אירופה עדיין לא עברה את נקודת האל-חזור

פרופ' רפאל ישראלי התריע כבר לפני שנים על הפלישה המוסלמית באמצעות הגירה: "מיעוט מוסלמי של 10 אחוז מהאוכלוסיה מעמיד בסכנה את המדינה".

פרופ' רפאל ישראלי התריע כבר לפני שנים על הפלישה המוסלמית באמצעות הגירה למדינות המערב: "מיעוט מוסלמי של 10 אחוז מהאוכלוסיה מעמיד בסכנה את המדינה" • אסלאם מתון? ההגירה היא חלק מג'יהאד "בדרכי שלום" • אם פעם האשימו אותו בגזענות, היום רבים כבר מבינים שהוא צדק • ובכל זאת, אירופה לא אבודה: "ההתפכחות מתרחשת לאיטה, אך קיימת"

הפיצוץ בלתי-נמנע; פרופ' רפאל ישראלי. צילום מסך מערוץ היו-טיוב של אוני' בר אילן
הפיצוץ בלתי-נמנע; פרופ' רפאל ישראלי. צילום מסך מערוץ היו-טיוב של אוני' בר אילן

בשנת 2007, כשהיה בשנת שבתון, הוזמן פרופסור רפאל ישראלי להרצות באוסטרליה. במהלך ביקורו הוא התראיין לעיתון יהודי-אוסטרלי ונשאל ביחס למיעוט המוסלמי במדינה. ישראלי הסביר, כי כאשר מגיעים למסה קריטית של 10 אחוזים או קרוב לכך באוכלוסייה, כמות כזו מעמידה בסכנה את המדינה. "אצלנו במדינת ישראל יש כ-20% מוסלמים אז הסכנה הרבה יותר חמורה", אמר אז. הכתב שאל מה לדעתו יש לעשות במידה והמצב באוסטרליה יתקרב לכך, וישראלי ענה כי אינו פוליטיקאי אלא חוקר ש"מצלם מצב, מנסה להבין אותו ולנתח אותו". הכותרת שנבחרה לכתבה הייתה: "אזהרה לאוסטרליה: הגבילו את הגירת המוסלמים".

"במשך חודש שלם, כל אמצעי התקשורת המקומיים עשו מזה רעש גדול", מספר ישראלי ל'מידה'. הארגון היהודי המקומי שהזמין אותו להרצות, התנער ממנו בפומבי. חלקם אף צולמו בטלוויזיה מתחבקים עם מוסלמים, וטענו כלפיו ש"הגזען הזה לא מדבר בשמנו". "קבוצה אחרת של יהודים, שהבינו שאני אומר דברים של טעם, הזמינו אותי להרצות במקום האחרים שביטלו", נזכר ישראלי. לאחר אירוע השתלטות המחבל על בית קפה בסידני, הוא שוחח עם טלי ליפקין שחק בראיון לגלי צה"ל. "היא שאלה אותי: 'כשאתה מזהיר ממיעוט אסלאמי, אתה מבין שזה נשמע גזעני?'. ואני עניתי: חוות הדעת שלך מבוססת על תקינות פוליטית, כי זה נשמע לא יפה. העמדה שלי, כמי שכבר מעל לעשור עוסק באסלאם באירופה, מבוססת על מחקר".

הכללה של אוכלוסיית מיעוט שלמה כסכנה, טוענים רבים כיום בעולם, זו גזענות.

"אלו דברי הבל. האסלאם היא דת, לא גזע. היא אפילו רב-גזעית: מהשחורים של מאלי ועד הבוסנים הבלונדינים. לומר שלצאת נגד האסלאם זה גזענות – זו טענה שטותית כשלעצמה. שנית, יש הרבה מוסלמים שהם שוחרי טוב או לפחות ניטרליים, אבל גם הם לא שוללים את העקרונות של האסלאם. אני לא מדבר נגד אסלאם. אני מדבר נגד המעשים של המוסלמים הקיצוניים. בניגוד למה שמקובל בעולם, הם לא 'פושעים' ולא 'מתאבדים'– הם באים להרוג אחרים ולהקריב את עצמם. אלו שטוענים שאסור להכליל– זה נכון. גם אני לא מכליל. ודאי שבקרב המוסלמים יש שבאים רק לשפר את מצבם הכלכלי ולא יותר. אבל, בכל מסה של קהילה מוסלמית צומח גרעין של מוסלמים קיצוניים. אלו אינם ממציאים דת חדשה, אלא משתמשים במושגים קיימים ופועלים לאורם".

