אם האמריקנים מתנגדים לסוציאליזם, מדוע הם ממשיכים לבחור בו בקלפי?

הסוציאליזם בימינו הוא אליטות בחליפות מעצבים, לא גברים בסרבלים שעובדים בשכר מינימום

אלכסנדריה אוקסיו-קורטז וג׳ו ביידן (צילום מסך)

יש שמרנים שמתנחמים בסקר של ׳מכון רסמוסן/הרטלנד׳ מחודש דצמבר שמתיימר להציג כי אמריקנים מעדיפים את השוק החופשי על-פני הסוציאליזם ב-75 אחוזים אל מול 11 אחוזים. אך אם אמריקנים תומכים בקפיטליזם באופן כה גורף, מדוע הם ממשיכים להצביע לסוציאליזם? האם הם בכלל יודעים מהו סוציאליזם?

הסוציאליזם איננו גברים לבושים בסרבלים שנראים מותשים בעודם הולכים לעבודה במפעלים בבעלות המדינה. בעלות ישירה על מה שכונה באופן מסורתי ״אמצעי הייצור וההפצה״ היא הסוציאליזם הישן – הסוציאליזם של קובה, ונצואלה וצפון קוריאה. הסוציאליסטים של ימינו מעדיפים שליטה עקיפה.

כפי שהסביר הכלכלן האוסטרי הדגול לודוויג וון מיזס, זהו סוג סוציאליזם אשר “על פני השטח לכאורה משמר בעלות פרטית על אמצעי הייצור ושומר על מראית עין של שווקים רגילים, מחירים, משכורות ושערי ריבית”, בעוד שבעזרת סובסידיות ומנדטים הוא מגדיל את שליטתו על מה שעדיין נדמה כשוק חופשי. זהו הסוציאליזם של האליטות שלנו, כולל של הנהגת המפלגה הדמוקרטית.

במהלך הקמפיין שאל ביידן: “האם אני נראה כמו סוציאליסט קיצוני?” (באמת, בן אדם!). לא, וגם לא דוגמנית ׳Vogue׳ אלכסנדריה אוקסיו-קורטז, סוציאליסטית מושבעת, בבגדי המעצבים שלה בעלות של 14 אלף דולרים.

ביידן סיפר עוד כי הוא “הביס את הסוציאליסטים” בפריימריז. אלא שאז הוא ביצע סיבוב פרסה ועשה איתם הסכם כדי לקבל את תמיכתם בנובמבר, בכך שאימץ חלק גדול מהאג׳נדה שלהם, כולל ״העסקה הירוקה החדשה״, ביטול חובות הסטודנטים למכללות והרחבת ביטוח הבריאות הממשלתי.

בסדר, ג׳ו אינו מחויב למאבק המעמד המרקסיסטי, אך זה משום שהוא לא מחויב לכמעט שום דבר. למעשה, ביידן העביר את כמעט כל שנות חייו הבוגרים בתור חייל רגלי נאמן של הממסד הדמוקרטי. כשהדמוקרטים היו מפלגת הממשלה הגדולה ומדינת הרווחה בנוסח לינדון ב. ג׳ונסון וג׳ימי קרטר, כך היה גם ביידן. כעת, כשמפלגתו התרחקה שמאלה, הלך ביידן בצייתנות בעקבותיה.

קחו את סלוגן הקמפיין שלו: “לבנות מחדש בצורה טובה יותר”. מה הבעיה עם מה שיש לנו עכשיו? יותר מדי חירות אישית ותמריצי רווח? אך לביידן יש תרופה לכך:

1. הוזלת הדיור

צעד זה יצריך הוצאה של 640 מיליארד דולרים במהלך עשר השנים הקרובות כדי ש”לכל אמריקני תהיה גישה לדיור זול, יציב, בטוח ובריא”. באתר האינטרנט של ביידן נטען כי “דיור צריך להיות זכות, לא פריבילגיה”.

כשפוליטיקאי אומר שצריכה להיות לנו זכות למשהו, צריכים להישמע פעמוני אזעקה. אם דיור הוא זכות, מדוע תחבורה היא לא (ב.מ.וו בכל חנייה)? לסוציאליסטים יש כישרון ללהפוך דברים ליקרים יותר על-ידי סבסודם. מתן ההלוואות לסטודנטים הביא למצב של שכר לימוד שנתי של 35 אלף דולרים במכללות פרטיות.

2. שכר לימוד חינם

או ליתר דיוק – חינוך אקדמאי בחינם במכללות ובאוניברסיטאות עבור משפחות בעלות הכנסות של פחות מ-125 אלף דולר בשנה. בתפיסת העולם הסוציאליסטית, אינדוקטרינציה היא עוד זכות אדם. והחדשות הטובות – זה יעלה למשלמי המסים רק 750 מיליארד דולרים נוספים.

