זה ג'יהאד, טפשון

"נערים"? "פעילים"? "מחבלים"? "פורעים"? יש רק מילה אחת שנעדרת מלקסיקון השיח הישראלי, שמסבירה את המניע המרכזי לטרור המשתולל.

"נערים"? "פעילים"? "מחבלים"? "פורעים"? יש רק מילה אחת שנעדרת מלקסיקון השיח הישראלי והבינלאומי, והיא זו שמסבירה את המניע המרכזי לטרור המשתולל בבירה וביהודה-ושומרון • ד"ר מרדכי קידר קורא להישיר מבט ולהתמודד עם המציאות כפי שהיא

מלחמת דת? טרור אבנים בירושלים. צילום: אדיר סולטן, פלאש 90
מלחמת דת? טרור אבנים בירושלים. צילום: אדיר סולטן, פלאש 90

בחודשים האחרונים, ובמיוחד בשבועות האחרונים, אנחנו עדים להתגברות פעולות החבלה העממיות, המתבטאות בזריקת אבנים ובקבוקי תבערה, כמו גם בירי מכוון נגד כלי רכב ישראלים. הפעולות נגדנו מתרחשות ברחבי יהודה-ושומרון ובירושלים. מטבע הדברים, האירועים המתרחשים בירושלים בכלל ובהר הבית בפרט, מושכים תשומת לב ברחבי האזור ובמקומות רבים בעולם. האם מדובר במאבק מאורגן, או ברצף גובר והולך של אירועים ספוראדיים? האם זו אינתיפאדה שלישית?

ההתלבטות לגבי מהות האירועים מתבטאת גם במינוח התקשורתי הקשור אליהם, שכן קיימת אי בהירות איך לכנות את המבצעים, שחלקם צעירים למדיי. האם לקרוא להם "נערים"? "פעילים"? "מחבלים"? "טרוריסטים"? "מיליטנטים"? "פורעים"? כמובן שהההגדרה נושאת בחובה גם עמדה, הן לגבי המעשה והן לגבי הענישה, אם וכאשר ייתפסו – והרי יש הבדל בין "נהג נהרג מאבן שהשליכו נערים" ובין "נהג נהרג מאבן שהשליכו טרוריסטים".

מצער לראות את חוסר ההבנה של ישראלים וזרים רבים לגבי המתרחש בשטח, שכן יש רק מילה אחת שיש ביכולתה לתאר את האמת של המציאות כפי שהיא נראית מהצד האחר, מצדם של הצועקים והצועקות נגד יהודים בהר הבית, זורקי האבנים, משליכי הסלעים ובקבוקי התבערה, הדוקרים בסכינים והיורים בנשק. המילה הזו, האחת והיחידה, היא "ג'יהאד". בישראל פוחדים אפילו להעלות מילה זו על דל שפתותיהם, כי היא מספרת שאנחנו סובלים בעצם ממלחמת מצווה אסלאמית, שסיבותיה ומטרותיה הן דתיות.

ג'יהאד, שלב ההוכחות

אלא שלמרות ההכחשה, יש לפחות שבע הוכחות לטענה שישראל – היום, כמו בעבר – היא מטרה לג'יהאד.

1.

המאבק מעולם לא חדל להיות עניין דתי. על-פי האסלאם, היהדות היא "דין אלבאטל", דת בטלה, ואילו האסלאם הוא "דין אלחק", דת האמת. על-פי האסלאם, יהודים יכולים לחיות תחת שלטון אסלאמי אם יתנהגו יפה, כ"אהל אל-ד'ימה", בני חסות, ללא ריבונות, ללא נשק, ללא מעמד אזרחי. המצב שבו יהודים שולטים ב"פלסטין", שהיא ארץ קדושה למוסלמים בלבד, ואומרים למוסלמים מה לעשות ומה לא מנוגד לעיקר העיקרים באסלאם: "אל-אסלאם יעלו ולא יועלא עליה" – האסלאם עליון ושום דבר לא עולה עליו. מצב שבו דת אחרת, ובוודאי היהדות, משתלטת על מוסלמים ועל ארץ אסלאמית מחייב ג'יהאד נגדה.

2.

מסורת של איבה דתית; חאג' אמין אל-חוסייני, 1929
מסורת של איבה דתית; חאג' אמין אל-חוסייני, 1929

על-פי הדוקטרינה האסלאמית הג'יהאד יכול ללבוש צורות רבות, הנבחרות בהתאם לתנאים והנסיבות. צרחות, קללות, מכות, אבנים, סלעים, זיקוקים, בקבוקי תבערה, סכינים, יריות – כל אלו הם כלי נשק שהשימוש בהם נקבע על-פי המצב בשטח. גם מצלמות משמשות כנשק, במיוחד בזירה המועדפת על הג'יהאדיסטים: המדיה. הצלם והעיתונאי הם לוחמי ג'יהאד – ג'יהאד תקשורתי. המשך הג'יהאד – הג'יהאד המשפטי – מתבצע במסדרונות בתי המשפט והמוסדות הבינלאומיים האחרים, כמו הג'יהאד הכלכלי המתנהל בזירת ה-BDS, החרם על ישראל, הקריאה למשוך ממנה השקעות והשאיפה להטיל עליה סנקציות. הבדואים בסיני ניהלו נגדנו ג'יהאד באמצעות הברחת נשק לעזה ומסתננים לשטחנו, שרבים מהם – כמה מפתיע – הם מוסלמים. מנהיג המסתננים בישראל, מועתצם עלי, הוא מוסלמי, ופעילותו בישראל נגד המדינה, אזרחיה וחוקיה היא ג'יהאד הגירה. מוסלמי העומד על בימת הכנסת ומגדף את ישראל הוא לוחם ג'יהאד, ג'יהאד פוליטי. כל הפעולות האלה הן סוגים שונים של ג'יהאד.

3.

ישנה גם כמובן המעורבות הגוברת והולכת של התנועה האסלאמית, ובמיוחד הפלג הצפוני שלה בראשות ראא'ד צלאח ("שיח' אל-אקצא") באירועים, בהסתה, במימון ארגוני אל-מוראבטין ואל-מוראבטאת, ובשיתוף הפעולה הגובר שלה עם תנועת חמאס. כל אחת מהן מנהלת את הג'יהאד שלה נגד ישראל בהתאם לאפשרויות שלה, אך המטרה אחת והיא דתית: להפוך את פלסטין כולה, מהים עד הירדן, למדינת ח'ליפות אסלאמית, שבירתה אל-קודס. כבר המנהיג הדתי הראשון של הערבים בארץ – המופתי חאג' אמין אלחוסייני – היה עסוק בג'יהאד מלחמתי נגדנו, הן בפעולותיו בארץ והן בחלקו הפעיל בהשמדת חצי מיליון יהודי הונגריה בשנת 1944.

4.

יש לשים לב לשמות הארגונים – אל-מוראבטון ואל-מוראבטאת – הנושאים משמעות דתית-היסטורית אסלאמית. שכן "ארץ הריבאט" במינוח האסלאמי היא כל ארץ, בעיקר באזורי הספר, שבה נלחמים מוסלמים נגד כופרים למען חיזוק האסלאם והשלטתו על הכופרים ועל ארצם. בעבר ראינו – לא רק בארץ – ארגונים שכינו את עצמם בשמות דומים, וכולם היו ארגונים בעלי אופי אסלאמי ג'יהאדיסטי.

5.

הראייה החמישית היא הכינוי שכל מי שנהרג באירועים נגד ישראל, היום כמו לאורך השנים, הוא "שהיד", מונח דתי שמשמעותו אדם היושב בגן עדן קרוב לאללה ומקבל מידו של אללה את השכר על הפעולה שלו למען האסלאם שגרמה למותו.

6.

כל המוסלמים החיים ממערב לירדן, בישראל ובשטחי הרשות הפלסטינית, מודעים לחלוטין להתפתחויות בסוריה, בעיראק ובסיני. הם רואים בשידור חי איך האסלאם המקורי, האמיתי, הצרוף והטהור, מנהל ג'יהאד אמיץ ומוצלח למדיי – כולל שחיטות מול המצלמה – נגד הכופרים העלווים, היזידים, הדרוזים והשיעים, ונגד הזרים כמו האמריקנים שלוחמי הג'יהאד כלל אינם פוחדים מהם. כולם יודעים מה קורה בארץ הג'יהאד שצמחה בסיני, ואיך שהג'יהאדיסטים מנהלים מלחמת חורמה מוצלחת למדיי נגד הצבא הגדול ביותר במזרח-התיכון, צבא מצרים. הצלחות הג'יהאד במדינות שסביב ישראל חודרות ללבבות המוסלמים החיים ממערב לירדן ומניעות אותם להגביר את הג'יהאד נגד היהודים, "אויבי אללה והאסלאם", כדי להצטרף לגל ההצלחה האסלאמי שכל העולם רועד מפחד מפניו.

