הקונפליקט האסלאמי של אירופה

פרשייה חמורה שנחשפה לאחרונה בבריטניה חושפת את המתחים הקיימים בין השלטונות לקהילה המוסלמית, ובין המוסלמים עצמם.

פרשייה חמורה נחשפה בבריטניה: רשת מורים החדירה על דעת עצמה תכנים אסלאמיים קיצוניים לבתי ספר בבירמינגהאם • מצב זה התאפשר הודות לרוב מוסלמי המצוי בעיר ובבתי ספר, והציף ביתר שאת את החשש של השלטונות מתהליך אסלאמיזציה, שיוביל לבסוף לעימותים עם קהילות מוסלמיות בדלניות • אך במקביל, אירוע זה עורר תגובות נזעמות גם בקרב חברים בקהילה המוסלמית בבריטניה, שמכירים טובה למדינה שקיבלה אותם ומבקשים להשתלב בחברה • ד"ר מרדכי קידר על חברה משוסעת ומתחים פנימיים

בפנים או בחוץ? מוסלמית בתחנת רכבת תחתית באנגליה. צילום: Roberto Trm CC BY-NC 2.0
בפנים או בחוץ? מוסלמית בתחנת רכבת תחתית באנגליה. צילום: Roberto Trm CC BY-NC 2.0

אם יש דבר אחד חשוב שהממלכה הבריטית מתגאה בו, הוא מערכת החינוך האחידה. בבתי הספר הממשלתיים נהוגה תכנית לימודים זהה לכולם, וכל בתי הספר אמורים להיות צמודים אליה בדקדקנות. אמורים, משום שלאחרונה התגלתה פרצה חמורה באחידות המקודשת.

מעשה שהיה בעיר בירמינגהאם, עיר בעלת שיעור גבוה של מהגרים מוסלמים, שבכ-20 מבתי הספר שלה אף קיים רוב של תלמידים מוסלמים. מציאות זו הובילה, כפי הנראה, לפרשיה שנחשפה לאחרונה: רשת של מורים בעיר החליטה להוסיף על דעת עצמה תכנים אסלאמיים קיצוניים לתכנית הלימודים. לשם "איסלוּם" החינוך, מספר גורמים המזדהים עם תנועת הסלפיה הכינו מסמך ובו הוראות כיצד להיפטר מכל המורים, המנהלים והמפקחים מטעם העירייה, המסרבים להשתתף במזימה. הסלפים קובלים על תכנים מתירניים מדי, לטעמם, המצויים בתכנית הלימודים, הם מתנגדים לשירת שירים נוצריים בבתי הספר וכן לשיעורי ספורט מעורבים של בנים ובנות.

משרד החינוך הבריטי מנהל בימים אלה חקירה נמרצת בעניין כדי לאתר ולבלום את הבעיה לפני שהיא מתפשטת אל ערים אחרות בבריטניה, שגם בהן יש רוב אסלאמי.

אחת מדמויות המפתח שנחשפה במזימת האסלאמיזציה של החינוך בבירמינגהאם היא בילאל בילאלי – אדם שנחשד כי ביקר פעם או יותר בסוריה, ושלקח חלק בגיוס חלק מכ-400 הבריטים השוהים כיום בסוריה ומשתתפים בג'יהאד נגד שלטון אסד. בילאלי אפילו פרסם הערות בדף הפייסבוק שלו בנוסח: "למה אמצעי התקשורת תוקפים את הגיבורים שלנו שוויתרו על מנעמי החיים בבריטניה למען חיי העם הסורי?". עם זאת יש לציין כי אין הוכחה שבילאלי נטל חלק פעיל בלחימה בסוריה.

