הפנים האמתיות של מאבק הגז

כשבודקים את הרקע של הפעילים נגד מתווה הגז מגלים שמדובר בפעילי שמאל קיצוני סדרתיים.

כרזות גרוטסקיות, טרמינולוגיה מרקסיסטית, פעילות לריבוי בני זוג ופירוק התא המשפחתי, סיוע למסתננים בלתי חוקיים ושיתופי פעולה עם ארגוני הקרן החדשה • הכירו את הפעילים והארגונים ה"א-פוליטיים" שמייצגים את "הציבור" במאבק הגז

Israelis holding placards as they protest in Jerusalem on July 11, 2015, against the decision by the Israeli government committee approving a plan to allow America’s Noble Energy and Israel’s Delek Group access to Israel’s Tamar and Leviathan offshore natural gas reserves. Photo by Yonatan Sindel/Flash90 *** Local Caption *** ????? ??? ?? ??????? ??? ??? ?????? ?????
הציבור נגד מתווה הגז. פעיל מרצ בהפגנה. פלאש90 יונתן סינדל

"הציבור לא מוכן לקבל לא מתווה מרוכך ולא מתווה של פשרה", מזדעקת אור-לי ברלב, כוכבת 'מטה המאבק בשוד הגז', בדיון בוועדת הכלכלה שעסקה במתווה הגז. ברלב מרבה לדבר בשם "הציבור" בליווי פאתוס חסר תקנה של פעילי מחאות סדרתיים. "אנחנו האנשים שקמנו להתנגד למתווה מונופול הגז. אני לא עומדת כאן לבד", נאמה בוועדה כמו הייתה גדעון האוזנר במשפט אייכמן.

אבל שכשעוברים על "נציגי הציבור" המדברים בשם הציבור נגד "שודדי הגז" מתברר שמדובר באוסף פחות או יותר מוכר של ארגונים ועמותות שנמצאות בכל המאבקים ה"חברתיים" הרגילים שצצים כפטריות אחרי הגשם בכל מערכת בחירות שזוכה בה הימין. השחקנים הידועים נמצאים עמוק בסיפור של מתווה הגז. למעט שני ארגונים שמזוהים עם הימין כמו "הפורום המשפטי למען ארץ-ישראל" ועמותת "ירוק עכשיו", המחאה הזו צבועה באדום בוהק: פעילי המחנה הציוני, מרצ וחד"ש, שאליהם מצטרפים 'V15', 'פרויקט 61'. בקיצור, כל החשודים הרגילים של האקטיביזם השמאלני מבית היוצר של ארגוני הקרן החדשה לישראל.

אור-לי ברלב, הפנים של מאבק הגז, החלה בפעילות חברתית עם תחילת המחאה של קיץ 2011. מאז היא ברחובות, ונדמה שאין מאבק שהיא לא נמצאת בו: מסתננים, קנאביס, זיהום אוויר? ברלב והטוויטר שם. בעבר עבדה כעיתונאית ברשת ב' ובעיתון 'הארץ' והיא מרצה מבוקשת בנושא ה'פוליאמוריה' (ריבוי בני זוג ומערכות יחסים), אותו היא מקדמת כמעט כמו מאבק הגז.

"בסך הכל רוצים שינוי"

צריך לומר, ברלב (תגובתה בהמשך) מכחישה מכל וכל כל שייכות פוליטית למפלגה כזאת או אחרת, שלה או של ארגון "חדר המצב". הפעילות החברתית והמחאות בהן היא עסוקה ממומנת לטענתה מכיסה הפרטי ו"איננה קשורה לימין ושמאל".

אך למרות הרצון לקונסנזוס, ברלב השתתפה בפעילות פוליטית לפני הבחירות. לצד אמירות וכרזות היוצאות נגד נתניהו ולפיד (כולל תמונה של נתניהו מחורר עיניים שנתלתה במשרדים של עמותת "מגמה ירוקה" הפועלת גם היא נגד מתווה הגז). היא מספקת לעוקביה רשימת המלצות להצבעה בבחירות ("תיפטרו מנתניהו, ואז נתחיל לדבר"); ומסבירה את האסטרטגיה הכוללת של המאבקים: "מה שחשוב בעיניי בבחירות האלה, זה ההצבעה למי שנראה לנו 'לחיץ' מול הציבור". לכן, לדעתה, אפשר להצביע לכחלון למרות שהוא "מחובר בקשרים חברתיים עם כמה מברוני הגז": "הנקודה בעיניי היא כמה הוא לחיץ מבחינת הציבור. ונדמה לי שהוא יחסית מחובר לציבור, קשוב ולא יוכל להרשות לעצמו את הניתוק שאפיין את לפיד, סילבן וביבי. וכמובן יכולתנו להפעיל לחץ אזרחי אפקטיבי". בדבר הזה, לפחות, ברלב הצליחה.

למרות הרטוריקה "למען הציבור" הארגון שלה, "צדק חברתי חדר המצב", לא מתאמצים להסתיר את העובדות הללו.

