"צעדת השיבה": המטרה האמיתית נחשפת

מסמך חדש שפרסם בעזה ארגון הטרור מפרט את האידיאולוגיה הרצחנית שלו, השוללת מהיהודים כל זכות על הארץ וקוראת להשמדתם המוחלטת

"התנגדות לאויב הציוני בכל האמצעים". מחבלים של הגיהאד האסלאמי בעזה | פלאש90

הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני הוא ארגון הטרור השני בגודלו ברצועת עזה, אחרי החמאס. שני הארגונים אינם מכירים בזכותה של ישראל להתקיים, ומאמינים כי אלימות וטרור הן הדרך היחידה "לשחרר את כל פלסטין, מהים עד הנהר". כמו החמאס, הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני הוציא לפועל במהלך שלושת העשורים האחרונים אלפי פיגועים נגד ישראל, כולל פיגועי התאבדות.

לאחרונה ביקש הג'יהאד האסלאמי להזכיר לנו פעם נוספת את האידאולוגיה המסוכנת והרעילה שלו. התזכורת באה בצורת 'מסמך פוליטי' חדש שפרסם בעזה הארגון הנתמך על ידי איראן. המסמך מכיל מידע חשוב על האסטרטגיה שלו להשמדת ישראל, ומספק תובנה על תפקידו של האסלאם בסכסוך הערבי־ישראלי.

יש הטוענים כי במסמך זה אין חידוש, אולם הג'יהאד האסלאמי איננו סתם עוד פלג בהתנגדות הפלסטינית, כפי שנוטים לתאר זאת כמה מזרחנים; הגי'האד הוא אחת מקבוצות הטרור הפלסטיניות המסוכנות ביותר, השואפות לחסל את ישראל ולרצוח יהודים רבים ככל האפשר.

מצעד צבאי של הג'יהאד בעזה | פלאש90

אם וכאשר יאבד החמאס את השלטון בעזה, סביר להניח שהג'יהאד האסלאמי הוא זה שישתלט על הרצועה, שבה מתגוררים כמעט שני מיליון פלסטינים. עיתונאים מערביים מתעלמים לעתים קרובות מעוצמתו של הג'יהאד האסלאמי ומגודל האיום הנשקף ממנו, וזאת בעיקר משום שנציגיו כמעט ואינם מתראיינים לתקשורת הזרה.

פרט לכך, לעיתונאים מערביים קל יותר לצאת לנסיעה קצרה מירושלים לרמאללה כדי לראיין פקיד ברשות הפלסטינית, המשקר באנגלית שוטפת על רצונם של הפלסטינים בשלום ובדו־קיום עם ישראל.

רק לעתים נדירות, אם בכלל, חושפים עיתונאים מערביים את קהל הקוראים והצופים שלהם לתכנים שהטרוריסטים מטיפים לבני עמם.

דווקא משום כך יש להביא את עיקרי מסמך הג'יהאד האסלאמי לידיעת התקשורת העולמית ומקבלי ההחלטות – ארגון הטרור הזה הוא שחקן מרכזי בזירה הפלסטינית, והתעלמות מעוצמתו הפוליטית והצבאית מהווה סיכון רב.

"אסור לוותר"

כך מצהירה ההקדמה למסמך של הג'יהאד האסלאמי:

פלסטין היא מולדתו של העם הפלסטיני משחר ההיסטוריה. פלסטין היא חלק בלתי נפרד מהמולדת הערבית והאסלאמית, והיא נגזלה בידי היהודים הציונים בתמיכתן ובעידודן של המעצמות הקולוניאליות המערביות"

בהתייחסו לעיתוי פרסום המסמך, מוסר הארגון:

כדי לשמור על חזון ברור ועל אחדות מטרותינו, הרחק מהתוהו ובוהו האינטלקטואלי השולט בנוף הפלסטיני, ראה הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני צורך לנסח מסמך זה כדי להסביר ולאשרר את הבסיס האינטלקטואלי והמאפיינים המשפיעים על הג'יהאד והמדיניות שלו"

תרגום: הג'יהאד האסלאמי חושש כי חלף מתחת לרדאר העניין העולמי, ומביע דאגה פן האידאולוגיה שלו ותוכניותיו להשמדת ישראל עלולים ללכת לאיבוד ב'תוהו ובוהו האינטלקטואלי' שהזירה הפלסטינית נגועה בו.

