"משרד החוץ היה חייב להניף דגל אדום על הסכם ההגירה של האו"ם"

ח"כ יואב קיש מתח ביקורת על התנהלות הפקידים במגעים לניסוח אמנת ההגירה הבינ"ל: "מסמך שנוגד את כל הנורמות של ישראל". נציג משרד החוץ: "לא פונים לדיון ציבורי בעניין כזה"

"צעד הרסני שהיה בכייה לדורות". ח"כ יואב קיש | פלאש90

מדוע במשרד החוץ לא התריעו מוקדם יותר על הבעייתיות שהסכם ההגירה החדש של האו"ם? שאלה זו נידונה בוועדת הפנים של הכנסת בראשות ח"כ יואב קיש, שהתכנסה הבוקר (רביעי) לדיון דחוף בנוגע לעמדת ישראל לגבי אמנת ההגירה. כפי שחשף עקיבא ביגמן בראשית השבוע ב'ישראל היום', גורמים במשרד החוץ השתתפו בניסוח המסמך אשר מקבע את הרעיון כי הגירה – מכל סיבה שהיא – היא דבר שיש לקדם ולהגן עליו בדומה לזכויות אדם אחרות.

לאחר שפורסם הדבר בתקשורת ולאחר שמדינות אחרות כמו ארה"ב ואוסטרליה הודיעו כי הן מתנגדות להסכם, הודיע אמש גם ראש הממשלה בנימין נתניהו כי ישראל לא תצטרף למדינות החותמות על האמנה החדשה.

בעקבות הבהרה זו של ראש הממשלה, מטרת הישיבה הייתה כאמור לברר כיצד גובשה עמדת ישראל בנושא כה חשוב ורגיש ללא ידיעת הציבור. "אני מתנגד לדברים המופיעים באמנה זו ומאמין שרוב הציבור בישראל חושב כמוני", אמר ח"כ קיש בפתח הדיון ותהה: "כיצד ישראל מוצאת עצמה בתהליך של חתימה על אמנה כזו בלי לנהל דיון ציבורי? זה היה יכול להיות צעד הרסני שהיה בכייה לדורות".

נציג משרד החוץ בדיון היה אלון בר, המשמש כסמנכ"ל ארגונים בינלאומיים במשרד וליווה את תהליך ניסוח האמנה בשנתיים האחרונות. בר פתח את דבריו ואמר כי אמנת המהגרים החדשה היא אחד מתוך מספר תהליכים שמתרחשים כל העת באו"ם ועוסקים בנושאים חשובים לקהילה הבינלאומית. לדבריו, ישראל משתתפת בתהליכים אלה "בעיקר בשביל לוודא שלא מתקבלות שם החלטות שנוגדות את המדיניות שלנו. ישבנו יחד עם כל מדינות העולם, כולל מדינות שהחליטו שלא להצטרף להסכם, וניסינו באופן פעיל להתאים את הניסוח של המסמך הזה לנורמות ולחוקים של ישראל".

כאשר נשאל על תהליך העבודה על הסכמים בינלאומיים ומה מידת המעורבות של הדרג הנבחר במקרים אלה, אמר בר כי "לאחר שמתקבל מסמך כזה אנחנו צריכים להציג אותו לדרג המדיני, שאמור לגבש את ההחלטה. כל זמן שלא נדרשת החלטה אנחנו לא מבקשים משר החוץ או סגניתו שום דבר. העוזרים שלהם יכולים לעקוב אחרי זה, אבל אנחנו לא פונים לדרג המדיני בבקשה לאישור כל זמן שאין מה לאשר".

עוד טען בר כי "אחד השיקולים באיזה שלב להעביר מסמך כזה להכרעה של דרג מדיני היא מידת החבות המשפטית שכרוכה במסמך כזה, ובמקרה הזה המסמך איננו מחייב משפטית. הדברים הועלו לשיקול הדרג המדיני לפני מספר חודשים. הצגנו את המסמך ואת המשמעויות שלו למנכ"ל משרד החוץ והוא מחליט למי הוא מציג את זה".

"לא חשבנו שזה דגל אדום"

ח"כ קיש שאל את בר מדוע לא הייתה שקיפות ציבורית בעניין ועל כך השיב נציג משרד החוץ: "לא יודע לענות על השאלה הזו, זה לא התפקיד שלי. מי שעוקב אחרי האו"ם יכול היה לדעת שזה קורה. אנחנו במשרד החוץ לא פונים לדיון ציבורי בעניין הזה".

