צבא נגד עַם נגד צבא

תמונה מדאיגה ביותר מתקבלת כשבוחנים את מקרה הירי בחברון לאור לקחי מותו של מדחת יוסף ז"ל. להתנהלות צמרת צה"ל ושר הביטחון, ולאטימותם כלפי הביקורת הציבורית, תהיינה השלכות חמורות

תחושה ציבורית קשה; הפגנות למען החייל היורה, אתמול. צילום: יונתן זינדל, פלאש90

כשהכוח הגיע לבסוף, לאחר התמהמהות של שעות ארוכות, מדחת יוסף כבר דימם למוות.

זה קרה ביום השני של ראש השנה, ה-1 לאוקטובר 2000, בראשית האינתיפאדה השנייה. מדחת יוסף היה לוחם משמר הגבול שתפס יחד עם חבריו עמדה מבודדת בקבר יוסף שבשכם, כאשר המון של אלפי פלסטינים הסתער על הכוח הישראלי. באותו הזמן, על תל א-ראס, במרחק של כ-800 מטר מקבר יוסף, נכחו קציני צה"ל בכירים: הרמטכ"ל (מופז), אלוף הפיקוד (יצחק איתן), מפקד האוגדה (בני גנץ), ומח"ט שומרון (יוסי אדירי). על-פי הנחיה של ראש-הממשלה ושר-הביטחון אהוד ברק נמנעה הפעלת כוח גדול שהיה ערוך לפריצה למתחם הקבר ולחילוצו של מדחת יוסף. במקום, ישראל פנתה לג'יבריל רג'וב בבקשה שהפלסטינים יחלצו אותו, והסוף ידוע.

מדחת יוסף ז"ל היה חלק משוטרי מג"ב דרוזים שהחליפו את השוטרים היהודים הקבועים בשל החג. בשל מותו, התבקשו החיילים היהודים שהוקפצו להחליף את החיילים הדרוזים – אך כמעט כולם סירבו מחשש שצה"ל יפקיר גם אותם. המח"ט אדירי התחייב להפעיל כוח אגרסיבי במידה והאירועים יחזרו על עצמם, אלא שכשהאירועים חזרו על עצמם ההבטחה הופרה. לאחר מספר ימים נסוג צה"ל מקבר יוסף והפלסטינים השתלטו עליו, הרסו אותו והעלו אותו באש (פרטים נוספים ניתן לקבל בסרט זה).

את ההשוואה בין אירועי קבר יוסף לבין האירוע של החייל היורה בחברון מן הראוי לערוך בזהירות. באירועי קבר יוסף התוצאה הקשה הייתה מותו של חייל בשל הפקרתו על-ידי הצמרת הביטחונית, בעוד בחברון החייל בריא ושלם מבחינה גופנית. אלא שהיבטים מהותיים בשני המקרים הופכים את האירועים הללו לבני-השוואה, ואת ההשוואה הזו חובתנו לערוך, משום שלהיבטים הללו משמעות רבה והשפעה מכרעת על תפקוד הצבא בהווה ובעתיד.

התגובה הציבורית

נקודת דמיון בולטת בהשוואה בין המקרים היא התגובה הציבורית. בשל ההבדלים בין שני האירועים יש לשאול: מדוע הזעם הציבורי בשניהם דומה בעצמתו ובהיקפו? מנין נובע הפער העצום שבין עמדת הצמרת הביטחונית לבין עמדת הציבור הרחב והחיילים?

אחרי אירועי קבר יוסף הוקמה ועדת חקירה בראשות האלוף במיל' יורם יאיר. הוועדה קבעה שצה"ל פעל לחילוצו המהיר של מדחת יוסף, שלא היה כשל ערכי לגבי המחויבות לחילוץ הפצוע, וכי השאלה שעמדה על הפרק הייתה מהי הדרך המהירה ביותר לבצע זאת. ובכל זאת, ההסבר לא התקבל על-ידי הציבור ורבים בצבא, מדוע? משום שמה שהתגלה באירועי קבר יוסף היה כשל עמוק: הצמרת הביטחונית הסתמכה על המערכת הפלסטינית ולא על מחויבותה להפעיל את הצבא לצורך חילוץ הלוחם הפצוע.

האתוס של המערכת הצבאית הוא של נאמנות בלתי-מותנית ובלתי-מתווכת בין המפקדים ללוחמים. הדבק היסודי הבונה את העוצמה הצבאית מורכב מאחווה ואחריות של כל לוחם כלפי רעיו. מרגע שהיסודות הללו מוטלים בסימן שאלה, המערכת מאבדת מרכיב עקרוני בהווייתה ובעוצמתה.

הציבור ראה פלסטינים תוקפים לוחמים במתחם הקבר, כוח צה"לי גדול ערוך לפעולה במרחק קצר, צמרת צה"ל עומדת ומתצפתת ממרחק 800 מטרים, ותכנית הפעלה מוכנה מראש – ובכל זאת הכוח לא הופעל, החייל הופקר במשך שלוש שעות ומת מפצעיו. תחושת הזעזוע קיבלה חיזוק כאשר הופקר גם הכוח השני בקבר יוסף. התברר לכל כי ראשי הצבא נמנעים מלהפעיל את מלוא העוצמה הצבאית כנגד הפלסטינים, וחיילי צה"ל משלמים את המחיר.

האירוע בחברון, על אף שהוא שונה כאמור, נטע בציבור תחושות דומות. שלל ההפגנות שהתרחשו אתמול ברחבי כל הארץ מוכיחות כי קיים ציבור גדול שחש כי לוחם צה"ל הופקר על-ידי בכירי המערכת בשל שיקולים זרים. למעשה, מבחינה זו, האירוע בחברון אפילו גרוע יותר, משום שתחושת הציבור הפעם היא, שהחייל הפשוט לא רק הופקר על-ידי הצמרת הביטחונית, אלא הוא הפך לשעיר לעזאזל שלה – היא רודפת אותו ומתנכלת לו. כזכור, באירוע בחברון התבצע בתוך שעות ספורות תחקיר צבאי ראשוני שהונח עם מסקנותיו בפני הצמרת הביטחונית, שהדליפה את עיקריו כמעט מיד. מה גרם לחיפזון הזה, שעשוי אפילו להיות עבירה על החוק? איננו יודעים. ישנו חשד ציבורי שמדובר בסרטון של 'בצלם', שגם אם לא פורסם עד שעות הערב, יתכן מאוד שידעו עליו בשטח.

את הפזיזות של התחקיר ליוותה תמונה נוספת: העברת החייל לידי מצ"ח, והובלתו באזיקים. הציבור ראה לוחם בזירת אירוע מסוכנת, שירה במחבל שניסה לרצוח ופצע חייל, הסיבות למעשה עדיין לא ידועות ובוודאי שיש הרבה נסיבות מקלות – אך בבת-אחת התנכרה לו הצמרת הביטחונית והפכה אותו לאיש הרע בסיפור.

בימים שלאחר מכן, התחושות הללו רק התעצמו. הלוחם הועבר למצ"ח ולהליך משפטי, אך הצמרת הביטחונית לא נתנה לו ליהנות אפילו מן המינימום הנדרש כלפי עבריינים: הליך משפטי הוגן. למעשה התרחש ההפך הגמור. הצמרת הרשיעה פומבית את החייל – כך, שר הביטחון קבע בנאום בכנסת שהחייל "סרח" והדליף פרטים מן התחקיר הראשוני, הרמטכ"ל הוציא אגרת על מוסר בעקבות האירוע, ועוד.

מדוע יצאה הצמרת הצבאית נגד החייל? הציבור חושד שהבכירים מנסים להוכיח שהם מוסריים ברוח 'בצלם', ושהמניע הזה מרכזי עבורה יותר הן מפגיעה בהליך הוגן ללוחם – הן מפגיעה באמון הציבור, והן מפגיעה ביכולת החיילים לפעול בנחישות באירועי טרור.

ככל שהתבררו יותר מפרטי האירוע, משבר האמון רק החריף. תיעוד מן הזירה הוכיח שצוותי הרפואה חשו בסכנה והודיעו שאין לטפל במחבל עד שחבלן יוודא שאינו מסוכן. לפני כשבוע נחשף במעריב כי גם חיילים דיווחו על כך, וכי המ"מ העיד שהם המתינו לחבלן משטרתי. אין ספק שהיו בשטח כוחות שחששו ממטען שהמחבל עלול להפעיל.

אירוע אחד, שתי זירות

דברים שאמר הרמטכ"ל בכנס מפקדים מספר ימים לאחר האירוע עשויים ללמד כי בטיפול במקרה הירי בחברון נעשתה טעות יסודית:

אם היינו עושים את זה כתחקיר של חיילים, היינו יכולים לעשות את זה בניחותא ובצורה מקצועית, עניינית ולא מתלהמת. זה גלש מגבולות הצבא.

מה היה עשוי להתגלות אם האירוע היה נבדק כתחקיר מבצעי וביסודיות, "בניחותא"? ובכן, בהחלט ייתכן שהדו"ח היה נראה כך:

לוחם ותיק, חובש פלוגתי השייך לצוות הפיקודי המצומצם של הפלוגה, הגיע עם החפ"ק 6 דקות לאחר תחילת אירוע הטרור, סייע בטיפול בחייל הפצוע ולאחר 5 דקות עבר לזירת המחבל השרוע על הקרקע. רבים שהיו בזירת ההתרחשות, אזרחים, חיילים ומפקדים, מדווחים כי סברו שהמחבל מת, אך לפתע הוא החל לזוז, והתעורר חשש ממשי כי הוא ממולכד ועשוי להפעיל מטען נפץ על החיילים והאזרחים הרבים מסביבו. כשעבר החייל מסביבת החייל הפצוע לסביבת המחבל הוא זיהה את הסכנה ופעל בהתאם. הוא סימן למ"פ ולמ"מ לזוז מקו הירי, וירה ממרחק ביטחון כדור אחד בראשו של המחבל על-מנת לנטרל את הסכנה. איש בזירה לא עצר אותו או הביע הסתייגות ונראה בבירור שהחייל מבצע זאת בביטחון עצמי ולעיני כל. בבדיקה בדיעבד התברר שהמחבל לא נשא מטען. מדובר בחייל נורמטיבי, שב-2015 זכה בתעודת "לוחם מצטיין גדודי" ביום העצמאות. על-פי הממצאים הוא פעל במקצועיות ולקח אחריות כדי להגן על חיי אזרחים וחיילים, כמצופה מלוחם צה"ל.

