עמירם לוין: "פרדו שידר חולשה, מדאיג שראש מוסד מתחבא מאחורי יועץ משפטי"

האלוף לוין, לשעבר המשנה לראש המוסד, בריאיון ל'מידה': "לא מאמין שנתניהו ביקש לצותת לרמטכ"ל וראש המוסד. אולי אילנה דיין הפילה את פרדו בפח"

אילנה דיין ותמיר פרדו | צילום מסך

הריאיון של ראש המוסד לשעבר תמיר פרדו בתכנית 'עובדה', בו נטען כי ראש הממשלה נתניהו ביקש לבצע האזנות סתר נגד בכירים במערכת הביטחון, זוכה לביקורת חריפה מצד בכירים לשעבר במוסד.

האלוף במילואים עמירם לוין, ששימש כמשנה לראש המוסד בשנים 2000-1997, משוכנע כי פרדו מתחרט על הריאיון שהעניק לאילנה דיין: "הוא שידר חולשה", אומר לוין בשיחה עם 'מידה' ומוסיף: "הביקורת שפרדו העביר על ראש הממשלה היא לגופו של אדם, ולא לגופו של ענין, וזה פשוט לא מכובד. אני מכיר את תמיר המון שנים ולדעתי הוא טעה, או שאילנה דיין הפילה אותו בפח. הערכתי שהוא יצטער על זה וזה המצב".

הוא הסתובב עם דיין לאורך שנה, לא נראה היה שמדובר בפליטות פה

"בסוף כולנו בני אדם. נוצר כנראה קשר אישי, אתה סומך על זה שאם תגיד משהו שתתחרט עליו ותבקש שלא ישודר יתחשבו בך – אבל מסתבר שזה לא קורה. כשדבר כזה קורה לראש מוסד לשעבר זה באמת תמוה".

עמירם לוין | פלאש90

דיברת עם פרדו לאחר השידור?

"כן, אמרתי לו את דעתי. אפשר לומר שהוא היה קשוב".

הוא התייחס להודעה של ראש השב"כ לשעבר יורם כהן שאמר כי מעולם לא התבקש על ידי ראש הממשלה לצותת לפרדו וגנץ?

"לא אכנס לתוכן השיחה שלי עם תמיר. אישית אני מודה שמתקשה להאמין שראש הממשלה שלח את השב"כ להאזין לרמטכ"ל ולראש המוסד".

זו אמירה נדירה כשהיא באה מפיו של איש שמאל שהתמודד לאחרונה לראשות מפלגת העבודה

"אני לא מדבר מתוך הטיה פוליטית. אם צריך לשבח את ראש הממשלה – אשבח, ואם לבקר אותו – אבקר, ויש לי הרבה ביקורת עליו. בנושא הזה הביקורת שלי היא לא על ראש הממשלה".

"פרדו היה צריך להתפטר"

לוין, שבין תפקידיו הרבים שימש בעבר גם כמפקד סיירת מטכ"ל, מתקשה להבין את ה"התייעצויות" שקיים פרדו מאחורי הגב של ראש הממשלה בנוגע לתקיפה אפשרית באיראן. "זה מדאיג אותי", הוא אומר. "כראש המוסד יש לך כתפיים רחבות, ואתה לא צריך להתחבא מאחורי יועץ משפטי".

פרדו טען שרצה לוודא שלא מדובר בפקודה בלתי חוקית

"תסלח לי אבל זה פשוט לא רציני. מפקד בכיר עם עשרות שנות ניסיון ביחידות מובחרות בצבא ובמוסד מחזיק בכל הכלים לקבל החלטה, לכאן או לכאן. אם הוא חשב שמדובר בשגיאה פטאלית שהוא לא מסוגל לבצע אותה אז קודם כל שיביע עמדתו בפני הממונים, ואם זה לא עוזר אז שיניח את המפתחות ויתפטר. זו לא בושה".

מעשיו של פרדו מזכירים את אלו של מאיר דגן, גם כן בהקשר לסיכול כוונה לתקוף באיראן

"לדעתי אין מה להשוות בין השניים. במקרה של דגן הוא פנה לראש ה-CIA, שותף סוד שלנו שחשוף לכל החומרים שהמוסד חשוף להם, כדי שיביע דעתו בפני ראש הממשלה נגד תקיפה באיראן. פה מדובר במקרה שונה".

יש אומרים שהפנייה של פרדו לגורמים לא מוסמכים הייתה בגדר עבירה על החוק

"אני לא בדקתי משפטית את הדברים. אני כן יכול לומר שזה צעד זה לא מנהיגותי. כל זמן שלא התפטרת, זה לא נכון להסתתר מאחורי יועצים משפטיים או ראשי מוסד בעבר כדי להצדיק התנהגותך".

אולי הוא לא באמת רצה להתייעץ אלא רק להרחיב את מעגל יודעי הסוד על מנת לסכל את הפעולה?

"זה לא המקרה. הייתה פה פשוט הפגנת חולשה מצד פרדו".

אתה מסכים עם הטענה שהריאיון לדיין נועד לפגוע בנתניהו?

"אני לא חושד בפרדו שהוא רוצה להפיל את ביבי".

"הצנזורה לא שווה כלום"

לוין רואה בריאיון של פרדו אצל דיין חלק מתופעה כוללת של מה שהוא מגדיר "פטפטת והתרברבות בלתי נסבלים מצד בכירים בעבר ובהווה". לדבריו, התופעה הזו "פוגעת בכושר ההרתעה שלנו, ואפילו מסכנת אותנו. הפטפטת הזו לא הייתה בעבר, אבל בשנה האחרונה זה הפך ממש למגיפה, החל מחשיפת מסמכי הגרעין האיראני וההתהדרות בתקיפות בסוריה, דרך הספר של אהוד ברק שמספר שם דברים שאסור לספר עליהם מסיירת מטכ"ל ועד הריאיון של פרדו".

חשיפת מסמכי הגרעין נועדה להקל על טראמפ לסגת מהסכם הגרעין עם איראן

"ברור לי שהיה פה שיקול מדיני, אבל לדעתי לטווח הארוך הנזק גדול מהתועלת. אנחנו תוקעים לאויב אצבע בעין ואומרים לו 'בואו תחפשו אותנו'. אנשי מודיעין אצל האויב גם יכולים לקחת את כל הראיונות והספרים ולהרכיב מהם פסיפס שיסכן אותנו. ואני בכלל לא מדבר על המסר שבכירים כאלו מעבירים ללוחמים בשטח שנדרשים לשמור בסוד את כל הפעולות שלהם, ופתאום המפקדים שלהם מוציאים הכול החוצה כדי להאדיר את שמם. מי ירצה להיות לוחם במצב כזה?".

יורם כהן | פלאש90

ובכל זאת, שידור הריאיון בעובדה עבר את הצנזורה. יכול להיות שישראל רצתה לשלוח מסר מרתיע לאיראן?

"צריך להגיד את האמת, הצנזורה לא שווה כלום היום. היא לא מצליחה להתמודד מול התקשורת החופשית והיא יודעת שמה שלא יאושר ייצא החוצה דרך כלי תקשורת בחו"ל. הצנזורה צריכה לטפל בזוטרים, אבל הבכירים צריכים לקחת אחריות אישית ולצנזר את עצמם. אהוד ברק ותמיר פרדו יודעים הרבה יותר טוב מהצנזורה הראשית מה כדאי שייצא החוצה ומה לא. אני מצפה מהם להפעיל שיקול דעת לפני שמדברים או כותבים ספר".

אז מדוע הם בכל זאת מדברים, שיקולי אגו?