הסכנה מתחילה כשהמסה נהיית קריטית; מוסלמים בתפילה. צילום:  PnP! CC BY-NC-ND 2.0 דרך FLICKR
הסכנה מתחילה כשהמסה נהיית קריטית; מוסלמים בתפילה. צילום: PnP! CC BY-NC-ND 2.0 דרך FLICKR

ג'יהאד: אין איסלאם אלטרנטיבי

כשפרופ' ישראלי אומר שהוא מבסס את דבריו על מחקר, יש לו על מה להסתמך. כדי להקיף את הרזומה האקדמי המלא שלו צריך מאמר בפני עצמו. בספטמבר הקרוב ימלאו לישראלי 80 שנה, בהם הוא הספיק לכתוב ולערוך מעל ל-20 ספרים ויותר ממאה מאמרים שונים. לצד ההיסטוריה של האסלאם, הדוקטורט שלו כלל גם לימודי סינית, מה שפתח בפניו אופק מחקרי רחב המתפרש מאסיה שבמזרח ועד מרוקו שבמערב. במהלך הקריירה שלו, ישראלי שימש גם כיו"ר המחלקה ללימודי מזרח אסיה באוניברסיטה העברית בין השנים 1996-1992, וכיום הוא פרופסור אמריטוס, עמית מחקר במכון טרומן. אך כוחו עוד במותניו. בימים אלו שוקד ישראלי על הוצאה לאור של מספר חיבורים במקביל, כאשר המרכזי שבהם רלוונטי ביותר לאירועים הפוקדים בימינו את המזרח התיכון בכלל ואת צרפת בפרט.

המחקר החדש של ישראלי עוסק בתנועות הרדיקליות האסלאמיות בעולם, ובמרכזן דאע"ש. בספרו הוא מפריך את הטענה לפיה יש אסלאם רדיקלי ואסלאם מתון, הנשמעת ביתר שאת בימים אלה, בפי גורמים שונים – ערבים, מוסלמים ומערביים כאחד.

"יש רק אסלאם אחד", הוא קובע. "יש מוסלמים קיצוניים ומוסלמים מתונים, אבל הרעיון, הדת, הדוקטרינה האסלאמית היא אחת. אתה יכול לדבוק בה ולבצע אותה ואתה יכול שלא לבצע אותה. כמו שיש יהודים שהולכים לבית כנסת ויש יהודים שלא הולכים. אבל אלו האחרונים לא ממציאים יהדות אלטרנטיבית".

כשאתה אומר "אסלאם אחד", למה הכוונה? לכאורה, זוהי דת הנתונה לפרשנות של זרמים שונים, ככל הדתות.

"באסלאם יש יסודות ועקרונות שמקובלים על כל מוסלמים, ביניהם חמשת עמודי האסלאם שכל מוסלמי מאמין בהם [עדות, תפילה, צום, צדקה ועלייה לרגל – א.ג]. אחד מהעקרונות הללו,החשוב לעניינינו, הוא הג'יהאד. אף מוסלים בעולם לא יאמר לך שזה לא יסוד חשוב. אלא מה, המוסלמים המתונים יאמרו שלא הגיע הזמן לבצע אותו מסיבות פרגמטיות ואילו המוסלמים הקיצוניים יאמרו שמאחר וזה ציווי של הקוראן יש לבצע אותו, ואם נופלים תוך כדי אז המקום בגן עדן מובטח".

אובמה ונשיא צרפת הולנד אמרו לאחרונה שדאע"ש והטרוריסטים זה לא אסלאם.

"הם לא מבינים, ולא יודעים על מה הם מדברים. יש להם כנראה יועצים שכותבים להם שטויות. צריך לעשות סדר במינוחים. למשל, מה שאומרים במערב 'מחבלים מתאבדים'. אין התאבדות באסלאם. מבחינתם הם הולכים ומתים על 'קידוש ה". זה שונה מהתאבדות, שאותה אפשר לבצע לבד בבית. כשבוקו חראם, אל-קאעידה ואחרים מעודדים את האנשים שלהם להסתכן, הם שולחים אותם להרוג את הכופרים, לא להתאבד. זוהי הקרבה עצמית. לכן, כל הדיון הזה פשוט משגע אותי כל פעם מחדש. אנשים שאין להם מושג חוזרים על אותם הדברים. גם אצלנו המון פרשנים חוזרים על הדברים האלה".

