דריסת הזהות הציונית באקדמיה הישראלית

רדיפת המוחות ורמיסת כל סממן יהודי-לאומי באקדמיה הפך לעניין שבשגרה. כשמחברים את המקרים – מגלים מסע צלב מסוכן שמטרתו היא אחת: לעקור את הרעיון הציוני מהשורש. וגם: ממה חוששים 51.9% מהסטודנטים הימנים באונ' העברית.

אילוסטרציה (צילום: Charles DeLoye)

בכל מדינה באשר היא, מהווה האקדמיה מרכז תסיסה אידיאולוגי ומקצועי המכשיר את לבה ושכלה של שדרת ההנהגה העתידית שלה. במובן הזה, עולה חשיבותה של האקדמיה במדינת ישראל המאותגרת והמאוימת בדרך קבע, שכן שרידותה מול אלו תלוי באמונה בצדקת דרכה של החברה ברעיון עליו היא מבוססת- הרעיון הציוני.
מול חשיבות זו מתרחש הדיון ביחס לתופעת האנטי ציונות באקדמיה. האם היא שואפת להעלאת ביקורת והטלת ספק לגיטימיים ואף הכרחיים לעולמות המחקר וההגות או במשהו רחב ורחב בהרבה.

בספרו החשוב של ד"ר אסף מלאך "מהתנ"ך ועד מדינת היהודים" הוא מפנה אל ספרו של פרופסור אילן גור זאב המנוח, "לקראת חינוך לגלויות", הנתפס כאבן יסוד במחשבה האנטי-ציונית, אשר כותב במפורש מה שאיפתה של האנטי ציונות- "לגבַּיי, ישראל היא השלילה האולטימטיבית למהות היהדות ולייעודה הגלותי… מהחשובות שבמשימות החינוך-שכנגד כיום בישראל היא להכין את הציבור היהודי להינערות והתנערות מחורבות הסטייה הציונית מהייעוד היהודי". בהמשך גור מבהיר: "חינוך לגלותיות אינו מתמצה בחינוך המכשיר להתנהלות יעילה וראויה של אדם קוסמופוליטי, אלא מכוון בראש וראשונה לאורח חיים אתי-יצירתי היונק מהפילוסופיה הדיאספורית ומהאידאה של הגלותיות ביהדות".

כלומר האנטי ציונות מבחינתו של גור אינה רק תפיסת עולם אלא משימה של ממש – לחנך נגד. הסתכלות כללית על האקדמיה בישראל מראה שהוא לא לבד אלא לכל היותר מנסח ברור של אותה תחושת שליחות לשלול מן החברה הישראלית את תמיכתה בעצם קיומה. ראוי לציין, אגב, כי פרופ' גור זאב שינה בערוב ימיו את גישתו באופן מוחלט ובעצמו הפך למבקר הבוטה ביותר האנטי-ציונות באקדמיה.

ביולי 2016, התראיינה פרופסור רבקה כרמי, נשיאת אוניברסיטת בן גוריון דאז, לג'רוזלם פוסט והתבקשה להתייחס לטענה לפיה האוניברסיטה שהיא עומדת בראשה, מכילה בתוכה גורמים אנטי ציוניים התומכים ב-BDS. כך ענתה: "ישנו גרעין קשה של 50-80 מרצים מתוך 880, כ-10%, שהם בעלי אוריינטציה כזו, הם פשוט מאוד פעילים וקולניים."


מרצי השמאל הקיצוני באוניברסיטה, המהלכים אימים על הסטודנטים, הפכו את אוניברסיטת תל אביב, מעשי ידיו, קרדום לחפור בו. דוכן המרצה הפך כלי שרת לתעמולה אנטי ישראלית זולה


כרמי בתשובתה הודתה בעצם שבאחת האוניברסיטאות החשובות בישראל, 1 מתוך 10 מרצים בערך, אוחז בדעות אנטי ציוניות ומקדם אותן בקמפוס במופגן. שר חינוך לשעבר בממשלת רבין, פרופ' אמנון רובינשטיין, איש מפלגת מרצ, היה בוטה קצת יותר בהתייחסו לאוניברסיטת תל אביב: "מרצי השמאל הקיצוני באוניברסיטה, המהלכים אימים על הסטודנטים, הפכו את אוניברסיטת תל אביב, מעשי ידיו, קרדום לחפור בו. דוכן המרצה הפך כלי שרת לתעמולה אנטי ישראלית זולה." פרופסור אמנון סופר המלמד באוניברסיטת חיפה, התייחס גם הוא לסוגיה וכינה אותה "פעילות זדונית המתבצעת בידי קבוצה קנאית, העוינת את ישראל "היהודית-ציונית" וחותרת להפיכתה ל"מדינת כל אזרחיה".