במקום זה, תגובת הצמרת הביטחונית לירי בחברון הכניסה אותה לבור עמוק. במו ידיה היא יצרה משבר אמון מיותר בינה לבין הציבור. שום תרחיש לא יפעל לטובתה. מה יקרה אם החייל יורשע וייכלא? ברור לגמרי: יתעורר גל של זעם ציבורי ומשבר האמון יעמיק. ומה יקרה אם לאחר הבדיקה תודיע התביעה הצבאית שמבחינתה לא מדובר באירוע פלילי ותפקידה תם? ברור שתתרחש כאן רעידת אדמה ציבורית בעלת השלכות ציבוריות וצבאיות קשות מאוד. בכירי המערכת הרי כבר התחייבו לאשמה חמורה של החייל – וזוהי הרי בדיוק הנקודה שמטילה צל כבד על האפשרות שהחייל יזכה ליחס הוגן בהליך המשפטי.

ביום חמישי האחרון הודיעה התביעה בהצהרת תובע, כי תגיש כתב אישום על הריגה. בכך הוכח שהמערכת הצבאית מטילה את כל יהבה על הרשעת החייל, ושיש חשד שהיא עושה זאת שלא בתום-לב. כיצד ייתכן שכל-כך הרבה פרטים שנחשפו מאז האירוע – כולל סרטון נוסף ועדויות רבות – אינם משפיעים על התביעה והיא דבקה בעמדתה ביחס לתחקיר הראשוני, שהוא תחקיר חפוז, לקוי, שנעשה תחת לחץ ואינטרסים של המפקדים בשטח?

טעות מהרגע הראשון; שר הביטחון יעלון עם הרמטכ"ל איזנקוט. צילום: יצחק הררי, פלאש90
טעות מהרגע הראשון; שר הביטחון יעלון עם הרמטכ"ל איזנקוט. צילום: יצחק הררי, פלאש90

כמו באירועי קבר יוסף וועדת החקירה של האלוף יאיר, גם כאן המערכת אטומה לביקורת הציבורית ונדמה שהיא מוכנה להמר על הכל, מבלי להבין שמבחינה ציבורית המערכה הוכרעה: הציבור ראה את הסרטונים, שמע את העדויות, האזין לביקורת על החייל, והכריע, כמו במקרה מדחת יוסף, שהצמרת הביטחונית היא זו שכשלה.

הצמרת הביטחונית חשבה, ואולי עדיין חושבת, שיישום הנורמות של 'בצלם' חשוב יותר מאשר אמון הציבור בהם ובצבא. אבל הציבור סבור שהנורמות הללו אינן מוסריות והן מסכנות את החיילים ופוגעות בהם. והציבור יילחם על בטחון החיילים ושלומם נגד כל מי שצריך, כולל מפקדיהם הבכירים ביותר. אם צמרת הצבא תלחם בחייל לטובתו של מחבל, היא תבין להוותה שלעובדה שצה"ל הוא "צבא העם" יש משמעויות שהיא כנראה לא חשבה עליהם. על צמרת הצבא להפנים, שהיא לא יכולה להחיל על חיילים נורמות מעוותות שהעם דוחה מכל וכל. אי-אפשר שצבא במדינה דמוקרטית, התלוי בגיוס ומוטיבציה של אזרחים, ינצח את העם.

אומה במלחמה, צבא בהכלה

אירוע קבר יוסף התרחש בתחילתה של מלחמה שפתחו הפלסטינים, כולל שוטרי הרשות הפלסטינית, נגד מדינת ישראל. אך בעוד שהציבור הבין כי החלה מלחמה עם הפלסטינים, צה"ל פנה אל אותם פלסטינים כדי שיצילו חייל פצוע, ונמנע מלהפעיל את עוצמתו בכדי להכריעם.

אירוע חברון התרחש בזמן שבו הציבור היהודי נתון תחת מתקפת טרור והוא מצפה להכרעה. הלוחמים בשטח והאזרחים מגלים נחישות יוצאת-דופן, והציבור מצפה למלחמה שערה. בתנאים הללו הציבור מגיב קשה לעובדה שארגוני שמאל קיצוני מתקיפים את צה"ל ואת החיילים, ומייצרים לחץ פסאודו-מוסרי בכדי לכבול את ידי הצבא במלחמה.

אבל בעוד שהציבור מגלה רוח יציבה, נחישות ובהירות מוסרית מול ארגוני השמאל והטרוריסטים, מסתבר לו שדווקא ראשי הצבא רגישים לביקורת הזאת יותר מאשר לאווירה המלחמתית בה נתון הציבור. ומבחינת הציבור, הדבר הזה חמור במיוחד. משום שמשמעותו היא שהחיילים כפופים לנורמות שכופים ארגוני השמאל, והם לא רק מסתכנים בחייהם, אלא הם גם נענשים ונרדפים אם הם לא מאמצים קוד מוסרי שכל תכליתו לסייע לאויב.

התחושות הקשות התחילו למעשה כחודש וחצי לפני האירוע, כאשר הרמטכ"ל הסעיר את הציבור באמרו כי הוא "לא רוצה שחייל ירוקן מחסנית על נערה בת 13 עם מספריים", למרות שאירוע כזה לא התרחש, ולמרות שנערים פלסטינים רבים בגיל הזה מבצעים פיגועים ואף רוצחים יהודים. מה הניע את הרמטכ"ל להתבטא בצורה פרובוקטיבית כלפי הציבור? מדוע חש הרמטכ"ל צורך "לגעור" בציבור המצוי במלחמה קשה מזה מספר חודשים, והמגיב אליה באומץ לב ובאיפוק יוצאי דופן?

זהו ההקשר שבו יש להבין את האירוע בחברון. הצמרת הביטחונית התנערה מלוחם מצטיין בחזית והתנכרה לו. היא עשתה זאת בפזיזות ותחת לחץ של ארגון שמאל קיצוני, והיא הפרה אפילו את חובתה לשתוק ולאפשר לחייל הליך הוגן במערכת השיפוטית הצבאית הנתונה למרותה.

הנזקים מאירוע חברון גדולים הרבה יותר ממה שנראה כעת, בוודאי לתקשורת המתייצבת נגד הציבור ובעד נורמות 'בצלם' של צמרת הצבא. בטווח המיידי מדובר בפגיעה בנחישות של הלוחמים לפעול שמא יופקרו כמו הלוחם בחברון, בפגיעה באמון של הלוחמים במפקדיהם, ובפגיעה של אמון הציבור במפקדי הצבא הבכירים. בטווח הארוך יותר יתכן אף ונראה שחיקה בהתנדבות לקרבי וחוסר מוטיבציה לשרת, משום שהשירות שם אותך בסיטואציות אלימות ומורכבות שבהן כל מעשה שלך עשוי להפוך אותך לאויב של מפקדיך.

לא פחות חשוב, הצמרת הפוליטית עשויה לשלם מחיר עצום. בדור שלי, מדחת יוסף הוא הכתם הגדול המתנוסס על כהונתו של אהוד ברק. הפקרת מדחת הפכה לסמל הכישלון, הרפיסות וחוסר-היכולת של אהוד ברק וחבריו להתמודד עם האלימות הפלסטינית. החייל היורה בחברון עוד עשוי להתגלות כמדחת יוסף של הממשלה הנוכחית.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

69 תגובות למאמר

  1. הגיע הזמן לומר זאת בקול: צה"ל הוא זרוע של השמאל הפוליטי, תמיד היה ו(כנראה, במתכונתו הנוכחית) תמיד יהיה.

    1. נכון, אבל השאלה שאמורה לעניין אנשי ימין, היא למה ביבי ממנה איש שמאל לרמטכלות, שוב ושוב.
      למה ביבי מסרב לפתור את בעיית בגצ והיועץ המשפטי, שוב ושוב.

      המסרנות לא ימניות בעליל. מי יודע, אולי השמאלנים צודקים כשאומרים שימניים אוהבים שדופקים אותם.

    2. אם צה"ל זה זרוע השמאל אז איך לפי המפה הפוליטית רוב הבוחרים בצה"ל הם ימין? לפני שאתה זורק ופולט דברים לאוויר על פי תחשות בדטן מציע לך לבדוק את עצמך.

    3. רוסלן, תפסיק להיתמם. מדובר כאן על הקצונה הבכירה של צה"ל ומערכת הביטחון שממנים אחד את השני בשיטת חבר מביא חבר.
      לכן קשה לחובשי כיפה להגיע לדרגות בכירות ולכן רוב הגנרלים אחרי השחרור הולכים למפלגות מרכז/שמאל.

    4. מתמם? באיזה זכות אתה אומר חבר מביא חבר? מאיפה המידע הזה? על סמך מה? מאמר דעה באיזשהו אתר מעריב וכו? לפי מה אתה קובע? אל תזרוק סיסמאות תביא הוכחות כי עד היום בקצונה לא ראיתי שום החלטה שנעשית ע"י חבר מביא חבר.
      אבל בבקשה אל תסטה מן הנושא כאן זה אירוע ספציפי

    5. רוסלן, אתה רוצה עובדות? בוא תספור כמה חובשי כיפות יש בקצונה הבכירה מאוד של צה"ל.
      ותשווה את זה לכמות חובשי הכיפות בישראל או למגזרים אחרים בחברה.
      חבר מביא חבר, זה למשל אריק שרון שמינה את דן חלוץ לרמטכ"ל רק בגלל שהוא היה מוכן לשתף פעולה
      עם ההתנתקות.

  2. כאיש הנוטה ימינה, וידיד של הכותב, צר לי שאתר מידה ממשיך להוליך שולל את הציבור. יתכן וישנן נסיבות מקילות לגבי עונשו של החייל אך לא לגבי מהות פעולתו – הוצאה להורג. במקום שמנהיגי הימין ודובריו יסתכלו על המציאות נוכחה הם פתחו במערכה פסבדו-אינטלקטואלית לכיבוס הדברים. החייל לא הופקר והימין לא קורבן.