3. 300 מיליארד דולרים על מחקר ופיתוח

ובפרט עבור התקדמויות בתעשיות הטכנולוגיה, כמו סוללות לרכבים חשמליים ובינה מלאכותית. תאגידים המוכנים לשחק את המשחק של הבירוקרטיה יזכו למימון, לצד הדרישות להנדסה חברתית, כמו סביבות עבודה ״ידידותיות לטרנסג׳נדרים״, הכוללות את ״משטרת השפה״.

4. סגרים בשפע

ג׳ו ביידן מייחל להזדמנות להרחיב את הפאוצ׳יזם (ע״ש אנתוני פאוצ׳י, אימונולוג חבר כוח המשימה של הבית הלבן לנגיף הקורונה. א״ק) ברחבי ארה״ב. בירוקרטים מתלהבים מעצם הרעיון של הטלת מעצר בית על האוכלוסייה לפי רצונם ומהיכולת להחליט אילו מסעדות ייכשלו ואילו יצליחו, בעוד שהם בשמחה מזלזלים בחוקים שחוקקו עבור אחרים.

ככל שיותר עסקים ייכשלו, כך יהיה קל יותר לבנות כלכלה חדשה. פרידריך האייק כתב: “מקרי חירום תמיד היו התואנה בגינה נשחקו אמצעי ההגנה של החירות האישית”. משינוי האקלים ועד לנגיף הקורונה, ההיסטריה היא כלי אפקטיבי לרעיית ההמונים.

5. העסקה הירוקה החדשה של ביידן

עסקה זו היא רק סכום שולי של שני טריליון דולרים במהלך ארבע שנים לצורך “אנרגיה נקייה ותשתיות” וכן “כדי לייצר מיליוני עבודות חדשות” – בנפט, פחם וגז טבעי? ענף האנרגיה הוא לב-ליבה של הכלכלה. אם סוציאליסטים ישלטו בו, אין צורך בתכניות לחמש שנים.

6. מיסוי העשירים

ביידן רוצה לממן את כל ה“בנייה מחדש טוב יותר” שלו באמצעות ארבעה טריליון דולרים מהעלאת המסים על “תאגידים ועל עשירים”. באופן טבעי, לשלטון שלו ייגמרו החתולים השמנים לשדוד דיי מהר. בשלב זה הוא יעבור להעלות את המסים על כולנו. ללא העשירים המשקיעים בייצור מקומות עבודה ובעסקים מייצרי הון, לממשלה יהיה מונופול על השקעות אלו, ובכך תגדל אפילו יותר השליטה של וושינגטון על כיוון הכלכלה.

7. גבולות פתוחים

סוציאליסטים צריכים את הפרולטריון, את מעמד הפועלים. אך אמריקה מורכבת בעיקר ממעמד הביניים. התשובה: לייבא את מעמד הפועלים שלהם מהמדינות העניות ביותר בסביבת מקסיקו ומרכז אמריקה, ולפתות אותם לבוא לכאן באמצעות אכיפת הגירה רפה, הכוללת מדיניות ״תפוס ושחרר״, ערי מקלט והטבות חינמיות כמו ביטוח בריאות. במהרה, אלה לא יהיו רק ילדי מכללות וסטטיסטיקאים מקרנות שונות שיצעדו למען הסוציאליזם.

8. לרוקן את המערכת הפוליטית מדמוקרטיה

כגון ביטול שיטת חבר האלקטורים, הכרזה על וושינגטון הבירה ועל פוארטו ריקו כמדינות וההסתערות על בית המשפט העליון, המחזיק בכוח לפסוק בנושא זכויות קניין.

סביר להניח שחלק מ-75 האחוזים שהשיבו בסקר של ראסמוסן כי הם בעד השוק החופשי הצביעו עבור הסוציאליזם של ביידן בבחירות האחרונות. כמובן שזה כולל גם את 57 האחוזים מהדמוקרטים שהעידו כי הם בקטע של חירות כלכלית. הם אומרים שהם מעדיפים קפיטליזם על-פני סוציאליזם, אך מזדהים עם המפלגה של פלוסי, שומר, גאווין ניוסום, דה-בלאסיו ו״הסקווד״ (כינוי לשישה חברים דמוקרטים בבית הנבחרים הכוללים את רשידה טליב, אילהאן עומאר, אלכסנדריה אוקסיו-קורטז ואחרים).

הבוחר הממוצע צריך קורס בסיסי בכלכלה, שיכלול את ספרי ״כלכלה בשיעור אחד״ של הנרי האזליט, ואת ״הדרך לשיעבוד״ של האייק כספרי לימוד. אז, לסקר של ׳ראסמוסן׳ אולי תהיה משמעות אמיתית.