דבר מעניין בתופעה של אותו "חינוך שכנגד", הוא הכסף המקדם אותו בקמפוסים הישראליים. כסף המגיע בעיקר מן הקרן לישראל חדשה ומקרנות אירופאיות שונות המזוהות גם הן עם השמאל הקיצוני.

"תכנית עמיתי אברט לצדק חברתי," המופעלת על ידי הזרוע הביצועית של "הקרן לישראל חדשה". "שתיל", מציעה לסטודנטים מסלול המשלב התמחות קורס עיוני המספק 4 נקודות זכות ומלגה בסך 9,000 ₪, אם יתנדבו באחד מארגוני השמאל הקיצוני- "המוקד להגנת הפרט" "במקום", "האגודה לזכויות האזרח", "קו לעובד", "שומרי משפט- "רבנים לזכויות אדם". התכנית משווקת במכללת אורנים, אוניברסיטת בן גוריון, מכללת ספיר, המכללה למנהל, אוניברסיטת תל אביב, אוניברסיטה העברית ועוד. תכנית נוספת דומה פועלת בפקולטה למשפטים של האוניברסיטה העברית ושמה "תכנית עמיתי זכויות אדם" של "מרכז מינרבה". בתכנית ניתן להתמחות בארגונים "המוקד להגנת הפרט", "בצלם", א.ס.ף, "האגודה לזכויות האזרח".

אלו לא התכניות היחידות המספקות חממה אנטי ציונית, נקודות זכות וכסף לסטודנטים, אך המרצים האנטי ציונים רחוקים מלהסתפק רק בהם לקידום רעיונותיהם. אין שנה אחת בה לא מתאגדים אנשי סגל, חוקרים ואקדמאים תחת עצומות בינלאומית ויוזמות שונות הקוראות לחרם על מדינת ישראל, קריאות ללחץ בינלאומי עליה והוקעתה מפרויקטים שונים.

אם נגביל את עצמנו לדוגמאות מן השנים האחרונות, נראה שבשנת 2018 ביוזמת אגודת האנתרופולוגיים הישראלית, החליט איגוד האנתרופולוגים האירופי להחרים כל שיתוף פעולה עם מוסדות אקדמיים מעבר לקו הירוק. ביוני 2019 חתמו 240 אקדמאים ישראלים ויהודים על מכתב הקורא לממשלת גרמניה לחזור בה מהצעת חוק הקובעת שתנועת ה- BDS היא אנטישמית. בדצמבר אותה שנה פנו 127 אקדמאים ישראלים ויהודים לפרלמנט הצרפתי, גם כן במטרה למנוע החלטה הרואה בפעילות אנטי ציונית מקומית, כפעולה אנטישמית.

במאי 2020 פרסמו מרצים ישראלים מכתב בעיתון ה'אייריש טיימס' הקורא לממשלת אירלנד לקדם הצעת חוק שהונחה על שולחנה בשם- "חוק השטחים הכבושים" שמטרתה לאסור כל מסחר בין חברות איריות לחברות ישראליות הפועלת ביו"ש. בינואר 2021 חתמו 135 מרצים ישראלים על פניה לסנאט האקדמיה הבריטית, כדי שלא תחשיב את פעילות ה-BDS כפעילות אנטישמית. אפשר למצוא שלל דוגמאות נוספות באתר "הכר את המרצה" של תנועת אם תרצו.


51.9 אחוזים מהסטודנטים הימניים מהססים להביע דעה בנושא פוליטי מול מרצה בשיעור מחשש שהציון שלהם בקורס יפגע.


