ויראנט האומיקרון: אנחנו לא מוגנים – עד שכולם מוגנים

המוטציות של נגיף הקורונה ממשיכות להתפתח והפעם אנו עומדים בפני ואריאנט האומיקרון. מה ההבדל בינו לבין הוריאנטים הקודמים והאם יש סיבה לחשוש?

האם החיסון יעיל מול הוריאנט הדרום האפריקאי? (צילום: ניר ודל)

במהלך השבועות האחרונים של דצמבר 2019, הופיעו לראשונה בווהאן, סין, מטופלים אשר סבלו מדלקת ריאות משונה ובלתי-מוכרת. בינואר העוקב כבר זוהה המחולל האחראי לכך, חבר חדש ממשפחת נגיפי-הקורונה. בשנתיים שחלפו מאז, נדבקו בוירוס המדובר למעלה מ-260 מיליון בני אדם.

וירוסים ככלל הם תופעות ביולוגיות מוזרות. חלקיקים דוממים, שאינם חיים, אך מסוגלים לחדור לתאים של אורגניזמים שונים ולנצל את משאביהם. אחד המאפיינים הבולטים של וירוסים הוא אבולוציה מהירה ובלתי נמנעת: כאשר הנגיף מצליח להדביק מארח, הוא מתרבה ומשתנה מעט. כבר בגופו של האדם הנדבק נוצר 'נחיל' של צאצאי-נגיף, דומים-אך-שונים, ייחודיים, אך עדיין חלק מהקולקטיב. 'מין למחצה' (קוואזי-ספסיס) בעגה המקצועית.
השינויים – מוטציות – של כל צאצא הם אמנם קלים ביותר, אך כאשר הם מצטברים מתקבלים וריאנטים שונים. את מרבית הוריאנטים בכלל לא זיהינו, ובכל זאת, עד כה תוארו כ-1.7 מיליון וריאנטים שונים.

מרבית המוטציות הן בעייתיות עבור הנגיף; הורסות ופוגמות אתרים שונים לאורכו ולרוחבו של הוירוס. מדי פעם, באופן נדיר למדי יש לציין, מופיעה מוטציה אסטרטגית שדווקא מסייעת לנגיף לשגשג. כזו שמשפרת למשל את יכולתו להדביק, או לתקוף בעוצמה רבה יותר את המארח, או לחמוק ממע' החיסון של הנדבק – גם אם באופן חלקי בלבד. אכן לאורך מגפת הקורונה, תת-זני הנגיף הפכו ליותר ויותר מדבקים, ולמען האמת, גם לאלימים יותר.
כאמור, אבולוציה בלתי נמנעת.

ניתן לתאר את ההיסטוריה של נגיף הקורונה גם בצורה גרפית, עץ אבולוציוני אשר ענפיו מייצגים וריאנטים של קורונה. כמובן שיהיו ענפים דקים ועבים, קצרים וארוכים, קטנים וגדולים, מרכזיים יותר ופחות. כבר באפריל 2020 צץ וריאנט ה-D614G; במאי 2020 נצפה לראשונה וריאנט הביטא בדרום אפריקה; בספטמבר הגיעו החולים הראשונים בוריאנט האלפא הבריטי; בינואר 2021 הוכרז הגאמא כ'וריאנט מטריד' (VOC); ובמאי 2021 גם וריאנט הדלתא – אשר הפך נפוץ בישראל – הוכרז גם הוא כ'וריאנט מטריד'. מקורו של וריאנט הגאמא הוא בברזיל, ואילו וריאנט הדלתא זוהה לראשונה בהודו.

Figure 1 עץ פילוגנטי (אבולוציוני) של נגיפי הקורונה בעולם. בירוק תת-המינים השונים של וריאנט הדלתא. בכחול ניתן לראות את וריאנט האלפא, ואדום בוהק מופיע וריאנט האומיקרון – אשר דומה לו באופן יחסי מבחינה גנטית. הגרף נלקח מ-GISAID.

מה הופך נגיף מוטנטי ל'וריאנט מטריד'? התשובה לכך נעוצה בהרכב, או תמהיל, השינויים אותם הוא צבר. חלק נכבד מהמוטציות ה'מטרידות' התמקמו בדיוק בחלבון שמבצע את פעולת ההדבקה הנגיפית  – חלבון הספייק. באופן בלתי מקרי, גם אנחנו תקפנו – ועדיין תוקפים – חלבון זה באמצעות חיסונים, וטיפולים נוספים. ביתר פירוט, אנחנו אמנם תוקפים את חלבון הספייק השלם, אך קצה קצהו של חלבון הספייק, אתר הנקרא 'RBD', מהווה מטרה חשובה במיוחד. ה-RBD הוא מקטע קטן של מתוך חלבון הספייק, אך הוא זה שמתווך את החדירה לתאי הגוף.

חיסונים

החיסונים שלנו פותחו בשלב מוקדם של המגיפה, ולכן מבוססים על הזן המקורי מווהאן, ולא על הוריאנטים הנוכחיים. באופן פלאי למדי, על אף היותם של החיסונים 'קדמונים', הם מקנים הגנה נפלאה ואיתנה כנגד כל הוריאנטים של נגיף הקורונה. הדמיון בין מרכיבי החיסון, לבין הנגיפים ה'חיים', הוא מספיק גבוה כך שמערכת החיסון מזהה ומשמידה את אותם תת-זנים בקלות ובמהירות. למעשה, תכונה זו של זיהוי וריאנט על בסיס נגיף 'ישן' איננה ייחודית לחיסוני הקורונה, ובזכותה חיסוני הילדות מקנים הגנה יציבה וממושכת, לעיתים לכל החיים, כנגד מגוון מחלות קשות.

החיסונים מגנים בשיעור גבוה, זה מובהק, אך מידת ההגנה משתנה מעט בהתאם לוריאנט. לעיתים ההגנה פוחתת לנוכח אותן מוטציות אסטרטגיות. לתת-הזנים שהוכרזו כ'וריאנטים מטרידים', היו בסך הכל 2-3 מוטציות באתר ה-RBD, ומספר מצומצם של מוטציות נוספות בשאר חלקי הנגיף. השפעת מוטציות אלה הייתה מורגשת, כפי שחווינו על בשרינו בגל השלישי – גל האלפא, והגל הרביעי – גל הדלתא. בשני המקרים החיסונים סייעו, אם כי נדרשנו למנה נוספת של החיסון במהלך הגל הרביעי. על פי כל ההערכות, הצורך במנה השלישית לא נבע ישירות מתת-זן הדלתא, אלא ממערכת החיסון שלנו ותו לא. דעיכה חיסונית לאחר 2 מנות ראשונות היא לא תופעה חדשה, והיא למעשה מתבטאת במרבית החיסונים. מסיבה זו נהוג לתת חיסונים רבים ב3-4 מנות, כאשר תזמון המנה השלישית הוא כחצי שנה לאחר המנה השנייה.

Figure 2 עץ פילוגנטי של ויראנט האומיקרון החדש. הצבעים השונים מעידים על המדינה ממנה נלקחה הדגימה, ואילו הכיוונים במרחב מייצגים את הגיוון הגנטי. באדום – דרום אפריקה, בצהוב – בוטסואנה, בכחול – ישראל. תמונה זו נקלחה מ-GISAID.

דרום אפריקה

ב-11.11.2021 נצפה לראשונה וריאנט חדש בבוטסואנה, מדינה קטנה בדרום יבשת אפריקה. וריאנט זה הכיל לא 2, וגם לא 3 מוטציות באתר ה-RBD, כי אם 15. מוטציות אלה כוללות גם מוטציות ספציפיות אשר זוהו לפני כן כבעייתיות במיוחד, שכן הן מופיעות – בתמהיל כזה או אחר – ב'וריאנטים המטרידים' מן העבר. נוסף על כך, עדויות ראשוניות מדרום אפריקה מעידות כי תת-זן זה מדבק במיוחד, אפילו יותר מוריאנט הדלתא הידוע לשמצה. על כן הכריז ה-WHO על המוטנט B.1.1.529 כ'וריאנט מטריד' ב-26.11.2021, וכינה אותו באות היוונית 'אומיקרון' (O).

מאז אותרו נשאים וחולים במדינות רבות, הן ביבשת אפריקה, והן במקומות נוספים בעולם – כולל בישראל. בכל הדבקה נוספת, הנגיף עודנו משתנה, ולמעשה כבר כעת ניתן ליצור עץ אבולוציוני של תת-זן זה.

