"להצטרף לילדי האבנים ובקבוקי התבערה": ההסתה תוצרת יונתן פולק ו'הארץ'

ארגון 'עד כאן' הגיש תלונה נגד העיתון ופעיל השמאל הקיצוני העובד בו: "מקווים שרשויות החוק יקחו אחריות". עמוס שוקן: "התלונה היא קמפיין פרסומי"

יונתן פולק בהתפרעות בכפר קדום, 24.5.19 | צילום מסך

בדיון שהתקיים היום (שלישי) בבית משפט השלום בירושלים נקבע כי פעיל השמאל הקיצוני יונתן פולק ימשיך להיות במעצר עד לדיון נוסף בעניינו ביום חמישי הקרוב. פולק נעצר אתמול בבניין מערכת עיתון 'הארץ' בו הוא עובד, לאחר שבמשך תקופה ארוכה סרב להגיע לדיונים בקובלנה פלילית שהוגשה נגדו על ידי ארגון 'עד כאן'.

עו"ד צור פלק, היועץ המשפטי של הארגון, מספר בשיחה עם 'מידה' כי הגשת הקובלנה הגיעה לאחר תלונות רבות נגד פולק ואחרים שנסגרו כולן. "הגשנו בעבר תלונות נגד פולק וחבריו, ושלחנו מכתבים למשרד הביטחון ולכל רשות אחרת שקשורה לעניין", הוא מספר. "רוב התלונות נסגרו בעילה של מחסור בראיות, ובמשטרה טענו שאי אפשר להשתמש בסרטונים ובתמונות בבית משפט בגלל שצולמו על ידי פלסטינים. אחרי שלא נעשה דבר עם כל התלונות שלנו, החלטנו להגיש קובלנה פלילית המבוססת על ראיות שאספנו נגד פולק ושניים מעמיתיו, קובי סניץ ואילן שליף, במטרה להביא אותם להרשעה בדין וגם לעורר מודעות לסוגיה אצל הרשויות והתקשורת".

לאחר הגשת הקובלנה פולק סרב להתייצב לדיונים בבית המשפט שהוציא נגדו כמה צווי הבאה. אחרי שבמשך חודשים המשטרה לא הצליחה לאתר אותו, בחודש שעבר הוצא נגד פולק צו מעצר, ואתמול הצליחו השוטרים לאתר אותו בבניין מערכת עיתון 'הארץ', בו הוא עובד מזה מספר שנים במחלקת הדיגיטל. לדברי עו"ד פלק, "כשהשוטרים הגיעו לשם נאמר להם על ידי המנהל שלו שהוא לא נמצא, למרות שידענו שהוא כן נמצא. אחרי שהראנו למשטרה תיעוד שפולק נוכח במערכת, השוטרים חזרו ועצרו אותו". כאמור, גם בדיון היום פולק סרב להכיר בסמכות בית המשפט וסרב לשלם ערבות כדי להשתחרר בתנאים מגבילים, והשופט אלעזר ביאלין קבע דיון נוסף בנושא ביום חמישי.

יונתן פולק סוחב צמיג בהתפרעות בקדום ב-6 בדצמבר 2019:

בנוסף, ארגון 'עד כאן' הגיש אתמול תלונה נגד במשטרה נגד פולק על מספר אירועים בהם הוא תועד משתתף בחסימת כבישים ושריפת צמיגים, ומעודד לכאורה אלימות נגד חיילים ושוטרים. בנוסף פנו בארגון בדרישה ליועץ המשפטי הממשלה שיפתח בחקירה נגד פולק בחשד להסתה לאלימות בעקבות טור פרי עטו שפורסם אתמול באתר 'הארץ', והגישו תלונה במשטרה גם נגד מו"ל העיתון עמוס שוקן ובכירים אחרים בעיתון.

