"השמאל הוא בריון, הימין צריך להילחם חזרה": ראיון עם בן שפירו

הפובליציסט האמריקני בשיחה על ספרו היוצא נגד ניסיונות ההשתקה של השמאל בתרבות, בתקשורת ובאקדמיה. מבצע מיוחד למנויי 'מידה'

בן שפירו | צילום מסך

גרסה מלאה של הראיון התפרסמה באתר 'נשיונל רוויו'. ספרו של בן שפירו 'בריונים' רואה אור בעברית בהוצאת שיבולת. 

רכשו עכשיו מנוי ל'מידה' ותהנו מהנחה בלעדית על סדרת הספרים החדשה של 'שיבולת' + כתב העת 'השילוח' במתנה!


קתרין ג'ין לופז: אתה כותב בספרך כי "מאה שנים של נימוס הביאו עלינו מאה שנים של שמאל ליברלי. לא אנחנו הבריונים, אלא הם". כיצד אנשים מנומסים נמנעים מלהיות בריונים כשהם מנסים לדון ולאתגר ולחשוף?

בן שפירו: "אני חושב שהבעיה היא שאנחנו מתעקשים להיות אדיבים. השמאל לא מתנהג בנימוס כבר יותר ממאה שנים, והוא מנצח. לימין יש את העליונות המוסריות, אבל שום דבר מעבר לזה. זה לא אומר שחוסר נימוס צריך להיות האפשרות הראשונה, אבל כאשר השמאל מתנהג בבריונות צריכים להגיד את זה. בשמאל מבינים את זה היטב, וזאת הסיבה שהם משקיעים את מירב זמנם כדי לצייר ימנים כבריונים, כי הם יודעים שככה לעולם לא יצטרכו לדון איתנו. יש כמובן גם אנשים בצד השני של המפה הפוליטית שרוצים באמת לדבר על איך לשפר ביחד את החיים שלנו. אפשר לנהל דיון מכובד עם האנשים האלה, כי הם לא מנסים מיד לתקוף את המניעים שלנו. אבל עם האנשים שמציירים כל איש ימין כרשע המוחלט אי אפשר להיות מנומסים, וזאת תהיה טעות חמורה לנסות. הם לא מעוניינים במדיניות מבוססת עובדות, אלא רק ב"שינוי" שגורם להם להרגיש טוב עם עצמם ודורש להציג כל מי שעדיין מתעקש על עובדות כנבל. אי אפשר, וגם לא צריך, לדון על פיקוח נשק למשל עם אנשים שאומרים שלא אכפת לך מילדים מתים. הם בריונים".

אתה אומר שלא כולם בשמאל בריונים. האם אנחנו לא מפסידים הזדמנות לתקשר איתם או אפילו לשכנע אותם כאשר אנחנו משתמשים בהכללות כאלה?

"התקווה היא שכמו שאנחנו בימין דחקנו לשוליים אנשים רבים שזנחו את ההיגיון, כך יעשו גם בשמאל. אבל מייקל מור עדיין מככב בוועידה הדמוקרטית ואל שרפטון היה מבקר קבוע אצל אובמה בבית הלבן. עד שהשמאל יוכרח בידי הציבור האמריקני להתרחק הבריונים שצמחו אצלו, הוא מאפשר אותם".

תקפת אנשי תקשורת כמו ביל מאהר וג'וי באהר על כך שהם משתמשים בכינויים מעליבים ומבזים, אך גם אתה בספר מכנה חלק מהם באופן נלעג

"כמובן! זאת המטרה – כל עוד נמשיך להתייחס בכבוד לבריונים הם ימשיכו לגנוב את דמי ארוחת הצהריים שלנו. אני לא תוקף למשל את אלן דרשוביץ בכינויים שונים מכיוון שהוא איש שמאל הגון שאפשר לנהל איתו דיון, אבל אנשים גסי רוח כמו מהאר לא זכאים ליחס של אדיבות. תחשבי על הפוליטיקה כסוג של אמנת ז'נבה: אם אתה מסכים לשחק לפי החוקים אז שופטים אותך לפי החוקים, אבל ברגע שאתה מחליט להיפרע מהם אתה מאבד את הזכות לנימוס. אתה יכול להרוויח אותה בחזרה, אבל אף אחד מהאנשים שהזכרת לא עשו את זה בינתיים. באשר למנחה החדשות ג'ורג' סטפנופולוס שגם אותו תקפתי, הוא איבד את הזכות לנימוס מכיוון שהוא פשוט שקרן. הוא מציג את עצמו כעיתונאי אובייקטיבי, אבל במשך שנים היה פשוט הדובר של ממשל אובמה. הניסיון להטיל דופי בצד השני בזמן שאתה מתחזה לעיתונאי נטול פניות מזכה אותך בלעג וביקורת, לא בנימוס ולגיטימציה".

