מכתב השמיניסטים: ה"כיבוש" הוא הכל

גזענות, מגדר ואתניות: מכתב השמיניסטים כורך יחדיו את כל מאבקי השמאל, וממחיש היטב את האבסורד שברדיקליזם.

האמרה המפורסמת קובעת כי מי שלא היה קומוניסט בגיל 18 הוא חסר לב, וכי מי שנשאר כזה לעת בגרותו, הוא חסר שכל. מה שהופך את הקומוניזם לתיאוריה יפה וילדותית כל-כך היא הפשטנות שבה, והאופן בו היא מציבה את כל תורת השמאל על רגל אחת: הכול מתחיל ונגמר בשאיפה אינפנטילית לשוויון, כאשר האמצעי הראשי להגיע לשווין הוא הקונפליקט והמאבק נגד “אויביו”.

sports fans
אי אפשר להגיד שאין להם לב. נוער בהפגנה נגד אפליה. צילום: פלאש90

ביטוי נאה לכך העניקו לנו מיטב המוחות של הדור הבא, מלח הארץ וגיבורי-העל מתיכון תלמה ילין בגבעתיים:

הבעיה במערכת הצבאית אינה מסתכמת בגבולות הפגיעה בחברה הפלסטינית, אלא מחלחלת לחיי היום יום בחברה בישראל: היא מעצבת את החינוך בבתי הספר, ההזדמנויות בשוק העבודה, וגורמת לגזענות ולאלימות בתוך החברה ולאפליה אתנית, לאומית ומגדרית; אנו מתנגדים/ות למערכת הכוח הדכאנית והמפלה מבחינה מגדרית המתקיימת גם בתוך המסגרת הצבאית עצמה. (מתוך מכתב השמיניסטים, 2014)

מה שהחל ב"מלחמת המעמדות" המרקסיסטית, הפך אצל הילדים של חורף 14' למלחמה של הכול בכל: זה החל בעניים המדוכאים על-ידי העשירים, והמשיך למלחמת המדוכאים בכל סוג של "ניצול" שהוא. ויהיו אלו טרוריסטים, בני משפחותיהם, שכניהם, או אלו שמשלמים את משכורתם הנאה.

אבל לכיבוש יש גם השפעה מיסטית. הפגיעה בפלסטינים משפיעה גם על החברה הישראלית, טוענים המועמדים לשירות ביטחון. היא "גורמת לגזענות", וממלחמת מעמדות עברנו בחטף למלחמת גזע. פעם זה היה השחור המדוכא הנאבק בלבן המנצל, ופה זה הערבי שנמנעה ממנו הזכות להשמיד את ישראל (“נכבה") הנאבק בציוני האכזר.

גם ה"אפליה אתנית", הנוצרת בדרך פלא על-ידי הכיבוש ו"המערכת הצבאית", היא פנומן מיוחד במינו. רק כך ניתן להבין כיצד מצליח רעיון זה להתקיים בעולמם של בני 18, למרות המאמץ הבלתי-נלאה לשלב את ערביי ישראל בחברה הישראלית, שבא לידי באפלייה מתקנת בשוק העבודה, בעידוד ממשלתי גובר על-ידי הטבות, מסים ומענקים, העדפה באקדמיה וכן הלאה.

ולמקרה שהכיבוש, הדיכוי, הנישול והניצול הישראליים לא הספיקו, הוסיפו הצעירים המבטיחים גם את הפתגם הנדוש "לאומית ומגדרית". גם כאן, מתגלית חכמת הנעורים, שדי לה ב-4 שעות שבועיות של לימודי היסטוריה (או שמא אזרחות?) בכדי לקבוע כי יש דבר כזה לאום פלסטיני. ומגדר, איך הוא קשור? שיטת המאבק השמאלני היא פשוטה: אם הסתנו את העניים מול העשירים, והשחורים מול הלבנים, אין סיבה לא להתסיס מלחמות נשים וגברים.