בטור שכותרתו המקורית הייתה 'שוב אני הולך לכלא', כתב פולק בין השאר כי "כדי לתרום לשינוי, על יהודים לוותר מרצון על השאיפה להנהיג את המאבק ולהובילו, ותחת זאת לתמוך במאבקם של הפלסטינים, לא בלב אלא בפועל. כן, עלינו לחצות את הקווים ולהפר את החוק; למרות המחיר, עלינו להצטרף אל ילדי האבנים ובקבוקי התבערה. עלינו לצעוד בעקבותיהם". בהמשך נערך הטקסט המופיע באתר והושמטו ממנו שני המשפטים האחרונים. בתגובה לפניית 'העין השביעית' היום אמר עורך 'הארץ' אלוף בן כי "הגרסה שעלתה לאתר בתחילה היתה לפני עריכה, בטעות".

בטור אחר שפרסם ב'הארץ' בחודש יוני ועליו חתם כ"פעיל במאבק העממי הפלסטיני", הסביר פולק כי לא הגיע לדיונים בבית המשפט בנוגע לתלונה נגדו מכיוון ש"עלינו להפסיק לשתף פעולה עם האפרטהייד הישראלי, מעצם קבלת הלגיטימיות של שלטון החוק בישראל וההשתתפות בהעמדת הפנים הדמוקרטית".

טורו של פולק ב'הארץ' לפני ואחרי העריכה

על פי עו"ד פלק, יונתן פולק המשמש כבכיר בארגון 'אנרכיסטים נגד הגדר' הוא "אחד מהפעילים הקיצוניים ביותר בארץ". לדבריו, "כבר משנת 2003 הוא נמצא באירועים של אנרכיסטים וישב בעבר במאסר אחרי שחסם כבישים. בשנים האחרונות עובד כמעצב גרפי בעיתון 'הארץ' ובמקביל נמצא בכל יום שישי באירוע אחר. בעבר הוא היה פעיל יותר באזור נבי סאלח ובשנתיים האחרונות הוא מגיע כמעט בכל שבוע לעימותים באזור הכפר קדום בשומרון. זה ממש מפעל חייו".

מה התפקיד שלו באירועים האלה?

"יש לא מעט סרטונים שמתעדים את פולק מלבה את העניינים ועומד בקו הראשון עם רעולי הפנים. בעדויות מאירוע הפריצה לחוות צוריאל בחודש נובמבר מספרים שהוא הראשון שהוביל את הפריצה לבית המשפחה. הוא אמנם משתדל לא להגיע לעימותים פיזיים אבל הרבה מאוד פעמים הוא וחבריו חוצצים בין החיילים למתפרעים ומשמשים להם כמעין מגן אנושי. הם יודעים שבהם לא יפגעו ומנצלים את זה".

למה בעצם הרשויות לא פעלו נגדו עד היום?

"מבחינת המשטרה זה משהו שהצבא צריך לטפל בו, ובצבא טוענים שהם לא יכולים לעצור ולהרחיק אזרחים ישראלים. כולם מבינים את הבעיה ומסכימים שצריך לפתור אותה, אבל מעבירים את האחריות מאחד לשני. אנחנו מקווים שהתלונה תמנע מהאנרכיסטים את המשך התוקפנות נגד חיילי צה"ל, ובמיוחד לאחר הקריאה לאלימות שפרסם בעיתון. הגיע הזמן שמישהו יקח אחריות".

***

מו"ל 'הארץ' עמוס שוקן מסר בתגובה לטענה שמנהלו של פולק בעיתון סיפר לשוטרים שהוא אינו נמצא בבניין: "זו טענה חמורה, אך שקרית. המנהל של יונתן פולק הוא ליאור קודנר ואיש לא פנה אליו, המנהל של קודנר הוא רמי גז, מנכ״ל הקבוצה, ואיש גם לא פנה אליו, וגם אלי איש לא פנה".

בתגובה לתלונה שהוגשה נגדו ונגד 'הארץ' באשמת הסתה לאלימות מסר עמוס שוקן: "לא ידוע לי על תלונה שהוגשה. הגשת תלונה היא זכותו של כל אדם, וכל העסק נראה לי קמפיין פרסומי".

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

19 תגובות למאמר

    1. אכן, אין ספק שהאיש הוא אגדה – בעיקר בעיני עצמו.