"לכל אחד יש מניע אחר. יכול להיות שיש פה ענין של קרדיט כי ההוא כתב ספר והאדיר את עצמו אז למה שאני אשב בשקט ולא יידעו איזה גדול הייתי. בתור מי שהשתתף במבצע אחד או שניים ולא מפטפט על המעשים שלו אני מודה שעוברת בי לפעמים המחשבה שאולי אני קצת פראייר, אבל היא עוברת מהר. השחצנות והרהב עלולים להסב לנו נזקים חמורים לטווח הארוך. העוצמה שלנו צריכה להמשיך ולבוא לידי ביטוי במעשים. את הדיבורים והשחצנות נותיר לאויבנו".

ראש השב"כ מכחיש

ראש השב"כ לשעבר, יורם כהן, הוציא אתמול (שישי) הכחשה חד-משמעית לטענות שהועלו ב'עובדה' לפיהן ראש הממשלה ביקש ממנו לצותת לראש המוסד ולרמטכ"ל. "הפרסומים בתקשורת אודות הנחיות של ראש הממשלה שניתנו לי כביכול בעודי מכהן כראש השב״כ – להאזין ספציפית לטלפונים של הרמטכ"ל גנץ וראש המוסד פרדו – אינם נכונים", מסר כהן בהודעה שהועברה דרך דוברת שב"כ.

ההכחשה הגורפת של ראש השב"כ מאשררת את הודעתו של ראש הממשלה נתניהו שאמר כי "מעולם לא ביקשתי להאזין לרמטכ"ל ולראש המוסד. זהו שקר מוחלט. אין גבול לשקרים".

במהלך הריאיון עם פרדו ב'עובדה' טענה דיין כי נתניהו פנה לכהן בבקשה למנוע דליפה של מידע ביטחוני באמצעות ציתות לשורה של גורמים ביטחוניים, בהם הרמטכ"ל וראש המוסד. ראש השב"כ, על פי הדיווח, סירב לבקשה.

כאמור, לאחר שידור התכנית והסערה שעורר, הכחיש יורם כהן בתקיפות כי ראש הממשלה ביקש ממנו לבצע האזנות. 'מידה' פנתה לבני גנץ לבקשת תגובה והיא תפורסם ברגע שתתקבל.

התקשורת אונסת את המציאות

ההכחשות הגורפות מצד המעורבים בעניין לא משביעות רצונם של פרשנים שונים, שנתלים במילה "ספציפית" בה נקט ראש השב"כ לשעבר, על מנת לטעון כי כהן למעשה לא מכחיש לגמרי כי התבקש על ידי ראש הממשלה לצותת ל"שורה של שותפי סוד", גם אם לא בהכרח מדובר בגנץ ופרדו.

"פרשנות" זו אינה מתיישרת עם העובדות, שכן בתחקיר 'עובדה' עצמו נטען במפורש כי הסיבה בגינה ראש השב"כ היה "נרעש" נעוצה בבקשה של נתניהו לכאורה לבצע האזנה "לשני עמיתיו", קרי לפרדו וגנץ. כהן הכחיש כאמור בתוקף טענות אלו, ובכך סתם את הגולל על ה"תחקיר" של דיין.

עובדות אלו כאמור לא מפריעות לעיתונאים שונים להנדס בכוח את המציאות על מנת לייצר מצג שווא לפיו דיין לא נתפסה בדיווח שסותר את האמת. הגדיל לעשות כתב התקשורת של 'דה מרקר', נתי טוקר, שלא היסס להפוך את האמת על פיה ולטעון כי ההכחשה של כהן דווקא מעניקה חותמת כשרות לטענות של דיין: "חשיפת עובדה מאושררת סופית על ידי ראש השב"כ, שאפו עובדה", כתב טוקר בטוויטר.

פוליטיקאים בכירים מהשמאל הצטרפו גם הם לחגיגה ומיהרו לתקוף את ראש הממשלה, עוד בטרם ידעו אם הפרטים שדווחו בעובדה נכונים. יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי שלח למשל את נתניהו להתפטר בשל "רמיסת הממלכתיות וקדושת הביטחון".

ח"כ ציפי לבני גרסה גם היא כי "נתניהו צריך ללכת" ושיבחה את ראש השב״כ בדימוס על כך שהיה "המעצור האחרון בפני ראש מממשלה שרוצה להשתמש באמצעים שנועדו מול אויבים כנגד רמטכ״ל וראש המוסד". כאמור, לפי כהן אמצעים אלו מעולם לא הופעלו, מה שלא הפריע ללבני לפנות ליו"ר ועדת חוץ וביטחון אבי דיכטר על מנת לקיים דיון בנושא.

יו"ר האופוזיציה ח"כ יצחק הרצוג מיהר לשבח את דיין ולקרוא ל"בדיקה דחופה ומידית" של מבקר המדינה, במידה ובדבריו של פרדו "יוכחו כנכונים". פרשן ynet אטילה שומפלבי גיחך על הטענות כי לא היו האזנות מעולם, בעוד דן מרגלית הגדיל לעשות וקרא "לפתח בחקירה פלילית" נגד ראש הממשלה, ואף השווה את נתניהו לרודן הרומני  ניקולאה צ'אושסקו. למרות הכחשתו של כהן גרס מרגלית כי נתניהו "מסוכן לחרות האזרח" וכי הריאיון של פרדו "צריך להדליק נורות אדומות".

גם ליאור חורב, יועצו של המפכ"ל, מיהר להצטרף לקלחת וכינה את ראש הממשלה "אדם רדוף שדים ורוחות ורודף אכזר של ההגונים והטובים שבמשרתי הציבור".

הפרסומאי אילן שילוח, מיוזמי ההפגנות נגד נתניהו בשנה האחרונה, לא שקט גם הוא על שמריו, הגדיר את ראש הממשלה "מעורר פלצות" וניבל את פיו כלפי שרי הממשלה.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

41 תגובות למאמר

  1. יש לי שאלה היפותטית.

    נגיד שהיה מגיע אלינו נוסע בזמן, ומספר שישראל 2030 היא דיקטטורה.
    שאדם אחד שולט בממשלה, בכנסת, במינוי שופטים, וברוב כלי התקשורת.
    ועכשיו אנחנו צריכים להמר מי הוא האדם הזה.
    מה אתם אומרים? אבי גבאי? אסתר חיות? רביב דרוקר?

    עכשיו אתם מבינים ממה השמאל פוחד, בצדק או לא.

    1. חידה: מה משותף לכל הדיקטטורות הגדולות במאה העשרים ובכלל(סין, רוסיה הקומוניסטית, גרמניה הנאצית, איטליה של מוסוליני, צפון קוריאה, ספרד של פרנקו, ונצואלה, קובה…)?
      תשובה: זהות הדיקטטור פחות חשובה מהאידיאולוגיה שלו והא ראיה כל הדיקטטורות הנ"ל או החליפו מנהיג בלי להתשנות לטובה או נפלו לפני שהייתה הזדמנות לזה.
      והפלא ופלא-כל האידיאולוגיות הנ"ל סוציאליסטיות!
      כלומר: מי שטוען שהוא פוחד מדיקטטורה צריך קודם כל להיות אנטי-סוציאליסט ולהתייחלס לקארל מרקס כאיש הגרוע בהיסטוריה(יותר מהיטלר שהרי קארל מרקס אחראי לכל הרעות שהיטלר ושאר הדיקטטורים הנ"ל עשו כולל מאו וסטאלין שהרגו הרבה יותר מהיטלר).
      אז אני פשוט לא מאמין לאף איש שמאל שטוען שהוא פוחד מדיקטטורה ושלטון טוטליטרי ו/או פשיסטי.

    2. אני הייתי מהמר שהאדם הזה הוא נשיא בית המשפט העליון.
      בעצם, זה נכון גם עכשיו.

    3. השמאל פוחד מדיקטטורה?? באמת?
      השמאל לסוגיו במהלך המאה ה-20 כונן משטרים דיקטטוריים בלבד
      מדוע?
      מפני שגן העדן הסוציאליסטי, אותה תפיסה אוטופית, שניתן ליצור עולם וחברה מושלמים, יסודה באידאולוגיה המרקסיסטית הגורסת שהשקפת העולם שלה היא מדעית ומכאן התוקף שלה.

