בצה"ל מסרבים לגלות כמה עלה טקס הפרידה מאהרן חליווה

טקס הפרידה הראוותני מאהרן חליווה, האחראי לכישלון המודיעיני הגדול בתולדות המדינה, מדגיש את הניתוק בין הפיקוד הבכיר למציאות בשטח

ראש אמ״ן היוצא אהרון חליוה בנאום פרידה. צילום: דובר צה״ל

ביום רביעי האחרון התקיים טקס חילופי ראש אמ"ן בגלילות. זה היה אחד הטקסים המבישים בתולדות הטקסים המבישים של צה"ל, שקשה למצוא לו תקדים. ראש אמ"ן היוצא האלוף אהרן חליווה, האחראי הישיר לכישלון המודיעיני הגדול בתולדות המדינה, היה צריך לסיים את תפקידו מזמן בבושת פנים ובשתיקה, כאשר טקס הפרישה שלו מתקיים בחניון הבניין, כשהוא מחזיר את מפתחות הרכב הצבאי שלו לנגד כלשהו ויוצא את שערי הבסיס ברגל.

במקום זאת זכינו לאירוע פרידה פומפוזי, עם נאום של הרמטכ"ל ושל חליווה עצמו. אבל זה לא הכל.

על פי פרסומים בכלי התקשורת, אל הטקס הזה הוזמנו לא פחות מ-1,500 מוזמנים, מספר גדול מאוד של משתתפים בטקס מהסוג הזה, בפרט בתזמון ובהקשר הנוכחיים. אולם פרט אחד חסר: כמה עלה הטקס?

פנינו בנושא לדובר צה"ל, שבעבר נהג לפרסם מידע מהסוג הזה (דוגמאות: כאן וכאן), אולם בצה"ל מסרבים לספק את המידע ומשיבים שאין בכוונתם להתייחס

בזמן שבו פלוגות של לוחמי מילואים מגייסים עשרות אלפי שקלים באופן פרטי לרכישת ציוד לחימה ומיגון בסיסי, בצה"ל עורכים טקס מפואר ויקר בעלות עצומה (1500 איש!) ללא כל הצדקה.

דבר זה מגיע במקביל לפרסומים אודות כשלים עמוקים במנגנון התחקיר של צה"ל על נסיבות פריצתה של המלחמה, תחקיר שניקה את שלומי בינדר ממחדליו בהכנת הכוח והתכניות לפני המלחמה, ואיפשר את מינויו לראש אמ"ן הבא (וכמו במקרה של חליווה, גם הוא כלל אינו איש מודיעין).

הסמליות מהדהדת. ראש אמ"ן הכושל ביותר בתולדות המדינה זוכה לגיבוי מלא מהמערכת הצבאית והתקשורתית, ולא רק שהוא לא פורש באופן מיידי, אלא שמעניקים לו כבוד והוקרה, ואם לא די בכך – מסתירים את האמת מהציבור שמימן את הטקס הרהבתני הזה, ומסרבים לספק מידע על עלותו.

הטקס וההסתרה הם כל מה שצריך לדעת על עומק הסיאוב והניתוק של הפיקוד הבכיר היום בצה"ל, והם ממחישים היטב כמה אנחנו רחוקים מהתיקון הנדרש.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

19 תגובות למאמר

  1. היי, אבל לפחות שרצו המחבלים לשלוח טילים על 8200 הם ידעו לתת התראה

  2. מה היתה המטרה של הדחת חליווה?
    אם הלוי מאמין בתיקון אז מדוע לתת לבינדר, לתומר בר ולעצמו הזדמנות (על אף שאיש מהם עוד לא הצביע על לקח אחד שהוא למד) ואם הוא מאמין בניקוי אורוות מדוע זה כל כך ממוקד?
    התשובה היא שהמטרה היא להתחמק משינוי על ידי סימון שעיר לעזאזל במקום מסקנות.
    מכאן ברור למה היה צריך למשוך הרבה תשומת לב לאירוע.
    כך שהעניין פה הוא לא ניתוק אלא זלזול באינטיליגנציה של העם. מה שלא מפתיע מאחה. מבלבלים בין דרגה להבנה בבטחון.

  3. העלות בדיוק כמו כל ארוע שטח ל 1500 איש פחות משהו כי חלק מכ"א בחינם – הפקה ע"י רס"ר היחידה ואולי עם אנשי מילואים (שאם גויסו – שערוריה בפני עצמה). עדיין יש עלויות "קשיחות" שאי אפשר לחסוך – מזון, הגברה, כסאות, שירותים.

