כְּשֶׁבָּא זְאֵב – אַתְּ הַטָּלֶה,
דֻּגְמַת מוֹפֵת לְאֶזְרָחוּת:
נִסְגַּרְתְּ בַּכְּלוּב כְּמוֹ טָטָלֶה,
גַּם כֶּלֶב לֹא הִשְׁאַרְתְּ בַּחוּץ.
אֲהוּבָתִי אַתְּ, תֵּל-אָבִיב.
חוֹלֶה עָלַיִךְ, מֵת עַלְאֶמֶת.
אַתְּ הֲגוּנָה, אַתְּ כִּלְבָבִי:
נָאֶה דּוֹרֶשֶׁת – וּמְקַיֶּמֶת.
כְּשֶׁאַחְיוֹתַיִךְ הֶעָרִים
דֻּקְּרוּ בְּפִיפִּיּוֹת הַחֶרֶב
וְלֹא נִמְצָא בָּהֶן עָרִיק
וְלֹא שׁוֹלֵחַ יָד לַחֵרֶם
וְלֹא הָיְתָה עִיר שֶׁהִבְלִיגָה
וְשׁוּם דּוֹקֵר חַי לֹא יָצָא –
עָמַדְתְּ לְבַדֵּךְ בְּלִיגָה,
בְּלִיגַת עָל שֶׁל הַשְׁמָצָה,
וְהֶעֱמַדְתְּ אַמַּת מוּסָר
שֶׁהֶעֱמִידָה בַּמָּקוֹם
אֶת מִי שֶׁלֹּא הָלַךְ יָשָׁר
בְּקַו צַוַּיִךְ הֶעָקוֹם,
וּמַצִּילֵי-רַבִּים עִטַּרְתְּ
בְּאִשּׁוּמִים עַל תּוֹרַת גֶּזַע
וְאִם הַמְּחַבֵּל נֻטְרַל
עָשִׂית מִנִּטְרוּלוֹ טְרַגֶּדְיָה –
אֲהוּבָתִי אַתְּ, תֵּל-אָבִיב,
כִּי בְּהַגִּיעַ מִבְחָנֵךְ
עָמַדְתְּ בּוֹ יֹפִי. כְּלָבִיא
קָמְתְּ עַל רַגְלַיִךְ לְחַנֵּךְ
וּלְקַיֵּם אֶת שֶׁהֵטַפְתְּ
סְעִיף סְעִיף, פְּרִיט פְּרִיט:
כְּשֶׁפֶּרֶץ יְרִיּוֹת חָטַפְתְּ
לֹא דִּין חָרַצְתְּ וְלֹא יָרִית,
וּבְאִפּוּק רָאוּי לְשֶׁבַח
נָתַתְּ לָאִישׁ לְהִמָּלֵט.
אַתְּ עִיר 24/7,
אַתְּ עִיר מֻחְלֶטֶת בְּהֶחְלֵט!
וּכְמוֹ שֶׁאַתְּ תָּמִיד דּוֹרֶשֶׁת
מִבְּנֵי דְּרוֹמֵךְ לָתֵת מִקְלָט,
נָאֶה קִיַּמְתְּ אֶת הַמּוֹרֶשֶׁת
וְיֵשׁ מִקְלָט בָּךְ לַנִּמְלָט.
אֶל מוּל חֶבְרָה שֶׁלֹּא בּוֹלֶמֶת,
אֶל מוּל קְלִיעֵי הָאֲסַפְסוּף,
עוֹמֶדֶת אַתְּ, אוֹכְלָה, בּוּלֶמִית,
בּוֹלֶמֶת אֵשׁ בְּגֵו חָשׂוּף.
עִיר הַשַּׁמֶּנֶת וְהַלֹּבֶן,
הַקְרֶם, הַקַּרְמָה וְהַקְּרוּם,
אַתְּ מְדַגְמֶנֶת לָנוּ אֹפֶן
הִתְנַהֲגוּת בְּעֵת חֵרוּם.
כְּשֶׁבָּא זְאֵב – אַתְּ הַטָּלֶה,
דֻּגְמַת מוֹפֵת לְאֶזְרָחוּת:
נִסְגַּרְתְּ בַּכְּלוּב כְּמוֹ טָטָלֶה,
גַּם כֶּלֶב לֹא הִשְׁאַרְתְּ בַּחוּץ.
אֶת הַמִּדּוֹת אַתְּ מְטַפַּחַת,
אֶת הַשָּׁלוֹם וְהַשַּׁלְוָה.
אִם זֶה קָרָה לָךְ רַק מִפַּחַד,
גַּם פַּחַד הוּא מִדָּה טוֹבָה.
יפה – גם נוקב וגם מתחכם!!
אדוני, אתה מוזמן להישאר בירושלים.
ושוב הרחקת, צור, דומני
ושוב איבדת קצת מידה.
קבל נא שי: מילון הומאני
על כל צרה, שלא נדע:
איפוק ודאי מידה טובה היא
ואילו בו נקטו שוטרים
אפשר ניצלו בירושלים
חייו של עופר בן ארי
טרגדיה היא בניטרולו
של איש פצוע על גחון
שכל חטאו היה שלא
נולד בצבע הנכון
מקלט ניתן למחבל
אי-שם בשטח איי או בי
לשווא אתה לועג / קובל –
כי אין מקלט בתל-אביב!
שלום, שלווה – ימי משיח…
מלים פשוטות אבל טובות.
חבל שנעקרו מִשִׂיח
ולא נִטעו בלבבות.
:האם חדש הוא הדיווח
מאש כוחותינו יש נופלים?
האם זה לא נקרא טיווח
כשלצבע נטפלים?
מדוע כשמדובר בקרב רחוב שהידי
אנו כך מזדעזעים
ומדוע בקרב הגון צה"לי
אנו מסוגלים להבין?
כי הסכנה אז מוחשית? כי יש אח"כ עוד דיווח?
כי כאן בביתמתחת לכרית, מרגישים בטוח?
או אולי אעז לטעון רובד 'מוסרי' כיום
ביהודי מותר לטעות לשגות
בזר-זה איום
כמובן- הזדעקו נא- בכולם זה אסור
הדבר כתוב על לוח, בכל מקום הוא אמור
דברו דברו כאילו יש מה. כאילו בכך כפרו על כל
כאילו האשם תלוי בכך . כאילו בכך תכלו לסגור
מסגדים ומסיתי צריח, מטיפי אודיטריום
נשכח פה מה החל ויכוח,.
האם נשכח על מה קיום?