      לכן היא צודקת באופן בלעדי וכל מי שמעז לערער על כך קורא תיגר על התוקף המדעי שלה ועל צידוקה. (עד שהגיע קארל פופר וערער על התקפות המדעית של תפיסת מארקס)

      זו הסיבה שהאידאולוגים מהשמאל לא סובלים שום ביקורת. הם עושים דלגיטימציה ליריביהם הפוליטיים, הופכים אותם ל"אויבי העם" או למצער משתיקים אותם. עושים להם שיימינג ומוציאים אותם אל מחוץ לקונצנזוס שאותו הם מבקשים לכונן. שזו רדיפה לכל דבר. בעשרות שנות מפא"י וגם לאחריו לנציגי הימין בישראל לא ניתן פתחון פה הם הודרו מכל במה תקשורתית. ופועלם לגירוש הבריטים הושמט מכל ספרי הלימוד. יותר מכך, בן גוריון בהיותו ראש הממשלה הורה לשבור את מטה לחמם ע"י הוראה מפורשת ממנו שלא להעסיק אותם בשום תפקיד.
      בעצם הימים האלה בתקשורת הכתובה והמשודרת נעשה שיימינג לכל ציבור תושבי יו"ש וכל האמצעים כשרים כדי לעשות להם דמוניזציה ולתלות בהם את כל הרעות הקיימות.

      בן גוריון עשה זאת ליריביו הפוליטיים מן הימין. הודבקה להם סטיגמה של פשיסטים.
      לז'בוטינסקי הוא קרא בשמות גנאי תוך רמיזה ברורה לכיוון הנאצים. כך גם לבגין.

      העובדה למשל, שהיה זה ז'בוטינסקי שהקים את "ההגנה" בניגוד לעמדת יריביו מהשמאל הושכחה והושמטה מדפי ההיסטוריה שנכתבו ע"י גופים של מפא"י. (תנועות השמאל של הפועלים התנגדו נמרצות להקמת "ההגנה" וראו בכך ביטוי למיליטריזם פאשיסטי מסוכן של הימין). גם היום מי שקורא בערך של "ההגנה" לא ימצא שם את ז'בוטינסקי כמי אחראי להקמתו. רק בערך של ז'בו בויקיפדיה זה מופיע.
      פועלו הספרותי של ז'בוטינסקי ותרומתו המכרעת לתחיית השפה העברית הושמטו והושכחו ע"י הממסד הסוציאליסטי.
      דומה הדבר להפליא לנוהג שהיה קיים בבריה"מ של סטאלין.
      באופן דומה בימי שלטון אובמה יריבי הדמוקרטים זכו ליחס של דלגיטימציה השמצות ולהדרה מן השיח כשהשיא הגיע עם בזכייתו של טראמפ בבחירות עת החלו הפגנות פרועות והיסטריות.
      לסיכום,
      החשש שלך ושל השמאל מפני הדיקטטורה של הימין מעורר לכל הפחות גיחוך.

  2. כל השפנים יצאו ממחילות.
    אמר נכון לוין אנחנו מפטפטים את עצמנו לדעת.
    והאויב מבית ומחוץ עושים מזה מטעמים

  3. אילנה "אמת לשעתה" דיין יודעת שמותר לה לשקר. חבריה בבית המשפט העליון ימציאו איזה פארסה משפטית חדשה כדי לשמור עליה.

  4. הכל הצגה והיתממות: גם אילנה דיין וגם תמיר פרדו היו מתואמים מראש להשחיר את נתניהו ולאפשר לכל הפרשנים והמומחים למיניהם לעסוק בזוטות (האם פרדו הבין בדיוק את השאלה של דיין? האם דיין הקשיבה לפרדו כשהוא שתק? האם פרדו גירד באוזן כשדיין משכה באף?) – העיקר להסיט את תשומת הלב מההישגים האדירים של נתניהו בשבועות האחרונים ולקשר את שמו למזימות אפילות. היכונו למערכה הכוללת על צריבת התודעה: ככל שמועד הבחירות יתקרב יותר ויותר פרשנים ומומחים יסבירו לנו למה כל מיני אנשים שאומרים שנתניהו הוא סכנה למדינת ישראל מתכוונים למשהו מסוים ולא למשהו אחר או משתמשים במילה לועזית במקום במילה עברית.

  5. ממש מפתיע
    אבי גבאי וציפי ליבני רוצים לראות את נתניהו הולך הביתה?
    אמנם לא נפלתי מהכיסא אבל אני המום

    1. אבי גבאי מי שכמנכ"ל בזק, השתמש בהאזנות סתר לקידום ענייניו ועל כך אף ישב במעצר בית .
      ציפי לבני ששכרה חברת חקירות ובילוש לאסוף חומר נגד נתניהו

      ממש תמימי דרך! חחחחח
      כל הזדמנות כשרה ושהמדינה תלך לעזאזל.
      מי שצריך להיחקר זה תמיר פרדו ש"התייעץ" פטפט עם כל מי שבכלל לא בסוד העניין לשעברים ואפילו פרס כמו דגן במטרה שיטרפדו ויצילו את עורו.
      שכח איך פועלת היררכיה נכונה
      והאמת הצדיק מעקב אחריו

  6. את אילנה דיין אנחנו זוכרים היטב עוד מימי התחקיר על סרן ר' (שעליו היא מעולם לא התנצלה), ושממנו נחלצה רק בעזרת ידידיה הטובים בבית המשפט העליון.
    אבל האמת היא שבארוע הזה היא משמשת רק צינור לדבריו של תמיר פרדו. עוד בטחוניסט הזוי ששכח את מה שכל תלמיד בית ספר לומד בשיעור האזרחות הראשון: במדינה דמוקרטית הדרג הצבאי והמבצעי כפוף לדרג הפוליטי הנבחר, ולא להיפך.
    רכוז דמויות כמו מאיר דגן, גבי אשכנזי, יובל דיסקין וכעת גם תמיר פרדו, מעלה חששות אמיתיים לגבי איום על הדמוקרטיה שלנו מכוון הממסד הבטחוני הותיק.

    1. סרן ר׳ אמר ברשת הקשר שהוא יוצא לוודא הריגה וכאשר הוא חזר לחייליו הוא אמר להם שהוא ביצע וידוא הריגה (וגם הוסיף פקודה בלתי חוקית בעליל שדורשת מחייליו לירות בכל מי שמתקרב למוצב גם אם מדובר בתינוק בן שלוש).
      אילנה דיין לא הוציאה את דיבתו בהקשר של וידוא ההריגה בילדה הפלסטינית בת ה-13 הימאן אל האמס.

    2. איתמר, כרגיל העובדות שנטחנו לעומק בידי בית המשפט במספר ערכאות כלל לא מענינות אותך, רק מה שאילנה דיין שידרה באופן ערוך ומגמתי נכון עבורך – על אדם כמוך אפשר להגיד רק שאתה מתועב. מקווה שאותו סרן ינסה לאתר אותך ברשת וליתבוע פיצויים על דיבתך

  7. דן מרגלית ! לידיעתך ההדיוטות האזנה למנוע הדלפות בנושא ביטחוני רגיש לראש הממשלה רשאי על פי החוק גם כנגד רמטכ"ל וראש מוסד וגם נגדך,,,נמאס לי ממך ומהתקשורת שאתם עושים מזבוב פיל ודנים בז ללא הפסק…הזדקנתים… או שיגעון האגו והגדלות חרפנה אותכם….לדעתי בראיון זה אילנה דיין וראש המוסד פגעו בביטחון המדינה וזו בגידה לדעתי…!