איך הוליווד מתנהגת בבריונות ואיך אנחנו מתמודדים איתה?

"הוליווד היא בריוניות בשתי דרכים: היא מונעת מימנים לעבוד, והיא משתמשת בכוח הבידור שלה כדי לעשות דמוניזציה ליריבים פוליטיים. היא שולטת בנרטיב ומציגה דמויות כרצונה, הופכת אותן לרעות או טובות לפי הצורך, ומשתמשת ברשימות שחורות כעוד סוג של בריונות. אין פלא שכל איש עסקים מצליח בסדרת טלוויזיה מוצג כרשע אלא אם הוא עובד במשרד עורכי דין פורץ דרך, וכל אדם דתי מוצב כבוּר, אלא אם הוא זונח את עקרונות הדת ומאמץ ערכים 'חברתיים'.

כדי להתמודד עם זה אנחנו צריכים להסתנן להוליווד. זה אומר שאנחנו צריכים שאנשים שאינם ימנים באופן גלוי יגיעו לתעשייה ויחדירו אליה מסרים אחרים. שמרנים צריכים גם להבין שהתרבות היא המשך של הפוליטיקה, וחייבים להשקיע בתרבות אם רוצים לשכנע עוד אמריקנים להיות שמרנים. ההיגיון הוא פשוט: אם אתה משקיע מאות שעות מדי שנה בלמידה על כך שהעשירים הם בהכרח חמדנים ורעים, אז כאשר יש משבר כלכלי והנשיא הדמוקרטי מצייר את הרפובליקנים כמשרתים של אותם רשעים, ברור שהרבה יותר לקנות את הבריונות הזאת. הדרך להילחם בזה היא לשנות את הנרטיב".

למה אתה עדיין מודאג כל כך משנאת השמאל לשרה פיילין?

"השנאה של השמאל לפיילין היא דבר מדהים מכיוון שהיא לחלוטין נטולת טיעונים. שמאלנים שונאים אותה רק כי היא קיימת, ורק בגלל שהיא קיימת כאישה רפובליקנית. זה קורה כי בשמאל מבינים שהם מאבדים במהירות את הקול הגברי, ולכן הם חייבים לשמר את האחיזה על נשים בכל דרך. לכן הם מציגים ימנים כמי שלא אכפת להם מנשים, וכאשר יש אישה ימנית מצליחה בחזית הפוליטיקה הם מאבדים את דעתם. הם מנסים להציג כל אישה ימנית כמשתפת פעולה בזויה ובעצם לגרום לכך שלא יעלה על הדעת שאישה יכולה להיות ימנית. לכן יש להפוך נשים כמו שרה פיילין למכשפות ולמטרה של בריונות".

אתה טוען שגם אימהות הן מטרה לבריונות

"על פי השמאל היום להיות עקרת בית זה סוג של 'Sell-out'. השמאל לא אוהב אימהות שנשארות בבית בגלל שרובן הן באופן מובהק שמרניות והן חושפות את השקר הליברלי לפיו אישה חייבת להיות אשת קריירה מצליחה כדי להיות מאושרת. לכן הם שמו את האימהות כמטרה, ומציגים אותן כעצלניות שחיות על חשבון הבעל, למרות שרובן דווקא ממעמד נמוך ומקבוצות מיעוט. תזכרי איך התקיפו את אשתו של מיט רומני, אן, כשאמרו ש'מעולם לא עבדה יום בחייה', או איך הילרי קלינטון התייחסה לחיי הנישואין שלה עצמה. הפעילה הפמיניסטית בטי פרידן הייתה זו שהתחילה עם השטות הזו כשהשוותה אמא שנשארת בבית לשואה".

ומה לגבי בנים?

"גם בנים הם מטרה לבריונות כי הם עדות להבדלים בין המינים שמפריכה את מרבית האג'נדה החברתית של השמאל. הרי אם בנים ובנות שונים מבחינה מובנית, הרי שנישואים חד-מיניים הופכים לפתע ללא-שווים לנישואים מסורתיים, ויכול להיות שההבדלים בשכר בין המינים הם לא מסיבות של אפליה. השמאל לא רוצה שבנים יהיו בנים, כי זה אומר שבנות יהיו בדרך כלל בנות. לכן גם בנים וגם בנות חייבים להיות חסרי מגדר ודומים מכל הבחינות הפיזיות והביולוגיות, בניגוד כמובן לחוקי הטבע".

