סערת המדים נמשכת, מרצים באוניברסיטה העברית: "אירוע מחפיר"

סטודנטים הביעו ביקורת על ההנהלה: "לא נשתוק עד שהמרצה הילפריך תפוטר". ד"ר גדי טאוב אמר ל'מידה': "לא אירוע מבודד, מעיד על הפוליטיזציה באקדמיה"

"לא מאמין שזאת האוניברסיטה שלמדתי בה". ד"ר קרולה הילפריך מהאוניברסיטה העברית | צילום מסך,ויקיפדיה

סערה באוניברסיטה העברית בעקבות חשיפת התיעוד של מרצה הנוזפת בסטודנטית על כך שהגיעה במדי צבא לשיעור. האירוע שנחשף אתמול ב'כאן', התרחש בשיעור בפקולטה למדעי הרוח בו פרץ ויכוח בין סטודנטית ערביה לסטודנטית אחרת שהגיעה במדי צה"ל.

בסרטון המתעד את האירוע נראית המרצה ד"ר קרולה הילפריך ניגשת אל החיילת בתום השיעור ונוזפת בה. "את לא יכולה להיות נאיבית ולבקש שיתייחסו אלייך כאזרחית כשאת מבקשת להיות במדים. את חיילת בצבא של ישראל, ויתייחסו אלייך בהתאם", הטיחה בה המרצה והוסיפה: "יש אנשים שהחברה האזרחית חשובה להם כמו שהצבא חשוב לך, ואת חייבת לקבל בסובלנות את סדר העדיפות שלהם כפי שהם מקבלים ומתעמתים עם סדר העדיפות שלך".

האוניברסיטה פרסמה מאוחר יותר תגובה בה נכתב כי "האוניברסיטה והמרצה מתנצלות בפני הסטודנטית שחשה פגועה, ונמשיך לפעול למען חיזוק תחושת הבטחון האישי של כל סטודנט וסטודנט”.

"לא אירוע נקודתי"

התגובות הנזעמות לא אחרו להגיע, מצד סטודנטים ומרצים כאחד. ד"ר גדי טאוב, מרצה בכיר במגמה לתקשורת ומדיניות ציבורית באוניברסיטה, אמר ל'מידה' כי "עצם העובדה שמרצה חשבה שהתבטאות כזו היא לגיטימית, מעידה עד כמה הרחיקה לכת הפוליטיזציה של האקדמיה".

לדברי טאוב, לא מדובר באירוע נקודתי. "זו טעות לראות בזה תופעה מבודדת. תוכניות ל"זכויות אדם וצדק מעברי" או לימודי מגדר – זו אידיאולוגיה במסווה של מחקר. מילא אם הייתה פוליטיזציה והיה נשמר חופש הדעה, אבל מי שנוזף בסטודנטית על שהיא באה במדים חושב שמותרת פוליטיקה, רק בתנאי שזו הפוליטיקה שלו. טוב עשתה האוניברסיטה שהסתייגה מן המעשה הזה חד משמעי".

מרצה ותיק אחר באוניברסיטה סיפר בשיחה עם 'מידה' כי "ליבו נחמץ" כאשר שמע על התקרית לראשונה. "לא האמנתי שזו האוניברסיטה שבה למדתי והשלמתי תארים, אבל לצערי זה לא מקרה בודד. היום הגישה הרווחת היא "ביקורתיות", שזה פשוט שם קוד לניאו-מרקסיסזם".

לדבריו, אפשר גם לראות מתגובת האוניברסיטה שזו "רוח המפקד". "הם מנסים להשתיק את זה עם התנצלות. אני מכיר אישית את ראשי האוניברסיטה – הם אולי לא שמאל קיצוני לחלוטין, אבל הם יותר קרובים לשם מאשר לציונות סבירה".

יש עוד מרצים שחושבים כמוך?

"בוודאי שיש, אבל הבעיה היא שמי שנוקט פעולה בעניין וסוטה מרוח המפקד ישלם את המחיר".

למה הכוונה?

"לא תקבל קידום, לא תקבל כספי מחקר. יתעלמו ממך בכל דרך אפשרית בגלל הדעות הפוליטיות שלך. אם אתה מורה וחוקר גרוע אבל מחזיק בדעות הנכונות אף אחד לא יגע בך, אבל אם חלילה חושדים בך שאתה מצביע למפלגה בקואליציה או שאתה אומר שלראש הממשלה מגיעה חזקת החפות, ההתעמרות היא מיידית. אתה צריך אומץ להיות ציוני ולהגיד את האמת. הם משוכנעים שהם הסובלנים, אבל מאמינים שכל מי שלא חושב כמוהם הוא גזען חשוך".

מקום לצעדים חריפים

ד"ר דני אורבך, מרצה בחוגים להיסטוריה ולימודי אסיה באוניברסיטה, אמר בשיחה עם 'מידה' כי מדובר ב"אירוע מחפיר". "לא הייתי עד לאירוע וכל מה שאני יודע זה מה שקראתי בתקשורת ומשיחות עם מרצים אחרים, אבל כל הצקה לסטודנט בגלל מה שהוא לובש היא דבר מחפיר. מבחינתי אין שום הבדל בין הצקה לחיילת בגלל המדים או לסטודנטית ערביה שלובשת חיג'אב. אין לאף אחד זכות להתערב במה סטודנטים לובשים".

לדברי ד"ר אורבך, כאשר מתרחשת הצקה כזו בכיתת הלימוד חובה על המרצה להתערב ולהפסיק אותה. "אם במקום להתערב המרצה מעודדת את ההצקה, אז היא מועלת בתפקידה".

עוד אומר אורבך כי מקרים כאלה משחקים לידיים של ארגונים כמו 'אם תרצו', שמנסים להציג את האקדמיה כמקום לא בטוח לחיילים. "הטענה הזו פשוט לא נכונה. אני רואה חיילים בקמפוס כל הזמן ורבים מהם באים גם לשיעורים שלי. מעולם לא ראיתי מישהו שהטריד או הפריע לחייל. גם הקריאות לפטר את המרצה לא חכמות. אין לארגונים כאלה זכות להתערב בהליכים משמעתיים. מה שצריך לאחד את כל מי שהאקדמיה יקרה לו שזה שכל אחד ירגיש פה בטוח ויביע את הדעות שלו בלי חשש", הסביר.

בהתייחס לתגובת האוניברסיטה אומר אורבך כי כאשר ראה את התגובה הראשונה הוא סבר כי היא אינה מספיקה ויש מקום לצעדים חריפים יותר, אך לדבריו המכתב של הרקטור שהכריח את המרצה להתנצל באופן פומבי היה נכון. "מכיוון שזו פעם ראשונה היה אפשר להסתפק בנזיפה ובהתנצלות. אם היא תעשה דבר כזה עוד פעם אז תהיה הצדקה לצעדים משמעתיים".

"אסור שסטודנטים יתביישו לבוא עם מדים"

גם חלק מהסטודנטים באוניברסיטה הגיבו בחריפות לתקרית. אתמול בצהריים כבר התקיימה הפגנה של חברים בתא 'אם תרצו' בקמפוס, שהשמיעו טענות קשות נגד הנהלת המוסד. ביום שלישי הבא מתכוונים הסטודנטים לקיים מחאת הזדהות ולהגיע לכיתות לבושים במדים, ועצומה בנושא כבר נשלחה להנהלה.