    1. מרגלית, חסר הנאמנויות וכפוי הטובה, שהסתבך בשנים האחרונות גם בבעיות משפחה, מכונה ב'הארץ' "בוגד" על שום "פיזור רעל ואיום על חבריו" כי אם לא יעשו כמצוות הבוס, שתמיד זועק "מצוקה", ייסגר העיתון והעיתונאים יפוטרו. הוא "עכבר מסומם שנבהל מהמו"ל ומרבה להסתודד עימו במסעדת 'אולימפיה'. מרגלית גם נודע כחלטוריסט מס' 1 ב'הארץ'. ואולי לא רק בעיתון זה. הוא לא בוחל בשום הצעה – ממראיין ב'שבתרבות' ב'הבימה', 'ערב חדש' וערבי ראיונות מסחריים מובהקים, ועד ניצוח על ערבי תרבות בקואופרטיבים 'אגד' ו'דן', פגישות עם חברי מפלגות וגופים כלכליים, ועוד. בעבר נמנה עם הימין ותמך בשמואל תמיר בימי 'המרכז החופשי'. הוא אסף חתימות בחוצות הכרך כדי להמליך את משה דיין. בשנים האחרונות החליף את עורו – כמו רבים ב'הארץ' על פי הכוונת הבוס – התאים עצמו למדיניות ההבלגה, הפיוס וההתרפסות הקוניוקטוראלית של המערכת: תמיכה בשמאל ופלירטוט עם אש"ף… (מתוך "כוח להשחית" מאת יאיר קוטלר, עמ' 357)

  8. די לחשוף ולדבר. חושפים חיילים , ארגונים קצת שקט. מספיק לדבר. תתעסקו בשחיתויות.

  9. ישנה שריצה מדאיגה של אנשי שמאל בכירים בכוחות הבטחון כמו בתקשורת. חלקם פותח את הג'ורה בפרישה, חלק אחר לא מתאפק ועושה זאת בתפקיד.

  10. הורג אותי איך פעם אחרי פעם אילנה דיין הכלומניקית מצליחה לגרום לכל הבכירים האלה שמאחוריהם קריירות מפוארות להתבכיין אצלה בתכניות כמו מאחורי סינר של אמא ולצאת באמירות אומללות. רמטכלים לשעבר ראשי שבכ לשעבר וכעת ר המוסד לשעבר. די אתם פורשים – תפסיקו ללכת לריאלטי כי שם אתם מההתלהבות הופכים את עצמכם לצחוק. דוגמאות: כרמי, אלשייך, דגן ז"ל, חלוץ,פרדו ועוד. אתם יותר אמינים שאתם ממלכתייים!!!…

  11. רק לחשוב שאם השמאל יעלה , התקשורת הישראלית תוכל להשתולל כאוות נפשה צריכה להטריד כול יהודי במדינה הזאת

    1. השמאל לא יאפשר . זכרו איך בן גוריון שלט בטלוויזיה ברדיו ובכתובה. זכרו איך רדפו בשעתו את קול העם הקומוניסטי. זכרו את פתקי אנ"ש אנשי שלומנו לקבלה לעבודה לדיור לפרוטקציות

  12. אני יודע שמה שאני עומד לכתוב יהיה "אד הומינם" אבל איני יכול להתאפק : התמונות למעלה הזכירו לי מיידית את "קן הקוקיה" דיין כלואיזה פלטשר ופרדו כאחד מחוסי המוסד. הלא כן?!

    1. "חוסה המוסד"? נשמע טוב, חבל שהוא חסה ב"מוסד" הלא-נכון.

    2. אבל אתה צודק. בכלל פרדו נראה כסובל מפיגור שכלי קל. זה משהו בתווי הפנים. אולי הלידה לא עברה חלק? אין סיכוי בעולם למשל שהיה הופך לטייס מסוק, בטח שלא טייס קרב. כנראה איזה שהוא מום.

  13. יורם כהן לא הכחיש את דבריה של דיין, שהרי היא לא טענה בשידור שראש הממשלה הורה לראש שב״כ להאזין ספציפית לרמטכ״ל ולראש המוסד.
    יורם כהן למעשה אישר את דבריה של דיין שאכן הוא התבקש על ידי נתניהו להאזין לבכירי מערכת הביטחון.
    ועוד נקודה חשובה: לישראל לא היתה ועדיין אין יכולת לתקוף ולהשמיד את כל מתקני הגרעין באיראן.
    לכן כל הדיון בשאלה האם נתניהו רצה לתקוף באיראן ובכירי מערכת בביטחון התנגדו לתקיפה ומנעו אותה הוא דיון סרק.
    לישראל אין את החימוש המתאים ואת המטוסים המתאימים לתקיפה והשמדה של מתקני הגרעין שנבנו מתחת לאדמה ומעבר לכך מדובר במבצע שגדול על מידותיה של ישראל.
    אגב, אובמה הכושי המוסלמי האנטישמי שונא ישראל הוא זה שאישר את המכירה של 55 פצצות מפצחות בונקר לישראל.
    כמו במקרים רבים אחרים אובמה הוא זה שתרם בפועל לביטחונה של מדינת ישראל (אישור מכירת מטוסי F-35, מימון מערכות כיפת ברזל שרביט קסמים והחץ, הסכם ביטחוני חסר תקדים לעשר שנים).
    טראמפ, ידיד ישראל הדגול, מסתפק במהלכים סימליים.

    1. איתמר, כרגיל העובדות לא מענינות אותך – לא משנה לך שראש השב"כ אמר אחרת ממה שאתה טוען, אין לך מושג מה היכולות של ישראל, ואין צורך להשמיד את כל מתקני הגרעין בגלל התלות ההדדית בן המתקנים – מספיק להשמיד את חלקם (למשל הכור) כדי לעצור את התוכנית למספר שנים. פרשנים צבאיים זרים כבר ניתחו בגלוי את יכולתה של ישראל לפני מספר שנים לפגוע בתוכנית הגרעינית האיראנית, ודעתם שונה מדעתך.
      כמובן, השמדת מתקן אינה אומרת שהאיראנים לא ינסו לבנות אותו בשנית.