בהגדרת מטרתו הסופית קובע הג'יהאד האסלאמי:

עדיפותנו הראשונה ומשימתנו העיקרית היא לבצע את חובת ההתנגדות והג'יהאד לשחרור פלסטין. אנו תנועת שחרור לאומית אסלאמית המהווה חלק מהג'יהאד של העם הפלסטיני והמוסלמי נגד הפולשים והקולוניאליסטים. אנו מחשיבים את עצמנו כחלק מהמגמה האסלאמית הכללית בעולם, הרואה באסלאם את מקור כוחה וגאוותה"

שריפת דגלים בהפגנה בעזה | פלאש90

לא ברור לאיזו "מגמה אסלאמית" מתכווהים בג'יהאד האסלאמי – האם כוונתו לדאעש, שטבח בשנים האחרונות בעשרות אלפי אזרחים חפים מפשע, בעיקר מוסלמים, או שמא לאל-קעידה, ארגון הטרור הרצחני מיסודו של אוסמה בן-לאדן?

מה שבטוח הוא שהארגון אינו מתכוון לאחים המוסלמים, ומדוע? כיוון שהג'יהאד האסלאמי סבור שהאידאולוגיה והמדיניות של האחים המוסלמים מתונות מדי בהשוואה לאג'נדה שלו עצמו, הדוגלת ברצח עם.

האירוניה היא שהג'יהאד האסלאמי רואה באחים המוסלמים תנועה פרגמטית מדי, בעיקר בשל כישלונה לעסוק בג'יהאד העולמי נגד יהודים וכלל הכופרים האחרים.

עוד קובע המסמך, שהתקשורת המערבית עושה עבודה טובה בהתעלמות ממנו:

פלסטין היא ארץ ערבית ואסלאמית, שבה לערבים ולמוסלמים יש זכויות דתיות והיסטוריות טבעיות. אסור לוותר עליה או להתפשר עליה בשום אמתלה שהיא"

ליהודים, מדגיש המסמך, "אין זכות כלשהי בפלסטין", והוא קובע כי העובדה שכמה ערבים ומוסלמים הכירו בישראל אינה מעניקה ליהודים זכות כלשהי בה.

זכותו של העם הפלסטיני לכל אדמותיו ופלסטין מולדתו היא זכות כוללת שאינה ניתנת לחלוקה, והיא כוללת את זכותנו לבעלות על הארץ, להתנגדות לכובש ולשחרורה מידיו, ואת זכותנו לחזור אליה ולחיות בה. איש אינו רשאי לוותר על זכותם של הפלסטינים לשוב למולדתם. זוהי סוגיה שאינה עומדת למשא ומתן"

אבו מאזן | פלאש90

המסמך רואה בישראל פרויקט קולוניאלי ציוני שמעצמות המערב כפו על הערבים והמוסלמים. זהו אותו ניסוח שבו השתמש יו"ר הרש"פ אבו מאזן, יקיר המערב והפרטנר החילוני של ישראל, בנאום שנשא לאחרונה ברמאללה, בכנס המועצה המרכזית לשחרור פלסטין:

"האירופאים רצו להביא את היהודים לכאן כדי לשמור על האינטרסים שלהם באזור, וביקשו מהולנד, בעלת הצי הגדול בעולם, להעביר את היהודים. ישראל היא פרויקט קולוניאלי שאין לו שום קשר ליהודים".

ישנן עמדות נוספות שאבו מאזן והג'יהאד האסלאמי בפלסטין שותפים להן. הגי'האד קובע במסמך כי:"הישות הציונית היא ישות קולוניאליסטית פונקציונלית וכלי שרת בידי הפרויקט [המערבי] להשתלט על פלסטין, והיא שואבת את כוחה ממקורות מערביים, במיוחד מארה"ב".

סכסוך קיומי

לגבי הסכסוך עם ישראל, המסמך מגדיר אותו כ"סכסוך קיומי, ולא סכסוך על גבולות". לדבריו – "[הייעוד הפלסטיני] איננו בהשתלטות על השטחים הפלסטינים שנכבשו ב־1967 או על חלקים מהם, אלא בכיבוש פלסטין כולה, מהנהר ועד הים. השגת יעוד זה היא מטרתם המרכזית של כלל הערבים והמוסלמים, ולא של הפלסטינים לבדם".

על פי המסמך, התוכנית להשגת מטרה זו תהיה באמצעות "הג'יהאד וההתנגדות לאויב הציוני, בכל האמצעים והשיטות, וראשון להם המאבק המזוין". הארגון מוסיף כי המאבק המזוין הוא "השיטה והאסטרטגיה העיקריים במאבקנו".

למי שאינו יודע, 'המאבק המזוין' הוא לשון מכובסת לטרור לכל סוגיו, כולל התקפות רקטות ופיגועי התאבדות. 'המאבק המזוין' פירושו גם שמחבל פלסטיני יכול להסתער על ביתה של משפחה יהודית ולרצוח נשים וילדים היושבים לארוחת ערב.

