בנט לא רצח את שירה בנקי ז"ל

האם מתקיימת בחברה הישראלית הסתה חמורה כנגד הלהט"בים, שהובילה את שליסל לרצח הנורא? הלל גרשוני משוכנע שלא, ויש לו גם את הנתונים

מטורף אחד שעשה זאת ב-2005 עוד לפני עידן סמוטריץ; הרוצח שליסל. צילום: יונתן סינדל, פלאש 90

שני אלופים בצה"ל, מספרות האגדות, יצאו פעם בסופ"ש לבלות ולהירגע קצת. נכנסים למועדון, מניחים את הנשק בצד, רוקדים ונהנים. לפתע הם שמים לב שכלי הנשק נעלמו. מחפשים ומחפשים – גורנישט. מה עושים? והנה מנצנץ רעיון לאחד מהם: בוא נשפוט אחד את השני! עומד אחד מהם, שומע את השני, מתחקר אותו, בסוף אומר לו: היית צריך לקבל עונש חמור, אבל נסתפק הפעם בנזיפה. כעת עומד השני לשפוט את הראשון. שומע אותו, ולבסוף גוזר עליו 30 ימי מחבוש. "30 ימי מחבוש??? אבל אני נתתי לך רק נזיפה!" מזדעק האלוף. "מה אני יכול לעשות", עונה לו חברו, "זה כבר מקרה שני".

זה כבר מקרה שני

עשר שנים חלפו מאז שמטורף פרץ למצעד הגאווה בירושלים ודקר את הצועדים שם. חלפו עשר שנים, והנה: מקרה שני. עוד פעם פרץ מטורף למצעד הגאווה בירושלים, והפעם רצח את אחת הצועדות, שירה בנקי ז"ל. בלי ספק, זמן לחשבון נפש אצל כל אלה שאינם תומכים בקהילת הלהט"ב.

כך לפחות חושבים בארגון V15, שקראו בגרון ניחר "לא עוד הסתה, לא עוד קורבנות", וארגנו משמרת מחאה אל מול ביתו של השר נפתלי בנט. כך כנראה חושב גם ח"כ לשעבר מוסי רז ממרצ, שבסטטוס פואטי כתב כך:

נערה פצועה מתה מפצעיה.
התקיפה הייתה לרצח.
התינוק כבר נקבר.
אם לא נחסל את הימין הקיצוני, הימין הקיצוני יחסל את ישראל.

מה הקשר בין שליסל לימין הקיצוני זו שאלה מעניינת, כמו גם כיצד מוסי רז היה מקבל את האמירה "אם לא נחסל את השמאל הקיצוני, השמאל הקיצוני יחסל את ישראל". אבל נניח לזה כרגע, ונעבור לרב בני לאו, שבנאום מרגש אמר: "ידינו שפכו את הדם הזה. אי אפשר לומר ידינו לא שפכו את הדם הזה. כל מי שישב אי פעם בשולחן שבת, או בכיתת בית ספר, או בבית כנסת, או במועדון או במתנ"ס, ושמע את הבדיחות הגזעניות, ושמע את הבדיחות ההומופוביות, שמע את הגסות של המילים, ולא קם ועצר – הוא שותף לשפיכת הדם הזאת. כולנו שמענו את זה! אין פה אחד שלא שמע את זה!".

כך גם עולה מהררי המלל בעיתונות, בתקשורת המשודרת והאינטרנטית, בפוליטיקה וברשתות החברתיות, ששוב ושוב מאשימים את "הימין" או את "ההומופובים" או את "החרדים" או את הבית היהודי או את סמוטריץ' או את הדתיים וכן הלאה וכן הלאה.

מה נשתנה?

אך האם באמת "ידינו שפכו את הדם הזה"? מה באמת קרה כאן? מה שקרה הוא שעברו עשר שנים, שנה אחר שנה התקיים מצעד בירושלים – ב-2007, ב-2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014 – ובכל אחת מן השנים הללו לא פרץ אף מטורף למצעד, לא בירושלים ולא בתל אביב או בחיפה. מה קרה ב-2015? אותו מטורף מ-2005 – כן, בדיוק אותו אחד – שב לזירת הפשע וחזר עליו.

האם משהו השתנה? האם ה"הסתה" הכבדה נגד ההומואים בעשור האחרון גרמה לשליסל לרצוח? הרי שליסל כבר עשה זאת ב-2005. לא היה לו, אגב, שום קשר לבנט או לסמוטריץ' גם אז. מה אתם יודעים.