תמיר יעקבי הלומד במחלקה ליחסים בינלאומיים אמר ל'מידה' כי הוא חש עלבון קשה מדברי המרצה הילפריך. "כולנו היינו בצבא ולבשנו מדים, ולכן הרגשתי גם פגיעה אישית למרות שלא הייתי מופתע. ידעתי שזה יכול  לקרות כאן וזה רק עניין של זמן עד שחייל יותקף. אנחנו רואים מה קורה כאן כשחלק מהמרצים מכריחים את הדעה שלהם ומשתיקים כל דעה אחרת, והאוניברסיטה עצמה נותנת במה  לתומכי BDS כמו לארה אל קאסם", סיפר.

גם יובל ברמי, סטודנטית ללימודי מזרח תיכון ויו"ר תא 'אם תרצו', אמרה ל'מידה' כי לא הופתעה מהתקרית. "בהתחלה נדהמתי לשמוע את המרצה, אבל יחד עם זה גם לא הופתעתי. לצערי יש אווירה לא נעימה באוניברסיטה נגד כל מה שקשור לסמלי המדינה. יש הפגנות נגד חיילי צה"ל, אבל מצד שני לא נותנים לנו להניף את דגל ישראל בטענה שזה פרובוקטיבי. עכשיו גם רוצים לשנות את שפת הלימודים לאנגלית, הכל מתחבר ביחד לאווירה כזו".

לדברי ברמי, גם תגובת האוניברסיטה למקרה היא הוכחה נוספת למצב. "האוניברסיטה פרסמה התנצלות רופסת והמרצה לא ננזפה. זה אומר שאירוע כזה יכול לקרות שוב בקלות. מה תעשה אותה חיילת שתצטרך בשבוע הבא להגיע לכיתה עם אותה מרצה? אסור שסטודנטים יתביישו לבוא עם מדים, צריך לחבק אותם ולהיות גאים בהם".

ברמי אומרת כי מחאת הסטודנטים תימשך עד לפיטורי המרצה ד"ר קרולה הילפריך. "אנחנו לא נשתוק עד שהאוניברסיטה תפעל נגד המרצה ותתנצל בפני הסטודנטית, שתוכל לסיים את התואר שלה בבטחה".

"ישראל מבצעת טבח בחפים מפשע"

ד"ר קרולה הילפריך היא חוקרת ספרות ותרבות ומרצה בכירה בחוג לספרות כללית והשוואתית ובתכנית ללימודי תרבות. היא למדה פילוסופיה וספרות באוניברסיטאות בגרמניה, ובשנת 2000 הצטרפה לסגל האוניברסיטה העברית.

על פי תנועת 'אם תרצו', ד"ר הילפריך חתמה בשנת 2005 על עצומת תמיכה והערכה לסטודנטים ומרצים המסרבים לשרת בשטחי יהודה שומרון. חותמי העצומה ציינו כי "אנו מביעים בזאת את נכונותנו לעזור ככל יכולתנו לסטודנטים שכתוצאה מסירובם לשרת בשטחים יתקלו בקשיים לימודיים, כלכליים או מנהליים ואנו קוראים לקהילת האוניברסיטה לתמוך בסרבנים".

בשנת 2014, במהלך מבצע 'צוק איתן', חתמה ד"ר הילפריך על עצומה שקובעת כי "ממשלת ישראל מבצעת טבח בחפים מפשע ומדכאת את העם הפלסטיני".

תגובות

מהאוניברסיטה העברית נמסר בתגובה: "האוניברסיטה העברית מכבדת את כל הסטודנטים והסטודנטיות שלה כולל את אלה שבאים ללמוד בזמן שירותם הצבאי בין אם הם חיילי סדיר, קבע או מילואימניקים. באוניברסיטה לומדים חיילים רבים חלקם במסגרת שיתופי פעולה ייחודיים עם רשויות הביטחון השונות כולל צה"ל. הסטודנטים הללו גם מקבלים תמיכה אקדמית נוספת במידת הצורך. הנהלת האוניברסיטה העברית מגנה התנהגות בלתי מכבדת בין סטודנטים לסטודנטים ובין אנשי סגל לסטודנטים. האוניברסיטה והמרצה מתנצלות בפני הסטודנטית שחשה פגועה, ונמשיך לפעול למען חיזוק תחושת הבטחון האישי של כל סטודנט וסטודנט".

מתנועת 'אם תרצו' נמסר: "מדובר בחציית קו אדום – תקיפת סטודנטית שכל חטאה היה לבוא לשיעור לבושת מדים. דרשנו ונמשיך לדרוש שהאוניברסיטה תתנצל בפני אותה חיילת ובפני כל החיילים בצבא ההגנה לישראל. יש לפטר לאלתר את אותה מרצה. אנחנו לא ניתן שבאוניברסיטה העברית ובכלל באוניברסטאות במדינת ישראל הסטטוס קוו יהיה שחיילים יפחדו לבוא ללימודים במדים".

מארגון 'מוניטור האקדמיה הישראלית' נמסר: "אנחנו חושפים כבר שנים מרצים בעלי אג'נדה פוליטית שמנצלים את הפלטפורמה האקדמית לקידום פוליטי. יפה עשתה האוניברסיטה בכך שהתנצלה בפני הסטודנטית".

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

80 תגובות למאמר

  1. ותגובות המרצה והסטודנטית?
    האם מישהו יודע מה היה הרקע לסיפור? על מה היה הויכוח \ נזיפה ?

    1. לא שייך למאמר אבל הזדמנות להגיד את הבא:דווקא באל אחמר הראה נתניהו את גדולתו. ענק בין בין גמדים. עם נכונות להיות לא פופולרי
      מול זעקות שבר . למה להרוס כמה צריפים עלובים בלב המדבר של אוכלוסיה ענייה?
      די שיש צו פינוי. אם יהיה צורך ממשי ניתן להרוס מיד. היום, במקום צריפים מסכנים תצטרך לספק להם דיור חילופי של בתים של ממש. בשביל מה לעשות את זה? תן להם להמשיך להתגורר בפחונים כשמעליהם צו פינוי. בכל זאת מדובר בקבוצה דלה מתחתית הסולם. גם אנושי וגם חכמה פוליטית וציבורית. יתרה מזו, נתניהו בחוכמתו יצר של אי ישום צו פינוי של בית המשפט מטעמים ציבוריים ואחרים. בהמשך זה מאפשר לו לא ליישם צו פינוי גם על יהודים, על כל פנים לא למהר.

    2. נתניהו אכן ניסה לנצל את התקדים של אל אחמר ולעצור את הפינוי האחרון בעמונה, רק שהמזכיר הצבאי שלו הכשיל את התכנית, לדעתי, הכשלה לא תמימה

  2. "את חיילת בצבא של ישראל, ויתייחסו אלייך בהתאם…". כלומר, בניגוד לשלל החיילים משלל הצבאות האחרים בעולם שלומדים באוניברסיטה העברית ומגיעים אליה לבושים במדים של הצבאות שלהם?

    האם המרצה מודעת לכך שהיא מלמדת באוניברסיטה *העברית* שממוקמת בירושלים, בירת *ישראל*, ורוב מכריע של הסטודנטים בה הם אזרחי ישראל? האם היא מודעת לכך שהיא עובדת במוסד ציבורי וששכרה משולם ע"י משלם המסים ה*ישראלי*?

    אולי היא צריכה לחזור לגרמניה ולפתור את הקונפליקט הזה. לטובתה האישית ולטובת כלל הציבור הישראלי.