כתבת שברק אובמה הוא 'בריון חילוני', אך הוא לעתים קרובות משתמש באלוהים בנאומיו

"רבים מהבריונים החילוניים משתמשים באלוהים, בדיוק כדי לחזק את האג'נדה החילונית שלהם. הם מעמידים פנים שהם דתיים אך מבלי להאמין באמת בשום סממן דתי: אחריות אישית, מוסר ברור וטבעו של האדם. הם מדברים על אלוהים אבל אז תוקפים את התנ"ך, הם הולכים לכנסיה מדי פעם אבל אז תוקפים אנשים דתיים שדבקים באמונתם על פני מטרות שמאלניות. הם אומרים "אלוהים" אבל פועלים לפרק כל זכר אליו כבסיס לחברה מוסרית. הנשיא אובמה אמר שוב ושוב שאמריקה היא "לא אומה נוצרית". מה שהוא באמת מתכוון בכך זה שנוצרים צריכים לשתוק לגבי הערכים שלהם, בגלל שהדת היא זו שמגדירה אותם. זו תפיסה שמשתקפת אצל אנשים רבים בשמאל, שמשווים אמריקנים שמצביעים על פי המוסר הדתי שלהם לפעילי הטאליבן".

אז יש קצת חדשות טובות?

"החדשות הטובות הן שהבריונים ממשיכים בשלהם כבר מאה שנים, אבל אנחנו עדיין כאן למרות שניסו להשתיק אותנו עם תגיות, כינויים מעליבים ותחושת עליונות מזויפת. בזמן שבימין חושבים באופן אינדיבידואלי, החשיבה של השמאל היא תמיד מוסדית וכך הם השתלטו על כל המוסדות החשובים של החיים האמריקנים – מהוליווד דרך בתי הספר ועד לתקשורת ולממשלה. אבל אנחנו עדיין כאן. תארי לעצמך כמה נוכל להצליח אם נפסיק לסגת מהעמדה שלנו בכל פעם שמישהו צועק "גזען", ובמקום זאת נשיב לבריונים האלה מלחמה".

אתה כותב שאמריקה נמצאת "על סף פשיטת רגל כלכלית ומוסרית, כאוס גזעי ואובדן של כל אמונה עצמית". מכל אלה נראה שעניין האמונה הוא דווקא החמור ביותר

"זה הסיפור הגדול. אמריקה ללא ביטחון עצמי באמונתה ובערכיה היא אמריקה חסרת ערך, כלי לאינטרסים זרים ו"סוכני שינוי" שרואים בנו שדה ניסויים לתיאוריות כושלות או לא מוכחות. אם אין לנו אמונה במה שעשה אותנו כל כך גדולים, אז מה נשאר עוד? בשמאל הפרוגרסיבי מאמינים שיש מעט שווה לשמר באמריקה מבחינה רעיונות, והם שכנעו אמריקנים רבים שהאג'נדה שלהם היא לא מוסרית או לא חכמה. אם לא נאמין שוב בעצמנו ונגיד לאלה שקוראים לנו בשמות שהם הבריונים האמיתיים, אז לא יישאר לנו הרבה להציל".

מדוע זה חשוב לקרוא את ההכפשות שכותבים עליך ולהתמודד איתן, גם עבור אנשים שלא נוהגים בדרך כלל להשיב אש?

"אנדרו ברייברט המנוח אהב מאוד לצייץ מחדש את כל מסרי השנאה ששלחו אליו, ולהראות לכולם מה באמת השמאל חושב ומאמין. זה חשוב לקרוא את השנאה ולעמוד מולה בגלל שהשמאל הצליח במשך יותר מדי זמן לחמוק ללא עונש מהסטנדרט הכפול הזה: להם מותר להיות מרושעים כמה שירצו בגלל שאנחנו הרשעים בסיפור, בזמן שהאמת היא הפוכה. לאנדרו היו שלושה לקחים אמיתיים: אל תאמינו לנרטיב של התקשורת, תלכו לכיוון האש ותהנו מזה. התקשורת תשקר לך ותקדם אג'נדה שמאלנית, ותדביק לך תוויות אם תנסה להתנגד. הם יעשו את זה בכל מקרה, ולא משנה כמה תנסה להיות נחמד. לכן צריך לאמץ את השיטה, לא לפחד מהבריונות ולירות בחזרה. הכלי היחיד בארסנל של השמאל הוא רגש. כאשר אתה מבין את זה ולא נותן להם להרגיז אותך, אז הם לא יכולים לפגוע בך.