קיש הוסיף ושאל כיצד אף אחד מן הגורמים במשרד החוץ שהיו מעורבים בעניין לא הבין שמדובר במסמך בעייתי שצריך לצאת נגדו ולהביא את הנושא לידיעת הדרג המדיני, במיוחד שמדובר בסוגיה רגישה כמו הגירה: "משרד החוץ היה צריך להיות נחרץ ולהוביל את המהלך במקום לחכות ולראות מה יקרה. הייתם צריכים להניף דגל אדום ולפעול".

אלון בר | צילום מסך

לכך השיב בר כי "נחשפו למסמך הזה כמות גדולה של אנשים, גם במשרד המשפטים ומשרד הפנים. במשרד החוץ לא סברו שזה מסמך שנוגד את הנורמות של ישראל. אם היינו סבורים ככה היינו מתנהלים אחרת. לא חשבנו שזה דגל אדום למדיניות הישראלית".

קיש הקשה שוב ושאל: "מי היו הגורמים שפירשו את המסמך הזה לא כדגל אדום?", ובר השיב: " יש הרבה מסמכים כאלה כל הזמן בדיון. אנחנו משתדלים שגורמים בממשלה ידעו על זה, ואם מישהו מניף דגל אדום אנחנו מתייחסים לזה. כאשר באמת היה שלב שבו היה צריך לקבל הכרעה מדינית – לפני מספר חודשים – הדברים הובאו לכל מי שהיה צריך לדעת על זה". לשאלה האם ישנם מסמכים נוספים בתחום ההגירה שנמצאים כרגע בעבודה ענה בר כי הוא אינו יודע להגיד.

יו"ר הוועדה קיש סיכם את הדיון ואמר: "אני חושב שהגישה למסמכים כאלה צריכה להיות מחמירה, גם אם לכאורה הם לא מחייבים, ואסור להקל בהם ראש. אם אני ראיתי בקריאה ראשונה שזה דגל אדום למדינת ישראל שמנוגד למדיניות הכי בסיסית שלנו, איך כל האנשים שעבדו במשך שנתיים אצלכם ובמשרדים האחרים לא הבינו את זה גם? צר לי שלשאלה הזו לא קיבלתי תשובה".

מסמך בעל גישה רדיקלית

כפי שדיווחנו השבוע ב'מידה', מרבית החברות באו"ם יחתמו על ההסכם החדש בטקס שייערך במרוקו בתחילת דצמבר. הנוסח הסופי של ההסכם שכותרתו “הסכם עולמי להגירה בטוחה, מאורגנת וסדירה” . טרם הודעת ישראל על כך שלא תצטרף לאמנה, הודיעו גם ארה"ב, אוסטרליה, אוסטריה, צ'כיה ופולין כי הן מתנגדות לו.

בין הסעיפים בהסכם כלולות קריאות למדינות החותמות לגבש "יעדי מדיניות לאומיים בנוגע להכללת מהגרים בחברות, לרבות אינטגרציה בשוק העבודה, איחוד משפחות, השכלה, אי אפליה ובריאות". בנוסף, על המדינה המארחת לספק למהגרים חדשים "מידע מקיף וסיוע משפטי על זכויותיהם וחובותיהם, לרבות השגת עבודה והיתרי שהייה, שינויי סטאטוס, רישום אצל הרשויות, ויכולת להגיש תלונות על הפרות זכויות וכן גישה לשירותים בסיסיים”.

בדיון הבוקר השתתפו גם נציגים של תושבי דרום תל-אביב שהביעו כעס על הדרך בה הוסתרו פרטי האמנה מהציבור. פעילת השכונות שפי פז אמרה כי "בשנתיים האחרונות מדברים כל הזמן על כך שצריך להוציא את המסתננים, מגבשים חוקים ומתווים לשם כך, ובמשך כל הזמן הזה מתנהל מאחורי הקלעים תהליך שיפיל עלינו עוד מהגרים. אנחנו מחפשים פתרונות ובינתיים מארגנים לנו הפתעות בחשאי. אני מודאגת מאוד מהדברים האחרים שאנחנו לא יודעים עליהם".