7.

הבנייה הערבית המתבצעת ללא רישיונות בכל רחבי ארץ ישראל ממערב לירדן היא סוג של ג'יהאד. "ג'יהאד הבניה" הם קוראים לו. באופן לא מפתיע זה גם השם של חברת הבנייה השייכת לחיזבאללה, כי רעיון הג'יהאד נגד ישראל משותף לסונים ולשיעים כאחד, ואין ביניהם שום מחלוקת לגבי יחס האסלאם לישראל.

לא אירוע ספורדי; טרור אבנים. צילום: STR/ פלאש 90
לא אירוע ספורדי; טרור אבנים. צילום: STR/ פלאש 90

לקרוא לילד בשמו

אלא שהג'יהאד רב הפנים נגד ישראל איננו מוצג בפומבי ככזה, כי המוסלמים יודעים היטב שהעולם לא יתמוך בלוחמי ג'יהאד, המנהלים מלחמה נגד ישראל. לכן המשימה הזו מוטלת עלינו, על מנהיגינו, על הדוברים השונים ועל אמצעי התקשורת: כולם, אבל כולם, חייבים להתחיל להוציא את הראש מהחול, לקרוא לג'יהאד בשמו ולדבר על מה שקורה כאן במונחים האמיתיים, הדתיים. יש לומר השכם והערב שמה שאנחנו – ולא רק אנחנו – עומדים בפניו זה ג'יהאד, לא שום דבר אחר, והלוחמים – גברים ונשים, מבוגרים וצעירים – הם לוחמי ג'יהאד. כך הם מרגישים, ולשם כך הם מתגייסים.

האבן, הסלע, בקבוק התבערה, הסכין, כלי היריה והמצלמה, המשפט, החרם וההגירה – כולם כלי נשק בידי לוחמי הג'יהאד, כולם נועדו לקעקע את ישראל, את ביטחונה, את חברתה, את כלכלתה ואת מעמדה, ועל ישראל להתייחס אליהם באותה מידה: "במלחמה כמו במלחמה". אנשי התקשורת שלנו – שעדיין הולכים כסומים באפלה בעקבות חלום המזרח-התיכון החדש של רבם ומורם שימון פרס, "המחלל מהמלין" – פוחדים פחד מוות מ"הג'יהאדיזם", כי אין להם, כמו שאין לליברלים בכלל, כלים נפשיים להתמודד עם מלחמת דת ולעמוד מול לוחמים שרוממות אללה בגרונם. בכל פעם שאני מנסה לומר בתקשורת הישראלית שישראל נלחמת נגד לוחמי ג'יהאד, מהסים אותי המראיינים בפחד ואומרים לי: "אל תהפוך את הסכסוך הלאומי הישראלי-פלסטיני לסכסוך דתי יהודי-אסלאמי", ואני מנסה לומר להם: גם אם תכחישו, הסכסוך דתי, אתי ובלעדיי, וגם אם לא תאפשרו לי לומר זאת, זה סכסוך בעל שורש דתי אסלאמי. נכון שהוא מוצג כסכסוך לאומי, טריטוריאלי, משפטי, פוליטי או אחר, אך זו הונאה עצמית, כי בבסיסו הסכסוך נובע ממעיין של אש דתית אסלאמית, זו הבוערת בלבבות האנשים, וזו הבוערת בבקבוקי התבערה. במלחמת העצמאות הם צעקו" אידבח אליהוד" – "שחט את היהודים", לא את הישראלים או הציונים. היהודים הם הבעיה.

שמעון פרס, יוסי ביילין, אלון ליאל והוזים רבים אחרים ניסו לשכנע אותנו שיש הבדל בין הג'יהאדיסטים "הרעים" של חמאס ובין אנשי אש"ף שהם נחמדים ונעימים, אוהבי שלום ורודפי שלווה, שמנהיגם – הארכי ג'יהאדיסט, יאסר ערפאת – קיבל פרס נובל לשלום. זו הייתה אשליה עצמית חסרת בסיס, שעלתה בחיי יותר מאלף וחמש מאות ישראלים. כל ההבדל בין חמאס ואש"ף הוא שחמאס מצהירים שהם לוחמי ג'יהאד, ואילו חלק מאנשי אש"ף מסתירים את היותם כאלה. חלקם – גדודי חללי אל-אקצא – אף לא מסתירים זאת, ונשיאם – מחמוד עבאס – הוא המממן שלהם. עייפי הנפש בקרבנו, במסגרת מאמציהם להכשיר את השרץ הג'יהאדיסטי האש"פי, גם ניסו להשכיח את חלקו של חאג' אמין אלחוסייני בשואת יהודי אירופה.

הגיע הזמן להתעורר ולומר לעצמנו ולעולם את האמת, כי רק האמת מביאה להבנת המציאות ולהתמודדות אמתית ונכונה עמה. האמת היא שאנחנו משמשים כמטרה לג'יהאד, הן מצד חמאס והן מצד אש"ף, כל אחד בשיטות ההונאה שלו, ואם אנחנו ניפול – גם בעזרת בכסף האירופי המוזרם לעורקי הג'יהאד של הרשות הפלסטינית – אירופה תהיה היעד הבא של אותו ג'יהאד עצמו, המייצא את עצמו כבר היום לאירופה באמצעות ההגירה ההמונית של מוסלמים ליבשת המזקינה והמידלדלת.

זה ג'יהאד, ואויבינו לסוגיהם השונים הם כולם לוחמי ג'יהאד. עלינו להתאים את השפה והאמצעים למצב הזה בדיוק, וככל שנעשה זאת מוקדם יותר כל ייטב לנו ולעולם.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

69 תגובות למאמר

  1. כמו משוגעים אנחנו מתעקשים לחפש אוייב גדול יותר ויותר
    ישראל עזרה לתנועת החמאס לקום כדי שיפריעו לאשף ועכשיו מר קידר מתעקש להפוך את העימות כולו לעימות על בסיס דתי
    להזכירכם, אנחנו דת של כ10-20 מיליון איש והמוסלמים לפחות 1000 מיליונים. אתם באמת חושבים ששווה לנו להלחם חזיתית עם כל האיסלאם?? אם לא, אז בואו לא נכוון לשם את הספינה

    1. לא הבנת את עיקר הדברים? העימות הוא דתי בבסיסו, בין אם נקרא לו כך או בשם אחר. זו מלחמה של מוסלמים ביהודים. הספינה שטה בכיוון זה עוד מלפני קום המדינה.

    2. שוב הלך החשיבה הזה שמניח שהכל תלוי בנו, ושרק אנחנו נחליט לאן לכוון את הספינה.
      השאלה היא פשוטה, ניר: האם הם רואים בזה ג'יהאד?
      התשובה היא בוודאות חיובית. רוצה להתעלם מזה? שיהיה לך בהצלחה.
      אבל אל תנהל מדיניות, שם צריך אנשים שאינם מתעלמים מהמציאות

    3. אתה חי בסרט ניר ,אתה מתעסק עם דת שאיפה שהיא נמצאת היא בסכסוך נגד הכופרים.מניגריה עד תאילנד.

    4. שלמה
      כפי שכתבתי בתגובה אחרת
      אני לא מתעלם מזה אבל אני לא רוצה לעזור לזה
      דוגמא הכי פשוטה לכך היא נושא הר הבית
      בוא לא נכנס למי צודק ורק ננסה להסכים שאירועים משמעותיים בהר הבית יגרמו להרבה יותר מוסלמים לרצות להתעמת איתנו

    5. לא, כי עד עכשיו העימות הוא בכלל על רקע מגדרי כבר למעלה ממאה שנה…..איזה אנשים הזויים….