    1. אתה איש שנוטה ימינה? אולי על הכרית כשאתה ישן חבוב.
      ימני לעולם לא יגיד את המילה הפסאדו שמאלנית נאצית על חייל שחיסל אויב, הוציא להורג".
      רק שמאלנים קיצונים שמתעבים כל קשר למדינה וליהודים יכולים לפלוט מהפה שלהם אמירה כזאת על חייל צה"ל.
      לך תעבוד על החברים שלך מהשמאל שאתה ימני.

    2. כן ליאור, נוטה ימינה. זה אומר שאני לא ממש מאמין שיהיה פה שלום בקרוב, או שאני מאמין שיש צורך בשליטה בשטח על מנת להבטיח ביטחון, או שאני לא שש לויתורים תמורת קוקטלים באירופה או בבית הלבן. ועם זאת, הנטיה שלי ימינה לא גוררת שאני חושב שצריך לירות בכל "אויב", גם אם הוא ניסה לפני רגע לדקור אותי (וחבל שלא חוסל תוך כדי מעשה). אתה יודע למה? כי אני לא חושב מנקודת המבט של ה"אויב" אלא שואל את עצמי מה האינטרסים שלי. לדוגמא, השטח לא קדוש, אבל היכולת להבטיח ביטחון כן. כך גם ה"אויב" או חיסולו אינו מטרה עליונה אלא השאלה איך אני מבטיח ביטחון פיסי, כלכלי ותודעתי לאזרחי ישראל. אז דע לך – מה שמתרחש עתה, בשם קדושת החייל היורה, הוא בכיה לדורות עבור הימין אשר שומט מתחתיו, באופן עלוב, את צדקת הדרך ומצייר עצמו בדיוק כמו השכנים שלנו העסוקים בנקמות-דם. ואשר לכרית אותה הזכרת, סתם כדרך אגב, אני חבר ליכוד, וזה לא אומר שאני צריך להיות אספסוף תאב דם.

  3. אכן, עומדים אנו מול עם פלסטיני רצחני ופושע מלחמה שנורמות ההתנהגות שלו שוברות את כל הכללים המוסריים שאנו מכירים. אנו עומדים גם מול מזרח תיכון מסוכסך, אנטישמי, וצמא לרצח עמנו. ולבסוף אנו עומדים מול מדינות רבות בעולם שעבורם על היהודים מוכלות נורמות התנהגות אבסורדיות שגובלות בדרישה להשמדה עצמית. כל אלו עובדות לאשורן.
    נשאלות השאלות: כיצד 'נלחמים' במצב כזה ? מהם העוצמות והפרמטרים הדרושים לחיות לאורך זמן במצב כזה?
    לטעמי העוצמה החשובה מכל, שתחזיק אותנו איתנים מול כל האיומים האלה, הוא כללי מוסר נוקשים ומשפט צדק.
    המוסר מביא אותנו לכבד נשים, מביא אותנו להגן על מיעוטים, מביא אותנו להיות בעלי זכות דיבור, מביא אותנו לכיבוד הנפש, הגוף והרכוש.
    בעולם שבו מציגים אותנו כמפלצות, רוצחים אזרחים בבתים, מחלקים ממתקים על הרג נערים, מתעלמים מזכות ההגנה העצמית שלנו, דורשים מאיתנו להתאדות, עלנו לשמור על הגדרות מפני פריצה. והגדרות האלה הם וירטואליים, רוחניים, הגנה קשוחה על האנושיות שלנו.
    רק האנושיות, המוסר והגנה על משפט הצדק, הם הם הערובה לשרידות שלנו לאורך זמן. בלעדיהם הכל יתפורר לאורך זמן, כמו שסוריה ולבנון מתפוררות, אלא שאצלנו זה גם יסתיים בטבח של כולנו.
    מה המסקנה שלי ? שהבלבול שנגרם בהתערבבות עם הפלסטינים באיו"ש, בלבול מוסרי ערכי ומשפטי, שגם הופך את התנהגות החיילים למין תכנית ראליטי שכל אחד יכול לומר את דעתו, זה ממש אסון למדינה.
    רוב הציבור רוצה היפרדות. רוב הציבור רוצה גבולות ברי הגנה. רוב הציבור אוהב ומעריך את צה"ל. רוב הציבור רוצה לחיות במדינה ערכית ומוסרית בעלת מוסדות משפט איתנים. ורוב הציבור לא רוצה את העירבוב חיילים-מתנחלים, לא חושב שמתנחלים צריכים לקבוע לצבא ולמדינה את עתידם, לא רוצה שהערכים של צה"ל יהיו ערכים של ברוך מרזל וחבריו.
    מי שמערבב אותנו עם פלסטינים צמאי דם כל יום, מי שמכניס לצבא חיילים שתומכים בברוך מרזל וחבריו, מסכן את כל המפעל הציוני, בגלל התרופפות המוסר ומשפט הצדק. ובזה בדיוק איני מסכים עם כותב המאמר. כי מוסר ומשפט צדק לא צריכים להיעשות בהפגנות אזרחים ובבדיקה מה העם רוצה, אלא בבתי המשפט לאור ערכים אוניברסליים.
    לא יכריעו אותנו במלחמה, יכריעו אותנו כשימוטטו עלינו את אמות המשפט והמוסר שלנו.

    1. רוצה ורוצה ורוצה. איך תאלצי אויב לעשות שלום? ואם אי אםשר, מה תועיל היפרדות(או כל מיתוג מאגניב אחר)? רק צקרבי אותו עוד יותר למרכז הארץ, וגם אז לא יהיה לך צידוק להתגונן בעיני שאר העולם. הביטי איך המערב מפקיר את נשות אירופה! לזה את שואפת.

    2. המוסר והצדק נעשים במעצרים מנהליים, בחקירות שב"כ, בשלילת זכות ליצוג משפטי, ובאמצעי חקירה "נמרצים".
      המוסר והצדק נכפים על חיילים שמקבלים הוראה לגלח את זקנם, או לחלל שבת ללא צורך מבצעי.
      המוסר והצדק משמשים את שר הבטחון למנוע מיהודים שקנו בית בחברון להיכנס לביתם, ומונעים חסימת פרצות בגדר ליד קרית גת, כדי לאפשר לשב"חים לעבוד ו"לפוגג לחצים".
      המוסר והצדק הפכו לכלי בידם של אנשים שהפכו את מטרתו של צה"ל לכח הפרדה. לא הפרדה בין יהודים וערבים, חלילה, כי זו גזענות. אלא הפרדה בין ישראלים ומתנחלים (שאינם ישראלים, כידוע לכל מי שלא לקה בבלבול מוסרי ערכי ומשפטי)

  4. ולא למדנו כלום. הצבא שלנו במשא ומתן עם הרשות הפלשתינית כשהוא מתחייב לא להיכנס לשטחי A ולאפשר לרשות להגן עלינו מטרור. לא הספיקו לנו 3 אינטיפדות כדי להבין מי אמור לספק לנו ביטחון ומה קורה כשלא נכנסים לשטחי A/
    כשכל הקוקודים בצבא חושבים שהפיתרון לטרור הוא פיתרון מדיני ולא צבאי הם עושים לעצמם חיים קלים על חשבונינו.
    התקינות הפוליטית שלהם לעמוד בסטנדרטים של בג"ץ וה"חוק הבינלאומי" הורגת לנו חיילים ואזרחים. העם מורד בזה. העם רוצה לקבל את הביטחון בחזרה

    1. מה זה 'עם' ? אנשים מוסתים שעושים הפגנות ? מגיבים בפייסבוק ? זה לא עם מירית, זה המון, אספסוף שלא יודע מה זו עוצמה של מדינה. רוצה שההמון יכריע במקום בתי משפט ושרבנים יגידו לצבא לבטל את חוקי המלחמה המודרניים ? בבקשה, אבל אל תתפלאי שהמדינה תעבור התפוררות מהירה, כי אף אחד חוץ מכמה ברוך-מרזלים לא ירצה לחיות במדינה שבה שולט האספסוף של הרחוב.

    2. "העם" פירושו מרבית הציבור. ולמרות צערך הרב, הסקרים מראים בבירור מה דעתו של רוב מכריע בציבור הישראלי לגבי הפרשה הזאת.

  5. מספיק עם האימרות הזולות הוא שמאל הוא ימין אין כאן שום קשר לכיוון פוליטי .
    החייל סרח וחייל כזה צריך להוקיע מצה"ל. מספיק עם היפי נפש החייל הקטין ראש נקודה ושיחק אותה אהבל בבית המשפט ,כאשר באופן פיתאומי!! ומפליא!!! עדותו משתנה בדיוק אחרי שפגש את עורך דינו ותירץ בתירוץ ההגנה האולטימטיבי שהמחבל יכל להיות עם מטען.
    החייל סרח ומקומו מחוץ לצה"ל ואין כאן שום קשר פוליטי .

    1. "החייל סרח"? "האמת ישר בפרצוף"? איך אתם יודעים? בדקתם? מישהו חקר זאת כראוי? הלא כל הדברים הללו עדיין נבדקים, המשפט עוד לא הסתיים – למעשה, המשפט אפילו לא התחיל. אז למה לקשקש כל כך הרבה, מבלי לדעת על מה אתם מדברים?

    2. כן היה חקירה ראויה וגם יש ראיות מוצקות. לגבי שני הסרטונים עברו בדיקה והם אמינים .
      ומה אתה לא קורה את מה ששאר המגיבים לשני הצדדים אומרים כאן? או שכולם כאן מדברים לאוויר?

  6. נשמע כמו היתממות. יש צבא. יש פקודות. על החייל לפעול בהתאם לפקודות. לא יכול להיות שכל חייל יקבע לעצמו מה המדיניות.

    לא מוצאת חן בעיניך המדיניות, תפעי לחץ על נבחרי הציבור. חייל לא יכול לשנות את המדיניות על ידי קביעת עובדות בשטח.

    זה מאוד בסיסי ובא לפני הפוליטיקה.

    1. "לא יכול להיות שכל חייל יקבע לעצמו מה המדיניות."

      אך משום מה, כן יכול להיות שרמטכ"ל ושר ביטחון בישראל יקבעו פסק דין בבית המשפט של דעת הקהל, במקום לשתוק עד שתסתיים חקירה פלילית מקצועית? בין אם החייל אשם או חף מפשע, זו השאלה שמעלה המאמר.