כלל הוריאנטים המסוכנים של הקורונה התפתחו במדינות אשר סבלו מתחלואה גבוהה ושיעור התחסנות נמוך. מערכת החיסון שלנו, לאחר קבלת החיסונים, משמידה את הנגיף במהירות – ולכן מפחיתה תחלואה, תמותה, והפצה של הנגיף באם נדבקים. נוסף על כך, השמדה נחושה וזריזה של הנגיף מפחיתה גם את הופעת וריאנטים עתידיים.

חיסוני הקורונה היו ועודם כן יעילים כנגד כל ה-1.7 מיליון וריאנטים הידועים לנו, ולמעשה גם כנגד הוריאנטים שלא הספקנו לתעד בשעתם. וריאנט האומיקרון, מדבק ככל שיהיה, אלים ככל שיהיה, וחמקן ככל שיהיה – לא יכול לסור מהשפעת החיסון במלואה. 15 מוטציות אסטרטגיות ב-RBD, וסה"כ 32 מוטציות בחלבון הספייק, מהוות שינוי של 2.5% מתכולת החיסון. על כן ברור לכל שהחיסון מקנה הגנה מפורשת וברורה כנגד הוריאנט, גם אם קשה לקבוע מראש עד כמה בדיוק יעילים החיסונים כנגד וריאנט זה.

מצב המגיפה בישראל, בדומה למקומות נוספים בעולם, תלוי בעיקר בשני משתנים: אחוז המחוסנים ויעילות החיסון מחד; ובמידבקות הנגיף מאידך. כעת התחלואה בישראל בשפל, כיוון שמאזן החיסון-נגיף נע לטובת החיסון. החשש מוריאנט האומיקרון הוא שצירוף מידת המידבקות שלו (לכאורה), תמהיל המוטציות, וכמותן יהפכו את המגמה ונמצא את עצמינו בתוך זמן קצר בגל חמישי. במילים אחרות, מדובר בוריאנט חדש שבמבט ראשוני נראה חריג.

איך מנצחים מגפה?

הפיתרון לצרות אלו הוא פשוט וישיר. עלינו, כל אחד ואחת מאיתנו, להתחסן. על פי אחוז המחוסנים באוכלוסייה יישק דבר. התערבויות נוספות כגון סגרים, ריחוק חברתי, ומסיכות אמנם מסייעות, אך מגיפות מנצחים עם חיסונים – כפי שהוכח ב-14 מגיפות ענק לאורך ההיסטוריה. פעם אחר פעם היו אלה החיסונים שמנעו תחלואה מיותרת ותמותה. אנחנו נקבע האם הקורונה בכללותה, והאומיקרון בפרט, יכנסו לספרי ההיסטוריה כסיפור הצלחה, או ככישלון מהדהד. לא מן הנמנע שהקורונה תצטרף לאחר כבוד לרשימה המכובדת של מגיפות מן העבר: אבעועות שחורות, טטנוס, קדחת צהובה, שעלת, המופילוס אינפלואנזה B, פוליו, חצבת, חזרת, אדמת, טיפוס, כלבת, רוטה והפטיטיס.

Figure 3 ככל ששיעור המתחסנים עולה, כך התחלואה פוחתת. הגרף נלקח מ-Ontario COVID-19 Science Advisory Table.

לנוכח מאות אלפי המבוגרים שלא התחסנו כלל, כמיליון זכאים לבוסטר שלא השלימו אותו, וכ-1.2 מיליון הילדים שרק כעת הצטרפו למעגל הזכאים לחיסון – ברור כי לנו, ולמדינת ישראל, עוד עבודה רבה.

האמת המרה היא שעד שלא נתחסן כולנו – בישראל ובעולם – ימשיכו להופיע וריאנטים חדשים, שונים וקטלניים מאלה המוכרים לנו. האינטרס של מדינת ישראל צריך להיות קידום חיסונים עיקש הן מקומית, והן גלובלית, ובייחוד במדינות מתפתחות. מניעת הופעת וריאנטים חדשים היא המטרה אליה אנו צריכים לשאוף. עד שלא כולנו מוגנים, אף אחד לא מוגן.

סתו כסלו הוא בוגר תואר ראשון במדעי הרפואה מאוניברסיטת ת"א (הצטיינות יתרה) וסטודנט לרפואה בטכניון


עקבו אחר ׳מידה׳ גם ברשתות החברתיות:

 

 

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

44 תגובות למאמר

  1. אני לא מתנגד לחיסון עצמו. התחסנתי פעמיים אבל לא בשלישי. הסיבה לכך היא שאני מתנגד למדיניות כפיה ממשלתית שקבועת מה אנשים יוכלו לעשות ומה לא על בסיס השאלה האם הם ביצעו פעולה רפואית מסוימת או לא ולא על בסיס השאלה האם הם מסכנים את הסביבה (חולים) או לא. זאת הסיבה שאני אמשיך לא להתחסן כל עוד יש מדיניות שלא ראויה להתקיים בשום מדינה חופשית.

    1. צבי, תתבייש! אתה ושכמותך נוהגים ברכב הפרטי ורוצחים כל שנה 3000 בני אדם עם זיהום האוויר שאתם יוצרים. שונאי אדם, ממש!

  2. שאלת מיליון הדולר שהכותב לא התייחס אליה-
    האם אפילו אחד מהוואריאנטים האלה מסוכן מספיק לכלל האוכלוסיה (דגש- לכלל האוכלוסיה) באופן שמצדיק את הטירוף שמתרחש בעולם בשנתיים האחרונות. אחוז התמותה מקורונה הוא מתחת ל1%. רוב מוחלט של הנפטרים והחולים קשים הם או זקנים או בעלי מחלות רקע. זה לא אומר שלא צריך להגן עליהם, אבל זה כן צריך לשנות את ההסתכלות הכללית.
    רובנו המוחלט לא בסכנה מהקורונה.

    ושאלה נוספת- ישנה מחלוקת רצינית היום בעולם הרפואה האם החיסונים מונעים הדבקה. נכון, כולנו רואים בעיניים שהם יעילים (מאד) במניעת תחלואה קשה ותמותה. האם הם מונעים הדבקה? הc.d.c. טוען שלא. ד"ר פאוצ'י טוען שלא. גורמי רפואה ואימונולגיה רציניים ביותר בארץ ובעולם טוענים שלא.
    בנוסף, ישנם דעות של פרופ' מכובדים ביותר, לדוג' פרופ' שושי אלטוביה מהאונ' העברית, שכבר כמה עשורים מתמחה בדיוק בתחום שם מערכת חיסונית וחיסוני MRNA, והיא טוענת שדווקא מבצעי החיסונים המאסיביים הנעשים תוך כדי המגיפה הם הם הגורם להיווצרות המוטציות השונות של הנגיף. לטענתה, דווקא המחלימים הם המונעים האמיתיים של התפתחות מוטציות חדשות.

    מעניין יהיה לקרוא, אם אפשרי, התייחסות של הכותב לשתי שאלות אלו.
    אלו שאלות שנשאלות לא על ידי הזוים, וגם לא על ידי מכחישי קורונה. אלו שאלות שנשאלות על ידי מומחים בתחום שצועקים כבר יותר מדי זמן שמקבלי ההחלטות איבדו כל היגיון בצעדים שהם מקבלים במלחמה נגד הקורונה.
    אשמח שהכותב היקר יתייחס לשאלות האלו, כי משרד הבריאות דואג למלא פיו מים כל פעם שהשאלות צצות.

    1. @אביחי: אתה כותב "שמקבלי ההחלטות איבדו כל היגיון" ולכן, זה לא הזוי להיות סקפטי לגבי הסיבות ש"מקבלי ההחלטות" מביאים כהצדקה להחלטותיהם חסרות ההגיון. אפשר להקליד שעות על הסתירות, הטעויות ושקרים, הצנזורה של ה-BIG-TECH וכו'. אבל אין צורך להביא הוכחות ל"קונספירציה עולמית" כדי להפריך את הטענות – מספיק שזה ברור שהטענות לא נכונות או שההמלצות וההוראות אינן הגיוניות (למשל, הזרקה לילדים וצעירים, לאנשים ש"חלו" וכו'). לא חייבים לחפור עד שמוצאים את הנבל של ג'יימס בונד יושב במערה ומלטף את החתול הלבן – זה שאני לא יכול להוכיח קונספירציה לא סותר את המסקנה שיש כאן משהו לא הגיוני.