תוך כדי התנהלות החקירה, שר החינוך הבריטי שוקל לקחת מהעירייה את סמכויות הפיקוח על החינוך בעיר ולהעבירן לרשות ממלכתית יותר שנוטה פחות למאוויים של ציבור המוסלמים. משרד הפנים הבריטי, הממונה גם על הסדר הציבורי והמשטרה, מודאג מאוד מתהליכי האסלאמיזציה בחינוך, שכן הם מעידים על הלכי הרוח בקרב האוכלוסיה, וככל שהאסלאמיזציה תלך ותעמיק כך יקשה על הקהילות המוסלמיות בבריטניה להפוך לחלק אינטגרלי מהחברה הבריטית. הדאגה נובעת מהחשש שכל זמן שהציבור המוסלמי נותר בתוך מובלעות תרבותיות עלולים להיווצר חיכוכים אלימים בינו לבין הממשלה וזרועות אכיפת החוק.

הקרב על הנוער; צעירים מוסלמים בבריטניה. צילום: Charles Roffey CC BY-NC-SA 2.0
הקרב על הנוער; צעירים מוסלמים בבריטניה. צילום: Charles Roffey CC BY-NC-SA 2.0

"טרוריסטים פראיים", "שטנים אנושיים"

הדברים הללו מצטרפים לתופעות נוספות של אסלאמיזציה המתרחשות בבריטניה, ובראשן הסכמת המדינה להקמת מערכת משפט אסלאמית שתפעל על-פי השריעה בסכסוכים בין מוסלמים, ובמיוחד בענייני משפחה. הסכמת המדינה נובעת מהתפיסה שניתן לקיים בממלכה המאוחדת מערכת רב-תרבותית שבה כל קהילה מנהלת את חייה באופן אוטונומי, מבלי שהמדינה נזקקת להתערב בענייני התרבות שלה.

אתר 'אילאף' – עיתון ערבי ברשת – הביא את הסיפור הזה ואפשר לקוראיו להעלות את הערותיהם. בחרנו להביא לפניכם נוסח מלא של שלוש מביניהן, שבלטו באופן מיוחד. יש לקחת בחשבון שמי שמזדהה בשם אסלאמי יכול לעשות זאת כדי ליצור רושם שהוא מוסלמי, למרות שהוא יכול להיות בן דתות אחרות. לא נגענו, רק תרגמנו ובסוגריים הערותינו:

פארוק (שם מוסלמי) מלבנון כותב:

הזמן הולך ותם. הבעיה הגדולה המכבידה על עבודת ארגוני המודיעין המערביים היא הכללים והמגבלות הקשורים עם זכויות האדם, אשר נראה שהם פועלים לטובת תאים רבים מספור של טרוריסטים פראיים, הפועלים יומם ולילה כדי לבצע שטיפת מוח לצעירים בני הדור השני והשלישי של מהגרי המדינות האסלאמיות, ומבטיחים להם בתולות ונערים, ונהרות של יין ודבש (בגן העדן). על השלטונות במדינות המערב להתגבר על כמה חוקים, כדי לפגוע באנשים שאין להם שום חוק מלבד חוקי הג'ונגל.

מוחמד (שם מוסלמי) כותב:

זו רק ההתחלה. הטעות הגדולה ביותר שביצעו ממשלות בריטניה זו אחר זו היא הענקת אזרחות בריטית לסוג הזה של חולי נפש, רדיקלים מבחינה דתית, מבלי שהציבו תנאים שיחייבו את כל מי שמבקש אזרחות בריטית לקיים אותם. סיבה נוספת היא שממשלות בריטניה לא ניסו להגביל את התופעה הזו מתחילתה, וזו גדלה ותפחה עד שהתגלתה ברבים. בנוסף, בריטניה העניקה מקלט למוסלמים רדיקלים רבים כמו גם ל'אחים' (המוסלמים) הפושטים רגל, השטנים האנושיים. לכן, אל לנו להתפלא על כך שהיום הם חושפים את שיניהם ומכריזים בגלוי את מה שהם חושבים לגבי עתיד הדורות הבאים בבריטניה. כל הסטטיסטיקות מוכיחות שהם יהיו רוב תוך שנים מעטות, ומכיוון שבבריטניה שולטת מערכת דמוקרטית לא תהיה לעם הבריטי הנוצרי ברירה אלא למסור את הדגל לטרוריסטים הללו כדי שיובילו הם את בריטניה אל העתיד. מה שהרדיקלים הללו חושבים גדול הרבה יותר ממה שעולה עכשיו, שכן מטרתם הסופית היא להפוך את בריטניה לפקיסטאן חדשה, עם כל המאפיות, השחיתות הפוליטית, המנהלית והביורוקרטית.

