תלתה שלט בעד הרחקת המסתננים – הבית הותקף באבנים

בליל שבת השליכו אלמונים אבנים לעבר ביתה של תושבת דרום תל אביב. המשטרה סירבה לשלוח ניידת

משטרה ומסתננים באותו מקום. מחזה נדיר | פלאש90

עליית מדרגה במפלס האלימות נגד תושבי דרום תל אביב: אלמונים השליכו אמש אבנים לעבר ביתה של ד', תושבת ותיקה בשכונת שפירא. בחזית ביתה של ד' נתלה שלט ועליו הכיתוב "השיקום מתחיל בגירוש".

נזק נגרם לביתה של ד': האבנים שברו חלקים מהתריס ונתזים חדרו לתוך ביתה. ד', אישה בשנות ה-60 לחייה, התאלמנה לפני כשנה וחצי מבעלה וכיום גרה לבדה בבית. "חזרתי הביתה בסביבות 3 לפנות בוקר", מספרת ד' ל'מידה'. "ראיתי שהחתול שלי רועד מפחד ומתחבא מתחת לשולחן. לא הבנתי מה קרה ואז ראיתי את הנתזים על המיטה שלי. אחר כך ראיתי ששברו לי כמה שלבים במרפסת. זו מרפסת שאני יושבת בה המון שעות, שותה קפה, נרגעת. אבן כזו היתה יכולה לגמור אותי. תודה לאל שלא הייתי בבית".

https://www.facebook.com/sheffi.paz/posts/10216159643604112

ד' חוששת להזדהות בשמה המלא. "זה מה שאני צריכה עכשיו, שאלו שזרקו לי אבנים לבית גם יידעו איך קוראים לי?", היא אומרת בקול רועד. "המסתננים יחד עם אנשי השמאל שהתנחלו לנו בשפירא כבשו את השכונה שגדלתי בה ומאיימים על כל מי שתומך בגירוש. הם אמרו לי בהתחלה להוריד את השלט. לא הסכמתי אז הם עברו לשלב הבא – אלימות פיזית. הם קוראים לנו נאצים ופשיסטים אבל אני לא הרמתי יד מעולם על אף אחד. הם כן. לא ישנתי כל הלילה מרוב חרדה. חדרו לי למרחב הפרטי, לבית שלי. מי יכול להבטיח לי שבפעם הבאה זה לא יהיה בקבוק תבערה?".

את יכולה לשער מי עשה את זה?

"אני יכולה רק לתאר את המצב בשכונה. יש כאן הרבה צעירים, אנשי שמאל, שהגיעו לא מזמן לשכונה ומתנהגים בה כבעלי הבית. מדברים אלי בחוצפה כי אני תומכת בגירוש. חוץ מזה יש כאן חבורה של נערים, בני 18-15, של ילדי מסתננים שהתחברו עם ערבים מיפו. הם מסתובבים כאן כמעט כל ערב, משתכרים, עושים רעש. כנופיה. הערתי להם כמה פעמים בצורה מנומסת שיתחשבו בנו, אבל מרגע שהם ראו את השלט שלי על המרפסת שאני בעד הגירוש התחילו לקלל אותי ולאיים עלי. אני לא יודעת בוודאות שזה הם כי בכלל לא נפתחה חקירת משטרה".

המשטרה שלחה ניידת רק בעקבות פניית 'מידה'

לא פחות מקומם מעצם זריקת האבנים היא התנהלותה של משטרת ישראל. ד' התקשרה למשטרה לאחר שהתברר לה כי ביתה הותקף, אך השוטרת סירבה לשלוח ניידת למקום ודרשה ממנה להגיע ב-3 לפנות בוקר לתחנה לצורך הגשת תלונה. בתגובת המשטרה ל'מידה' נמסר כי הוחלט שלא לשלוח ניידת מכיוון שהאבנים נזרקו בעת שד' לא שהתה בביתה, ולכן "במסגרת הצורך בביצוע תעדוף" לא היה צורך לשלוח שוטרים למקום.