לגבי אלו שלא נוטים להכות בחזרה, אנדרו אמר שלא חייבים לעשות את זה. מספיק שתעמוד בגאווה ותהיה מוכן לספוג את האגרופים. יש שתי דרכים לנצח קרב: להכות את היריב ממש חזק עד לעלפון, או לתת לו להתעייף עד שיכה את עצמו. התנועה השמרנית צריכה לעשות את שני הדברים. אם אתה לא בנוי להרביץ, זה לא אומר שאתה צריך לברוח מהקרב. תן להם להרביץ ותדע שאלו מאיתנו שמוכנים להילחם חזרה יעשו זאת גם כשאתה במגננה".


רוצים לקרוא את ספרו של בן שפירו בעברית ולפני כולם? רכשו עכשיו מנוי ל'מידה' ותהנו מהנחה בלעדית על סדרת הספרים החדשה של 'שיבולת' + כתב העת 'השילוח' במתנה!

 

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

24 תגובות למאמר

  1. אינני יודע איך זה בפוליטיקה האמריקאית אך בישראל הימין נמצא במצב חמור יותר-הוא כבר מכה את עצמו.
    ישנם לא מעט ימנים מובהקים שלא מהססים לירות בתוך הנגמ״ש ימינה וכך לעשות את החיים של בריוני השמאל קלים יותר. תשאירו לגוש השמאל-מרכז להסתדר עם התפקיד שלו בעיצוב פניה של המדינה, התפקיד שלכם הוא לדחוף מדיניות ימנית.
    לדוגמה: אני לא מעריץ של בן-גביר ולא רוצהלראות אותו בכנסת אבל היות וחשוב לי גוש ימין גדול וחזק ברור שלא אומר עליו מילה רעה ואכיל אותו. את הביקורת עליו והיחס המשתיק והמשפיל אני משאיר לאחרים.

    רק כשנגבש חזית רחבה ואחידה נוכל להגיע לכח הנחוץ כדי באמת להתיש ולהחליש את השמאל בלי להינזק בעצמנו.

    1. הימין נמצא במקום מצויין!!!!! אלא שאנשים קנאים, שונאים ומירשעים שרואים בעין מעוותת וחולנית את הימין. זה מדאיג מאוד!!!!

  2. "הכלי היחיד בארסנל של השמאל הוא רגש" – משפט קצר וממצה שמתאר בדיוק את המהות של השמאל בימינו.

  3. בן שפירו שוכח עובדה חשובה – מה שהוא עשה, עשו כבר לפניו.

    האם לא היכינו את הסובייטים במלחמה הקרה ? היכינו כמו שבן שפירו אמר, והם התפרקו, ועכשיו רואים אותם באוניברסיטאות בארצות הברית, אז מה זה עזר?

    1. לא עליך לגמור את המלאכה,
      ואי אתה רשאי להיבטל הימנה…

    2. במלחמה הקרה המערב שהיה דמוקרטי, קפיטליסטי, ניצח במלחמות פרוקסי, כאשר התעשיות שלו היו יעילות יותר, והכלכלה פרודוקטיבית. אבל תופעת המלחמה מתנהלת בריבוי תווכים. בתווך האוויר, הים, היבשה, החלל, הסייבר…והרבה לפניהם בתווך המחשבה, ההגדרה, התעמולה, הדיפלומטיה, הכלכלה, יחסי החוץ, ועוד. בריה"מ הפעילה מנגנון תעמולה משוכלל כמאה שנה. המנגנון הזה ממשיך להזיק, וימשיך לשכפל את ההזיות שלו שנים רבות גם אם רוסיה תחדל, וכל האקדמאים יווכחו שהאקדמיה שלהם היא מקום לשטיפת מוח, ורוב הרעיונות הללו כושלים. דרכו של נשק התעמולה להיווצר בדורות, ויש לו חיים משלו גם דורות אחרי שחדלו לטפחו. די דומה לנשק ביולוגי ( חיידקים ) המשכפל עצמו כל 20 דקות אם ינתן להם התנאים הבסיסיים…

  4. הדימיון בין הימין והשמאל בארץ ובארצות הברית הוא מפחיד, משמע מדובר בתהליך אבוצליוני של בני אדם בתרבות המערבית בכלל. עודף שפע גורם לבני אדם לאבד את החיות שבהם, ואו אז צצים יצורים מוזרים שכמו לוויתנים, מתאבדים אל החוף , כמו השמאל בכל העולם.