    2. טעות בידך.
      טענותיך הם המשך לשטיפת המוח בתקשורת הישראלית המגויסת לטובת מחנה אחד ספציפי.
      בארה"ב זה פשוט לא עובד ככה.
      זה לא שאובמה "אישר" את מכירת המטוסים והפצצות חודרות הבונקר: זה הקונגרס האמריקני אישר שכזכור בתקופת אובמה היה בשליטתה מוחלטת של הרפובליקנים. שם בארה"ב מתקיימת מערכת של איזונים ובלמים שנועדה להגן על הדמוקרטיה האמריקנית. אי לכך ממש לא הכול בידי הנשיא .
      באשר לנו ולסיוע הביטחוני האמריקני מדובר בהסכמים ארוכי טווח שאפילו נשיא ארה"ב הנבחר לא יכול להם למרות שאובמה הפריע בכל דרך אפשרית.
      התקשורת המגויסת שלנו שלפה את הטיעון: "אובמה אישר… אובמה נתן… אובמה העניק..", כטיעון מנצח. לטובת אובמה התגייסו אז גב' לבני ומר הרצוג. לבני בתקשורת המקומית והרצוג התראיין ל"ניו יורק טיימס ואף כתב מאמר שם שבו קבע שיש לו אמון מלא בנשיא אובמה. אף שבזמן האמת אובמה פעל נגד ביטחונה של ישראל.
      כזכור אובמה הורה לעצור את הטיסות האמריקניות לנתב"ג בזמן "מבצע צוק איתן" ב-2014, ובכך סימן לכל מדינות האיחוד האירופי לעשות כמותו.
      אובמה הורה שלא לפתוח את המחסנים עם התחמושת שצה"ל נזקק להם בזמן המבצע בעזה.
      כל זה כמנופי לחץ נגד ישראל וממשלתה כדי להכריח אותה לקבל תכתיבים שלו לחתום על הסכם כניעה מביש עם חמאס כשהמתווכים הם קטאר שמימנה את חמאס ותורכיה של ארדואן העוין את ישראל משמיע תעמולה אנטי ישראלית. רק שזה לא הצליח לו הודות לשיתוף הפעולה בין מצרים לישראל.
      אובמה הורה להאט בכל דרך את שיתוף הפעולה הביטחוני של מערכת הביטחון האמריקנית עם מערכת הביטחון הישראלית. החלו לצוץ אז כתבות וראיונות עם בכירי הביטחון שהתלוננו כמה לפתע הכול נעשה קשה.
      אנשי אובמה בהוראתו הדליפו בזדון לתקשורת הבינלאומית מידע חשאי שישראל חלקה עם ארה"ב כבעלת בריתה על פעילות ישראלית ביטחונית באזרבייג'ן כדי לשבש את התכניות להפצצת המתכנים הגרעיניים של ישראל שמטוסיה היו אמורים להמריא לעבר היעד משם ולא מישראל. בשלב מאוחר יותר הם בחרו ללגלג על נתניהו כמי שהשתפן.
      כאמור נתניהו הורה למערכת הביטחון להתכונן למבצע. אלא שראש המוסד מאיר דגן והרמטכ"ל אשכנזי סירבו ואף הדליפו את המידע המסווג לאמריקנים שהדליפו בתורם לתקשורת את הפרט החשוב הזה. בכך ראשי הביטחון שלנו עשו כמובן מעשה בגידה נגד הממשלה הנבחרת והעומד בראשה ובמשתמע בגדו במדינת ישראל ובאינטרסים הלאומיים של ישראל.
      ואחרון אחרון, אובמה הזדרז ברגע אחרון בתפקידו להעביר במועצת הביטחון של האו"ם החלטה הקובעת שישראל היא כובשת בירושלים ובשטחי יו"ש. זאת בסתירה מוחלטת לסעיף 80 באמנה שמכוחה פועל האו"ם שקובעת את ההפך.

  14. למי תרמה אילנה דיין את הפרס שקבלה מה'קרן החדשה לישראל' ? כבר לפני 8 שנים?

    בדיקה שטחית בגוגל מעלה שלאילנה דיין קשרים חשודים עם ה'קרן החדשה לישראל'. קבלת כספים מקרן שאומרת בגלוי שרצונה ב'היעלמות המדינה היהודית' אומרת במדויק למען מי אילנה דיין עובדת. לא למען האמת.

    אה…אם שאלתם, היא תרמה את הכסף לאחד הגופים המלשינים לגולדסטון…

    זו בדיקה שטחית…מה נגלה בבדיקה מעמיקה…

    http://rotter.net/forum/gil/18100.shtml

    למי תרמה אילנה דיין את הפרס שקבלה מהקרן החדשה לישראל – חדשות רוטר
    צריך לבדוק לעומק את כל מערכת הקשרים המסועפת הזו: תקשורת, מערכת משפט, משטרה, אולי גם המוסד ומעל כולם המושכת בחוטים…ה'קרן החדשה לישראל' והאיחוד האירופי ועוד

  15. לפרדו יש פרצוף של טיפש מטופש והוא הוכיח בהצגה שלו שזה מה שהוא באמת. אחרי החשיפה אין שום הכרת תודה כלפיו. כלום! הגיב:

    כל צמרת מנגנוני הבטחון של ישראל מוצפת באנשים טיפשים וחסרי יכולות. פוליטיקאים קטנוניים וחסרי מוח מהזן הכי נחות שהשמאל תקע שם עשרות שנים. אפסים וחדלי אישים שונים ומשונים.

    כמה מפתיע שהם מתייצבים אצל אילנה דיין מפוחדים כמו ילדים בגנון ומגלים את כל צפונות ליבם ומעשיהם למניפולציה המהלכת על שתיים הזאת – ובכך מחסלים את הילת הגבורה והברק שנחה עליהם עד המפגש עם הגננת המניפולטיבית שעושה מהם אפסים מתוך שאיפה הפוכה. צחוק הגורל.

    העם נגעל מהם ומאילנה דיין גם יחד וכל המניפולציות להוריד את נתניהו רק מחזקות אותו. אין כמו נתניהו. אין. אף אחד.

    שמאל בזוי, עלוב, מרושע ושקרן.

    פרדו עלוב נפש וקטן.

    וכמותו כל קודמיו שהתגלו באפסיותם אחרי הצגות החשיפה שלהם בתקשורת.

    ולגבי דבריו החמורים נגד המוסד שמדובר בארגון פשע – יש להעמידו לדין ומיד.

    חצוף ואידיוט.

  16. אני לא מחזיק מהתוכניות של אילנה דיין,כי השאלות שלה כאלה מפגרות ותת רמה -לדוגמא-אדם שאוכל אני אבוא אליו בטענות – אה? אתה אוכל בגלל שיש לך תאווה לאוכל? חצוף! הרי אין אדם יכול לחיות מבילי לאכול,השאלות שלה מבישות ורדודות !

    1. חוץ מהשאלות המניפולטיביות ברמת גן ילדים זו תוכנית תעמולה שמאלנית המזיקה לבטחון ישראל ומבישה: הגיב:

      3.לא נורא. מתקפות הזויות של "בכירים לשעבר" ועיתונאים מסוג "אמת לשעתה" על נתניהו רק מוסיפים לו עוד מנדטים. הציבור לא טיפש.

      4.מאמר נכון מאוד, אבל ככה זה כשהשמאל שולט ברוב התשקורת. היא מגוננת על דיין ופרדו ותוקפת את נתניהו, במקום ההיפך.

      5.הדרישה האופרטיבית מהמתואר במאמר צריכה להיות: צריכה להיערך חקירה עניינית כיצד לא הופקו לקחים ממרד הגנרלים ולא חודדו הוראות, נהלים וחוקים וגם למה אנשים לא נחקרו על סירוב פקודה ולא הועמדו לדין בשל כך.

      6.הפקידים שלא נבחרו ע"י העם בראשם בג"צ, המשטרה וכעת המוסד, בגיבוי התשקורת והקרן החדשה תופסים את השלטון וכשהנבחרים, היינו העם, מנסים לעצור זאת, הראשונים מתחילים להיות "מודאגים" מעתיד הדמוקרטיה שהם הורסים.

      7.העיקר שפרדו התגלה באפסותו. בא להכפיש ויצא מוכפש קטן.

      8.למרבה הצער זה תאור מדויק ומהימן של מה שהתרחש ומה שחבורת הפקידים הממונים מרשים לעצמם. הגיע הזמן לשים לזה סוף, לפטר ולהעמיד לדין את כל אלה שבמקום לבצע מדיניות, מנהלים מדיניות משל עצמם כאילו קיבלו לשם כך מנדט מהציבור. נמאס!

      9.כשהם אומרים בואו נשמור על הדמוקרטיה הישראלית הם אומרים בעצם בואו נשמור על ההגמוניה השמאלנית האנטישמית…באמת גנבו להם את המדינה. האמת, שהם אפילו לא מבינים עד כמה. לילדיהם לא תהיה תקנה. נכדיהם כבר יגורו באירופה, לא כאן. הארץ תקיא אותם. סופית.

      10.היום ידוע שהיו הדלפות והמדליפים אף הודו בכך שהדליפו לממשל אובמה!

      11.זוהי הפיכה צבאית. אנחנו אחרי הפיכה. הפקידים מחליטים כאן יותר ממייצגי העם בממשלה ובכנסת. נתניהו נכשל לא בשל הססנות אלא בשל הכשלה מכוונת שנעשתה בסוף המאה הקודמת, בתחילת דרכו של נתניהו ב-3 'פאשלות' שאירגנו לו הקצינים הבכירים המפא"יניקים בשב"כ ובמוסד…

      12.הדרג המבצע חייב לבצע או לשים את המפתחות. נקודה. מה שהם רוצים למנוע שימנעו אך ורק בבחירות בקלפי.

