סקר: רוב עורכי הדין תומכים בהפיכת הלשכה לגוף וולונטרי

57 אחוזים מהנשאלים תומכים בהפסקת החיוב בתשלום חבר כתנאי לעיסוק במקצוע. 72 אחוזים תומכים בניתוק הקשר בין הלשכה לשופטים

כנס של לשכת עורכי הדין | פייסבוק

סקר חדש שנערך בקרב חברי לשכת עורכי הדין מצא כי מעל ל-57 אחוזים מהנשאלים תומכים בהפיכת הלשכה לגוף וולנטרי שאינו מחייב חברות בו כדי לעסוק במקצוע. רק 30 אחוזים מהנשאלים הביעו תמיכה בהשארת מבנה הלשכה כפי שהיא כיום, המחייב תשלום דמי חבר שנתיים כתנאי לעסוק בעריכת דין. כ-12 אחוזים השיבו שאין להם דעה בעניין. בנוסף, 72 אחוזים השיבו כי הם תומכים בביטול חובת דמי החבר, מול 20 אחוזים בלבד שהתנגדו.

לגבי סוגיית הקשר בין בכירים בלשכת עורכי הדין לבין שופטים, המתבטא בין השאר דרך נציגי הלשכה בוועדה לבחירת שופטים והעובדה שאותם שופטים עשויים בהמשך לדון בתיקים שבטיפולם, השיבו 72 אחוזים כי הם תומכים בניתוק כל זיקה בין שופטים לעורכי דין.

בתשובה לשאלה האם המינויים לוועדת בלשכה ובמחוזות נעשים על בסיס מקצועי, ענו מעל ל-73 אחוזים כי לדעתם המינויים נעשים בעיקר על בסיס קשרים והיכרות אישית עם חברי הלשכה. 14 אחוזים השיבו כי המינויים הם מקצועיים וראויים.

הסקר נערך במהלך השבוע האחרון על ידי חברת , 'Direct ובהזמנת רשימת 'לשכה וולנטארית' המתמודדת בבחירות למועצה הארצית בלשכה שיערכו ב-18 ביוני. לדברי עו"ד מיכאל דבורין, מראשי רשימת 'יוזמה ללשכה וולנטארית' אמר ל'מידה' כי "הסקר מוכיח את מה שרבים מעורכי הדין חשו בשנים האחרונות והוא סלידה מהלשכה, מעסקניה ומכליאת ציבור עורכי הדין כחברים בכפייה בגילדה שעבר זמנה".

לדבריו, "תוצאות הסקר הינן חד משמעיות ומראות כי ציבור עורכי הדין כמהה להפיכת הלשכה לגוף וולנטארי, כזה שיצטרך להילחם על ליבם וכיסם של עורכי הדין ורק אם יתן ערך ממשי לעורכי הדין יבחרו הללו באופן רצוני להצטרף אליו ולשלם בחדווה דמי חבר".

חימי תוקף ומפגר בסקרים

הנתונים שהתקבלו בסקר מעניינים במיוחד לאור דבריו של ראש הלשכה הנוכחי אבי חימי, שבכנס משפטי שנערך השבוע תקף את אלה המשמיעים ביקורת על מערכת המשפט וטען כי הם חלק מ"מגמות פוליטיות שרוצות להחליש את מערכת המשפט, להחליש את בית המשפט העליון ולהעביר סדרת חוקים שלטעמי תפגע בשלטון החוק".

עוד הוסיף חימי כי "לשכת עורכי הדין בראשותי תמשיך להגן על מערכת המשפט כי בג"ץ הוא מבצרו של כולנו. אעשה הכל כדי להילחם על העמדה לפיה לא ניתן לפגוע בבית המשפט העליון". בסקר של לשכה וולנטארית קיבל אבי חימי 16 אחוז מן הקולות לראשות הלשכה, לעומת 21 אחוזים ליריבו, עו"ד ציון אמיר.

כזכור, לשכת עורכי הדין חוותה טלטלות רבות בשנה האחרונה סביב פרשות כמו החשדות נגד ראש הלשכה לשעבר אפי נוה ומחאת המתמחים במשפטים שהובילה לשינויי חקיקה במבנה בחינות ההסמכה.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

4 תגובות למאמר

  1. להחליף את נציגי הלשכה בוועדה למינוי שופטים בחבר כנסת ושר נוספים כך שרק שלוש הרשויות יהיו חברות באופן שווה.

  2. כל מיקרה גוף שצריך להילחם על חברים כדי להיתקיים יועיל יותר לחבריו. מומלץ גם להיסתדרות.