השיא היה כאשר ברלב נאמה לפני הבחירות בהפגנת השמאל בכיכר רבין ("עצרת הגרבוזים"). אל מול קהל שנופף בכרזות של מפלגת העבודה ומרצ ועל בימת פודיום שהכריזה כי "ישראל רוצה שינוי" נאמה הפעילה החברתית נאום חוצב להבות מדוע חשוב להפיל את שלטון הליכוד. "בקיץ 2011 קלטנו שאנחנו נשדדים. היום אנחנו כבר רואים מקרוב – בדיוק איך", נאמה בפאתוס אופייני של קיץ 2011, "היום אנחנו צריכים לקרוא לא רק להחלפת שלטון פוליטי, אלא להחלפת שלטון האוליגרכיה שאוחז לנו בגרון. אנחנו קוראים לחיסול שלטון האוליגרכיה, וייסוד מחדש של דמוקרטיה אמיתית שבה העם הוא הריבון בפועל, ולא רק על הנייר".

לפעילי ימין שהתלוננו על התגייסת "חדר המצב" לטובת מפלגות השמאל הוסבר כי ברלב הוזמנה לנאום על-ידי המארגנים, וכי מאבקיה לא מסתיימים בהפלתו של נתניהו: "אל תטעו לחשוב שאם יוחלף כאן שלטון פוליטי אחד באחר, זה אומר שהמהפכה הגיעה ואפשר לנוח. לא".

ההפתעה הגדולה של בחירות 2015 תהיה האזרחים. לא משנה מי ייבחר, אנחנו נהיה שם לפקוח עין, להאיר את עיני הציבור, להוביל לשינו…

‎Posted by ‎צדק חברתי – חדר המצב‎ on‎ יום שלישי 10 מרץ 2015

"אני לא משווה, רק מדגישה סכנות"

לא רק הפלת נתניהו עמדה לנגד עיני ברלב. היא הקדישה מאמצים גם נגד 'הבית היהודי', והשרים בנט ואריאל. ובינות לפעילותה החברתית, היא הספיקה גם לשתף בחמשיר המרמז להשוואה בין ישראל לגרמניה הנאצית: "גרמניה הנאצית לא נבנתה בשבוע/  הבטחון הכלכלי היה רעוע/  המצב הכלכלי היה גרוע/ הוכרז מצב זמני קבוע/ גרמניה הנאצית לא נבנתה בשבוע". לשאלות הגולשים שתהו כיצד היא משווה בין שלטון נתניהו למשטר הגרמני של תחילת שנות השלושים, השיבה ברלב כי היא "איננה משווה", אך מצאה צורך להדגיש את הסכנות העומדות לפתחה של החברה הישראלית.

וכיאה לפעילת מחאה רב-תחומית, ברלב עוסקת גם בנושאים רבים אחרים, כמו התנגדות לברית מילה, וקידום נושא הפוליאמוריה: ריבוי מערכות יחסים בין בני אדם ולמעשה, פירוק התא המשפחתי. מונולוג מוזר בדבר ביטול מסגרות בתי הספר וקריאה לקליטת המסתננים האפריקנים בישראל מציבים את כוכבת '#שודהגז' באור רדיקלי למדי.

כשהקרן וארגוניה מתגייסים

ברלב אכן לא צועדת לבד. "הציבור" אמנם איננו מאחוריה כפי שהיא נוהגת לספר, אבל ארגוני השמאל ותקציביהם בהחלט מתייצבים לצידה. ארגון "שתיל", הזרוע הביצועית של הקרן החדשה לישראל, הפיץ בניוזלטר שלו עדכון על מחאת הגז, והפנה את מנויו לסרטון שכותרתו: "אור-לי ברלב נותנת בראש בוועדת הכלכלה |#שודהגז".

גם הקרן החדשה לישראל פרסמה את תמיכתה במאבק נגד מתווה הגז ותרמה את תרומתה לרטוריקה המתלהמת נגד חברות הגז ("בולמים את שוד הגז", הזדעק הפוסט בפייסבוק של הקרן), ארגון V15 תרם אוטובוסים להסעה להפגנות במוצאי שבת וארגון 'פרויקט 61' פרסם כרזות המבקשות ללעוג לנתניהו ולבנט בתחום הגז.

בין הגופים שהצטרפו למאבק במתווה הגז נמצאים ארגונים ירוקים כמו: 'מגמה ירוקה', 'אדם טבע ודין", וגופים חברתיים כמו 'חדר המצב', 'ישראל יקרה לנו', 'העמותה לכלכלה בר קיימא', 'הפורום הישראלי לאנרגיה', עמותת 'אנו' והארגון החדש: 'ישראל 2050'.

את קבוצות הפעילים שמנהלות את מאבק הגז אפשר לראות בלא מעט מאבקים פוליטיים אחרים. עמותת "אנו", המתמחה בליווי וניהול מאבקים חברתיים ופוליטיים, היא אחד הארגונים המרכזיים שעומדים מאחורי מאבק הגז. לעמותה תקציב מכובד המתקרב ל-3 מיליון ₪ בשנה, מתוכם, כרבע מיליון ש"ח בשנת 2014 הגיעו מהקרן החדשה לישראל. עמותת "אנו" מקדמת מאבקים חברתיים בין היתר למען המסתננים מארצות אפריקה, מאבקים של הבדואים מאל-ערקיב ושיתופי פעולה עם ארגון 'עדאלה' .