לא, שום דבר לא השתנה לרעת הלהט"בים בעשר השנים האחרונות. אדרבה, העובדה שכדי לאפשר את הרצח היה צורך לשחרר את הרוצח מן הכלא, לתת לו להסתובב חופשי ולא להשגיח עליו במקום שבו הוא המועד ביותר לפורענות, ושלא קם אף אחד אחר בכל מדינת ישראל לבצע כזה פשע, מעידה עד כמה שליסל הוא מקרה חריג.

שום דבר לא השתנה לרעת הלהט"בים בעשר השנים האחרונות. להפך, העשור האחרון היה מצעד ניצחון מזהיר שלא נראה כדוגמתו. שנה אחר שנה אישרו בתי המשפט, היועצים המשפטיים, חברי הכנסת וחבריהם, עוד ועוד הכרות בזוגיות הומוסקסואלית: הכרה בנישואין שבוצעו בחו"ל, הטבה במעונות (גם כשהדבר סותר לגמרי את מטרות התמיכה המקורית), אימוץ, פונדקאות, גירושין ועוד. הומוסקסואלים הגיעו למרכז תשומת הלב הציבורית, הרבה מעבר לשיעורם באוכלוסייה (כ-2-1%, לפי הערכות שונות), ותביעותיהם זוכות לשיעורים גבוהים של תמיכה בסקרים שונים שנערכו בציבור הישראלי.

הישגים חסרי תקדים בשנים האחרונות; להט"בים ישראלים. צילום: נתי שוחט, פלאש 90

קציני המשטרה מחככים ידיים בהנאה

לו הייתי חובב קונספירציות, הייתי אומר שהעברת הדגש ל"הסתה", גם כשאין לכך שום בסיס או היגיון כלשהו, היא יוזמה של השר לביטחון פנים ושל מפכ"ל המשטרה. הרי הפאשלה האמיתית כאן היא משטרתית: אדם המועד לרצוח השתחרר, ואיש לא הצליח למנוע ממנו לחזור על מעשיו. ההפגנות היו צריכות להיערך מול המטה הארצי בירושלים, לא מול ביתו של השר בנט ברעננה. איך נתתם לאדם כזה להסתובב חופשי כאשר יש מצעד גאווה? מה עבר לכם בראש? רק מעטים שואלים זאת.

אז מה באמת קורה כאן? מה שקורה הוא כרגיל: יש לנו סיפור בנוי מראש, ואנחנו טווים אותו סביב האירועים, בין אם הם מתאימים ובין אם לא. ובסופו של דבר, כפי שהדגישו כמה פעילי זכויות להט"ב, מותה של בנקי הוא "הזדמנות" לקדם את התביעות הפוליטיות של הפעילה. והזדמנות לא מחמיצים, גם אם אחרים עלולים לומר שיש כאן ניצול ציני של טרגדיה אישית.

אבל יש כאן יותר מזה. כל מי שמעיין בתולדות המאבק הלהט"בי מגלה שניתן בו מקום גדול מאוד למה שמכונה "פשעי שנאה". אף שבפועל מקרי רצח על רקע נטייה מינית הם אחוז קטנטן ממקרי הרצח בכלל, ואפילו מכלל מה שמכונה "פשעי שנאה". לפי דו"ח של ה-FBI לשנת 2013 בארה"ב, מדובר ב-20% מפשעי השנאה. בכמה מקרי רצח מדובר? ברשימה המפורטת בוויקיפדיה מנוי רק רצח אחד משנה זו, שבו יש חשד לרקע של נטייה מינית. באותה שנה אירעו בארה"ב 14,196 מקרי רצח. לא מצאתי נתונים לגבי 2013, אך מקרי הרצח של נשים בידי בני זוגן בארה"ב הם בין 1,200 ל-2,340 לשנה. ואצלנו בארץ? מספר הרוגי הטרור בין 2005 ל-2015 הוא 209; מספר ההרוגים בפעילות אנטי-להט"בית ברורה הוא כעת 1. [הרקע מאחורי הרצח בברנוער עדיין אינו ברור, וחקירת המשטרה הובילה דווקא למחוזות אחרים לגמרי; הלהיטות המיידית לשייך גם אותו ל"הסתה" נגד להט"ב, להאשים את ש"ס ושאר פוליטיקאים ואישי ציבור, קשורה בטבורה לנושא שאנו דנים בו.]