      זה גם לא הזוי לפקפק בקיום המגפה – ללא היסטריית התשקורת הממוסדת, סביר שלא היינו שמים לב לה, מחלה שהתסמינים שלה זהים לאלה של שפעת ונגיף שלא בודד או צולם, הדרך היחידה לזיהוי ה"מחלה" היא ע"י טכנולוגית PCR שהממציא שלה IS ON THE RECORD שאסור להשתמש בה לאיבחון וכשמדווחים על מיקרי מוות, מקפידים לציין DIED WITH COVID, לא DIED OF COVID. לא, זה לא הזוי. זה שהתשקורת וענקי הטכנולוגיה מנסים לחסום מידע על טיפולים חלופיים כמו IVERMECTIN – תרופה עם RECORD בטיחות מעולה של עשורים – אם לא יעזור, אז לא יזיק, אז למה מנסים לחסום את המידע הזה?

      למפקפקים קוראים "מכחישי קורונה" – כנראה להקביל את סקפטיות בריאה להכחשת השואה. אגב, זה לא חדש, בטכניקה זו משתמש השמאל לזרוק בוץ על מי ששואל את השאלות ה"לא נכונות" לגבי תורת "שינוי האקלים".

  3. https://assets.publishing.service.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/1036047/Vaccine_surveillance_report_-_week_47.pdf
    מתוך נתונים מאוד ברורים של ממשלת בריטניה – ראו טבלה 11 בעמוד 33 – שחור על גבי PDF – ל 100,000 אנשים – יש בערך פי 2 תחלואה לנפש בין המוזרקים לעומת לא מוזרקים!!!! זה מצביע על מה שמומחים הצביעו כתכונה של הטכנולוגית ה MRNA שמגינות (אם בכלל) רק מזן יחיד של הנגיף – ומחלישות את הגוף לזנים אחרים – כלומר, כדי לא להפגע חמורות, המוזרק חייב להמשיך להזריק כל 3 -6 חודשים עד סוף חייו SPIKE PROTEIN

    יש להודות, שתמותה "עם קורונה" (WITH COVID) גבוהה יותר אצל הלא מוזרקים. אבל מדובר ביחס של 1:3, 1:5 כלומר, גם המוזרקים מתים. אבל העיקר שהטעון שמוזרקים לא יכולים "להרוג את סבתא" היא שיקרית.

    הלהט הדתי לחסן 100% מהאוכלוסיה ללא שום צורך (צפו להזרקות לעוברים ברחם) מצביע לכוונות זדוניות, כדי שלא תהיה קבוצת ביקורת – וכשתתחלנה תופעות הלוואי החמורות – השטן (כן, השטן) לא רוצה שאפשר יהיה להצביע על הבדלים לבין אלו שהתפתו להזריק לעצמם שיקוי לא ברור ללא שום צורך (למשל צעירים) כדי לנסוע לטורקיה!!!

    AND THIS IS THE RESULTS OF THE EUROPEAN JURY

    The official European Union database of suspected drug reaction website is now reporting 30,551 fatalities and 1,163,356 adverse drug reactions from COVID vaccines Pfizer, Moderna, Johnson & Johnson, and AztraZeneca through November 13, 2021 based on the data submitted to its system.
    the data of adverse reaction from COVID-19 vaccines were posted in ADRreports.eu portal

    https://assets.publishing.service.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/1036047/Vaccine_surveillance_report_-_week_47.pdf

    וזה רק באיחוד ורק במשך כ-6 חודשים!

    זוועה. והם רוצים עכשיו להזריק את זה לילדים שלא נפגעים מקורונה. למה?חוסו על ילדיכם האומללים, גם אם אתם אכלתם אותה והפכתם ל-JUNKIES שצריכים להזריק כל 3 חודשים (ולפעמים יותר, כל וואריאנט מXורבן). פעמי השטן, לא פחות.

  4. הזיהוי של מחולל המחלה נעשה ב-31 בדצמבר 2019 ומכאן שמה של המחלה.

  5. מההיבט של התפתחות זנים חדשים
    מה ההבדל בין החיסון לקורונה לאנטיביוטיקה ?
    כידוע כככל שמשתמשים יותר באנטיביוטיקה כתרופה
    כך יש יותר סיכוי להתפתחות זנים חדשים של חידקים
    עמידים לאנטיביוטיקה. מדוע (כפי שתאר הכותב)
    זנים חדשים של קורונה מתפתחים יותר באיזורים
    בהם יש פחות מחוסנים ? איזה יתרון יש לזן החדש
    על הזן הקודם – אם אין התנגדות של הגוף לזן הקודם ?

    1. המוטציות של הוירוס מתרחשות רק כאשר הוירוס מתרבה. בתהליך השכפול שלו יכולות ליפול טעויות שהן בעצם המוטציות, זה קורה כל הזמן בכל וירוס. לפעמים המוטציות האלה הן חסרות משמעות ולפעמים הן מועילות לוירוס ולפעמים מזיקות לו, אבל הן מתרחשות רק כאשר הוירוס מתרבה. אצל אדם מחוסן הוירוס מנוטרל
      מהר מאוד על ידי הנוגדנים ולכן אינו יכול להתרבות ולכן לא יהיו בו מוטציות. אצל אדם לא מחוסן
      הוירוס מתרבה באופן חופשי בכמויות גדולות מה שמגדיל את הסיכוי למוטציות.

      לעומת זאת אנטיביוטיקה היא משהו אחר לחלוטין, היא למעשה רעל שפוגע בחיידקים, ואם משתמשים בה
      במידה לא נכונה החיידקים יכולים לפתח לה עמידות, בעיקר אם יש חיידק בר-מזל שבמקרה יש לו עמידות
      רק הוא ישרוד ויוכל להתרבות וכך נקבל הרבה חיידקים עמידים. זה מנגנון שונה לחלוטין מהחיסון.

  6. דווקא תוכלו להזריק לי את ה"חיסון" בכוח, אבל זה יהיה לתוך זרוע קרה בגופה מנוקבת כדורים. ואני לא ארד בזול.

    1. ובינתיים הרופאה מדרום אפריקה שזיהתה את האומיקרון, טוענת שהוא לא קטלני יותר, אלא להיפך, אפילו פחות.
      אבל הפוליטיקאים ימשיכו להפחיד איתנו כאילו שוב יש מצב חירום.
      דווקא מ״מידה״ אני מצפה שיהיו מסוגלים לחשיבה אחרת, שוחרת חירות וביקורתית כלפי הגישה האוטוריטנית של השליטים.

    2. "חיסון" ??
      מה אתה חושב שזה אם לא חיסון? שבבים של G5?

    3. The prior CDC Definitions of Vaccine and Vaccination (August 26, 2021):

      Vaccine: A product that stimulates a person’s immune system to produce immunity to a specific disease, protecting the person from that disease. Vaccines are usually administered through needle injections, but can also be administered by mouth or sprayed into the nose.

      Vaccination: The act of introducing a vaccine into the body to produce immunity to a specific disease.

      The CDC Definitions of Vaccine and Vaccination since September 1, 2021:

      Vaccine: A preparation that is used to stimulate the body’s immune response against diseases. Vaccines are usually administered through needle injections, but some can be administered by mouth or sprayed into the nose.

    4. @סתם אחד – הנה ה"חיסון" שלך – מיניסטריון האמת משנה את ההגדרה של "חיסון":

      April 2021 Merriam Webster dictionary entry for "vaccine":
      1. any preparation of weakened or killed bacteria or viruses introduced into the body to prevent a disease by stimulating antibodies against it.
      2. the virus of cowpox, used in vaccination, obtained from pox vesicles of a cow or person.

      May 2021 Merriam Webster dictionary entry for "vaccine":

      1: a preparation that is administered (as by injection) to stimulate the body's immune response against a specific infectious agent or disease: such as
      a: an antigenic preparation of a typically inactivated or attenuated (see ATTENUATED sense 2) pathogenic agent (such as a bacterium or virus) or one of its components or products (such as a protein or toxin)
      NOTE: Vaccines may contain adjuvants (such as aluminum hydroxide) designed to enhance the strength and duration of the body's immune response.

      2: a preparation or immunotherapy that is used to stimulate the body's immune response against noninfectious substances, agents, or diseases

    5. @SSS – גם את ה"מוח" תזריק לי בכוח? פאשיסט, אולי תחתום בפעם הבאה ותוריד "S" אחת. העיקר ש"מתנגדי החיסונים" הם "אלימים".

