העיוורון המוסרי של אירופה

מנהיג הלייבור קורבין וראשי הקוורטט סבורים שניתן להשוות בין חמאס ודעאש לישראלים. הללו דוקרים ורוצחים מכל הבא ליד, והללו, ובכן, מתגוררים בהתנחלויות. כך נראה עיוורון מוסרי

פעילי חמאס מתאמנים בדקירות. צילום: עבד רחים חטיב /פלאש90

מאנגלית: אורי רדלר

בשבוע שעבר פרצה סערה כשמנהיג הלייבור המותקף, ג'רמי קורבין, התייחס לדו"ח על האנטישמיות במפלגה ושפך שמן נוסף על המדורה. קורבין השווה את ישראל ל"ארגונים המכנים עצמם המדינה האסלאמית". הדברים נשמעו כמו השוואה ישירה בין המדינה היהודית לדאעש. וכאילו לא די בכך, אנשיו של קורבין ניסו להסביר את ההשוואה הבוטה ולטעון שקורבין לא התכוון ל"מדינה האסלאמית" אלא לארגונים כמו חמאס. במלים אחרות, מבחינתו של קורבין – ומסתבר שגם מבחינת רבים ממצביעי הלייבור, המבקשים למנוע את הדחתו בעקבות תגובות ההסתייגות של עמיתיו בפרלמנט הבריטי – ישראל הדמוקרטית היא המקבילה המוסרית לקבוצת טרור אסלאמית, המכריזה בגלוי שמטרתה איננה רק החרבת המדינה היהודית אלא גם טבח אוכלוסייתה.

קורבין איננו היחיד שהפגין השבוע תסמינים של מחלת ההקבלה המוסרית בין ישראל לטרור. ביום שישי הוציא הקוורטט הדיפלומטי – קבוצה המונה את ארה"ב, האו"ם, האיחוד האירופי ורוסיה – דו"ח חדש על תהליך השלום במזרח התיכון. רבות מהקביעות בדו"ח נשמעות שקולות, ובמיוחד תיאור הכיבודים וההלל שמעניקה הרשות הפלסטינית לטרוריסטים, וההסתה לשנאת ישראל והיהודים בהצהרות מנהיגי הרשות וגופי התקשורת הרשמיים שלה. הקוורטט גינה את גל האלימות הנוכחי נגד יהודים המכונה "אינתיפאדת הסכינים", שבמסגרתו מנסים פלסטינים, בעידוד מנהיגיהם, לרצוח באקראי כל יהודי שבו הם נתקלים.

אך לאחר שהקוורטט חשף את האמת ביחס לרשות הפלסטינית, הוא ניסה לאזן את האמירות הללו בהתייחסות לעידוד לאלימות מצד ישראלים. זהו אבסורד מוחלט. מקרי האלימות של ישראלים נגד ערבים, מגונים ככל שיהיו, הם רק שבריר קטן בהשוואה להתקפות של פלסטינים נגד יהודים. יתר על כן, במקום לעודד את האלימות – כפי שעושים מנהיג הרשות מחמוד עבאס וכל הפלסטינים האחרים – ממשלת ישראל לא רק מגנה פעולות כאלו, אלא אף מעמידה את מבצעיהן לדין.

אבל ההקבלה המוסרית האמתית הגיעה כשהקוורטט ניגש למה שהוא רואה כמכשול האמתי לשלום: ההתנחלויות הישראליות בגדה המערבית. מייגע לציין זאת שוב ושוב, אך הפלסטינים דחו שוב ושוב הצעות להקמת מדינה עצמאית. הם דחו את ההצעות משום שכל הצעה, גם אם הייתה כרוכה בפינוי כל הגדה המערבית בידי ישראל, הייתה מחייבת אותם להכיר בלגיטימיות של המדינה היהודית בתוך גבולות כלשהם, ולשים קץ לעימות עמה.

ההקבלה המוסרית בדו"ח הקוורטט איננה שונה, במובנים מסוימים, מהערותיו של קורבין. עצם נוכחותם של יהודים במקומות שמהם מבקשים הפלסטינים לפנות אותם נחשבת פגיעה זהה בחומרתה לדקירות, יריות ופצצות, שבאמצעותם מבקשים הטרוריסטים להרוג בלא הבחנה מספר רב ככל האפשר של יהודים.

זה מביא אותנו לאירועי הימים האחרונים, כאשר גל חדש של טרור פלסטיני הביא למותם של יהודים נוספים. באחד האירועים חדר פלסטיני לבית ביישוב קריית ארבע וטבח נערה יהודייה בת 13, שהחזיקה גם באזרחות אמריקנית. זמן לא רב לאחר מכן פתחו פלסטינים באש באזור דרום הר חברון, הרגו את הרב מיכאל מרק ופצעו את אשתו ושתיים מבנותיו. באותו יום בנתניה, השוכנת בתוך גבולות הקו הירוק, דקר פלסטיני אחר שני ישראלים.