    6. , אללה הוא אכבר . כמה פעמים עוד מצטרך לשמוע את המילים הללו כדי להבין שכמה שלא נהפוך את זה וכמה שננסה להתעללם מזה זהו סבסכוך דתי? כמו שאמר פעם אפי איתם , חיזבאללה נסראללה

    7. שרון אין שכל אין דאגות לא נורא לא בכל מקצוע צריך להבין את הנקרא
      לא כתבתי שאין עימות דתי
      הנקודה היא שזו הזירה הכי פחות טובה עבורנו ולכן אנחנו צריכים להמנע ממנה או לפחות לנסות ולהקטין אותה
      יש זירות אחרות לניהול העימות

    8. קרא לילד בשמו,מהלא ברור שזאת מלחמת

    9. ממש נכון- ישראל הקימה באותה מידה את דעאש. עד שהתרבות האיסלמית לא תשתחרר מהחשיבה הקונספירטיבית שאליה היא מחנכת את מאמיניה, הם לא ישתנו ואנו נשמור על האינטרסים שלנו אם זה מוצא חן בעיניך או לא, אזרח ישראלי "טוב" כמוך. הרי למה אתה כותב פה ובכול מקום? מנסה לשכנע שלא ניקח את המגיע לנו ואת מה שהוא שלנו. העיקר ת. זהות כחולה יש.

    10. ניר.כל משיט ספינה יודע שחייבים להתחשב בכיוון הרוח כיוון הזרם.גובההגלים וכולא אילו גורמים שאינם תלויים במשיט אך אי התחשבות בהם תוביל להתהפכות הספינה אני מציע לך להשתמש במשל אחר אולי אדם בחדר חשוך המגשש אחר דרכו

    11. כמה שתנסה לא לפגוע בכדור אש שנקרא "אסלמים" זה יחזור אלייך.כמו שהיהודי שנמצא כאן זה רק בגלל דתו ואמונתו בארץ שלו.

  2. מכיוון שאני לא באמת חושב שאתה לא יודע שג'האד הוא לא רק מאמץ צבאי ולאו דווקא קשור לישראל, עולה שאתה מניפולטור.
    ג'האד הבנייה של חזבאללה למשל לא קשור לישראל.
    זה ג'האד (מאמץ) חברתי.
    חבל לתבל מאמר עם שקרים, הם פוגמים באמינותו.

    1. הנ"ל משמש דוגמא למופרכות הרעיון לדבר עם האנשים האלה, שאיתם מפלגת העבודה מאמינה שצריך "לדבר", והם על פי תרבותם האיסלמית מתחזים כדי לעבוד על הכופר.

  3. אם אתה חושב שאתה תקרא לזה בשמות אחרים מגוונים וסקסיים ככל שיהיו וזה יעבור לידנו אתה כנראה חיי בבועה .הבועה הזו היא בועה פחדנית מאפיינת תקופה גלותית של העם היהודי -פעם אמרנו ככה לגבי הגרמניםהנאצים ימ"ש.אל תפחד ילדי כי הפחד לא יפתור הבעיה -אגב האומץ הגבורה ועמידה איתנה מולם גורמת להם להבין שאנחנו פה כדי להישאר ולהעריך אותנו ואז להפסיק להילחם בנו -ראה מלחמות ישראל מול מצרים ירדן סוריה וכו –

    1. "זה מה יש"
      להיפך, הבועה הנכונה להשוואה היא מימי בבל ורומא
      גם אז השתמשו באומץ וגבורה ואני לא חושב שהתוצאה הייתה טובה
      .תפסיק לנתח את המציאות בדרכים ילדותיות
      אנחנו יהודים והכוח שלנו הוא במוח
      כל העימות פה היה מאז ומעולם תחת חסות המעצמות הגדולות

      אתה אמיץ? קדימה, תחזיר את הר הבית לשליטה יהודית ותספור עד שלוש

  4. ניר
    לא אנחנו מכוונים את הספינה. היא בבחינת אירועים שאין לנו שליטה עליהם. הסכסוך דתי. אם לא היה דתי- מה לאיראן ולנו? מדוע הם נשבעים לשמידנו ממרחק אלפי קילומטרים בלי שום סיבה ישירה? ומדוע כל המדינות האיסלמיות כה עויינות? האם הפרת זכויות האדם
    . שלנו מפריעה להם?

    1. אם ככה נחשוב אז ככה יהיה
      בעימות ישיר מול כל המוסלמים אין לנו סיכוי ולכן אנחנו צריכים להמנע מלחשוב כך ולא לספק למוסלמים סיבות לחשוב ככה
      סוגיית הר הבית היא דוגמא מעולה

    2. ניר מייצג היטב את השחצנות האטומה של השמאל, שלא רואה בערבים בני אדם עם שאיפות משלהם, אלא רק נבערים חסרי שכל שעוד לא הבינו את נאורותו הנשגבת של המערב הליבראלי, אבל זה בסדר, השמאל הישראלי יספר להם מה הם צריכים לרצות באמת, מה שהם רוצים לא חשוב.

      השמאל תמיד מטיף "לדבר עם האויב". שכחו גם להקשיב.

    3. גל מייצג היטב את הימני האלים שקשה לו לחשוב ולהתבטא ולכן עובר לשפה של השפלה והכללה ובמקום לכתוב לעניין בחר להתקיף אותי ודרכי להתקיף את כל השמאל באשר הוא. אז תודה לך גל וחבל שיש לך בעיות בהבנת הנקרא אבל אני לא כתבתי שום דבר מהשטויות שהגבת. ולכן אני גם לא אענה לך . זה רק יראה לך שאני לא אטום ושחצן ושאני יודע שיש אנשים שאי אפשר לדבר איתם

    4. ניר, אתה טוקבקיסט ממוצע. מגיע, נותן תגובה שמראה על בורות, מתעלם מרוב תגובות הנגד ומגיב רק נגד הנאצות. העיקר להשאר על הסוס הגבוה, כמו שאומרים באנגלית.

      מידה הינו אתר שהוא רמה אחת מעל אתר הפוליטיקה הממוצע, אשמח אם גם רמת התגובות תשאר כך.

    5. "שים לב "
      תודה רבה, אני מבזבז את זמני כאן וזו תהיה התגובה האחרונה
      קראתי לי טוקבקיסט ממוצע כלומר הגבת אליי בהעלבה אישית
      קבעת שתגובתי מעידה על בורות בלי להסביר למה
      כתבת שאני מתעלם מרוב התגובות למרות שהגבתי כמעט לכולן

      על כך נאמר הפוסל במומו פוסל

    6. תראה כמה הוא מתפנן שקראת לו שמאל, זה מה שהוא חולם שיקרה, ונתת לו את זה. הוא משתמש בשמאל לנהל פה תעמולה איסלמית.

  5. מזכיר שעדיין לא סגרנו את החשבונות של רצח העם שלנו בחייבר וקוראייש.

    1. עדיין לא פתרנו את בחשבון של שואת 6 מיליון יהודים
      עדיין לא פתרנו את חשבון נסיונות הרצח היום יומיים של הערבים את היהודים בישראל
      עדיין לא פתרנו את בעית רצונם של הערבים להשמיד את ישראל מבלי לתת הסבר הגיוני למה
      ???
      עדיין לא פתרנו כלום כי אין פתרון חוץ מהלהלחם על חיינו
      מתוך הכרה שאין ברירה ואין לנו מקום אחר בעולם.

      כל מי שלא חושב כך שינסה להתחבר למיליוני המהגרים באירופה ואמריקה גם שם יאכו אותו בלי מלח
      שרשרת המזון – בטבע – טורפים נטרפים ואכלי נבלות אם לא נלחם על חיינו יאכלו אותנו אוכלי הנבלות

  6. אני לא מסכים עם ד"ר מרדכי קידר. "ג'יהאד" הוא מאבק דתי כמו שקורה בסוריה ועיראק בין כביכול מוסלמים הטוענים שהם "דת האמת"-דאע"ש לבין הכופרים-זאת מלחמת דת, כאשר כתות מיועטים באסלאם כמו היזידים פשוט מוצאים להורג.
    מה שקורה בשטחים זאת אינתיפאדה כמו ב-1987וב-2000 המתבססת על הספר של ג'ין שארפ שבו יש 25 שיטות איך להקים מאבק "בלתי אלים" נגד כובש. בין אותם שיטות הוא מציין הפגנות,צילומים קשים, זריקת אבנים, רצון להיכלא וכ'ו..
    אז אם כבר לקרוא לילד בשמו אז מדובר באינתיפאדה שלישית על רקע הדרישה לזכות השיבה.
    הבעיה שיש גמגום בהנהגה הישראלית כי הגדרה עושה הבדל גדול,אף אחד לא רוצה ברקורד שלו "אינתיפאדה שלישית" אבל זה מה שקורה בשטח. 40-50 ארועים ביום של זריקת אבנים, בק"טבים, והפגנות זאת אינתיפאדה!

