אצל וי-15 אף אחד לא בא, וזה כבר מאוחר

התקליטנית רימקסה בעמדה, ארבעת הצלמים תקתקו והבירות נשפכו ללא הגבלה. רק דבר אחד היה חסר במסיבת ההשקה של וי-15: אנשים שיגיעו לחגוג

איפה האנשים? עוד הפגנה מעוטת משתתפים של וי-15. צילום: תומר נויברג, פלאש90

הכל היה מוכן לכיבושה של ירושלים ע"י פעילי V15, או בשמו המלא "ניצחון 2015". כיאה לארגון "על-מפלגתי", הציבו לעצמם ב-V15 יעד שכל קשר בינו ובין 'המחנה הציוני' מקרי בהחלט: החלפת השלטון. מערך השיווק של V15, שבדומה לכל ארגון שקם באופן ספונטני, ממש יש מאין, זוכה לסיוע נדיב מאחד האנשים הקרובים לנשיא ארה"ב, דאג להפיץ לכל עבר הזמנות למסיבת השקת משרדו המשופץ והחדש במיקום המרכזי ביותר בעיר הבירה.

ב-V15 משתמשים במצוקות הכלכליות של חלק מאזרחי ישראל לצרכי קמפיין 'רק-לא-ביבי', אך נדמה כי לארגון עצמו אין מה להתלונן. מסיבת ההשקה לא היתה זולה במיוחד, וכללה בירות וצ'ייסרים ללא הגבלה, תקליטנית מוכשרת ולא פחות מארבעה צלמים מקצועיים. התפאורה היתה מושלמת לה-מסיבה של העיר, אך למרבה הצער, כמעט אף אחד לא הגיע לחגוג את מאורע ההשקה המשמח, מלבד בודדים מאנשי הארגון, ועבדכם הנאמן. "זה כמו הסצנה של היום הולדת בקיץ של אביה", מלמל אחד הפעילים הצעירים. "כולם מתכוננים למסיבה, אבל בסוף אף אחד לא בא".

שתיקת העמותות 2: "לא לספר לעיתונאים במה אתם עובדים"

בטרם החל האירוע באופן רשמי, התכנסו אנשי המטה בקומה העליונה של המבנה, בעוד על רחבת הריקודים פיזזו להם, בבדידות מזהרת, קבוצה חביבה של בני ובנות גיל הזהב, דוברי אנגלית. לאחת הנשים אף הוצמד מתורגמן סימולטני. האם אלו הדודים העשירים מאמריקה שמושכים בחוטים? ל-V15 הפתרונים.

"אנחנו נהיה מאוד ברורים וישרים בפעילות שלנו", תידרך חגי הירשפלד, ראש המטה הירושלמי של V15 את פעיליו. הירשפלד הוסיף כי "לכולנו יש את אותה מטרה", אך במקרה, או שלא, לא טרח לציין מהי אותה מטרה. בתום התדרוך של ראש המטה, ניסתה אחת ממזכירות הארגון לעודד את אנשי השטח של הארגון כשסיפרה שהמטה הירושלמי של V15 הוא החשוב והגדול ביותר בארץ. המזכירה התפנתה מהחדשות הטובות כדי להזהיר את הפעילים מהסכנות האורבות להן במהלך הערב: אלכוהול ועיתונאים.

"אם יש עיתונאים ששואלים את האנשים שעובדים פה מה העבודה שלכם תתנו להם את המספר של הדובר" תדרכה המזכירה, ובכך רמזה כי הפעילים אינם רק צעירים נמרצים חדורי תשוקה להחלפת השלטון, אלא גם מקבלים כסף תמורת עבודתם. ואז, הנחיתה המזכירה את הפצצה האמיתית: "אל תשתו אלכוהול עד סיום המסיבה, אתם בתפקיד רציני". קשה היה שלא להבחין בפניהם המאוכזבות של הפעילים.

מזהה באופק עוד פרשת עמותות? יצחק הרצוג. צילום: תומר נויברג, פלאש90

המטרה: לסדר לבוז'י תיק בממשלת נתניהו

ירושלים אמנם אינה תל אביב בכל הקשור לחיי לילה, אך בערב חמישי הברים במורד רחוב שמאי היו מלאים מפה לפה באנשים שצפו במשחק היורוליג של מכבי. בקונטרס עגמומי, ברגעי השיא של מסיבת V15 נכחו כ-20 אורחים. פעיל בגיל העשרה ניסה לשכנע עובר אורח מדוע צריך להחליף את ההמשלה. "אין דבר כזה במדינה דמוקרטית שיש אותו ראש ממשלה שש שנים ברציפות", ניסה התיכוניסט להעביר למאזין, המבוגר ממנו בעשרים שנה, שיעור קצר במדעי המדינה. לנוכח התנהלותו של אותו פעיל, לא מן הנמנע שהוא עבר על אזהרת המארגנת לא לגעת באלכוהול. למזלו, בV-15 לא עורכים לפעיליהם בדיקת ינשוף.