    1. בישראל הימין ששולט כמעט באופן רציף מסוף שנות ה 70 , ממשיך להתנהג כמו קרבן של השמאל ולהאשים את כל רשויות המדינה בשמאלנות. ממש דמעות. הבעיה הגדולה היא שהימין שמרגיש עדיין נחות, ממשיך לראות בכל מוסד שיש בו שיח מורכב , וליברלי (כמו באקדמיה, בתקשורת או במערכת המשפט) כסממן לשמאלנות. צריך להסתכל לאמת בעיניים! והיא שהימין שהתפתח בישראל הוא שמרן ולא פתוח להשפעות חיצוניות. כל דבר שמאתגר את התפיסה מתוייג מיד כשמאלני! תפתחו את העיניים!!! בשטח זה ממש לא המצב. גם באקדמיה וגם במערכת המשפט יש לא פחות ימניים משמאלנים. אז אל תאכלו לוקשים!

    2. עד המהפך ב-1977 הרגישו בשמאל שהשלטון בידיהם לנצח. עם עליית הליכוד לשלטון ב-1977 הבינו שם שהרעיון הדמוקרטי מאיים עליהם ולכן בנו לעצמם – בעזרת מימון של אויבי ישראל – שלוש רשויות שליטה שאינן נבחרות אלא רומסות את הדמוקרטיה ותוקעות מקלות בגלגלי שלטון הימין:
      הרשות המחוקקת – "אנשי הרוח", הקובעים נורמות חברתיות ומדיניות וקובעים מה ראוי ומה לא;
      הרשות השופטת – התקשורת, החורצת גורלות ופוסקת מי מהאזרחים אשם ומי זכאי;
      הרשות המבצעת – מערכת המשפט ובעיקר בג"ץ, הקובעת בפועל מה ייעשה במדינה ורומסת את עמדת הכנסת והממשלה, בגיבוי אנשי הרוח והתקשורת המאתרגים אותו.
      את שלוש הרשויות האוליגרכיות הללו מכנים בשמאל "דמוקרטיה".
      בשנים האחרונות החתרנות של השמאל ניזונה מקרנות של אויבי ישראל בחו"ל כמו קרן פורד, קרן וקסנר והקרנות של סורוס ושל האיחוד האירופי. מנהיגי ימין שלא פועלים לפי ההנחיות של שלוש רשויות השמאל האנטי-דמוקרטיות – השמאל דואג להכניס אותם לכלא (בגין עבירות קלות), ואם הם צדיקים – השמאל דואג לעשות להם רצח אופי כדי להפיל אותם או לגרום מראש לאי היבחרותם, כמו התיק שתפר היועץ המשפטי בן-יאיר לשר המשפטים יעקב נאמן כדי לסכל את מינויו לשר המשפטים והתיקים שתפרו לרפאל איתן, אביגדור קהלני, גל הירש ויואב גלנט.
      לעומתם, אנשי השמאל המעטים שטופלו על ידי מערכת החוק היו מושחתים גמורים וידועים, ורוב העבריינים אנשי השמאל זכו להגנת התמנון עוקף הדמוקרטיה, ביניהם: משה דיין (גניבת עתיקות), שמעון פרס (תרומות אסורות), ברק (מימון עמותות), יאיר לפיד (שוחד לנוני מוזס וקידום החוק של מוזס לסגירת "ישראל היום" תמורת סיקור אוהד למפלגתו של לפיד), איתן כבל וציפי לבני (קידום החוק של נוני מוזס לסגירת "ישראל היום" תמורת סיקור אוהד).

    3. אל תדאג, למרות שאכן מתקיים הכלל ״וישמן ישורון ויבעט״, גם בארה״ב וגם בישראל יש עדיין רבים וטובים שהשפע לא גרם להם לאבד את שפיותם. זה מוכיח שאפשר להתגבר על זה ואם נמשיך להאבק ולשמור על השפיות עוד יגיע היום שיגלו איך מחסנים מהמחלה הזו ואז האמת תנצח.

  5. בישראל הימין ששולט כמעט באופן רציף מסוף שנות ה 70 , ממשיך להתנהג כמו קרבן של השמאל ולהאשים את כל רשויות המדינה בשמאלנות. ממש דמעות. הבעיה הגדולה היא שהימין שמרגיש עדיין נחות, ממשיך לראות בכל מוסד שיש בו שיח מורכב , וליברלי (כמו באקדמיה, בתקשורת או במערכת המשפט) כסממן לשמאלנות. צריך להסתכל לאמת בעיניים! והיא שהימין שהתפתח בישראל הוא שמרן ולא פתוח להשפעות חיצוניות. כל דבר שמאתגר את התפיסה מתוייג מיד כשמאלני! תפתחו את העיניים!!! בשטח זה ממש לא המצב. גם באקדמיה וגם במערכת המשפט יש לא פחות ימניים משמאלנים. אז אל תאכלו לוקשים!