  17. להעמיד לדין את הדרג המבצע שלא ביצע את תפקידו והכשיל את הדרג הנבחר הממונה עליו!!! הגיב:

    מרד אפור: תחקיר עובדה לא חשף את פרשת נתניהו, אלא את פרשת פרדו

    לא ההנחייה לצותת לבכירי מערכת הביטחון מדאיגה, אלא העובדה שהדרג המבצע עשה הכל כדי למנוע מהדרג המחליט לעשות את תפקידו כהבנתו

    דרגי הביצוע אינם בוחרים במסלול הסירוב וההתפטרות – אלא מכשילים את ההחלטה.

    בסוף יש דרג מחליט ודרג שאמור לבצע. במקרה הזה – הדרג המבצע עשה הכל כדי למנוע מהדרג המחליט לעשות את תפקידו כהבנתו.

    http://www.maariv.co.il/journalists/Article-641399

  18. אליטות השמאל הבולשביקי מדברות גבוהה על שלטון חוק אך בפועל הן מתנהלות כמו כנופיות עולם תחתון הגיב:

    אנו נמצאים במציאות של מלחמת אליטות. אליטות השמאל הבולשביקי מדברות גבוהה על שלטון חוק אך בפועל הן מתנהלות כמו כנופיות עולם תחתון. צריך להפסיק לחשוש מהם ולהכניס כמה לבית הסוהר.

  19. 1.אם הרמטכ"ל וראש המוסד סרבו לבצע את ההוראות החוקיות של ראש הממשלה הנבחר בנימין נתניהו ושל שר הבטחון הנבחר אהוד ברק, יש חובה להעמידם לדין על סרוב פקודה חוקית של נבחרי הציבור! בעבר הורה מנחם בגין על הפצצת הכור האטומי בעיראק לפני הבחירות בניגוד לדעת שמעון פרס ולמרות הדלפות קודמות של בכירים ישראלים לאמריקנים כדי לטרפד את ההפצצה הזאת.

  20. קציני צה''ל נאלצים לעבור סדרות חינוך בארגוני הקרן החדשה לישראל / חלק 2 הגיב:

    מעניינת גם שיטתו של עמית מחקר נוסף בקבוצת המחקר לאתיקה צבאית במכון הרטמן -פרו' אבי שגיא- שכתב את הדברים הבאים באתר הארץ לאחר מבצע עופרת יצוקה:

    "ליקוי המאורות של צה"ל ושל המערכת האזרחית מאיים על יכולתנו לקיים כאן חברה צודקת ומוסרית. מי שמפחד מביקורת מוסרית, יש לו מה להסתיר. באחרונה נזקק הצבא יותר ויותר להתדיינות משפטית סביב שאלת אמינותם של קצינים. הפער בין הידרשות נחרצת זו לבין הקלות שבה צה"ל דוחה את הדרישה לחקירת מבצע "עופרת יצוקה" זועק לשמים. ארגוני הטרור מעוניינים, בין היתר, לשבש את ערכינו המוסריים, והעדר בחינה מוסרית של התנהלות צה"ל הוא סוג של שיבוש כזה וניצחון לטרור.

    אם צה"ל והרשויות נמנעים מחקירה, עלינו, האזרחים, לתבוע זאת מהם. אם יתמידו בסירובם – יש למצוא דרך שבה יחברו אנשים נקיי דעת, שיבדקו את הטעון בדיקה.

    העדר חקירה הופך את כולנו, לא רק את צה"ל, לנאשמים ולאחראים להתרת רסן ולפעילות שהיא לא מוסרית ביסודה, ולו רק משום הסירוב לבחון את מה שהתרחש. אין דרך להתמודד עם אחריות זו אלא על ידי הקמת ועדת בדיקה חיצונית חסרת אינטרסים."

    הדים נוספים לתפיסותיהם הדומות של עמיתי המחקר בקבוצה לאתיקה צבאית במכון הרטמן, ניתן לראות במאמר שפרסם עמית מחקר נוסף מקבוצה זאת -דני סטטמן- ובו כתב את הדברים הבאים:

    "בריאיון עמו, שפורסם באתר nrg אמר קרמונזי: חמאס ירד למחתרת וצה"ל ניהל מלחמה מלוכלכת נגד האזרחים. זו הייתה פעולת ענישה קולקטיבית בקנה מידה עצום. שלא יהיה ספק, לא היו לכם שם גיבורים. אם אתם קוראים גיבורים למי שבעיקר הרסו בניינים, פגעו באזרחים והרגו בעלי חיים, אז באמת יש לכם בעיה.
    רשמיו של קרמונזי זוכים לחיזוק מדו"ח שפרסם הארגון 'שוברים שתיקה' ביוני 2009, תחת הכותרת עופרת יצוקה. מדובר בעשרות עדויות של חיילים שלחמו בעזה – חיילים שאי-אפשר לחשוד בהם בהשתמטות משירות צבאי או בגינוי אוטומטי של כל פעולה צבאית. אלה חיילים המזדהים בדרך כלל עם המדינה ועם הצבא ואף מוכנים לחרף את נפשם בשדה הקרב. בהערת אגב יש לציין כי האופן שבו תקפו דובר צה"ל וגורמים אחרים את הדו"ח של 'שוברים שתיקה' הוא תעודת עניות לדמוקרטיה הישראלית. ראוי היה שהצבא ייאות להאזין לחיילים קרביים שלחמו במבצע – חיילים המבקשים להשמיע ביקורת מבפנים, מנקודת מוצא אוהדת ומעורבת, ולא ביקורת מנוכרת ועוינת מבחוץ. הניסיון להסות אפילו קולות כאלה נראה כניסיון להשתיק לחלוטין כל ביקורת על פעולות הצבא במבצע "עופרת יצוקה"."

    לתחקיר המלא:

    http://rotter.net/forum/gil/27845.shtml#2

  21. קציני צה''ל נאלצים לעבור סדרות חינוך בארגוני הקרן החדשה לישראל / חלק 3 הגיב:

    ארגון בינ"ה – בית מדרש יוצר לנשמת האומה

    ארגון בינה איננו תאגיד רשום בישראל, לא עמותה וגם לא חל"צ, ולמעשה ארגון בינה פועל בהפעלת מרחבים, אגב, ראוי להעיר כי סעיף 345ד לחוק החברות מחייב חברות לתועלת הציבור לציין את עובדת היותן חל"צ בכל פרסום היוצא מטעמן, אבל למי אכפת

    על כל פנים, מרחבים הוא תאגיד רשום, ושמו המלא הוא 'מרחבים חברה לחנוך ותרבות (חל"צ 510506504)', חל"צ מרחבים נרשם ב-7.11.68 וארגון בינה המופעל על ידו הוקם ב-1996. מהדו"ח המילולי ל-2014 שהגיש חל"צ מרחבים לרשות התאגידים, עולה כי ההיקף הכספי של פעילות בינה מהווה כ-95% מהפעילות הכספית של חל"צ מרחבים.

    ארגון בינה מציג באתר האינטרנט שלו את רשימת התומכים בארגון בינה, אולם למרבה הפלא הושמטה מרשימת התומכים הקרן החדשה לישראל. חל"צ מרחבים נתמך על ידי הקרן החדשה לישראל בסכומי כסף משמעותיים, כך בשנת 2013 תמכה הקרן החדשה לישראל במרחבים בסכום של 523,000 ₪, ובשנת 2014 תמכה הקרן החדשה לישראל במרחבים בסכום של 505,000 ₪.

    בהקשר זה של הצהרות חל"צ מרחבים לרשות התאגידים מתעוררת השאלה מדוע בהכנסות המופיעות בדו"ח הכספי של מרחבים-בינה אין הכנסה כלשהיא ממשרד הביטחון, הדבר תמוה משום שעל פי הפרסומים בינה 'זכתה' במכרז להפעלת הסמינרים ואם כן מדוע משרד הביטחון לא משלם עליהם ? הדבר עלול להעלות תהיה שאולי יש צינור אחר שדרכו עוברים הכספים הללו ?