מחבלים של הגיהאד האסלאמי בעזה | פלאש90

המסמך, שהופץ בקרב תומכי הארגון בגדה המערבית וברצועת עזה, משבח גם את פיגועי ההתאבדות נגד ישראל ומכנה אותם "פעולות ההגנה הנאצלות ביותר".

בין השורות נמצאת גם אזהרה לערבים והמוסלמים מפני הכרה בזכותה של ישראל להתקיים או יצירת קשרים עמה – "אנחנו דוחים את הנורמליזציה עם האויב הישראלי על כל צורותיה על ידי כל ערבי או מוסלמי", נכתב שם.

לבסוף, במסמך נחשפת תוכנית הטרור הפלסטיני ל"שלום אמת" במזרח התיכון. "שלום אמת", על־פי הג'יהאד, ניתן להשגה על־ידי חיסולה של ישראל לאחר "שחרור פלסטין, מהנהר ועד הים, ולאחר שבעליה המקוריים של האדמה יחזרו לבתיהם".

תוכנית לרצח עם

נראה כי לתוכנית 'שלום' זו, שאינה אלא תוכנית לרצח עם, שותפים ארגוני טרור פלסטיניים אחרים כחמאס, החזית העממית, החזית הדמוקרטית – ואפילו חלקים מסוימים מסיעת הפת"ח השלטת של אבו מאזן.

השלום שהם חותרים אליו הוא זה שיביא להשמדתה המוחלטת של ישראל ולגירוש כל היהודים מהמזרח התיכון. כפי שמציינים אבו מאזן והג'יהאד האסלאמי, הפלסטינים רואים בישראל גוף זר שכפה המערב האימפריאליסטי על הערבים והמוסלמים, ולא עם שחי על האדמה הזאת יותר מ-3,000 שנים.

מסמך הג'יהאד האסלאמי בפלסטין, שאינו אלא האמנה הלאומית של הארגון, הוא טקסט יקר ערך. כל מילה בו משקפת את הסנטימנט האמיתי ברחוב הערבי והאסלאמי, בעיקר בקשר להכרה בזכויותיהם של היהודים ובהיסטוריה שלהם.

זהו מסמך הנלמד בימים אלה בבסיסי אימונים ומחנות הכשרה של הג'יהאד האסלאמי, וכן בבתי ספר ובמסגדים. זהו מסמך שיעזור לגדל דור נוסף של פלסטינים על האדרת הטרור והאנטישמיות.

זהו מסמך שראוי להיות מונח על שולחנם של כל אנשי המערב הממשיכים לומר לנו שהשלום אפשרי ושישראל נדרשת בסך הכל לוויתורים נוספים כדי להשיגו.


המאמר המקורי התפרסם באתר מכון גייטסטון. מאנגלית: שאול לילוב

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

12 תגובות למאמר

  1. זה די מזכיר את מצע עיתון הארץ ורוב כותביו,האקסיומה שיהודי הוא בן מוות משותפת לשניהם

  2. בלי עקיבוש הם 100% היו ציונים נלהבים! וחסידי אומות העולם ומדיני הנשים וההומואים

  3. ואגב, הם אינם ״טרוריסטים המטיפים לבני עמם״. הם משקפים נאמנה את הלכי הרוח של ״עמם״ (לאום מומצא של מוסלמים החיים בגבולות ארץ ישראל). ויפה יעשה אתר לאומי כמו מידה לכפות על כותביו להשתמש במונחים עבריים – לא ״טרוריסטים״ אלא ״מחבלים״.

    1. מר פט,הכותב אינו כותב לאתר מידה אלא מאמרו מתורגם. אתה מוזמן להקליק על שמו ותוכל לקרוא מאמרים נוספים שלו. דעתו על הסכסוך ועל בני העאלק עמו ,ברורה. הוא היה מעדיף משפחה אחרת.

    1. you have the link at the bottom of the text

  4. מתי נתפקח?
    היטלר גם הצהיר על כוונותיו ובסוף גם ביצע. להערכתי לא ירחק היום שהם ישתמשו בנשק השמדה המונית נגד ישראל.

  5. אני בהחלט מסכים עם הארגון הג'יהאד האיסלאמי באומרו "הסכסוך עם ישראל…הוא סכסוך קיומי, ולא סכסוך על גבולות".
    זו האמת הבסיסית שהשמאל הישראלי מסרב להכיר בה להבין אותה. ולפיכך הוא דוחף את מדינת ישראל שוב ושוב לויתורים הממיטים עליה אסון.

    1. תקרא לעומק ותבין – נייר אלומיניום פשוט יכול לשמש כמגן שמנטרל את המערכת המתוחכמת.