    2. הרמטכל ושר הביטחון לא האשימו אף אחד , קצת הבנת הנקרא לא יזיק לך אדון רפי.

    3. דיווחים מהימנים על התבטאויותיהם של הרמטכ"ל ושר הביטחון בנושא לא חסרים, רק צריך לדעת לקרוא — אך ברור למדי למה הכרת המציאות דווקא כן תזיק לך, אדון טרול.

    4. נכון רפי צריך לדעת לקרוא קדימה תכתוב את כל המשפטים של שר הביטחון והרמטכל שלדעתך האשימו את החייל ונראה מי צודק אדון רפי או שאתה רוצה שאני יעשה זאת בשבילך? אין לי בעיה איך שאתה רוצה.

  7. השמאל שולט בתיקשורת השמאל שולט בצבא שולט באוניברסיטה שולט במערכת המישפט……צריך לשנות את זה.חייבים לשנות את זה. צריך תודעה לאומית.הדרך היחידה לכך היא העלאת ערוצי תיקשורת לאומיים.הם הבת קול ,הקול המוליך.הם אלה שיעשו יחסי ציבור לאספקט הלאומי ויוליכו את קול העם שרובו לאומי. בלי תיקשורת אתה נחשב למת.וככה הלאומי.הוא מת הוא נירדף הוא מוקע נאלץ להילחם על חייו.האידיאל הוא לא עוד היתנחלות ועוד בית במיזרח ירושליים אלא תיקשורת.העלאה דחוף וכמה שיותר ערוצי חדשות לאומיים.הם כבר יעשו את כל העבודה.יפנו את המישקולת לכיוון הלאומי.אנחנו מיתנהגים כמו עניים לעולם.נושאים עיניים עורגות ליהודי אמריקה האליליים הפגנים.כאילו אין לנו משלנו.ארץ ישראל העיברית התנכית מלאה אוצרות. היא השיינינג סיטי און דהיל.העיר הזוהרת שעל הגיבעה.וזה לא הייטק ולא כסף .צריך רוח לחימה ואמונה אדירה באלוהים.אידיאל כזה יסחף המונים ללוחמנות והחזרת זוהר קדומים.צריך רעיון ניפלא לאומי .השמאל מסמל את אמריקה את החומרנות את תרבות הוליווד.בהעדר אידיאלים לאומיים זה הפך טיבעי שהוא זה שישלוט.הלאומיים שבתוכנו שרואים את האמת ומצרים -מיצטערים,חייבים לקום ולפעול.הצעד הכי ראשוני הוא העלאת שני ערוצי חדשות לאומיים.

  8. שפטל: התבטאויותיו האומללות והמחפירות של יעלון מעידות על כשל חמור ותפקוד כושל

    בדיון שהתקיים בבית הדין הצבאי על הערר הנבזי שהגישה הפרקליטות הצבאית על החלטתו של השופט מהערכאה הראשונה לשחרר את החייל מהחרפה של המעצר הסגור למעצר פתוח בבסיס, ערר באמת מרושע וחסר יסוד שכמובן גם נדחה, נאמרו הדברים הבאים בדיון מתוך ציטוט מהודעת המג"ד במסגרת חקירת המקרה על ידי מצ"ח ואני מצטט מילה במילה:

    "התכוונו לשפוט משמעתית את החייל עם המח"ט ולא להעביר הלאה למצ"ח והמג"ד גם מסביר בהודעה שלו מדוע: "כי בהנחיות לא עסקנו במצב של חשש ממטען חבלה על המחבל. בהוראות הפתיחה באש אני לא בטוח מה ההוראות, כי הן לא לפני".

    שימו לב שבשעת האירוע אפילו המג"ד איננו יודע מהן ההוראות לפתיחה באש במקרה כזה.

    דבר זה מוכיח שאי אפשר לטעון שהירי היה הפרה של משמעת מבצעית ושחובת המפקדים לעצור מיד את החייל ולהעמידו ללא כל פשרות לדין.

    שימו לב שהמג"ד בעצמו אומר שהמצב הזה לא מכוסה בכלל ע"י הוראות פתיחה באש בשטח ואיש לא ידע דבר. המח"ט עצמו לא ידע דבר ולכן ברור מאליו שהחייל שאיננו מג"ד לא יודע מהן ההוראות לפתיחה באש במקרה כזה כשהמג"ד בעצמו לא יודע.

    ולכן המג"ד והמח"ט החליטו במקור להעמיד אותו לדין משמעתי.

    יתרה מכך.

    ביום חמישי בשעות אחה"צ כשהייתי בקשר עם המשפחה ועם שרון גל המופלא שממש נרתם לעניין ברגע הראשון, המשפחה קיבלה הודעה שמביאים את החייל לפני המח"ט לעמוד לדין משמעתי. זאת היתה הכוונה ואין בלתה בתום התחקיר המבצעי ולא היתה שום כוונה אחרת.

    העניין השתנה רק בגלל הדרג המשפטי-חקירתי של העניין שהחליט את ההחלטה המרושעת ונטולת היסוד לפתוח בחקירה פלילית של מצ"ח ולא בגלל הדרג המבצעי. זאת האמת ואין בלתה.

    אין דבר שיכול להוכיח מעבר לספק כלשהו את תפקודו הכושל של שר הבטחון יעלון שהפקיר את החייל וקרא לו למעשה רוצח וזאת שעות ספורות לאחר המקרה בטרם העניין בכלל נבדק, בטרם היו בפניו של הרמטכ"ל מימצאים כלשהם, הוא כבר מיהר להדביק תווית של רוצח על החייל הזה ואבוי לו לשר הבטחון במדינת היהודים שבמשדר האימים של הכנופייה המחבלו-תקשורתית הידועה בציבור כערוץ 2 , רינה מצליח והבולשיבקו-סטליניסט אמנון אברמוביץ' מסנגרים על שר הבטחון בעניין הזה של החייל.

    אין הוכחה יותר מוחלטת, יותר משכנעת, לא ב- 99.9 אחוז אלא במאה ואחד האחוזים ששר הבטחון כשל כאן כשל חמור ביותר מאשר העובדה שהשניים האלה מסנגרים עליו בהקשר להתבטאויות האומללות שלו והמחפירות שלו בפרשה הזאת.

    http://103fm.maariv.co.il/programs/Media.aspx?ZrqvnVq=GIJILG&c41t4nzVQ=KL

    עד דקה 10

    לעיון

    http://rotter.net/forum/gil/20135.shtml#333

  9. חקירה באזהרה: יעלון וצמרת צה"ל רמסו ברגל גסה את רוחו של חוק השיפוט הצבאי / קלמן ליבסקינד

    בפרשת הירי בחברון נרמסו גם כל כללי החקירה. ועוד דוגמה לכך שהמאבק נגד פגיעה בנשים הוא לפני הכל מאבק פוליטי של ימין ושמאל
    שר הביטחון משה יעלון ודובר צה"ל תת אלוף מוטי אלמוז הפכו השבוע את כל מערכת החקירה והשיפוט הצבאית למיותרת. רגע אחרי שהגיע לידיהם התחקיר המבצעי הראשון שבוצע אחרי הירי בחברון, כשחקירת מצ"ח רק בתחילתה, הם התייצבו מול המצלמות וחרצו את דינו של החייל היורה. "מדובר באירוע חמור הנוגד את רוח צה"ל ואת המצופה מחיילי צה"ל וממפקדיו", קבע אלמוז, "זו לא תרבות צה"ל, זו לא תרבות העם היהודי. הרמטכ"ל רואה את זה בחומרה". יעלון היה גם הוא חד־משמעי: "זה אירוע חמור המנוגד באופן מוחלט לערכי צה"ל ולמוסר הלחימה שלו. הוא יטופל במלוא החומרה. צריך לשמור על צלם אנוש".

    כשיעלון הותקף, בין השאר על ידי השר נפתלי בנט, על החלטתו לנקוט עמדה עוד בטרם מוצתה החקירה, הוא מיהר להסביר על סמך מה אמר מה שאמר. "היה תחקיר ראשוני כבר ביום חמישי, שהשורה התחתונה שלו היא שיש פה אירוע של חייל שסרח ולא של גיבור".

    בואו נדבר רגע על חוק השיפוט הצבאי.

    החוק הזה קובע מה קורה כאשר בעקבות תחקיר מבצעי ראשון שנעשה, כמו זה שבוצע אחרי הירי, מחליט הפרקליט הצבאי הראשי כי "חומר התחקיר מגלה חשד לביצוע עבירה".

    הפצ"ר, מפרט החוק, "רשאי להורות בכתב לגוף חוקר לפתוח בבדיקה או בחקירה". איך בדיוק נפתחת חקירה כזו? הפצ"ר, ממשיך החוק, נדרש לתאר לגורמי החקירה, כלומר למצ"ח, "את נסיבות האירוע שבעקבותיו נערך התחקיר ואת הסיבות אשר בשלן עלה החשד לביצוע העבירה". כאן, שימו לב, מגיעה אזהרה חשובה: "ואולם, לא יצורף להוראה דבר מחומר התחקיר, והיא לא תצביע על חשד כלפי אדם שהיה מעורב באירוע".

    הבנתם?

    אסור לספר מראש לגוף החוקר שום דבר מהתחקיר המבצעי הראשון שנעשה בשטח ואפילו לא להצביע על "חשד כלפי אדם ספציפי", כמו שמבהיר "מידעון בית הספר למשפט צבאי". גם בהמשך מזכיר החוק עוד פעמיים ומדגיש במפורש כי "חומר התחקיר או סיכום ממצאיו לא יועבר למי שעורך חקירה פלילית על פי דין", וכן כי "חומר התחקיר לא יימסר לגוף חוקר".

    סעיפי החוק הללו לא נוסחו כך סתם. מי שניסח אותם רצה לשמור על חקירה נקייה. הוא רצה להימנע בדיוק ממה שקרה השבוע, ממצב שבו חוקרי מצ"ח מנהלים חקירה, כשהם כבר יודעים מה העלה התחקיר הראשוני בשטח, תחקיר שבו לחייל אין ייצוג, תחקיר שבו החייל נדרש להשיב למפקדים בכירים ממנו.

    למי שחיבר את חוק השיפוט הצבאי היה חשוב להבהיר שאסור לערבב בין השניים.