    6. אשר פט, שינוי ההגדרה הוא חסר משמעות. העובדות הרפואיות לא השתנו וההגדרה החדשה
      היא פשוט אותה גברת בשינוי אדרת.
      איך מזה אפשר להסיק שזה אינו חיסון, רק לך הפתרונים.

  7. עוד אחד שמהדהד בהתלהבות ובהצטיינות יתרה, את השקרים הצבעוניים של חברות הפראמה שקנו את נשמתו עוד לפני הפסיכומטרי הראשון שלו.
    איך המצטיין היתר הזה לא יודע עובדה פשוטה שמדברים עליה מעט המומחים שמעיזים לדבר מול הדיקטטורה הרפואית, שלא מחסנים בזמן מגיפה ?
    וזה לפני שנכנסנו לעובי הקורה שבכל שקר אחד מפלצתי.
    שיציג לנו מה שה- CDC הודה שאין לו – נגיף קורונה מבודד. הכל מבוסס על מודל מדומיין של מחשב שהרכיב את הוירוס המדומיין.

    1. נכון, הוירוס לא קיים. בוא נמשיך עם ההגיון הזה, גם אין חיידקים ואין וירוסים אחרים, הכל מדומיין.
      כל המחלות הן בגלל שדים ורוחות…

  8. עוד אחד שמהדהד בהתלהבות ובהצטיינות יתרה, את השקרים הצבעוניים של חברות הפראמה שקנו את נשמתו עוד לפני הפסיכומטרי הראשון שלו.
    איך המצטיין היתר הזה לא יודע עובדה פשוטה שמדברים עליה מעט המומחים שמעיזים לדבר מול הדיקטטורה הרפואית, שלא מחסנים בזמן מגיפה ?
    וזה לפני שנכנסנו לעובי הקורה שהכל שקר אחד מפלצתי.
    שיציג לנו את מה שה- CDC הודה שאין לו – נגיף קורונה מבודד. הכל מבוסס על מודל מדומיין של מחשב שהרכיב את הוירוס המדומיין.

  9. שאלה לכותב: איך אתה מסביר את העובדה, שבסינגפור, בחודשיים האחרונים התפרצה המגיפה בשיאים שלא היו מתחילת המגיפה, בלי שום השוואה לגל הראשון שם וכל זה למרות שבתקופה הזאת היו בסינגפור בין 85% ל 93% מחוסנים ?

  10. אם האמת המרה היא שקיומם של אנשים לא מחוסנים הוא שמביא להיווצרות וריאנטים חדשים-
    איך זה שרופאים מזהירים כבר שנים שחיזוק המערכת החיסונית באמצעות עודף אנטיביוטיקה הוא שגורם להיווצרות וריאנטים חזקים של מחלות?

    1. המוטציות של הוירוס מתרחשות רק כאשר הוירוס מתרבה. בתהליך השכפול שלו יכולות ליפול טעויות שהן בעצם המוטציות, זה קורה כל הזמן בכל וירוס. לפעמים המוטציות האלה הן חסרות משמעות ולפעמים הן מועילות לוירוס ולפעמים מזיקות לו, אבל הן מתרחשות רק כאשר הוירוס מתרבה. אצל אדם מחוסן הוירוס מנוטרל
      מהר מאוד על ידי הנוגדנים ולכן אינו יכול להתרבות ולכן לא יהיו בו מוטציות. אצל אדם לא מחוסן
      הוירוס מתרבה באופן חופשי בכמויות גדולות מה שמגדיל את הסיכוי למוטציות.

      לעומת זאת אנטיביוטיקה היא משהו אחר לחלוטין, היא למעשה רעל שפוגע בחיידקים, ואם משתמשים בה
      במידה לא נכונה החיידקים יכולים לפתח לה עמידות, בעיקר אם יש חיידק בר-מזל שבמקרה יש לו עמידות
      רק הוא ישרוד ויוכל להתרבות וכך נקבל הרבה חיידקים עמידים. זה מנגנון שונה לחלוטין מהחיסון.

  11. הגרף האחרון הוא התשובה הטובה ביותר למאמר: את הגל הקודם(נגיף האלפא) ניצחנו עם 6 מיליון(2/3 מהאוכלוסיה) מתחסנים בלבד!
    זאת כי ילדים באמת לא נדבקים הרבה וכי הממשלה הקודמת היתה חכמה מספיק כדי לא לשים את כל הביצים בסל אחד ולא הסתמכה רק על החיסונים(מה גם שלפי כמות המתחסנים, הייתי אומר שהעם הצביע ברגליים והבהיר לאיזה ראש ממשלה הוא נותן יותר אמון).

  12. בהיבט של התפשטות הזנים החדשים.
    במה חיסון הקורונה שונה מהאנטיביוטיקה ?
    באנטיביוטיקה ככל שנותנים אותה יותר
    יש יותר סיכוי להתפשטות זנים חדשים שעמידים לאנטיביוטיקה.
    בעוד שעל פי המאמר – זנים חדשים של הקורונה מתפשטים היכן
    שיש פחות חיסונים.

  13. https://assets.publishing.service.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/1036047/Vaccine_surveillance_report_-_week_47.pdf
    מתוך נתונים מאוד ברורים של ממשלת בריטניה – ראו טבלה 11 בעמוד 33 – שחור על גבי PDF – ל 100,000 אנשים – יש בערך פי 2 תחלואה לנפש בין המוזרקים לעומת לא מוזרקים! זה מצביע על מה שמומחים הצביעו כתכונה של הטכנולוגית ה MRNA שמגינות (אם בכלל) רק מזן יחיד של הנגיף – ומחלישות את הגוף לזנים אחרים – כלומר, כדי לא להפגע חמורות, המוזרק חייב להמשיך להזריק כל 3 -6 חודשים עד סוף חייב SPIKE PROTENS. יש להודות, שתמותה "עם קורונה" (WITH COVID) גבוהה יותר אצל הלא מוזרקים. אבל מדובר ביחס של 1:3, 1:5 כלומר, גם המוזרקים מתים. אבל העיקר שהטעון שמוזרקים לא יכולים "להרוג את סבתא" היא שיקרית.

    הלהט הדתי ל"חסן" 100% מהאוכלוסיה ללא שום צורך למרביתם, מצביע לכוונות זדו-ניות ואפילו שט-ניות כדי שלא תהיה קבוצת ביקורת – וכשתתחלנה תופעות הלוואי החמורות – הם לא רוצים שאפשר יהיה להצביע על הבדלים לבין אלו שהתפתו להזריק לעצמם שיקוי לא ברור ללא שום צורך (למשל צעירים) כדי לנסוע לטורקיה!

    and here is the result of the European jury:

    The official European Union database of suspected drug reaction website is now reporting 30,551 fatalities and 1,163,356 adverse drug reactions from COVID vaccines Pfizer, Moderna, Johnson & Johnson, and AztraZeneca through November 13, 2021 based on the data submitted to its system.
    the data of adverse reaction from COVID-19 vaccines were posted in ADRreports.eu portal

    https://assets.publishing.service.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/1036047/Vaccine_surveillance_report_-_week_47.pdf

    פעולות הממשלות בעולם ב20 החודשים האחרונים היו כ"כ לא הגיוניות ומעוררות תדהמה, שלמזלי בגלל זה לא האמנתי להם והרשיתי להם להזריק לי את ה"פסאודו-חיסון" יחד עם העדר. ברוך השם.

  14. עוד אחד שמהדהד בהתלהבות ובהצטיינות יתרה, את השקרים הצבעוניים של חברות הפראמה שקנו את נשמתו עוד לפני הפסיכומטרי הראשון שלו.
    איך המצטיין היתר הזה לא יודע עובדה פשוטה שמדברים עליה מעט המומחים שמעיזים לדבר מול הדיקטטורה הרפואית, שלא מחסנים בזמן מגיפה ?
    וזה לפני שנכנסנו לעובי הקורה שהכל שקר אחד מפלצתי.
    שיציג לנו מה שה- CDC הודה שאין לו – נגיף קורונה מבודד. הכל מבוסס על מודל מדומיין של מחשב שהרכיב את הוירוס המדומיין.