שמשון דער נעבעכדיקער

אם הקהילה הלהט"בית הולכת ומשיגה הישגים אדירים, בארץ ובעולם, מדוע להתמקד ב"פשעי שנאה" גם כאשר אין זה ברור שמדובר בכאלה (כבמקרה הברנוער) או כאשר לא התחולל שום שינוי לרעה – פוליטי או חברתי – שקדם לרצח (כבמקרה של הפושע ששוחרר וחזר למקום הפשע)?

נראה שיש כאן אסטרטגיה שלוי אשכול כינה "שמשון דער נעבעכדיקער", שמשון המסכן: כאשר יש לך מטרה פוליטית, תשתמש בכל דבר שיכול לעזור לך; אם להיות שמשון זה טוב – אתה תהיה שמשון; אם להיות מסכן זה טוב – אתה תדגיש כמה שאתה מסכן. לא שזה מיוחד לקהילת הלהט"ב, או למדיניות מדינת ישראל של שנות ה-60. אנו יכולים לראות זאת בימים אלה גם אצל פעילי ימין, המבקשים להפוך כמה שיותר אירועים לבעלי רקע לאומני דווקא, וכן הלאה וכן הלאה. כל צד מאשים את הצד השני שהוא "רוקד על הדם", כאשר מדובר במטרה הפוליטית המנוגדת לו. אילוסטרציה נאה לכך ניתן לראות אצל ציפי לבני, שהאשימה את ראש הממשלה שהוא "רוקד על הדם" כאשר על רקע פיגוע שבו נדקר חרדי בירושלים אמר שלבני תביא את חמאס ללב ירושלים; אך לאחר רצח שירה בנקי לא היססה לומר ש"כבר מזמן לא מדובר בעשבים שוטים בודדים אלא בקרקע פורייה" (על סמך מה?) ולקרוא ל"התחייבות מיידית של הממשלה לחקיקה שוויונית עבור הקהילה הגאה שהצענו, ושהיא (הממשלה) התנגדה לה עד עכשיו".

וכך, בעוד קציני המשטרה נהנים מהסטת תשומת הלב אל "הימין הקיצוני"(?), אל בנט ואל סמוטריץ', ממנפים פעילי קהילת הלהט"ב טרגדיה אישית שמבחינה פוליטית היא לא-אירוע, לצורך הסתה נגד יריביהם הפוליטיים, ולצורך קידום "חקיקה שוויונית עבור הקהילה הגאה" (אין זה הנושא, אך אעיר על כך בקצרה: השאיפה ל"נישואי גאים" מהווה דבר מוזר ביותר לאור הנתונים על כך שזוגיות הומוסקסואלית אינה ממש מונוגמית, ואין שום הסבר מדוע יהיה זה דווקא זוג ולא שלישייה או רביעייה או קומונה. נראה שבמאבקה ל"שוויון" אימצה לה קהילת הלהט"ב מודלים הטרואים, ובלשון הפרוגרסיבית אומר שהיא "הפנימה את הדיכוי"; הדבר מזכיר חלק מן הפמיניסטיות, שבמאבקן לשוויון אימצו לעצמן את הדגם הגברי כמודל לחיקוי, ולא אאריך כאן).

ומילה על פלורליזם

ונסיים במסר עמוק על פלורליזם:

פלורליזם

פלורליזם, ילדים, חל דווקא על פלורליסטים ולא על אף אחד אחר. אכן, מילים כדרבונות!

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

32 תגובות למאמר

  1. פלורליזם מגיע לכולם
    אבל אנטי פלורליסטים לא יכולים לדרוש אותו. זה הענין

    1. אם כל איש ימין מצוי הוא "אנטי פלורליסט", המשמעות היא בעצם שמלבד השמאל (שמהווה בקושי 20% מהעם), כולם הם "אנטי פלורליסטים".

      מי שגורס כך אינו מנסה להגן על הפלורליזם, הוא הופך את הפלורליזם לכלי להשתקת מתנגדיו הפוליטיים.

    2. השכילי אותנו, לאה:

      א. מי יחליט מה זה פלורליזם? אני מניח שאת מציעה להקים משטרת פלורליזם שחושבת בדיוק כמוך. המשטרה הזאת תחקור כל התבטאות, ותחליט אם היא מספיק פלורליסטית. מי שלא יהיה מספיק פלורליסטי (או במילים אחרות, לא חושב כמוך) יטופל בחומרה. מזכיר לי תקופות אפלות משהו.