ומה לגבי מי שטוען שבימינו הג'יהאד הוא "הג'יהאד הגדול", קרי: אמצעי לשיפור עצמי-פנימי, או כל פרשנות מתונה אחרת?

"כשאומרים שה'לא-קיצוניים' הם שוחרי שלום, זה פשוט לא נכון. כל תולדות האסלאם הן במלחמה. אין ג'יהאד בדרכי שלום. יש הרבה פרשנים אסלאמיים שאומרים היום שההגירה לאירופה היא ג'יהאד בדרכי שלום. כך, לאט-לאט מאסלמים את הארצות הללו, וזהו ג'יהאד כשר למהדרין. הלוא מנהיגים אסלאמיים, שרבים מהם מצוטטים בספרים שלי, אומרים בפירוש ש'אנחנו באנו לאירופה כדי לאסלם אותה', לא כדי להפוך לאירופאים. אך משום מה הקולות הללו נדחקו הצידה. לא נעים לשמוע. היום קורה מה שקורה, ופתאום כולם מופתעים: 'איך יכול להיות שנותנים להם מותרות וחיי שפע, והם יוצאים לעיראק כדי להילחם ולהיהרג?'. הם לא מבינים שלא הכל חומרי, ולא כולם מתנהלים לפי השיקול המערבי. השיקול שלהם הוא רוחני, אחר. לכן,חשוב מאוד להכיר את החוקים שלהם, כיוון שיש הרבה בעיות עם התפיסה המושגית. המילים מצביעות על תכנים, ואם משתמשים במילים הלא נכונות נכנסים לתסבוכות שאתה בעצמך לא מוצא את פירושן".

אין ג'יהאד בדרכי שלום; המרכול היהודי שנפגע בפיגוע בפריז. צילום: סרג' אתאל, פלאש90
אין ג'יהאד בדרכי שלום; המרכול היהודי שנפגע בפיגוע בפריז. צילום: סרג' אתאל, פלאש90

זו לא הכלכלה, טמבל

אחד מאותם מנהיגים אסלאמיים שמזכיר ישראלי הוא מוסטפה כאמל מוסטפה, הידוע יותר בכינויו "אבו חמזה". האימאם הרדיקלי עמד בראש מסגד פינסבורי פארק שבלונדון, ושמו נקשר עם הסתה חמורה וסיוע לטרור. במשך שנים הוא נרדף על-ידי הרשויות בבריטניה, נעצר ונכלא מספר פעמים, לפני שהוסגר לארצות-הברית. ממש בימים האחרונים, ב-9 בינואר הוא נשפט למאסר עולם בשל מעורבותו בחטיפת תיירים מערביים בתימן בשנת 1998, שהסתיימה במותם של חמישה מהם.

על-פי החשדות, אבו חמזה גייס מוסלמים ושלח אותם להתאמן בפקיסטאן ואפגניסטאן. הללו חזרו לאחר מכן לאנגליה. קבוצה מהם אחראית למכה הקשה ביותר שסבלה לונדון מאז מלחמת העולם השנייה, בה נרצחו 52 איש בשורה של פיצוצים ברכבת התחתית בשנת 2005. "בספר שאני פרסמתי בלונדון, שלוש שנים לפני האירוע, כתובים השמות של מבצעי הפיגוע, וביניהם גם אבו חמזה", מספר פרופ' ישראלי. "כתבתי מאיזה מסגד הם הגיעו, מספר האנשים שגוייסו ונשלחו לאפגניסטאן". לאחר הפיגוע, ישראלי אף שלח מכתב אישי לטוני בלייר, בו הוא הסביר את הדברים שנאמרו לעיל. הוא קיבל חזרה מכתב תודה, אך כפי הנראה הלקח לא ממש נלמד.