    1. כל הכבוד תואר שני
      באמת אתה לא מסכים
      הרי אתה יודע טוב יותר עם תואר שני ממומחה העל שם עולמי במזרחנות, שמלמד את הערבים על תרבותם
      ידיד תואר שני, אתה טרם למדת את מה שדר' קידם שכח
      יכולת פשוט לכתוב את משכתבת מבלי לנפנף בתואר שלך

    2. עוד רדום אחד … מי כובש את מי ? הר הבית היה תמיד מקום קדוש רק ליהודים כיום אין אנו יכולים ליהתפלל או סתם להישתטח בעזרה מול קודש הקודשים. תיתעור טיפש זוהיא מילחמה עקובה מדם . איך אתה טוען איך אתה טוען שזה מעבק בילתי אלים ? אנשים ממש הזויים ושטופיי מוח. כמה דם נישפך השם ירחם ואתה בה ומקשקש לי כאן סיפור יפה שמתאים ל"פנתרים-השחורים" מאה"ב אף אינתיפאדה לא היתה "מאבק בילתי אלים" ההיפך הוא הנכון כל איתיפאדה האלימות הקצינה לרמות לא אנושיות . איך אתה רואה אי אלימות ? באוטובוסים שהיתפוצו לנו בכל עיר במיוחד תל אביב בהן מתו אנשים חפים מיפשה. ומה לגביי "זורקיי האבנים" זו לא אלימות? אם אכן זו לא אלימות לא תגיש תלונה אם תקבל אבן בראש נכון כי זה "אקט בילתי אלים" או שאתה סתום או שאתה ערבי ישראלי שחי בסרט שהוא נילחם נגד גוף כובש. או שאתה סתם אדם רדום . היופי הוא שיהודה ושומרון כולל הר הבית יהיו תחת ריבונות עם ישראל עד סוף השנה הזאת. חשוב לציין ריבונות עם ישראל ולא מדינת ישראל שגם לה אין זכות קיום בארץ הקודש ! אחת מעשרת הדיברות "ובחוקות הגוים לא תלכו" כך שמדינת ישראל איננה משקפת את העם היהודי כלל . אלה שהעם היהודי כבוש תחת ידה וזה מיתוך רצון. עדיף מלכות כזאת מאשר מלכות הערבושים. רק שתבין הגלות מגיעה לקיצה ואין דבר שישנה את המציאות סיום הגלות יהיה כאשר עם ישראל יכבוש כל פיסת שטח מאדמת ישראל … לא לישכוח שכל האנטישמיות בעולם הוא על רקע דתי נטו. האי סלאם – אי שלום נוצר כדיי להיתחכך ולהיתעמת אם העם היהודי והכל מיתוך קינאה צרופה וטהורה בספר החוקים שניתן לעם ישראל במאמד הר סיני .

    3. שמואל, לא התכוונתי "לנפנף" בתואר שלי, אלא רציתי להדגיש שאני לא מדבר סתם, אני מתבסס על ידע..
      אני בא מגישה שאומרת שאם אתה לא בא מהתחום אין לך שום זכות לפרשן, להסביר ולתת חוות דעת אישיות.
      מה שלצערי מאוד נפוץ בארץ כל מוכר בשוק או נהג מונית יגידו לך בדיוק איך לדעתו צריך לנהל את הכלכלה, עם איזה הרכב נבחרת ישראל צריכה לעלות למשחק הקרוב שלה ואיך צה"ל היה אמור להלחם בעזה..

    4. עבד השם, אני לא מפרשן בעצמי את המצב..
      אני מדבר מנוקדת מבט אקאדמית-ישראלית (אתה מוזמן לקרוא את הספר של ד"ר יובל ארנון אוחנה כדי לקבל קצת נקודות מבט היסטורית אקאדמית על הסכסוך ערבי-ישראלי כולל הגדרות האינתיפאדה(.
      .ולא אני לא ערבי-ישראלי ולא שמלאני

  7. יובל
    זה לא עיקר הדברים,זה כל הדברים
    מה שאני אומר זה שאם אתה נוסע על אופנוע ב120 קמש מול משאית פול טריילר אז אל תצעק לו "אנחנו מתנגשים!" אלא ברח משם
    ובמקרה הזה המשימה שלנו היא לשכנע את המוסלמים שאנחנו לא נלחמים או מעוניינים במלחמה איתם

    1. אם אתה חושב שיש ביכולותיך לשנות את דעתם, אתה נאיבי. חינני אבל נאיבי. מן אובמה כזה.
      ד
      אם אתה חושב שבכוחם של היהודים לשלוט במעשי המוסלמים, אתה גזען פעמיים. פעם אחת אתה מייחס ליהודים כוחות על טיבעים (דמוניזציה) ופעם שניה אתה מיחס לערבים פאסיביות וטיפשות (דה-הומניזציה). יצאת נעל

    2. ניר,
      הם נלחמים איתנו מהיום שמוחמד ברח ממכה למדינה ושם הוא למד מהר עם מי יש לו עסק
      הדוגמה של האופנוע והמשאית משכנעת למי שלא שמע על דויד וגוליית, או למי שלא שמע על תרמופיליי
      העובדה שהם בחרו מזמן ללכת עם אבנים ואו״ם מצביעה לחשיבה שהם מודעים למיגבלות שלהם
      וליכולת שלנו
      לברוח זה לא אופציה
      בינתיים הם ממשיכים להתפורר מסביבנו אז למה

    3. מומו זה פשוט לא נכון
      אפשר גם אפשר לשנות את דעתם מהר מאוד
      לרעה
      לך תעשה קצת בלגן בהר הבית ותוך יומיים מיליארד מוסלמים דופקים אצלך בדלת

      אשר
      כשאתה מדבר על מלחמת דת אתה לא מדבר על פלסטינים נגד ישראלים אלא יהודים נגד מוסלמים. כשדאעש ואירן יאחדו נגדנו כוחות זה יהיה קצת יותר אינטנסיבי מאום ואבנים. אז נכון שאיראן ודאעש לא יתאחדו לעולם אבל מי שמדבר על מוסלמים נגד יהודים צריך לראות את התמונה המלאה
      מיליוני אנשים בסוריה בורחים מהמדינה שלהם
      זה לא קרה בגלל אבנים ואום

  8. בוקר טוב מה חדש?
    אסור לנו לפחד מכמות המוסלמים בעולם אלא לכוון לאמת ובמקום להשאר בהסברה ומגננה לצאת להתקפה ולזכור שגם כך כבר עמדנו מול מדינות ערב כשהיינו הרבה יותר נחותים וחלשים מהיוםדן

    1. רבותי כל הנאמר כאן רק ממחיש שכל הפוליטיקאים שממהרים להאשים את עצמינו בכך שכל ההשתוללות של זורקי האבנים והבקטבים נובעת מכך שהממשלה לא יוצאת ביוזמות משלה על מנת לפתור את הסיכסוך ,רבותי הפוליטיקאים האלה חיים בגן עדן של טיפשים, לאיזה יוזמות הם מצפים,? שנחזור לגבולות 67 ונחזיר שטחים לאנשי חמאס וד.ע.א.ש, או להחזיר את ירושלים או להחזיר פליטים . הרי ללא שלושת התנאים האלה הפלשתינאים לא מוכנים לדבר, אז מדוע הם מקשקשים