    1. כן, היא יודעת זאת. אולם היא מנסה להדחיק "תופעה" משונה זו. תקוותה, אני משוכנע, שמדינת ישראל תמחק מעל פני האדמה ואולי אף מליוני אזרחיה היהודים. מרצה זו היא התגלמות האנטישמיות ב"מיטבה". אינני מבין מדוע אנו מאפשרים לאוניברסיטה העברית להעסיק חיות אדם כאלה.

    2. היא צריכה לקבל את שמגיע לה ואז לשמוע
      "את גרמניה במדינת היהודים, ויתייחסו אלייך בהתאם…"

  3. לפי מה שאני מבין, ואם אני טועה אנא תקנו אותי,
    מדובר במרצה גרמניה לחלוטין שאינה יהודיה וחיה בארץ מזה מס' רב של שנים באישור עבודה מהאוניברסיטה העברית.

    זה מרתיח את הדם הרבה יותר מאם היה מדובר במרצה יהודיה שמאלנית או ערביה.
    צריך לפעול לפיטורה, ביטול אשרת העבודה שלה וסילוקה מהארץ.

    1. אני לא מבין למה חיילת במדים תלך להרצאה על ספרות עולמית באוניברסיטה העברית. זה נשמע מוזר. אני גם לא מבין מה זאת אומרת שהסטודנטית הערבייה איימה על החיילת והחיילת ציפתה שהמרצה תגן עליה, מה אנחנו בגנון? אם החיילת חשה מאוימת שתפנה לאבטחה.

      ד"ר דני אורבך ההיסטוריון הרשמי של ארמיה קאריובה משקר שוב. נדיר לראות חיילים במדים בהרצאות בהר הצופים.

    2. א. יש לא מעט חיילים במדים בהר הצופים ובאוניברסיטה. זה תלוי בחוג.
      ב. מה הקשר בין כך שהיא חיילת למה היא לומדת? הקורס פתוח בפניה וזכותה ללמוד אותו.
      ג. מתפקידו של המרצה לאפשר אווירה לימודית בכיתה שלו. תחת איום לא ניתן לקיים למידה. אם סטודנט אחד מפריע לאחד זה תפקידו של המרצה לעצור את הסיטואציה הרבה לפני או לפחות במקביל לכל פניה לאבטחה.

      לא ברור מי אתה, אבל כנראה שאינך יודע הרבה על האוניברסיטה העברית ועל מה שמצופה ממרצה באוניברסיטה.

  4. מדהים: אני פרופסור בארה״ב. לא יכולה לתאר לעצמי מצב שפרופסור יאפשר לסטודנט לכנות סטודנט אחר ״פושע מלחמה״ שעור אחרי שעור והאוניברסיטה לא תנקוט בצעדים משמעתיים כנגד הפרופסור. לפי פרסומים באתרים שונים מדובר על התעללות ממושכת שהפרופסורית המכובדת ידעה עליה ולא רק שלא הפסיקה אלא אפשרה למצב להמשך. http://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/257128
    זו האחריות הישירה של הפרופסור לדאוג לכך שמרחב הלימוד או הכתה יאפשרו לימוד בבטחון לכולם. זו האחריות הישירה של הפרופסור לנקוט בצעדים כנגד סטודנטים המשתמשים בכתה כדי להשפיל או לבייש סטודנט שונה מהם. מחריד שמדובר בחיילת לובשת מדים. מחריד שהפרופסורית המכובדת איננה מבינה שבמדינת ישראל אין הפרדה בין ״חברה צבאית״ ו״חברה אזרחית״. יש שרות חובה לכולם והחיילים הם הילדים, אחים, והורים של כולנו. לדעתי ברור שמקומה של הפרופסורית המכובדת איננו באוניברסיטה בישראל ודעותיה מדברות בעד עצמן. עדיף שתמשיך לחשוף את הקהל הארופאי לאינדוקטרונציה הפוסט מודרנית שלה ולא את הילדים שלנו. אם הם לא יגנו על המדינה במרחב הפוליטי המטורף שלנו מי יעשה זאת? בזיון לאוניברסיטה העברית שבה למדתי לפני שנים רבות. מפליא במיוחד שמשלם המיסים מוכן להמשיך ולתמוך במדעי הרוח כשהפרופסורים משמשים בפלאטפורמה לשם אינדוקטרינציה נגד הזכות הקיומית שלנו. אנחנו חייבים להיות דמוקראטיה מתגוננת אין לנו אפשרות אחרת. המענה לאוניברסיטה העברית צריך להיות כספי כל זמן שהם נוקטים בצעדים שטחיים כדי לכבות את השרפה ללא צעדים משמעתיים כנגד הפרופסורית הכושלת.

    1. מוסדות אקדמים בכל מקום בעולם אמורים לחזק את התשתית האנושית והחברתית של המדינה בה הם פועלים מעצם עיסוקם במחקר העמקת ידע וחיפוש אחר האמת. מבייש לראות שמוסד אקדמי מוביל בישראל מאפשר לנגע זר בתוכו לעשות בדיוק ההיפך.

    2. בישראל 2019, למשלם המיסים הישראלי אין יותר say בשום דבר. מי שקובעים את המדיניות במדינת ישראל זה בית המשפט העליון ובג"ץ. הממשלה יכולה להחליט שהיא לא תעביר כספים לתיאטרון תומך טרור או לא תאפשר כניסת פעילת BDS למדינה כספים ובג"ץ יבטל את החלטת הממשלה

    3. כסטודנט בארה"ב בשתי אונברסיטאות שונות אני יכול להגיש לך שהמצב בארה"ב הוא גרוע הרבה הרבה יותר !!! אני אישית ישבתי הרבה פעמים בכיתה בה העבירו שטיפת מח לסטודנטים נגד צה"ל !!! בשיעור פילוסופיה…. בשיעור היסטורה ובשיעור אמונה ודת….
      הקרינו לנו סרטים ערוכים שמראים כאילו חיילי צה"ל מרביצים לערבים סתם בשביל הכייף!!!
      אני כמובן הגשתי תלונה מספר פעמים ולאף אחד לא היה אכפת. סטודנטים אמריקאים אוכלים בכפית כל מה שמגישים להם. לכן הדור הצעיר בארה"ב הוא שתוף מח שמאלני ראדיקלי.

    4. לאלון הסטודנט בארה"ב.
      תקן אותי אם אני טועה, אבל למיטב ידיעתי האוניברסיטאות בארה"ב הן מוסדות פרטיים, ולכן הם יכולים לעשות ככל העולה על רוחם(לדעתי), אבל בארץ המצב שונה – משכורתה של המרצה מגיעה (גם) מכיסי משלם המיסים! מה שהופך את כל סיפור ההטייה והשנאה באקדמיה לחמור בהרבה!