'אנו' מתהדרת בשמות מוכרים מהביצה האקטיביסטית. כך למשל בתיה קאלוש, סגנית יו"ר הנהלת העמותה, פעילה בארגון 'נשות הכותל' וב'יוזמות קרן אברהם', התבטאה בעבר שכיבוש הכותל היה "אקט כואב" לפלסטינים. או ליאור בן אליהו, "גייס המאבקים" של העמותה, שהוא פעיל ידוע רדיקלי מוכר עוד מימי 'סולידאריות שיח ג'ראח'.

Israelis holding placards as they protest march in Tel Aviv on July 4, 2015, against the decision by the Israeli government committee approving a plan to allow America’s Noble Energy and Israel’s Delek Group access to Israel’s Tamar and Leviathan offshore natural gas reserves. Photo by Tomer Neuberg/Flash90 *** Local Caption *** ????? ??? ?? ?? ???? ?????
שמאלני המדינה מתאחדים. הפגנה נגד מתווה הגז. פלאש90 תומר נאוברג

'בצלם' זה הציבור לא?

"תנועת הסטודנטים" – "ישראל 2050" אמורה להיות הפנים של המאבק הסטודנטיאלי במתווה הגז. מנהלים את העמותה כרגע שלושה סטודנטים: גיא גלוברמן, ספיר בלוזר ועילם לשם. לפי הרוחות שנושבות בהתאחדות לסטודנטים, מתברר כי העמותה כבר הצליחה לתקוע יתד בקמפוסים. באחת המצגות של הארגון הם מציינים כי בכוונתם לייצר שיתופי פעולה עם ארגוני שמאל כמו "אנו", "המשמר החברתי", "הסדנא לידע ציבורי" ו"מגמה ירוקה". גם כאן הרטוריקה הרגילה: הם מדברים בשם "הציבור" שאמור כמובן לתמוך בהשקפתם הכלכלית חברתית. בסעיף "חזון התנועה" הם כותבים כי מטרתם "שיפור המצב החברתי-כלכלי בישראל על-ידי קידום האינטרס הציבורי והחזרתו למרכז קבלת ההחלטות של נציגי הציבור".

פעיל בולט נוסף בפעילות נגד מתווה הגז הוא עו"ד גלעד ברנע שעשה את המוניטין שלו במאבקים נגד הפרטות בישראל. ברנע הוא מומחה להגבלים עסקיים וחבר אישי של ח"כ שלי יחימוביץ'. בין היתר פעל ברנע נגד הפרטת בית הסוהר הראשון בישראל והצליח לסכל את ההפרטה בבג"ץ. ברנע הוא חבר הנהלת 'בצלם' ואף היה יו"ר ההנהלה לפני ארבע שנים. את העתירה נגד מונופול הגז שהופנתה לבית הדין להגבלים הגיש ברנע בשם חברי הכנסת יחימוביץ' וגפני יחד עם ארגונים חברתיים, חלקם מהימין כמו ה'פורום המשפטי לארץ ישראל'.

גם הארגונים הירוקים התגייסו למאבק נגד מתווה הגז: 'מגמה ירוקה', 'אדם טבע ודין' ו'הפורום הישראלי לאנרגיה' הנהנים מתרומות קרנות המזוהות עם השמאל כמו קרן סבה ויד הנדיב. יו"ר ארגון 'הפורום הישראלי לאנרגיה', יעל כהן פארן, הצטרפה בבחירות האחרונות ל'מחנה הציוני'.

אלו הם, אפוא, פניה של המחאה ה"א-פוליטית" החדשה: קיצוניות פוליטית, רדיקליזם חברתי ותפיסות כלכליות נאיביות ("הכסף לא גדל על העצים, הוא פשוט נוצר מכלום"). מי שחושב שאלו מסרים המייצגים את "הציבור" מנותק למדי מהפרטים האנושיים שמרכיבים אותו. או כדבריה של ברלב עצמה במהלך המחאה החברתית: "הצדק דורש עם חברתי".

תמונה ביבי
לא סיפור של שמאל או ימין. דיוקנו של נתניהו מתוך המשרדים של 'מגמה ירוקה'. צילום מסך מהאינסטגרם של ברלב.

תגובת אור-לי בר לב מ"חדר המצב":

"אנחנו קואליציה של ארגונים. יש ארגונים חברתיים, ישנם ארגונים סביבתיים ירוקים וישנם גם ארגונים ימניים. עכשיו נעשים כאן ספינים שגם אתם שותפים להם. המאבק הזה איננו קשור לימין או שמאל. רוצים לצבוע את המאבק שלנו במתווה הגז כמאבק בין ימין ושמאל כדי לטשטש את הסיפור האמיתי. המאבק הזה דווקא מקדם נושאים לאומיים והמהלכים של הממשלה פוגעים באינטרסים הלאומיים על כן מדובר במאבק פטריוטי מהמעלה הראשונה."