  9. חברים הם כאן חוזרים על התרגיל שעשו באלג'יריה מול הצרפתים שכזכור הצרפתים באו לאלג'יריה ובנו מדינה יפה משגשגת ומודרנית במשך 130 שנה הם נתנו כמעט כל דבר לערבים חופש ומה לא כמובן שאי"א לספק את כל הערבים כמו אצלנו למשל בנגב הושיבו את הבדואים בישובי קבע עוד ועוד ישוב ויש עוד זרימה של ערבים שמגיעים הנה מהשומרון ונתקעים כאן לעד.ותמיד תראה מישהו מהם שיטען שהוא חי בעליבות גדולה ולקחו לו וכבשו לו הוא מיד נכנס לעניינים .אחרי שהערבים נהנים מכל טוב הארץ ושבעו מכל מה שהמדינה מסוגלת בחינוך והשכלה גבוהה וברווחה ועושר .והם משיבים לנו רק ברוע והסתה כל הכפרים העלובים שהפכו לערים משגשגות ועשירות מהם יוצא רק רוע והסתה ומחנכים לאהוב את הדגל הבלסטיני וההמנון שלהם ומלמדים אותם היסטוריה שקרית כאילו כאן לא חיו יהודים במשך כל הדורות ..עכשיו הם .אחרי שנים של הסתה הם מתחילים ורוצים מהומות ומלחמה הם רוצים הכל לעצמם ..כך בדיוק עשו לצרפתים באלג'יריה ..אני רק זוכר שכן מוסלמי שבה לגור בקומה שלנו הבית הפך מהר מאוד לקומונה ולבית תפילה לאט לאט הסתבר גם שמשם תכננו ויצאו לפעולות נגד הצרפתים היתה בגידה ענקית והכו בהפתעה וגנבו ציודים ומה לא פשוט חייבים להבין את הערבים ואת ההיסטוריה שלהם ..כשהערבי הזה נודע שמשפחתי עולה לפלסטין יהודית כמובן כך קראו למדינת היהודים הוא הערבי פנה לאמא שלי ז"ל ואמר להם אתם תיבעו לארץ תבנו אותה ואנחנו נבוא וניקח אותה כך עשו הם לצרפתים אלה בנו מכל טוןב ואלה ימח"ש לקחו..רק שכאן כלל לא מבינים את הערבי ואת ההיסטוריה שלו ..תתעוררו לכו תעבירו את הקצונה ואת ח"כ לפחות אותם קורס בהיסטוריה ההיא למרות שקל כיום להבין מול איזה עם ואיזה רוע חיים כאן די בלראות מי חי כאן מסביבנו ומה עוברים שם בינם לבין עצמם ..ימח"ש..במיוחד להזויים שחושבים שאם יטב לערבים הוא יהיו שגרירים טובים ..אתם זוכרים מי היו אלה שהתפוצצו על המגדלים לא היו להם בעיות של רווחה והיו בעלי משפחות מאושרות כך גם כיום המצטרפים החדשים לדעא"ש..תתעוררו די בלעשות סיבוב בעיר אום אל פאחם העיר שצהל הסכים להכניסם לגבולות הארץ הכפר הפאלחי.שהפך לעיר משגשגת חיים ברווחה ענקית אנשים צעירים יוצאים להשכלה גבוה ואנשים עובדים במשטרה ונותנים אמון גדול בהם ..מה בסוף יוצא משם ..לכו לבדוק…..המון המון הסתה של שנים ..המון רועם ר.. .

  10. אגב ההשוואה לאלג'יריה היא מאוד מתאימה אנחנו כאן מול אותו עם ואותם זרעים של רוע ..גם שם היו ארגוני שמאל שפעלו עם מדינות שלא אהבו לא את הצרפתים ולא את הצבא המפואר שלהם והראו רק תמונות רעות על הצבא ..ואתם יודעים לאן השמאל הוביל ..היתה בגידה ומלחמת אחים ..ותחשבו על זה ..זו מלכודת וצריך להזהר לא לצנוח אליה ..גם הכינוי מתנחלים הוא סכנה גדולה זו גם מלכודת שם באלג'יריה נחשבו למתנחלים בגאווה גדולה וזה גם פעל לרעתם אח"כ ..השמאל שומר על הכינוי הזה בקנאות גדולה הוא מפחד מההתנחלות הערבי שומר גם על המושג בעידוד מוחלט של השמאל הפחד הוא שכל התנחלות תהפוך לעיר ובעצם זה יהפוך אותם למיעוט ויתחילו לשכוח ממנעמי השלטון לעד..התנחלות מלכודת ..ואסור להמשיך גם לתת להם לכנות אותנו בשם הזה ..חזרנו לחיות במקום ממנו רצחו וטבחו בנו השמאל דאג למחוק לנו את ההיסטוריה היהודית כבר לא מלמדים או מדברים על החיים שהיו בחברון ואפילו בעזה שלפני ההקמה מי בכלל זוכר שחיו יהודים בעזה ויש אנשים שמחזיקים ניירות המוכיחים בעלות על אדמות בעזה אני לא מתכוון שיחיו בעזה יהודים אני מבקש שילמדו על זה בבתי הספר כך שהערבים ידעו גם את האמת כי להם ברור שיהודים צנחו להם כאן וממש חיים על צווארם ומוצצים להם את הדם למה שלא ילמדו את הערבים שיהודים עברו טבח רק כי יש גזענות ערבים והם גם רוצחים גדולים ..ו א

    1. הנגב ואום אל פאחם כבר קטנים על האיסלם
      היום הם הולכים בגדול על כל אירופה

  11. תודה עבור ההשמה – קריאת התופעה בשמה.
    אחרי מתן השם וההכרה בתופעה יגיע השלב בו כל מוסלמי יצטרך לבחור: ג'יהאד או לא ג'יהאד.
    זו בחירה אישית, אבל חשוב לכולנו להבין את הקושי וחשוב לנהוג בחכמה.
    למעשה זו בחירה בין אמונה בדת הג'יהאד לאמונה אחרת.
    במקרה הטוב תהיה נטישה המונית מדת הג'יהאד – וזו המטרה.
    התנשאות לא תקדם את המטרה (לתשומת לב הפוליטיקאים)
    מצד שני, מאמץ לגייר מוסלמים ישתלם בטווח הארוך.
    בתקופת החשמונאים גיירו את האדומים וקיבלנו את הורדוס כמלך (לטוב ולרע). אולי בדור הבא ראש ממשלת ישראל יהיה יהודי ציוני ממוצא משפחה מוסלמית.

  12. מצחיק לקרוא כל מיני "בעלי" תואר במזרח תיכון שחיים על הירח.
    ערבי שמרגיש שהשכן רוצה שלום מפרש זאת ככניעה
    אדם כנוע – אפשר לבצע בו כל דבר שרק נרצה
    ראה לעיל את שפחות המין היזידיות של דעאש
    חוסר הבנה בסיסי של שמאלני האינטלקט משווע
    אם אילו בני עמי -עדיף שלא יהיו פה וממליץ להם לחיות בשלום עם המוסלמים באירופה
    שם הם נאורים מידי פעם רוצחים, הרבה אונסים ובעיקר מנסים לשנות
    את כל ההתנהלות באירופה לכיוון שליטת חוקי השריעה

  13. לג'קי – יש הבדל ענק בין המקרה של אלג'יריה לכאן. יהודים שייכים ומייחלים לארץ ישראל כבר אלפי שנים – הצרפתים לא קשורים כך לאלג'יריה. צרפת השתלטה על אלג'יר כאשר הייתה כבר מעצמה – היהודים, בתור מיעוט נרדף, חיפשו מקום שבו יוכלו לשרוד. היהודים הסכימו לחלוקה ב-48 והפלסטינאים סירבו, הצרפתים לא היו מוכנים לוותר באלג'יר.

    תשים לב שהשמאל העולמי מנסה לתאר אותנו כחלק מהאימפריאליזם האירופאי. ההשוואה הזו מרושעת ואנטישמית. אחרי שעמי אירופה התעללו בנו אלפי שנים, מאשימים אותנן צאצאיהם בפשעים שלהם.

    כמובן שלא להשוואה הזו התכוונת…

    1. חחחמ. למד קצת היסטוריה ידידי, עוד ליפניי הסכם החלוקה היה בארץ ישראל רוב יהודי. רק אחריי הסכם החלוקה ירדן כבשה שטח גדול מאוד מארץ ישראל . הכל רשום ומתועד בדפיי ההיסתוריה נשמה . עוד נקודה אחת שרבים נוטים ליכוח וזה שאין דבר כזה פלסטין . זאת המצאה ואחד השקרים הכי גדולים שהאנושות הרדומה נפלה קורבן תמים !

  14. שכחת לציין את הילודה המוגברת בקרב מוסלמים. הם בהחלט מתייחסים לכך כאל חלק בלוחמה שלהם.

  15. אם "זה ג'יהאד, ותמיד היה"- איפה הפלסטינים הנוצרים במשחק? למה הם השתתפו בתנועה הלאומית הפלסטינית? נאיף חוואתמה וג'ורג' חבש כרתו את הענף עליו ישבו, ולחמו למען הקמת ח'ליפות אסלמית?
    המופתי היה ג'יהאדיסט. החמאס הוא ג'יהאדיסט. באמצע היו עשרות
    שנים של אש"פ, שהיה תנועה לאומית חילונית בעיקרה.