    5. תודה על התגובה היפה
      המקרה הזה לא נותן לי מנוחה
      זה מעבר לכל דמיון

  5. זה ברור. המרצה היא גרמנייה כמו הסמאלנים שינקו את האנטישמיות מהתת תרבות הגרמנית. שמתם לב איך הסמאלנים קשורים לגרמניה. אורי אבנרי, למשל, הוא רק דוגמה אחת. למה הגרמנים והאוסטרים אהבו כל כך את הסופר הבנאלי והמשמים עמוס עוז? בגלל שהוא היה הרמקול שהסכים לחרטט את האנטישמיות שלהם. חן

    1. הממסד הגרמני כבר שנים מממן ומעצים סופרים ואמנים ישראלים בינוניים ומטה שמוכנים לטנף על ישראל, והוא זה שמעטר אותם בהילה של "נביאי זעם" שאינם ראויים לעם המצורע שממנו הם יצאו. כמובן שהוא לא עושה את זה בגלוי, אלא באמצעות קרנות "לא ממשלתיות":

      https://www.haaretz.co.il/misc/1.1039603

      https://www.haaretz.co.il/gallery/literature/1.2588413

      https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3232416,00.html

      http://rotter.net/forum/scoops1/55982.shtml

      http://rotter.net/forum/scoops1/452711.shtml

      http://rotter.net/forum/scoops1/437421.shtml

      http://rotter.net/forum/scoops1/424445.shtml

      http://rotter.net/forum/scoops1/397827.shtml

      http://rotter.net/forum/scoops1/378530.shtml

  6. לא שאני מצדיק את המרצה, אבל נראה לי שמצאו טרף קל. הפכו אותה למפלצת כשבסך הכל אולי היתה צריכה לנהוג באופן אחר. היא בשום אופן (לפחות לפי הסרטון) לא בישה את התלמידה בגלל שלבשה מדים.

    1. בחייך ברור שזה מארב מתוכנן. לפי איך שזה מצולם שאת החיילת לא רואים כי מוסתרת מאחורי עמוד בטון. לא רואים אם זה מדי א או מדי ב. יש כאן איזושהי שיחה בטונים גבוהים שלא ברור איך התחילה. השפילה, התעללה, כאילו חיילי צה"ל וחיילות צה"ל הם רקדניות בלט, כאילו אנחנו בגנון. שהפעוט ברגע שקצת צועקים עליו מתחיל לילל ועושים נו נו נו לגננת של הפעוטון. איזו תעמולה מטומטמת מאכילים אותנו.

  7. על פניו המרצה אינה אזרחית ישראל אבל פועלת נגד אזרחי המדינה, הן בהקשר הזה והן בעצומות למיניהן. למה לא ישללו התושבות ורשיון העבודה שלה ?

  8. שימו לב לתגובה של ד"ר אורבך שמנסה בכל כוחו למסגר את האירוע כהתעמרות על בסיס קוד לבוש… להבדיל, חלילה, מקריאת תיגר על הלגיטימיות של צה"ל על ידי מרצה באוניברסיטה ישראלית. נראה גם שהחלק הבעייתי מבחינתו הוא שזה תחמושת עבור "אם תרצו". הוא גם בוודאי לא חושב שעל המרצה לשלם על האירוע בתפקידה. בקיצור, אחלה קולגה.

  9. "ד”ר דני אורבך, מרצה בחוגים להיסטוריה ולימודי אסיה באוניברסיטה, אמר בשיחה עם ‘מידה’ כי מדובר ב”אירוע מחפיר”. “לא הייתי עד לאירוע וכל מה שאני יודע זה מה שקראתי בתקשורת ומשיחות עם מרצים אחרים, אבל כל הצקה לסטודנט בגלל מה שהוא לובש היא דבר מחפיר. מבחינתי אין שום הבדל בין הצקה לחיילת בגלל המדים או לסטודנטית ערביה שלובשת חיג’אב. אין לאף אחד זכות להתערב במה סטודנטים לובשים”."
    זה פשוט לא ייאמן! אורבך סותר את הטיעון שלו מעצם הדוגמה. בכל טיעון הגיוני – אם הוא צריך להסביר שלא יפה להציק לחיילים יהודים – כשם שברור מאליו שלא היינו מציקים לערביות – ברור מפה שנקודת היחוס שלו היא – שכפי שברור שלערבים יש זכויות – אז – צריך להרחיב את נקודת המבט ולהחיל את זה אפילו על חיילים יהודים. בהמשך עוד יותר גרוע: הוא מכחיש שרודפים חיילים באוניברסיטה עברית, לראייה "באוניברסיטה לומדים חיילים רבים". אם אדם מחו"ל היה קורא את הדברים האלו- הוא היה מקבל את הרושם שמדובר במוסד ערבי – שמאד משתדל שלא לקפח יהודים

  10. היא התוצר של גרמניה. הביתה והחוצה מפה

  11. תגידו, יש בכתבה איזה עיוות או סילוף ששכחתם להכניס? המרצה לא סילקה את הסטודנטית ולא נזפה בה בתום השיעור. הסטודנטית היא זו שניגשה למרצה ודרשה ממנה לתפקד על תקן גננת ולמשמע את הסטודנטית שהעירה לה. התפתח בין השתיים דיון עקרוני והמרצה שיתפה את הסטודנטית בדעותיה, שהן אולי מרגיזות אבל אין בהן שום דבר פסול. היא לא נזפה, לא השפילה, לא אמרה שאסור להגיע לשיעור על מדי צה"ל ולא קראה לחייל צה"ל רוצחים. נכון, מסתמן שהיא לא מתה על צה"ל וכנראה שהיא לא ממצביעי הבית היהודי. במדינה דמוקרטית (לצערם של מעריצי "אם תרצו") זה עדיין מותר. דרך אגב, נורא מעניין שהיה "במקרה" צלם שבדיוק צילם את המתרחש ו"במקרה" הוא גם צילם בזווית מושלמת כשהסטודנטית מוסתרת מאחורי עמוד הבטון. אז הפוליטיזציה של האקדמיה היא לא הסיבה האמיתית לדאגה אלא דווקא ניסיונות ההשתקה של חברי אם תרצו כלפי כל מי ומה שלא מתיישר לפי מה שבעיניהם מייצג חזון ציוני גאה. ותגיד, גדי טאוב, מדאיג אותך באותה המידה שסטודנט בעל עמדות פוליטיות מהצד השמאלי של המפה לא מרגיש בנוח להביע אותן בשיעורים באוניברסיטת בר אילן? או שזה הרבה פחות מטריד אותך?

    1. טאוב הוא דוקא שמאלן ומרצה באוניברסיטה העברית ולא בבר אילן

    2. מאיפה לך המידע שהעניינים התנהלו כפי שאת מציגה? מאיפה לך שהחיילת היא זו שניגשה למרצה? את רומזת שבעצם תנועת ״אם תרצו״ שלחה את החיילת האומללה לעשות פרובוקציה? אם כן קודם כל את בן אדם הזוי ושנית, גם אם זה נכון, זה רק מראה כמה השנאה של חלק מהגורמים באוניברסיטה הזו כלפי צהל חזקה שכל כך פשוט להדליק אותם

    3. ברור שהחיילת ניגשה למרצה. המרצה רוצה ללכת לשיעור הבא שלה ולא לדבר עם החיילת. היא אומרת לה שתשלח מכתב אם היא רוצה להגיד עוד משהו.
      ברור שהחיילת אירגנה את זה מראש – משהו עמד ממרחק וצילם את המרצה, והחיילת בדיוק התמקמה כך שהעמוד יסתיר אותה. בנוסף, שומעים בטון של החיילת שהיא הכינה מראש את הדברים והיא אומרת אותם יותר למצלמה מאשר למרצה ("כדי להגן על אזרחי מדינת ישראל" וכו'). כל הסיפור מעלה בי בחילה – ישראל של היום היא פשוט מדינה מגעילה. צר לי על המרצה.