לגבי השתתפותה בהפגנת השמאל נגד בבחירות אומרת ברלב כי "זו לא הייתה הפגנה של המחנה הציוני, אלא הפגנה של 'מיליון ידיים' שרצו לעשות בלוק חברתי ובלוק מדיני. בבלוק החברתי כלכלי בחלק הזה אני נאמתי כי הוזמנתי לשם. כן, ושבוע אחרי זה הייתה הפגנה של בנט והגיטרה ואם היו מזמינים אותי לשם הייתי נואמת את אותו נאום בדיוק. אני רק מחכה שאנשי ימין יקראו לי ויאמרו בואו תדברי איתנו על הגז. אמנם יצאתי נגד ביבי ובנט אבל ביקרתי גם את בוז'י, טרכטנברג יאיר לפיד ויצאתי נגד כחלון. כולם על הכוונת שלי. צריך להגיד, נתניהו לא הציג מצע ולא הציג את עמדותיו במתווה הגז. אז בואו לא נתבלבל, הציבור לא בחר במתווה הזה כי נתניהו לא אמר שום דבר בנושא הגז. מותר וחובה לציבור לשאול שאלות ולחקור ולתהות מדוע הליך שמנוהל בחשאי בלי פרוטוקולים, בלי הקלטות הוא ראוי ומקובל במנהל תקין. העובדה שרוצים להעביר את כל הסמכויות ולעקוף את הממונה על ההגבלים בלי שחברי הכנסת יודעים על מה הם מצביעים זה ראוי? אז אין כאן רצון לשמוע את הציבור".

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

43 תגובות למאמר

  1. אד הומינם – להתווכח עם עמדה של מישהו על ידי תקיפת האדם עצמו, האישיות שלו ודעות אחרות שלו, בלי להתייחס לעמדה עצמה.

    באתר חדשות סביר זה לא נחשב לסגנון מבריק במיוחד

    1. מעניין שכל הפעילים שחופרים לנו ש"לא מדובר בנושא של ימין ושמאל" נטועים עמוק עמוק בשמאל הקיצוני וההזוי.

      מצטער, קריעת המסכה מעל פני המתחזים אינה מתקפת אד-הומינום. זוהי מתקפה על השקרים וחשיפת האמת.

    2. שזה בדיוק אבל בדיוק מה שהמתנגדים למתווה עושים, תשעה מתוך עשרה מקרים.

    3. עם זאת, לעיתים זה יכול להצביע על המניעים ועל הרקע האידיאולוגי הכללי שעומד מאחורה

    4. אד הומינם זה תקיפת האדם עצמו ללא קשר לטענותיו. אולי כדאי ללמוד מה זה אד הומינם קודם.
      אם הטענה היא שלא מדובר על ימין ושמאל, מאד רלוונטי שמרבית התוקפים מגיעים דווקא מהשמאל.

    5. אד הומינם הוא אכן רע. במקרה הזה יש מספר נסיבות מקלות:

      1. באתר ניתן למצוא כתבות רבות הדנות באופן ענייני בנושא, עם עובדות ותימוכין. רמת הדיון פה גבוהה מברוב כלי התקשורת.

      2. במחאת הדיור סופר לכולנו שמדובר בעניין א-פוליטי, ולבסוף, מארגני המחאה רצו ברשימת העבודה. הכתבה מנסה להפריך טיעון מרכזי של מנהיגי מחאת הגז. אד הומינם התחיל כשמארגני המחאה הסתירו את דעותיהם.

      3. גם לאד הומינם מקום קטן – אם פעיל צדק חברתי הוא גם קומוניסט או אנרכיסט – זו חשיפה ששווה כתבה, כיוון שמדובר בעמדות מאוד לא שגרתיות.

    6. נגמרו הטיעונים ההגיוניים בער המתווה והתחלנו לתקוף את המתנגדים. לא קראתי התייחסות אחת לטענותיהם של המוחים. אפילו אחת!

    7. חבל שאנשים לא מסוגלים לחשוב מעבר למחנות של שמאל-ימין ולגבש לעצמם דיעה עצמאית על מתווה הגז

      היה נחמד אם חלק מאנשי הימין היו מסוגלים לתמוך בהגדלת התמלוגים על הגז, כדי להגדיל את הכנסות המדינה שכל כך יקרה לליבם

      במקום לגבש עמדה על עצם העניין, אנשי ימין תומכים אוטומטית במתווה הגז הנוכחי
      בגלל ששמאלנים (אוי ואבוי) מתנגדים לו

      זה עצוב

    8. כשאין טענות טובות בעד המתווה (0ברור שאין, כי אחרת לא היו מנסים להעביר אותו בסתר בקבינט המדיני בטחוני) אז עוברים לטענואישיות כנגד מי שחושף את שקרי שטייניץ וטייקוני הגז.

      לא חשבתם שזה מפליא איך שטייניץ מדקלם כל כך יפה את הטקסטים של מונופול הגז, כמו שחקן מקצועי.

      מעניין רק שהאמת לא זוכה לאוורור כזה מפיו… מצחיק איך ניסה שטייניץ לטעון שפרופסור דייויד גילה הציע לו להשתמש בסעיף 52, פרופסור גילה, איש שטעה לא מעט בנושא אבל, אין אחד שלא יעיד על יושרו מכחיש נמרצות את הסיפור.

  2. מה מקורות המימון של ״מידה״?
    כתבה שמנסה ללא הצלחה לצבוע ארגונים בשיוך פוליטי על-ידי ציון כביכול (לא מדויק וללא הפניה) של מקורות מימון שלהם בא מארגון שלא מפרסם את מקורות המימון.
    לא כמו ״מידה״, מקורות המימון של הארגונים האלה מופיעים לעיני כל באתרים שלהם.
    והתמונה של נתניהו? חחחח כל מי שהיה בהפגנה בשנים האחרונות ראה אנשים במסכות של פוליטיקאים ושל טייקונים, . מן הסתם המסכות הן עם חורים בעיניים!!!! אחרת איך לובשיהן אמורים לראות לאן הם הולכים???!!!!