ענת ברמן מהמרכז למדיניות הגירה ישראלית הגיבה לטענת משרד החוץ כי מדובר בהסכם לא מחייב ואמרה: "המטרה של הסכם כזה היא שיהפוך לנורמה, שתהיה לה משמעות אמיתית בשטח. אם ישראל הייתה חותמת עליו אז מהר מאוד היינו רואים את בית המשפט פוסק לפי "הנורמה הבינלאומית", והיינו שומעים עליו בכל דיון או הצעת חוק".

לדברי ברמן, מדובר ב"מסמך בעל גישה רדיקלית – נקודת המוצא שלו היא שהגירה זה דבר טוב והוא מטשטש לחלוטין את ההבדלים בין פליטים למהגרים. אין התייחסות לזה שיום אחד המהגרים אולי יכולים לחזור לארצם, אלא שהגירה היא גזרת גורל שאנחנו צריכים לקבל עלינו. לכן לא מספיק שישראל לא תחתום על האמנה, היא צריכה להיות בין המובילות בהתנגדות לה ולשכנע מדינות נוספות".

תגובות

ממשרד החוץ נמסר בתגובה: "משרד החוץ דוחה בתוקף כל טענה נגד נציגיו במוסדות האו"ם. מתפקידנו לאסוף מידע על כל יוזמה בינלאומית רלוונטית ולהביא את הדברים להכרעת הדרג המדיני. אנו פועלים ליישום מיידי של החלטת ראש הממשלה" .

ממשרד המשפטים נמסר בתגובה: "גיבוש עמדתה של מדינת ישראל לגבי מסמך "גלובל קומפקט הגירה" של האו"ם הוא החלטה מדינית שבסמכות הממשלה. הייעוץ המשפטי לממשלה מלווה את הדרג המדיני בהקשרים המשפטיים של קביעת מדיניות, ובמסגרת זו סייע בהבהרת ההשלכות המשפטיות של המסמך האמור".

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

35 תגובות למאמר

    1. אוה, הדברים "עובדים" גם עובדים! השאלה רק עבור מי?!

    2. הו, שפוי, "הדברים עובדים" גם עובדים! השאלה רק עבור מי!!!

  1. בשנים האחרונות, לאחר ניקוז הביוב ה'דמוקרטי – קומוניסטי' מתבררת תמונה מסוכנת.
    בכל המדינות המערביות הייתה ועדיין חבויה 'מדינה מקבילה' אשר פועלת על דעת עצמה. זאת במטרה לפרק ולהשתלט על המדינה ה'מארחת'.
    וזאת במימון גורמים עויינים וחתרניים. ראו קרנות העוינות את ישראל וארה"ב, סורוס, אובמה,
    רואים זאת בארה"ב ובישראל.
    צריך לעקוב אל השורשים המזינים את החתרנות הזאת ולכרות אותם
    הכנסת חייבת לניקוי הביוב הזורם מתחת לרדאר ועכשיו.לפני שיהיה מאוחר.
    גם תיקי החקירה נגד בנימין נתניהו ואשתו שרה נמצאים באותה קטגוריה.

  2. איזה כיף לי שעזבתי את הארץ. החיים שלי הפכו לשקטים ורגועים.
    לא הייתי מוכן לסכן את החיים של אשתי וילדי לטירוף שקורה במדינה המתאבדת הזאת.
    צבא שמאלני שדואג לאזרחי האויב ולא לילדים שלי, לחיילים שלנו ומנסה לחנך אותם מחדש.
    משרד המשפטים/בגצ שמכניס אנטישמים לתוך המדינה ותומך במשפחות המחבלים.
    משרד החינוך שמעביר לילדים שטיפת מוח שמאלנית קיצונית.
    מערכת שנותנת לכל אירגון שמאלנית אנטישמית לעשות מה שבא לה.
    בקיצור החיים שלי עכשיו…דבש.
    כדאי לכם להתעורר ולהחליף דיסקט בראש מהמנטליות השמאלנית הקיצונית (שכמו סרטן אוכל את הגוף מבפנים) עם אתם רוצים לשרוד…אני ויתרתי.

    1. באם ברחת למאדים, כנראה שאתה מוגן.
      בכל מקום אחר על כדור הארץ, תאלץ לזחול חזרה לישראל

    2. כשהילדה שלך תחזור הביתה עם ג'וני או עם מוחמד, יהיה לך מאוחר מדי. ישאר לך רק להצטער.