    ומה קרה אצלנו? את מסמכי התחקיר אולי לא העבירו שר הביטחון ודובר צה"ל למצ"ח, אבל חוץ מזה הם עשו הכל כדי לספר להם מה העלה התחקיר הצבאי, מה היתה השורה התחתונה שלו ומה צריכה להיות השורה התחתונה שלהם.

    אם לא די בכך, מישהו שהיה לו עניין גדול לנצח את החייל בקרב על דעת הקהל (מעניין מאוד מי) גם טרח להדליף החוצה לעיתונות פרטים מהתחקיר המבצעי המוקדם.

    השר יעלון והפיקוד הבכיר של צה"ל הפכו את העניין הזה, שהחל כפרשה ציבורית חשובה שדורשת חקירה, לעניין אישי. ככל שהותקפו, כך תקפו בחזרה ושחררו חומרים נוספים שישחירו את פניו של החייל.

    יעלון וצמרת צה"ל רמסו השבוע ברגל גסה את רוחו של חוק השיפוט הצבאי, את מטרותיו ואת כל כללי החקירה.

    בעוד שנה ספק אם הציבור הישראלי – זה ששולח את ילדיו לצה"ל – יזכור מי היה החייל היורה. את ההשתוללות ואת חוסר הגיבוי של הצמרת הביטחונית יהיה לו קשה לשכוח.

    את הטיפול בסוגיית הירי בחברון צריך לחלק לשניים: לדיון מבצעי ולדיון מוסרי־ערכי. ברמה המבצעית – בהסתייגות הנדרשת, בהינתן העובדה שהחקירה טרם הסתיימה – אם החייל חרג מההוראות, יש להעמיד אותו לדין. יש לנו צבא, יש לצבא פקודות, וגם אם המחבל הוא בן מוות, חייל פשוט בשטח לא יכול להחליט מתי לירות בו, מה עוד שלצדו עומדים מפקדיו. אבל מיד אחרי שזה ברור, חייב להיות גם ברור שחייל שיורה באויב בעיצומה של פעילות מבצעית לא יכול להיתפס כרוצח. לא רוצח, אבל גם לא גיבור. ירי באדם ששוכב על הרצפה פצוע, גם אם הוא מחבל שדקר חייל כמה רגעים קודם לכן, איננו מעשה גבורה.

    אבל כאמור יש לדיון הזה צד אחר, נפרד: הצד הערכי־מוסרי.

    דובר צה"ל ושר הביטחון, שנכנסו ללחץ מהביקורת הציבורית שהוטחה בהם, עשו ביניהם תחרות מי יהיה בוטה יותר בניסיון להסביר שמה שעשה החייל הוא לא יהודי, לא ערכי ולא מוסרי ועל העניין הזה חשוב לומר משהו. כי מי שמבקש להפוך את החייל הפשוט הזה לסמל הרוע, למופת לאי מוסריות ולמודל לחוסר ערכיות, ימצא את עצמו פותח תיבת פנדורה גדולה ומסוכנת.

    צה"ל וזרועות הביטחון פגעו במהלך השנים באין ספור אנשים, לא תמיד ברגע שבו הם היוו סכנה, ולא ניסו להביא אותם למשפט. אנשי יחידה 101 היו על פי הקריטריונים העדכניים, חבורת רוצחים סדרתית. ראש המוסד מאיר דגן, לו היה נחקר השבוע במצ"ח, היה נשאל למה לא הביא למשפט בישראל כל מיני מדענים שלפי פרסומים זרים היה לנו חלק בהפרדת ראשם מגופם. אנשי היחידות המיוחדות של צה"ל, מהשייטת ועד סיירת מטכ"ל, יוכלו לתרום גם הם סיפורים מפה ועד להודעה חדשה על אויבים שעזבו את העולם בדמי ימיהם בלי ששלוש ערכאות הרשיעו אותם בפסק דין חלוט.

    לי, שיהיה ברור, אין בעיה עם כל אלה. ביטחון המדינה הושג בזכותם. אבל צריך להזכיר שהעובדה שהם עשו את מה שעשו ברשות ובסמכות, ולפי הוראה ופקודה, הופכת את מעשיהם לחוקיים אבל לא בהכרח למוסריים, לפחות לא לפי קנה המידה החדש שצה"ל משתמש בו ביחס לחייל. אם החייל הפר פקודות, הוא צריך לעמוד לדין ולשלם מחיר. אבל באותה עת, שר הביטחון וצמרת צה"ל צריכים לנשום עמוק, לא להתחפר בעמדת ה"דווקא" ולא לתת למהומה הציבורית לשבש להם את שיקול הדעת.

    לפעמים, כשתמונת השטח לא מסתדרת עם הציר שהכנת לפני הניווט, זה בגלל שינויים שנוצרו בזמן האחרון. אבל בדרך כלל, הגיוני יותר שזה מפני שאתה פשוט מחזיק את המפה הפוך.

    http://www.maariv.co.il/journalists/Article-534220

    לעיון:

    http://rotter.net/forum/gil/20135.shtml

    1. את יודעת במקום להעתיק מעריב את יכולה פשוט לכתוב את הלינק וזהו .
      ומה שקלמן ליבסקינד אומר אינם נכונים. לפני שאת מפרסמת משהו לא נכון תבדקי את עצמך.

    2. בתור אחד שהיה בצבא מי שאטום זה התומכים בו לא צה"ל . ומחר הוא יואשם כנראה בהריגה כאשר לפי דבריהם ישנם ראיות חד משמעיות.
      הצדק בסופו של דבר יצא לאור . כנראה עכשיו בית הדין הצבאי לפי אתר מידה יהפך גם כן לשמאלני, לא?
      ולליה אם החייל היה בסערת רגשות ונתעלם מכל הראיות והעדויות שיש נגדו בן אדם שניגש ללחוץ את ידו של רמזל ועוד מחייך זה נראה לך בן אדם עם סערת רגשות? תיהי מציאותית

    3. אולי כדאי שגם אתה תבדוק את עצמך, לפחות פעם אחת בחייך.

    4. תמיר, אין טעם. טרולים לא יכולים להרשות לעצמם ללמוד את האמת על עצמם, זה יהרוס אותם. לכן הם לעולם לא בודקים את עצמם.

    5. כולכם רק מילים באוויר שמביאים לכם עובדות במקום להפריך אותם אתם מתקיפים מה שרק מחזק . וכן אין לכם שום עובדה חד משמעית שמגבה את הדברים העלובים שהצבא הוא מושפע אידאולגית שמאלנית וגם שאנשים כמוכם מביאים דוגמאות הם אינם מסוגלים להבין שדוגמאות אינו מעיד על הכלל וגם שזה טיפה בים אבל כנראה שכל אחד ממכם היה בישיבות הקבינט ובישיבות צה"ל שאתם אומרים זאת נחרצות .
      ורפי. ורפי אתה לא צריך להיות הסנגור האנשים כאן יודעים להגיב בכוחות עצמם. איזה כיף להיות טרול מאשר בן אדם שאין לו את היכולת לראות התמונה הכוללת ומעדיף לחיות על פי תכתיבים ולהגיב ולהאחז בקש בכל הכוח .ישנם בני אדם שיראו להם קיר לבן והם יגידו שהוא שחור.

    6. טרול יקר, אתה כן היית בישיבות הממשלה וישיבות צה"ל? לא. האם זה מונע ממך מללכלך? לא.
      נכון "שכולם כאן יודעים להגיב בכוחות עצמם," ונחש מה? גם אני יודע, ולא זקוק לרשותך המקודשת כדי להגיב כרצוני, אז תקרא ותתפוצץ.
      "ישנם בני אדם שיראו להם קיר לבן והם יגידו שהוא שחור" — שוב, נכון, ואתה בראשם.

  10. תגובה למגיב רוסלן:

    http://rotter.net/forum/gil/20135.shtml#52

    צמרת צה"ל מונתה וקודמה במשך עשרות השנים האחרונות על ידי רבין שהיה ממונה על הצבא שנים, ואחריו ברק. כל הצמרת מורכבת אך ורק מאנשי שמאל ואף מאנשי סדר היום של הקרן החדשה. אנשים אלה השליטו על צה"ל סדר יום תבוסתני הכולל שטיפות מוח שמאלניות וכלל עד לפני מספר ימים כניסה של אירגונים זדוניים כמו שוברים שתיקה לתוך מתקני הצבא לצורך שטיפות מוח לחיילים. כמו כן מונעת הצמרת השמאלנית בראשו של צה"ל האומלל את קידומם של אנשי המחנה הלאומי והם אף זוכים לסיכול ממוקד יום לפני שהם ממונים או מקודמים בשיטות שונות ובעזרת סיפורי אונס וכו'.

    יש עמדה בצמרת הבטחונית האומרת בגלוי שהיא תסכל עלייה בדרגות הפיקוד לכל מי שייך למחנה הלאומי ואינו שמאלן ממחנה הקרן החדשה. כשאתה שואל בהיתממות צבועה איך ייתכן שהחיילים הם ימנים וצה"ל מואשם בשמאלנות אתה נוהג בחוסר תום לב. הצבא מורכב מחיילים ומפיקוד גבוה. הפיקוד שמאלני והחיילים ימנים. פה השבר שיילך ויחמיר עד שיחול שינוי במצב. זה אותו דבר במערכת המשפט ובג"צ שאינו אלא מרכז פעילות של השמאל שאיבד כוחו בכנסת והעתיק פעילותו לבג"צ ומערכת המשפט לדברי פרופ' מאוטנר. כך בכל המוסדות. השמאל השתלט ובאמצעות בג"צ ואירגונים ממומנים בכסף זר וחדר לכל עמדות השליטה ועושה בנו ובמדינה היהודית שמות.