מותג הבית של וי-15. כחלון בסיור בשוק הכרמל. צילום: בן קלמר, פלאש90
מותג הבית של וי-15. כחלון בסיור בשוק הכרמל. צילום: בן קלמר, פלאש90

מכיוון שהיו רגעים רבים פחות מוצלחים במהלך הערב בהם הייתי החוגג היחיד (מלבד אנשי הצוות המרובים כמובן) זכיתי לשוחח עם רבים מפעילי הסניף הירושלמי. מדובר בצעירים נחמדים מאוד, אך בניגוד להנחיות של ראש המטה הירשפלד, לא היו ממוקדי מטרה. "אני אישית מתכוון להצביע לבוז'י, אבל הארגון שלנו הוא א-מפלגתי" היתה התשובה שקיבלתי כמעט מכל פעיל ופעילה אותם שאלתי למי הם מתכוונים להצביע בבחירות הקרובות.

חלק מהפעילים אמרו כי יצביעו למרצ, אך דווקא כחלון זוכה להיות מותג הבית של V15. "לא משנה למי תצביע, העיקר שזה יהיה כחלון ושמאלה", אמר לי אחד הפעילים, ושיסה עוברי אורח שטענו יצביעו לבית היהודי. "עזבו את בנט, תצביעו לכחלון!". פעילה אחרת הסבירה לי את סוד קסמו של יו"ר מפלגת כולנו. "כחלון הוא כמו נקניקיה, הוא נמצא בדיוק באמצע בין שני הגושים, ויכול ללכת לכאן או לכאן".

מבעד לאורות הבוהקים של כדור הדיסקו המיושן, ולמוסיקה הרועשת של האמנית מינאז', היו גם פעילים שהבינו את מצבם העגום. "השמאל מאבד גובה, וזו בהחלט גם אשמתנו" הודה אחד הפעילים במלנכוליות, "ברור שבוז'י לא יהיה ראש ממשלה, אבל המטרה זה לפחות שתהיה ממשלת אחדות עם נציגים רבים ממפלגות השמאל".

אם נתניהו יזכה, אולי באמת הם יצליחו לסדר להרצוג תיק בממשלה. לא ברור אם זה היה שווה את המאמץ, אבל אם על זה הדודים מאמריקה כבר שילמו, חבל לאכזב אותם.

מארגון V15 נמסר בתגובה:

אנו מודעים לכך שקמפיין ניצון 2015 הוא הדבר הכי אקטיבי ומעורר השראה במערכת הבחירות. כנראה שהכתב היה נוכח בכלל באירוע של צעירי הליכוד, אחרת קשה להסביר כיצד הוא פספס את אירוע ההשקה של ניצחון 2015 בירושלים שהיה תוסס, דינמי וכלל מאות פעילים ומתנדבים. אנחנו נמשיך לנצח ובימין ימשיכו להתבכיין ולהזות קשרים עם הממשל האמריקני.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

15 תגובות למאמר

  1. הביטחון העצמי העודף הזה יעלה לימין ביוקר. לזלזל ביריב זו תמיד טעות.

  2. הטיעון הכי מצחיק הוא ש"בשום מדינה דמוקרטית ראש ממשלה לא מכהן 6 שנים". אובמה בתפקיד כבר 6 שנים ולפניו עוד שנתיים (טוב, הוא נשיא). אנגלה מרקל בתפקיד כבר 10 שנים (טוב, היא קנצלרית) וסטיבן הרפר ידידנו מקנדה בתפקיד כבר 9 שנים (טוב, קנדה)

  3. שקרים.
    הייתי במסיבה, וכנראה שמר פרדניק ואני נכחנו בשתי מסיבות שונות כי כל קשר בין מה שכתוב כאן למה שאני חוויתי מקרי בהחלט. במסיבה נכחו עשרות רבות של חוגגים (ובהתחשב בגודלו הצנוע של המטה, ששימש בעבר מספרה, מדובר בהישג מרשים) – לא, הם לא קרעו את הרחבה ורקדו עד אור הבוקר, אבל הם בהחלט חגגו, שתו (ולא בחינם, אלא בתשלום, בניגוד לנכתב בכתבה) וקיימו דיונים פוליטיים ערים – בדיוק כפי שהגיוני שיקרה במסיבה מסוג זה.

    האם ייתכן ופעילים צעירים אמרו אמירות קצת מוגזמות? ודאי. הם צעירים ונלהבים, וייתכן ששגו בלשונם. אבל המרחק בין טענות הכתב לבין המציאות בשטח רחוקות להחריד, והמסקנות שהוא מסיק מבוססות, כנראה, בעיקר על הרהורי ליבו.