    לשיטתי נכון היה להרים טקס של עשרה אנשים בבית העלמין הצבאי בקריית שאול שזה ממש קרוב, ליד חלקה טריה.

    1. העלו את תקציב הביטחון כדי לממן את המלחמה. אם לא היה מעלה היו מבקרים אותו הרבה יותר.

    2. סמוטריץ׳ העלה בשביל שהרמטכ״ל ושר הבטחון ישתמשו בזה לשימושים חשובים יותר. ויש צרכים חשובים יותר.
      אל תפיל עליו את הרהבתנות של חברי המטכ״ל.

  4. טקס הפרידה מחליווה היה מחפיר!!!במקום להןריד את דרגותיו לטוראי ולשלול ממנו את הפנסיה התקציבית הרמטכ"ל מגבה אותו כשמספר לנו שסה"כ היה לחליווה "כישלון צורב אחד"…רק שלא מדובר בכישלון אלא באירוע שואתי!!!ובאשר לבזבוז הכספים : ללוחמים אין מאווררים ניידים בתנאי החום הקיצון,האם מי שתיכנן את הטקס הראוותני יודע על כך?בושה!!!!

    1. בטח יודע, אבל מה אכפת לו? בערך כמו שאכפת לו מהקורבנות של הפושע חליווה וחבריו הדגנרלים וה'ראשים' – פושעי ה-7 באוקטובר. אין חקירה, אין העמדה לדין, והעיקר – יש את הדרגות ואת הפנסייה השמנה המתפוצצת משחיתות.

  5. כי הוא אחד משלהם (תדבקו מי הייתה אשתו הראשונה), בשר מבשרה של אליטת השמאל. זה לא איזה "סורג-פאנאטי-משיחי" כמו עופר וינטר, לחליוה מותר הכול, והוא יקבל גיבוי גם אם יצטרף לנוח'בה.

  6. בושה למוסר ולאינטלגנציה
    המועדון הסגור שוב מזלזל בפשוטי העם וחושב שמישהוא קונה את השקרים שלהם.
    כמו שאמר מתי כספי, כל עוד לא יוכיחו אחרת, מבחינתי הייתה כאן בגידה.
    אם היה לקבוצה המושחתת הזאת קצת מוסר, קצת בושה, במקרה הטוב היו מסתגרים בבתים שלהם ולא מוציאים את האף החוצה

  7. שקט הוא רפש,הפקר דם ונפש!!!!!!!!!!!!
    עצם העובדה שהאחראים בחידלונם האישי להיתכנות הטבח הנורא בשמיני עצרת תשפ"ד ה-7/10/2023
    יכולים להמשיך להפטיר כדאשתקד,ויכולים להמשיך לצפצף הן על הציבור והן על הממשלה הנבחרת אומר דרשני.
    כנראה שרובו של הציבור לא הפנים את מה שקרה למדינת ישראל ולתושביה ב-7/10/2023.אחרת לא ניתן
    להבין את שתיקת הציבור וגופים לא ממסדיים לאומיים על על מה שמתרחש לנגד עינינו,הן ע"י בכירי מערכת
    הביטחון והן על ידי המערכות המשפטיות(הצבאית והאזרחים).
    חובתו של הציבור ולצאת כנגד המתרחש לנגד עיניו.על הציבור להבין שזכותו במשטר דמוקרטי לדרוש השתתפות בקבלת החלטות הרי גורל,כאשר לא ניתן לסמוך על ההנהגה הן הצבאית והן המדינית.

  8. עוד קצת זמן,ממש בקרוב יופיע החליווה-הכושל מקצועית,היהיר,האטום,וחסר האינטלגנציה הזה בערוצי הזבל 11,12,13 יכתוב בוואלה יפרשן ב y-net,ויקבל כתבה מפנקת ב"הארץ" שתשבח את ספר הזכרונות שלו ש"מגלה את הכל וחושף את הכשלונות של ביבי".
    אף אחד שם-(בתשקורת)לא ישאל אותו מתי יחזרו החטופים,האם הלך למשפחות הנרצחים לבקש סליחה,איך השפיעו עליו סרטוני הזוועה,הרצח העינוים והאונס ?
    האם קשה לו לישון או שהו ישן ממש טוב כמו בליל ה-6/10

  9. הוא היחיד שלא אשם.
    אם המפקד בחופש הסגן צריך להיות בתפקיד.
    בבור.

  10. אני זוכר קצינים שהודחו כי נתנו לילד או לאשה לנהוג בלי ביטוח.