות. המצב ימשיך להחריף וההנהגה תמשיך להתעלם, עד שיעלה גורם ימין משוגע מספיק שירצה לעשות סדר.
      וסדר הם יעשו, כמו שאירופאים יודעים לעשות – עם הרבה רצח, אונס, ביזה וכליאה. מוטב ליהודים שיצאו משם ויעלו ארצה, כי כל הצדדים שונאים אותנו – ימין, שמאל ואיסלמיסטים.
      חבל לי לראות את העולם המערבי המפואר יורד שוב על הברכיים, אבל זה מה שיש ועם זה אנחנו צריכים להתמודד. מזל שיש לנו עכשיו את ישראל.

  2. מוסלמים שרוצים לחיות ע"פ חוקי האיסלם ושיכבדו את החוקים הללו שישארו במדינות מוסלמיות, שלא יבוא למדינות עם דתות אחרות ויכפו את דעתם ודתם על בני עם אחר בארצו שלו, אורח לא הופך לבעל הבית!!!

  3. לא נכון, מקרון עושה נכון – מניח את פתרון בעיית האיסלאם בידי המוסלמים. רק הם יכולים לתקן.

    1. צודק.

      בדיוק כמו נוויל צ'מברלין הניח את פתרון בעיית הנאציזם, בידי היטלר. גם צ'מברלין נאם על שלום בדורינו. הוא כזה שלום שרק טי#ש סמולני מביא. עם המוווון קורבנות שלום.

      בעיקר על ידי הפקדתם השלום בידי המרצחים האיסלמיסטים וזה ההבדל בין המציאות לבין סיסמאות תומך מרצחים איסלמיסטים.

  4. לאן ילך נוצרי מערבי
    בכל העולם המערבי
    יש מוסלמים ושחורים
    אשר דואגים להרס החיים
    אין צורך שכולם יהיו אלימים
    מספיק אחוז או שברירי אחוז כדי
    להפוך את החיים לגיהינום .
    הבעיה שהשמאל תומך ומאפשר ומסייע
    להרוס את מדינות המערב.
    בארהב מהומות זה דבר שהוא חלק טבעי מאורח החיים.
    לאן יברחו הלבנים
    צרפת בלתי נסבלת .שבדיה מסוכנת לנשים.
    רק במזרח אירופה בטוח אבל הכלכלה לא במיטבה.
    אולי אם יגיעו מליוני מערביים למזרח אירופה
    הם יגרמו להעלאת הכלכלה.
    לאן ילכו תושבי ארהב כשהם חיים במדינה
    שכל יום עלולות לפרוץ מהומות שהורסות את מרכזי הערים.מי יפתח חנויות אשר עלולות להיבזז ולהישרף.
    וזה כבר איום יומיומי כל עיר מאויימת
    מוטב ללבנים שחיים במדינה מאויימת
    להתכנס לשכונות של לבנים
    לעבור לערים ועיירות שאין בהם לא לבנים
    זה מה שיקרה כל קבוצה תתבדל
    ואז המיעוטים יבקשו עצמאות ומי יודע
    אם לא יפנו לטרור ומלחמה כדי להשיג עצמאות
    על היהודים להכין תוכנית לצאת מהמדינות המאוימות
    לעבור לקנדה או אוסטרליה או כל מדינה עם אחוז
    של מוסלמים ושחורים נמוך

    1. "על היהודים להכין תוכנית לצאת מהמדינות המאוימות
      לעבור לקנדה או אוסטרליה או כל מדינה עם אחוז
      של מוסלמים ושחורים נמוך"
      לא שמעת על מדינה של יהודים שנקראת ישראל ? אתה מציע לסתום חור אחד על ידי העברה של פקק מחור אחר באוניה הטובעת ,
      נגמרה הגלות מקומם של היהודים אך ורק בארצם

    2. אני תומך במה שאתה אומר בכל ליבי.
      אבל אני מודע למציאות.
      היהודים כרגע לא יעלו לארץ.
      עובדה שיהודי צרפת רובם מהגר למדינות
      אחרות לקוויבק בקנדה ומיעוטם עולים לארץ.
      לכן כיהודי אני חרד לגורלם ומציע להם להגר
      למדינות פחות מאוימות.
      הלוואי ויעלו לארץ כולם .
      לצערי אפילו ישראלים מהגרים בהמוניהם.
      רבים מעולי רוסיה היגרו לקנדה וארהב.
      רבים היגרו לגרמניה לברלין .
      אז יש מציאות ויש שאיפות.