    3. צודק . אבל לא בורחים. חוצמיזה אתה תחזור מהא יותר ממה שאתה מדמיין

    4. גם אנחנו שמחים שפדלאה כמוך עזב. אתה סתם סרח עודף, וטוב שהלכת, ברוך שפטרנו.

  3. "ניסינו באופן פעיל להתאים את הניסוח של המסמך הזה לנורמות ולחוקים של ישראל”
    מה זה אומר? מי מינה את אנשי משרד החוץ לקבוע מה הן הנורמות בישראל? וכידוע, כל אחד יכול להגיש כיום בג"צ נגד שינוי ניסוח הסעיפים ע"י משרד החוץ, ובג"צ יכפה על הממשלה והכנסת לקבל את הניסוח שמן הסתם פוגע הכי הרבה ביהדותה של מדינת ישראל.

    "במשרד החוץ לא סברו שזה מסמך שנוגד את הנורמות של ישראל"
    כידוע חלק גדול מסגל משרד החוץ ומהשגרירים של ישראל הינם תומכי השמאל הקיצוני (ירושה של קדימה ושות', שמשום מה ראש הממשלה בנימין נתניהו לא סילק). אז בטח שהם לא סוברים שהמסמך נוגד את הנורמות בישראל (שלדעתם צריכות להיות, למרות שזה נוגד את הנורמות שקרוב ל-%90 מהיהודים במדינת ישראל חיים לפיהן).

    ענת ברמן מהמרכז למדיניות הגירה ישראלית – צריך להשמיע יותר ויותר את קולם של הגברת הזו וחבריה.

  4. אני אהיה מופתעת ביותר , אם לא נגלה שם אנשים של הקרן החדשה

    1. יותר סביר שיש שם בוגרי (בוגדי) התכנית של קרן וקסנר,.

      וקסנר הרבה יותר מסוכנת מהקרן להשמדת ישראל בגלל שהאחרונה פועלת פחות או יותר בגלוי, הקודמת (וקסנר) הצליחה להקים רשת של אנשים שטופי מוח בעמדות מפתח – שופטי בג"ץ (ברון, גרוסקופף, פוגלמן), במטכ"ל – יאיר (שנות השלושים בגרמניה) גולן ו…תופים בבקשה, תדאם! הרמטכ"ל הנכנס!

      ועוד הרבה הרבה אחרים למשל ראשי חברת החשמל, ממונים על הגבלים עסקיים וללא ספק אנשים במשטרה ובפרקליטות. ואם אתה שולט במשטרה, מיסים ופרלקיטות ומעל לכל הבג"ץ (שבדמוקרטיות בנות זמננו הפך לזרוע הקובעת מבין השלוש) – הרי שאתה שולט במדינה.

  5. צריך להגיד מילה טובה לעקיבא ביגמן ול"מידה" על הצפת המזימה הזו אל פני השטח ועל מה שנראה (לפחות בינתיים, משתדל לחשוב חיובי…) כחיסול שלה.
    חזקו ואמצו.

  6. דיפ סטייט דיפ שיט.
    נמאס המרדיקלים המטומטמים והמושחתים האלו.

  7. הימין לא מסוגל לשלוט, זו האמת! ולכן אין זה מפתיע שקומונוסטים עושים ככל העולה על רוחם.

  8. והרי לכם התשובה לשאלה, "אתם שולטים במדינה 40 שנים אז מדוע לא עשיתם…"
    ובכן, לא עשינו משום שלא שלטנו ועודנו איננו שולטים
    השלטון ברובו מצוי בידי ה- Deep state המקומיים. חתרנים הניזונים מקרנות השפע של פורד, וקסנר, סורוס, מדינות האיחוד האירופי ודומיהם
    לדאבוננו, מצב זה לא עתיד להשתנות יען כי באופן קבוע, 10 מנדטים ויותר מכך של הימים נמוגים להם בכל מערכת בחירות בגין הצבעות סרק של מתקני עולם לדורותיהם מסוג "התחיה", "כולנו", "תקומה", "עוצמה יהודית", מצביעי אלי ישי ואורלי לוי וכד' ולזה כיוון בשעתו אפריים קישון כשאמר שהבינה היהודית נמוגה לה באושוויץ. חבל.