הערב (שבת), בעקבות פניות חוזרות ונשנות של 'מידה' וכיממה מאז התרחשות האירוע, הואילה משטרת תל אביב לשלוח ניידת לביתה של ד'. לטענת המשטרה שליחת הניידת היתה "למעלה מן הצורך".

ד' מתקשה להכיל את זעמה ואכזבתה מהמשטרה. "הם עושים צחוק מאיתנו", היא אומרת בבכי. "אני מתקשרת למשטרה, כולי רועדת מפחד אחרי שזרקו לי אבנים על הבית, והיא אומרת לי 'תבואי ותגישי תלונה', כאילו אני מטרידה אותה. אני גרה לבד, לא צעירה כבר, מפוחדת, אז ב-3 בלילה אני צריכה לרדת לרחוב שממנו זרקו אבנים לבית שלי ולנסוע לתחנה? ומה זה משנה אם באותו רגע שהיתי בבית, אם זה קרה 10 דקות לפני כן אז הכל בסדר? אתם מחכים שבן אדם יירצח ואחר כך תטפלו בעניין? רבאק, גם כך אנחנו חיים באזור לא בטוח, למה אני צריכה לפחד לגור בבית שנולדתי בו?".

לטענת ד' היחס הנוכחי של המשטרה אינו מוגבל רק לאירוע אמש. "אנחנו לא מזיזים למשטרה", היא אומרת. "אנחנו מבקשים פעם אחר פעם להגביר סיורים באזור, גם מהעירייה, אבל אף אחד לא מקשיב. הם לא סופרים אותנו".

"הדם על הידיים שלכם"

זריקת האבנים לעבר ביתה של ד' מצטרפת לשרשרת תקריות אלימות כלפי תומכי הוצאת המסתננים. בינואר האחרון הונחו ראשי בובות כרותים בפתח משרדי רשות האוכלוסין וההגירה ברחוב סלמה בתל אביב, ועל קירות המשרדים הותז צבע דם. הפורעים הותירו גם מכתבים בעלי אופי מאיים: “הדם שלהם על הידיים שלכם” ו”זה לא יעבור בשתיקה, זו רק ההתחלה".

לפני כחודש רוססה בדרום תל אביב כתובת גרפיטי מסיתה "שפי פז לגז" וכעבור מספר ימים הושחת רכבו של דורון אברהמי, תושב דרום ת"א וממובילי המאבק לגירוש המסתננים.

בחודש האחרון חלה הסלמה נוספת בקרב פעילי המסתננים. כתב ערוץ 20 לירן לוי הותקף מילולית על ידי קבוצת פעילי שמאל קיצוני בזמן שדיווח מאזור גינת לוינסקי בדרום תל אביב. לדברי לוי, "עד ששוטרים לא הקיפו אותנו בטבעת אבטחה הדוקה, לא הצלחנו להעביר דיווח. עשרות פעילי שמאל קיללו, גידפו והתקרבו בצורה מאיימת רק כי אנחנו מערוץ 20". זמן קצר לאחר האירוע שוגר ללוי איום מפורש על ידי קבוצת השמאל הקיצוני 'אנטיפה תל אביב'. "יצאת בזול", נכתב באיום שנשלח בטוויטר. באנטיפה איימו כי "נשבור לכם את העצמות" ו"אין חופש ביטוי (ודמוקרטיה) לפשיסטים". ההודעה הסתיימה בסימן של אגרוף.

לפני כשבועיים הופץ ברשת סרט מסית נגד פז ובמוצ"ש שעבר הושלכה במרכז תל אביב ביצה לעבר פז ותומכי הרחקת המסתננים שהגיעו למחות מול ההפגנה השבועית של אלדד יניב בכיכר הבימה. פז חוששת מפני הצעד האלים הבא של תומכי המסתננים: "זה התחיל בגרפיטי ותליית מודעות הסתה, המשיך בריטוש צמיגים ברכב של פעיל מרכזי, עבר להפצה של סרט שטנה, נכנס לשגרה של זריקת בקבוקים וביצים, והלילה הושלכה אבן גדולה למרפסת ביתה של פעילה שהעזה לתלות שלט בעד הגירוש. מה יהיה הצעד האלים הבא של מתנגדי האלימות?".