כל זאת מבלי להזכיר את הדרת הציונות והרעיון הלאומי מתכני הלימוד ויצירת האווירה העוינת כלפי הציונות בכיתות הלימוד ובמסדרונות הקמפוס. משאל סטודנטים שהתקיים באפריל 2019 ע"י שמואל מוניץ בעבור מגזין הסטודנטים 'פי האתון' באוניברסיטה העברית, שיקף את תוצאות התופעה הזו. הסקר מצא כי 51.9 אחוזים מהסטודנטים הימניים מהססים להביע דעה בנושא פוליטי מול מרצה בשיעור מחשש שהציון שלהם בקורס יפגע."

חשוב להבין, החלשת האמונה בצדקת הדרך הציונית, והגברת העוינות כלפיה באקדמיה, יוצרת בתווך הקצר אירועים שנראים מינוריים, והתנגדות אליהם נתפסת לעיתים כקנטרנית. פה העלמת תכנים פרו-ישראליים מתכני הלימוד או זלזול מופגן בהם תוך הצגתם, שם השפלת חיילת במדים, "בגלל הכיבוש," איזו בקשה מנומסת להסרת דגלים במעונות, או אי השמעת ההמנון בטקס סיום תואר.

רק אם נחבר את הנקודות נבין שמדובר במגמה השואפת למחוק מן הסטודנט, שהוא עתיד המדינה, את היכולת להבין מה עברו, מה שליחותו, או לכל הפחות מה הרציונל העומד מאחורי הרעיון המכונן של החברה בה הוא חי.

בדרך זו, הפגיעה היא כפולה ומכופלת. הבורות שנוצרת בסטודנט, מאפשרת לאותו "חינוך שכנגד" לממש את שאיפתו. יצירת דור חדש של מורים, דור חדש של משפטנים, דור חדש של אקדמאים ולמעשה דור חדש של אזרחים, המשוכנעים שלמדינת ישראל אין זכות קיום. לתוך החסך הזה הם יולידו ילדים.
לאור כל זאת, האנטי ציונות באקדמיה היא תופעה שיש להוקיע בנחישות וללא משוא פנים. היא סכנה לעתידה של המדינה.

מתן פלג הוא יו״ר תנועת ׳אם תרצו׳.


עקבו אחר ׳מידה׳ גם ברשתות החברתיות:

 

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

39 תגובות למאמר

  1. מה זה אומר זהןת ציונית? זהות יהודית אני מכיר לדוג' לפני שאוכלים מברכים ולאחר שאוכלים מברכים..זאת למדתי מההלכה..יש הלכה ציונית שמלמגת אותי או מחייבת אותי משהו נוסף לחיים? בנוסף או במקום ההלכה היהודית?
    זהות ציונית ישראלית אין בזה כלום. יש זהות יהודית שהיא מכילה את הכל.

    1. זהות ציונית זה מדינה יהודית.טיפש אחד שלא יודע מה זה גלות

    2. יהודי אתה יכול להיות בכל מקום בעולם. ציוני שואף להגדרה עצמית במדינה יהודית לאומית משלו.וזה לא יכול להיות לא באוגנדה כפי שהוצע פעם, ולא בארגנטינה. המדינה חייבת להיות בציון , כלומר בארץ ישראל.

    3. בנוסף, זהות ציונית מוסיפה על הזהות היהודית גם את עניין ה ׳עם׳. ואכמ״ל.

    4. מה לך ולזהות יהודית? כל כך הרבה ממצוות התורה תלויות בארץ, וגם בבית המקדש.