    2. צודק. האג'נדה של פולק ירום הודו נכונה בהחלט. חירות לפלסטינים וג'נוסייד ליהודים הישראלים, כאן ועכשיו. וכל זה, כמובן, בשם ההומניזם.
      אחחח… אין דבר בעולם שמשמח ומענג יותר מאשר להיות הומניסט-סדיסט.

    3. החלאה נחשב לגיבור רק בעיניי חלאות אדם כמותו. בעבר חשבתי שמדובר באידיוט מבולבל, עתה אני בטוח שמדובר בשרץ מרושע.

  1. אבל בא נזכור שהסיבה היחידה שהוא במעצר זה כי הוא מסרב להכיר בלגיטימיות של מערכת המשפט (קצת כמו ביבי).
    הקובלנה שהוגשה לא באמת רצינית וכנראה לא תעמוד במבחן משפטי

    1. הקובלנה נגד הקדוש המעונה פולק בהחלט לא רצינית. הרי מה כבר קרה עקב פעילות האנרכיסטים והבלסטינים נגד הגדר? בסך הכול כמה חיילים נפצעו, אחד מהם גם איבד עין, ביג דיל. הכול בשם שחרור הבלסטינים משלטוננו האכזר והנורא. רק שאלה קטנה אחת נותרה ללא מענה: מי ישחרר אותנו סוף כל סוף מנוכחותם הקסומה והמענגת של האנרכיסטים והבלסטינים?

  2. האיש הזה צריך להישפט למאסר. לאיש הזה צריך להוציא צו שיאסור עליו להגיע למקומות בהם הוא פורע.

    1. וחשוב גם לשלול לו את תעודת העיתונאי(במקרה של הרשאה) אסור לאפשר לו לחזור אחרי המאסר לעבוד בתחום.
      בדיוק כמו שלא ניתן לרופא לא אתי לשמור על רשיונו כי זה מסכן יותר מדי.

  3. מחלק מן התגובות ניתן ללמוד שגם לכאן הגיעה הזוהמה האנרכיסטית הזו. לא נורא, נתגבר. הם שורצים רק קצת במקום אחד, ונודדים עד מהרה למקום אחר, כדי לעולל שם תעלולים מגונים אחרים.

  4. המשטרה לא הצליחה לאתר אותו מספר חודשים כשהבנאדם הוא עובד מערכת הארץ?
    מה עשו להוא ששיקר לשוטרים לגבי שיבוש החקירה?

    1. ומדוע מנהלו לא נעצר גם באשמת הסתרת עבריין

    2. כנראה לא הייתה להם כתובת המגורים שלו כדי לגרור אותו באמצע הלילה מהמיטה. אחרי הכל לא היה לו שום קשר אישי עם נתניהו…

  5. אין חדש תחת השמש,מאז שביציאת מצרים הצתרפו לימינו ערב רב,אנו מרגישים את שינאתם לעם אשר בחר ה'.הם תמיד יהיו נגד עמינו ותמיד בעד שונאינו.הרי אם הם היו סתם אוהבי האמת והצדק,הרי היו בידינו אפילו אחת לאלף.כיון שגם אחת למיליון לא תמצא,הרי זו הוכחה מוצקה לכך שזו שינאה לשם שינאה,מין די אן אי גויי.עלובים הינם ועלובים חייהם.אשרינו שלא שם חלקינו עמהם.

  6. בתגובה לתלונה שהוגשה נגדו ונגד ‘הארץ’ באשמת הסתה לאלימות מסר עמוס שוקן: “לא ידוע לי על תלונה שהוגשה. הגשת תלונה היא זכותו של כל אדם, וכל העסק נראה לי קמפיין פרסומי”. למה הוא מתכוון שכל העסק זה קמפיין פרסומי? לעיתון הארץ? אז כן עיתון הארץ הוא אכן קמפיין פירסומי אנטי ישראלי. הגיע הזמן לסגור את הקמפיין הזה….

  7. אני מציע לפולק האומלל, לצאת ידי חובת כולם שישבור כמה בקבוקים על ראשו , וכך יצא גם ידי חובת פגיעה בישראלים וגם אולי ניפטר מחלאה דבילית