    סימוכין:

    1.יד נעלמה החלה בולמת קידומם של קצינים חובשי כיפה בצה"ל

    הסכנה באבדן השליטה באלה (בשמאל) הוא סיוט נפוץ בקרבם. יש שמועה לא מבוססת שיד נעלמה החלה בולמת קידומם של קצינים חובשי כיפה בצה"ל. מדובר בצבא ההגנה לישראל שהיה כמעט קדוש והוזנח זה מכבר ובבושת פנים על-ידי השמאל הנורא והאיום הזה.

    http://www.news1.co.il/Archive/003-D-52313-00.html

    2.השתלטות אידיאולוגיה פוסט-ציונית עויינת על צה"ל

    במלת"ם (המרכז לחקר תורת המערכה) אותו ניהל תא"ל שמעון נווה במשך 10 שנים, נעשה במשך זמן רב איבוד מכוון של זהות צבא הגנה לישראל: הצבא הפך לכוח שיטור (מסמך ביסל"ם);

    ההגנה הייתה כלא הייתה (האויב הפך ל"אחר" וייעוד צה"ל הכתוב אינו אלא הד מהעבר );

    ישראל אינה עוד מדינה יהודית, אלא "מדינה יהודית-דמוקרטית" בהסתמך על "מגילת העצמאות מגדירה את אופייה של מדינת ישראל כמדינה יהודית וכן כמדינה בעלת עקרונות דמוקרטיים, כפי שמשתמע מההצהרה על שוויון זכויות ועל החירויות הבסיסיות".

    http://www.mentalpreparation.org/BRPortal/br/P102.jsp?arc=11626

    3.הקרן החדשה והפסיכולוגים חיים עומר ונחמן אלון בוחשים בצה"ל. מעורבות "הקרן החדשה" בכל פרוייקט "ההכנה המנטלית" –
    להלן הקטע מתוך המסמך של הקרן לישראל חדשה המציג את מעורבות הקרן לישראל חדשה בגיוסם של הפסיכולוגים שיזמו,תכננו וביצעו את שטיפת המוח של חיילי צה"ל הנקראית "ההכנה המנטלית:

    the New Israel Fund arranged for two Israeli psychologists — Haim Omer, PH.D., psychology professor at Tel Aviv University , and Nahi Alon, clinical psychologist and co-director of The School of Buddhist Psychology in Tel Aviv — to train both frontline police and soldiers.

    Drs. Omer and Alon, who are internationally recognized for their expertise in the principles of nonviolent conflicts and intervention, played a key role in the disengagement despite initial distrust of their techniques by IDF and police leadership. The army
    and police certainly used the psychologists' research:

    http://www.nif.org/media-center/press-releases/israeli-psychologists-who.html
    אומת!

    4.לראשונה: קציני סיוע לאוכלוסייה פלסטינית לראשונה בצה"ל הוכשרו קצינים מתוך הגדודים והחטיבות לסייע למפקד בשטח להתמודד עם הסוגייה ההומניטארית בעת לחימה. הקצינים, צפויים להשתלב יחד עם קציני התאום והממשל הקיימים באוגדות ובפיקודים ולשלב את התחום ההומניטרי גם בתרגילים השונים של הגדודים והחטיבות אליהם הם שייכים.

    http://www.inn.co.il/News/News.aspx/213345

    שתדע כל אם עבריה שאם בנה לא יסכן את חיי חייליו ,יש מושחתים שבשם החוק ישמחו לתבוע ע"י פרקליטי הפקרקליטות הצבאית.

    שתדע כל אם עבריה שלסרס את הצבא -הוא חלק מהמשימה.

    שתדע כל אם עבריה: מסרסיך ומחרביך בצה"ל.

    6.לעיון:

    פרופ' דיסקין: צריך שהכנסת תאפשר לעצמה את יכולת ההתגברות על פסיקות בג"צ!

    http://rotter.net/forum/gil/27118.shtml

    5.

    1. אתה טועה ומטעה רואים שאין לך מושג כלל איך הולך קידום בצה"ל . אלה הסיבות והמקורות שהבאת?את רצינית ? דודו אלהרר? רותי איזיקוביץ? צר לי אבל זה לא ראוי כלל להתייחסות .

      אבוי לבושה . לצה"ל אין שום אידיאולגיה אבל כן יש מה שנקרה נהלים הקשר האידיאולוגי שיש זה אך ורק זה שר הביטחון וכאן נגמר העניין . החלטות ביטחון נעשות גם בתיאום עם עוד גורמים שאני לא אפרט כאן .

      לגבי התחקיר ה"חייל היורה" הצדקת את דבריו של שר הביטחון והרמטכל ,למעשה הצדקת את התחקיר כלול ואפילו לא שמת לב שלא במודע .

    2. בבקשה ממך אני קורא את התגובות שלך בדרך כלל ואני מכבד אותם אבל אל תיהי כמו עקיבא ביגמן שהולך סחור סחור ואינו מתייחס כלל למקרה או לנושא ע"י שימוש במילים יפות, תתיחסי למקרה עצמו.

    3. רוב דרג הפיקודי הם ימניים לא שמאלניים . את אומרת שהרמטכל אייזנקוט שמאלני? בבקשה תביאי עובדות ולא דעות , ואין לך שום מושג אם הוא שמאל או ימין רק ים של מילים והכללות לשורות של אנשים בעבר שאין לך שום מושג על פי מה הם קודמו לתפקידם רק דעות ופרשנויות של ימני מצוי.

  11. קראתי שאחד ממנהיגי אמאלה אמונה, טוען שאם הבגץ ישנה הסכמים קואליציונים בעיניין סרוב הליכה לצבא הוא יחוקק חוק עוקף.אדוני זו לא אמונה אלא פגניות.דרכך מיצתה עצמה מלאה עבודה זרה ואליליות .אין לה שום קשר לאמונה אמיתית.אלה מתורתם אמונתם הם הסייענים הכי גדולים לשמאל.במיליון דרכים הם באים לעזרתם.אם זו אמונה אז מה זה אלוהים.מה לו ולפגניות האלילית הנוראה הזו.צריך לסגור דחוף את רוב ישיבות אלה ובכל הכסף האדיר שיחסך להפנות ליצירת אמונה שופעת סוחפת מושכת את הדור הצעיר שבאוניברסיטה שהלך לאיבוד.אין שום אמונה בישיבות.אלא תעשיה פגנית אלילית למהדרין.מקומם מקומם מקומם

  12. ישנם גנרלים בצבא ההגנה שקיבלו את הצבא לפי מוסרת רפול וגנדי…
    לקחו את המורשת החזקה הזו ורוצצו אותה…
    כי זה לא רק רובה מול סכין בחברון… זה גם לא רק לוחם מג"ב בשכם…
    זה גם. וטוב עושים הטובים שממשיכים להטמין ראשם בחול…
    כי לבנון2… היתה במקרה הטוב בושה וחרפה… אבל משפחות שכולות ונכים כאן לרב…
    ועזה כנ"ל…

    פשוט צבא שלא יודע לאן ללכת.
    מה מלמדים היום בצה"ל? איך לכבוש כפר ערבי…
    או איך מכניסים מח"טים 'משני הצדדים' לדיונים בענייני חמאס???

  13. מדהים שבכל השיח התקשורתי על מקרה החייל בחברון, אף אחד לא מדבר על הפיל הענק שבחדר: עסקת שליט. עסקה הזויה מטורפת ובלתי מוסרית. שחרור 400 רוצחים ומאות נוספות של מחבלים תמורת חייל אחד. המסקנה הלוגית, הרציונלית, היחידה המתבקשת, מהטירוף הזה היא שאסור בשום פנים להשאיר מחבלים חיים בזירת הפיגוע. בקונטקסט הזה, של ממשלה, תקשורת וציבור שנוהגים באופן לא רציונלי ומסכנים את בטחון המדינה, החייל ביצע את המעשה הרציונלי והמוסרי המתבקש היחיד

    1. לירון:

      אתה טוען שאיני צודקת כשאני טוענת (ולא רק אני) שהצמרת הצה"לית הנוכחית היא כולה פרי המינויים של רבין וברק – שני השמאלנים – שישבו בבטחון שנים רבות. אחרי שאתה טוען כך, אתה עצמך כותב שמי שקובע את המינויים הללו הם שר הבטחון. נו. הוא אשר אמרתי. רבין וברק הציפו את הצמרת בשמאלנים הנוכחיים. וידוע לכל בקריצה שמונעים קידום אנשי המחנה הלאומי. אני בטוחה שגם אתה יודע מכך היות ורמזת שידועים לך דברים שהשתיקה יפה להם.

      אני חושבת שעמדתך המזלזלת באנשים מאד מקוממת. מדוע אתה מזלזל בדודו אלהרר? האם דעתו אינה משתווה לזו שלך בחשיבותה? במשקלה? וברותי אייזיקוביץ? חוץ מזה עיין באשכול כולו ותמצא שם אנשים רבים שאת חלקם אולי אתה כן מעריך ואת דעתם כדאי שתשמע על המתרחש בצמרת הבטחון של ישראל. כל מי שמשתחרר מהמערכת הזו מתגלה כאיש שמאל קיצוני ביותר. עמי איילון וראשי שב"כ ומוסד וצבא הם דוגמא למצב.

      באשר לקביעתך שהצדקתי את הרמטכ"ל ואת שר הבטחון. אני מגנה את שניהם על מעשיהם השונים ובפרט על המעשה הנוגע לחייל שלנו. זו חרפה מה ששניהם עשו. את אייזנקוט אני מגנה כבר מזמן. ביום שיצא בהצהרה הריקנית שאין להרוג את הקם להורגנו הוא ביטל את עצמו לחלוטין בעיני. כל סיפורי הסבתות שלו על מוסר יהודי. מי הוא חושב שהוא בדיוק? חז"ל?

      ויעלון המעריץ בעיוורון את בג"צ ואת פסיקותיו הפוליטיות ההרסניות והשנויות במחלוקת מעורר אצלי בוז. הוא איש מקובע ועיוור שרץ להרוס בתי יהודים ולנהוג נגדם בקשיחות מטומטמת בעודו כל כך סלחני ועצום עיניים אל מול הרצחנות הערבית. לא זה מה שמגיע לנו. עלי הוא נמאס. לסיכום: לא מסכימה עם אף הערה שלך. בברכה ליה

    2. לסוציולוג

      אני מזדהה עם עמדתך לחלוטין. זו העמדה הנכונה מבחינה לאומית ומבחינה צבאית.

