חמש הערות על אם תרצו ושוברים שתיקה

בהמולה התקשורתית על 'שוברים שתיקה' ו'אם תרצו' נוח לחלק מהגורמים לשכוח כמה עובדות שאמורות לעמוד בבסיס הדיון.

יהודה שאול, מייסד שוברים שתיקה. צילום מסך

אין לי קשר משמעותי עם 'אם תרצו' כבר די הרבה זמן. ובכל זאת, יש לי שתי השגות בעניינם, ושלוש הערות כלליות על הוויכוח עם 'שוברים שתיקה'.

1. הסתה

טענת ה"הסתה" על הסרטון של 'אם תרצו' מזכירה לי את התגובה לקמפיין שלהם על 'הקרן החדשה לישראל', שבו נעמי חזן הופיעה עם קרן על מצחה. התקשורת זעקה גם אז "הסתה! הסתה!", וניסתה להסיט את הדיון מה'קרן' ל'אם תרצו', אבל היא נכשלה. משום שהעובדות בעניין דו"ח גולדסטון נחשפו והציבור הבין עד כמה ה'קרן החדשה' חתרנית, עשירה, נכלולית ומסתירה את מטרותיה האמתיות. באותו אופן בדיוק נחשף 'שוברים שתיקה' כארגון השמצה שעיקר פעילותו ומימונו זרים וחותרים תחת הדמוקרטיה הישראלית.

ממילא, אין שום הסתה בקמפיין שמראה מחבל עם סכין, ולאחר מכן אנשי שמאל קיצוני שעסוקים כל היום בלהסביר לעולם שה"זעם" שלו מוצדק ובהגנתו המשפטית. אם היו מראים את פעילי השמאל עם סכין, מילא, היה אפשר להגיד שעברו את הגבול. אבל מראים מחבל עם סכין, וכאלה אנחנו רואים כאן כל שבוע. אם רק יטרחו בשמאל לפתוח את העיניים, אולי גם הם יראו אותם.

בסופו של דבר, צריך לזכור את ההסתה האמתית שיש כאן, זו של ארגוני 'הקרן החדשה' נגד ישראל וצה"ל (מטרת ההסתה היא להחליש את ישראל וצה"ל על-מנת שנאלץ לסגת מיהודה ושומרון). מי יכול לטעון ללא צל של ספק שאין שום קשר בין ההחלשה של ישראל צה"ל מבחינה מבצעית, משפטית ותדמיתית, והאלימות בצד הערבי? מי יכול לקבוע בנחרצות שמעטפת ההגנה שמעניקים ארגוני "זכויות האדם" למחבלים לא מהווה גורם באלימות שלהם? רק אדם לא ישר. אז שלא יתייפיפו ושלא יתחבאו מאחורי עיניים צדקניות.

2. ג'ון הייגי

ג'ון הייגי, כומר אוונגליסטי שתרם פעם ל'אם תרצו', הוא אדם דתי מאוד, וכמו כל אדם דתי הוא חושב שאלוהים קשור למה שקורה בעולם. כן, כולל לשואה (יש גם אנשי דת יהודיים עם השקפה דומה). אפשר להתווכח על התיאולוגיה הזו, אבל להאשים אותו באנטישמיות זו זוועה מוסרית. משום שג'ון הייגי אחראי לכך שיש 50 מיליון נוצרים אמריקנים שמוכנים לעשות כמעט הכול למען ישראל. הוא מאוהב בישראל, הוא תומך בישראל, הוא תורם לישראל בכל ליבו, והוא שכנע מיליונים רבים לעבור את המהפך הנפשי הזה יחד איתו.

הייגי הקים את הארגון העצום 'נוצרים מאוחדים למען ישראל' והוא חלק מרכזי מהשינוי הגדול שעבר העולם הנוצרי ביחס ליהודים ולישראל. הלוואי שארגוני 'הקרן החדשה' היו מרבים לנו אוהבים כמו שעושה הייגי – הייתי מסתפק באוהב ישראל אחד שהוסיפה לנו 'הקרן' על כל אלף שלו. אבל אני לא משלה את עצמי. הרי 'הקרן החדשה לישראל' וארגוניה, שמטרתם להסביר בעולם כמה אנו רעים וחשוכים וצריך להציל אותנו מעצמנו, מוסיפים לנו בעיקר שונאים.