    1. א.איך אפשר לומר ״רציף״ כשהיו באמצע פרס, רבין, ברק ואולמרט?
      ב.אם השיח היה באמת ליברלי היית צודק אבל השיח ליברלי רק לצד אחד. לדוגמה: כל מי שמאתגר את התפיסה החברתית נחשבמיד הומופוב/גזען/שובניסט.
      ג.השמאל שמרן לא פחות.
      ד.הסטטיסטיקה היא שבמדעי הרוח והחברה וכן בטלויזיה ובמערכת המשפט יש רוב שמאל-מרכז גדול.
      ה.אתה צודק שרגשיהנחיתות של הימין הם בעיה.

  6. הימין צריך להתייצב מול השמאל, זה נכון אבל עם מנהיג ישר ושונא מתנות ושאינו תומך הוןשילטון כמו ביבי

    1. לציבור לא הוצגה עד היום ראיה אחת לשחיתות של נתניהו:
      התקשורת צילמה אותו במשך שנתיים עולה ויורד מצוללת, והנה מסתבר שנקנו צוללות בהתאם לצרכים הביטחוניים ובאופן מקצועי ביותר ואם היתה שחיתות קשורים אליה דווקא אהוד ברק ואליעזר מרום מפקד חיל הים.
      מתנות ללא תמורה? לא שחיתות!
      בקשות של נוני מוזס שנתניהו לא נענה להן? לא שחיתות!
      "סיקור חיובי" של נתניהו בוואלה שמתבסס על 5 כתבות אוהדות לעומת 200 כתבות מנגחות? לא שחיתות! הענקת זיכיון ל"בזק" לאחר שהמהלך הומלץ ואושר על ידי גורמים מקצועיים שנים לפני שנתניהו נכנס לתמונה? לא שחיתות!
      אז למה השקיעו בחקירות נגדו סכום שגדול פי כמה מסכום הכסף שהוא קיבל כביכול במרמה? אז למה יש המלצות משטרה ופרקליטות שלא מחזיקות מים? אז למה אף אחד לא חוקר איך קיבל אהוד ברק 2.3 מיליון דולר מקרן וקסנר על "מחקר" עלום ולהיפגש בסתר עם אנשים כמו הפדופיל ג'פרי אפשטיין?
      כי המטרה היא לא מלחמה בשחיתות אלא מלחמה בבנימין נתניהו ובשלטון הימין!
      לקבוצת הימין יש קפטן תותח שמביא לתוצאות ולקבוצת השמאל יש במקום קפטן צנון מגמגם (וגם הקבוצה עצמה לא משהו), אז מה עושים? משחדים את השופט, מאיימים על הקוון, מטשטשים את קווי המגרש, מסובבים את השעון – הכל מותר כשיש "חברים" במאפייה.

    2. …ובנוסף, משנים את כללי המשחק בדיעבד, הכל כדי לנצח…

  7. לדעתי הנקודה הכי חשובה זה הדת. האמונה באלוקים.
    זה הנקודה הארכימדית שמשם כל הבדלי ההשקפה מתחלקים.
    אדם מאמין מאמין שהחיים במרכז. אטאיסט ההנאה במרכז. אכול ושתה כי מחר נמות. החיים עצמם לא ערך בשבילו.
    זה על רגל אחת ההבדל בין שמרנות למתירנות.

    מתירנות מורידה כל הגבלה והגנה, מתירינות למעשה הורגת באופן אקטיבי ופאסיבי.
    אקטיבי, הפלות, רציחות חסד.
    פאסיבי, כניעה לטרור בשם המכובס 'שלום', מתירנות מינית המפרקת את מוסד הנישואין והמשפחה וממילא מוריד ילודה.
    להטביז"ם כפייתי שמסרס ומשגע את התפקוד התא הנורמאטיבי הבריא, ומונע את הזכות הבסיס לילדים לגדול עם אבא ואימא ואחים ואחיות משלהם. טירוף !
    ומתירנות כלכלית ברכוש האזרחים, בשם המכובס "צדק חברתי" המקריס את הכלכלה לחלוטין, כולם שווים כי כולם עניים.

    מרכיב בסיסי בדת השמאל זה התכחשות מוחלטת לטבע העולם והמציאות.