    4. גם אני מרצה ואני רואה בחומרה את האירוע:
      המרצה לא גננת. אבל היא הייתה חייבת להגיש תלונה נגד הסטודנטית שהטרידה חיילת.
      היא גם הייתה צריכה לגלות אמפטיה כלפי החיילת .
      המרצה לא יישמה את העיקרון הנעלה שקבע שי פירון : "קבלת האחר" . גם אם נקבל את העיקרון שבדמוקרטיה מותר למרצה להיות עם השקפת עולם מתנגדת למדינה לצה"ל ולחיילים. עדיין המרצה חייב לשמור על כמה כללים אוניברסליים ואנושים.
      אני מצפה מהאוניברסיטה שתפטר את הפרופסורית, ותודיע למשרד הפנים על סיום העסקתה. בנוסף: לערוך בירור משמעתי לסטודנטית הערבייה.

    5. תגידי, יש במוח שלך איזה שיבוש אנטישמי של שנאה עצמית חולנית?

  12. הנושא ממוסמס או מטופל באופן רופס… תגובת האוניברסיטה מחפירה, אין ומתבקשות תגובות צה"ל במו פיו של הרמטכ"ל ולא דו"צ, שר הביטחון במו פיו, שר החינוך, שר הפנים בהיבט תושבות בארץ, משטרה \ פרקליטות בהיבטי העלבת עובד ציבור + תקיפה + במסגרת מרות של מרצה, האגודה לזכויות האזרח כי לחייל צה"ל במדים אין מרחב ציבורי בטוח (תמימות לצפות שזה יקרה…)

  13. "את חיילת בצבא של ישראל ויתייחסו אלייך בהתאם". למה הכוונה? מי יתנהג בהתאם? צה"ל הוא צבא המדינה והעם. בארץ שלנו התנהגות שחיילת אמורה לצפות לה היא הוכרת תודה וכבוד לעובדה שהיא חלק מצבא שמגן עלינו. לעומת זאת, אם היא הייתה מגיעה לשטח אויב , אז ההתנהגות שצריך לצפות לה היא עוינת ואלימה. האם המרצה טוענת שהחיילת צריכה לצפות להקנטות ועוינות בקורס שלה? ועל מה? על כך שהיא לובשת מדים של הצבא שלנו? אם כך, לפי המרצה היא כנראה נמצאת בשטח אויב??? הקורס מתקיים בשטח אויב עבור החיילת? המרצה התבלבלה כאן מאוד. בלבול מסוכן מאוד שאין לו מקום במדינה שלנו.

    1. מרצה הגרמניה המנוולת הזאת ואין גבול לעזות מצחה. הוא עובדת בארץ לא לה וקובעת שאין זה נכון להגן על הארץ והעם מפני תוקפים ערבים. זה שערוריתי מספיק גם מבלי שתהה גרמניה אבל עוד גרמניה שכך תתנהג צריך להגיד לה מייד raus – החוצה!

  14. צריך להפסיק לממן אוניברסיטאות. כל תואר מסובסד בעשרות אלפי ש"ח בשנה לכל סטודנט. מעדיף כבר את האברכים החרדים על האברכים השמאליים

  15. אם הפכה האוניברסיטה העברית לשלוחה של הרשות "הפלשתינית" מן הראוי שתעבור לרמאללה ותעביר את נכסיה לממשלת ישראל שתנצל את המבנים להקמת אוניברסיטה "עברית" לשם שינוי

    1. חיג'אב זה כמו מדי צה"ל?
      אולי כבר לא צריך את האוניברסיטה העברית בישראל…
      יש אוניברסיטאות אחרות מעולות שההנהלה והמרצים מבינים שהם חיים כאן.
      אנחנו בישראל חיים בזכות הצבא וצריכים לעזור לחיילים שלנו שלא יכולים ללמוד ישר אחרי הצבא בכל דרך אפשרית, זה יפה שהיא לומדת תוך כדי הצבא, צריך הרבה תוכניות כאלה שיוכלו ללמוד תוך כדי, לעזור להם, שיבזבזו פחות זמן. חלק מהחיילים שלנו נפצעים או לא חוזרים מהצבא זו הקרבה עצומה לשרת בצבא שלנו.
      הסיטואציה שהיתה שם היא מעבר לכל דימיון! הערבייה שהציקה התקבלה על העדפה מתקנת? בת כמה היא? הציקה לחיילת שלנו? היא עדיין באוניברסיטה?
      האוניברסיטה היא לא פרטית, ונבנתה בשביל הילדים שלנו לצערנו גם נאלצים לשרת בצבא. אני מקווה שהממשלה והצבא יתערבו כאן.
      תגובת האוניברסיטה לא סבירה, הם צריכים להשהות את המרצה ואת הסטודנטית הערבייה ולהסביר מה הם עושים לעודד חיילים ללמוד!!!!

  16. בושה וחרפה שנתנו לחיילי צה"ל מצבא הכיבוש בשטחים הכבושים בכלל להיכנס לאוניברסיטה

    1. בושה וחרפה אמיתית היא שנתנו לאוטואנטישמית כמותך בכלל להיות פה ואת עוד משתמשת בשם ישראלי, מנוולת

    2. כנראה לא ברור לך אבל יהודה ושומרון אינם שטחים כבושים אלא שטחים במחלוקת
      לא היה מעולם מדינה פלסטינית כדי שישראל תכבוש אותה
      היישות הזאת שנקראת הלאום הפלסטיני הוא בעצמו נוצר רק ב 1964 כאשר אש"ף הוקם כאירגון טרור נגד ירדן ששלטה באותם זמנים בשטח

      במקור יהודה ושומרון היו אמורים להיות של מדינת ישראל ע"פ החוק הבינלאומי אבל בגלל שרבין הכיר בישות הזאת הפלסטינים הוא הפך את המצב החוקי של השטח משייך לישראל לשטח במחלוקת

      כך שלא זה לא שטח כבוש וצה"ל לא כובש את השטח הזה הוא שטח במחלוקת שטח עויין לאזרחי מדינת ישראל שהמדינה נמצאת בו כדי להגיב לאירועי טרור ולסכל אותם לפני שהן קורות

    3. יהודה ושומרון שה שטח כבוש על ידי מוסלמים והגיע הזמן לשחרר אותו מהם.

  17. זאת לא הפעם הראשונה שד"ר היידריך מביעה שנאה לישראל.

    היא חתמה על מכתב תמיכה בסנקציות נגד ישראל בזמן המלחמה – מבצע צוק איתן.

    להעיף!

  18. חיג'אב זה כמו מדי צה"ל?
    אולי כבר לא צריך את האוניברסיטה העברית בישראל…
    יש אוניברסיטאות אחרות מעולות שההנהלה והמרצים מבינים שהם חיים כאן.
    אנחנו בישראל חיים בזכות הצבא וצריכים לעזור לחיילים שלנו שלא יכולים ללמוד ישר אחרי הצבא בכל דרך אפשרית, זה יפה שהיא לומדת תוך כדי הצבא, צריך הרבה תוכניות כאלה שיוכלו ללמוד תוך כדי, לעזור להם, שיבזבזו פחות זמן. חלק מהחיילים שלנו נפצעים או לא חוזרים מהצבא זו הקרבה עצומה לשרת בצבא שלנו.
    הסיטואציה שהיתה שם היא מעבר לכל דימיון! הערבייה שהציקה התקבלה על העדפה מתקנת? בת כמה היא? הציקה לחיילת שלנו? היא עדיין באוניברסיטה?
    האוניברסיטה היא לא פרטית, ונבנתה בשביל הילדים שלנו לצערנו גם נאלצים לשרת בצבא. אני מקווה שהממשלה והצבא יתערבו כאן.
    תגובת האוניברסיטה לא סבירה, הם צריכים להשהות את המרצה ואת הסטודנטית הערבייה ולהסביר מה הם עושים לעודד חיילים ללמוד!!!!