  15. איך הגעת למספר 2.5 אחוז,שינוי,כאשר לאומיקרון יש כ 50 מוטציות שונות,כשרק בספייק יש לו 15,כאשר לדלתא רק 3??
    הפסקתי לקרוא אחרי הנתונים השגויים האלו,מאמר מסוכן ולחלוטין לא מדוייק.מהר לעשות שיעורי בית!!!

    1. 50 וריאציות שונות של הוירוס שכל אחת שונה קצת וכל השינויים קורים ב 2.5% מהדי.אנ.אי של הוירוס.

      רק כדי לסבר את האוזן אזכיר שכל אדם הוא וריאציה שונה של היצור הנקרא ׳אנושי׳ אבל 97% מהדיאנאי של כולנו זהה, כל ההבדליםמרוכזים באותם מקומות, פשוט יש הרבה מאוד וריאציות של החלקים הללו.

    1. חייבים להיות ריאליים. כל הסימנים שבישראל וברוב מדינות העולם המפיתח תיהינה זריקות בכוח. בוגר תכנית קרן ווקסנר, ה-TOKEN הלא יהודי בצמרת מערכת הבריאות כבר "הפריח בלון" וזה הסימן הבדוק לכך שיש כבר הכנות לחוקק ולהוציא תקנות והוראות. אמר הפאשיסט רך הדיבור יובל שטייניץ בראיון של איילה חסון (ראו שהיא הזדעזעה) "זה לא יהיה הזרקה בכוח, אבל תיהינה סאנקציות למי שאינו מוכן להזריק לעצמו משהו לגוף". אז "יהודי", בתחילה זה יהיה קנס, אנשים ישלמו ויסרבו, אח"כ יעלו את הקנס לרמות אבסורדיות, אנשים יעדיפו ללכת לכלא, ובכלא, לאחר "שיקולים בריאותיים" ייקפצו עלי כמה סוהרים דרוזים, יצמידו את כולנו לריצפה ורופא, נקרא לו מנגל'ה-באום, יזריק לנו את הזריקה. הנסיון של השנתיים האחרונות מלמד שאנחנו במצב של כת דתית שאינה סובלת כופרים ואנשים חייבים TO SUBMIT (אגב כמו באיסלם, אהוב השמאל) או שהמאמינים חייבים לשבור את הכופרים – ולכן, רק SUBMISSION של 100% יהיה מספק ולכן עד שאחרון הכופרים לא יוזרק, לא יעצרו.

      ואם אלה שנכנעו כדי לנסוע לטורקיה חושבים שיעזבו אותם בשקט, יש לי חדשות בשבילם: בעוד רבעון, ה-IPHONE שלהם ייצבע את הריבוע בצהוב ואח"כ באדום והם יזכו לביקור של PICK-UP שחור עם שוטרים והד"ר החביב. כל רבעון ל"הנות" מה-SPIKE PROTEIN ומיטב חומרי החיסון – עד סוף חייהם. או עד שיידלק הגפרור.

      הנה מונולוג של ניל אוליבר:
      https://www.bitchute.com/video/8P7t-2Vt85Y/

    2. אולי די עם הקונספירציות המטורללות האלה? תלכו להתחסן זה לוקח חצי שניה ותעזבו אותנו בשקט מהשטויות וההזיות שלכם

    3. @אנונימי 2 – ד"ר יוזף גבלס: כנסו למשרפות, זה לוקח חצי שניה "ותעזבו אותנו בשקט מהשטויות וההזיות והקונספירציות המטורללות שלכם".

    4. נו תוך תגובה אחת הגענו לנאצים..
      בהחלט מעיד על שפיות והגיון

    5. @אנונימי 4:
      השקרים, פעם אחר פעם, הנטישה של תכניות מגירה לטיפול במגפות 2019 של ה-WHO – "מעיד על שפיות והגיון"
      הלחץ להזרקה למחלימים עם חיסון טבעי, החיסון הטוב ביותר, שכל רופא חייב לדעת – "מעיד על שפיות והגיון"
      הלחץ להזרקה לילדים וצעירים שהסיכוי שלהם למות משקורונה הוא "0" – "מעיד על שפיות והגיון"
      הלחץ להזרקה לאלה עם נוגדנים – "מעיד על שפיות והגיון"
      השקר שרק הבלתי מוזרקים מעבירים מחלות והורגים את הסבתא כשהנתונים והדיוווחים מפריכים את זה – "מעיד על שפיות והגיון"
      שינוי הגדרה של "חיסון" בעישון לילה – "מעיד על שפיות והגיון"
      חיסול "קבוצת בקורת" כדי שלא ניתן יהיה לייחס את תופעות הלוואי העתידיות לזריקות החודשיות – "מעיד על שפיות והגיון"
      החתירה הבלתי נלאית להזרקה בכוח, לאבד פרנסה, השפלה של מי רוצה שבאמת רוצה ש"יעזבו אותו בשקט" – "מעיד על שפיות והגיון"

      וכל זה ללא שום הוכחה מדעית שוירוס הקורונה מועבר מפה לפה.

      כשבוגד/ר אחר של קרן ווקסנר – הבושאלוף יאיר גולן נאם בטקס הזכרון לשואה 2018 ואמר שהוא "מזהה תהליכים בישראל שדומים לאלה בגרמניה של שנות ה-30 וה-40" הארץ אמורה הייתה להזדעזע (לא "הארץ") כי זה היה שקר ובגידה של לובש מדים. אבל כשמדינת ישראל תזריק בכוח לאנשים תרופה שלא בהסכמתם בניגוד לקוד נירנברג, מה ההבדל בין זה למה שעשה ד"ר מנגלה?

    6. אני מתקשה להאמין שיש אדם שכותב הבלים כאלה ברצינות, אבל אם אכן כך הדבר אז אתה באמת זקוק לטיפול

      רפואה שלמה וד"ש לפייגלין

    7. @אנונימי 6: אולי תענה לגופן של טענותי? אז נראה למה אתה "מתקשה להאמין". אתה יודע מה, ענה על אחת מטענותי אם אתה מתעצל.

    8. @אשר פט 5:
      הטענות שלך חסרות קשר למציאות, אבל בכל זאת אני אנסה לענות עליהן.

      "השקרים, פעם אחר פעם, הנטישה של תכניות מגירה לטיפול במגפות 2019 של ה-WHO "
      השקרים של WHO נועדו להגן על סין שלא מנעה מהוירוס להתפשט אל שאר העולם תוך שהיא מטייחת את כל מה שקרה במעבדה בווהאן. זניחת התוכניות הקיימות מעידה רק על פאניקה ותו לא.

      "הלחץ להזרקה למחלימים עם חיסון טבעי, החיסון הטוב ביותר, שכל רופא חייב לדעת"
      מה זה חיסון טבעי??? איפה היה החיסון הטבעי הזה כאשר אנשים מתו מקורונה?
      איפה היה החיסון הטבעי הזה בזמן מגפות הפוליו, המוות השחור, השפעת הספרדית, החצבת, האיידס, הסארס והמארס?

      הלחץ להזרקה לילדים וצעירים שהסיכוי שלהם למות משקורונה הוא 0" – הסיכוי של ילדים למות מקורונה הוא אכן נמוך ביותר, אבל יש שלוש בעיות אחרות: הילדים יכולים להדביק אנשים אחרים
      ולחלק מהילדים שחלו היו תופעות קשות אחרי הקורונה כמו תסמונת פימס. יש גם כאלה שאיבדו את חוש הטעם והריח לזמן ארוך אחרי שהחלימו מהקורונה. הסיכון העיקרי הוא שיגיע ואריאנט של קורונה שכן פוגע בילדים והחיסון ימנע מהם את הפגיעה הזו.

      "השקר שרק הבלתי מוזרקים מעבירים מחלות והורגים את הסבתא כשהנתונים והדיוווחים מפריכים את זה" – זה לא נכון. הסיכוי של מחוסנים בתוקף להדביק ולהדבק הוא נמוך מאוד
      וזה מוכח במחקרים. הדיווחים שכביכול מפריכים את זה הם שגויים. תביא דוגמה למחקר מדעי אמין שעבר ביקורת עמיתים שמוכיח את הטענה שלך.

      "שינוי הגדרה של "חיסון" בעישון לילה" – הסברתי לך בתגובה למעלה שזה חסר משמעות.

      "חיסול "קבוצת בקורת" כדי שלא ניתן יהיה לייחס את תופעות הלוואי העתידיות לזריקות החודשיות" – איזה חיסול? על מה אתה מדבר? תביא מקור אמין לטענה הזו.

