תרבות גרמנית היא שנאת ישראל

היוזמה של גופי התרבות, האומנות והאקדמיה הגרמניים בעניין החלטת הבונדסטאג נגד ה-BDS נועדה לאפשר להם חזרה לשגרה, כלומר מימון פעולות דה-לגיטימציה לישראל, בגרמניה ובישראל, כפי שהיה נהוג בעבר

צילום מסך

ברלין –

בימים בהם מוזיאונים, אולמות קונצרטים, תיאטראות ובתי קולנוע סגורים בגלל מגיפת הקורונה וחייהם של אומנים רבים נמצאים תחת איום כלכלי קיומי, מצאו להם מעל ל-30 מנהלי מוסדות תרבות, אומנות ואקדמיה בגרמניה – כולם מסובסדים, כמובן, על-ידי הרשויות ומשלמי המסים בגרמניה – אויב משותף שחובה להילחם בו: ההחלטה התקדימית של הבונדסטאג הגרמני ממאי 2019, הקובעת שתנועת החרם ה-BDS היא תנועה אנטישמית וקוראת לגופים ציבוריים להימנע מהענקת כל תמיכה, פיננסית או אחרת, לפעילויותיה של תנועה זו.

עשרות גופים ואישים מובילים בעולמות התרבות, האומנות והאקדמיה הגרמניים חתמו על קריאה הקובעת שהחלטת הבונדסטאג ״מסוכנת״ מאחר שהיא מאפשרת ״שימוש לרעה בהאשמות באנטישמיות״, ובכך גורמת ל״צנזור״ של קולות חשובים ועמדות ביקורתיות.

כלומר, החלטה של בית הנבחרים הגרמני שקבעה באופן דמוקרטי לחלוטין שתנועה הקוראת לחיסולה של ישראל – מדינת היהודים, היא תנועה אנטישמית, מהווה פגיעה בחופש הביטוי והדעה בגרמניה ומשמשת לחסימת פיות. יוזמי העצומה וחותמיה כמובן מדגישים שאינם תומכים בתנועת ה-BDS. הם רק תומכים בזכותה של התנועה הזו להמשיך ולפעול באופן פומבי בעד חיסולה של מדינת היהודים בשם חופש הביטוי והדעה, שאין לפגוע בו כלקח מההיסטוריה הגרמנית. מצאו את ההבדלים.

וכך, נוצרה לה בגרמניה אחדות שורות נפלאה: ברחובות מפיצים מאמינים הזויים של תיאוריות קונספירציה שונות, מהשמאל ומהימין הרדיקליים, שמועות שהיהודים הם שייצרו את נגיף הקורונה כדי לחזק את שליטתם בעולם. ובאולמות מהודרים טוענים ״אנשי רוח״, שהאיום הגדול ביותר על חופש הביטוי והדעה בגרמניה בימים אלו היא החלטה שאימצו ברוב קולות גדול צירי רוב סיעות הבונדסטאג נגד השמדת מדינת היהודים.

הטענה המופרכת הזו משתלבת היטב עם הדעה הנפוצה ממילא בגרמניה, שמעסיקה כבר עשרות שנים את דעת הקהל המקומית על מגזריה השונים: ״האיסור להביע ביקורת על ישראל״. ככל שהגרמנים בוטים יותר בביקורתם כלפי ישראל, הופכת ההתעסקות באיסור הדימיוני הזה לאובססיבית יותר.

קשה לדעת איזו תיאורית קונספירציה היא החמורה יותר, זו השולטת ברחובות ובמרתפי בירה או זו המועלית בדיונים ״רציניים״ באולפני טלוויזיה ובכנסים ״תרבותיים״. דבר אחד בטוח: היהודים הם שוב צרתם של הגרמנים. וכדי להבטיח שחלילה וחס איש לא יוכל להאשים באנטישמיות את חותמי הקריאה לאפשר ל-BDS לפעול בחופשיות בגרמניה למען השמדתה של ישראל, יש ביניהם גם יהודים.

כמה דברים שחשוב לציין בעניין החלטת ה-BDS של הבונדסטאג: אין מדובר בחוק האוסר לממן או להעמיד מבנים ציבוריים לרשות פעילויות ה-BDS, אלא רק בקריאה להימנע מכך. הצעת החלטה ברורה יותר, שהעלתה מפלגת הימין הפופוליסטית ׳אלטרנטיבה לגרמניה׳ לאסור לחלוטין פעילות של ה-BDS בגרמניה, נדחתה ע״י כל שאר המפלגות.

