עלה ברשת: הרשות הפלסטינית – אין כניסה ליהודים

בימים אלה מסרבים בכירי הרשות הפלסטינית להיפגש עם יהודים ואפילו אם הם עיתונאים זרים, כך מדווח העיתונאי ח'אלד אבו-טועמה

"אנו נאשר את הפגישה רק בתנאי שיהודים לא יהיו נוכחים" – את המשפט הזה ישמע כל מי שמבקש להיפגש עם בכיר כלשהו ברשות הפלסטינית בימים אלה, כך מדווח העיתונאי ח'אלד אבו-טועמה

אין כניסה לעיתונאים יהודים; הכניסה לרמאללה. צילום: MotherForker באדיבות ויקימדיה

במאמר שהתפרסם באתר מכון גייטסטון, מספר אבו-טועמה כי עיתונאים פלסטינים המנסים לארגן פגישות עם בכירים פלסטינים עבור עמיתיהם המערביים, כבר התרגלו לשמוע התבטאויות מן הסוג הזה. לדוגמה, רק בשבוע שעבר, נאמר לעיתונאי פלסטיני שביקש פגישה שכזו לעמיתו "לוודא שלא יהיו יהודים או ישראלים" במשלחת. עוזרו של הבכיר המשיך והסביר כי "אנו מצטערים, אבל אנחנו לא נפגשים עם יהודים או ישראלים". עיתונאי פלסטיני נוסף שביקש להפגיש את עמיתו האירופאי עם בכיר פלסטיני נענה בשלילה, כיוון ש"השם של האיש מצביע על-כך שהוא יהודי".

עוד דווח אבו-טועמה כי לאחרונה הורה אחד ממשרדי הרשות הפלסטינית לכוחות הביטחון הפלסטיניים "למנוע מעיתונאים יהודים" להשתתף בפגישות ברמאללה. נכון לעכשיו, לא ברור אם הנהגת הרשות עומדת מאחורי המדיניות הזו, אך ברור לחלוטין כי בכירי הרשות לא מהססים להצהיר בפומבי כי אינם מוכנים להיפגש עם יהודי או ישראלי.

"נציגי הרשות הפלסטינית מניחים כי אם אתה יהודי אז בהכרח אתה גם פרו-ישראלי או אנטי-פלסטיני", כתב אבו-טועמה, "היחידים שעימם הם מוכנים להיפגש הם תומכי הרשות הפלסטינית אשר לא שואלים שאלות קשות". לדידו, זו הסיבה לכך שמוקדם יותר השנה, הטילה הרשות הגבלות חמורות על עיתונאים שאינם פלסטינים הפועלים בשטחים שתחת אחריותה. עיתונאי שמעוניין לבקר בעיר פלסטינית או להיפגש עם בכיר פלסטיני מוכרח לקבל אישור ממשרד ההסברה של הרשות.

מי שנהנה מהגבלות אלו הוא איגוד העיתונאים הפלסטינים בגדה המערבית, אשר דחק ברשות להחמיר את ההגבלות על עיתונאים ישראלים. ולמרות זאת, עדיין ישנם עיתונאים ישראלים המסקרים את תחום הפלסטינים שמפירים את החרם ומבקרים בערים פלסטינית, ובכך מסכנים את חייהם.

היו ימים, מסכם אבו-טועמה, שעיתונאים ישראלים ופלסטינים היו משתפים פעולה ועוזרים אחד לשני בדיווח החדשות. כך היה בימים לפני שנציגי הרשות החלו לקדם חרם נגד ישראלים. מעניין, הוא שואל, אם בביקורו ברמאללה, יפר מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי את חוקי ארצות הברית בכך שיוודא כי במשלחתו אין יהודים, כדי לא להרגיז את המארחים הפלסטינים?

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

1 תגובות למאמר