עלה ברשת: ירדנים מטרידים מינית ילדים פלסטינים

ספרון חדש בהוצאת אונר"א חושף כי הסוכנות מתעלמת מתופעת ניצול מיני של ילדים פלסטינים בירדן

כלב נשך אדם? ספרון חדש בהוצאת סוכנות אונר"א חושף כבדרך-אגב כי ילדי פליטים פלסטינים השוהים בירדן מותקפים מינית על-ידי מקומיים • בינתיים נראה כי הסוכנות לא ממהרת לעורר סערה בנידון • סוף-סוף, אם ישראל לא אחראית אז למה לעשות עניין?

מצויים בסכנה בטיחותית של משקופים רקובים והטרדה מינית; תלמידים בירדן. צילום: Jeanhousen

במסגרת קמפיין איסוף תרומות למען הפליטים פלסטינים, הוציאה סוכנות הסעד והתעסוקה של האו"ם (אונר"א) ספרון שנקרא "25 דרכים בהם תוכל לעזור לפליטים הפלסטינים", הסוקר, בין השאר, גם את מצבם של הפלסטינים השוהים בארצות ערב.

סקירה מדוקדקת של הדברים חושפת תופעה מטרידה, אותה, משום מה, בחרה הסוכנות להצניע בין השורות. כך נכתב בספרון:

אונר"א מבקשת תמיכה בשיקום 14 בתי ספר בירדן, אשר מבניהם נמצאו לא בטוחים ומסכנים במידה גוברת הן את התלמידים והן את המורים. כוונת אונר"א להבטיח את התאמת שירותי החינוך לסטנדרטים הלאומיים (המקומיים) והבינלאומיים ולספק לילדי הפליטים הפלסטינים סביבת לימודים בטוחה. שיקום שטחי בתי ספר, שניבנו בשנות ה-60', הינו בעדיפות עליונה לאונר"א בירדן.

 כיצד, אם כן, מבקשת אונר"א להפוך את בתי הספר לבטוחים יותר עבור הילדים הפלסטינים? התשובה, כפי שתיווכחו להלן, מפתיעה [ההדגשה שלי – א.ג]:

שער הספרון של אונר"א. צילומסך

 מפגעי הבטיחות הקיימים הם מבנים מוחלשים עקב קורות-יסוד רעועות, סכנה מקריסת שרידי פסולת, טיח רופף בתקרה, משקופים רקובים וסכנה מפני רעידות אדמה. סכנה נוספת היא הטרדה מינית וניצול של ילדים, הן בנים והן בנות, בבתי-השימוש של בתי הספר, כיוון שאלו מצויים מחוץ לבניין המרכזי. שינויי התשתיות כוללים את העתקת בתי-השימוש לתוך מבני בתי הספר והגבהת החומות החיצוניות.

מבחינת אונר"א, כך נראה, התקפות מיניות נגד ילדים פלסטינים ובעיות תחזוקה מבניות נמצאות תחת אותה קטגוריה.

מדוע תופעה חמורה זו אינה מרצדת בכותרות כלי התקשורת המרכזית ברחבי העולם? מדוע היא לא גונתה בחריפות בעצרת הכללית של האו"ם? ובכלל, מדוע אונר"א מעדיפה לעשות שימוש בתרומות בכדי לבצר את הפלסטינים מאחורי חומות, במקום ללחוץ על הרשויות המקומיות לטפל בעבריינים? הייתכן כי מישהו בסוכנות מבקש להשתיק את העניין?

לשאלות אלו קשה למצוא מענה. מותר רק לשער מה היה קורה אילו תופעות אלו היו מתרחשות בישראל ועל-ידי יהודים, ולא על-ידי ערבים בירדן.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

5 תגובות למאמר

  1. תופעה ?! יש לך מספרים כדי לגבות את הטענה שלך שמדובר בתופעה?

    לי אישית אין דעה בנידון אבל זה היה מרתק למדי לראות כיצד אתה ממציא "תופעה" מחצי משפט מתוך ספרון.

    עלה בדעתך שאולי די בארוע אחד או שניים של הטרדה מינית על מנת להניע את כותב הספרון להוסיף את המשפט כנימוק נוסף לטיפול בתשתיות של בתי הספר?

    1. כן, כי שני אירועים זה בטח מספיק בשביל להעתיק מבנים ולהגביה חומות….

    2. יוגב, יופי של קריאה סלקטיבית.

      שני אירועים זה מספיק בשביל להוסיף נימוק נוסף.

    3. אריאל, זהו אינו נימוק נוסף, אלא הנימוק היחיד להגבהת החומות.

    4. לא, זה הנימוק הנוסף ללמה הם רוצים יותר תרומות.

      בכל מקרה לא צריך אפילו שיקרה מקרה כזה, מספיק לשער שזה יכול לקרות ולהתגונן מפני זה.

      כפי שברור לכל בר דעת שיש דברים שעושים כדי שלא יהיה סיכון.