      "החתירה הבלתי נלאית להזרקה בכוח, לאבד פרנסה, השפלה של מי רוצה שבאמת רוצה ש"יעזבו אותו בשקט" – תתפלא אבל פה אני מסכים איתך חלקית. השימוש בכוח הוא פסול, אני בעד כמה שיותר הסברה ושכנוע, הבעיה היא שקונספירטורים פראנואידים אי אפשר לשכנע בצורה רציונלית, אבל עדיין אני מתנגד לכפייה עליהם. אבל אני לא מסכים אם האמירה "מי שרוצה שיעזבו אותו בשקט" כאילו שהחיסון זה איזה דבר נוראי שיהרוג אותך אם תתחסן.

      "וכל זה ללא שום הוכחה מדעית שוירוס הקורונה מועבר מפה לפה." – ושוב הגענו אל הפסאודו-מדע. זו טענה כל כך הזויה שמספיק להסתכל על כמויות החולים ועל בני משפחה שנדבקו מבני משפחה כדי להפריך אותה.

      לגבי זיהוי תהליכים, אני לא מאמין שמדינת ישראל תזריק בכוח לאנשים את החיסון, וזה בהחלט יהיה פסול. אבל ההבדל בין זה למה שעשה ד"ר מנגלה, הוא שהחיסון כבר ניתן למאות מיליוני אנשים והוא יעיל, בטוח ומציל חיים, בניגוד למנגלה הארור שמטרתו היתה בדיוק ההיפך.

    9. @סתם-אחד 8:
      למה לא מבדילים בין "מחלימים" (כלומר מי מוכח שחלה בקוביד) לבין אלה שלא – למה מתעקשים להזריק לכולם? חיסון "טבעי" עדיף על MRNA.

      אתה יכול להתפתל כמו פרצל, אבל הסיכוי של ילדים וצעירים למות משקורונה הוא עדיין 0. מה הסיבה להזריק להם תכשיר שאושר (אם בכלל) לשימוש חרום באין חרום? הזרקת חומר לאדם לטובת אדם אחר ("הגנה על הסבתא") היא פשע נגד האנושות ואני מקווה ש"רופאים" יועמדו לדין על זה. ממתי ילדים הם המגן האנושי בישראל? חשבתי שזה החמס והעם המומצא שמשתמשים בילדים כמגן אנושי.

      אולי הדבר קריטי לטענות הכבשים ש"הסיכוי של מחוסנים בתוקף להדביק ולהדבק הוא נמוך מאוד וזה מוכח במחקרים. הדיווחים שכביכול מפריכים את זה הם שגויים. תביא דוגמה"

      אז אני לא יכול להאשים אותך שאינך קורא את כל מה שכתבתי לעיל, כתבתי הרבה, אבל הנה לא דוגמא, אלא הוכחה ולא מ-CONSPIRATOR DAILY NEWS אלא נתוני ממשלת בריטניה, המרכז של הזרם המרכזי. לצערי לא ניתן לעשות PASTE לטבלת הנתונים, אבל אני מקווה שלא תתעצל ותיגש ל:

      COVID-19 vaccine surveillance report Week 47

      תוצאה ראשונה בחיפוש רשת אבל הנה הקישורית: ps://assets.publishing.service.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/1036047/Vaccine_surveillance_report_-_week_47.pdf
      טבלה 11 בעמוד 33 – שחור על גבי PDF – לכל 100,000 אנשים – יש בערך פי 2 תחלואה לנפש בין המוזרקים לעומת לא מוזרקים – החל מגיל 30. אם יש יותר מיקרים חיוביים אצל המוזרקים, האם אתה טוען שהם לא מדביקים את הסבתא? קונספיראציה עסיסית! ("דוגמה" או לא?)

      אתה עונה לי ""חיסול "קבוצת בקורת" כדי שלא ניתן יהיה לייחס את תופעות הלוואי העתידיות לזריקות החודשיות" – איזה חיסול? על מה אתה מדבר? תביא מקור אמין לטענה הזו." לא צריך "מקור אמין" – כל בר דעת מבין שאם כל האוכלוסיה תוזרק, לא תהיה קבוצת ביקורת לראות האם תופעות הלוואי קיימות רק אצל המוזרקים. מה לא ברור? לכן הלהט שנראה דתי, להזריק גם לעוברים בבטן אמם, כדי שלא תהיה "קבוצת בקורת".

      אתה "לא מסכים אם האמירה "מי שרוצה שיעזבו אותו בשקט" כאילו שהחיסון זה איזה דבר נוראי שיהרוג אותך אם תתחסן." זוהי זכותי הבסיסית ביותר – להחליט מה יעשו בגופי. כרגע, הרובה בידי אנשים כמוך ואתם תוכלו להזריק לי בכוח, אבל בסוף גם אתה תתפכח, אלא שכנראה זה יהיה מאוחר מדי.

      "וכל זה ללא שום הוכחה מדעית שוירוס הקורונה מועבר מפה לפה." – ושוב הגענו אל הפסאודו-מדע. זו טענה כל כך הזויה שמספיק להסתכל על כמויות החולים ועל בני משפחה שנדבקו מבני משפחה כדי להפריך אותה. – אם אכן זה כ"כ ברור, למה אין ולו מחקר אמפירי אחד שמראה הדבקה מפה לפה? לעומת זאת, נעשו שני ניסויים שבהם אסירים ומלחים חיבקו חולים שחלו קשה בשפעת ואף הפרשות מאף ופה של החולים נמרחו להם באף ופה – היו יותר ממאתיים אנשים בשני ניסויים אלו – אף אחד לא חלה בצורה רצינית (היו כמה תסמינים אבל לא משמעותיים למספר קטן של מלחים ואסירים). אז אנא, הראה לי מחקר אמפירי.

      "לגבי זיהוי תהליכים, אני לא מאמין שמדינת ישראל תזריק בכוח לאנשים את החיסון, וזה בהחלט יהיה פסול. אבל ההבדל בין זה למה שעשה ד"ר מנגלה, הוא שהחיסון כבר ניתן למאות מיליוני אנשים והוא יעיל, בטוח ומציל חיים, בניגוד למנגלה הארור שמטרתו היתה בדיוק ההיפך." – לתמצת את התזה שלך – "להזריק בכוח יהיה פסול, אבל זה לא יהיה נורא" כי ה"חיסון מציל חיים ובטוח". אז תחליט, האם אתה מוכן להקריב את חייך כדי להגן על זכויות של אדם שלא רוצה להתחסן? אם לא, אז זיהוי התהליכים שלי לא רחוק מהמציאות.

    10. @אשר פט 9:
      1. שאלתי אותך מה זה "חיסון טבעי" ולא ענית. שאלתי איפה היה החיסון הטבעי הזה בזמן מגפת הפוליו, האיידס ועוד שלל מגפות אחרות ולא ענית. ולא רק שלא ענית, אלא המשכת עם המנטרה שחיסון טבעי עדיף. אני שואל שוב, הסבר לי מה חיסון טבעי, מה המנגנון הביולוגי שלו ומדוע הוא
      לא פעל במגפות אחרות ומדוע הוא עדיף על חיסון MRNA.

      לגבי הילדים, שוב פעם אתה מתעלם ממה שכתבתי. המטרה בחיסון ילדים היא להגן עליהם ממחלה קשה, מתופעות ארוכות טווח, מתסמונת פימס ובתור בונוס למנוע מהם להדביק אחרים.

      2. מחוסנים בתוקף, ואני מדגיש בתוקף, הם בעלי סיכוי נמוך משמעותית להידבק ולהדביק מאשר לא-מחוסנים. זה לא אומר שמחוסנים לא יכולים להדביק או להידבק בכלל אלא שהסיכוי שזה
      יקרה הוא נמוך ובמיוחד בהשוואה ללא-מחוסנים. הסיבה היא פשוטה: עומס נגיפי. אצל מחוסנים
      בתוקף יש עומס נגיפי נמוך בגלל החיסון וזו הסיבה שאם הם נדבקים הם מוגנים ממחלה קשה וגם
      מדביקים הרבה פחות, פשוט בגלל שיש להם מעט וירוסים בגוף.