    1. "10 מנדטים ויותר מכך של הימים נמוגים להם בכל מערכת בחירות בגין הצבעות סרק של מתקני עולם לדורותיהם".
      עדיף להצביע למפלגת ימין אמיתי כמו אלו שציינת, ולהסתכן שהקול ילך לפח, מאשר להצביע ליכוד ולהיות בטוח שהקול הלך לפח הזבל של השמאל.
      מי שהצביע ליכוד אחראי להתמשכות הבעיות של מדינת ישראל שלא טופלו כלל בעשר השנים האחרונות.

  9. ערימה שם נחשים סמולנים מסתתרים להם שם במשרד החוץ, מזה הרבה שנים, ואף שר שהיה שם לא ניקה עדיין את מאורת הצפעונים הזאת.

    רק להזכירכם שאלון ליאל תפקד שם בתור שגריר ישראל, ועוד איזה שגריר ערבי שאת שמו שכחתי, שהשמיץ את ישראל. וזה רק קצה הקרחון.

    לכו תדעו איזה עוד הפתעות הם מתכננים לנו מתחת לרדאר. תזכרו את הסכם אוסלו בתור דוגמא.

  10. בקיצור, כשיש שר החוץ פיקטיבי כמו ליברמן או ביבי שכאילו גם שר החוץ, הפקידים השמאלניים לוקחים להם חופש להשתולל כראות עינייהם.

  11. צריך לפטר את הפקיד הבחיר ביותר שהיה מודע לפרטים ולא דיווח לדרג המדיני

  12. נראה לי שבמשרד החוץ מעסיקים טיפשים . דברים קשים שרואים מייד שהם בעייתיים הם (אנשי משרד החוץ) לא רואים ועוד משתפים פעולה עד שהדברים האלה מתגבשים הם אפילו לא הרימו דגל אדום או אזהרה כלשהי . זה בדיוק מה שקרה עם החוק יסוד " כבוד האדם וחירותו" שהכניס אהרון ברק . ואף אחד לא שם לב שהחוק הזה נוגד את בטחון המדינה והגנה על אזרחי המדינה מפני מסתננים ופושעים ומחבלים.

    1. הטיפש הוא שר החוץ(נתניהו) שאינו מפטר את הסוסים הטרויאנים

  13. נתניהו שר חוץ בשנתיים האחרונות, לא?

    נתניהו מאפשר לכל הפקידים השמאלנים לבצע את זממם. מימין אף אחד לא יכול לבצע שום מהלך ללא אישור נתניהו (שאף פעם לא מגיע)

    בבחירות הקרובות #רק_זהות

  14. בעידן שכולם מצולמים אחרי כולם קל לעקוב,
    במשרד החוץ שפקידים עובדים כבר שנתיים מתחת לרדאר, ובעצם מוכרים את המדינה ללא הפרעה. מפחיד לא?

  15. בוא נגיד את האמת, אם נתניהו היה דואג לשר חוץ במשרה מלאה וממנה מנכ"ל למשרד אז דברים כאלה לא היו מתגלים בשנייה האחרונה.

    1. אין כמובן שום קשר. הסיבה שהשמאלנים לא רוצים את נתניהו כשר החוץ היא שהוא עוקף את המנגנון המפלצתי שהם יצרו ומיתר אותו. הפקידונים שישבו באום לנסח את האמנה הזאת בכלל לא מייצגים את המדינה וזאת הסיבה שהם לא דיווחו לדרג המדיני הנבחר.

  16. צריך להבין את זה בצורה אחרת
    מלכתחילה צריך לשאול מדוע האו"ם עוסק בחוק ההגירה בכלל? הסיפור כאילו סורוס ושות' גרמו לזה לא מקובל. מה שכן נראה ל שהאו"ם מזמן שבוי בקולות של כל מיני מדינות קטנות שיש להן את אותו הקול של ארה"ב למשל בעצרת הכללית או בשאר הועדות והן מעוניינות לצאת מתוך הבעיות שלהן תוך כיבוש המדינות המתקדמות. יש להם רוב להעביר את חוק ההגירה שלמעשה יאפשר לתושבי אותן מדינות עניות להגר למדינות המפותחות ולמעשה להשתלט עליהן באמצעות בחירות דמוקרטיות ואז לשנות את כל מה שצריך לשנות. דוגמא למצב דומה אפשר למצוא באנגליה ובצרפת. כמות המהגרים הרבה שיש שם פוגעת בתושבי המקום ויוצרות מצב שהמדינה אינה אותה מדינה. כנ"ל גם בישראל. בסופו של דבר הרבה מהגרים מאותן מדינות ירצו לעבור למדינות המפותחות ולמה לא? המדינות המפותחות כיום פשוט לא יוכלו לעמוד בעומס ולכן רמת החיים שם תרד ובעצם יהפכו למדינות לא מפותחות.