עובדה חשובה שיש ללמוד מאותו אירוע היא, שאותם צעירים לא הגיעו מעוני ומצוקה כלכלית. "אלו היו צעירים מצליחים, משכילים, שהלכו וסיכנו את חייהם למען עקרונותיהם. גם אצלנו ישנם אנשים רבים –  כמו שמעון פרס, למשל –שאומרים שזה עניין כלכלי-סוציאלי. והרי איזה סוג של צעיר ילך ויתאבד? אבל כפי שהסברתי, הם לא 'מתאבדים'. הם אומרים: 'אם רק נעזור להם כלכלית –הכל יסתדר'. אלו דברי הבל. בן לאדן היה איש עני? היו לו מיליארדים, לא מיליונים. יכול היה לחיות בארמון בסעודיה כמו בני משפחתו, אך הוא העדיף לחיות במערה ולהיות נרדף על-ידי האמריקנים 10 שנים עד שנהרג. זו בעיה כלכלית? משמע, יש אנשים שבשבילם האידיאולוגיה והג'יהאד הרבה יותר משמעותיים מאשר התיאוריות הכלכליות והסוציאליות הללו שאנשי המערב הוגים בהם יומם ולילה".

אחרי הפיגוע בצרפת שמענו גינויים מפתיעים גם מחזבאללה וגם מחמאס. אתה רואה כאן ניסיון להציג את עצמם כ"מתונים" לעומת "הטרוריסטים הרדיקליים"?

"בוודאי. יש מנהיגים שאומרים שההגירה לצרפת או למדינות אחרות הוא חלק מאותו ג'יהאד בדרכי שלום. כדאי להזכיר או להבהיר, עבור מי שלא מכיר את ההיסטוריה: זהו הניסיון השלישי בהיסטוריה לפלישה אסלאמית לאירופה. הראשון התרחש במאה השביעית, כאשר מוסלמים מצפון אפריקה פלשו לחצי-האי האיברי ולצרפת, וכבשו חצי ממנה. אחרי שנדחקו חזרה, הם נשארו בספרד עד שגורשו במאה ה-15. באותה שנה בדיוק, היה ניסיון בכיוון השני – האימפריה העות'מאנית פלשה לאירופה, ושם הם הצליחו והתיישבו, עד שגורשו במלחמת העולם הראשונה. עכשיו זה הניסיון השלישי, שמתבצע בפרקטיקה אחרת.

מרכז גיוס ג'יהאדיסטים במרכז לונדון; מסגד פינסבורי פארק. צילום: Salim Fadhely cc by sa 3.0 via Wikimedia Common
מרכז גיוס ג'יהאדיסטים במרכז לונדון; מסגד פינסבורי פארק. צילום: Salim Fadhely cc by sa 3.0 via Wikimedia Common

"זה לא מקרי שבהולנד, ספרד, שוודיה, גרמניה ועוד מדינות אירופה צומחות תנועות אסלאמיות שמנהיגיהם לא מקבלים את התרבות המקומית. הם מתארגנים לתנועות קיצוניות, ועושים מה שהם עושים. נכון שיש הרבה מאוד מוסלמים – אף אחד לא יודע לומר בדיוק כמה – שבאו לשפר את תנאי חייהם. אבל ברגע שהם הופכים למסה גדולה–כ-4מיליון בגרמניה,8-7 מיליון בצרפת, 4-3 מיליון באנגליה– ברגע שיש מסה גדולה אז בתוכם יש אימאמים שמלמדים אסלאם – לא אסלאם 'קיצוני' – ואחדים מהם מפרשים אותו בצורה הקיצונית ביותר. למשל, אימאם בא ומסביר שהקוראן (אללה) אמר שהיהודים הם צאצאי הקופים והחזירים. אז הרבה מוסלמים לא מתייחסים לזה. אז כתוב. אך יש את החלק הקטן שאומר – אם הקוראן אומר, אז היהודים הם תת-אדם וצריך לחסל אותם. לא קיים אסלאם רדיקלי. קיימים מוסלמים רדיקליים".

אז מה עם "דת השלום" וכל שוחרי השלום מקרב האיסלאם שזוכים לבמה בתקשורת ובזירה המדינית?

"אין דבר כזה. בקוראן כתוב: אם תראה יהודי או נוצרי תהרוג אותו. רוב המוסלמים לא עושים את זה כי אז יזרקו אותם או יחסלו אותם. אבל כשיש להם אפשרות לעשות את זה, כמו במרכול בצרפת, אז עושים את זה.

