מכה לתעמולה הפלסטינית: בית משפט צרפתי – לישראל מותר לפעול ביו"ש

לאכזבתה של הרשות הפלסטינית נדחתה תביעת ענק נגד החברות שבנו את הרכבת הקלה במזרח ירושלים

רכבת הכיבוש עזבה את התחנה; הרכבת הקלה בירושלים. צילום Matanya

בית המשפט לערעורים בוורסאי פסק לאחרונה כי ישראל אינה פועלת באופן בלתי-חוקי בבניית הרכבת הקלה במזרח ירושלים, כך דווח באתר הצרפתי השמרני Dreuz.

פסק הדין ניתן במסגרת תביעה שהגישה הרשות הפלסטינית יחד עם ארגון 'סולידריות צרפת-פלסטין' עוד בשנת 2007, נגד חברות התחבורה Veolia, Alstom ו- Alstom Transport הצרפתיות. בהתבסס על החוק הבינלאומי, טענו התובעים כי בבניית הרכבת הקלה בירושלים, החוצה את הקו הירוק, מפרות החברות מספר חוקים בינלאומיים מאמנת ז'נבה ומאמנת האג.

השופטים דחו את טענות הפלסטינים כי לישראל אסור לפעול בשטחי יהודה ושומרון, ופסקו כי כיבוש השטח על ידי ישראל אינו מפר כל חוק בינלאומי, כשהם מצטטים את סעיף 43 באמנת האג האומר כי "בעבור סמכויות השלטון החוקי למעשה לידי הכובש, ינקוט הלה בכל האמצעים שביכולתו כדי להחזיר על כנם ולהבטיח את הסדר והחיים הציבוריים, עד כמה שהדבר אפשרי, תוך כיבוד החוקים הנוהגים במדינה, חוץ מאם נבצר ממנו הדבר לחלוטין".

בית המשפט המשיך לשלול את הטענות הפלסטיניות, והבהיר כי הן אמנת ז'נבה והן אמנת האג מתייחסות לפעולות בינלאומיות שנחתמו בין מדינות, וההתחייבויות והאיסורים שבהן מתייחסות למדינות בלבד. מכיוון שהרשות הפלסטינית ואש"ף אינן מדינות אמנות אלו לא חלות עליהן. לבסוף הטיל בית המשפט על ארגון 'סולידריות צרפת-פלסטין' ועל הרשות הפלסטינית לשלם 30,000 יורו לכל אחת משלוש החברות שנתבעו.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

12 תגובות למאמר

  1. יישר כח. אט אט העולם כולו יבין את הלגיטימציה של ישראל לכל.

  2. רגע, אז זה משנה או לא משנה מה אומרים החוק והקהילה הבינלאומיים?
    אתם תהיו חייבים להחליט יום אחד, אתם יודעים את זה.

    1. עודד, לאורך זמן הקהילה הבינלאומית (ובזאת הקהילה המשפטית) טוענת טענות חוקיות מוטעות ומוטות. עצם הסטייה מעקרונות החוק והפרשנות היצירתית נגד ישראל מוציאה הופכים את אותה הקהילה ללא-רלוונטית, בהקשר הזה. כאשר יש כאלה שדווקא מחליטים שלחוק יש ערך, ופועלים על פיו, הרי שהם חוזרים להיות רלוונטיים ויש לעודד אותם ולתמוך בהם.
      הבנת, עודד?

    2. יש הבדל אם משהו (משפטן,פעיל "זכיות אדם" או סתם אינטרסנט) טוען שהחוק הבין לאומי אומר כך וכך לבין פסק דין של בית משפט בעניין קונקרטי.
      באותה מידה אני יכול לטעון שלפי החוק הבין לאומי ואמנת הלסינקי ליכטינשטיין שייכת לאסקמוסים כי נורא קר שם בחורף. אז יפי טענתי. לא נראה לי ששום בית משפט יפסוק משהו שדומה לטענה זו.

  3. מעתה קראו להם ערבים. לא פלסטינאים. כיוון שרובם הם ערבים אשר גנבו זהות שאינה שייכת להם. חשוב לדעת את העובדות ההיסטוריות ולא להסתמך על נראטיים שקריים.
    בבקשה, צפו במצגת קצרה שהכנתי, בה אני משווה בין שני הארגונים של האו"ם המטפלים בפליטים. ארגון UNHCR המטפל בכל הפליטים בעולם.
    וארגון UNRWA המטפל אך ורק בפליטים ערבים שנלחמו במדינת ישראל.
    http://www.slideshare.net/slideshow/embed_code/15774960
    ובאנגלית:-
    http://www.slideshare.net/slideshow/embed_code/15773199

    לפניכם גם דף של השינויים שנעשו בהגדרת הפליט של UNRWA בשנים האחרונות. שהוא כשלעצמו נסיון כושל של העלמת ראיות מזירת הפשע של הגזענות הפושעת בחדרי האו"ם.
    http://www.art-gallery-yona.com/Refugees-Definition.html
    אני מקווה מאוד שמידע זה יעורר שאלות לא פשוטות ואולי כך יטוו את הדרך לפתרונות שיביאו גם את השלום המיוחל.
    ואם תהיו מעוניינים לרדת לעומקם של דברים אתם מוזמנים גם להקשיב לראיון הזה:-
    http://www.art-gallery-yona.com/Refugee-Slide-Show-5.html
    ולקרוא את המאמר הזה:-
    http://www.art-gallery-yona.com/DEMOGRA.html
    ובאנגלית:-
    http://www.art-gallery-yona.com/demogra-eng.html

    1. אתה כנראה צודק, אבל-
      אתה חופר!

      אני מתכוון- זה פשוט לא קשור לכתבה.
      נראה כמו תגובה מוכנה שפשוט הדבקת פה אחרי שכבר שמת אותה בעשרות כתבות אחרות באתרים שונים.
      (גוגל מאשש כמובן את טענתי..)

      חלאס..

  4. אתם כל כך מעייפים… כל פעם מחדש צריך להסביר לכם את המציאות:

    בית המשפט הצרפתי לא אמר "כי הכיבוש הישראלי אינו פועל באופן בלתי-חוקי". הוא אמר שבניית רכבת קלה עומדת במסגרת החובות של כח כובש לדאוג לאוכלוסיה הכבושה. הוא לא נדרש לשאלה האם פעולות אחרת של הכח הן חוקיות או לא, וממילא לא פסק בעניין.

    בקיצור די עם ההצטדקויות המעושות. פעילות ישראל בשטחים מפירה חוקים בינלאומיים, כפי שקבע כל גוף משפטי בלתי תלוי אי פעם. זו המציאות. חושבים שסבא'לה בשמיים נתן לכם את הזכות להעיף אנשים מהבית שלהם ולגור במקומם? סבבה, רק תצהירו על זה בגלוי ואל תעמידו פנים שהחוק הבינלאומי מעניין אתכם.

    ועכשיו יופיעו מתחתי מלא תגובות מאד נלהבות ותוקפניות שיעשו מאד נעים למי שחייב להאמין שהמדינה שלו תמיד צודקת רק כי הוא במקרה נולד בה, אבל תשימו לב איך הם לא יצליחו לעשות דבר פשוט אחד: להראות שבית המשפט אכן קבע "כי הכיבוש הישראלי אינו פועל באופן בלתי-חוקי" כפי שהכתבה טוענת.

    1. חה חה חה נאוריסט,
      היטב חרה לך, מה?
      המשך לנגוס בלימון הזה, עוד נכונים לך רבים כמותו