    1. שיטה בולשביקית ידועה….ההגנה הטובה ביותר היא ההתקפה
      נו באמת מה משנה מי מממן את "מידה" אבל חשוב מאד מי מממן את בצלם ושות ….
      אין ספק שהקרן לישראל החדשה בחסות קרן "פורד" שהקים הנרי פורד שהיה ידידו של היטלר – שונא יהודים ידוע
      מממנת כל גוף שתפקידו לתקוע טריז בין היהודים ולגרום להתפוררות מדינת ישראל במתכונתה הנוכחית

      כל גוף ..כן כל גוף המקבל תמיכה מארגון זה ששנאת ישראל היא נר לרגליו ..חשוד כגורם עויין….
      ואני לא מסייג ולא מנסה לטעון אולי ..אילו ובכל זאת….
      די עם השנאה שממומנת על ידי שונאי ישראל…

    2. יוסקה, התגובה שלך שטופת שנאה. גם בקרן החדשה – נגדה אתה מסית בלהט – עובדים אנשים שהמדינה יקרה להם והם פועלים ללא לאות לקידומה של החברה הישראלית.
      דווקא תגובות כשלך וזריעת שנאה עצמית – היא זו המסוכנת ומסכנת את ישראל

  3. כתבה מעניינת, אבל ייתכן כי מכילה בלבול מסוים. סוג השמאל אותו בר-לב מייצגת שייך יותר לשמאל האנכרסטי מאשר לשמאל הפוליטי. לכן, סביר כי תתנגד לפוליטיקאים מכל הקשת הפוליטית ותתבטא בתור נציגת הציבור כנגד השלטון. לתפיסתה, המאבק הוא בין ההון-שלטון לבין העם. לאו דווקא הייתי רושם את שמה באותו משפט עם מרצ או המחנה ציוני.

  4. הקרן החדשה לישראל תורמת גם למקלטים לנשים מוכות

    אני מניח שהיות וצריך להתנגד לכל ארגון שהקרן תומכת בו, יש לתמוך בהכאת נשים. כך לפחות לפי הכותב.

    1. גם החיזבאללה וגם החמאס עוסקים בגמילות חסדים
      ודואגים לעניים
      הקרן לישראל חדשה מחוברת חיבור קשיח לרוב הארגונים
      שמתוך "אהבה" לישראל עסוקים בהשחרת פניה וברדיפת חייליה
      תוך שימוש בשקרים ובעיוותים ואת זה 100 מקלטים לנשים מוכות לא ינקו

    2. דג'ה, אולי אתה צודק אבל מרוב צדק שכחת על מה הויכוח.
      הטור הזה פוסל את המאבק נגד הסכם הגז לא בגלל שההסכם טוב או לא, אלא בגלל שחלק מהנאבקים קשורים לקרן החדשה.
      אם בהסכם הגז צריך לתמוך רק בגלל שהקרן החדשה נאבקת בו, אז גם בהכאת נשים צריך לתמוך רק בגלל שהקרן החדשה נאבקת בה.

      הבנת? יופי. עכשיו אפשר להמשיך לתעב את הקרן החדשה.

  5. אם הארגונים שחלק מהם מקבלים תרומה מהקרן החדשה לישראל , הם "ארגוני הקרן" ,

    האם אפשר להגיד שארגוני ימין המקבלים סיוע מהממשלה הם בעצם ארגוני הממשלה. והאם בנימין נתניהו שמקבל סיוע מתורמים בחול הוא בעצם פוליטיקאי של אותם תורמים, על אותו משקל שמציע הכותב.

  6. תמונה של נתניהו מחורר עיניים – קוראים לזה מסכה. ארגון מגמה ירוקה הכין כמה פעמים מיצגים בהפגנות שבהם פעילים מרכיבים מסכה של מנהיגים שונים כמו לפיד, בנט, נתניהו וכו' כדי להמחיש את הקשר בינהם לבין אנשים כמו יצחק תשובה או סמי עופר. המסכה הזאת היא מן הסתם אביזר באחד המיצגים.

  7. ציינת שארגוני הימין "הפורום המשפטי למען ארץ ישראל" ו"ירוק עכשיו" הם חלק מהמאבק במונופול הגז אבל לא הצגת את עמדתם.

    זה נראה לא רציני לתקוף ככה בלי להציג את הצד הימני של המאבק במונופול הגז.

    דווקא כאיש ימין שמתנגד למתווה הגז, חשוב לי לציין שזה לא עניין של ימין או שמאל כי כולנו נפגעים מהיווצרות מונופול גז על משאבי הטבע.