      ב. כידוע, גם ערביי ישראל וערביי איו"ש אינם מצטיינים הפלורליזם. האם נתחיל לטפל גם הפלורליזם שלהם, או שנסתפק רק בפלורליזם של דוסים ומתנחלים, סתם בגלל שאותם את לא אוהבת?

    3. אבל את ושכמותך תמשיכו לשלב ידיים בהפגנות ולהסב בכנסים וועידות סביב אותו שולחן יחד עם נטורי קרתא – הכת שממנה בא הרוצח.

    4. אז למוסלמים לא מגיע פלורליזם?
      תשובת הפלורליסט: זו גזענות.

  2. עד כדי כך המשטרה נכשלה . שלפני מצעד התועבה התקשרה אימו של שליסל למארגני ההפגנה בכיכר השבת שהיא חוששת שיצא לשם ושישימו עין עליו. הסוף ידוע.
    רואים בתמונות את הטירוף בעיניו אבל כשהוריו ביקשו שיבדקו אותו מבחינה פסיכיאטרית הפסיכיאטר נתן אישור שהוא שפוי . רצנ לומר כשר לעמוד לדין. אילו היה חבוש במחלקה פסיכיאטרית היו פני הדברים שונים. הוא לא הביע חרטה . הכלא לא שינה את כיוון חשיבתו שהוא עושה את הדבר הראוי.
    לסיכום: איפה כאן המשטרה והמשפט!??

  3. לאה, זה בדיוק הכשל ההבנתי פלורליזם הוא פתיחות ושוויון לכל הדעות ברגע שאתה לא מקבל דעות אנטי פלוליסטיות אתה כבר לא פלורליסט.ומי מגדיר בכלל מה זה אנטי פלורליזם? את ? התקשורת? הקלקודה? הקהילה שחושבת שהיא ברקודה? מי? יש בדבריו משהו בין אידיוטיזם מוחלט לצביעות הזויה.??

  4. בוא נעלה רגע על מטוס דמיוני לפולין, ונבדוק האם יש שם הסתה אנטישמית:
    נתנייתי: שלום ידידי המקומי. באתי לבדוק אם יש אצלכם אנטישמיות.
    פולני: חס וחלילה! אנחנו אנשים מתקדמים!
    נתנייתי: והקריקטורה בעיתון אתמול? והנאומים של הפוליטיקאים?
    פולני: נו באמת ידידי! זו לא אנטישמיות- זו האמת! ובכלל, על מה אתם מתלוננים? יש לכם מדינה, לא? וצבא חזק? וכלכלה מפותחת? ואתם שולטים בקונגרס האמריקאי ובקרן המטבע העולמית, לא? ובטלויזיה הלאומית!?

    בקיצור, אל תקבע בשם ההומואים אם יש נגדם הסתה או לא

    * גם לא הבנתי את הנתון של ה- FBI; *אם 20% מפשעי השינאה מופנים כלפי להטב"ים, שכדבריך שיעורם באוכלוסיה זעום, הרי שהם נמצאים בסיכון רב

    * אינני מכיר את ישי שליסל ואין לי מושג מה המניעים שלו. בדקירה לפני עשור הוא היה חלק מקבוצה גדולה של חרדים שניסו לחסום את המצעד .אם כי ברור שרובם לא באו לרצוח, ברור שהיה כאן מרכיב של אוירה ציבורית. .

    1. החלק הראשון לא נכון ולא רלוונטי. השאלה אם יש הסתה היא שאלה שאפשר לענות עליה בכלים עובדתיים והמצב הוא שאין קשר בין ההסתה כביכול לדקירה הזו של אותו פסיכופט מלפני 10 שנים. יש הרבה יותר ״הסתה״ מצד הקהילה ותומכיה כנגד דתיים וחרדים וכל מי שלא חושב כמוהם. דרך אגב להתנגד לרציונל לדעות ולמעשי הקהילה זו לא הסתה אלא דעה לגיטימית גם אם כל לברי הקהילה יאמרו יחדיו שזו הסתה. לגבי ישי שליסל ממקרה יחיד אי אפשר לקבוע מרכיב של אווירה ציבורית ובפרט כשמדובר באותו יחיד המסקנה המיידית היא שמדובר בפסיכופט הקהילה עושה שימוש ציני במעשי הפסיכופט כדי לכפות שתיקה על כל מי שמתנגד באופן לגיטימי לחלוטין וזו הבעיה. אין שמץ של קשר בין ישי שליסל לבית היהודי