"חיזבאללה וחמאס גינו את הפיגוע לא בגלל שאסור לבצע מעשים כאלו. הם מבינים שאם הם ינקטו בשיטה הזאת אז ינקו את אירופה מהמוסלמים. הם רוצים להתחיל לעשות את הדברים האלה כאשר הם יהיו רבים יותר. כבר היום באנגליה וגרמניה בתי משפט מתחשבים בחוקי השריעה. הם מבינים שהאסלאמיזציה של אירופה יכולה להתבצע רק בדרכי שלום. כאמור, הם לא ממציאים דת חדשה, ולא מוסיפים אף עיקרון אחד שאינו בדת הבסיסית. כנ"ל לגבי ערביי ישראל – אם הייתה להם הזדמנות היו מחסלים את ישראל. אבל הם יודעים שאם הם יתקוממו הם יחוסלו, כמו שפעם אמר ראש הממשלה שמיר".

האם יש קשר בין מגמת האפולוגטיקה המערבית-אירופית לבין גל ההכרה במדינה פלסטינית?

"יש שייכות עצומה בין הדברים, מכיוון שכל הארצות האלה באירופה יש להם קהל בוחרים מוסלמים הולך וגדל. הרי ידוע שיש אזורים שלמים בצרפת שאף נציג לא יכול להיבחר בלי תמיכה של המוסלמים, במקומות מסויימים שבהם יש מסה גדולה. מדובר בעיקר על מפלגות השמאל, היום אלו הסוציאליסטים, שמקבלים את קולות המוסלמים ובלחצם הם נוקטים מדיניות פרו-מוסלמית, פרו-ערבית, פרו-פלסטינית.

"ומעבר לכך, הרי אם (פרנסואה) הולנד מחליט לצאת ולהילחם בכל מקום שהוא – במאלי או ניג'ר, למשל, או לשלוח טייסות לעיראק ולסוריה– הוא חייב לומר שאין לו שום דבר נגד אסלאם, אלא רק נגד טרוריסטים. ואיך הוא יעשה את זה? הדבר היחיד שבו הוא יכול להביא זאת לידי ביטוי זהו הסכסוך הישראלי-פלסטיני. הרי מה הם יעשו? יתמכו בגלוי בקטאר, או בבחריין? ישראל והפלסטינים זה הסכסוך הכי טרי והכי מלבב בעיניהם, כי הוא מאפשר להם אפשרות יומיומית להפגין את הנטיות שלהם. לכן, אין לי ספק שהעניין הפלסטיני מהווה חלק מהעניין. זאת, צריך להדגיש, אלא אם כן ישראל תחליט לנקוט פעולה חד-משמעית, חדה ובהירה ביחס לפלסטינים. כל עוד אנחנו נגררים– שתי מדינות, לא שתי מדינות – אזי אנו פותחים פתח לאירופים לנקוט בעמדותיהם העצמאיות. וזה עוד ימשיך להחריף".

לא מבינים על מה הם מדברים; אובמה ופרנסואה הולנד. צילום: מחלקת המדינה האמריקנית
לא מבינים על מה הם מדברים; אובמה ופרנסואה הולנד. צילום: מחלקת המדינה האמריקנית

אירופה מתעוררת לסכנה

למרות הכל, פרופסור ישראלי אינו מאמין שאירופה עברה את נקודת האל-חזור. הוא מזהה תחילתו של תהליך התעוררות, שמתבטא גם בעלייתן של מפלגות ימין שמרני לא-קיצוני – כמו זו של ח'ירט וילדרס בהולנד, יוקי"פ באנגליה ושל היינץ כריסטיאן שטראכה באוסטריה – גם בהפגנות אנטי-אסלאמיות גוברות וגם בערנות גוברת בקרב הקהל הרחב. עיתונאים והוגים כמו אוריאנה פלאצ'י ובת יאור, שהזהירו מפני התגברות האסלאם באירופה במשך שנים ארוכות, זוכים לעדנה מחודשת. 'אחרי האירוע בסידני', הוא מספר, 'עשרות ואולי מאות אנשים התקשרו אלי ושאלו: איך ידעת? עכשיו, גם אנחנו יודעים'. ההתפכחות מתרחשת לאיטה, אך קיימת".