    יש 3 שלבים בפשע של השמאל, אנסה להסביר דברים מעמיקים במסגרת תגובה כמה שניתן :
    מוסרי, אתאיזם מתירני נהנתני לא רוצה התמודדות שיש בטבע האנושי הנדרש בכדי להצליח, כלכלי, ביטחוני, משפחתי ( אלו בעצם שלושת עמודי החיים העיקרים שסביב זה עוסקים כל תחומי המוסר. משפחה יוצרת את האדם, שצריך להיות מוגן מאוייבים פנימים וחיצונים, ופרנסה להתכלכל ולהתקיים ).
    אתאיזם רוצה דרך קלה אוטופית של שוויון שזה למעשה להנדס את האנושות מחדש. במקום להגביל עצמיך ולצמוח, לחסל את כל ההבדלים למעמד אחד.

    שוויון מקורה מקנאה בשונה ומוצלח ממני, וניסיון להוריד אותו לרמה שלי תחת שקר מוסרי שאני לא פוגע בו אלא עוזר "לחלש".

    אמונה באלוקים הפוכה ביסודה משוויון, כי אלוקים ברא את האנשים שונים, ולכל אחד גורל משלו. אחריות האדם על עצמו ולא לקנא ולהרוס לזולת. חמלה ורחמים חסד כן, התאבדות מינית דמוגראפית משפחתית, ולשדוד כספי הזולת, וכניעה לאוייבים והתבוללות, לא ולא !

    טבע, הטבע הוא הבעיה מספר 1 של המתירנים, הרי בטבע יש גברים נשים ערבים יהודים עשירים ועניים כל ניסיון לייצר עולם חדש א מגדרי א כלכלי א אתני, היא התנקשות ישירה בטבע. והטבע כידוע לא מתרגש מפוליטקאים…. זה מוביל לבעיה:

    במציאות, במציאות כל מקום ששדה הניסויים של השמאל פעל זה הסתיים באנרכיה, שיעבוד עריצות.
    הרי לשמר דגם שלטוני מנוגד למוסר ולטבע זה רק מתקיים בכפייה, כי העם חפץ חיים וגם עם אולי בהתחלה האמין בנאיביות בהבטחות, מהר מאוד הוא נפגש במציאות ומתפקח. אז רק בכפייה זה מתקיים.

    המציאות אחרי הטבע זו הבעיה מספר 2 של השמאל.

    בסופו של תהליך זה מוות. אם אתה מסיר את כל ההגנות ששומרים אליך, זכות הקניין הכלכלי, זכות ההגנה הביטחונית, זכות הילדים למשפחות גרעיניות תקניות, אתה מתפרק ופושט רגל וסופך אובדון !

    הימין המאמין נאמן לחיים. השמאל הכופר והבוגד נהנתן מתאבד.
    אנו רוצים לחיות ! וצודק בן שפירו בספרו שעלינו להילחם בשמאל ללא כפפות. כי אנו נלחמים על החיים שלנו !

    לצערי הימין בארץ ובאירופה לא מבין את הקשר הגורדי הנפשי ופסיכולוגי בין דת לשמרנות. זה לדעתי הקמיע שלא ניסחף בידי התעמולה הרדודה נהנתנית רגשנית של השמאל המתירני המתאבד.

    יש עוד הרבה מה להאריך בעניינים מורכבים ועמוקים אלו, אבל עד כאן.

    1. הבלים
      את הקשקוש שלך על החבר הדמיוני והבלים תשאיר לעצמך
      הדתות לא תרמו דבר חיובי במאות האחרונות
      היהדות שהיא דת קטנה נשמרה רק בשל העובדא ששימרה את הזהות שלנו וכיום היא לא תורמת כלום

    2. לאתאסיט,
      הבל הבלים!
      מה ששימר את הזהות שלנו עד עתה, לא כל שכן שישמר את הזהות שלנו מכאן ואילך?

    3. לאתאיסט ;
      אתה בשלוש שורות מנסה לכתוב משהוא שצריך כמה ספרים אולי להסביר.

      האמונה היא הדבר הכי חיובי שיש, היא מחזיקה את האדם.
      אפשר להתווכח על דת, יש הרבה דתות שבהם כבר משולבים קונסטרוקציה אנושית, המוסלמים הקיצונים משתמשים בה לרעה, היהודים, ומירב הנוצרים כיום בוודאי לטובה.
      מה שנקרה המוסר היודאו-נוצרי שעיצב את אירופה, שהאתאיסטים מהשמאל מאבדים ומפקירים אותה לאובדון.