  8. לדותו:
    הנקודה היא להראות את הצבעים הפוליטיים לחלוטין של המחאה הכביכול א-פוליטית. ואת זה המאמר עושה בצורה עניינית ורצינית. גם

  9. זו שיטה יפה להשחיר פניו של מאבק על ידי נסיון לשייכו לימין פוליטי או שמאל פוליטי.
    מטה מאבק הגז מורכב מטירגונים שאולי אפשר לשייכם לשמאל ומצד שני אירגונים שללא ויכוח ניתן לשים אותם בימין. לדוגמא ירוק עכשיו- אירגון סביבה הפועל בשטחים וכל חבריו מתנחלים, והפורום המשפטי למען ארץ ישראל.
    מאבק הגז פועל למען עתידה של ישראל בעוד שתומכי המתווה פועלים למען עתידו של תשובה.
    אני רוצה לשאול את אנשי הימין שמחפשים את הקרן החדשה בכל חור ולא חושפים שהקרנות שממנים אותם מגיעות גם מארצות הבריתשכמדומני מוגדרת כמדינה זרה (חדש מהיום, הדגרירין הודתה שעשץה לובי בכנסת למען המיתווה בשבועות האחרונים- הנה התערבות זרה שלאנשי "מידה" אין בעיה איתה.
    מעבר לכך, התמיכה במתווה מצד אנשי ימין היא הזויה.
    המתווה אינו דורש יתירות למשק הישראלי, אינו דורש השארת מאגרי גז אסטרטגים למצבי קיצון כמו מלחמה או משבר כלכלי גדול. ההיפך, המתווה כולל דרישה הזויה שגם בעת מלמה שהמשק והצבא משוועים לחשמל ולדלק, היצוא ימשך ללא הפרעה.
    המתווה מקדם יצוא כל הגז כמה שיותר מהר. האם הוגדשה מחשבה ליום שאחרי? למהלכים של BDS? לחרם או אמברגו כמו שהיה אחרי מלחמת יום כיפור? אולי מה יקרה כשיעלה ממשל עוין אובמה סטייל שימנע מישראל שימוש במאגרי הגז שלה בגלל שיברה אמריקאית מחזיקה ב 87% ממנו? ומה לגבי אבטחת רזרבה משק? הממשלה ביוני 2013 החליטה להקצות למשק הישראלי 540BCM. בתמר יש לפי ההערכות הכי אופטימיות 300BCM. אז לא רק שלא מחייבים את החברות לפתח את לוויתן לאלתר, אלא לוקחים חלק מהמלאי בתמר לטובת יצוא, ועוד למי…למצרים….האם אנשי הימין לא טוענים שמצרים היא אויב בפוטנציה? ומה יקרה כשיאזל הגז מתמר ולוויתן לא יפוקח?
    האם מי מכם שבחר להשחיר פניו של מאבק הגז ולנסות ללא הצלחה לצבוע אותו בצבעים של שמאל העיף מבט בהתפלגות עתודות הגז הטבעי בעולם לפי מדינות? ררוב הגז נמצא בידי מדינות חמודות כמו רוסיה, אירן, קטאר, בחריין, אלג'יריה. רק 7% נמצא בידי מדינות מערביות ורובן כבר קשורות בחוזי יצוא משלהם וצריכה פנימית. ממש לא יהיה להם עודף של 20BCM לשנה לספק למשק הישראלי…ומה אז? חוזרים לפחם?
    ניראה שעורכי מידה נמצאים תחת לחץ פוליטי מצד המממנים שלהם (קרן תקוה הקשורה באירגונים רפובליקאים בארצות הברית שאולי יש להם אינטרסים בנובל אנרג'י?) ומתנהגים כבת יענה הקוברת ראשה בחול, תוך כדי מלמולים "שמאל שמאל קרן חדשה" בעוד הסיכוי הכי גדול של ישראל לשגשוג כלכלי ולאנרגיה נקיה וזמינה וזולה לעשרות שנים הולך לאיבוד בגלל הריצה המטורפת של מדינת ישראל לזרועות הטייקונים והתאגידים. האם נהייה ניגריה?

    1. מה נעשה כשיגמר הגז? מה שעשינו ב 48, בלי גז. בזכות יזמות פרטית יש לנו עכשיו עתודות גז שטובות גם לשעת משבר. בשביל יותר גז לעצמנו נכרות את היד שגילתה אותו מלכתחילה?

  10. אז ממה שאני מבין,בגלל שהמייצגים הם שמאלנים אין שום הצדקה לדון בכלל בטיעונים?

    המתווה,מתוקף היותו מיוצג ומקודם על ידי הימין כשר וראוי וחלילה לנו מלדון בנושא כי זה מעשה שמאלני.

    כל הכבוד.אחלה לוגיקה פאשיסטית.

  11. אם המתווה כל כך טוב, עד שמי שמתנגד לו הוא רק קבוצה הזויה, למה לא פרסמו אותו קודם? למה ניסו להסתיר אותו?

    יש עוד מתנגדים כמו פרוספור בן בסט, או ארגוני הימין שציינתם וגם ש"ס שהיא בכלל בתוך הקואליציה. יש המון לחצים של טייקונים מארה"ב לקדם את הגז מהר מהר, אולי כדי לקדם את הרווח שלהם הפרטי או כדי לקדם את התוכנית שלפיה אנחנו נמכור גז למצרים ואז המצרים יהיו חברים שלנו – כי זה עבד כל כך טוב בפעם הקודמת שהם מכרו לנו …

  12. מי עומד מאחורי מידה?