      גם אם יש יותר מחוסנים שנדבקו מאשר לא מחוסנים כמו בטבלה שהבאת, הם עדיין פחות מדביקים בגלל העומס הנגיפי הנמוך, וגם זה בהנחה שהם מחוסנים בתוקף. בטבלה לא מצוין
      איזה חיסון הם קיבלו וכמה זמן חלף מאז שהם קיבלו אותו. בבריטניה חיסנו לא רק בפייזר אלא גם
      באסטרה-זניקה שהוא חיסון פחות יעיל מפייזר, בנוסף לכך גם בחיסון פייזר הם חיסנו בתחילה רק במנה אחת ולא בשתיים מה שמשפיע על יעילות החיסון. הנתונים האלה מוטים וחסרים (וזה גם כתוב מתחת לטבלה בשתי הערות) ואי אפשר להסיק מהנתונים האלה שמחוסנים מדביקים ונדבקים יותר מאשר לא מחוסנים.

      3. "חיסול קבוצת ביקורת" זה אחד הטיעונים הכי מטומטמים ששמעתי. החיסון נבדק מול קבוצת בקרה. ואם אתה לא מאמין לזה, הרי יש הרבה מאוד מדינות שיש בהן אחוז התחסנות נמוך ושם
      יש הרבה קבוצות בקרה בשבילך.

      4. זכותך הבסיסית על גופך היא לא להתחסן, זה נכון ואסור לכפות את זה עליך.
      אני רק מדבר על כך שהפחד שלך מהחיסון הוא לא רציונלי ולא מבוסס.

      5. אני לא מכיר את המחקר על מלחים ואסירים (תן מקור) אבל בכל מקרה הוא לא רלבנטי כי כמו שאמרת הוא נערך על שפעת, אנחנו מדברים על קורונה.
      יש הרבה מחקרים שמראים שקורונה מדבקת דרך האוויר, הנה שניים שמצאתי בחיפוש מהיר

      https://www.pnas.org/content/117/26/14857?fbclid=IwAR38l8I-21quc_KJ2Or50RlyLYJ-RBq23AzqVwjpxHQHf3LYgPTzr3XaPxw

      https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2020.04.16.20067728v1

      6. זיהוי התהליכים שלך רחוק מהמציאות. לעשות השוואה לנאצים זו בדרך כלל הסטייה
      של השמאל. אין קשר בין כפיית חיסון עד כמה שהיא פסולה, לזוועות הנאצים.
      השאלה שלך "האם אתה מוכן להקריב את חייך כדי להגן על זכויות של אדם שלא רוצה להתחסן?"
      היא מגוחכת. אפשר להגן על הזכות שלך בלי להקריב חיים של אף אחד.

    11. @סתם אחד 10:
      1. "שאלתי אותך מה זה "חיסון טבעי" ולא ענית." אולי אתה סתם מתמם, אבל ברור ש"חיסון טבעי" זה חיסון של אחרי מחלה והחלמה (בניגיוד לחיסון טרפיאותי – כלומר, מלאכותי). אם לדעתך, זה לא ברור שחיסון שנובע ממחלה עדיף על חיסון מלאכותי, אז אתה טועה ומטעה.

      אתה (סתם אחד) כותב "לגבי הילדים, שוב פעם אתה מתעלם ממה שכתבתי. המטרה בחיסון ילדים היא להגן עליהם ממחלה קשה…ובתור בונוס למנוע מהם להדביק אחרים." לא רק שאיני "מתעלם", הרשה לי לצטת אותך מתגובתך מ 6-12 14:35 "הילדים יכולים להדביק אנשים אחרים" אני לא רואה "בונוס", אולי תצביע?

      2. "מחוסנים בתוקף, ואני מדגיש בתוקף, הם בעלי סיכוי נמוך משמעותית להידבק ולהדביק מאשר לא-מחוסנים" . הגדר בבקשה מה זה "מחוסנים בתוקף" – אבל כך שההגדרה תהיה קבועה, לא משתנה (ראה שינוי ההגרה אותו ביטלת כ"חסר משמעות" לעיל!

      אבל אני גם הבאתי קישורית של ממשלת בריטניה – האם בדקת והם אתה לא מקבל את הנתונים שם? בפרוש, אלה שקיבלו זריקות MRNA (שרק ב 2020 לא הוגדרו כ"חיסון") בערך כפול מחזירים בדיקה חיובית. או שאתה מודה שהבדיקה PCR היא חסרת משמשעות?

      "גם אם יש יותר מחוסנים שנדבקו מאשר לא מחוסנים כמו בטבלה שהבאת, הם עדיין פחות מדביקים בגלל העומס הנגיפי הנמוך", ואיך אתה יודע זאת? הוכחות?

      "בבריטניה חיסנו לא רק בפ"ייזר אלא גם באסטרה-זניקה שהוא חיסון פחות יעיל מפייזר" – יש ביטוי לכך "להאחז בקשיות".

      "ואי אפשר להסיק מהנתונים האלה שמחוסנים מדביקים ונדבקים יותר מאשר לא מחוסנים." אלך אמר GROUCHO MARX האחד והיחיד: WHO ARE YOU GONNA BELIEVE, ME OR YOUR LYING EYES!

      3. "חיסול קבוצת ביקורת" זה אחד הטיעונים הכי מטומטמים ששמעתי. החיסון נבדק מול קבוצת בקרה." קודם כל, מי שהולך על האיש, מפסיד הוויכוח. אני לא העלבתי אותך. אני רק העלתי סברה שהלהט לחסן 100% מהאוכלוסיה אינו הגיוני ונראה לי כנסיון שלא תהיה קבוצת ביקורת. אגב, "קבוצת הבקרה" שאתה כותב עליה, אולי הם לא קיבלו זריקת MRNA בתקופת הבדיקה – אבל האם הם עכשיו לא מוזרקים ויישארו כך לול חייהם? אחרת, זה לא קבוצת ביקורת. וכמה כאלה היו? כמה אלפים? לעומת מיליארדים?

      4. "זכותך הבסיסית על גופך היא לא להתחסן, זה נכון ואסור לכפות את זה עליך.אני רק מדבר על כך שהפחד שלך מהחיסון הוא לא רציונלי ולא מבוסס." הפחד שלי הוא לא רציונלי" לדעתך. אבל תודה שאתה מסכים לזכות אדם בסיסית על גופו!

      5. אhttps://www.medrxiv.org/content/10.1101/2020.04.16.20067728v1
      " We analysed an outbreak involving three non-associated families in Restaurant X in Guangzhou, China"

      קראת את המחקרים ששלחת לי? הנה אחד "3 משפחות"!

      6. "אפשר להגן על הזכות שלך בלי להקריב חיים של אף אחד." אני מקווה מאוד אבל שאלתי הייתה היפוטתית. לך קל לדבר כי האנשים עם הרובה בצד שלך ולי אין את התיקון השני לחוקה.

    12. @אשר פט 11:

      1. "חיסון שנובע ממחלה עדיף על חיסון מלאכותי" – כן? מה דעתך על חיסון טבעי שכזה לפוליו, שחפת, איידס,
      סארס, מארס, דבר, אבעבועות שחורות? אתה היית מוכן לחלות באחת המחלות האלה כדי להיות מחוסן ממנה בעתיד? היית מחסן את ילדיך ככה?
      אין הגיון בלחלות במחלה שאתה רוצה להמנע ממנה, לא במחלות האלה ולא בקורונה.
      אמנם הקורונה פחות מסוכנת ממחלות אלה, אך היא מספיק מסוכנת בפני עצמה ויכולה לגרום לנזק ארוך טווח.
      בנוסף לכך, אנשים מבוגרים בקבוצת סיכון גבוהה מקורונה אי אפשר לחסן בצורה טבעית שכזו כי הסיכון
      גבוה מדי. ואם זה לא מספיק כדי להוכיח כמה חיסון טבעי זה טיפשי, הגיע הזן החדש של הקורונה, האומיקרון, שיש לו יכולת לא קטנה להדביק מחדש גם אנשים שחלו בעבר (וגם מחוסנים).

      לגבי הבונוס, כמו שאמרתי ילדים לא מחוסנים יכולים להדביק אחרים. ילדים מחוסנים לא יכולים להדביק אחרים, או לפחות הסיכוי שלהם לעשות זאת הוא נמוך מאוד. מה קשה להבין פה?