פליקס קליין | צילום מסך

מיד עם אימוץ ההחלטה פתחו גורמי שמאל ישראליים ויהודיים, שעשו לעצמם קריירה בגרמניה בתחומים שונים מ״ביקורת על ישראל״, בהתקפה ציבורית-תקשורתית מתוזמרת נגד ההחלטה. ניתן היה למצוא בין מבקרי ההחלטה גם שגריר לשעבר של ישראל בגרמניה, שמעון שטיין. מיותר לציין, שתמיכה של שגריר לשעבר בקמפיין מעין זה נגד החלטה של הבונדסטאג מהווה פגיעה משמעותית ביותר בלגיטימציה הציבורית של ההחלטה. שטיין אינו השגריר לשעבר היחיד הפועל נגד האינטרסים של מדינת ישראל. משהו רקוב מאוד במשרד החוץ הישראלי.

ההתקפה על החלטת הבונדסטאג מתנהלת בכמה מישורים: המישור הציבורי-תקשורתי, המישור התרבותי-אומנותי והמישור המשפטי. העובדה שגורמים הממומנים על-ידי הרשויות בגרמניה – בכלל זה ע״י המדינה – יוצאים להתקפה על החלטת בונדסטאג, מעלה כמובן את השאלה, האם הם לא קיבלו מאחורי הקלעים רוח גבית מגורמים בממסד הגרמני, גורמים שלאחר שהתענגו על השבחים שקיבלו מישראל ומארגונים יהודיים בעולם על ״אומץ ליבה של גרמניה״ בקבלת החלטה תקדימית, פועלים כעת לעקר את ההחלטה מתוכנה. כך תוכל גרמניה, כהרגלה, להנות משני העולמות: לטעון שהיא נלחמת בתנועת החרם ובאנטישמיות, אבל בדיעבד להמשיך ולקדם אותן כפי שעשתה שנים רבות.

החותמים על הקריאה מודים בין היתר לאנדראס גרגן על ״עצה מקצועית ותרומה דיונית״. גרגן הוא מנהל מחלקת התרבות במשרד החוץ הגרמני, זה האחראי על מימון פעולות תרבותיות בשם המדינה הגרמנית ברחבי העולם. כלומר, גורם ממשלתי רשמי בעל תפקיד בכיר במשרד ממשלתי פדרלי מרכזי היה מעורב בתהליך ניסוחה של הקריאה לביטול החלטת הבונדסטאג. כלומר: ממשלת גרמניה, שזכתה למחמאות על מאבקה באנטישמיות וב-BDS בגין החלטת הבונדסטאג, מתנגדת להחלטת הבונדסטאג. אותו גרגן, אגב, אחראי גם על מימון פעולות ״אגודת הידידות גרמניה-ישראל״ מטעם משרד החוץ הגרמני, מימון שאוסר לקיים דיונים על ״אונר״א״, על התכנים האנטישמיים בספרי הלימוד הפלסטינים ולבקר בישובים יהודיים מעבר לקו הירוק.

יוצא מכאן, שלא חופש הדיבור והדעה הוא העומד מאחורי ההתנגדות להחלטת הבונדסטאג, אלא השאיפה לחופש לבצע שטיפת מוח שמאלנית נגד ישראל בהתאם למדיניות החוץ של ממשלת גרמניה. כדי להמחיש את הדואליות הצבועה של גרמניה בכל הקשור לישראל, חשוב לציין שאחת המטרות הראשיות של קמפיין המתקפה משולח הרסן נגד החלטת הבונדסטאג הוא הנציב הפדרלי למאבק באנטישמיות, פליקס קליין, איש משרד הפנים הגרמני, שתומכי ה-BDS, בכללם אספסוף ״גולי השמאל״ הישראלי בברלין, דורשים לפטרו בגלל עמדותיו הנחרצות בסוגיה.

ומה ישראל עושה בעניין? כלום. גרמניה הפכה ממזמן לפח הזבל של הדיפלומטיה הישראלית. נשלחים לכאן בדרך כלל דיפלומטים שלא מכירים את גרמניה ומורכבותה ושלא מדברים גרמנית. וכך, דווקא בזמן שבו חשוב היה ששגרירות ישראל תהיה נוכחת פומבית ותנהל בחוכמה מאבק מול תנועת חרם אנטישמית, הקולות הישראליים היחידים שנשמעים ברמה הם הקולות של פעילי השמאל האנטי-ישראליים, ה״ישראברלינאים״ בלשונם הפתטית.