    מידה מפורסמת על ידי ארגון אל הפרט, הדוח כספי של הארגון משנת 2013 אומר שכל הכנסות הארגון 1.8 מיליון ש"ח לאותה שנה הגיעו מ"תרומות מחו"ל".

    אפשר לראות באתר גייד סטאר.

    כלומר אנחו לא יודעים בכלל את מקור הכסף לארגון הזה. זה יכול להיות ממשלה זרה, נובל אנרג'י, יהודים בעלי לב רחום וחם, ארגוני פשיעה. אין שום דרך לדעת,

  13. המאמר תוקף את הפעילים נגד המתווה מבלי להתייחס לעמדות לגופו של עיניין.
    כדאי להעלות את הרעיונות של המתווה ולבדוק האם הוא מקדם את האינטרסים הלאומיים. לדעתינו הוא פוגע למספר דורות..

  14. כל המטרה של הארגונים האלו הם ברוח האלומינטי, כמו שחוק הלאום לא יעבור לעולם בכנסת ישראל. צריכים להלחם בהם לא רק בישראל אלא בכל העולם.

  15. את מי אתם משרתים? אם הדרישה לפרק מונופולים וליצור תחרות היא דרישה שמאלנית בעיניכם, אז כנראה אתם לא יודעים מה זה ימין. את האינטרסים של מי אתם מנסים לקדם?

  16. מצער שעד שסוף סוף יש אתר שהוא גם בעל אג'נדה ימנית וגם איכותי יחסית אז הספונסרים שלו מתפתים להוריד את הרמה כדי לגרד עוד כמה גרושים (אפילו אם מדובר בהרבה מאוד גרושים)

  17. מה הקשר עכשיו לפוליאמוריה ולהתנגדות לברית מילה (טקס ברברי פגני שצריך להיעלם מהעולם)?
    אני גם קפיטליסט ומתנגד לדמגוגיה של צדק חברתי, אבל בחיאת, מה זה משנה היחס של אורלי בר-לב לדת?

  18. אני מתקשה להאמין שאתה באמת מאמין בעצמך לשלל הקישורים ההזויים והתלושים שעליהם ביססת את הקשקוש הזה.
    באופן אישי, כאדם דתי וימני אני חש בושה אדירה שהציבור הדתי לאומי מדיר רגליו ממחאה חברתית וצודקת, כמו שחשתי כשאותו ציבור לא הצטרף בענק לחצי מיליון ישראלים שצעקו "צדק חברתי", וכמו שחשתי לאור חשיפת השחיתויות במועצות האזוריות וגניבת הכסף הציבורי לפרוייקטים בשטחים. אלו פעולות שמשניאות עלינו חלקים בעם, מה שבעבר כבר פגע קשות בהתיישבות.
    מחאת הגז אינה שמאל או ימין, לא מדיני ואפילו לא כלכלי, שהרי דווקא קפיטליסטים אמורים לדרוש פירוק מונופולים ועידוד תחרות. חבל שיש מי שמשתמש בה בכדי לעודד שנאה ופירוד וחבל שיש אתר שמפרסם דברי שטנה ואיוולת כאלו.

    1. עומרי,
      כבחור 'דתי ימני' שאני בטוח שאתה, תפסיק לקרוא הארץ.
      'המחאה החברתית'
      הייתה מחאה שבבסיסה אנרכיסטים כמו דפני ליף או סתם שמאלנים כמו שמולי ושפיר. הם שרפו אוהל של חבר'ה ימנים שבאו למחות איתם, אם תיזכר.
      ה'חצי מיליון' באו לשמוע את שלמה ארצי לא כי הם חברתיים במיוחד.
      ועל איזה גניבת כסף ציבורי לבניה בשטחים אתה מדבר? אני מתכוון לפרשה שיוצאת מגדר הרגיל כי בשלטון המקומי יש הרבה שחיתות.