    ועוד דבר מעניין, בדו"ח הכספי מופיע לשנת 2014 כתוב שארגון בינה מקבל סכומים גדולים מאוד מידי שנה מ'תרבות תורנית' במשרד החינוך, מה שאומר שגם ל'תרבות תורנית' יכולה להיות פרשנות פלורליסטית..

    ואכן, התפיסות של מכון בינה הן פלורליסטיות למהדרין, ולהלן רשימה חלקית של המלמדים בבינה, ומרשימה זאת מתקבל הרושם כי אנשי בינה שייכים –כמה מפתיע- לצד מאוד מסויים של המפה הפוליטית.

    ליאור טל מלמד בבינה מאז הקמתה טל הוא חבר לשעבר בוועידת מרץ וניהל את נוער מר"צ בשנים 2003-2005 טל עמד בראש צוות מטעם מר"צ לגיבוש מסמך ביחסי דת ומדינה וכן מפרסם טל מאמרים הקוראים ליישום מדיניות השמאל

    לטל חשוב גם להפיק לקחים מהשואה, ובמאמר שפורסם ב-NRG כתב טל את הדברים הבאים:

    "המסקנה החשובה ביותר מהאסון שקרה לעם היהודי באירופה: שנאה מביאה עוד שנאה"

    "מרחפת סכנה לבצע פשעים בשם קידוש האומה וציות לפקודות"

    "האמת צריכה להיאמר- ביצענו ואנו מבצעים מעשים קשים בשם לאומיותנו ובצילו של הכיבוש"

    מאמר מכונן זה הופיע גם באתר בינה, לטל חשוב מאוד להזהיר מהכפפת האדם לסמכות רבנים ופוסקים, ובמאמר המדהים שפרסם בווינט על השיעור שעלינו ללמוד מהשואה כתב כך:

    "עלינו לזכור כי גם הכפפת האדם לסמכות של רבנים ופוסקים היא מסוכנת ופסולה. הנה התשובה המוחצת והקשה לעיכול לשאלה שהציקה לי מנעורי: אנשים רגילים הופכים לרוצחים כשהם מוותרים על חירותם והופכים לממלאי פקודות. השיעור שלימדו אותי הזוועות – לעולם אין לו לאדם להכפיף עצמו לחלוטין לסמכות כלשהי, בין אם זה אל, אדם או מדינה. אין סמכות קדושה"

    הוגי דעות נוספים בארגון בינה משתפים את הציבור הרחב במסקנותיהם האקטואליות מאירועים היסטוריים, כך לדוגמא שמעון נבו וקנין המשמש כראש הישיבה החילונית של ארגון בינה בבאר שבע כותב את הדברים הבאים מידי דברו על פרשת זכור את אשר עשה לך עמלק:

  22. לעיון: הממסד הביטחוני מאבד את אמון העם בעודו מתבצר כאופוזיציה לממשלת הימין! הגיב:

    יש תפיסה אחידה בצמרת צה"ל בנושאים הקרדינליים ובעיקר בנושא הפלסטיני.

    צמרת הממסד הביטחוני מחוללת עוד מחדל לאומי. החיילים והמפקדים לוחמים בהקרבה ואף בכשרון בדרג הטקטי המוגבל, בעוד הדרג הבכיר בצה"ל נראה לעתים כאובד עצות וכתוצאה מהרתעה הומניטרית ומשפטית שמשליט הדרג הבכיר, הרבה מחבלים קיבלו התרעה מוקדמת לפני שמקומות המסתור שלהם הופצצו.

    בציבור שמור הזיכרון הטראומתי של שלושה כישלונות אדירים ברמה הלאומית, שהממסד הביטחוני היה שותף מלא בהם.

    הסכם אוסלו שהביא לטרור חמור, חדלון מלחמת לבנון השניה, כישלונה של ההתנתקות, שעל-פי מומחי הממסד הביטחוני היתה צריכה להביא לשקט ולביטחון, עדיין נוכח יום-יום בחדשות ו'צוק איתן' שנתפס בציבור ככישלון נוסף של המערכת הביטחונית.

    התוצאה היא אבדן אמון בממסד הביטחוני.

    שלושת הכשלונות האדירים האלה, שאת תוצאותיהם חווה הציבור על בשרו ומודד אותם בדם, שכנעו רבים שההערכות של בכירי צה"ל ושל המנהיגים הביטחוניים שהובילו את המדינה היו שגויות.

    לעיון:

    http://rotter.net/forum/gil/27845.shtml

  23. קציני צה''ל נאלצים לעבור סדרות חינוך בארגוני הקרן החדשה לישראל / חלק 1 הגיב:

    לפני מספר שנים אישרו הרמטכ"ל ופורום מטכ"ל את המסמך הנקרא 'יעוד ויחוד', במסמך פורטו מספר עקרונות כמו גיבוש הזהות הלאומית, חיזוק הקשר לארץ ולערכי הציונות ועוד. המסמך הזה מוגדר על ידי צהל כתשתית לתפיסת החינוך ומדיניות צה"ל בתחומים שונים.
    צה"ל הוציא מכרז ומי שזכה בו ומעביר את ההשתלמויות על מסמך יעוד ויחוד הם שני ארגונים -מכון הרטמן וארגון בינה- הקורסים מועברים לקצונה הבכירה של צה"ל, דרגות סרן ורב סרן עוברים את הקורסים בארגון בינה, ודרגות סגן אלוף ואלוף משנה עוברים את הקורסים במכון הרטמן.

    הממצאים שיוצגו להלן מעלים ספק רב באשר להתאמתם של מכון הרטמן וארגון בינה להיות מעבירי הסמינרים לקציני צה"ל, ובפרט שארגונים אלו הינם ספקי התוכן היחידים לסמינרים של יעוד ויחוד.

    קשה להתעלם מהתיעוב שרוחשים במכונים האלו לראש הממשלה המכהן בנימין נתניהו, וככה בחר להתבטא כנגדו -דניאל הרטמן- ראש מכון הרטמן

    "הלוואי שהבעיה שלנו הייתה רק נתניהו. אז כן, ביבי חי בגרמניה של 1938, אבל האתגר שלנו הוא חינוכי, לטפל בשורשים החולים בחברה".

    חיים צח, לע"מ

    מסמך יעוד ויחוד אושר ב-2004 על ידי פורום מטכ"ל והרמטכ"ל דאז , ולאחר מכן נוספו ב-2009 ערכים נוספים שאושרו על ידי הרמטכ"ל דאז , ובסופו של דבר מונה כיום המסמך חמש עשרה עקרונות

    הנחלת העקרונות של מסמך יעוד ויחוד לקציני צה"ל חשובה מאוד לצבא, וההשתלמות ביעוד ויחוד מהווה תנאי לקבלת דרגת רב סרן ומועברת עד דרגת אל"מ, כפי שנכתב בדו"ח מבקר המדינה בשנת 2012

    בהתחלה קציני צה"ל עברו את השתלמויות להטמעת ערכי יעוד ויחוד במכון הרטמן ולאחר שההשתלמויות עברו הרחבה משמעותית החליט צה"ל שהקורסים יועברו על ידי מספר ארגונים, במכרז שפרסם צה"ל זכה ארגון בינ"ה

    מכון שלום הרטמן מדווח שהמכון מעביר סמינרים ל-1,000 קצינים מידי שנה, וגם בארגון בינה המספרים דומים, בבינה מעבירים כעשרה קורסים בשנה, כשכל קורס מונה כ-75 משתתפים, דהיינו כ750 קצינים בשנה.