    2. נתנייתי יקר!
      אתה טוען כי "בקיצור, אל תקבע בשם ההומואים אם ".יש נגדם הסתה או לא
      בוא נבדוק את הטיעון שלך לעומק: אמת המידה היחידה לקורבנות הפגיעות היא עצם הטענה. זאת אומרת, שאם החרדים, למשל, טוענים כי ההומואים פוגעים בהם ומקפחים את זכויותיהם, הרי שטענתם חייבת להיות נכונה, כי הרי זה מה שהחדרים מרגישים. ומי אתה שתקבע להם. ולכן, לפי טענתך, אם ההומואים צועדים בירושלים, תחושת הפגיעה של החרדים מוצדקת, וזכותם להגיב נגד הקיפוח שלהם.

    3. כלומר: לסטרייטים אסור לומר להומואים מה סטרייטים חושבים עליהם, ולהומואים עומדת הזכות לגבש דעה בנושא בעצמם וכולם חייבים לקבל אותה. יפה.

  5. הלל יקירי
    אתה צודק לגבי הניצול הציני, בעיקר כלפי וי 15 (שאגב אכלו על זה ביקור לא קטנה בעיקר מ"המחנה" שלהם). אבל מעבר לזה את לא מדייק בעובדות ולא ובחלקן משקר בגסות.
    הרצח בבר נוער הוא פיגוע, פשע שנאה נקודה. גם אם הרוצח תכנן לפגוע באדם בודד על רקה שונה עדיין המציאות הייתה שהוא נכנס למועדון וירה לכל עבר, זלזול כזה בחיי אדם זועק לשמים. אני ממליץ לך לחזור בך מלשון הרע הזאת.
    בראצות הברית היה בעשור האחרון גל חסר תקדים של התאבדויות בני נוער (להטבים ולא) בגלל התנקלות בלתי פוסקת מצד חבריהם לספסל הלימודים. טרנסגנדרים עדין מופלים ונאלצים לחיות בשולי החברה וגם נם קבוצת סיכון להתאבדות. סלח לי על ההחמרה אבלי לי ברור שלא צריך ללחוץ על ההדק כדי לרצוח
    נכון החלק הלבן, אשכנזי, תלאביבי של הקהילה השיג השיגים מרשימים בשנים האחרונות, באמת נחמד מאוד. (אני הולך להיות בוטה, זה לא אישי) לצערי מעבר לשק הפריווילגיות שאתה סוחב (גבר, אשכנזי, לבן, סטריט, דתי לאומי, ליברל, עיתונאי) קשה לראות שהמציאות הרבה הרבה יותר קשה.
    המאבק היום הוא בשביל חסרי הקול
    לנערה מנהריה שאמא שלה שוברת לה ת'חדר אחרי יציאה מהארון.
    לנער מרהט שסובל מהטרדות מיניות ואלימות בגלל נתיתו המינית.
    לאדם הבוגר, איש המשפחה שמנהל חיים קפולים כדי לא להתמודד עם הקלון.
    לטרנסגנדרית שלא מוכנה לחיות את חייה כפטיש של צרכני זנות.
    אז לפני שאתה רץ לתת עצות צא רגע מהבועה שלך ותתבונן במציאות .

    1. הרצח בברנוער, כך מסתמן, היה על רקע של טינה אישית. הלאה.

      התאבדויות של בני נוער זה דבר שקורה לא מעט. על המון רקעים. לא קשור ל"הסתה".

      שליסל לא היה חסיד של בנט, ואין למה שקרה שום קשר לשום הסתה מדומיינת. זה הכול.

      ואגב, זכותי להתנגד לתנועת הלהטביסטים ולא להיות מואשם ב"הסתה". נמאס.

    2. אוי לא!!!
      הלל קרא בין השורות שאני מאשים אותו בהסתה ועכשיו הוא דורש שאני אתנצל ואניח לו להיות הומופוב בשקט.
      יאלה יאלה!! מה ביקשתי שתסתכל על המציאות?
      הלל, תנוח… עייפתי מכל רטוריקת הלא מתנצלים.
      תהיה ישר ותתייחס לדברים שכתבתי ולא לפרנויה שלך, אם אתה לא מעוניין בשיח זה בסדר גמור אבל שיהיה לך ברור שאתה לא עיתוני אתה תעמולן זול

    3. מתי כאילו פעלתם באמת למען נערה לסבית מנהרייה או בחור הומוסקסואל מרהט או אום אל פאחם? אתם רק יודעים להפגין לעיני התקשורת בת"א או ירושלים, עזרה לפריפריה לא משרתת אותכם וליישובים ערביים אתם לא מעזים להתקרב. אני כבר לא מדבר על כך שלעולם אינכם מעזים לחשוב על עריכה באום אל פאחם של מה שאתם עושים בירושלים כל שנה. וטרנסג'נדרית שחיה כפטיש של צרכני זנות עושה זאת מרצונה ואגב, יש גם נשים מבטן ומלידה הנסחרות בידי סרסורי זנות..

