יהודים נרצחים ברחובות והאגודה לזכויות האזרח מתייצבת, כרגיל, לשירות המחבלים. האם היועמ"ש ייעתר לדרישה החדשה של האגודה?
תשעה ימים. זה הזמן שלקח ל'אגודה לזכויות האזרח' מתחילת גל הרצח הערבי הנוכחי ועד שפנו ליועץ המשפטי לממשלה בניסיון לקשור את ידי השוטרים והחיילים המתמודדים עם הרוצחים הפלסטינים. במכתב, שנשלח שלשום ליועמ"ש וינשטיין, מוחה האגודה על כך שהשוטרים והחיילים נוקטים לטעמה ביד קלה מדי על ההדק למול הדוקרים והמחבלים ודורשת מוינשטיין להורות על פתיחת חקירה כנגד שוטרים וחיילים, להבהיר לאזרחים שהקריאות לשאת נשק אינן במקומן ולחדד את הוראות הפתיחה באש – לשון מכובסת לקשירת ידי השוטרים והחיילים.
במכתב מציינת עו"ד רוני פלי את הריגתו של פאדי עלון בן ה-19 בסמוך לשער שכם לאחר שדקר נער יהודי בן 15, ואת הירי שהוביל לפציעתה של אסראא זידאן בת ה-30 מנצרת בתחנת האוטובוס בעפולה, כמקרים בהם לא היה צורך לירות במחבלים: "תיעוד שני המקרים מעלה את החשש, כי בשני המקרים הירי בוצע בניגוד להוראות הפתיחה באש, בעוד החשוד בביצוע הפיגוע לא היווה סכנה מיידית לכוח המשטרתי או לאזרחים".
בהמשך המכתב מוחה עו"ד פלי בשם האגודה על קריאתו של שר הביטחון משה יעלון לאזרחים לשאת נשק וכנגד דברי מפקד משטרת ירושלים ניצב משה אדרי כי "כל מי שדוקר יהודים או פוגע בחפים מפשע דינו להיהרג" וכנגד דברי ראש עיריית ירושלים ניר ברקת לפיהם "כל מי שזורק אבן צריך להבין שהוא ישלם מחיר אישי כבד, כולל האפשרות שהוא ייהרג".
הקו הדק שבין מוסריות מדומה לכסילות
בספרו 'פוליטיקה בין האומות' מספק הפרופ' האנס מורגנטאו הגדרה קולעת מאין כמותה לאידיוטים השימושיים ולארגוניהם שבלא כל קשר למתרחש, ימצאו תמיד את הדרך לפעול בשירות ארגוני הטרור והרוצחים: "אדם שאינו אלא "אדם מדיני" בלבד, הינו בהמה, שכן נעדר הוא מעצורים לחלוטין. אדם שאינו אלא "אדם מוסרי" – הינו כסיל, שכן נעדר הוא מתינות לחלוטין".
דבריו של מורגנטאו מבטאים את יחסו של הריאליסט – האדם הבוחן את יחסו לדברים בהתאם לעובדות ולניסיון ההיסטורי, ומסתפק בבחירה בין אפשרויות לא מושלמות – לאלו המחפשים פתרונות מושלמים מבחינה מוסרית וגוזרים את עמדתם בהתאם לעקרונות מופשטים באופן אוטומטי עד כדי פבלוביות.
אין זה מקרה שחסידי "זכויות האדם" ושגרירי הנאורות מוצאים עצמם פעם אחר פעם כשהם משרתים את גדולי הרוצחים והרודנים. אלו המבקשים ליצור חפיפה מוחלטת בין אתיקה למדינאות, מובילים בהכרח למשגים ולעיוותים מוסריים. זאת מכיוון שתוצאות המעשה המדיני נושאות עימן קודם כל השלכות מדיניות, וודאי לא רק מוסריות. כך לדוגמה, הניסיון להשיג שלמות מוסרית בהתמודדות עם ארגוני טרור הפועלים בלב אוכלוסיה אזרחית, מוביל לקשירת ידי החיילים ומקבלי ההחלטות, מדרדר את המציאות בשטח ומדרבן את ארגוני הטרור להמשיך ולפעול מתוך השטח האזרחי.
"האתיקה במופשט דנה פעולה לפי התאמתה לחוק המוסרי; האתיקה המדינית דנה פעולה לפי תוצאותיה המדיניות", מסביר מורגנטאו את מה שפעילי "זכויות האדם" מתעקשים שלא להבין. הניסיון לאכוף על ישראל בפרט ועל המערב בכלל שלמות מוסרית מופשטת, הינו איוולת שתסתיים בהכרח באסון. לא שלמות מוסרית מדומה עלינו לבקש, אלא בחירה מושכלת בין אפשרויות תוך ניסיון לממש את המדיניות הטובה ביותר האפשרית בצורה המוסרית ביותר האפשרית. "אין מוסר מדיני יכול להתקיים ללא נהיגת מתינות, כלומר, ללא שיקול התוצאות המדיניות של מה שנראה כפעולה מוסרית", כותב מורגנטאו ומוסיף: "הריאליזם טוען, כי אי-אפשר להחיל עקרונות מוסר אוניברסאליים על פעולותיהן של מדינות בנוסחתן המופשטת האוניברסאלית, אלא שיש לסננן לאור הנסיבות הקונקרטיות של זמן ומקום".