חוץ מזה, הנה רשימה של כמה נתמכי התרומות של ג'ון הייגי ה"אנטישמי" בארץ בשנים האחרונות: 'ידידי צה"ל', 'ויצ"ו', 'יד ושם', 'מד"א', 'בי"ח לניאדו', 'בית חולים לגליל מערבי – נהריה', 'הסוכנות היהודית', 'נפש בנפש', 'האב גבריאל נדאף', 'מרכז חדדי לשורדות סרטן שד', 'הנח"ל החרדי', 'לב בנימין' (עמותה לעזרה לילדים עם תסמונת דאון), 'עזרה לישראל' (למשפחות במצוקה בקריית גת), 'מאיר פנים', 'אורט בינלאומי', 'הצל לב של ילד', ועוד ועוד, הרשימה ארוכה, וזה רק משלוש השנים האחרונות, הרבה מיליוני דולרים שגייס הייגי.

אז השמאל מכפיש את ג'ון הייגי מעל כל במה ומקלל אותו שוב ושוב, רק משום שהוא אדם דתי עם תיאולוגיה ושמרן ימני. מבחינת השמאל, אפשר לזרוק לפח את אהבתו העצומה של הייגי לישראל, את הקשר החדש היהודי-נוצרי שהוא מטפח (שינוי היסטורי ממש), ואת הפילנתרופיה הציונית המרשימה שלו. איזו עליבות דוחה, להסית נגד אדם שמקדיש את חייו לעזרה לישראל. מבחינתי, הלוואי שהשמאל היה אוהב את ישראל ללא תנאי כמו שעושה ג'ון הייגי. אז גם הטענה שלהם שהם בעצם "פטריוטים" הייתה קצת יותר משכנעת.

דובר 'שוברים שתיקה' אבנר גבריהו מקבל זמן מסך בערוץ התעמולה האיראני PRESSTV

ועכשיו שלוש הערות כלליות.

3. מצאו את ההבדלים

בואו נשווה לרגע בין שני הארגונים, 'אם תרצו' ו'שוברים שתיקה', ממבט על. במשך כל שנות קיומה 'אם תרצו' תמכה בחיילים. היא נתנה גב וסיוע בכל אמצעי שברשותה הן לחיילים משרתים והן למילואימניקים באוניברסיטה. 'אם תרצו' גם סייעה לתושבי אזורים שהיו תחת הפצצה במהלך מבצעים. בנוסף 'אם תרצו' משחקת תפקיד חשוב בסיוע לגיוס חיילים ערבים-נוצרים (מה שמוכיח לאומיות פתוחה ולחלוטין לא גזענית). בשביל 'אם תרצו' החיילים הם מטרה, והם באים לתמוך ולעזור להם ככל יכולתם, ולא משנה אם הם ימנים או שמאלנים.

לעומתם, 'שוברים שתיקה' (כמו גם ארגונים אחרים של 'הקרן החדשה'), מדיחה את העולם נגד חיילי צה"ל. המטרה של הקרן וארגוניה היא פוליטית, אבל האמצעי שלהם הוא לעצב את דימוי חיילי צה"ל בעולם כנוראיים, לא מוסריים, מושחתים ואלימים ללא צורך וכלפי חפים מפשע. מישהו חושב שזה מקרי שאין בין מאות ארגוני הקרן החדשה לישראל ארגונים כמו 'אם תרצו' שמטרתם לתמוך בצה"ל ובחייליו ללא תנאי? ברור שלא. משום שבשביל 'שוברים שתיקה' החיילים שלנו הם אמצעי, הם כלים במשחק הפוליטי הבינלאומי שהארגון מנהל נגד ישראל, ולא משנה אם הם ימנים או שמאלנים.