ממשטרת ישראל נמסר:

"בשיחתה של ד' למוקד 100 מסרה כי עת הגיעה לביתה, גילתה כי קודם לכן (ההדגשה במקור) נזרקו אבנים למרפסת ביתה ולא בעת שצלצלה למשטרה. משכך, בדין הוזמנה הפונה להגשת תלונה בתחנת המשטרה. במסגרת הצורך בביצוע תעדוף ולנוכח פנייות רבות למוקד 100, ניידות משטרת ישראל מוזעקות לטיפול באירועים בהם נשקפת סכנה ונדרשת הצלת חיים מידית. במקרים שאינם כאלה, מופנים הפונים למסירת תלונה בתחנת משטרה. למעלה מן הצורך יצוין, כי לנוכח האמור בפנייתכם פעלנו לשליחת ניידת לביתה של ד'".

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

17 תגובות למאמר

  1. עוד נגיע למלחמת אזרחים בקצב הזה + עם/בלי מלחמה מול הישמעאלים. דרום ת"א ושכונות נוספות בארץ נכבשות ע"י מסתננים, בנגב מיום ליום הריבונות הופכת לבדואית. בחירות? בג"ץ וההגמוניה השמאלנית הפכו אותם לחסרות חשיבות. הכתובת על הקיר.

  2. מה זאת אומרת, לתלות שלט שקורא לגירוש המסתננים? חוצפה שכזו! הם פליטים אומללים ונרדפים, ואנחנו חייבים לקבל אותם בברכה ולקלוט אותם באהבה!

    נ. ב
    אמרתי אנחנו? סליחה, טעות. התכוונתי שאתם שם בדרום תל אביב, הם אלה שחייבים לקבל ולקלוט אותם. הרי בכל זאת, מדובר בכושים… אוי סליחה, התכוונתי לכתוב 'אפריקנים', והם לא ממש מתאימים לנו פה בצפון העיר. הם פשוט משדרים אנרגיות שליליות, ומקלקלים את האווירה הטהורה והקסומה באזור המגורים שלנו. אבל היי, אנחנו כל כך יפים, משכילים, נאורים, סובלניים ומתקדמים, אז מגיעה לנו קצת התחשבות לפנים משורת הדין, לא?
    בכל זאת, כדי שלא תגידו שאנחנו לא הוגנים, בואו נעשה עסק. אם תסכימו לקלוט את הפליטים, אנחנו מבטיחים לסייע לכם. מרגע שתענו לבקשתנו, לא נזרוק עליכם יותר אבנים. את השלכת האבנים נשאיר לפליטים המסכנים וחסרי הישע. הצעה ראויה, נכון?

    על החתום, בהרבה אהבה, שלום ואלימות
    ארגוני הסיוע וההצלה לכל מי שאיננו יהודי.

  3. עכשיו דה פקטו וגם דה יורה אין על המסתננים ותומכיהם כל מורא של חוק הגיב:

    עכשיו דה פקטו וגם דה יורה אין על המסתננים ותומכיהם כל מורא של חוק. בכך שהמשטרה אינה מתערבת כלל בפעולותיהם ולאחר שבגצ מגן על המשך הישארותם הלא חוקית בישראל יש בידם כרט-בלנש לעולל לכל הולך/ת רגל, לכל דייר שהם נמצאים בשכנותו, כל דבר נבלה. הוידיאו שעלה לפני ימים ספורים שבו מסתננן מנפץ את הכניסה לתחנת המשטרה מדגים את דברי [כמו גם הוידאו שבו מסתנן מכריח הולכת רגל במדרכה למצוץ לו].