    4. הלל, אני מסכים איתך, אבל החקירה סביב הבר נוער לא העלתה אף קצה חוט חוץ מעד שקרן אחד, קורבן סחיטה של צד ג' שלא היתה קשור לסיפור. מעבר לפרשה הזאת אנחנו לא יודעים עדיין שום דבר לגבי הברנוער. כלום.

    5. אנונימי, איפה בדיוק קראת דרישה להתנצלות?

      עצה קטנה, תניח לרטוריקת הבכיינות. אף אחד לא מתרשם מזה. לא מ"שק הפרבילגיות" שאתה טוען שיש לאחרים, ולא מההעלבויות המדומות.

      אתה יכול לקרוא למי שמגדיר תא משפחה כזוג הכולל גבר ואישה הומופוב עד מחר. זה לא יהפוך את הטענה הזו לאמת.

  6. מוסי רז בילבל את היוצרות.
    נ.ב האם יש דבר כזה פשע שהוא לא שנאה??? אז עתה ואלה נגדיר פשע שנאה ופשע לא שנאה! !
    זה רצח אלים, אך בטח שלא פיגוע!

    1. בטח שיש: למשל רצח במהלך שוד. המטרה היא לשדוד אבל העניינים מסתבכים. אין כאן שנאה.

      בפשע שנאה, לעומת זאת, הפושע בוחר בקורבן על סמך השתייכותו לקבוצה שהוא שונא. למשל, אנטישמי שמחפש יהודי להתנכל לו.

  7. כמה עיוורון וחוסר מודעות!
    כשמראיינים את הרוצח לאחר שיצא מהכלא ולא שואלים אותו לרגע לגבי חרטה, מזדהים עם כאבו וממשיכים לקרוא למצעד הגאווה -מצעד התועבה יש פה הסתה של מגזר שלם!
    אני עובד בשוק מחנה יהודה באחת הבאסטות ושומע מכל פינה קריאות עידוד על הרצח בסגנון :״זה הגיע להם!״ ״מה רק אחת מתה?!״ ״זו אשמתם״ וכו וכו… אז אל תגיד שלא מדובר בהסתה!
    אני בעצמי הייתי עד לשני מקרי הומופוביה ביומיים האחרונים כלפי הומואים וטראנסיות. האחד כמעט ונגמר במכות וההומואים היו אלה שמנעו זאת. השני כוון נגד טראנסית, וזאת היתה הטרדה מינית לכל דבר. לקינוח, הוספת הערה הומופובית בטיפשןתך שחשפה את בורותך, על המונוגמיה במערכות יחסים חד מיניות, בורות גם כי זה פשוט לא נכון והרבה זוגות שומרים על מערכות יחסים סגורות ושוב בורות כי אין בהכרח קשר בין הרצון להתמסד ולהקים בית לבין הרצון לפוליגמיה, הזוגות החד מיניים מודעים ופתוחים לרצונותם ולרצונות בני זוגם ונותנים לזה מקום (בניגוד למערכות יחסים סטרייטיות-
    שם עדיפה, כנראה, הבגידה).
    בקיצור, עטיפת הסובלנות הצבעונית בה ניסית לעטוף את ההומופיה שלך לא עובדת.

    1. מה אתה יודע, מותר לקרוא לזה מצעד התועבה ואין בזה שום הסתה. זו פשוט דעה שלילית על מצעד שיש לו מטרות פוליטיות מסוימות.

      כמו כן הטרדות מיניות קיימות גם כלפי לא-טרנסיות. אני בטוח שאתה מוכה הלם ותדהמה.

      לגבי הנישואים החד מיניים, אתה מוזמן לעיין בתולדות המוסד הצעיר הזה. הוא לא היה קיים בשום מקום, גם לא בחברות שלא הייתה להן בעיה עם הומוסקסואליות, דוגמת יוון העתיקה (שם כולם התחתנו עם נשים דווקא). זה רעיון שעלה בכלל באנגלייה הוויקטוריאנית, במטרה "לאלף" את ההומואים.