      האמונה הפשוטה באלוקים היא בוודאי נושא טהור, ויש לה השלכות מרחיקות לכת על הנפש והדעות ההשקפתיות של האדם, כפי שנסיתי לתאר בתגובה שלי מקודם.
      אתה לא יכול לנגב זאת במחי יד. הסבר, פרש, נמק.

      דת תרמה ותורמת, במובן המוסרי אנושי כאמור, שהיא בעצם עיצוב ותכנון סדרי המשכתיות האנושות עד לימנו. לצד המון דברים אחרים.

      היהדות – שאני מאמין בה- היא אכן הדת הכי מאוזנת, ואמיתית, והיא זאת ששמרה על העם היהודי ושומרת הלאה אליה לבל תיעלם ותתבולל לתהום הנשייה, כפי שקרה עם אין ספור עמים ותרבויות אחרות בהיסטוריה.

      דרווין או תנ"ך זו לא שאלה מדעית, אלא שאלה מוסרית. בין מתירנות והחלשה לשמרנות והעצמה.

      את "המדענים" העוסקים בעניין יש לקחת בעירבון מאוד מאוד מוגבל, ועם כל מה שרק יבואו על מיליון מיליארד שנה…. ללא הוכחות אמיתיות…. אין שום תשובה מי עשה ועושה כל זה. הרי פחית קולה לא תאמין שנוצר לבד אז גלקסיה מופלאה כן ?!

      אינטרסים רבים וייצריים מאוד תלויים בשאלת האלוקים, והאקדמיה אינה חופשית בעניין ופועלת בכפייה ומתוך פוזיציה מתירנית שמאלנית הצועדת כאמור יחד עם תיאוריות מוזרות שאנו צאצאי הקוף וכל הבבלתי"ם והבלים אלו.

  8. הסיבה שהשמאל כל כל שונא את ביבי זה כי הוא למד לענות להם והוא משכנע. זה מוציא אותם מדעתם.

    1. טעות השמאל מציג כביכול שהנושא הוא השנאה לנתניהו. השמאל פשוט רוצה להגיע לשלטון. בכל מחיר. בהתאם להשקפה הקומוניסטית של כל האמצעים כשרים. ובטקטיקה הקומוניסטית הידועה, תמיד לתקוף אישית.

  9. השמאל (כמו גם הימין) מ-2 חלקים: האידיאולוגיה ודרכי המאבק להשליט את האידיאולוגיה.
    את האידיאלוגיה שלהם לא קשה להפריך אחד לאחד כמו
    האני במרכז
    אין אמת
    זהות מינית
    זכויות אדם
    וחופש, וכו'
    מאידך בדרכי המאבק השמאל חרוץ מאד נחרץ מאד ושטח שכבש לעולם לא ישוחרר

    הימין לעומת זאת, בדרכי המאבק, די רופס, עצלן ותמים במידה רבה, היה מנומנם כשהשמאל כבש לו כל צומת שלטונית חינוכית וכו' הכי זניחה, הימין נמצא בפיגור רב אחרי השמאל. אם כי בשנים האחרונות, הדור הצעיר יותר כבר התעורר אך הדרך רבה.

    זה אגב נכון בארץ כבעולם.

  10. השמאל כמפלגת שילטון, כשילטון, ראשיו רצחו יהודים "אחרים". רצחו ממש. הגיב:

    כך עשו רבין, בן גוריון ומפא"י.
    לעולם לא עשו זאת ליכוד, גחל, בגין, שמיר, נתניהו.
    "רבין רוצח!" זו סיסמא שהמציא השמאל, מרצ, אבודה, שלום עכשיו.
    סליחה,
    "בגין רוצח!" וגם "שרון רוצח!"

    1. למעשה, השמאל רצח את בגין בשיטה הפוסט-מודרנית של רצח מנהיג ימני: "רצח אופי" כדי לגרום למנהיג הימין להתפטר ובכך להחליש את המחנה הלאומי. רצח האופי שהשמאל עשה לבגין היה כל כך מרושע ואכזרי שבגין אמר "איני יכול עוד" ופרש לביתו והסתגר בו עד מותו. זה לא פלא שבנו, בני בגין, נקרא מדי פעם לסייע לשמאל בקמפיין של רצח האופי שעושה השמאל לנתניהו: השמאל יודע כי בני בגין ראה מקרוב מה קורה למי שלא משתף פעולה עם השמאל, ועכשיו הוא סחיט לצרכי השמאל.

      https://rotter.net/forum/scoops1/554443.shtml

      https://rotter.net/forum/scoops1/574776.shtml