  4. אם אבנים היו מושלכים , על בית ברמת אביב ,
    מה נראה לעם היה קורה ???
    המשטרה היתה , או לא היתה מגיעה ???

  5. עצה אחת לד'. אל תבזבזי זמן על הגשת תלונה. חבל על הזמן והכח. המשטרה לא עושה כלום. אבל זה לא קשור דווקא לנושא של המסתננים. בשום מקום המשטרה לא עושה כלום נוכח אלימות ואבנים. בזבוז כסף אדיר של משלמי המיסים על המוסד הזה הנקרא משטרה. אם יעשו סקר לדירוג מושחתים, משטרה, בתי המשפט, פקידי ממשלה, ממשלה, חברי כנסת. התוצאה תהיה, משטרה, בתי המשפט ורק אחר כך הגופים האחרים

  6. יגורשו לאלתר המסתננים ביחד עם תומכיהם.

    פשוט סיוט איך הם מתעלקים עלינו.

  7. תרבות השוויון ששולטת בעולם, לא תופסת כאן כפי שהיא לא תופסת בשום תחום ועניין.
    חוק ועולם שלישי, בדווים, ערבים, אפריקאים, זה צרוף שיכול להתקיים רק במילים ואותיות.
    אין חוק שווה לכול. ואין שוויון על פי חוק. ואין שלטון החוק.
    הבדויים בנגב, הם דוגמה הקלסית, שהמונח ה״מקודש״ שלטון החוק – ריק מכול תוכן.
    צרייך עורך דין מתוחכם וחלקלק, שיעמוד מול בג״צ בנושא המסתננים, יעשה משפט ראווה מתוקשר, שבו יוכיח לציבור שהמונח שלטון החוק הוא אחיזת עיניים.
    לא קיים שום דבר מדומיין ששולט על המציאות.
    המציאות לעולם שולטת.
    אין חוק ואין שלטון בשכונות המהגרים, בבלגיה, בצרפת, בנורווגיה.
    אין דריסת רגל למשטרה ולריבונות המדינה, בשכונות העולם השלישי בגרמניה, בספרד, באיטליה.
    החוק היחיד השולט שם, הוא אותו חוק השולט בסוריה, בירדן, בתימן – חוק האלימות והפחד.
    כולם חווים את זה, כולם רואים את זה, כולם מבינים לאן הולכת אירופה בגלל ההגירה וכולם משותקים מפחד.
    עידן האח הגדול, הנושא את השם המעורפל ״תקינות פוליטית״, הפשיט את האדם מכל ערך, מצפון אישי, תרבות לאום, ואהבת מולדת. הפך את האדם לאזרח מסורס בודד בעולם נשלט ע״י שורות קוד מעולם הפנטסיה. כללי ההתנהגות שנוצרו בחברות הומוגניות שתאמו את אופיין הייחודי ותרבותן, כללים שבאים לסייע לחברה לגבש אותה, לחדד נושאים, הפכו לחוקי-על אוניברסליים שלא תואמים דבר ואינם מחזיקים מים. חוקים שאיבדו את מקור הסמכות של הפרט והפכו למקור סמכות אמורפית – הפכו לדת. דת מנוהלת היטב.
    ״דת השוויון האוניברסלי״ – מסדר דתי, אבירי שלטון החוק ומועצת החכמים.
    פעם לפני הרבה שנים, היה אחד שהבטיח לבני האדם להיות יודעי טוב ורע.
    הבטיח וקיים.

  8. כיוון שהמשטרה חלשה.על כל אזרח לדאוג לעצמו.כל אזרח חייב להצטייד בכלב תקיפה.במיוחד הנשים.הנערות.הילדות.וכן בגז פלפל.גז מדמיע.סכין.אלה.צוקר.סורגים.דלת פלדלת.דלת בכניסה לבניין.מצלמות.וצריך סיורי מתנדבים אזרחיים.במדינה אין בטחון.והאזרחים דואגים לעצמם.בסיוע השומר החדש לחקלאים המופקרים.לכן אין ברירה.וחייבים להגן על עצמנו.כלב תקיפה חזק מחסל ברגע תוקף.