    5. אתה חושף את החור שבהשכלתך, תוצאה של מערכת החינוך הממלכתית הירודה במדינת ישראל.
      זהות יהודית היא הזהות הלאומית והתרבותית שלנו כפי שזה מצוין במגילת העצמאות כ"המדינה היהודית". כלומר לשון משותפת, היסטוריה משותפת ונפרדת מלאומים אחרים וכן אוצר היצירה התרבותית הרוחנית של עם ישראל הייחודית לו והמזוהה עם העם היהודי מאז ומתמיד.
      ציונות היא ההגדרה העצמית והדרישה למימוש הריבוני של הזהות הלאומית שלנו. ולכן הגורמים שמעוניינים לפרק אותנו מהזהות היהודית-תרבותית המגדירה אותנו כלאום היהודי ואת המדינה כמדינת הלאום היהודי שמו אותם על הכוונת כאובייקט למלחמתם.
      בלי ציונות ובלי הזהות היהודית אתה ושכמותך הופכים לקוסמופוליטים גלובליסטים, אזרחי העולם ללא זהות וללא הזכות להגדרה עצמית במולדתם ההיסטורית. האלוף במיל' בני פלד הגדיר מצב זה כ"קרציות שמחפשות להתיישב על גב של איזה "כלב גדול". כדי ליהנות מפרי הישגיו של עם/לאום אחר בתחום ההגדרה העצמית הלאומית שלו. וזה מה שהיו היהודים במהלך אלפיים שנות גלות: קרציות על גבם של אחרים ואילו הציונות, השאיפה לשחרור לאומי תמיד פיעמה בתוכם.
      הערבים "הפלשתינים" טרחו ולמדו בקפדנות את תולדות הציונות המודרנית של העם היהודי כדי לחקות את המהלך הזה של המאבק הציוני להגדרה העצמית ולריבונות. לשם כך הומצא "הלאום הפלשתיני" הדורש הגדרה עצמית דווקא בכל אותו השטח שבו שולט השלטון הריבוני היהודי: לפני 1967 הם דרשו לעצמם רק את השטח בתחומי "הקו הירוק" ללא "הגדה המערבית" וללא רצועת עזה. לאחר 67 הם פתאום שינו את "גבולות פלשתין". ובהיפוך מרתק הגורמים הפרוגרסיביים והליברלים העוינים והתוקפים את הזכויות הלאומיות של היהודים כבלתי לגיטימיות תומכים בכל אותן "הזכויות הלאומיות הפלשתיניות" כלגיטימיות לעילא ולעילא…

    6. לא הבנתי את טענת הכותב. האם לדידו חינוך פוליטי לסטודנטים אסור בכלל, בין אם הוא ציוני או אנטי ציוני (ולכן הוא מתנגד גם, למשל, לתנועת אם תרצו בראשה הוא עומד), או האם לדידו רק חינוך שמאלי הוא בעייה, וחינוך ימני זה סבבה?

  2. המהפכה התרבותית של מאו מתרחשת כאן ועכשיו במדינת ישראל 2021 ועוברת כמעט מתחת לרדאר. אלא שראשיתה לפני עשורים עם הקמת הקליניקות המשפטיות בפקולטות למשפטים שכל מטרתם לסייע למסתננים הבלתי חוקיים מאפריקה (דווקא) להיאחז בכל דרך בתוך מדינת ישראל והכול במימון של הקרן להחרבת ישראל (NIF). קרן וקסנר בוחשת מזה שנים בקרב בכירי השירות הציבורי ופועלת בעיקר בקרב עובדי הפרקליטות, צה"ל והמשטרה. כך גם קרן אברהם שהצליחה לסרס את פעילות משטרת ישראל מול החוליגניזם הערבי כפי שניתן היה להיווכח בימי פרעות תשפ"א.
    נראה שההיסטוריה של עם ישראל מתנהלת אך ורק דרך הקטסטרופות ולשם זה מוביל…

    1. האנטי ציונית החלה עם נשיא האוניברסיטה העברית עוד טרום המדינה ממקימי ברית שלום, שהתנגד למדינה יהודית. וישב שהערבים יסכימו לאוטונומיה יהודית. בגללו, ענקי רוח יהודים שניסו להימלט מגרמניה הנאצית לא יכלו להקלט בפלסטינה, ומתו או נפוצו לכל עבר.

  3. עצוב כמה שזה נכון.
    יש כפיה חילונית, לצערי מיהודים שאינם שומרי תורה ומצוות
    יש כפיה של דעות ולצערי זה בעיקר מהאנטי ציוני ומהשמאל
    לדעתי זה נובע מחומריות ומחוסר ביטחון ולקיחת בחירה החופשית תוך ניצול המעמד האקדמי.
    וזה נעשה באופן פוגעני ורע מכל טעם שהוא.

    1. האנטי ציונית החלה עם נשיא האוניברסיטה העברית עוד טרום המדינה ממקימי ברית שלום, שהתנגד למדינה יהודית. וישב שהערבים יסכימו לאוטונומיה יהודית. בגללו, ענקי רוח יהודים שניסו להימלט מגרמניה הנאצית לא יכלו להקלט בפלסטינה, ומתו או נפוצו לכל עבר.