אם יישארו החוקים הבריטיים כפי שהם כיום, הם יצליחו בכך בתוך שנים מעטות ויגיעו עימותים שותתי דם אתם בעתיד, שכן הסוג הזה של בני אדם, אם הם לא מצליחים להגשים את מטרתם בדרכי שלום, הם נוקטים אלימות דמים המצויה בהם מטבע בריאתם ובגנים של התורשה שלהם. אם בריטניה רוצה להימנע מכך, עליה להתחיל בחקיקת חוקים ותקנות נוקשים, שיבטיחו שבריטניה תישאר מדינה חילונית, שבה הדת מופרדת מהמדינה. לדעתי אין דרך לטפל בכגון אלה חוץ מהחרמת האזרחות הבריטית מהם והחזרתם אל גן העדן הדמוקרטי הפקיסטאני אשר אין דומה לו בכל ארצות העולם. הם ראויים לכך לחלוטין, שכן יש חוקים שנקבעו במיוחד לסוג כזה של אנשים שלא מכירים בחרות המחשבה אלא אם חרות זו מתאימה לאורח חייהם ומשרתת את האינטרסים של המחשבות החולניות שלהם בלבד.

"אחד שאוהב את המערב" כותב:

המותר והאסור הפכו למהתלה. חיזרו אל ארצותיכם האסלאמיות ותיהנו ממסגדיכם, מאהליכם, מגמליכם ומהנפט שלכם.

הדברים נכתבו בערבית, כנראה על-ידי אנשים ממדינות ערב שהיגרו לבריטניה לא כדי להישאר במובלעת אסלאמית אלא כדי להשתלב בחברה הבריטית ולאמץ את ערכיה ומושגיה, חוקיה ומנהגיה. דבריהם מעידים על כך שציבור המהגרים ממדינות מוסלמיות למערב אינו עשוי מקשה אחת, אלא יש בו שונות גדולה, בין אלו המעוניינים להשתלב בחברה הקולטת ובין אלו שיעשו הכול – כולל אלימות – כדי למנוע ממוסלמים שהיגרו למערב להשתלב בחברה החדשה ובתרבותה. הקיצוניים מבקשים לכפות חינוך אסלאמי נוקשה, כדי לוודא שגם ילדיהם יישארו נאמנים לאסלאם ולא למדינה הקולטת ולערכיה.

אסלאם אחר; מצעד גאווה מוסלמי באנגליה. צילום: Peter aka amenoprojectors CC BY-SA 2.0
אסלאם אחר; מצעד גאווה מוסלמי באנגליה. צילום: Peter aka amenoprojectors CC BY-SA 2.0

לא מקשה אחת

הקונפליקט מצוי בתוך החברות האסלאמיות החיות באירופה, וניתן להניח כי הוא יורד גם לרזולוציה של משפחות חצויות בין בן אחד המשתלב בחברה ומצניע את האסלאם שלו, ובין בן אחר המקפיד לשמור על זהותו, ערכיו ותכונותיו, כדי לא להשתלב יותר מדי בחברה המקומית.

הקונפליקט הזה, בין המגמות השונות, מוצא את ביטויו גם בסכסוכים יומיומיים על מינוי אימאמים במסגדים, על תכני דרשות במסגדים, על חומר המחולק בהם, על לבוש של צעירים וצעירות, על התנהגותם במרחב הציבורי, בנוסף לתכנים במערכת החינוך.