    ומכאן- מי יודע אם רוב הציבור הפלסטיני באיו"ש הוא ג'יהאדיסט או לאומי, כלומר האם אפשר להגיע איתו להסכם אמיתי עם שותפות אינטרסים או רק להפסקת אש זמנית.

    1. הנוצרים פעלו במסגרת אש"ף.
      אש"ף חתם על הסכם עם ישראל ויצא מהתמונה.
      הארגונים שמסרבים להכיר בישראל הם כולם ג'יהאדיסטים.
      שיעור הנוצרים הצטמצם דרסטית פי לפחות 5 מאז הקמת אש"ף.
      כיום הנוצרים מהווים בערך 1% מאוכלוסית השטחים ועסוקים בהשרדות.

      אתה מוזמן לבקר בנצרת העתיקה בכריסמס ולראות בעצמך שלמעט עצי האשוח ברחבת הכנסיות שמשמשות לתיירים אין בעיר העתיקה אף חלון או מרפסת מקושטים!
      משם סע למושבה הגרמנית בחיפה או לנצרת עילית הרם את עיניך אל המרפסות ותראה בעצמך שהנוצרים עברו לגור עם היהודים.

    2. עיין במאמר החדש של גיא בכור בנושא הנוצרים במזה״ת ובישראל בפרט. הנוצרים השתתפו בג׳ינאד הזה כדי לשרוד. וכדי להוכיח את נאמנותם למוסלמים. הם ניסו להפוך את העניין ללאומי. זה שהנוצרים ניסו להצעלם מכך שזה ג׳יהאד על רקע דתי ולא מלחמה לאומית הוא בדיוק מה שהוביל לאובדנם בכל המזרח התיכון היום הנוצרים הבינו שמדובר בג׳יהאד מוסלמי ולכן גוברת בקירבם השאיפה להיטמע במדינת ישראל. ולא להיות חלק ממנו.

  16. אי אפשדר לבוא לקרב אקדחים עם סכין…
    ואי אפשר לנצח במלחמת דת עם הסברים ליברלייים חילוניים
    ומאחר וזו אכן מלחמת דת צריך להילחם בכלים דתיים
    זה לקח מאות שנים אבל בסוף הנצרות (לפחות חלק גדול ממנה) הגיע לאחר משברים אמוניים קשים למסקנה שאין צורך לשלול את היהדות אלא הנצרות היא אחות ליהדות ולא שואפת להחליף אותה אלא לחיות לצידה אותו תהליך יעבור בסוף גם האסלם אבל תפקידנו בכוח הוא לא להוריד את הראש כמו שמציע ניר אלא לומר את האמת שלנו
    כמובן לא צריך להיות טיפשים ומחר לפוצץ את מסגד אל אקצא אפשר להתחיל בהקמת משמר מלכותי להר הבית שימנע את הכניסה להר ל10 שנים לכולם יהודים וערבים עד שהמצב ירגע ויגרום להעפת הוואקפ משם (למה מי זאת ירדן שתגיד לנו מה לעשות? 2 דקות ללא תמיכת צה"ל ודאעש מורידים אותם) ויגרום לכיבוד ההר ע"י הערבים (לא משחקים כדורגל וממנגלים) אח"כ אפשר להתחיל להרגיל את העולם המוסלמי לתפילת יהודים בהר ע"י חלוקת המסגד לחצי בית כנסת חצי מסגד (בדיוק כמו במערת המכפלה) וכן הלאה… עם מספיק התעקשות שלנו ואמירת האמת שלנו זה יעבוד

    1. האיסלם לא יעבור שום תהליך מהסוג הזה, וזוהי בורות מטובלת בתמימות מערבית לחשוב שזה עשוי לקרות.

      הסיבות לכך נעוצות במאפיינים הייחודיים לאיסלם: הקוראן הוא מילותיו של מוחמד ולא נכתב ע״י בני אדם. הקוראן הינו חתום וגמור ואין לאיש זכות להוסיף או לגרוע ממנו (הגם שאין בכך צורך).
      כפירה בקוראן, כאשר כל תהליך חילון נחשב במפורש לכפירה, דינם מוות, וגזר הדין הזה אכן מיושם תדיר במדינות איסלמיות.

  17. המחבל שרצח בשבת בעיר העתיקה הוא מוהנד חלאבי!

    מליוני ישראלים ישמעו את שמו ולא יבינו מה זה בעצם אומר. מוצא משפחתו מחאלב! הוא בן לאחד מאותם עשרות אלפים שהגיעו לישראל בשנות ה20 או ה30 כפי שמתארת ג'ואן פיטרס בספרה "מאז ומקדם". והנער הארור הזה לוחם עבור העם הפלסטיני…
    עם מומצא רק כדי לנשל את היהודים שחזרו לארץ אבותיהם.

  18. רק שאלה: אם זו בעיקר מלחמת דת מדוע הנוצרים במזרח התיכון בכלל ובישראל בפרט אינם עומדים לצידנו ? האם הם לא מבינים את האינטרסים שלהם והם בסך הכל האידיוטים השימושיים של המוסלמים ? מדוע האפיפיור והכנסיה הקתולית ממשיכים להאשים את ישראל