  19. מישהו בדק האם המרצה הזאת, כפי שאולי משתמע משמה היא גרמניה, אולי נאו נאצית בתחפושת של שמאלנית דואגת לזכויות האדם? אבל הבעיה איננה במרצה, הבעיה היא באוניברסיטה העברית, שיצאה לתרבות רעה, קלוקלת, שונאת עמה וארצה, אוטו אנטישמית, אנטי ציונית ואפילו אנטי הישרדותית. ההתנצלות של האוניברסיטה היא רק מן השפה אל החוץ, רק בגלל שעלו על העניין ותיעדו. רוח האוניברסיטה היא שמקנה עוז וחוצפה למרצות טמאות ורוויות שינאה כמו קרלה היילדריך הזאת. רוח שהיא על סף של בגידה במדינת הלאום היהודי. כדאי להזכיר לאוניברסיטה העברית שאנו במדינת הלאום היהודי, שדגלנו הוא כחול לבן – וטוב אם היה חוק שהיה מחייב כל מוסדות הלימוד להניף דגל זה – ושצה"ל הוא מגן מדינת הלאום היהודי, ואוי למרים קולו ורודף את חיילינו אהובינו.

  20. מישהו בדק האם המרצה הזאת, כפי שאולי משתמע משמה היא גרמניה, אולי נאו נאצית בתחפושת של שמאלנית דואגת לזכויות האדם? אבל הבעיה איננה במרצה, הבעיה היא באוניברסיטה העברית, שיצאה לתרבות רעה, קלוקלת, שונאת עמה וארצה, אוטו אנטישמית, אנטי ציונית ואפילו אנטי הישרדותית. ההתנצלות של האוניברסיטה היא רק מן השפה אל החוץ, רק בגלל שעלו על העניין ותיעדו. רוח האוניברסיטה היא שמקנה עוז וחוצפה למרצות טמאות ורוויות שינאה כמו קרלה היילדריך הזאת. רוח שהיא על סף של בגידה במדינת הלאום היהודי. כדאי להזכיר לאוניברסיטה העברית שאנו במדינת הלאום היהודי, שדגלנו הוא כחול לבן – וטוב אם היה חוק שהיה מחייב כל מוסדות הלימוד להניף דגל זה – ושצה"ל הוא מגן מדינת הלאום היהודי, ואוי למרים קולו ורודף את חיילינו אהובינו.

  21. לא ברור לי, ממש לא ברור לי מדוע ממשלת ישראל, משרד החינוך, משרד האוצר, חברי הכנסת מכל הסיעות חוץ מ"הרשימה הערבית המאוחדת" אינם יוצאים בצעקה: חד משמעית על התייחסות מחפירה זו של מרצה מן המניין כלפי חיילת בצבא ההגנה לישראל.

    אני פונה בזאת לכל איש ואישה בעמדת כוח פוליטית, כלכלית, חינוכית: השמיעו את קולותיכם עתה!!

  22. לא ברור לי, ממש לא ברור לי מדוע ממשלת ישראל, משרד החינוך, משרד האוצר, חברי הכנסת מכל הסיעות חוץ מ"הרשימה הערבית המאוחדת" אינם יוצאים בצעקה: חד משמעית על התייחסות מחפירה זו של מרצה מן המניין כלפי חיילת בצבא ההגנה לישראל.

    אני פונה בזאת לכל איש ואישה בעמדת כוח פוליטית, כלכלית, חינוכית: השמיעו את קולותיכם עתה!!

  23. העצומה עליה חתמה המרצה ב 2005 אינה אותה עצומה שעליה חתמה מי שמונתה לקרן כלשהיא והשר אופיר אקוניס ביטל את מינויה ו " זכה " לתשפוכת השופכין המקובלת מ " החוגים הנכונים "?

  24. אין סליחה ואין למחילה לפושעים, נאמני מאורעות אירופה מךפני 70 80 90 שנה.
    את הזוהמה השמאלנית אנרכיסטית צריך לסלק מכל מוסד לאומי.
    שתלך הפרוליכיסטית הלזו להרצות בברלין עם מילקי חינם ודירות בחצי חינם (אלו דירות שעזבו גרמנים בגלל ריבוי ערבים בשכנותם).
    הגיע הזמן לכבוד לאומי, ואם אשת-הנבלה לא תעזוב לבד יש להעניק לה בעיטה בתחת.

  25. מי שהתחיל את כל העניין הייתה סטודנטית ערביה שהתעמרה בחיילת. זו חוצפה וזו הבעיה. הערביה נוהגת באדונות כלפי חיילת יהודיה באויברסיטה העברית. לדעתי יש לההרחיק את הסטודנטית הערביה מהאוניברסיטה. אם מפריע לה לראות ןללמוד עם חיילים ישראלים אין לה מקום באוניברסיטה העברי. שתלך ללמוד באנג' ח.

  26. חיילת לוזרית. בושה לצהל! מה זה אומר שאנחנו בעד חופש דעה באקדמיה אבל.דורשים לפטר את המרצה שהביעה את דעתה? התעמתתי הרבה עם חלק מהמרצים שלי. הצגתי משנה ערכית סדורה וברורה וגם אם לא שכנעתי, הציונים שלי לא נפגעו.

  27. למה אבל למה זה תמיד אשכנזים. למה זה תמיד אשכנזים. תמיד אבל תמיד אשכנזים שאין להם גבול

  28. אין זה פלא חייבים שינוי הגיע הזמן להחליף את כל המרצים ולהביא כח חדש. עכשווי.

  29. כרגיל אנשי הימין הניאו פאשיסטי מנסים לרכב על כל גל עכור. חבל כמובן שיש מי שמספיק טיפש לספק להם תחמושת, אבל בשורה התחתונה, ברור מי כאן האור ומי החושך, כאשר אנשי החושך ישתלטו לחלוטין, כדאי להסתכל בספרות משנות ה 30 כדי להבין לאן אנו צועדים.

    1. החושך זה מה שאתה רואה – זלזול בצה"ל שמגן עלינו – זה החושך. האור זה הכרת הטוב. הבנה שמה שיש לנו כאן שה אך ורק בזכות אלה שמסרו את נפשם על המולדת. אז קצת כבוד לא יזיק.

  30. באונברסיטה צריכים מרצים ותלמידים שהצהירו נאמנות למדינה ולסמליה אחרת שילכו ללמוד במקום אחר .לא על חשבון משלם המיסים הישראלי !!!!