גרסה מלאה של המאמר התפרסמה לראשונה באתר ׳Frontpage Magazine׳.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

5 תגובות למאמר

  1. העושר שיצר הקפיטליזם משמש למימוש רעיונות סוציאליסטים שיחסלו לאט לאט את העושר הקפיטליסטי. מי יגלה עפר מעיניהם של היזמים הנועזים והגאוניים שפעלו במסגרת חופשית של חירות האדם וכיבוד קניינו והפכו את אמריקה למעצמה עשירה כל כך

  2. בסוף, 'מרד הנפילים' של איין ראנד עוד יהפוך למציאות.
    ועצם הידיעה שזה אפשרי הוא דבר מנחם מאוד!

  3. "לא גברים בסרבלים שעובדים בשכר מינימום", הסוציאליסטים מעולם לא היו גברים בסרבלים שעובדים בשכר מינימום. תמיד היו בני משפחות האצולה ומשפחות הבורגנות הגבוהה שעברו אינדוקטרינציה באקדמיה.

    לדוגמא, סבא רבא שלי שהגיע מכפר יהודי ברומניה, הוא היה עני, ובגלל שהיה חכם, עשירי הכפר מימנו את לימודיו באקדמיה בצרפת, שם הפך לקומוניסט. הוא מעולם לא עבד קשה, גם סטאלין לא עבד קשה, גם לנין לא עבד קשה, גם מאו לא עבד קשה.

    היחיד שעבד קשה הוא שי גי'ן פינג.

    1. דנג שופינג הציל את סין מקריסה והוא אחראי על השתלטות סין והעצמתה בלעדיו הייתה סין קורסת תחת הסוציאליזם של מאו ותומכיו והיינו רואים סין אחרת היום כעת סין בדרך לשלוט בעולם כי טראמפ הלך ואף אחד יותר לא יעמוד מנגד לסין בהתחשב במדיניות המתחנפת של אירופה והשינויים האלקטורלים באמריקה. בהתחשב בכך שלביידן ולחבריו הסוציאליסטים יש ויהיו בעתיד עמדות נוקשות כלפינו כדאי לנו לנסות מדיניות חוץ חדשה ויותר נייטרלית מול אמריקה כדי לחזק את הבריתות עם רוסיה וסין, זו הזדמנות של ישראל לתוות קו נייטרלי מול כל המעצמות ולעשות מה שבראש שלה בלי צקצוקי לשון מהמערב הקורס

  4. הסיבה כנראה, אלמנטרית ונובעת בבירור מההיסטוריה של המאות האחרונות: ערכי הסוציאליזם/קומוניזם, מעוררים אהדה רבה פי כמה מעבודה קשה ואי הגינות של העולם האמיתי.

    הם מעולם לא יצאו לפעול ותמיד הסתיימו ברצח עם (כאשר הקומוניסטים/סוציאליסטים רוצחים את בני עמם) אך כל ט*פש בן 20 בטוח שהוא יצליח היכן שכולם נכשלו. בדיוק כפי האומר פתגם מוכר: מי שאינו קומוניסט בגיל 20, הנו חסר לב. מי שאינו קפיטליסט/שמרן בגיל 30, הנו חסר שכל.

    תוסיפו לזה שליטה מרכזית פי כמה במדיה, ממה שהיה אפשרי בעבר ותקבלו את ארה"ב בשנת 2020. חשוב לציין אגב, שלגרסה המודרנית של קמוניזם/סוציאליזם, אחראיים קבוצת מלכלכי דפים (פילוסופים בעיני עצמם), צרפתים בשנות ה-60 של המאה הקודמת. זה חשוב, כיוון שאנשים בכל העולם בכלל לא התייחסו לקבוצת מרקסיסטים צרפתים, שסיכמו בעצמם את המצאתם ב"יש לחלק את האנשים שלא עפ"י בעלות על אמצעי הייצור אלא על פי מין, צבע עור וכדומה", היות וראו היטב לאיזה אושר וטוב – הובילו השיווין, עזרה לעניים וקידום נשים, של הרוצח הסמולני סטלין.

    כלומר, היה צריך לגדול דור שלא ידע את רוצחי הסמול, כדי שצעירים שוב ישדדו, ירצחו ויצרחו ברחובות – בשם ה"שיוויון" וזו הסיבה מדוע, אפילו הדיקטטור אהרון ברק, כתב ש"שיוויון" זהו מושג מעגלי, חסר כל הגדרה מדויקת. ניתן רק להתווכח האם פעולה X היא שיוויונית או לא.

    האמונה שביידן כתב משהו באתר שלו, זהה לאמונה שנוכלי הסמול לא יודעים שהם משקרים 🙂