  19. למי שיש עדיין ספק (English below)
    חברים, זהו המאמר שיפריך לחלוטין את מיתוס ״הכיבוש״ ואת קיומו של העם ה״פלסטיני״, אחת ולתמיד. חשוב לקרוא ולשתף!
    קודם כל, השם ״פלשתינה״ הוא פרי המצאתו של הקיסר הרומי אדריאנוס, שכבש את הארץ הזו בכוח כאשר היה כאן כבר יישוב יהודי והוא קיצור של ״סוריה-פלשתינה״ (הכינוי הקודם של אדמת ישראל וסוריה של היום).
    המילה ״פלסטין״ או ״פלסטינה״ הינה המצאה מוחלטת שהגיע הרבה לאחר מכן.
    אחד השקרים המרכזיים הוא שהיהודים הגיעו לכאן אחרי הערבים.
    יהודים היו כאן עוד בעת העתיקה (דבר זה מוכח באמצעות ממצאים ארכיאולוגיים רבים). לקראת המאה ה-20, לאחר השלטון העותמאני, היו כאן ערבים וגם מעט יהודים, אבל לערבים (בניגוד ליהודים) לא היה שום רגש של לאומיות ורצון לממשה באמצעות מדינה. למעשה, הלאומיות היהודית (הציונות) והרצון לממשה באמצעות מדינה, התחילו הרבה לפני שהערבים אפילו חשבו על זהות לאומית.
    בהמשך, כאשר התחילו העליות הראשונות של היהודים לכאן (בתחילת המאה ה-20), המון ערבים הגיעו לכאן על מנת למצוא פרנסה ולכלכל את עצמם, לאחר שהבריטים והיהודים החלו בפיתוח הארץ. נתוני העבר מוכיחים כי ללא היהודים, ערביי האזור היו נכחדים או חיים במצב הרבה יותר גרוע מבחינה כלכלית.
    לאחר מכן, החלו בניסיונות לגרש את היהודים מכאן ולנשל אותם מאדמתם, כאשר האירועים המרכזיים בוצעו תחת הנהגתו של חאג׳ אמין אל-חוסייני (לפני קום המדינה). בין האירועים שהוביל חוסייני היו: פרעות תר״פ-תרפ״ט, תכנון ״מבצע אטלס״ בשיתוף פעולה עם הנאצים, המרד הערבי הגדול ועוד.
    (בנוסף לכל זה, קיים מיתוס לפיו היהודים כבשו ירושלים. מצד שני, מפקדי אוכלוסין מאותה תקופה מוכיחים חד-משמעית, שירושלים הייתה יהודית מאז ומתמיד. יתר על כן, במהלך פרעות תרפ״ט ערבים חיסלו יהודים בירושלים והשתלטו על חלקים ממנה. לדוגמא, השכונה סילוואן, נקראה במקור ״כפר השילוח״ והוקמה ע״י יהודים מתימן.)
    במהלך אותן שנים, זכויותיהם הלאומיות של היהודים הוכרו ואושרו מספר פעמים. יש לציין כי אין עם (!) שקיבל זכות משפטית כלשהי, מלבד היהודים, על אדמה זו. ב-2 בנובמבר 1917, שר החוץ הבריטי חתם על ״הצהרת בלפור״ (ובאותה שנה התקבלה גם הצהרת קמבון מצרפת). מסמך האומר שבריטניה ״תתמוך בהקמת בית לאומי ליהודים בארץ ישראל״. בהמשך, מסמך זה אושר ב-1920 בועדת סן רמו, שכונסה ע״י המנצחים במלחמת העולם הראשונה, ובריטניה קיבלה מנדט על שתי גדות הירדן וגם על שטח עיראק. זו בעצם הייתה ההכרה הבינלאומית הראשונה, בזכותו של העם היהודי על אדמת ישראל.
    לאחר מכן, זכות זו קיבלה לגיטימציה פעם נוספת כאשר המנדט הבריטי אושר סופית, הועלה על הכתב ב-1922 (כתב המנדט הבריטי) ואושר ע״י חבר הלאומים (הארגון שקדם לאו״ם) פה אחד, באותה שנה.
    ההכרה הבינלאומית העיקרית לזכותו של העם היהודי על אדמת ישראל, התרחשה בכ״ה ביוני 1945. בשנה זו, התכנסה ועדת סן פרנסיסקו על מנת לחתום על אמנת האו״ם (לאחר פירוק חבר הלאומים), ובזכות משלחת מטעם התנועה הציונית, אושר סעיף 80 באמנת האו״ם. סעיף זה, הוא בעצם חידוש האישור למנדט הבריטי שאושר קודם ע״י חבר הלאומים ב-1922.
    זו ההכרה האמיתית בזכותו של העם היהודי להקים מדינה על אדמת ישראל (!), ולא תכנית החלוקה משנת 1947. תכנית החלוקה הינה בעצם לא יותר מהמלצה, כיוון שהוחלטה בידי העצרת הכללית של האו״ם שלה אין סמכות לחייב אלא רק להמליץ (ע״פ החוק הבינלאומי).
    (חשוב להדגיש כי כל אותם אישורים ניתנו ליהודים ביחס לכל אדמת ארץ ישראל כולל יו״ש).
    היהודים קיבלו את המלצת האו״ם, אבל לא הערבים, ופתחו במלחמה (שהיא מלחמת העצמאות).
    השלב הראשון במלחמה היו התקפות של הערבים שחיו בשטח ישראל. לאחר מכן, האליטה הערבית בארץ (שגררה אחריה גם את עזיבתם של ערבים נוספים) וערבים נוספים מיישובים שונים, התחילו לעזוב בהוראתו של הועד הערבי העליון וסיבות נוספות. בנוסף לכך, בשלב השני של המלחמה מדינות ערב רצו לפלוש לארץ, על מנת להשמיד את מדינת ישראל שרק קמה, והבטיחה לערבים המקומיים שברגע שזה יקרה הם יחזרו לבתיהם. גם זה הוביל לעזיבה גדולה של ערבים מהארץ וכך גם נוצרו ״מחנות הפליטים״ במדינות ערב.
    דבר זה מפריך לחלוטין את מיתוס גירוש רוב הערבים מכאן בשנת 1948. יתרה מכך, קיימות עדויות (גם של ערבים שחיו כאן בתקופת מלחמת העצמאות) שלמשל ״טבח דיר-יאסין״ אינו למעשה אלא עלילת דם.
    עכשיו על יהודה ושומרון.
    במהלך מלחמת העצמאות, ירדן כבשה את יו״ש ואת מזרח ירושלים, שעליה כבר קיבלו היהודים זכויות מספר פעמים קודם לכן. כמה שנים לאחר מכן, במלחמת ששת הימים (1967), ישראל שיחררה מירדן את מזרח ירושלים וגם את כל יו״ש. יש לציין כי בכיבוש הירדני של 1948, אף אחד לא הכיר מלבד בריטניה ופקיסטן ולכן הוא מעולם לא היה חוקי. יתר על כן, ב-1988 ירדן הצהירה כי היא מבטלת כל זיקה ליו״ש. לכן, כל יו״ש שייכת באופן חוקי ליהודים, ומעולם לא השתייכה לירדן ובטח שלא ל״פלסטינים״ (לפחות עד אסון אוסלו, בו רבין נתן ליאסר ערפאת 40% מיו״ש).
    הראיות לנכתב במאמר נמצאות כאן.
    – על ההגירה הערבית בתחילת המאה ה-20: http://hm-holyland.blogspot.com/2011/12/blog-post.htm
    – ללא היהודים, מצבם של הערבים היה הרבה יותר גרוע: https://mida.org.il/2013/05/08/תקציר-מוראות-הכיבוש/
    – הראיות על פרשת דיר יאסין: http://kokoreko.blogspot.co.il/2015/08/blog-post_46.html
    – על ועדת סן רמו: http://www.youtube.com/watch?v=6R1RCP-EWpo
    – על ועדת סן פרנסיסקו (1945) וההכרה האמיתית במדינת ישראל: http://www.kr8.co.il/BRPortal/br/P102.jsp?arc=1078447
    – על אישור חבר הלאומים וכתב המנדט: http://www.news1.co.il/Archive/003-D-62636-00.html
    – על הועד הערבי העליון: http://bit.ly/1L3PXhj
    – על סיבות נוספות לעזיבתם של הערבים בתחילת מלחמת בעצמאות: http://makor-c.org/…/UploadedF…/SitePages_File/270-sFile.doc
    – על פעילות הטרור של חאג׳ אמין אל-חוסייני: https://he.m.wikipedia.org/wiki/אמין_אל-חוסייני
    – על הסרט ״קללת אדריאנוס״ בנושא: https://mida.org.il/…/03/קללת-אדריאנוס-כשהערוץ-הראשון-משכתב…/
    – מפקדי האוכלוסין בנושא ירושלים: https://www.facebook.com/weallright/posts/673263242809438:0
    – עוד על הסכסוך הישראלי ערבי: http://bit.ly/1NcwTo0

    1. ישר כח גדול.
      רק בקשה קטנה – נא לא לקרוא לצאצאי מהגרי העבודה המוסלמים בשם פלסטינים. האיות הנכון הוא פלשתינים, שנגזר מהמקור התנ"כי "פלשת".
      אדריאנוס השתמש בשם התנ"כי בכדי לשנות את שמה של ארץ ישראל.
      ועוד משהו קטן – לאחר המרד הגדול, הוטבעו מטבעות ע"י הקיסר אספסיאנוס עם הכותרת (IVDEA CAPTA (Judaea Capta. כך שגם הרומאים עצמם מוכיחים עד עצם היום הזה שארץ ישראל היא יהודה, והעם שישב בה הינו היהודים.