  31. היא תזכורת לשנאת הגרמנים כנגד העם היהודי.
    לא יתכן שמרצה שיונק משד המדינה הזו.יפגע בשומריה ומגיניה. אמנם החיילת היתה צריכה לפעול בתבונה. אבל בעם ישראל הצבא והמשטרה כבכל מדינה ריבונית הם חלק מהמדינה. ואין זכות לאף אחד אחד לדבר עליהם. הם שללו אזרחות ל1100000 יהודים. הגיע הזמן לשלול לה את הזכות להיות כאן.
    ותתחילו להפנים מי האויבים שלנו מבית ומחוץ

  32. ומה לגבי הענשת הסטודנטית הפלסטינאית הפרובוקטורית שגרמה לדבר המחפיר הזה שפגעה בסטודנטית אחרת??? לגבי זה האוניברסיטה לא התנצלה וגם לא דווחה על שום הליך
    הרי אם סטודנט יהודי כלשהו היה מעיר לסטודנטית ערביה הנהלת האוניברסיטה הייתה משתוללת עליו
    כי איך אמרה המרצה??
    לכבד את רגשות האחרים מהחברה האזרחית
    כלומר מהחברה ההרסנית

  33. לפטר לאלתר את ד"ר היימליך , נאצית שהגיעה כגייס 5 ..נמאס מהרודנות האקדמית הנפשעת

  34. היה כדאי שנפתלי בנט גם כאן יצא "גיבור" כפי שנהג לצאת גיבור אחרי כל דיון בקבינט ויטיל קנס של 10 מיליון ש"ח על האוניברסיטה העברית.
    ולבקש ממנה שלא תוריד את הסכום מתכניות הלימוד, אלה משכר המרצים שם.
    לחלופין יכולה לגייס את הכסף "מגיוס המונים" של מרצים ב DBS.

  35. העניין שהסטונדנטית הערבייה לומדת בחינם עח הצבא ומשלם המיסים אותה הילפריד צאצאית טמפלרים היא גנבת מקצועית של כספי מדינה היה נכון לסלק את שתיהן ושעה אחת קודם את הילפריד אותך היה צריך להכות מכות נמרצות באותו רגע שחשבת להתעמר בחיילת

  36. האוניברסיטה העברית אינה יוניברסיטה ואינה עברית, מקסימום היא מונוברסיטה וערבית. מיסדיה הציונים מתהפכים בקרבם. זה סימפטום המחלה של חלק גדול מהצוות שלה, עוכרי ישראל ותומכי הפלשתינאצים.

    1. בין המרצים בתחילת דרכה היה פרופסור מגנס שדאג ללכת לאום ולבקש שלא יכירו במדינה היהודית ישראל. אין ליהודים זכות למדינה יהודית. האוניברסיטה העברית כאות כבוד קוראת להוצאה שלה הוצאת מגנס על שמו.

  37. עצם זה שהערביה פנתה לחיילת מראה שיש אווירה של לגיטימציה לפגוע בחיילת מה היה קורה במדינה אם היו אומרים לסטודנטית ערביה לא לבוא עם רעלה כל השמאל היה מתקומם וחברי הכנסת הערבים היו מפגינים שם חברים משהו לא טוב קורה במדינה אני רוצה חוק שיוון שכולם יעשו שירות לאומי 4 שנים שישמיעו את התקווה ושגם למרצים לא מהשמאל יהיה כח לדבר בלי לפחד

  38. צריך לעשות לשמאלנים באקדמיה את המוות….
    אסור לעבור לסדר היום עד שכל אחד מהם מפוטרים.

  39. מה שהכי מעצבן זה דווקא הפעולות שלה " עצומת תמיכה והערכה לסטודנטים ומרצים המסרבים לשרת בשטחי יהודה שומרון. חותמי העצומה ציינו כי “אנו מביעים בזאת את נכונותנו לעזור ככל יכולתנו לסטודנטים שכתוצאה מסירובם לשרת בשטחים יתקלו בקשיים לימודיים, כלכליים או מנהליים ואנו קוראים לקהילת האוניברסיטה לתמוך בסרבנים”

    סרבנות היא חד וחלק בגידה במדינת ישראל: ברגע שאתה נולד מדינת ישראל (וכל מדינה דמוקרטית שאתה נולד בא) מתחייבת להגן על זכויותך בתור בן אדם ובתור אזרח המדינה (זאת המטרה של הישות הזאת שנקראת מדינה), אבל ההגנה הזאת אינה בחינם ולכן למדינה יש את הזכות לקבוע איך אזרחי המדינה ישלמו חזרה, במקרה של ישראל העדיפו שהאזרח הוא היה ההגנה ולכן בחוק חובה על אזרחים להתגייס כאשר אתה לא מתגייס ומסרב אתה בוגד באנשים ששמרו על זכויותיך מול החוק ומול כוחות חיצוניים עויינים ועצם העובדה שהיא תומכת בתופעה זאת מראה את אופן החשיבה שלה באופן ברור

    ודבר שני (והכי מעצבן כי הוא שקר גמור) עצומה שקובעת כי “ממשלת ישראל מבצעת טבח בחפים מפשע ומדכאת את העם הפלסטיני”.
    בתחקיר שנעשה ע"י משלחת של 13 מפקדים מכל העולם שהיו עדים ממבט ראשון ללחימה בקו האש לכל אורך המבצע ושהייתה להם גישה לכל התכנים שצולמו ע"י המצלמות על החיילים מצאו שצה"ל פעל בצורה הכי מוסרית שאפשר כדי לשמר את זכויותיהם של אזרחים חפים מפשע במלחמה ולא מצאו כל הוכחה לטווח או לרצח של חף מפשע ע"י חייליםאו דיכוי
    (למען האמת מצאו בדיוק ההפך שחמאס מדכא את האזרחים שלו ומאלץ אותם לעמוד מול לוחמיו כדי שלא יהרגו ע"י החיילים מה שכמובן לא עזר כי החיילים שלנו פשוט סופר [בכוונה אני משתמש בסופר] מדוייקים בירי שלהם)
    וגם כך קבעה משלחת מתאם בית המשפט בהאג (לא האו"ם שמצידו קיבל רק את עדות אונר"א ולא תחקר או אימת עם צה"ל כך שיכלו להעביר לו מה שבא להם בלי שמץ של ספק מצד האו"ם)

    לא רק זה גם עתירות של אירגונים שמאל קיצוניים לבית המשפט בהאג נגד מפקדי צה"ל קרו בדיוק ע"פ האידיאולוגיה שכל מה שישראל עושה הוא רע והם ביססו את ה"טענות" שלהם ע"פ מה שהאו"ם קיבל (שכמובן הוכח כולו כשקר ברמות שונות אבל שקר) לעומת זאת הסנגורים של צה"ל ביססו את הגנתם ע"פ ממצאים עדויות מחיילים דוחות עדויות מצד שלישי (פלסטינים ומשלחת המפקדים שהיו עדים ללחימה) וצילומי וידיאו שצולמו ממצלמות החיילים. נחשו מה הייתה התוצאה: בכל משפט, בכל משפט! צה"ל ניצח!
    ולמה כי לא כמו האירגונים הקיצוניים צה"ל ביסס את הגנתו על עובדות ממצאים והוכחות
    והאירגונים ביססו את הטענות שלהם ע"פ שמועות פרופגנדה שפורסמה ע"י חמאס אונר"א ואירגונים לא לגיטימים אחרים וכמובן תמונות (שרובם המוחלט בצורה אירונית היו תמונות מסוריה שעשו להם פוטושופ)

    אפילו רמטכ"ל צבא ארה"ב שיבח את מוסרו של צה"ל (ואפילו טיפה העביר ביקורת על העובדה שאנחנו מציבים רף גבוהה מידי לצבאות אחרים)

    אבל כל זה לא משנה לאותם אנשים שהד"ר הלא נכבדת מנויה לאידיאולוגיה שלהם לא משנה כמה פעמים יופרכו הם לא יודו בטעות ובשקרים שלהם ואותו הדבר העצומה הזאת
    לא משנה שלא היה ולו טווח אחד שנעשה בעזה (או בכלל אבל זה דיון לפעם אחרת) ע"י צה"ל
    אבל מזה משנה כי הם אף פעם לא נותנים לעובדות לבלבל אותם

  40. הגיע הזמן להקים מילציה שתסתובב באוניברסיטה האנטי-ציונית הזאת עם אלות ואגרופנים.
    במרקסיסטים מטפלים רק בשפת הנבוט.