"כפי שהסברתי", מסכם ישראלי, "עד 10 אחוזים מהאוכלוסייה, ואפילו 20 אחוז מהאוכלוסייה הם עוד יכולים לעשות משהו. אבל חשוב לזכור שזו לא רק הדמוגרפיה. לא ייתכן מצב שבו מדינה מאפשרת, בתמיכת פוליטיקאים ואינטלקטואלים, שפיטה על-פי חוקי השריעה. מדינה שאין בה מערכת חוקים אחת גוזרת על עצמה כלייה. למשל, באנגליה יש המון רצח על כבוד המשפחה. הרבה פעמים מעלימים עין ומצדיקים זאת באמתלה של רב-תרבותיות והרצון שלא לכפות על המוסלמים דבר שהוא זר להם. אבל אם מתחילים לגלות הבנה לדברים האלה במקום לנקוט בהם יד קשה וחמורה – כולנו יודעים לאן זה מתקדם".

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

14 תגובות למאמר

  1. רק במזרח אירופה המצב מבחינת הנוצרים עדיין טוב.
    מצד שני, רמת החיים שם רחוקה מלהתאים לאנינותם של המערב אירופאים.
    נו טוף. הם יאכלו מה שבישלו.

    השלב הבא לאחר כיבוש אירופה – כיבוש צפון אמריקה.
    בעצם, דטרויט כבר נכבשה ע"י המוסלמים. רק שאף אחד לא מעז לדבר על כך.

  2. הפוליטיקאים לא יכולים לצאת נגד המצביעים.
    הממשלה לא יכולה לנקוט אמצעים נגד אוכלוסייה ענקית.
    מה שכן הם יעשו זה יותר אבטחה.מודיעין.
    אבל האוכלוסייה המוסלמית גדלה ומתרבה.
    הלבנים הנוצרים מהגרים פנימה והחוצה.
    ואין מוצא כי הם לכודים בתרבות שמאלנית
    שמשמידה את עצמה.
    המהגרים האירופאים יברחו לארהב.קנדה.אוסטרליה.ניו זילנד.
    והמדינות האלה ירויחו הגירה לבנה שתחזק את הרוב.
    על מדינות אירופה לקלוט מליוני מהגרים נוצרים
    שחורים.לטינים.ולא מוסלמים מכל העולם.

  3. נוצרים שוחרי שלום??
    עד לפני כ60 שנה כל המזרח התיכון , אפריקה וחלקים נרחבים במזרח הרחוק היו כבושים ע"י דת השלום וחוסר האלימות שייסד הבחור מנצרת.
    במאה הקודמת וגם כיום המשטרים האלימים ביותר היו חילונים – הקומוניזם המזרח אירופי , הקומוניזם הסיני והנאציזם\פאשיזם לסוגיו.
    לאורך כל ההיסטוריה מנהיגים מעמים, עדות, ושאר ירקות שונים ניצלו את מצוקות היום יום של האדם הפשוט כדי לרתום אותו למען מטרותיהם המגלומניות והשלטת רצונותיהם הנעלים על הכופרים.
    גם הדת היהודים התחילה כשנביא עירקי שמע קולות שאמרו לו ללכת לכבוש חלקים במערב (כיום א"י). אח"כ צאצאיו יחזרו ממצרים ויכריתו את עמי כנען.
    מדינה יציבה צריכה אתוס פנימי משותף וכח מספיק כדי למנוע משכנותיה לרצות לממש את שאיפות ההתפשטות שלהן.
    האם האסלם אלים יותר מהנצרות, יהדות , שינטו, קונפוציאניזם?
    אולי בכתבים השונים יש הבדל –
    כשזה מגיע לפוליטיקאים, מלכים, כוהני דת ושאר אנשים המתפרנסים מעמלם של אחרים דרך מנגנון מדינתי מלחמה, והסתת ההמון נגד האחר הם לחם חוקם.

    1. הנצרות למדה, בדרך הקשה, אחרי שתי מלחמות עולם איומות, שהשלום עדיף. היהדות למדה זאת עוד לפני כן, אחרי מרד בר כוכבא – גם בדרך הקשה.
      האיסלאם עוד לא למד. וכן, הוא אלים יותר מהנצרות, הבודהיזם, או כל דת אחרת – תעבור בעולם סכסוך סכסוך ב-30 השנה האחרונות, ברוב הסכסוכים האלימים תמצא צד מוסלמי אחד לפחות.