  4. כולם נפלו, מהיכן? מה הפלא בכלל, הזהות שלנו יהדות, והלאום יהדות!!! לאן שלא תיקחו את זה תפסידו!!! ארץ ישראל לעם ישראל, בזכות ולא בחסד!!!

  5. מאד מדאיג, תחושה שממשלות ישראל לדורותיהם לא מנעו מספיק תופעה זו ,את החינוך לערכי הציונות צריך להתחיל מהגיל הרך כחלק מתוכנית הלימודים שידיר את הבורות שמובילה לשנאה עצמית

    1. פשוט חסכתי לי לכתוב תגובה.
      מהי ציונות בלא יהדות? מי שמנסה להשען על משענת קנה רצוץ שלא יופתע אם הוא מוצא את עצמו על הרצפה.

      חיזרו הביתה אחים יהודים, אין דרך אחרת

    2. אם הזהות היהודית חשובה יותר מהזהות הציונית ,אז אין לך מה לעשות פה. אתה יכול לגור בכל מקום בעולם לברך ולהתפלל 7 פעמים ביום ,רק תצטרך שמשהו ישמור עליך

    3. בבתיה"ס התיכוניים כן מלמדים ציונות ודנים בצידקת דרכה.לפחות זה נעשה בשיעורי היסטוריה. הבעייה היא, שלהערכתי, במסגרת האקדמית הנוער בדרך כלל מתחיל לגבש את עמדותיו הפוליטיות, וכאן הוא נתון במסגרת של "מרות" כלשהי: יחסי מורה תלמיד, והחשש מפני קיפוח בציון .לכן, יש סיכוי גדול להשפעה של המרצה על עמדותיו הפוליטיות של הסטודנט. הסטודנט עלול לדבוק בתפיסות השוללות את צידקת קיומו בא"י, במדינה לאומית יהודית.

  6. האשמה על מפלגת השלטון הליכוד שהעמידה בראשה את קיר הברזל בו הכיר ז'בו בקימו של עם הערבי לכן אפשר לטרורסטים יהודים להתחבר לרוצחי יהודים מוסלמים נאצים להשמיד את העם היהודי ולא עצר אותם על בגידה ולר האשים אותם בתמיכה בטרור וברוצח הערבי

    1. איזה כיף לקרוא את הפשיסטים מתבכיינים. בע"ה השפיות תחלחל מהאקדמיה לכל חלקי העם, והציונות תהפוך לנחלת העבר.

    2. שמעון, אם אני מבין נכון אתה מאשים את הליכוד בכך שלא הפעיל את מערכת החוק כנגד קבוצות טרור נטולות אלימות.
      אתה צודק שהיה צריך לעשות את זה אבל מתי היתה קורליציה שתאפשר את זה? מערכת משפט ומשטרה שיסכימו לשתף פעולה? או תקשורת שלא תנצל את זה באופן שיהרוס כלמה שהליכוד אי פעם השיג?
      אם אתה רוצה להאשים את ז׳בוטינסקי והליכוד זה צריך להיות בחמשת הממים. ברגע שלמדינה אין זכות לומר לאזרחיה: ״מה נתת לי שאתהמצפה שאתן לך משהו?״ אבל האזרח כן יכול לומר את זה למדינה אתה מוביל ליצירת אוכלוסיות אגואיסטיות ונצלניות ומכאן לאובדן האכפתיות מהכלל שהיא תחילת אובדן הערכים. בסוף תגיע למצב בו אנשים בוחרים אידואולוגיות הרסניות כי הם טובות להם אישית או לקבוצתהאוכלוסיה לה הם משתייכים.

    3. אם לא תהא ציונות…אפשר לומר לכל היהודים היושבים
      בציון ובתפוצות…סיונרה.. היה היה…כמעט וזה הצליח לפני 8 עשורים…

    4. לא מתפלא שאוטו-אנטישמי כמוך מתענג על המצב, אתה סובל מתסמונת האשה המוכה על סטרואידים. תוצאה ידועה של חוסר ביטחון וחוסר זהות עצמית. במקרה שלך זה די הגיוני שתתמוך בכל מי ששולל את קיומך, לכל האחרים פה יש מספיק ביטחון עצמי כדי לדעת איפה האמת נמצאת. מניח שזה ממש מבאס להיות אתה.