    3. קל לך נורא לדבר. וזה היה 400 או 1000? אני לא זוכר.
      מה היית אומר אם אתה היית בשבי חס ושלום ולא גלעד שליט? האם היית מחזיק באותו דעה?
      ויש פתרון למצב פשוט להכניס להם צ'יפ למוח 🙂

    4. ליה עוד משהו קטן על רבין את טועה לגביו בכל מה קשור לביטחון אם זה היה תלוי בו הוא מזמן היה שובר למחבלים את הרגלים ואת הידים . וזה בלשון עדינה.

    5. לרוסלן- אתה אולי לא זוכר, או כנראה מעדיף לשכוח, אבל אלה היו 1000 מחבלים פלוס, לא 400, וכול הישראלים , מלבדך, זוכרים זאת היטב.
      ולו זה היה אני, או בני, מובן שהייתי רוצה שישלמו כל מחיר כדי לשחרר אותו. ומובן שהייתי טועה ושלא היה ראוי להתחשב ברצוני.

    6. רמי בהן תדבר בשם עצמך כי התייחסתי לסוציולוג שאמר שזה 400 לכן התבלבלתי . וכולם זוכרים? נו אז? וואו כל בכבוד!!! זכרת שזה 1000 אסירים ולא 400 ממש קשה לבדוק זאת, אז אתה רוצה פרס על זה?
      קל להגיד לא לשחרר עד שמדובר בך או בבן שלך.
      ישנו פתרון טכנולוגי ופיתוחים שיהיה אפשר לשחרר אסירים ולעקוב אחריהם במידת הצורך (כי תמיד אפשר להחזיר לכלא) אבל אז השמאלנים הקיצונים יזעקו מה עם חופש הפרט.

    7. רוסלן, תלמד לקרוא לפני שאתה מגיב. כתבתי "400 רוצחים ומאות מחבלים נוספים". ביחד זה קצת יותר מ 1000 מחבלים. מספר מוטרף, ללא תקדים בתולדות האנושות, של מדינה שיצאה מדעתה. מה שעסקת שליט מוכיחה זה שלא ניתן לסמוך על הרציונליות של המנהיגות הפוליטית ושל מנגנוני המדינה. החייל היורה קיבל החלטה רציונלית ואמיצה אל מול אובדן העשתונות של המדינה, התקשורת והציבור הגדול שתמך בעסקת שליט.

    8. החייל לא עשה שום החלטה רציונלית ואמיצה ,החייל ידע שהוא מנוטרל והחייל עשה זאת מתוך נקם נטו .

  14. איך הצליח השמאל שהוא מיעוט בעם, לשלוט בצה"ל ולסרס אותו לגמרי? חוששני שלצמרת הצבא לא באמת איכפת שהצעירים ימאסו בצה"ל הם רק ישמחו לכתוב ביומן שלהם מ.ש.ל. מה שרצינו להשיג. בדיוק ע"פ תכנית השמאל. העם שאיכפת לו ודואג לעתיד המדינה חייב למצוא דרכים אחרות להאבק ולנצח את המיעוט הזדוני. וכנראה שמאמרים פה ושם זה נכון, אך לחלוטין לא מספיק. (אני מבינה שגם בתוכנו המצב לא פשוט מרוב שטיפת מוח על עודף מוסריותו של צ"הל.

  15. לרוסלן:

    שמחתי שאתה קורא את תגוביותי. תודה. אתה שואל לעמדתי במקרה הספציפי הזה של החייל היורה.

    לדעתי היה צריך לסיים זאת בתוך הצבא ולא לפנות לחקירות מצ"ח ולעשות מזה בלון נפוח ומיותר משתי סיבות. אם החייל פעל בטעות משום שחשש למטען – על הצבא לברר זאת ולפעול כפי שליבסקינד כותב שהיה בדעתו לעשות. טירוף ההנהגה והיציאות שלה הן שסיבכו את החייל ואת המצב. מבחינתי האישית יש לחסל כל מחבל לחלוטין כבר בירי הראשון. כל מחבל שיושב בכלא עולה לקופת האוצר 100.000 ₪ בשנה, טיפול רפואי עולה עשרות אלפי שקלים, והוא הופך למאגר רוצחים שמחכים לחטיפת ישראלי. אני לא מסכימה לכך. הקם להורגי אקום להורגו.

    המג"ד והמח"ט החליטו במקור להעמיד אותו לדין משמעתי. זה מה שהיה צריך להיות. חייל בשדה הקרב לא שופטים בדרך ששפטו את החייל הזה.

    1. מי שסיבך את החייל זה החייל עצמו לא הרמטכל ולא שר הביטחון .על אירועים הרבה פחות גרועים מזה עושים חקירות מצ"ח אז על כזה סדר גודל את לא רוצה שיעשו?
      כמו שאמרתי בזמן האירוע או למעשה בזמן אמת אין לי שום בעיה שחייל ירה על מנת להרוג ואפילו חייב כשמדובר במחבל אבל כאן זה כלל לא המקרה .
      וכאן זה לא שדה קרב החייל הגיע למקום האירוע אחרי שכבר המחבל נוטרל .
      חייל שטען שהוא היה בסערת רגשות לא הולך להחליק וללחוץ את היד למרזל כאשר הוא מחייך מיד לאחר הירי . וחייל שחושב שיש מטען על המחבל לא מוריד את הקסדה וגם רצוי לעדכן את המפקד על סיבת הירי , את לא מסכימה? החייל ירה מתוך שנאה שאת זה את כבר יודעת ועל זה הוא צריך לשלם.
      ותאמיני לי גם אם לא היו לנו אסירים החמאס היה מוצא דרישות אחרות .

  16. למשה איפרגן תודה. הכתבה מצויינת ומציגה את המצב העכשווי הנורא של הצבא המנוהל על ידי נורמות שוברים שתיקה ובצלם. אתה שואל את עצמך ואת הקורא מה היתה הסיבה להתבטאות העלובה של אייזנקוט. קראתי תגובית שסיכמה זאת היטב לטעמי.

    הנה היא לפניך:

    יעלון הרבה יותר גרוע מעוכר ישראל / דניאל אבימור

    כשלת בהבאת בטחון כאשר אתה מקבל כל שנה מעל 100 מיליארד שקל תמורת בטחון.

    יהודים נשחטים ברחובות ובמקום להתרכז בבטחון אתה מקלל את קהל הבוחרים שלך.

    בניגוד לרושם השיקרי שאתה מנסה להציג, השאלה איננה מי מגדיר את פקודות הירי בצבא (הסתתרות מאחורי הגב של אייזנקוט), אלא שאתה ואלמוז והמח"ט הבזוי חזות ואייזנקוט ביצעתם לינץ' בחייל לפני שידעתם את העובדות וגרמתם נזק בלתי הפיך לעם ישראל בהודאה המטומטמת שלכם על רצח "חף מפשע ע"י חייל ישראלי".

    חוץ מזה אף אחד לא ישכח לך את המעצרים המינהליים של יהודים מתיישבים ועינויים מעינויים שונים, כאשר לא ראינו מעצר מינהלי אחד של בוגדי שתיקה או בוגדי בצלם, לא ראינו את הנבזות שלך מופנית לאגף מחבלי השמאל הזדוניים כהגדרתך, שרוב עם ישראל מגדיר כבוגדים.

    ולקינוח כדאי שנזכור כל היהודים בארץ ישראל, שמאחורי אייזנקוט האידיוט עם יועצים רעים, יש שר בטחון קיבוצניק ושיחד הם מרסקים את הזהות היהודית של צה"ל, משחילים רפורמים לתפקידי חינוך ומגלחים זקנים של חיילים יהודים שחלקם גם מושלך לכלא ומסלקים את הרבנים מטקסי השבועה בכותל.

    כל זה אומר שכדאי שתחזור לרפת בוגי הבזוי לפני שעם ישראל יבעט אותך לכל הרוחות ואל תסמוך על זה שנוני מוזס יהפוך אותך לאתרוג נוסף. הפיוזים של עם ישראל כבר קפצו כולם.

    http://www.nrg.co.il/online/1/ART2/767/717.html?hp=1&cat=479&loc=9

    1. ליה הדרך להאבק באליטות השמאל של הצבא הוא לא להיתגייס שנה וחצי כמו שעושים המיתיישבים.מלא כסף זורם לישיבות מכספי כולנו.הצפי היה שיתגייסו כמו הקיבוצניקים.שיסחפו אחריהם את אליטת תורתם אמונתם הפגנית אלילית ולא שינהרו בהמוניהם לחרדיות כמו שקרה לאחרונה אחרי שבר הפינוי.שורש הבעיה שם.בושה וחרפה לרבני הישיבות האליליים המושחתים שלא נותנים הוראה נוע נוע היסתער.מבחינתי הייתי סוגרת את כל הישיבות במיוחד של תורתם אמונתם.אין בהם לא אמונה ולא בשורה.לא סתם ההידרדרות שם מטורפת.המון שוחד ואף פשיעה.אמונה זה לוחמנות מטורפת.זה רוח לחימה עז בשם אלוהי ישראל.והישתלטות על כל מוקדי הכח וההשפעה.ללמוד את שיטות השמאל ואיך הם הצליחו ולהישתמש בהם להישתלט על המדינה.עולם הישיבות הוא פסיבי מימסדי מושחת ופושט רגל.שם שורש הבעיה.הוא מרוכז נרקסיסטי נושא עיניים מעריצות לעולם החרדי ומימסדי להחריד.אורי אריאל לא רצה להעלות את חודשי הגיוס המוגבלים, בעוד כמה חודשים נוספים. ככה לא בונים חומה ולא נילחמים.נוער המיתנחלים מאוד בועתי והזוי.לא מבין איך לנצח את תל אביב החומרנית.ככה לא מחנכים.וככה לא מאמינים.

    2. רואים שאף פעם לא היית קרבית .את בכלל יודעת מי אלוף פיקוד צפון?
      פיקוד מרכז?
      אני מניח שלא. כל מה שאת יודעת זה על פי גוגל אין לך שום מושג מי שמאל ומי ימין, זה על פי דעות ותחושות בטן של כל ימני ,אני מתבייש באנשים כמוך.
      הדברים של שר הביטחון והרמטכל במקום כי אכן החייל אשם אבל הם לא האשימו אות ברצח אז תעמידי דברים על דיוקם .