  41. האויב השמאלני שולט ביד רמה גם במערכת החינוך,כשהקוקסינל התורן בממשלה הזאת נפתלי בנט מותח ביקורת על משרדים אחרים ולא רואה מה שקורה מתחת לאפו.

  42. כתבה עיתונאית טובה אבל לא בשביל זה צריך את 'מידה'…

  43. תגובת האוניברסיטה מבישה.
    צה"ל לקוח גדול של האוניברסיטה ולכן מדברים על לובשי מדים, ושאין אפלייה נגדם.
    אבל רגע, המצב היה צריך להיות אחרת, באוניברסיטה "עברית". חיילי צה"ל היו צריכים ללכת שם בגאון. הגאווה של האוניברסיטה במי שבחר לשרת במערכת הביטחון הייתה צריכה להיות ברורה.
    למה בכלל צריך להסביר שאין אפלייה נגד חיילים?
    ולמה אין בתגובת האוניברסיטה שום הכרה בחשיבות השירות בצה"ל?

  44. מדובר במסכת של שקרים והכפשות מבית היוצר של "אם תרצו" שזורים לכולם חול בעיניים. וכל המטומטמים, גם אחלרי ששומעים את הקלטת, מוסיפים להנציח את השקר הגס על פיו המרצה ביקשה מהתלמידה שלא להגיע במדים.
    המרצה לא ביקשה מהתלמידה שלא להגיע לבושה במדים. התלמידה עכבה את המרצה לשיחת מסדרון, במסגרתה הסבירה לה המרצה מדוע הסטודנטית הערביה לא רצתה לשוחח עמה על כיבוש, ועל הקשר בין כיבוש למבנה המשפחה הערבית, כשהיא לבושה במדים.
    לגמרי לגיטימי. גם אני, כיהודיה ושמאלנית (כן, כן, שמאלנית וגאה בזה. הפסיקו להשתיק אותי) לא הייתי מרגישה בנוח לנהל שיחה על כיבוש עם לובשי מדים.
    די כבר להסתת הימין.

  45. לא העפרון הכי מחודד המרצה הזו…
    מה זאת אומרת: "את חייבת לקבל בסובלנות את סדר העדיפות שלהם כפי שהם מקבלים **ומתעמתים** עם סדר העדיפות שלך" ?
    במילים אחרות היא אומרת, את צריכה להיות סובלנית כלפי חוסר הסובלנות שלהם כלפייך…

  46. אני הייתי תובעת את המרצה ואת האוניברסיטה על השפלה ,עגמת נפש והטרדה אידיאולוגית.הגיע הזמן לעשות זאת לכל מי שישתמש בסמכותו האקדמית להפעיל מנגנוני הפחדה והשפלה או לא ישתמש בה כשתלמידים בכיתה ישפילו ויפגעו על רקע אידיאולוגי .יש כאן בפירוש עילה לתביעה.

  47. מהתחקיר שערכה האוניברסיטה עולה כי:

    מי שיזמה את השיחה היתה דווקא החיילת, מאחר שהיתה נסערת לאחר השיעור. בסרטון אף נראית הילפריך כשהיא מבקשת לסיים את השיחה ולהתרחק מהמקום, ואומרת לחיילת: "יש לי עניינים אחרים".

    השיחה בין השתיים התרחשה לאחר השיעור "תיאוריות ביקורתיות של תרבות", קורס תואר שני שפתוח בפני תלמידי שנה ג' בתואר ראשון, בחוגים שונים במדעי הרוח והחברה. כמה סטודנטים שהיו בשיעור אמרו כי במהלכו לא התנהל כל דיון או ויכוח בעניין החיילת. "דיברנו בשיעור על מאמר של פרויד שעוסק ביחיד מול המון, ודובר על כך שהדברים מתאימים לאירופה ולא לעם שחווה קולוניאליזם, שמשנה את התפיסות המקובלות על החברה", סיפרה ש'. "סטודנטית ערבייה שנכחה בשיעור אמרה שלדעתה, גם החברה הערבית המסורתית בארץ נפגעה מהמפעל הציוני. המרצה אמרה לה, בפוליטיקלי-קורקט: 'קשה לי להביע דעה מקצועית על החברה הפלסטינית, כי לא חקרתי את הנושא'. לא היתה שום הבעת דעה אישית, שום התלהמות".

    ר', סטודנטית נוספת שהיתה בשיעור, סיפרה כי היתה עדה לשיחה בין הסטודנטית הערבייה לחיילת. "בסוף השיעור, אחרי שכולם קמו, הסטודנטית הערבייה העירה משהו לחיילת, וזו ענתה לה: 'אני לובשת מדים כדי להגן על מדינת ישראל'", סיפרה. לדבריה, הסטודנטית הערבייה ענתה לה כי היא חולקת עליה, ובכך נגמר הדיון. לדברי ר', ד"ר הילפריך שוחחה באותה שעה עם סטודנטים שניגשו אליה בתום השיעור ולא שמעה את חילופי הדברים הקצרים.

    לפי הסטודנטים, החיילת הגיעה לבושה במדים לשיעור פעמים רבות בעבר והדבר מעולם לא עורר עימותים והערות. "היא מגיעה עם מדים מהשיעור הראשון, מעולם לא העירו לה על כך במהלך השיעור או אחריו", אומרת ה'. הסטודנט א' הוסיף: "לא היה שיעור שהיא לא באה במדים, ולא אמרו לה שום דבר. אפילו לא ברמיזה".

  48. המשכלים מאמנים בפלשתין כאילו נאורים אבל הם עורים למציאות של.מזרח התיכון אוי לנו מהם ושופטי בגץ והתכשורת השמולנית האפסים שלא מבינים כאילו חיים בעולם אחר תסתכלו מסביב והם עוד אומרים שהם יכותיים כאילו מעל הרמה הממוצעת
    וחסר לך שלא תהיהי כמוהם ותחשוב כמוהם יעיפו אותך

  49. צר לי
    אבל האירוע מוציא את דיבת הימין .
    זכותה של ערביה לא לדבר עם לובשת מדים (גם הפוך ). המרצה לא השפילה , ולא אמרה שום דבר שאינו במקומו.
    למדים יש משמעות . חיילים, שוטרים, סוהרים לובשים מדים ובכוונה . בזה המרצה צודקת.

    מותר לא להסכים, את זה חייבים להבין גם בימין וגם בשמאל .
    נראה שהמרצה (באופן מפתיע, ובניגוד להרבה אנשים שמזהים את עצמם כשמאל )דווקא מכירה בזה ומכבדת את הסטודנטית הנודניקית.
    הבעיה הפעם היא של הסטודנטית .
    שהצליחה להגיע ל ynet.

    1. הסטודנטית הערביה לא התעלמה מהחיילת אלא העליבה אותה, קראה לה נציגת הכיבוש ועוד "מחמאות" מוכרות. כך לפחות פורסם.

      המרצה באופן עקיף הצדיקה את הסטודנטית כשאמרה ש "נו למה את מצפה כשאת עם מדים" (הניסוח שלי)

  50. סגנון התבטאותה של המרצה ושמה המלא מלמדים כנראה שאינה יהודיה אלא גרמניה שאינה יהודיה.