  7. זה פשע זו חבלה במדינת היהודים זה דבר בזוי שיש לעקור מהשורש ככה היה בשואת היהודים שנטבחו 6 מיליון היום הנאצים זה כל התורמים כספים למעוורים את עיני הפקולטות הצעירים ומעוותת את הדמוקרטיה לחלוטין . זטת המלחמה הידשה של מדינת הציונים הבלעדית שאנטישמים משקיעים כספים לחיסולה . יהודים טובים לא ליבכות שוב למה היית שואה למה זה קרה לנו הכתובת על הקירות וזועקת . יש למגר חוקית את כל מי שהוא אנטי ציוני כי ציוני זה כולנו היהודים אין לנו מדינה אחרת. להתעורר בימין מגיני היהדות שעומד להמחק.

  8. שלב ראשון שהערבים ילמדו באוניברסיטה. משלהם. עם השמאל הישראלי אפשר להתווכח

    1. צדיקה . ומה יהיו הקריטריונים עד שהזכות האנושית
      תתמלא עד אפס מקום ??? נראה שגיאוגרפית,
      התבלבלת בין ארץ ישראל ליבשת רוסיה…

  9. שטויות מומצאות, אין דבר כזה כפייה חילונית. הזהות הציונית נמצאת בדעיכה כי היא לא מתאימה לעולם יותר.
    הזכות למדינת ישראל היא לא ציונית, היא אנושית.
    ככל שההמצאה הזו תיעלם מהר יותר מהעולם כך ייטב לכולם.

    1. אחד לאחד מה שחשבו יהודי גרמניה לפני המלחמה. זה מה שקורה כשלא מלמדים הסטוריה ועובדות אלא מטיפים אג׳נדת שמאל קיצונית. התוצאה היא בורות וטמטום של אנשים שמערערים את אותם יסודות עצמם שעליהם צמחה כל האידאולוגיה שלהם. הרעיונות ה״אנושיים״ שלכם לא ברי קיימא בחברה לא מערבית שאתם הורסים, לא רק בישראל אלא גם באירופה וארה״ב

    2. אין כפייה חילונית.
      יש מה שלדעתי נכון ויש דברים שלטובת הכלל צריכים להיעלם. והמטרה של העלמתם מצדיקה את האמצעים.
      איפה ראיתם כפייה וחוסר סובלנות?

    3. אם אין כפייה חילונית כדבריך, מדוע (כבר) במשפט השני אתה משנה את הנושא לזהות ציונית?

      הרי זהות ציונית אינה דתית בהגדרה (למשל, רוב מקימי מדינת ישראל היו ציונים וחילונים). מה שכתבת זהה ל: אין כפייה חילונית. אם אנחנו נוסעים בצידו הימני של הכביש, זה כי ככה מקובל ברוב מדינת העולם.

      אתה מנסה להציע נימוק שקרים שכתבת (שקרים, כי יש פסקי דין בהם בית משפט התערב בתוך הנעשה בחברה הדתית מבחירתם החופשית של חבריה – מבלי (!) שזכותו של מישהו/י נפגעה – על מנת להכריח אותם בלבד) אך בדיוק כיוון שאין לך נימוקי (כי הדוגמאות לכפייה חילונית זמינות בחיפוש פשוט בגוגל) ולכן אתה משנה נושא ומקווה שלא ישימו לב.

      ואם הזכות למדינת ישראל היא לא ציונית, אלא אנושית – מדוע אם כך, מדינת לאום אחרת, שאתה וודאי תומך בה, של רוצחי החמאס ברצועת עזה, כמעט בטוח מקובלת עליך? מדוע מדינת כלל אזרחיה בישראל, היא בסדר – מדינת לאום יהודי בישראל, אינה בסדר אך מדינת לאום ערבית בלבד ברצועת עזה, היא שוב בסדר?

      ביום ששקריכם הלא עקביים בסמול יעלמו מהעולם, כך ייטב לכל האנשים הרציונאליים ביקום.