  20. קראתי בעיון רב את המאמר של מר מרדכי קידר ואת התגובות של הכותבים כאן ,דיאלוג שאינו מוביל לשום מקום משום שכל העובדות ההיסטוריות ידועות לנו כישראלים ויהודים ,ולכל העולם ואישתו הבוגדת
    הכל סובב סביב ההיסטוריה ואף אחד לא רוצה לדבר ולחשוב על העתיד לבוא .רוצה אני להפנות את החץ המורה קצת לכיוון צפון לסוריה השכנה שמתחוללת בה מלחמה בין 3 קבוצות , המורדים הסורים הסונים לבין המשטר העלאווי של אסד ותומכיו הדרוזים והנוצרים ולוחמי המדינה האיסלאמית הדעאש״ית שלמעשה אינם סורים אלא בליל של מוסלמים קיצוניים מכל העולם שפשוט קפצו על הרכבת הסורית המדממת ,שמבטיחים לאנשיהם עולם ומלואו לאחר הקמת האימפריה החליפית השלימה .המלחמה הזאת משפיעה על הערבים שחיים בישראל וכמובן הפלסטינאים כמו רוח חדשה המנשבת בליבם להרס ולהשמדת מדינת ישראל כמו האופוריה במדינות ערב במלחמת העצמאות מלחמת ששת הימים ומלחמת יום הכיפורים . וזה המכנה המשותף שפותח להם את חלון ההזדמנויות כיום ,העליה להר הבית זה רק תרוץ לפתיחת המאבק שלהם למטרה הנ״ל .
    מתאבק חדש נכנס בימים אלו לזירה הסורית ובעקיפין וביודעין מעמיד את מדינת ישראל בסכנה חדשה .
    והנה ההסבר הפשוט ,נקרא לילד בשמו וולאדימיר אייליץ׳ פוטין , שהכניס מטוסים ומערכות הגנה הכי טובים שיש לרוסיה כדי לעזור למשטרו של אסד , ובקרוב שולח 150,000 חיילים רוסים לא כדי למכור וואפלים בשק״ם ,ככה הוא התחיל באפגניסטן . בסוריה יהיה לו קל מאד להילחם בגלל התנאים הטופוגרפיים השונים מאפגניסטן ,
    המטרה שלו זה להשמיד את המורדים הסורים ואת דע״ש באותה המידה עד האחרון שבהם עד כאן הכל ברור וידוע לכאורה מצב סביר .אמממה רוסייה וקוץ בה האירנים הכריזו ש גם הם רוצים להשתתף בחגיגה
    ותוך כדי הטיהור האתני הם יישבו את סוריה החדשה באזרחים איראניים . במצב כזה ציר הרשע איראן סוריה חיזבאלה ורוסיה יהיה בלתי הפיך ויהווה סיכון ממשי לישראל מצפון
    ישראל סגרה עם רוסיה על מפקדת תאום עמדות ,בכל פעם שהרוסים תוקפים הם חייבים להודיע מראש לצהל ונהפוך הוא . אמממה ישראל מגישה עזרה הומניטרית למורדים והם מספקים לצהל אינפורמציה ופה קבור הכלב אם הרוסים תוקפים הם מיידעים את צה׳ל וצהל בשביל ההגינות חייב לעדכן ולהזהיר את המורדים בלבד כמו שאמרנו אין לצהל מחוייבות כלפי דע״ש , אך בעיני הרוסים המהלך הזה יחשב כשיבוש מהלכי תקיפה , ואם צה׳ל הולך לתקוף בסוריה עליו לעדכן את הרוסים והם כיידוע לא יסתמו את הפה של הבבושקה שלהם זאת אומרת יתחיל פה מאבק של תיחמונים משני הצדדים כאשר ידו של צה׳ל תהיה על התחתונה ולמה כי הרוסים מטרתם העיקרית זה לא אסד זו איראן הדומיננטית שמבקשת לעצמה את סוריה ואת לבנון , עיראק כבר ניתנה להם במתנה מאובמה החכם והרוסים התחמנים ייספקו ויימכרו המון נשק לאיראנים וכרגע הם עושים את העבודה השחורה בשביל האירנים כי אף אחד בעולם לא יכול לעצור את הגחמות של מר פוטין
    ותוך תקופה קצרה האירנים יזכו ברצף טריטוריאלי אדיר עד לים התיכון והכל בעזרתה של אמא רוסיה.
    ואיפה מדינת ישראל בסצנריו הזה בעייה גדולה גדולה

    1. לדעתי רוסיה בכלל, ופוטין בפרט, מודעים לסיוע ההומניטרי שצה"ל מגיש למורדים המתונים בסוריה.
      לדעתי הרוסים אפילו מקבלים מידע מישראל, מידע שזורם אליה מהמורדים המתונים.
      לא בכדי הדרוזים בסוריה מוגנים יחסית, הן מפני המשטר והן מפני דאע"ש. ההגנה עליהם היא אחד מתנאי היסוד של הסיוע הישראלי. רוסיה מודעת לכך, ואין אף מוסלמי בעולם, כולל הנשיא חוסיין אובאמה, שיפריע לסיוע הזה להמשיך להתקיים.
      רבים חושבים שרוסיה תעמיד את ישראל בצרה עקב ניגוד אינטרסים, ולא היא.
      רוסיה לא תסכן אפילו שערה של חייל רוסי בשביל איזשהו ערבי או פרסי. רוסיה תישלח חיילים רוסים בכדי להגן על האינטרסים שלה בלבד, או בכדי לעשות שימוש באלו שעליהם היא "פורסת חסות ומגינה". לדעתי הנוכחות הרוסית בסוריה נובעת מכמה סיבות, שלפחות אחת מהן משותפת לרוסיה ולארה"ב – מה שנקרא באנגלית target practice. רוסיה צריכה לבחון את הנשק שלה ולפתח גישות ושיטות לחימה המתאימות למאה העשרים ואחת ולא למלחמת העולם השניה מול הצבא הגרמני המסודר עד מאד. רוסיה, בדומה לארה"ב, החליפה דיסקט במוח מאז אפגניסטאן, והיא מארגנת את צבאה למלחמה באויב שאינו צבא סדיר, אינו מזוהה, ואף מסתתר בתוך שיטחה שלה ובין אזרחיה הנאמנים.
      רוסיה לא זקוקה לאסאד, ואפילו אינה רוצה בו משום שלא רק שהוא אינו שולט בעמו, הוא אף גורם למתיחות שמסכנת חיילים רוסים. מבחינת רוסיה, אם היא היתה מצליחה למצוא תחליף לאסאד, שיהיה נוח הן לרוסיה והן לעמו כך שלא ירצו למרוד בו, היינו שומעים בשעטו"מ על הסתלקותו של אסאד. אבל עד אז, הרוסים מספרים לכל העולם שהם באים להגן על אסאד. מאותה הסיבה ארה"ב קישקשה על סילוק אסאד, בזמן שידעה שהסתלקותו של אסאד תהפוך את סוריה לעיראק, רק במהדורה קטלנית הרבה יותר.
      מי שצריך להיות מודאג מהיחסים המתהדקים בין ישראל ובין רוסיה, הם האמריקאים. ממתי ב-67 השנים האחרונות מדינת ישראל התייעצה או תיאמה עם ה"קומוניסטים" בעניין מהלכים צבאיים? מדינת ישראל, ובמיוחד צבאה, היא טריטוריה אמריקאית, לדעתם.

  21. ליבי על המוסלמים הם הולכים להפסיד ובטוח לא לנצח אין להם את הכלים והידע הם הולכים הפוך מהעולם המודרני המקסימום שהם יכולים לעשות זה להרוג כמה שיותר מוסלמים ולהחריב להם את העתיד הבית והמולדת ועוד קצת להציק לשאר העולם את ישראל לא יוכלו לנצח ניסו ולא היצליחו ולא יצליחו אירפה ושאר העולם לא יתנו להם את מבוקשם- להשתלט עלהם ועל העולם הסבלנות תיגמר והחוצפה שלהם רק תיגבר ואז יבוא הרגע שהעולם יעמיד אותם במקום והמצב שלהם ידרדר עוד יותר נמוך ממה שהם עכשיו ..הבעיה שלהם זה האיסלם ועוד יותר הפרשנות הקיצונית של האיסלם ברגע זה העולם בכלל וישראל בפרט לא יודעים איך להתנהל מול המוסלמים ומפרשים אותם באמות מידה המודרניות כדי להציל את המוסלמים מעצמם צריך להתנהל מולם בשני מישורים הקשה והקל ללטף להם את האגו ולהכות בהם חזק ומהר כשהם מפנטזים או כשהם מנסים לרמות חייבים לנתץ להם את החלומות הפרמטביות ובמקביל לתת להם תקווה וחיים נורמלים לי ניראה שזו הדרך לא לשכות הם מליארד ויותר

  22. אני הייתי מוסיף שגם אי תשלום מסים הוא ג'יאהד!!! וגם ריבוי נשים בניגוד לחוק וכסף שחור-אחרת איך תסביר מאיפה יש להם כסף לארמונות פאר??? לא קשה לנחש..

  23. מוטי קידר היקר, הידען המבריק ואיש התקשורת האפקטיבי נגד הערבים. כל הכבוד לכתיבה ולניתוח. אבל מוטי היקר – מה עושים? מה אתה מציע לעשות? לא הבנתי. כל זמן שאינך מציע מה לעשות, הכל פגום, לא רציני, ותלא אפקטיבי ולא מועיל. תכניס ידיים לאש – מה עושים?

  24. התפרקות מדינות הלאום הערביות באין עוד את סוריה, עירק, לוב, תימן, מדינות פקציה נמצאות במצוקה גדולה… לבנון ירדן והדומות להם… חולשתה של מצרים ובעיקר של צבא מצרים ועוד… מחייבות אותנו להסביר לעולם את נושא הג'יהאד כי הג'יאהד ניתפס אצל כל קבוצת מוסלמים קצת אחרת… כי דעא"ש אמנם מראה לעולם כיצד שוחטים כופרים… אבל מרבית הכופרים הם מוסלמים… אסאד טובח במוסלמים ומוסלמים טובחים באנשי אסאד… וחוזר חלילה. ב"ה.
    מכאן שהמלחמה שנשארה לנו היא לא רבה כפי שהיתה קודם… רק לשנות תפיסה ולהבין מה נחשב אצל החבר'ה שלנו לנסיגה…!!!

  25. אמת. יד האיסלם בכל,וכדי שיד כל תהיה בו , עלינו להגדיר נכון את המצב.