      מכל מקום יש סיבות טובות להתפתחות התא המשפחתי של גבר ואישה. סיבות ביולוגיות, משפחתיות, סוציולוגיות ודתיות. כל זה לא קיים בכלל בכל הנוגע ל"נישואי גאים", מלבד הרצון לקחת מודל קיים ולהעתיק אותו בלי מחשבה.

    2. הומופוביה" – מילה ריקה מתוכן וחסרת משמעות אמיתית שאולה מן השדה הפסיכולוגי למרות שאין שום קשר בינה לבין אבחנה פסיכולוגית מוכרת כלשהי שנועדה לעשות דה-לגיטימציה מיידית לכל מי שלא עונה אמן לכל שטות של ה-"קהילה" ולקטלג אותו כבעל בעיה נפשית המונע מרגש חסר מחשבה. המילה הזו גם מזלזלת בכל דעה מגובשת אחרת שמתנגדת להומוסקסואליות ומייחסת לדעות הללו מניעים פסיכולוגיים מדומים וכן בו-זמנית מסתירה את העובדה שאין שום הוכחה או הצדקה לוגית מסודרת קוהרנטית ועקבית לדעה המצדדת בהומוסקסואליות על פני הדעה המתנגדת הדעה המתנגדת. הרבה יותר קל לצעוק "הומופוביה: כמאמר הפתגם – טיעון חלש לדבר חזק.

  8. שוב שטויות וחוסר מודעות
    אני לא ככ מבין מה אתה מנסה להוכיח לי בתגובתך? שיש בנוסף להומופוביה גם מיזוגניה והאלימות מופנת גם כלפי נשים שאינן טרנסיות? את זה אני יודע ומזועזע מזה לא פחות. אבל אין זה מפחית ולו במעט בפשעי ההומפוביה. )
    הדגש פה הוא על זה שאולי מדובר פה במשוגע אחד שאחז בסכין אבל לו עדת מעריצים גדולה ולזה לא תוכל להתכחש, זה מה שאני שומע ברחוב.
    לגבי מוסד הנישואים- זה ממש לא רלוונטי איפה ואיך התפתח המושג הזה. האינטלקטואליות הזאת עוזרת לך אמנם לחמוק מלהיסתכל למציאות בעיניים אבל היא ריקה ולא עיניינית. בסופו של דבר מדובר בהומואים ובכלל להטבים שבסך הכל רוצים שיוויון זכויות. רוצים לקבל מעמד של זוג נשוי על כל ההטבות שהוא מכיל בתוכו. הכספיות כמו החברתיות.
    מציע לך לרדת מעץ הפריבילגיות הירוק שלך ולהתחיל להסתכל למציאות בעיניים. מציע לך לשאול כמה הומואים /או אחרים מקהילת הלהטב שלא גדלו בתל אביב כמה הטרדות הם חוו, כמה אמירות הומופוביות הם היו צריכים לספוג, כמה פעמים הם היו צריכים לשכנע את עצמם ולזכור שהם לא אזרח סוג ב, הם בדיוק כמוך !

    1. אני גר בתל אביב, ואני שומע דברים קשים נגד דתיים. למדתי באוניברסיטת תל-אביב פילוסופיה והסיטוריה, וראיתי איך פרופסורים מבזים את הדת וגורמים לאנשים צעירים להתבייש בה ובמה שהם. ראיתי בחור דתי שבמהלך זמן די קצר הוריד את הכיפה, ונאלצתי פעם לקום מהדשא ולהגן על חרדי שהציע להניח תפילין. ברמת אביב ראיתי כיצד מאיימים על מנהל סניף של סופר-מרקט, שאם הוא יאפשר לחרדי להיכנס ולחלק פליירים ולהציע להניח תפילין, ידאגו לפיטוריו. ראיתי בני נוער שצועקים ׳יא דוסי מסריח׳ ושמעתי על מורה בחטיבת ביניים שהסבירה שכל החרדים מסריחים וזה בגלל הבגדים שלהם וכי הם לא מתקלחים, כי הם די פרימיטיבים. שמעתי לא פעם שמאשימים מתנחלים – מבלי לברר מה עמדתו של כל מתנחל – כי הם אשמים בכך שאין שלום, ובכך שיש פיגועים, והם גם רצחו את רבין. רון, אני מציע לך לרדת מעץ הפריבילגיות שלך ולהתחיל להסתכל למציאות בעיניים. בתל אביב, ההומואים הם דווקא כיום חלק מאליטה פריבילגית, ומה אתה חושב – הם לא שונים מאף אחד אחר, הם מנצלים את הפריבילגיה להסתה נגד האחר. וכשהם קוראים למפלגה בישראל ׳מפלגה חשוכה׳ – כל המגזר אשם בהסתה.