אז עכשיו תשכחו מכל השטויות וכל הבבל"ת של התקשורת: עם איזה ארגון אתם מזדהים? איזה צד אתם בוחרים? התשובה ברורה לכל אדם ציוני, וזה באמת לא עניין של ימין ושמאל.

4. אמינות

כשארגוני הקרן מופיעים בתקשורת יש להם מטרה אחת: לטעון "אמת דיברתי". ובכן, שטויות. רוב ה"עדויות" של שוברים שתיקה הן בדיחה. מדובר בטענות אנונימיות וחסרות פרטים בסיסיים. כפי שאמר כבר עקיבא ביגמן באתר זה ואף ציין זאת פרופ' אסא כשר, מדובר בעיקר בתלונות "אווירה". לרוב הן אינן מהוות פשע מלחמה בשום הגדרה וממילא אין בהן טענות עובדתיות ברורות. במילים אחרות, מדובר בעדויות הכי לא אמינות בעולם. זה נכון שאי-אפשר להפריך אותן, אבל זה רק משום שהן כל כך מעופפות וללא פרטים מזהים. בקיצור, משום בחינה רצינית לא מדובר ב"עדויות". אפילו השופט גולדסטון אמר שאין לעדויות הללו ערך משפטי, וחזר בו מאותו דו"ח שערורייתי שארגוני 'הקרן החדשה לישראל' שברו בו שתיקה.

אז לא, לא אמינות ולא נעליים. 'שוברים שתיקה' אמינים בערך כמו 'בצלם', ארגון שהדו"חות שלו נקטלים עובדתית שוב ושוב. אבל זה לא מזיז להם. צריך להבין שהעמותות הללו משחקות משחק פוליטי, לא משפטי ולא אקדמי. בזירה שלהם האמת לא מעניינת, אלא רק השגת המטרה: החלשת צה"ל והמדינה והגברת הלחץ לסגת מיהודה ושומרון. ומכיוון שהלקוחות שלהם משחקים את אותו משחק, גם להם לא אכפת מזה שהעד לא אמין ושהדו"ח מופרך או שלא ניתן לבדוק אותו.

5. "סיום הכיבוש"

שוב ושוב מדברים נציגי ארגוני הדיבה על "השטחים" ועל "הכיבוש".

שמאלנים יקרים, נא להתעורר: אנחנו ב-2015. תעדכנו את עולם המושגים שלכם. אין כמעט ישראלי שחושב שאם העולם יכריח אותנו לסיים את "הכיבוש" ולצאת מה"שטחים" יהיה כאן טוב יותר. ברצינות, אתם נשמעים כמו תקליט על פטיפון וינטאג' משנות ה-80. חברים, האינתיפאדה הראשונה נגמרה מזמן. מאז היו לנו אוסלו, הייתה לנו אינתיפאדה שנייה, התנתקות, היו לנו לבנון השנייה ומבצעים קשים בעזה. למדנו משהו על החיים, אז בחייכם, תתקדמו.

וזאת הסיבה העיקרית לכך שצריך להתנגד לארגונים האלה. לא ההסתה הבלתי-פוסקת שלהם נגד ישראל (כולל בפורומים אנטישמיים מובהקים), מזיקה ודוחה ככל שתהיה. מה שמסוכן באמת הוא המשנה הפוליטית הענתיקה-מנותקת הזו, שלרוב המאוזן והרציונלי בעם ישראל ברור שאם תתממש ולקול צהלתם הגויים יכפו עלינו אותה, האלימות רק תגבר ויתחולל אסון ליהודים ולמדינת ישראל. זה לב הדיון, וברגע שמבינים את זה, גם כללי המוסר והצדק מקבלים אור חדש.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

14 תגובות למאמר

  1. מדוע אתם לא מפרסמים בצורה מסודרת את דבריי ההסתה שלהם?