חיי המהגרים האסלאמיים למערב אינם קלים. רובם הגדול ברחו מארצות שהמרחק ביניהן ובין הגיהנום קצר מאוד, ראו דוגמת סוריה ולוב. מה שמתרחש כיום בבריטניה, ובמיוחד לאור התחזקות הימין האירופי, איננו מקל על הקהילות האסלאמיות וגורם להגברת המתח בתוך אירופה. מתח זה מוצא את ביטויו גם באלימות ובג'יהאד נגד כל מי שאיננו מקבל את כללי השריעה האסלאמית, גם אם הוא מוסלמי.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

2 תגובות למאמר

  1. תיאור יפה למציאות הקיימת לא רק בבריטניה אלא כמעט בכל ארצות אירופה. הבעיה היא בכך שהשלטון באותן מדינות בוחר להתעלם מהתעצמות הקיצוניות המופצת על ידי אותם פנטים מוטרפים.
    את יתר הדתות הם חוסמים בקלות וללא כל התנגדות ובמקרה של האיסלאם הקיצוני כנראה שהם רוצים יותר את הנפט הסעודי ודומיו מאשר דאגתם לעתיד ילדיהם ונכדיהם.
    דימוקרטיה שלא יודעת להתגונן מפני דורשי רעתה אינה דימוקרטיה אמיתית כי היא איננה דואגת לשמר את אורח החיים הסביר והרגיל של אזרחיה, ובמיוחד תופעת הכפייה הדתית הקשה והפחדים ואף האלימות שנוקטים בה אותם קיצוניים.
    קל מאוד להסתתר ולעטות בגדי הדימוקרטיה המזוייפת מאשר להתמודד עם בעייה כואבת זו.
    כפי הנראה סופן של מדינות אלה נחרץ מראש במידה ולא יתעוררו ויפה שעה אחת קודם ויבינו שיש לעשות מעשים רדיקליים כנגד חלאות אדם קיצוניים אלה.
    ומה מטריד יותר אותן ממשלות ומדינות: חרם על מוצרי יו"ש מישראל, ואיזה יחס זוכה לו איזה רוצח נתעב או חבר בארגון טרור הפוגע בנפשם של הישראלים, או שקרים ופרופגנדה של איזה חבר או חברת כנסת ערבים בישראל ואפילו איזה פליט שעזב את מדינת ישראל עם הקמתה כי בפועל איננו תושב של מדינה זו במקור, אלא היגר אליה בתקופת המנדט בחפשו עבודה וחיים טובים, ומסיבות ידועות וברורות שימרו אותו במעמד פליט אפילו במדינת המוצא שלו. ואצלם אפילו חיילים נרצחים ונערף ראשם באמצע הרחוב לא זוכה למענה הולם כנגד כל אותם קיצוניים ומסיתים.
    על אירופה כבר וויתרנו מזמן כמגינה על זכויות אדם כל עוד הם לא של אלה שמספקים נפט או שלוחיהם.

  2. הבעיה האמיתי של האירופאים זה שהם מפחדים להעליב את המוסלמים. הם רוצים להיות פוליטיקלי קורקט. צריך לקרוא לרוע בשמו. האסלם. אסלאם שפירושו שיעבוד. האסלאם שרואה בעצמו דת עליונה על כל הדתות וקורא בקוראן להשמיד את הכופרים. כל מקום בעולם שיש בו סכסוך יש בו מוסלמים.
    הם לא מחפשים להשתלב ממש לא. הם מחפשים להשתלט. לא צריך ללכת רחוק. מה שקורה עכשיו באירופה כבר קרה בלבנון לפני 20 שנה והנה לבנון היום התוצאה לפניכם. ממדינה נוצרית עם רוב נוצרי הם הפכו למדינה מוסלמית שנשלטת על ידי חיזבללה. צריך להפסיק להתנצל (מר חוסיין אובמה) ולהתחיל לפעול. אם אתה רוצה להיות אזרח של מדינה נוצרית או יהודית כדאי שתהיה אחד מהם ותקבל עלעצמך את כל החובות ואת כל החוקים של אותה מדינה. לא