  19. זה מה שכתבתי לפני כמעט שבועיים, נראה לי רלוונטי גם היום:
    נסעתי הערב (מוצ"ש 5/7) לתל אביב כדי להשתתף בהפגנה "נגד שוד
    הגז"
    ירוק עכשיו (העמותה שאני מנהלת כבר שבע שנים בהפסקות) חרתה על דגלה שני עקרונות:
    1.סביבה ללא גבולות – כי אנחנו מאמינים שצריך להסתכל בצורה הוליסטית על מצב הסביבה בארץ, והגבולות המדיניים מלאכותיים כשמדובר באוויר, אדמה ומים.
    2. "לעבדה ולשמרה" – כמו שצווה אדם הראשון.כי אנחנו מאמינים במורכבות ואיזון.
    פיתוח ושימור.
    ירוק עכשיו שותפה (זוטרה) למאבק בנושא הגז כבר די הרבה זמן. למרות. המורכבות.
    וצריך לאמר ביושר – זה לא נושא פשוט. יש בו שותפים רבים ובעלי אינטרסים שונים.
    לא נכנסת כרגע לפרטים.(יש מספיק מומחים..) רוצה להביא משהו יותר רחב-
    חברי היקרים מימין – אל תתנו לשמאל להכתיב את המאבק הזה. זה שיש ארגוני שמאל שמצאו עוד פלטפורמה כדי לנגח את ביבי זה לא אומר שאתם אוטומטית צריכים להיות בעדו בנושא הספציפי הזה.
    זה מאבק על שקיפות – אתם ודאי בעד.
    פרסום המתווה השבוע בעקבות הלחץ הציבורי הוא דבר גדול וחשוב!
    זו קריאה למיסוי הוגן – אני בטוחה שזה חשוב לכם.
    זו פעולה למען סביבה בריאה יותר ואוויר נקי – זו לא פריבילגיה.
    (היום, כשאנחנו מציינים עשור לגרוש מגוש קטיף – תזכרו איך ציפינו מכל "יפי הנפש" שיהיה להם אכפת ברמה האנושית מהמגורשים, שלא ייתנו לעמדה הפוליטית שלהם לעוור אותם, שיראו מורכבות. )
    בקיצור- סננו את המסרים האישיים והנמוכים ותבינו שזה נוגע וחשוב לכם לא פחות.
    חברי היקרים משמאל – אל תאמינו לקמפיינרים שמשטחים מאבק כל כך מורכב.
    אין פה טובים ורעים. יש אנשים עם דעות שונות שפועלים בדרכים שונות ומאמינים שהם עושים הכי טוב למען מדינת ישראל.
    וגם – אולי ככה תצליחו לאפשר את החיבור של ציבור רחב יותר.
    אפשר לוותר על "הפודלים של ביבי" ולהגיד – ביבי הוא ראש הממשלה ויש נושאים מסויימים שאנחנו לא מסכימים איתו.
    כדאי להתמקד בביקורת –
    עיניינית, רלוונטית, פרקטית.
    היום י"ח בתמוז מתחיל צום (י"ז)שפותח את שלושת השבועות ואחריהם את ט' באב.
    כל הרצף הזה בא להזכיר לנו למה נחרב הבית הקודם שלנו.
    לא בגלל הטייקונים ולא בגלל כסף. אלא – משנאת חינם.
    זה הזמן לפתוח את הלב אדם לאדם.יהודי ליהודי. בני אותו עם.
    נסו לרגע ללמד זכות על האחר.
    באמת נראה לכם שהקרן החדשה לישראל רוצה לפגוע ולהחריב את מדינת ישראל?
    באמת נראה לכם שראש הממשלה שנבחר בפעם השלשית וברוב די מוחץ הוא הדבר הכי מושחת ומרושע שיש כאן וכל מה שהוא עושה זה כדי לפגוע באזרחי המדינה?
    :)‎‎‏ מעולם לא נפגשתי עם ביבי
    :(וגם לא קיבלתי כסף מהקרן החדשה

    ‎אבל אני מכירה מספיק קרוב בשביל לא להאמין לכל דבר רע
    שאומרים לי על מישהו אחר…
    ובסוף – ואני ממש מאמינה בזה – זה שמישהו אחר מרוויח לא אומר
    שאני מפסידה, כן גם אם הוא מרוויח הרבה יותר ממני.
    והעשיר – הוא השמח בחלקו.
    כל הסכם צריך לבטא פשרה לשני הצדדים. אבל הסכם טוב יעשה גם win-win.
    מאבק למען הסכם הוגן בנושא הגז צריך לבוא לא מתוך מירמור אלא מתוך אמונה. מאהבה לארץ היפה הזאת ולאנשים המופלאים שבה. מאבק בשם הצדק.
    מוזמנים להצטרף.

  20. המבחן הוא פשוט – בכל מקום בו נוגעת הקרן החדשה לישראל מתבצע מהלך נגד עם ישראל וארץ ישראל .
    בקרן פועלים שונאי ישראל שהיו יכולים להיות מדריכים בקייטנות בגרמניה הנאצית .
    כל מטרת הקרן היא לתאם ולאחד בין כל גורמי השנאה כדי למוטט את העם היהודי בישראל ולהמליך את הערבים עלינו .
    כנראה שמערכת הערכים והמוסר הערבים יותר טובים כנראה בעיניהם או בעיני הממנים שלהם – ממשלת גרמניה , צרפת אנגליה ושאר אוהבי ציון .

  21. "יד הנדיב" מזוהה עם השמאל? מאיפה הבאת את זה?!?! אתה מודע לכך שאתה חושף את עצמך לצעדים משפטיים בטיעונים חסרי שחר ופוגעניים שכאלה?

  22. אז חלק מהפעילים הם אנשי שמאל. אז מה? אחד מהפעילים המרכזיים במאבק נגד מתווה הגז הוא ירון בן נון, אחד האנשים היותר רציניים, לא-שמאלניים ולא נאבקים בהגדרה. הוא לא קשור לשום ארגון ולא מונע משום דבר מלבד הלהט הבלתי מוסבר לצאת נגד עוולה איומה לדעתו. חבל שאתם עוסקים בהשחרת פנים כי לדעתכם הכול כבר הקרן החדשה, ויש רק שני צבעים בעולם.

  23. מעניין שרק פעילי שמאל "סדרתיים" הם אלה שרוצים להגן על התושבים והסביבה והים שלנו…. פאקינג מצער מאוד! אני חושב שזאת צריכה להיות מחמאה לשמאלנים שאתם אומרים בראש מורם שהם היחידים שמתנגדים למתווה הגז כמו שהוא כי הוא יזהם את הים שלנו במקרה של תקלה ולא ייתן את העדיפות לגז אלינו