    3. כל הבעיה התחילה מתפיסה מעוותת של ״קצת קשה אז מהגרים למדינה מצליחה יותר ומתעלקים״ אז יש משהו אירוני בכך שאלה שתמכו ביישום תפיסה כזו במדינה שלהם בסוף יזדקקו ליישם אותה על עצמם.
      ויתכן גם שהמדינות אליהן הם יהגרו הן כאלה שישמו גישה שפויה יותר ובסוף הם ילמדו בדרך הקשה.

    4. אם יעלו לארץ כל היהודים
      שחלק גדול מהם אנשי שמאל קיצון
      אז אנחנו נצטרך להגר מפה
      כח את הגיהינום הם יביאו לפה

  5. כדאי שאירופה תוצף בערבים.מוסלמים.ושחורים אשר הם מוסלמים או נוצרים.ואז מה שיקרה
    זה שאירופה תהפוך למוסלמית ומיעוט נוצרי.
    האירופאים הנוצרים יתאסלמו או יהגרו או ירצחו.
    וכך האדם הלבן הנוצרי האנטישמי
    יעלם מאירופה.אירופה הנוצרית המערבית תעלם.
    כיוון שאני יהודי ואני רוצה בהרג אף אדם אני
    נותן אופציה לנוצרים במערב אירופה להגר למזרח אירופה שאוכלוסייתה הנוצרית יורדת דמוגרפית כל שנה.והם זקוקים לאוכלוסייה חדשה.אחרי שמיליוני הנוצרים יהגרו ממערב אירופה למזרח תוך כמה שנים אירופה המזרחית תעלה ותהיה כמערב אירופה בעבר.
    מכיוון ומדטבר במאות מיליונים שמאוד קשה להם לברוח ולהגר מדינות העולם יאלצו לקלוט אותם.
    בדרום אמריקה.צפון אמריקה.אוקראינה.רוסיה.מזרח אסיה.הגעת המלחינים תשנה את הרכבים האוכלוסיה במדינות המארחות אבל הפעם עם שינוי לטובה.אלא אם גם את אותם מדינות מארחות הם יהרסו.מי יודע?

  6. אם יצאו מאפריקה מליוני מהגרים
    הרי שלא ניתן לעצור אותם
    הם יגיעו במטוסים וינחתו באירופה
    והשמאל לא יתן לגרשם.השמאל יערוך הפגנות חורמה באירופה והם ישארו כפליטים.
    נישואי אזרחי אירופה עם תושבי חוץ יתנו זכויות הגירה מיידית ואירופה לא תוכל למנוע מהם להיכנס לאירופה.קרובי משפחה שיבקשו זכויות הגירה יקבלו מיד.כל סירוב יענה במליוני מהגרים משולהבים יחד עם השמאל שיהרסו את המדינה.הפוליטיקאים יהיו שבויים בקולות המהגרים ויכנעו להם.הנוצרים הלבנים יסתדרו בערים וגיטאות ובעיירות ימנעו ממהגרים מוסלמים להיכנס.הלבנים יקימו מיליציות בערים ובעיירות ובכפרים להגן מפני המהגרים.כל אירופה תהיה מוצפת משטרה וחיילים.בכל כניסה יהיה אבטחה ובדיקה קפדנית.הטרור.הסכינאות.האונס יהיה מעשה שבשגרה.נשים וילדות ונערות לא יצאו מהבית אלא בליווי.בלילה הם יסתגרו בבתים.בתי הלבנים יהיו מסורגים ועם דלת כבדה.אזרחים יצטיידו באזעקה וכלב הגנה.נשק קר וחם.ארגוני הפשע הלבנים יקבלו פניות להגן על האזרחים בשכונות מהמהגרים.מליוני לבנים ימלאו לצפון אמריקה.לארהב קנדה אוסטרליה ניו זילנד.יהודים רבים מאונס יעלו לארץ.תיירים ישראלים יהיו בסיכון גבוה באירופה.נוצרים מיליטנטיים יפתחו בפיגועים נגד מהגרים.מעשי לינץ’ רבים יהיו בלבנים.השוטרים יהיו יעד סיכון הכי גבוה.המדינה תגיע למלחמת אזרחים.ותוהו ובוהו ברחוב.לבסוף המדינות יתפלגו למדינות מוסלמיות ונוצריות.כל המיעוטים ידרשו עצמאות כדי להתבדל מהמהגרים.הבסקים בספרד.ובאיטליה.ובבריטניה.וולס וסקוטלנד יבקשו עצמאות.
    יהיו אזורים אקס טריטוריאלים בתוך הערים.
    אירופה תהפוך לגהינום אלא אם היא תקשה למוסלמים להיכנס.תגרש מהגרים מוסלמים.תשקיע בארצות אפריקה וערב והאיסלם.ותקלוט מליוני נוצרים ולא מוסלמים ממזרח אסיה.ערבים נוצרים.אסיאתים כויטנאמים וכדומה שהם לא מוסלמים.אירופה זקוקה ל50 מליון מהגרים לא מוסלמים שישתלבו עם הנוצרים ויאזנו את הרוב הנוצרי והלא מוסלמי.