  2. אל תאמר אינתיפאדה שנייה
    אמור מלחמת אוסלו הראשונה

  3. צפייה בסרט מוכיחה את ההסתה:
    נאמר שחיילי צה"ל הורגים פלשתינים רבים ללא סיבה

  4. להסתה המתמשכת נגד ישראל, ולניסיונות לפגוע ביכולתה להגן על
    עצמה, יש אפקט מצטבר משמעותי. הן בחו"ל והן בארץ. לא הייתי מזלזלת בכך

    אדלג כרגע על קרב המאסף שישראל מנהלת כנגד הכרה במדינת פלסטין וכנגד החרם על ישראל ומוצריה, ואדבר רק ההשפעה בתוך ישראל.

    כבר עכשיו ישראל משתדלת להיות "המוסרית ביותר בעולם", על חשבון אזרחיה וחייליה, ולמרות זאת היא נתפסת כמפלצת. מה שמוביל את המדינה וצה"ל להשתדל יותר יותר – במרדף נואש וחסר סיכוי אחרי הפסקת הגינויים. אפשר רק לתהות איזה מחיר אנו משלמים על אבדן האופציה של התקפה, במקום רק הגנה, ועל הפגיעה בכושר ההרתעה. הבעיה אינה רק בצה'ל. גם חוסר היכולת לבצע החזרה חמה של המסתננים מאפריקה קשור לבעיית תדמיתה השלילית של ישראל בעולם

    ההסתה נגד צה"ל גם נותנת לגיטימציה לצעירים "תל אביבים" להתגייס לצה"ל בכלל וליחידות לוחמות בפרט. גם בעבר רבים רצו לחמוק אך לא הייתה להם לגיטימציה חברתית לעשות זאת

  5. קישורים תומכים יעזרו מאוד, למשל:
    קישור לדברי פרופ' אסא כשר
    קישור למאמר אחר שמנתח את נושא ה"אווירה" בעדויות
    קישור למאמר שמנתח למה אין בעדויות פשעי מלחמה
    וכו'

    1. אתה מוזמן להיכנס לאתר "שוברים שתיקה" ולרפרף על העדויות.
      רובן "חלביות" למדי, בפרט על רקע לחימה (נאמר, עדות לפיה פלוגה יושבת בבית 3 ימים ומחרבת אותו נראים אחרת תחת המיקום "צפון רצועת עזה, 2014"- כלומר, במבצע צוק איתן).

      האמת שאני מניח שקורא זר בר-דעת ישווה את העדויות למה שפורסם שחיילי ארה"ב עשו באבו-גרייב, בפלוג'ה, באפגניסטן וכו' ולא יתרםש יותר מדי.,

  6. בכל מקרה טוב ליהודי להיות כובש מאשר להיות נכבש. את החוויה של היהודי להיות נכבש חוו היהודים גם בארצות ערב, סוריה ועירק וכן הלאה. החזרה שוב שוב על המנטרה "כיבוש" מלמדת שזכויות האדם אינם מעניינות את אנשי השוברים שתיקה אלא רק גירוש היהודים. אין דבר יותר בזוי ונאלח מאשר בוגדים אלה שבוגדים בבני עמם, זה תמיד היה נכון וגם עכשיו. בני אדם יודעים לזהות את הבוגדים מבעד למסך המלל והתעמולה. אין צורך בהוכחה שזכויות האדם אינם מעניינות אותם, מלאכתם כל כך בזויה ומושחתת שהעוסק בה בוודאי שלא הזכויות ולא האדם מעניינות אותו. אבל התופעה הזו תמיד קיימת ותמיד תתקיים לעקור אותה לחלוטין אי אפשר כך שנאלץ להמשיך להתמודד אתה להערכתי הפעילות של האיחוד האירופי אינה נקיה מאלמנטים של האנטישמיות הנוצרית המחפשת להכפיש את המוסר של היהודי ולהראות את העלינות המוסרית של הנצרות.

  7. הנקודות בסך הכל נכונות. עם זאת סגנון הכתיבה ירוד ודורש הגהה. זה מחליש מאוד את העוצמה של המאמר כחומר הסברתי

  8. לא "הקרן החדשה", אלא "הקרן לישראל חדשה".
    ישראל החדש, למי שהחמיץ שיעור הסטוריה, כך קראו לעצמם הנוצרים. והאם היהודי שילם על כך בסמים רבים.