רק שבהקשר של הסכסוך הישראלי-ערבי זה קצת מופרך. הרי ההאשמה החמורה ביותר שיש נגד ישראל היא הגזענות של חיילי צה"ל, שמסרבים בכל תוקף להתייחס לנשים הפלסטיניות כפי שמקובל בכל צבאות העולם, ואינם משתמשים באונס כשיטת כיבוש. איפה כן יש הטרדות מיניות? בוגרות בית הספר לאומניות תלמה-ילין אולי יגלו בעצמן, כשיהפכו לפעילות שמאל מן המנין.

מלחמת המגדרים הזו נמשכת איכשהו גם אל תוך "המסגרת הצבאית עצמה". והיה מחנך קדוש, על טהרת המאבק. מאבק בלאום, מאבק במגדר, מאבק בגזע, מאבק במעמד.

ובכן, אם הוגי הדעות הצעירים מתלמה-ילין לא רוצים להתגייס, שלא יתגייסו. אבל שטיפת המוח שעברו הנערים הללו, מלמדת על משהו הרבה יותר עמוק. מכתבם חושף את האבסורד שבתפיסות השמאל: הם ימשיכו להטיף לכולם על שוויון ושלום, אך יתמידו ללא-לאות במאבק שנועד לפורר את החברה. הבדלים תרבותיים? לאומיים? מגדריים? הצחקתם אותם. זה הכל חלק ממזימה מדומיינת שהם קראו עליה כנראה בספרי הלימוד לאזרחות. וכיאה לגיל הטסטוסטרון, הם ידרשו את ה"שוויון" שלהם כאן ועכשיו.

הבה נקווה שכשיעברו הללו את גיל הקומוניזם, יקבלו צעירינו גם מעט שכל.

עקיבא לם הוא סטודנט למדעי המדינה ותקשורת באוניברסיטת בר-אילן, וכותב הבלוג "קצת על הרבה".

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

3 תגובות למאמר

  1. מעולה.
    אגב, אני מסתכל דרך אותה נקודת מבט גם על ספיר סבח, "לוחמת הימין שהולכת ללמוד בטכניון למרות מזרחיותה".
    חבל לי שיש רק שני סוגי נוער בארץ – האחד הוא האדיש, הבור, עם שגיאות הכתיב וידע כללי אפסי,
    והשני הוא ספיר סבח וחבריה לתלמה ילין, מפומפמים בסיסמאות של המנטור הפוליטי שלהם, וחושבים שהם לוחמי צדק כנגד העולם המדכא. הם אלו שמפחידים אותי יותר, אגב, הסוג השני ושטוף המוח.

  2. כמה פעמים כבר צריך להגיד את זה?! אנחנו.לא.מתלמה.ילין!!! יש לנו כמה חתימות מתלמה, זה נכון, אבל אמרנו את זה בכל הזדמנות אפשרית שזה הכי לא מכתב תלמה ילין, החתימות מתלמה נוספו רק ממש לאחרונה. נמאס כבר מתקשורת שלא מבררת פרטים רק כי זה משרת את האינטרסים העלובים שלה להוציא אותנו תלאביבים משתמטים. יש לנו חתימות מכל רחבי הארץ כולל מקומות בצפון ובדרום ובערים פריפריאליות. תפסיקו לכתוב דברים כאילו הם עובדה בלי לברר פרטים.

  3. מר עקיבא לם הנכבד!
    בתור תלמיד תלמה ילין שמאלני שבוודאי ובודאי הולך להתגייס בעוד כשנה וחצי, אני רוצה להודיע לך שתלמיד אחד בלבד מתלמה ילין קשור לנושא. תלמיד אחד בלבד, מכיתה י"א בכלל. אז אם תוכל ללכלך עוד קצת על תיכון תלמה ילין המהולל אשמח לשמוע. כי למה שנבדוק לפני שאנחנו מלכלכים?!
    יום טוב ומבורך. הלכתי ללמוד קולנוע