  9. מה הפלא זו משטרת אלשייך כל התקציבים מיועדים לחקירות ראש הממשלה נתניהו. ואנו אזרחי ישראל הסבירים , חקלאי ישראל, תושבי הדרום המאוימים על ידי הבדואים . צריכים לקוות.לחסדי שמיים . משום שתקציב עבור שמירת ביטחון האזרח התאדה . בחירת אלשייך היתה אחת.מהפשלות הגרועות של ראש הממשלה ושר לבטחון פנים. מקווים ומצפים למפכל חדש,שיחזיר לאזרחי המדינה את הביטחון האישי במרחב הקהילתי והציבורי

  10. האם היו אלה כושים מהגרי עבודה או שמא סמולנאצים? האם המשטרה תחקור? קרוב לוודאי שלא.

  11. צריך להבין את כללי המישק במדינה כדי להבין למה דבר כזה קורה. קוראים לזה מודעות ציבורית העלאת תודעה והעדר מדייה לאומית. המדייה היא שם המישחק. אם היתה מדייה לאומית חזקה זה כניראה לא היה קורה. ישראל לפי השיטה המערבית. והשיטה אומרת שהמדייה היא זו ששולטת. אם הייתה מדייה לאומית המון דברים היה אפשר לעשות. ישראל נישלטת על ידי הסקטוריאליות .וכל סקטור דואג לאינטרס שלו. כדי שהמדינה תייצג את ההמון תרחיב ספקטרום היא חייבת לשים במאה מקומות את המושג מדייה לאומית. הלאומי דואג כולם חושב על כולם. הלאומי הוא שיוליד אידיאל הלאומי הוא שיביא דוגמא אישית ומוסר. וזה קשור למדייה. אין מדייה ביכלל. ברגע שתהיה מדייה לאומית חזקה עיברית ומיתחדשת אפשר לעשות המון דברים. החלל עצום ורב בנישה הזו. חייבים לשים עיניין זה בראש סדר העדיפויות ואז ניתפלא איך לא חשבנו על זה. המילה לאומי מכילה את כל העם. הלאומיות שווה אידיאליסטית וניפלאה שווה להשקיע בה. זה אפילו אקוטי.

  12. האם מישהו יכול לכתוב פה מהו תקציב המחלקה היהודית בשב"כ? האם מחלקה זו מיועדת לטפל אך ורק בנוער הגבעות (מי אמר טושים ולא קיבל?) ובמחדשי ההתיישבות היהודית ביו"ש אשר מנסים להגן על חייהם ורכושם (במקום שהמשטרה וצה"ל הגדול והמנצח יעשו זאת), או שגם בפעילי שמאל קיצוני מקרב היהודים (שהפלא ופלא, פועלים גם במרכז הארץ ולא מגבילים את עצמם ליו"ש)?

  13. ותודה לשופטי הבג"ץ…
    שהפכו לזרוע הפוליטית הארוכה של ארגוני השמאל האנטי ציוני
    למה לנו אזרחי ישראל ללכת להצביע בבחירות?
    מיותר לגמרי.
    בג"ץ הוא קבלן הביצוע של כל קפריזה של השמאל הסהרורי

  14. יישר כוח לאזרחי ישראל היהודים תושביה המקוריים של דרום תל אביב שעומדים באומץ רב ועושים כדי להציל את שכונות דרום העיר ללא הפסקה.

  15. תמיד עדיף לשלטון ללכת למלחמות מול אירן או סוריה או וייטנאם או קוריאה מאשר לסגור את ביהמ העליון
    ולגרש את כל הכושים או המכסיקנים אל מחוץ למדינה.
    המלחמות הפיקטיביות של ארהב ושלנו נועדו להמנע
    מהמלחמה האמיתית וההכרחית : המלחמה בשכבת הפיאודלים האקדמאית שהחריבה את הציביליזציה
    עד היסוד.