  10. לכל"יפי הנפש" של החופש האקדמאי "ושוחרי הדמוקרטיה" "המתיימרים להיותם ליברלים ופרוגרסיביים" נא קיראו את המאמר של אמנון לורד מיום ששי האחרון בעיתון שראל היום על החופש האקדמאי וחופש הדיבור באקדמיה הנקראת בית ברל ותוכלו להווכח עד כמה נתינת הבמה עוכרי הציונות המתיימרים להיות ליברלים אינם אלא סוג של "מתחפשים* " האחים המוסלמים" של האקדמיה ,המנצלים את החופש האקדמאי לחתירה תחת אושיות קיומה של המדינהההם

  11. זהות ציונית,היינו מה שהשם פקד על אברהם אבינו"לך לך מארצך וממולדתך ומבית אביך אל הארץ אשר אראך,ואעשך לגוי גדול"או מה שכותב ישעיה הנביא,"עם זו יצרתי לי תהלתי יספרו"או מה שאנחנו מברכים כל יום לפני הלימוד בתורה;
    אשר בחר בנו מכל העמים ונתן לנו את תורתו זאת ברכה אחת שלמה,שהא בלא הא לא סגי!הבסיס מתחיל מאשר בחר בנו היינו עשה אותנו כאלה בבילד אין כעם,שבידוע אצל העמים אנחנו ביישנים רחמנים וגומלי חסדים.ההכרה הציונית הבסיסית היא גם אם בלא ידיעה הצבת כסא השם בעולם אשר ילך ויפרח ויפרח עד כדי יעוד דברי הנביאים כפי שאנחנו רואים בעיננו. באשר היא מתחילה את התהליך שבסיומו העם הזה דרך תורתו כמובן ימלא את תפקידו עד כדי ונברכו בך כל משפחות האדמה.

  12. זה מראה שלא למי שיש השכלה יש שכל. אנשים עם אגו מנופח ושכל של דג אבו נפחא

  13. זה נכון וכולם יודעים שזה נכון! אין בררה זה נודא לעצירה בכל האמצעים החוקיים .

    1. אבוי לנו שהגענו למצב הזה באקדמיה .צריך לעקור מן השורש כל תופעה כזאת כי במהרה נגיע לשלילת זכות קיומה של המדינה . אסור לתת לאנטישמיים האלה להיות באקדמיה ולקבל שכר מהמדינה .שיקחו את מטלטליהם ויסתלקו מכאן . הם בוגדים וחותרים תחת יסודות המדינה.

  14. צודק מאוד,
    מתן ישר כוח.
    כול הכבוד לפעילות העניפה שלך לטובת עם ישראל וארץ ישראל.

  15. ולמה לא מפעילים נגד אותם בוגדים את חוק לתיקון דיני העונשין (בטחון המדינה, יחסי חוץ וסודות רשמיים),
    תשי"ז-1957 , לא חסרים שם סעיפים כדי לסוגרם על מנעול ובריח ולאבד את המפתחות או לחילופין להרים אותם על טיל ולהעיף מפה לאירופה שלהם
    הגדרת בגידה בוויקיפדיה – בגידה במובנה הרחב וההיסטורי היא הפרת חובת האמונים של אדם לעמו, למולדתו ולמדינתו וסיועו לאויב במאבקו כנגד מדינת האם של הבוגד, בימי מלחמה או בעת עימות קשה בימי שלום (כדוגמת המלחמה הקרה), או בעת סכסוך מזוין ופעולות איבה שאינם בגדר מלחמה מלאה.

    הסיוע המהווה בגידה עשוי להיות בגילוי סודות צבאיים, סודות מדינה וסודות מדעיים, בהשתתפות בתעמולת האויב נגד מדינת האם, בעריקה לשורות האויב ולחימה במסגרת כוחותיו, ובשיתוף פעולה עם צבא כובש.

  16. זה פשוט כניעה מוחלטת לג'יהאד. כניעה מוחלטת לדת האסלאמית. הדת האסלאמית מערערת על כך שהיהודים הם עם וטוענת שדתינו דת בטלה, כיוון שכך – לא מגיע לנו מדינה משלנו. הפוסט ציונים הם פשוט אסלאמיסטים. הם לא יודעים את זה אבל הם המשרתים העבדים של הערבים. גועל נפש