התגובה הישראלית המתבקשת צריכה להיות ברורה ביותר: כל מי שדורש לאפשר את פעילותה של תנועת החרם האנטישמית הקוראת לחיסולה של מדינת היהודים, צריך להיות מוחרם בעצמו. בכלל זה ״מכון גתה״ על משרדיו השונים בישראל. מי שסבור שקריאה לחיסולה של ישראל היא לגיטימית, לא צריכה להיות לו דריסת רגל כלשהי בישראל. ומאחר שגופים ישראליים רבים קשורים בטבורם למימון גרמני מטעם גופים החתומים על הקריאה לביטול החלטת הבונדסטאג, צריך גם לוודא שמימון זה ייפסק.

יש לומר את הדברים ברורות: היוזמה של גופי התרבות, האומנות והאקדמיה הגרמניים בעניין החלטת הבונדסטאג נועדה לאפשר חזרה לשגרה, כלומר למימון פעולות דה-לגיטימציה לישראל, בגרמניה ובישראל, כפי שהיה נהוג בעבר. זו הייתה תעשיה שלמה, שעכשיו מתקשה לפעול ופתאום קצת חסר לה אוויר – וכסף, לנשימה. בדיעבד, דבר לא השתנה: התרבות הגרמנית הייתה ונותרה שנאת ישראל.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

12 תגובות למאמר

  1. למילה יהודי בגרמניה יש קונוטציות , גוון ריגשי , שליליים.
    אין לשכוח שמרטין לותר , הפרוטסטנט הראשון , העצים את הגישה הנגטיבית, המבדלת של הקיסר הנוצרי הראשון (קונסטנטינוס) , שהוגברה עם מסעי הצלב.
    טענת הכיבוש שעומדת בבסיס היא התגלמות האנטי-ציונות, והיא אנטי-שמיות, ומבטאת התנגדות לתחית היהדות (בציון) ויישומה הסופי של הצהרת הדריאנוס על מות העם היהודי ואלוהיו.

  2. והשמאל הישראלי מהסוג של מר"ץ וגולן וחלקים מכחול לבן אינו מצדיק את הבדס? מה לנו להלין על הגרמנים?

  3. אתה באמת חושב שישראל חסינה לביקורת? אתה מתייחס לישראל בפנאטיות דתית וכל מי שמבקר אותה נהפך בעיניך לשמאל בוגד
    אולי תחשוב על העובדה ששגריר ישראל ועוד הרבה מאוד ישראלים נמצאים גם בצד השני של המפה הפוליטית וזה לגיטימי וכנראה יש דברים בגו
    במקום להשתולל כמו ילד נרקיסיסט על כל מי שמבקר אותך תעשה בדק בית

    1. שמיר ז"ל אמר שהפולנים יונקים אנטישמיות עם חלב האם שלהם.
      אצל הגרמנים הם לא צריכים חלב אם, גם אם יאכלו תחליפי חלב אם, הם אנטישמיים ושונאי ישראל ב- 100% מהגנים שלהם.

    2. אם המטרה שלהם היתה ביקורת בונה לא היינו מתלוננים.
      אבל שים לב שאנשי הbds לא אוספים נתונים ופונים לרשויות הרלבנטיות(נציגי תחונות הציבור, מבקר המדינה ואפילו בתי המשפט). הם עסוקים רק בלהזיק לנו דרך החרמות ועידוד מהלכים בינלאומיים.

      יש הבדל בין מישהו שאומר בנימוס: ״נראה לי שכדאי שתשפר את זה וזה״ למישהו שמרביץ לך ואומר שזה בגלל משהו שעשית ולא מוצא חן בעיניו.