      2א. "מחוסנים בתוקף" – ההגדרה היא פשוטה. אדם שחוסן בשתי מנות הוא מחוסן בתוקף למשך חצי שנה
      מהחיסון השני. לאחר יותר מחצי שנה החיסון דועך ולכן צריך מנה שלישית ואז אתה שוב מחוסן בתוקף למשך חצי שנה לפחות. כמובן שכל זה נכון רק לגבי הזנים הקיימים, במידה ויגיע זן חדש שמתגבר על החיסון הקיים
      אז אף אחד לא יהיה מחוסן בתוקף, עד שנקבל חיסון מעודכן.

      2ב. לגבי הדוח של הבריטים, כמו שהסברתי לך קודם יש הטיות בנתונים האלה. בעמוד 27 בדוח הזה מתייחסים לתוצאות האלה ומסבירים את ההטייה. הם גם מציינים שם במפורש שמקרי האשפוז והמחלה הקשה
      בקרב הלא מחוסנים הם גבוהים הרבה יותר מאשר אצל המחוסנים, נתון שאתה מתעלם ממנו באלגנטיות.

      2ג. "גם אם יש יותר מחוסנים שנדבקו מאשר לא מחוסנים כמו בטבלה שהבאת, הם עדיין פחות מדביקים בגלל העומס הנגיפי הנמוך", ואיך אתה יודע זאת? הוכחות? – יש הרבה מחקרים שכבר הוכיחו זאת, אבל לא צריך ללכת רחוק. בעמוד 9 בדוח הבריטי שהבאת זה כתוב במפורש.

      3. לא אמרתי שאתה מטומטם, אמרתי שהטיעון מטומטם. גם אנשים חכמים אומרים דברים מטומטמים לפעמים…
      העלת סברה שניתנת להפרכה בקלות – הרבה מדינות עם אחוז מתחסנים נמוך מספקות לך את כל קבוצת הבקרה שתרצה.

      4. אתה מעדיף לחלות בוירוס מהונדס שדלף (או אולי הודלף) ממעבדה צבאית סינית כדי לקבל חיסון טבעי, אבל חיסון שעבר את כל הבדיקות של ה-FDA ושאר מיטב מומחי הרפואה המערבית, זה מסוכן בעינייך. ממש רציונלי.

      כן, זכותך על גופך ואני מתייחס לכך ברצינות. הסרקזם שלך אינו במקום.

      5. המחקרים האלו הם מה שמצאתי בחיפוש מהיר. גם אם הם לא מספיקים בשבילך, בדוח הבריטי שהבאת,
      בעמוד 9 שמדבר על יעילות החיסון במניעת הדבקה, יש הפנייה למחקרים על מניעת הדבקה במגע עם בני בית. אם הוירוס לא היה מדבק באוויר, לא היתה הדבקה ביתית גדולה. בנוסף יש תוצאות חדשות מבריטניה על התפשטות האומיקרון, וגם כאן שוב פעם יש הדבקה ביתית גדולה מאוד:
      HOUSEHOLD TRANSMISSION
      Analysis of transmission in residential households (121 Omicron, 72,882 Delta)
      19% of Omicron cases resulted in household outbreaks vs 8.5% of Delta cases
      Adjusted odds of household transmission for Omicron:
      3.2 (95%CI 2.0-5.0)

      https://twitter.com/kallmemeg/status/1469350830864322560

      6. אל תדאג, אף אחד עם רובה לא יבוא אליך.

    13. @סתם אד 12:

      1. "חיסון שנובע ממחלה עדיף על חיסון מלאכותי" – כן? מה דעתך על חיסון טבעי שכזה לפוליו – סתם אחד, אתה מיתמם? הרי אני מדבר לא על להדביק אנשים אלא על ההתעקשות התמוהה להזריק לאנשים ש-כ-ב-ר חלו! האם אתה מאמין שיש צורך בכך? ואם לא, האם אתה מאמין לכנותם של אלה המתעקשים שכל אחד חייב בזריקה, במיוחד אלה שכב חלו? ענה לי.

      לגבי "הבונוס" של הילדים – זה לא משאמרת, אתה מזגזג.

      2א. "מחוסנים בתוקף" – ההגדרה היא פשוטה. אדם שחוסן בשתי מנות הוא מחוסן בתוקף למשך חצי שנה" – אז האם מעכשיו אלה שנכנעים ללחץ יהיו חייבים בזריקה כל חצי שנה?! איך אמר מאיר אריאל האגדי – "מי שנדפק פעם אחת, כבר לא יכול להגמל מזה".

      2ב. לגבי הדוח של הבריטים, כמו שהסברתי לך קודם יש הטיות בנתונים האלה" – בוודאי, "קשיות" – WHO ARE YOU GONNA BELIEVE? THE GOVERNMENT OR YOUR LYING EYES?

      2ג. "גם אם יש יותר מחוסנים שנדבקו מאשר לא מחוסנים כמו בטבלה שהבאת, הם עדיין פחות מדביקים בגלל העומס הנגיפי הנמוך", ואיך אתה יודע זאת? הוכחות? – יש הרבה מחקרים שכבר הוכיחו זאת, אבל לא צריך ללכת רחוק. בעמוד 9 בדוח הבריטי שהבאת זה כתוב במפורש.
      סתם אחד, הנה מה שכתוב בעמוד 9:
      As described above, several studies have provided evidence that vaccines are effective at
      preventing infection. Uninfected individuals cannot transmit;
      אז מה הטבלה בעמוד 33? האם העובדה שמעל גיל 18, הסיכוי של מוזרק לחלות גבוה יותר מלא מוזרק, – איך זה מתישב עם עמוד 9? שוב, גראוצ'ו הגדול COMES TO MIND. למי תאמין, לי או לעיניך המשקרות?

      3. לא אמרתי שאתה מטומטם, אמרתי שהטיעון מטומטם. גם אנשים חכמים אומרים דברים מטומטמים לפעמים…
      העלת סברה שניתנת להפרכה בקלות – הרבה מדינות עם אחוז מתחסנים נמוך מספקות לך את כל קבוצת הבקרה שתרצה.
      סתם אחד – ביינתיים במדינות עם אחוז מוזרקים נמוך, התמותה נמוכה – ראה אפריקה, אסיה. אולי בגלל זה הרוע מתעקש להזריק לכל בן אנוש, החל מתינוקות – למנוע אפשרות של דין צדק כשיתברר שהמוזרקים נופלים קורבן לתופעות לוואי איומות – למשל LINDELOF, AGUERO.

      4. אתה מעדיף לחלות בוירוס מהונדס שדלף (או אולי הודלף) ממעבדה צבאית סינית כדי לקבל חיסון טבעי, אבל חיסון שעבר את כל הבדיקות של ה-FDA ושאר מיטב מומחי הרפואה המערבית, זה מסוכן בעינייך. ממש רציונלי.
      סתם אחד: מיטב מומחי הרפואה המערבית כמו ממציא טכנולוגית ה MRNA – JOHN MALONE שאמר שנראה לו שיש משהו מהשטן במה שקורה?

      5. המחקרים האלו הם מה שמצאתי בחיפוש מהיר. גם אם הם לא מספיקים בשבילך, בדוח הבריטי שהבאת,
      בעמוד 9 שמדבר על יעילות החיסון במניעת הדבקה, יש הפנייה למחקרים על מניעת הדבקה במגע עם בני בית. אם הוירוס לא היה מדבק באוויר, לא היתה הדבקה

      סתם אחד: אם הנגיף מתפשט מאדם לאדם – איפה הנגיף בזמן שאין התפרצויות? למשל בקייץ?

      6. אל תדאג, אף אחד עם רובה לא יבוא אליך.
      סתם אחד: אני דואג, כי בכל שלב של המשבר המומצא הזה, הממשלות עלו שלב בהיסטריה ואין לי ספק שהן תעלנה את הלחץ על ה"כופרים" – הרי הם "יורים במקלע…" – כי עד שכל הכופרים לא יומרו לדת הנכונה, הרי שהדת עצמה בספק., ואת זה אף דת מיסיונרית לא יכולה לסבול.

      בסופו של דבר – אפשר להתווכח על התועלת שבחיסון, התועלת שבסגרים וכו' אבל מי שטוען, כמו כותב המאמר ש"100% חייבים להדקר כולל ילדים", הזוי ואיבד שפיותו.

  16. רציתי להעיר שנוסף על מספר הערות משמעותיות שיש במאמר ובודאי כבר הגיבו עליהן מחלוקות שהמומחים חולקים ביניהם , כבר ידוע שגם חיות חלו בקורונה ואם כך יש לחסן גם את כל היתושים!!!
    ואת הכלבים, חתולים וכו'