בזירה המדינית אין אם כן שלמות מוסרית, וניסיון להחיל עליה עקרונות מוסר מוחלטים שהומצאו בחוגים ליישוב סכסוכים יסתיים בהכרח בתוצאות הפוכות מאלו להן מייחלים האוטופיסטים והצדקנים. מקור האיוולת של השמאל מצוי בניסיון לטשטש ולמחוק את ההבדלים שבין אתיקה למדינאות. איוולת שמשרתת בהכרח רוצחים מגואלים בדם חפים מפשע.
כלל זה נכון הן ביחס להחמרת הוראות הפתיחה באש כך שיתאמו כללי מוסר מופשטים, והן ביחס לתעמולת השמאל לפיה על ישראל לסגת משטחים חיוניים לביטחונה מכיוון שהכיבוש "אינו מוסרי".
אידיוטים שימושיים
בעיני עצמם, פועלים אנשי האגודה לזכויות האזרח לאורם של עקרונות מוסר אוניברסאליים. מעשית, בעולם הקיים במציאות, פועלים אנשי האגודה לקשור את ידי השוטרים והחיילים ממש באותו הזמן בהם מצילים הללו חיי אדם. ולעיוות הזה הם קוראים מוסר.
בשבועיים האחרונים הצליחו רוצחים פלסטינים לגדוע את חייהם של שבעה יהודים. עשרות נוספים נפצעו. האירועים הללו היו מסתיימים בוודאות בעשרות נרצחים יהודים נוספים אלמלא פעולתם המיידית של אנשי כוחות הביטחון ושל אזרחים שהגיבו לסכנה ופגעו במחבלים.
לא צריך להיות מומחה ללוחמה בטרור כדי להבין שכל פגיעה בחופש הפעולה של אנשי כוחות הביטחון בימים אלו תקל על המחבלים את מלאכת הרצח ותעלה בחיי יהודים. כל בר דעת מבין כי העובדה שאזרחים נושאים נשק מאפשרת להגיב מיידית לאירועים ולהציל חיי אדם. אולם בעיצומו של גל ברבריות ורצחנות ערבית מבקשת האגודה לזכויות האזרח לקשור את ידי השוטרים, החיילים והאזרחים. חייהם האמיתיים של אזרחי ישראל חשובים לאגודה פחות מאכיפת כללי מוסר מופשטים שמשרתים מחבלים אמיתיים. כפי שהגדיר זאת מורגנטאו "אדם שאינו אלא "אדם מוסרי" – הינו כסיל, שכן נעדר הוא מתינות לחלוטין".
הניסיון להישמע לצו מוסרי אוניברסאלי בלא קשר למתרחש בשטח הפך את האגודה לזכויות האזרח, לאגודה לסיכון אזרחי ישראל. מכסילים, הפכו אנשי האגודה לאידיוטים. אידיוטים שימושיים בשירות רוצחים צמאי דם. לאגודה לזכויות השהיד.
לדעתי אתה טועה,
השמאלנים הללו אינם מייצגים בשום פנים ואופן "שלמות מוסרית מופשטת".
הם פשוט לוקים בהבנת המושג "מוסריות"- הם מפרשים מוסר רק בהתאם לפעילות האקטיבית של האדם, ומתעלמים מחוסר המוסריות שב"שב ואל תעשה".
כוונתי, להמנע מלירות בפושעים ורוצחים, רק בגלל שהם אינם מהווים סכנה וודאית ומיידית- רק נראית כמוסרית כי בצורה כזו הם מונעים מצב שבו באופן אקטיבי תעשה פעילות לא מוסרית (למשל להרוג מחבל במקום להביאו למשפט- חוסר מוסריות מדרג ב' או ג'). אבל מצד שני יתכן מאד שבהמנעות מפעולה אתה נותן חופש פעולה לרצחנות, גורם ליותר הרוגים ומעודד את הטרוריסטים חסרי המוסר (שזה חוסר מוסריות מדרגה ראשונה).
כלומר, גם עצירת השוטרים היא לא מוסרית- אבל בעיני ה'שמאל' המבט תמיד קצר רואי ומוגבל.
אתה מסביר מצויין מה לא מוסרי בפסיפיזם. נדמה לי שבקרב הרבה אנשי שמאל יש תמיכה יוקדת בפסיפיזם גם אם הם לא מגדירים עצמם ככאלה .
אבל יש גם את הנטייה הפסדו מוסרית לתמוך במי שמוגדר על ידם כחלש במאבקו מול החזק. הפלסטינאים נתפסים על ידם כחלשים ולכן מותר להם הכל. הישראלים נתפסים בעיניהם כחזקים ולכן מוסרי לעשות הכל בכדי להחלישם ולסרסם.