  4. יש קו דק בין לאומנות ללאומיות – בין פכחון פוליטי לגזענות.
    הגבלת הגירה כדי לשמר אתוס פנימי היא דבר הכרחי במבנה של מדינות לאום.
    ביטול מדינת הרווחה זה דבר מצוין גם למהגרים, גם לותיקים וגם לשילוב בינהם.
    דווקא אלו הדוגלים בלאומיות בריאה צריכים להזהר שבעתיים מהכללות וגזענות.
    המהפכה הצרפתית המהוללת ערפה לא פחות ראשים מאשר דאע"ש , אבל בנימוס עם גיליוטינה.
    מלחמת האזרחים האמריקאית שנסובה על סמכויות המדינה מול סמכויות השלטון המרכזי לא הייתה מלחמת כריות.
    אחת מהסמכויות שרצו לשמר תושבי ארץ החרות והחופש הייתה הסמכות למדינה לאפשר לאזרחיה להחזיק עבדים אפריקאים שהיגרו אליה מרצונם החופשי בעידוד עדין של הסוכנות.

  5. אז נכון שבמערב לא מבינים את האיסלם, המוסלמים והמנטלית איתה הגיעו לאירופה, אך מההסטוריה האישית של אובמה מצופה היה שהוא כן יבין את תורת האיסלם, ודוקא הוא מעקר את הנושא ע"י הטמטום של התקינות הפוליטית, עד שיש לפעמים הרגשה שמט הוא מוסלמי בסתר..

  6. מגמת השתלטות של האיסלאם באירופה בטווח הרחוק, נכון לעכשיו היא בלתי נמנעת. יתכן ויהיו מגמות בלימה של התפשטות כנגד הג'יהאד העולמים במחוזות מסוימים של היבשת הקטנה הזו,אך זה עדיין לא פותר התגשויות בין הצווליצזיות השונות.

  7. דרוש תיקון: המוסלמים כבשו את ספרד החל מ711 לספירה. כלומר, המאה השמינית ולא השביעית.

  8. לא יכול לפתוח את היום בלי כתבה על הבית היהודי. מחכה בכליון עיניים.

  9. אירופה קורסת אל מול ארה"ב…

    היפוך פרמידת הגילאים יעמיד את האירופים בפני בחירה אכזרית – ללקרוס כלכלית או להפסיק לממן את הקשישים.
    ככל הנראה אירופה לא תעמוד בזה ותהפוך למקום רע והצעירים שלה יברחו לארה"ב לקנדה ולאוסטרליה והזקנים שלה ישארו עם הערבים והכושים.

  10. למה הכוונה ב:
    אנא הסבירו לי

    ישראל והפלסטינים זה הסכסוך הכי טרי והכי מלבב בעיניהם, כי הוא מאפשר להם אפשרות יומיומית להפגין את הנטיות שלהם. לכן, אין לי ספק שהעניין הפלסטיני מהווה חלק מהעניין. זאת, צריך להדגיש, אלא אם כן ישראל תחליט לנקוט פעולה חד-משמעית, חדה ובהירה ביחס לפלסטינים. כל עוד אנחנו נגררים– שתי מדינות, לא שתי מדינות – אזי אנו פותחים פתח לאירופים לנקוט בעמדותיהם העצמאיות. וזה עוד ימשיך להחריף".

  11. גם אנחנו צריכים להיפטר מכל הלאומים השונים בארצנו, רב תרבתיות הינה כישלון מוחלט! על כל עם לגור בארץ משלו.

  12. עי ז להפיץ את הכתבה בכל הארצות בשפות שלהם
    שנית מישה בארץ מוסלמית ורוצה לעשות ג'יהד באירופה או אמריקה או אוסטרליה הוא עושה ג'יהאד דרך דמוגרפיה הוא עובר לארץ נוצרית אשמה עושה יותר ילדים. אם קודם התאפשר לו לגדל 6 ילדים אז בארץ. ערבית יתאפשר לו עוד 6 ילדים.
    מי שאורי לעבור לארץ מערבית אבל לא רוצה לשנות את התרבות הרצינית שלו זה אומר משהו רע.
    הוא עובר לאירופה או אמריקה או אוסטרליה איפה שהתנאים יותר טובים ושם יגדל 12 ילדים וככה הוא
    אם באנגליה השריעה" תופסת זה אסון עתידי מובטח לאנגליה. חוק אחר בתוך המדינה זה מדינה בתוך מדינה. זה מרד