  7. מה שהצרפתים, כמו כל המערב, כולל ישראלים נאורים אינם מסוגלים להבין שבפסיכוזה הדתית הפרנואידית שנקראת איסלם, כולנו, נשים זקנים וטף שאינינו מאמינים באללה ובשליחו, כולנו אויבים שחותרים נגד מוחמד ונגד אללה והאיסלם. לכן, המאמינים פשוט ממלאים את חובתם כשהם שוחטים אותנו ועורפים את ראשינו, כפי שמורה ומלמדת הפסיכוזה האיסלמית במאות פסוקים שהם משננים מילדות,ברצון או מכורח (תחת אלימות נוראה)עד שהם "משתכנעים"… כמו הפסוק הבא מסורה 47 בקוראן:٤ فَإِذَا لَقِيتُمُ الَّذِينَ كَفَرُوا فَضَرْبَ الرِّقَابِ حَتَّىٰ إِذَا أَثْخَنْتُمُوهُمْ فَشُدُّوا الْوَثَاقَ فَإِمَّا مَنًّا بَعْدُ وَإِمَّا فِدَاءً حَتَّىٰ تَضَعَ الْحَرْبُ أَوْزَارَهَا ۚ ذَٰلِكَ وَلَوْ يَشَاءُ اللَّهُ لَانْتَصَرَ مِنْهُمْ وَلَٰكِنْ لِيَبْلُوَ بَعْضَكُمْ بِبَعْضٍ ۗ وَالَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ فَلَنْ يُضِلَّ أَعْمَالَهُمْ4 When you encounter those who disbelieve, strike at their necks. Then, when you have routed them, bind them firmly. Then, either release them by grace, or by ransom, until war lays down its burdens. Had God willed, He could have defeated them Himself, but He thus tests some of you by means of others. As for those who are killed in the way of God, He will not let their deeds go to waste. חשוב להסביר לעולם כולו שנאלץ ויאלץ לטפל במוקדם או במאוחר בפסיכוזה הזו, שבקוראן מופיעים למילה מארבע מאות פסוקים דומים שמורים למאמינים לרצוח, לערוף, לשרוף, לקטוע אברים ולענות בעינויי גוף סדיסטיים את הכופרים בגלל הפשע"שלהם שהוא חוסר האמונה במוחמד ובאללה.

  8. לכל המגיבים הנאורים שמדברים שהמוסלמים רוצים להשתלט על אירופה ולכפות את הערבים של האיסלאם .
    להזכירכם שצרפת וגם מדנןת אןרפאיות אחרות הם אלה שרצו להשתלט על העולם המוסלמי ועל מדינות אפריקאיות שהרבה מהן דוברות צרפתית כתוצאה מהקולוניאליזם הצרפתי שכפה את השפה הצרפתית עליהם עד ששכחו את שפת האם המקורית שלהם . נכון להיום צרפת מנסה לדחוף את האף שלה בכל מה שנעשה באפריקה ובלוב וזה מתוך אינטרס קולוניאלי נטו .אם חוזרים קצת בהיסטוריה עד שנות השישים של המאה הקודמת , צרפת נלחמה ונאבקה במניות השחרור באכזריות במדינות אפריקה שכבשה רק באלג’יריה עצמה נרצחו כמיליון תושבים עי הצרפתים הנאורים .
    עכשיו אני לא מתפלא מהתגובות פה , ישראל כמעשייה היא מדינה קולוניאלית שנתמכת עי הקולניאלעזם העולמי שמטרתו לדכא עמעם לסכסוך בימינם ולמכור להם נשק .

    1. האם כל הקשקוש שכתבת פה מצדיק מאה שנות טרור, פיגועי התאבדות, דריסה, דקירה, ירי רקטות, מטעני חבלה ועריפת ראשים?

