התנועה האסלאמית והבדווים מנצלים את פסח לבנייה מסיבית

בשבת האחרונה משלחת גדולה של התנועה האסלאמית מהצפון ניצלה את החופש הקרב ובא, והקימה עשרות מבנים לא-חוקיים בנגב

עשרות מבנים לא-חוקיים בין-לילה. צילומסך מתוך אתר התנועה האסלאמית

בזמן בו ישבו המוני בית ישראל לחגוג את יציאתם מעבדות לחירות באמצעות שתיית-יתר ופחמימות דחוסות, יש מי שמנצל את החירות הזאת כדי לעבור על החוק ולקבוע עובדות בשטח. משלחת גדולה של בכירי הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית הגיעה בשבת האחרונה לנגב, במטרה להקים עשרות מבנים לא-חוקיים בכמה וכמה מיקומים שונים.

במהלך המבצע, שעלותו נאמדת בכ-1.7 מיליון ש"ח, הוקמו מבנים מפאנלים מוכנים מראש, שהורכבו בשטח על-ידי פועלים ומתנדבים של התנועה האסלאמית, וכללו הקמה של מסגדים, בתי-ספר ותשתיות.

לפי הפרסום באתר התנועה האסלאמית, הפעילים התחלקו על-פי כפרי המוצא שלהם בגליל ובמשולש למשלחות שונות שפעלו במקומות שונים בנגב.

כך, אנשי טירה שבמשולש הקימו מסגד בכפר בכר (15,000 ₪); אנשי כפר כנא בנו מסגד בכפר עבדה (47,000 ₪); חברי קבוצת "התנועה האסלאמית של בני גת" הקימו מבנים בבית הספר בביר-הדאג' (11,000 ₪); קבוצת "בני יפו ולוד" שיפצה את מסגד נור (25,000 ₪); אנשי ערה וערערה השקיעו  20,000 ₪ בבניית מסגד בבית-הספר של עזמה; משלחת מהכפרים מוצמוץ וסיד שיפצה את מסגד אל-מנדה; ונציגי אום-אל-פאחם עמלו על בניית גשר בסמוך לכפר אבו-תלול.

דברי השיח' ראאד סאלח נשאו במסגד החדש של בכר:

כשאנו בונים את המסגדים הללו, אנחנו מפגינים את העובדה שאללה רוצה בקיומם של הכפרים האלו. זכותנו על מקומות אלו, חי אללה, תמשיך להיות חזקה. ומשמעות הדבר היא שהעוול של הכיבוש הוא חרפה לאללה. מסגדים אלו יהפכו למרכז שיאחד את אנשי הנגב כולו, ללא יוצאים מן הכלל, ומביאים בשורה של איחוד בין תושבי הנגב לתושבי הגליל, המשולש וערי השפלה שכולם מתאחדים תחת חסותו של אללה הגדול.

לדבריו, "זכותנו חזקה יותר מהעוול של הממסד הישראלי ותכניותיו. אנחנו מדגישים כי הפעולות שאנו עושים כאן הם העמידה האיתנה שלו באדמה".

לדברי השיח חאלד סלים סאקר, מכפר כנא, מדובר בלא פחות מאשר פרויקט של בניית-אומה:

אנחנו כאן בכדי להגשים מחויבות לאומית עתיקה. אומרים לאחינו בנגב שאנחנו איתם בגוף אחד ובלב אחד, יחד עם כספנו ועם דמנו. אנחנו אחים בארץ הזאת, ואנו חולקים דאגות משותפות. אנו באנו לכאן לבנות בתים ומסגדים בכדי להוכיח שאנחנו יושבים פה על אדמתנו, וכי אנחנו חיים כאן לכבודו של אללה.

חונכים מסגד חדש. צילומסך מאתר התנועה האסלאמית

מנצלים את החופש

זו איננה הפעם הראשונה בה מגיעות משלחות מסוג זה לנגב. הפרוייקט החל בשנת 2006, ומאז עד היום מגיעה משלחת שכזו מדי שנה, במטרה "לתמוך בעמידה האיתנה של אנשי הנגב על אדמתם, לנוכח מדיניות גזענית, תכניות גירוש והזנחה שבעקבות הממסד הישראלי כלפיהם". כדי לעשות זאת, מבקשים האחים מהצפון "להנחיל מושגים של פטריוטיות ואהבת הארץ, את המשמעויות של שייכות לאומית, ותרגום של סיסמאות אלו לפעולות ומעשים בשטח".

לפי האתר עלותו של כל מבצע כזה עומדת על כ-1.7 מיליון שקלים, שהסתכמו עד כה בלמעלה מ-12 מיליון ₪, אשר מומשו עד כה בשמונה מבצעים שונים. המימון לפרוייקטים מגיע מהתנועה האסלאמית בישראל.

בבדיקה ראשונית של הפרויקטים שיצאו לפועל בשנים קודמות, מתברר כי באופן עקבי המבצעים מתוזמנים לימי מרץ-אפריל, ולא בכדי: מדובר בימים הסמוכים לימי הפסח, בהם – למרבה הנוחות – פקחי מנהל מקרקעי ישראל, האמונים על מציאת והריסת המבנים הלא-חוקיים, יוצאים לחופשה.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

4 תגובות למאמר

    1. ניתן להרוס, אבל זה תהליך ממשוך של מציאת כל אתרי הבניה, השגת אישורי בית משפט, מלחמה בערעורים, בתומכי האסלם מבית, בתקשורת וכו'.

  1. א. לא הבנתי למה לא ניתן להרוס את הבתים הללו לאחר פסח?

    ב. כל הכבוד להם. תקופה מרהיבה להיות ערבי בישראל, עולים ומתחדשים. רגב רגב, שעל שעל, תהיה להם מדינה לתפארת.

  2. הטלת מס קרקעות תתן מענה מושלם לבעיה.
    טוענים לבעלות?
    שלמו!
    לא?
    צאו!