  9. אם אכן ההומוסקסואלים מהווים 1-2% מהאוכלוסיה, אז היה אפשר לצפות שהם יהוו מטרה ל-1-2% מפשעי השנאה, לפי חלקם באוכלוסיה. אך הכותב מציין שהומוסקסואלים מהווים מטרה ל-20% מפשעי השנאה, שזה פי 10 עד פי 20 מחלקם באוכלוסיה! בהחלט מנה גדולה של שנאה, בניגוד לניסיונו של הכותב למזער את הבעיה.

    1. זה מכלל פשעי השנאה, לא מכלל הפשעים כולם.
      מכלל הפשעים כולם זה אחוז מזערי. פשעי שנאה ממילא מכוונים רק כלפי קבוצות מפתח באוכלוסייה.
      (אגב, מדד "פשעי השנאה" מבחינה מספרית מעוות חזק מאוד כלפי מעלה, בגלל האופנה לקטלג כל מיני פשעים כ"פשעי שנאה", אם במקרה הקרבן היה להט"ב)

  10. אני דווקא מסכים עם הטענה שאסור להיות סובלני כלפי מי שלא סובלני כלפיך. זה מקביל לעיקרון שאסור ליזום אלימות אך מותר להגיב באלימות כלפי אלימות שיוזמים כלפיך.

    1. אז אני מבין שאתה הצבעת לברוך מרזל. כי ברור שהערבים לא סובלנים כלפינו, ולכן לפי הטיעון שלך ברור שאסור לנו להיות סובלניים כלפיהם.

  11. למען הסר ספק, כל אלה שטוענים שהימין הוא החסר הפלורסטי, להזיכרם שפעם הראשונה שהלהט"בים צעדו היה בתקופת שלטון הליכוד ב79 שפתח תרבות ליברלית שחילחלה לתוך החברה, בתקופת מפא"י ו המערך הייתם נחשבים בעיניהם ל"מוקצים", מי שיצר את את התשתית שלכם לחופש היה דווקא בצד הימיני , ולא השמאל!

  12. סלח לי כותב יקר, אך טענת שאחוז הלהט״בים באוכלוסיה הוא 1%~2% והפנת למחקר שמראה ששיעור הלהט״בים שיצאו מהארון בארה״ב הוא 3.5%. אולי השתמשת בנתון שמראה ששיעור הלהטב״ים שיצאו מהארון ביתר העולם הוא כשני אחוז (ובואו נזכור שאחוז לא מבוטל מאוכלוסיית העולם נמצא באפריקה, במזרח הרחוק, בארצות ערב וברוסיה שם צריך אומץ בשביל להגדיר את עצמך להט״ב). בכל מקרה מחקרים מראים שבמדינות המערב כיום אחוז האנשים שמגדיר את עצמם להט״בים הוא 3.5%-5%, וכאשר יש מחקרים שסופרים את כמות הלהט״בים שעדיין נמצאים בארון ולא מגדירים עצמם להט״בים בפומבי מגיעים כבר ל-7%-10%. מצטער לבלבל אותך בעובדות, אני בטוח שאתה לא אוהב אותם, אבל קישור למחקר והוצאה של נתון שיקרי ממנו היא חוסר יושרה מחפיר, כשאתה ממציא נתונים לפחות הסר את הקישור.
    ועוד הערה קטנה, הציטוט האחרון שלך של אדון תומר ידוע בתור הפרדוקס של הפלורליזם או יותר במדיוק- הפרדוקס של הליברליזם- כמה סבלנות אנחנו מוכנים לאפשר לדעות שהן לא סובלניות במאה אחוז כלפי אוכלוסיות אחרות. זהו אחד הדיונים העמוקים באתיקה, הפילוסופיה של המוסר, מזמין אותך לקרוא קצת מהספרות האינסופית שנכתבה על כך ולהחכים. בכל אופן, גם אני אמנם אינני מבין את תורת היחסות הכללית שפיתח אלברט איינשטיין, אך אם אצטט אותה ואלגלג על מה שכתוב שם בגלל שאינני מבין אותה, כנראה שלא אני אצא הצד החכם מהעניין הזה.