    למרות היותו של מסמך יעוד ויחוד כולל ערכים רבים נראה כי בהשתלמויות של מכון הרטמן בוחרים להדגיש נושאים מסויימים, וכך מתוארת באתר מכון הרטמן התוכנית המיועדת לקצונה הבכירה של צה"ל:

    "זהות יהודית, מוסר, כבוד האדם, טוהר הנשק ואחריות – הם הערכים שעומדים במרכז הסמינר וצפים ועולים לדיון מתוך דיאלוג. מפתיע באיזו קלות נרקם החיבור בין המשתתפים לתכנים האלה – מפקדים קשוחים שממלאים את תפקידם באינטנסיביות ובעוצמה מקבלים הזדמנות לחשוף את רגשותיהם ולבחון בעין בוגרת ומנוסה, לעתים לראשונה זה זמן רב את הערכים שבהם הם מאמינים."

    גם בארגון בינה הבינו את תכנית יעוד ויחוד כתכנית בעלת גישה פלורליסטית, כפי שנכתב באתר בינה:

    "מחלקת צה"ל פועלת בשיתוף עם חיל החינוך והנוער, בהתאם ל"רוח צה"ל" ולתפיסת "יעוד ויחוד". העשייה בצה"ל מכוונת למפקדים ולבכירים ומטרתה עיסוק בשאלות של זהות ישראלית-יהודית מתוך גישה פלורליסטית, בדגש על המעשה הציוני כביטוי ליהדות פתוחה ומתחדשת"

  24. לתחקיר המלא על הבחישה הפושעת בקרבי צה"ל וכוחות הבטחון של ישראל והחלשתם: הגיב:

    http://www.lavi.org.il/2016/05/09/%D7%A7%D7%A6%D7%99%D7%A0%D7%99-%D7%A6%D7%94%D7%9C-%D7%A0%D7%90%D7%9C%D7%A6%D7%99%D7%9D-%D7%9C%D7%A2%D7%91%D7%95%D7%A8-%D7%A1%D7%93%D7%A8%D7%95%D7%AA-%D7%97%D7%99%D7%A0%D7%95%D7%9A-%D7%91%D7%90%D7%A8

    ולתגוביות על התחקיר המזעזע:

    .הנה הסבר לווירוס הפוסט-ציוני שתוקף את צה״ל.

    2.גם למה שנלמד בפו"מ ובמב"ל יש קשר הדוק לוירוס האנטי ציוני. המרצים שם מגיעים מהאקדמיה מב"ל – מדעי המדינה בחיפה. פו"מ – האוניברסיטה העברית. כלומר קציני צה"ל סופגים את מירע התיאוריות הפוסט מודרניות
    והאנטי ציוניות, ישירות מהמקור.

    3.הימין לא נרדם בשמירה. הוא אף פעם לא עלה לשמירה בכלל.

    4.השמאל הקים רסן משפטי שמסוכן לכל חיילינו. התביעה של החייל שירה ברוצח בחברון וההתנפלות של התובע הצבאי נובעת מאותה חשיבה שמטרתה להפחיד אותנו ולשתק את עמנו כך שנאבד את יכולת התגובה הטבעית והנורמלית. השמאל מבצע שתילת אימה ופחד בלב העם היהודי מפני תוצאה של כל מעשה שלנו כדי שלא נעשה דבר והאויב ינצח אותנו בסופו של דבר. המטרה היא לייאש אותנו כדי שנסכים להתאבד מרצון. הלקח מהשואה הוא שעלינו להיות חזקים ונחושים ועל המשמר ולא להאמין לאף אחד ובאף אחד למעט בעצמנו וברצוננו להילחם על זכותנו על ארץ ישראל ועל המדינה היהודית ולא להיות הומניים ולהתאבד תוך כדי כך. הפעולות שעל המדינה לנקוט בהן הן להקים ועדת חקירה למעשי הקרן הזרה בישראל. לשנות בחקיקה את פעילות בג"צ ולהגבילה. להוציא אל מחוץ לחוק את כל אירגוני הזדון הפועלים באין מפריע ובמימון זר ובראש ובראשונה את שוברים שתיקה ובצלם. ודרך אגב ציקי ולדן המוזכרת בתחקיר היא הבת של שמעון פרס.

    5.כופים על הקצינים להשתלם, להכין עבודות שנבדקות על ידי המרצים והמנחים.
    צריך לבדוק אם האירגונים האלה מעבירים חוות דעת שמשמשת לסינון קצינים שדיעותיהם לא תואמות את עמדות השמאל.

    6.דניאל הרטמן איש מעורר הסתייגות חמורה.

    7.כתבה חשובה מאוד כדי שנוכל להבין איך צומחים יאיר גולנים בצבא. אלוף בצה"ל שמשווה בין ישראל 2016 לגרמניה בשנים 1936-1946, הוא או אידיוט שימושי או שמאלן אידאולוגי ששכח איפה הוא חי ומי לעזאזל הוא האויב.

    8.עדות אישית: סדרת חינוך לקצונה זוטרה בה הביאו מרצים מהשמאל. האחד ערבי מהכפר נחף, דוקטור במכון ואן ליר, שטען על גזל אדמות משפחתו לטובת הקמת העיר כרמיאל, על ההשפלות בבידוק לפני טיסה, הכיבוש, הקיפוח, האפליה ובלה בלה בלה…וגם הרצאה של גברת ירושלמית, פעילה בארגון נגד כפיה דתית, שפימפמה על האסון העומד להתרחש בשכונת מגוריה, כי הולכים לבנות בית כנסת. יצויין כי היה נסיון חלוש ליצור איזון ע"י פגישה עם יהודי חרדי ותו לא.

    9.בצוק איתן התפרסם שטייס שהתבקש להפציץ סיפר בדאגה בקשר שהוא רואה ילדים במבנה. מהפיקוד הודיעו לו לחזור…הבניין כמובן שרץ מחבלים ולמחרת נורו ממנו טילים לישראל ונהרג נער יהודי ביישוב בעוטף עזה.

    10.על זה דיברתי כשכתבתי שקציניו הבכירים של צה"ל עוברים שטיפה הקרובה לאנטישמית. קוראים לזה שטיפת מוח פוליטית ואין לזה שום מקום בצה"ל.

    11.לפי המתחולל בצמרת צה"ל, שטיפת המוח דווקא מאוד מצליחה. צה"ל הופך לצבא ההגנה לערבים, בו "ערך" ההגנה על חיי האויב גובר על הגדרת תפקידו של צה"ל כמגן ישראל.

    12.צה"ל וממשלת ישראל הפכו להיות המוציאים לפועל של אידיאולגיית שוברים שתיקה.

    13.האויב הפוסט ציוני פוסט-מודרני מושרש בכל מקום בארץ ונלחם על דעת הקהל שהולכת ומקצינה שמאלה מיום ליום עד לרמות הזויות שמעיזים להשוות בסה"כ דעות שונות, לרוע ולזוועה שהתרחשה בשואה. מה שקורה בצבא מפחיד לא פחות. ערך חיי האדם של אזרחי האוייב הוא מעל ערך חיי חיילי צה"ל. מפקד שמחונך במדרשות אלו ישלח ללא שום יסורי מצפון חיילים למותם,כיוון שתפקידו הוא להגן על אזרחי האוייב ("כי האויב הוא אתה") ואם מישהו יעז להגיד אחרת, הוא יואשם מיידית ב"דעות חשוכות כמו בגרמניה של שנות ה-30".

    14.דברי ההבל שמנפיקים בכירים בצה"ל, מדהימים אפילו שמאלנים תמימים. צה"ל הופך להיות זרוע מבצעת של NIF ושל האנטישמי המרושע – ג'ורג' סורוס.
    קיימת סכנה ברורה ליהודים דווקא מהגוף שאמור להגן עלינו. כל כך הזוי וכל כך מקומם שזה לא הזוי אלא עובדה קיימת…

    15.מה עושים עם זה ת'כלס?