    2. בוא ואני אתן לך תשובה שאף פעם לא חשבת עליה וכך גם הרבה מאוד אנשים טיפשים ואובדניים במערב שקוראים לעצמם אינטלקטואלים, חוקרים ואנשי אקדמיה (ובקיצור שמאלנים). רוב אזרחי המערב היו והם עדיין אנשים פשוטים שלא היו שותפים מעולם למפעל הקולוניאליסטי בדיוק כמו שאתם טוענים לרוב מוסלמי רודף שלום ואחווה שלא קשור למפעל הטרור. לכן אם מעמידים את הדברים באופן כזה, בסופו של דבר, מדובר ברוב נוצרי/יהודי ברובו רודף שלום מול רוב מוסלמי ברובו רודף שלום ובמי אנחנו בוחרים שישלוט וירחיק את אותו מיעוט כוחני שגורם לצד השני סבל. לרוב האנשים הנורמלים שרואים את הדברים כמות שהם, התשובה ברורה.
      ההיסטורה מלאה בכיבושים, בנדידות עמים וזה כולל גם את אוסף החמולות הערביות שהתישבו בארץ ישראל ונדדו גם למדינות רבות אחרות. אתה יכול להמשיך לענג את עצמך עם כתבי אדוארד סעיד מהבוקר עד הערב, וחבריך השמאלנים יכולים להעניש ולהלכות את עצמם על כך שהם לא נולדו חומים, אבל זה לא ישנה את ההגיון הבריא של כל השאר. גם אם אבא שלי בכבודו ובעצמו כבש את אלג'יר (והוא לא) הבנים שלי, עתידם, רווחתם, אושרם ובטחונם יהיו תמיד במקום ראשון עבורי. תמיד!!!

    3. טוב, אם כבר מדברים על קולוניאליזם, אז האסלאם צריך לענות על יותר פשעים מאשר כל אירופה יחד. הקולוניאליזם האירופאי נמשך 200 שנה, ונגמר. הקולוניאליזם של מוחמד נמשך מאז המאה השביעית וממשיך עוד היום.
      רק בהודו המוסלמים שלטו 800 שנה, דיכאו והשמידו את התרבות ההודית.
      הטאג' מאהל נבנה מאבנים שנשדדו ממקדשים הודיים עתיקי יומין.
      כנסיית האגיה סופיה, הייתה מרכז הדת האורתודוקסית העולמית לפני שהגיעו המוסלמים.

      במערב שוכחים לאסלאם את כל זה, בגלל רגשות האשמה שלהם, אבל מי שיודע היסטוריה באמת, מבין פי כמה גרוע האסלאם מהקולוניאליזם האירופאי!

    4. מוסלמי היקר!
      קודם כל, בוא נדבר על החליפות – אשר למעשה הייתה האימפריה הקולוניאלית הגדולה בעולם (אחרי המונגולים) ואשר התמינה את דתה ואת השקפת עולמה בכל מזרח התיכון, עיראק, איראן, פקיסטאן, מלייזיה וכדומה. השילטון הערבי נשך לא 200 ולא 400 שנים, נכון, ידידי? גם במגריב וגם במשריק. השילטון הזה לווה במלחמות תמידיות ובסופו של דבר הביא את העולם המוסלמי למצב של דעיכה – וכאן הופיעו האירופאים.
      דבר שני, מוסלמי שכמוך, תקרא טוב-טוב מה כתוב בקוראן שלך לגבי באנו ישראיל, ולגבי האדמה הקדושה שלנו, שאללה נתן לנו ורק לנו. כאשר עם ישראל שהתפלל כל ההיסטוריה שלו לכיוון ירושלים חוזר ירושליימה – זה נקרא חזרה לאדמת מולדת. ולא קולוניאליזם. ואל תנסה לקשור את האירופאים הגויים אלינו. אנחנו חזרנו לארצינו שכמוכם כבשו ב-638. ותגיד תודה שאתה חי פה ביופי עם כל הזכויות של אזרח, ולא כמו ז'ימי יהוד בארצות איסלאם.
      מאסאלאם, יא חביבי

  9. בעיית האסלאם באירופה לא תפתר בלי אמצעים נוקשים, דומים לאמצעים שנוקטים הסינים עם הבדלנים המוסלמים שלהם, כולל גירוש של אזרחים צרפתים לארצות המוצא שלהם.
    עד אז, אירופה תבער בזעם מוסלמי פנאטי.

  10. אם וברגע שאירופה תתעשט, הצעד הראשון הוא לאסור את הקוראן, באותה מידה ש'מיין קאמף' אסור