לרגל המלחמה האזורית: מפת עזר לגנרל האמריקאי

מפת עזר למפציץ אמריקאי התוהה בנבכי המזרח התיכון: מי נגד מי בשכונה המסוכסכת שלנו.

עתה, כשארצות־הברית מתכוונת לתחוב את ראשה הישר אל תוך מאורת המזרח־התיכון ולהפציץ את סוריה, ראוי שישראל תגיש סיוע נאות, גם אם מאחורי הקלעים, לבעלת בריתה הוותיקה. (כתב אורי רדלר)

 ברוח זו, "הקפיטליסט היומי" גאה להגיש לגופי ההכרעה וקובעי המדיניות האמריקנים מפה פשוטה וקלה להבנה זו של מערכת הקשרים, האהבות והשנאות של הגורמים הפעילים במרכז התיכון—בצבע מלא ובמיון פשוט, כדי שיבינו. במפה מובאים רק הגורמים שיש להם קשר ישיר ומיידי, כמובן, כדי שלא להעמיס וכדי לאפשר קביעות חדות, מדויקות ומהירות של מפות האינטרסים.

 לא כלולים כאן, לדוגמה, גורמים בעלי חשיבות אסטרטגית כמו שליחי חסידות תולדות אהרן, אחמד טיבי, ממשיכי דרכו של הרב סולובייצ'יק ונשות ויצ"ו. המפה גם מתעלמת מגורמים שוליים בזירה כמו הכורדים, הלובים, המרוקאים, הסודנים (צפון), הסודנים (דרום), האריתראים, האתיופים, הדרוזים, הנוצרים בלבנון, וכדומה, שכן הם כבר רגילים לזה.

הפצצה נעימה שתהיה לכולנו.

 מפת קשרים, אהבות ושנאות במזרח התיכון

גילוי נאות: המפה שלהלן היא טייקאוף, כמו שאומרים פרסומאים כשהם מעתיקים משהו בלי בושה, או סתם שואבת השראה מהמפה המופיעה כאן. שלנו יותר יפה.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

6 תגובות למאמר

  1. מוצלח מאוד. אני הייתי מאדים חלק מהחצים, וגם שכחת את האפרוח שטרם צמחו נוצותיו (או נמרטו, אני כבר לא זוכר), אבל סה"כ – מוצלח מאוד.