    1. היו "עשרות רבות" של חוגגים?
      מסיבות של פאב קיבוצי אי-שם בנגב מביא יותר אנשים מזה…וגם שם, פחות ממאה-מאתיים איש לא נחשב להצלחה..
      ובשביל "דיונים פוליטיים ערים" צריך שיהיה לפחות קצת ריבוי דעות פוליטיות, מה שקשה לומר על כל עשרות החוגגים שמצביעים לאותן מפלגות שמייצגות את אותן העמדות.. (ולא, כחלון לא מהווה גיוון רעיוני(
      מה שאתה מתאר זה כמה עשרות פעילים שיושבים ומחליפים ביניהם בכובד ראש את אותה הדעה – תחביב ידוע של השמאל

    2. אתה באמת משווה בין מסיבת קיבוץ להשקת מטה פוליטי? עשרות רבים של ירושלמים אכפתיים הגיעו לאירוע השקה בעידן שבו אחוז ההשתתפות הפוליטית רק יורד והרגש הבולט ביותר בקרב הציבור הוא אדישות. מי שלא מבין עד כמה זה ייחודי שוי15 הצליחו להוציא מהבית בקור הירושלמי כמות כזו של אנשים חי בעולם מקביל, כנראה.
      ולגבי ה"החלפה בכובד ראש של אותה דעה" – ובכן, לא היית שם ולכן מעניין שאתה מרגיש חופשי לתאר בדיוק מה קרה שם. אני דווקא כן הייתי, ומה שאני ראיתי זה צעירים חדורי להט ורצון טוב מדברים עם בקבוק בירה ביד ואש בעיניים עם אנשים שחלקם חולקים את אותה התרגשות, אבל חלקם הניכר דווקא מיואשים ושוקלים שלא להצביע כלל מתוך אכזבה כללית מהמערכת הפוליטית כולה – ועכשיו מתכוונים ללכת ולהצביע מתוך נסיון לשנות. שוב – זה חתיכת הישג.

  4. כעת אני מבין מדוע הדולר והאירו יורדים ביחס לש"ח.
    האירופאים והאמריקאים מזרימים הון עתק לעמותות שמאל כלשהן.
    אגב, בקרוב נתניהו יוכל להתהדר בהורדת אחוז המובטלים במשק. ההפרש בין הודעתו לבין מספר המובטלים שפורסם לפני כחודשיים דומה למספר המועסקים בעמותות שמאל לקראת הבחירות.
    אגב, האם יש מובטלים בין קוראי אתר זה? חשבתי להקים סטארט-אפ, משהו שיפתח תוכנה (או לפחות יתהדר בפיתוח תוכנה) שתאפשר את החלפת השלטון למשהו המתאים יותר לאג'נדות האנטישמיות של האירופאים והאמריקאים. יש בזה הרבה כסף, ולא חייבים ממש לעבוד. מה שחשוב הוא לא העובדות, אלא הניראות (או נרטיב) שלהן.

    1. נקודה מעניינת – מאשימים את נתניהו בפגיעה ביחסי החוץ של ישראל, אבל הוא כנראה מעודד (אולי לא בכוונה) השקעות חוץ גדולות בעמותות פוליטיות בישראל.
      האם מישהו ערך השוואה בין אפיקי השקעות החוץ בישראל? (תעשיה, טכנולוגיה, פוליטיקה…) אולי יחסי חוץ "רותחים" דוקא מועילים למשק 🙂

  5. מי מממן אתכם מידה? עיתונאות עלק, נמאס מהשחיתות אתם מתוזמרים ע"י ביבי. מה קרה לליכוד של פעם? כל הכתבות שלכם מפיצות את השקרים של ישראל היום רק יותר קיצוני.

    1. אני לא חלק מהמערכת, אבל אגיד לך מה קרה לליכוד: הוא הפך למפא"י עם הקומבינות, הג'ובים השחיתות והסוציאליזם. הליכוד היום הוא חסר כל עקרונות. מכיוון שכל מפלגה שפויה חייבת למנוע אירן גרעינית, אתה יכול לראות שלליכוד אין שום דעות. אין סיבה להצביע ליכוד, אולי מלבד זה שמפלגות שמאלניות אחרות הן יותר גרועות.
      אולי כדי לשפר תצביע למפלגת ימין, לשם שינוי?

  6. – ואו – עשרות רבות של פעילים במקום שהיה בעבר מספרה! הימין . בפאניקה אין ספק

  7. לא מבין מה זה הנסיון סילוף/שקר הזה? בשביל מה זה טוב?
    היו שם באיזור ה70-80 חבר׳ה. ניסו להחתים אותי ולא לגמרי הצליחו להסביר למה זה טוב אבל אני בגדול מאמין שהם לא קשורים למפלגות. לא מבין מה זה נותן לכם להשמיץ אותם, סתם נותן להם חשיפה

    1. אתה "לא" יחצן שלהם וממש לא עובד עבורם. איחולי פרנסה לך, ותמצא משהו פחות חולף עם הרוח..

  8. חבל שלא צירפת תמונה. בהנחה שיש להם כ20 איש תחת מקבלי השכר, צפו לכמות תגובות מתאימה שטוענת שאתה שקרן