    3. תראה לי עוד מדינה ולו הכושלת ביותר בעולם (כמו סומליה או צפון קוראה) שלמען חיסולה הוקמו גופים שבמשך עשורים מנהלים נגדה מאבק מהסוג שמנהלת BDS .
      ישראל היא המדינה היחידה בעולם שאנשי שמאל יהודים במערב מרשים לעצמם לדבר בחופשיות על מחיקתה/ביטול קיומה של מדינת היהודים.
      אריק הובסבאום ההיסטוריון היהודי-הקומוניסט הציע לפתור את הקונפליקט בין ישראל לפלסטינים ע"י הורדת פצצת אטום על ישראל.
      בגרמניה מדובר בצביעות מובהקת שכן לבד מכמה פוליטיקאים שם האנטישמיות מעולם לא פסקה רק הוסתרה היטב .
      גינטר גראס לדוגמה חיכה שנים עד שזה הפך לפוליטיקלי קורקט ואז הוא חשף את האנטישמיות שלו ואת שנאתו ליהודים בהקשר האופנתי של אנטי ציונות. כך גם הוכהוט. כך גם ארנסט נולטה ההיסטוריון הגרמני שהפך את דעותיו ב-180 מעלות בנוגע לנאצים ולמה שהם חוללו וטוען שזה לא היה שונה מכל טבח במהלך ההיסטוריה…
      הצביעות הכי גדולה, היא העובדה ש-BDS מגדיר עצמו כמי שדואג לזכיות "הפלסטינים".. אך כאשר אסד הבן היכה ב"פלסטינים" במחנות שבסוריה במהלך המלחמה שם איש מאנשי ה-BDS לא השמיע ציוץ. מהותו של ה-BDS היא שלילת זכות קיומה של ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי.
      "נורמן פינקלשטיין, שלא ידוע כחסיד נלהב של ישראל ושהיה במשך שנים רבות כוכב הרוק של כל גוף אנטי-ישראלי, הפתיע בפברואר 2012 כאשר הבהיר שהוא מתנגד ל-BDS. הנימוק שלו היה פשוט: מי שתומך ב"זכות השיבה" תומך בחיסול ישראל. אז מספיק עם ההונאה, אמר פינקלשטיין. נועם חומסקי, עוד כוכב של השמאל העולמי, הגיע למסקנה דומה. אחד מהדוברים הבולטים של ה-BDS, פרופסור אסעד אבוחליל, כתב מאמר בעקבות פולמוס פינקלשטיין, שבו הבהיר: "אין לנו מה להסתיר. אנחנו תומכים בחיסול ישראל"."
      https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4672793,00.html
      אגב, כל אותם ישראלים מהשמאל שנהנים במערב מאור הזרקורים לא היו זוכים לטיפת תשומת לב אילולא היו משקצים את ישראל מעל כל במה אפשרית.

  4. מי שקרא את ״אני ישן בחדרו של היטלר״ של טוביה טננבום לא מופתע.

  5. ב 250 השנים האחרונות,רוב הנזק לעם ישראל וליהדות הגיע מתפוצת אשכנז.
    החל מתנועת ההשכלה שמחקה את הזהות היהודית וכלה בחרדים המסתופפים עדרים עדרים
    בתוך קהילותיהם,ללא חיבור לשאר העם.
    המצחיק הוא שהם אינם מצליחים לראות את הנזק ואת העונש הנוראי שבא בעקבותיו – קרי השואה.
    הגיע הזמן למחות את זכרה של תרבות אירופה מתוך העם היהודי ולבסס את תרבות ספרד המעטירה(ואין הכוונה לש"ס).

    1. גם ציונות בא מתרבות אשכנז. גזענות ו ignorance מזרחיים מכוערים לא פחות מאשכנזיים. חייבים חיבור לכל מוקדי כוח באולם ולהבין את תרבותם וגרמניה אחד מהם.

    2. קהילת אשכנז הבזויה בעיניך ב250 השנה האחרונות החזירה לחיים את העם היהודי.
      100,000 אשכנזים במאה ה16 הפכו למיליון יהודים במאה ה18 לפני 250 שנה ול15 מיליון לפני 100 שנה.
      העם היהודי שהיה על סף כלייה בזכות הנחישות האשכנזית הפך במאה ה19 ליותר כדול מהעם הטורקי האיראני או המצרי וכך זכה בהצהרת בלפור ובהכרה של חבר הלאומים.

      הגיבורים היו הגאון מוילנה והבעש"ט שבלי צבא וטריטוריה בזכות נחישות מופלאה החיו את העם.

      צאצאי תלמידיהם היו מהמייסדים והיוצרים העיקריים גם של הקומוניזם וגם של הליברליזם וגם 170 פרסי נובל וגם הוליווד וגם ברודווי וגם המהפיכה הפמיניסטית וגם ההיטק וגם הרוקנרול וגם פצצות האטום וגם בין היתר הקימו את התנועה החסידית ואת החברה החרדית ואת המדינה המצחיקה הזאת עבור אחיהם הלא יוצלחים.

      הליבה של יהדות אשכנז נכרתה בשואה ותחת הקומוניזם אבל הנצרים באמריקה ובישראל קיימים.

      אלמלא האשכנזים העם היהודי היה נראה כמו הנוצרים בעיראק ובמצרים מיעוט מסואב ומעאפן במדינה מסואבת ומעאפנה.