הקוורטט גורס כי הפלסטינים "מתוסכלים" מהבנייה בהתנחלויות ומהיעדר התקדמות לשלום. אך המניע לדקירות איננו הוויכוח היכן צריך לעבור הגבול בין ישראל למדינה הפלסטינית העתידית. המניע לדקירות הוא הזעם על עצם קיומה של ישראל ועל עצם נוכחותם של יהודים במקום כלשהו בישראל, כולל בתל־אביב. מה עוד יכול להסביר את התמיכה הנרחבת בחברה הפלסטינית לפעולות כמו רצח הלל אריאל בת ה־13, מעשה זוועה שלא רק שלא גונה בידי מחמוד עבאס והמכונים 'מתונים' בהנהגה הפלסטינית, אלא אף זכה לשבחים מצד אנשי פת"ח? מעשי פשע כאלו אינם נובעים מוויכוח דיפלומטי או מפעולתו של מיעוט קיצוני, אלא משנאה הרווחת בקרב הציבור הפלסטיני.

כל עוד דעת הקהל הבינלאומית, כפי שהיא מתבטאת בדו"ח הקוורטט, תמשיך להתייחס לנוכחותם של יהודים במולדת אבותיהם – אפילו ילדות הישנות במיטתן בלילה – כמקבילה לטרור, ימשיכו היהודים לשלם בדמם על מגיפת ההקבלה המוסרית הזו.

_____
המאמר פורסם באתר מגזין 'קומנטרי', אנו מודים למערכת על הרשות לפרסמו

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

7 תגובות למאמר

  1. ג'רמי קורבין הוא היחיד עם ביצ*ם לבטא את קול בוחריו ולא ללכת אחרי מה שהממסד דורש ממנו. שיגיד מה שהוא רוצה על ישראל, הוא לא ישראלי אלא בריטי. התקשורת בבריטינה סותמת לו את הפה ומנסה להפיל אותו למרות שהוא נבחר ברוב קולות. והעובדה שהיהודים באליטה הבריטית מובילים את הקמפיין הזה נגדו לא מוסיפה להם אהדה בקרב השמאל הבריטי. רק תקראו את התגובות למאמרים שלהם בגארדיאן ותבינו.
    אגב אני ימני

    1. ואוו, קוראי הגארדיאן שונאים יהודים? באמת? איזו הפתעה…

    2. ג'רמי קורבין אולי לא משרת את הממסד, אבל האם הוא באמת משרת את האינטרסים של הציבור הבריטי? איך בדיוק תמיכה עיוורת במוסלמים, על חשבון כל האחרים, כולל ארצות המערב, משרתת את הבריטים? אולי זו מין חזרה מגושמת על הניסיון לכרות ברית שלום עם האיסלם בכל מחיר, כפי שכבר ניסתה בריטניה לעשות אינספור פעמים במחצית הראשונה של המאה העשרים. אבל האם כישלונם המחפיר של כל הניסיונות הללו לא היה אמור ללמד את הפוליטיקאים הבריטים, שזה מהלך חסר סיכוי וחסר תוחלת?

  2. כשאתה אומר "מקרי האלימות של ישראלים נגד ערבים, מגונים ככל שיהיו, הם רק שבריר קטן בהשוואה להתקפות של פלסטינים נגד יהודים" אתה לא כולל בזה כמובן את המקרים שבהם צהל מפעיל את האלימות. פה קורבין חולק עליך.

    1. צהל הוא גוף מאורגן ומסודר שתפקידו להגן על אזרחי המדינה.
      הוא אינו מבצע פעילות טרור אלא מגן על אינטרסים בטחוניים ובכלל זה מונע פגיעה בבני אדם.
      אם אתה לא מבין את ההבדל בין פעולה לתפיסת מבוקש שמנסה לארגן רימונים כדי לזורקם על כלי רכב או במסעדה, לבין נער בן 17 שהולך לדקור מה שימצא בבית, אתה בבעיה מוסרית קשה.
      המוסר מחייב להרוג בכדי למנוע הרג ובמקביל אוסר להרוג רק כדי להרוג ולסמן V על הסכין.

    2. אין לו שום בעייה עם המוסר. הוא פשוט נעדר מוסר. המגיב הנכבד הזה, כמו רבים אחרים במחנהו, עבר ניתוח מורכב ורגיש להסרת המוסר והמצפון מגופו. וכל זה כמובן, נעשה מתוך אגו-טריפ של מוסרנות קיצונית, שאמור היה להביא את האנשים הללו לפסגת המוסר האנושי, ולמעשה דירדר אותם לתהום חסרת תחתית. רק תראה במי הם תומכים, בג'רמי קורבין המתועב; באדם שעיניו נמלאות דמעות התרגשות, כשהוא חושב בערגה על החמאס ועל האייטולות מאיראן -וכנראה גם על פול פוט, מאו וסטלין.