    3. לא מבין מה אתם רוצים מהגברת.
      אם יעלון לא היה פותח את פיו, ועוד בהתלהמות, אף אחד לא היה מתייחס לארוע. בסה"כ עוד ארוע מני רבים.
      אם אייזנקוט לא היה ממהר לשפוט את החייל בהליך פומבי, ולפסוק את דינו בטרם זכה החייל להגנה משפטית, הסאגה בבית הדין הצבאי לא היתה בלתי חוקית כיום. להזכירכם, הרמטכ"ל, כקצין שיפוט, בכיר מנשיא בית הדין הצבאי, ומשום כך כל דין שהוא דן לא יכול להידון לאחר מכן בערכאה נמוכה יותר.
      הנזק ששני אלו יצרו בהבל פיהם, יתגלה בבחירות הבאות. כל עוד נתניהו מחזיק בשר ביטחון המכנה את מצביעיו "כנופיות", ורמטכ"ל שמתעקש לעבור בפומבי על החוק (קיום הליך משפטי לחייל בערכאה נמוכה מזו שכבר נשפט בה), נתניהו יגלה בבחירות שהקריאה "הערבים נוהרים לקלפיות" תצטרך להשתנות ל"הימנים נוהרים לקלפיות". כלומר – נתניהו צפוי להפסד בבחירות כאשר מי שיעלה במקומו הוא פוליטיקאי ימני יותר. וכל זה בשביל מה? בשביל להחזיק בכח איזה לשעבר שלא מסוגל לסכור פיהו, ושנתמך ע"י עמותות להשמדת ישראל?
      מר נתניהו, שר הביטחון הנוכחי מזיק לך, ולמדינת ישראל. יש רבים שמסוגלים לבצע את תפקידו מבלי להזיק מבחינה אלקטורלית. אם אתה מעניין לשקם את יחסיך עם תושבי המדינה שהצביעו עבורך (להזכירך המצביעים שלך הם הרוב בעם, לו היתה בחירה במועמד לראשות הממשלה היית מקבל כ- %60-70), סלק את שר הביטחון וספק תמיכה איתנה יותר למחדשי ההתישבות היהודים ביו"ש, כולל קידום פומבי של הרחבת הבניה דוקא בישובים קטנים ומבודדים וביטול כל צוי ההריסה בישובים יהודיים ביו"ש. בטוחני שבבחירות הבאות צעדים אלו יביאו לך יותר מ-30 מנדטים.

  17. החייל הודח מהיחידה שלו על רקע ההתנהגות שלו. לא הצמרת הפיקודית אלא המפקדים הישירים שלו. עצוב שמוסר הפך לתכונה שמאלנית, אבל בעצם מוסר תמיד היה שמאלני מעצם היותו אוניברסלי

    1. ומה קרה לכלל "חף מפשע עד שהוכחה אשמתו" ? זה לא מוסרי מסיפק בשבילך ובשביל כל מי שהרשיע את החייל ברצח בלי משפט?

  18. מוסא היקר, כחייל שלך לשעבר אני מאוד מאוכזב מהמאמר הזה. על אף פערי ההשקפות בינינו, אתה זכור לי כמ"פ שתמיד ידע להציב גבולות בפני החיילים ולדרוש מהם להתנהג באופן מושכל ולפי נורמות וחוקי הצבא. המידע שכבר יצא החוצה הוא שאחד הקצינים בזירה כבר שלל קיומו של מטען, ומי שזרק את החשש הזה לאוויר מאוחר יותר הוא בכלל חובש ממד"א שידוע בתור פעיל ימין בחברון. כאשר אתה מגדיר את הכלל הפשוט שלא מוציאים להורג מחבל בטענה שכלל זה הוא בבחינת "נורמות בצלם" (זוכר את קו 300?), אתה גרוע בדיוק כמו ואף יותר מ'הצל' ודומיו, וזונח את ההגינות שאפיינה אותך כמ"פ. חבל.

  19. סתם הערה קטנה –
    למה אינתיפאדה שנייה ? אמור מלחמת אוסלו.
    אינתיפדה משמעותה התנערות. נחתם הסכם , יש רשות , יש מדינת חמאס בעזה
    התנערות משמעותה עכשיו חיפה , יפו וירושלים.
    בקיצור – אמרתה אינתיפדה שניה – קיבלת את הנרטיב הפלסטיני.
    ולכל הצדיקים שמגנים את החייל –
    החייל הוא רק דוגמא – זה לא כבוד גדול לירות באדם שוכב
    אבל המהירות שבה ביבי , בוגי והרמטכ"ל מיהרו לגנות אותו בפומבי
    היא זאת שהרגיזה את כולם. גם אם חטף קריזה במהלך מלחמה – בואו לא נתלה אותו.
    והליצנים מהפרקליטות שמאשימים אותו בהריגה – איתם נבוא חשבון בפעם אחרת.

  20. המאמר לוקה בכמות כל כך גדולה של אי דיוקים שהוא עושה עוול לצבא, למדינה ולחייליה.
    תחקיר שנעשה עוד לפני פרסום הפרשה גילה שהחייל ירה מתוך תחושת נקמה ובניגוד להוראות הפתיחה באש ולהוראות מפקדיו. ככל הנראה אם לא היו מזדרזים כל כל לצאת להגנתו כל הסיפור היה דועך בתקשורת וככל הנראה גם עונשו היה מופחת.
    היציאה ההמונית של ציבור ימני קיצוני ופוליטיקאים נבובים שרוכבים על גלי הפופוליזם להגנתו ולהצגתו כגיבור חייבו את הצבא להגיב בעוצמה נגדם.
    הזמן שיבלה החייל בכלא צריך להיות על מצפונם. צה״ל, בעל מקרה, פועל כראוי.

    1. אם אתה אכן לוחם, השאר נא את כוחותיך לשדה הקרב.
      צבא העם (כך זה במדינת ישראל) לא אמור להגיב כנגד אזרחי מדינת ישראל, שהם הם אלו שמשרתים בו, ואם לא הם כבר לא משרתים בו אז בניהם ונכדיהם כן.
      זה לא צה"ל נגד העם. וצה"ל לא צריך להגיב בעוצמה נגד העם. מה יהיה השלב הבא לשיטתך? מי שיעז להפגין בעד חיל כלשהו צפוי לעמוד מול לוע קנה של טנק?
      נראה לי שאתה עצמך צריך קצת שיעורים בדמוקרטיה.
      ואם היית לוחם, עליך לברך הגומל על כל רגע שבו היית בצה"ל, משום שלדעתך צה"ל פעל כראוי בעת שהתנהגות מפקדי החיל, בזמן ששהו ליד המחבל, הינה התנהגות בזיונית שמתאימה לחילים פשוטים שזלזלים בכל מה שקשור בשמירת החיים שלהם.
      הוריהם של המפקדים במקום צריכים לצרוח מרות על בניהם על שסיפקו למחבל הזדמנויות רבות לסיים את מעשה הטרור שלו. רק תסתכל על הסירטון ותראה כיצד המפקדים זילזלו בהוראות הביטחון.
      בתקופת השרות הצבאי שלי חמישה חיילים נכנסו ל 28 יום בכלא על שהפרו הוראות ביטחון וסיכנו את חייהם.

    2. מי שזלזל בחיי אדם זה החייל . אם אכן היה מטען ,החייל הוא לא הזהיר את הסובבים אותו, פשוט בושה וחרפה שהחייל רק אחרי שניפגש עם עורך דינו נזכר בעובדה הזאת. אז אל תדבר על זלזול .
      תנ"ל לא מגיב אף פעם נגד העם מאיפה הבאת את השטויות האלה? אף אחד לא אמר לך לא להפגין אבל תצפה מאנשים לשתוק ולא לבקר אותך כאשר אתה מפגין. תלמד קצת דמוקרטיה לא יזיק. ומי שהפך הרים וגבעות זה התומכים בחייל לא צה"ל .

  21. המנצחים לצערי, מסתבר זה מי שקובע לנו את סדר היום היום יומי , בצלם! מקומם שזו הסיטואציה שהם הם השולטים מכתיבים, פועלים יחד עם התקשורת נגדנו ומצליחים. זה אבסורד איך אנחנו מאפשרים זאת או יותר נכון מי בעצם מאפשר להם להכנס כול כך עמוק? מי הם? אגב תראו כמה מהר ירד נאווי מהכותרות.

    1. איפה ראית שבצלם מכתיבים את סדר היום בתקשורת? בעיתונות? TV? רדיו? איפה ? איזה ערוצים? איזה כתבות שטח? קדימה תראי לנו אני אשמח לדעת סוף סוף .

  22. לכל אלה התמהים הכיצד הימין בשלטון ארבעים שנה והשמאל הוא שבעצם שולט, הנה הבהרת הדברים:מי שבאמת שולט בישראל וכדאי להפנים זאת היטב, היטב, הם כמה קליקות שאציין אותם: בראש וראשונה התישקורת הממוסדת, הפרו פלשתינאצית, השקרנית הנבזית והבזויה, שנית החונטה של העליון יחד עם כנופיות שלטון הטרור המשפטי והרועץ המשפטי וגרורותיו בכל זרועות השלטון, שלישית התקינות הפוליטית הפרו-פלשתינאצית שחדרה כבר לצמרת כל שירותי הביטחון כולל צמרת צה"ל, השב"כ, המשטרע, משרד הביטחון. כך אליטות בלתי נבחרות אלה השתלטו על המדינה ונותנים לנתניהו ולמערכת הפוליטית הייצוגית לשחק אותה יעני הריבונים. כך נתניהו שפוט ופיון של כנופיות אלה ובנוסף הוא גם שפוט של הממשל האמריקאי ושל מרקל ו"ידידינו" באירופה. נתניהו בסך הכל עסוק במשחקי הישרדות על כיסאו ואת העניינים באמת מנהלים המגה פושעים האלה יחד עם תעשיית הבגידה. זוהי הסיבה שנתניהו ויעלון מתיישרים על פי השמאל הקיצוני השולט כאן מאחורי הקלעים, בבחינת אם אינך יכול לנצח אותם, הצטרף אליהם. לכן כל אלה שמדברים על ה0סמול כמין בסכנת הכחדה, לא מבינים בעצם שה0מאל כבר מזמן איננו ייצוגי אלה הוא מהווה חונטה דיקטטורית נפשעת השולטת מאחורי הקלעים והוא חלק מתעשיית הבגידה המובילה את ישראל לחורבנה