הדוגמה הקלאסית – כאשר הממשלה החליטה בזמנו לנתק את אספקת החשמל לעזה כדי להפסיק את ירי הרקטות, הגישו ארגוני "זכויות אדם" עתירה לבג"ץ, והמדינה הודיעה שהיא מוותרת על הצעד הזה. כתוצאה מכך נמשך ירי הרקטות, והביא לבסוף למבצע "עופרת יצוקה" שבו נהרגו כ-1,300 פלסטינים. כך במקום לפתור את הבעיה באמצעות הפסקת חשמל פשוטה שלא היתה הורגת אפילו זבוב, שילמו 1,300 פלסטינים בחייהם את מחיר ה"הומניות" של האידיוטים השימושיים.
המאמר מיקל עם ארגוני השמאל.
הביטו בבקשה במסרים של אויבינו: האיראנים, חמאס, אסד. תמיד הם מדברים על זכויות האדם של הפלסטינים ועל חוסר המוסריות של ישראל. גם רק עכשיו קם ערבי ורצח יהודי בדם קר.
ארגוני השמאל מעבירים מסרים זהים לאלו שמגיעים מארגוני הטרור והדיקטטורים הנ"ל. אולי השפה שונה, אך השורה התחתונה זהה. מאיפה אנחנו בטוחים שארגוני זכויות אדם מעוניינים באמת בזכויות אדם? הם הרי מתבטאים באותה צורה שהראשונים מתבטאים! אולי הם מחזיקים בדעות אנטישמיות, כמו שונאינו? מדוע הילס אליהם שונה? בגלל שהם אירופאים? או משום שהם יהודים לבנים עם משקפיים אדומות וצעיף, ולא בעלי זקן וכאפייה?
לראות ולא להאמין .
יהודים/ישראלים המבקשים לקשור ידי כוחות הביטחון בפעולתם כנגד מרצחים שפלים ועלובים.
יש להוציא ארגונים אלה מחוץ לחוק *לאחר* הוכחת כוונת זדון שלהם ( החלשת יכולת העמידה והתגובה של כוחות הביטחון היא אופציה ריאלית ) …. ישנו סעיף בחוק המתיר זאת ( פעולה כנגד המדינה ) .
ניתן להסיק שגם חברי הכנסת הערביים המשרתים את אויבנו נכנסים לקטגוריה זו ולא רק שאינם יכולים (אמורים) להיבחר כחברי כנסת אלא אמורים להיות מגורשים משטח מדינת ישראל לכל הפחות (אם לא כלא על הסתה לפגיעה בישראלים/יהודים).
בשורות טובות.
עם כל הסלידה מארגוני השמאל מי שבוחר לשתף איתם פעולה הם ממשלה ובתי המשפט והם האחראים והאשמים.
מאמר נכון ופשוט
האגודה לזכויות האזרח" היא גרורה של הקרן החדשה לישראל שכספה מגיע ממימון זר. לא צריך להתייחס אליהם בכלל. דרך אגב, "האגודה לזכויות האזרח" גם מגישה את העתירות לטובת המסתננים האפריקאים.
חייבים להתייחס אליהם כדי להמעיט בפעילותם המזיקה
לא רק תמימות. יש כאן גם זדון. רצון לחסל את מדינת ישראל, וגם מימון בשפע.
לי יש רק שאלה אחת לאגודה לזכויות האדם….למה אתם לא קנאים לזכות היהודים לחיות באותה מידת קנאות שבה אתם מגינים על זכויות המרצחים? (עד כדי כך שאתם יוצאים מגידרכם ומדעתכם ודורכים ברגל גסה על ערכי מוסר בסיסיים) למה? מה קרה עמוק בנשמה שלכם? אתם אנשים משכילים צאו ובדקו את עצמכם אל תזניחו!! זה מסכן אותכם ואותנו ואתם יודעים מה זה מסכן גם את המרצחים!
חבל שהאידיוטים השתלטו על האגודה לזכויות האזרח, וסירוס את מטרתה. מי מגן על זכויות האזרח, אם כל המשאבים מופנים להגנה על ׳זכויות׳ אדם?
הם לא תמימים שמחפשים מוסר, הם מחבלים בתחפושת שרוצים לסייע במבצע חיסול יהודים
מלחמתה של ישראל בטרור, כמו המלחמה של מדינות העולם השונות כפופות לחוק הבינלאומי. ירי במחבלים בכדי ניטרול, מותר על פי החוק הבינלאומי והמשפט הבינלאומי. הוויכוח בין השמאל והימין המדיני זה לא בנוגע לכך שלישראל יש זכות להגן על עצמה – יש לה, הויכוח הוא על איך היא מגנה על עצמה. הניסיונות של הימין המדיני להראות ש"מי שלא תומך בהוצאה להורג של מחבלים, הוא נגד הזכות של ישראל להגן על עצמה ותומך בטרור בדיעבד" הם פתטיים.
יתרה מזאת, אני לא מקבל טיעונים אינטואיטיביים של "ברור ש…", "כל בר דעת יודע את…", אני אסמך לנתונים שמוכיחים את זה. אגב, על פי הפלסטינים, כשמחבלים נהרגים – זוהי תגובה לא מידתית מצד ישראל, ודבר שמצריך נקמה.