  17. 1. השאלה הראשונה שפרשה זו מעוררת היא מדוע נזכרו בכנסת ובממשלה להתערב בנושא זה רק עכשיו, שנתיים אחרי שהחל מתגלגל במסדרונות האו"ם. הסכם זה הינו בעל השלכות מרחיקות לכת ומסוכנות לסדר העולמי ולשלימותן ויציבותן של מדינות הלאום.
    2. ההסברים של פקידי משרד החוץ ומשרד המשפטים אינם מניחים את הדעת, בלשון המעטה.
    3. הטיפול בנושא זה מצביע על כשל חמור בעבודת המטה של משרד החוץ וגם של הכנסת המפקחת על עבודת הממשלה. אינני מייחס כשל זה רק לעובדה שאין במשרד החוץ שר חוץ במשרה מלאה. אבל אין ספק שפיצול תפקידיו בין רפרנטים שונים, ללא ראש מרכז, מתאם ומנחה, אינה מוסיפה למשרד ולמדינה בריאות ויעילות
    4. מקרה זה חייב לשמש נורה אדומה לפקידי משרד החוץ ולממונים עליהם. חזרה על כשל דומה, מחייבת לדעתי הדחה של האחראים הישירים לו.

  18. התולעים ממשיכים לכרסם את דפנות הספינה במטרה להטביעה, וכשהם נחשפים וחתרנותם נגלית, הם מעמדים פני תם, לא ידענו, לא חשבנו, לא העלנו על דעתנו. אז זהו שלא, בתוך משרד החוץ, כמו בתוך המשפטוקרטיה יושבת פקידות שחותרת ביודעין תחת אשיות מדינת הלאום היהודי. הם חותרים לעולם ללא גבולות, גלובליזם ושבו אין מקום לישראל כמדינת הלאום היהודי. הפיתרון: א. לפטר כל תולעת מכרסמת מסוכנת כזאת כמו אותו נחש מתמם אלון בר. ב. למגר עד כלה את המשפטוקרטיה ואת הפקידות המועלת המושחתת בכל משרדי הממשלה, המשפטים, החוץ, ביטחון הפנים וכן, אפילו בתוך מערכת הביטחון וצמרת צה"ל. קיימת כאן קונספירציה בינלאומית לחיסול מדינת הלאום היהודי וחייבים לתת לכך מענה מוחץ. היחיד שהתעורר ומגיב כפי שצריך למגה פשיעה המסוכנת הזאת הוא ח"כ יואב קיש המוכשר והערכי, אישים כמוהו והוא באופן ספציפי חייבים לקדם להנהגה הבכירה ביותר. קראו על כך בספרי פורץ הדרך 'הגאולה תרחיש ריאלי'.

  19. מנהלים מסמך הבנות "לא מחייב" ואחר כך בית המשפט מחייב.
    וישנו מאבק בין עשר שנים בדרום תל אביב ונושאי הדגל שם לא יודעים דבר וחצי דבר על מסמך זה.
    אם זו לא נכלוליות של עובדי ציבור, כנראה שהמילה נכלוליות צריכה הגדרה אחרת.
    שרלנטי הציבור שם במשרד החוץ חייבם ללכת הבייתה!

  20. יש לפעול להקמת ארגון שיחליף את האו"ם ובו חברות רק מדינות מתוקנות, אולי כזה המבוסס על ארגון ה oecd. ארגון האו"ם במתכונתו הנוכחית סיים את תפקידו ואין למדינות מתפקדות מה להרוויח מחברות בו.

  21. אם משרד החוץ אינו ׳עם הפנים פנימה׳ יש לזרוק את כולם לרחוב, שילמדו.