"במחנה שלי אין יותר חופש ביטוי, השמאל הפך צעקני ואלים"

העיתונאי והסופר שי גולדן על מחיר העצמאות המחשבתית ("קיבלתי איומים על חיי"), השיח האלים במחנה בו צמח ("מתירים דמו של רה"מ") וסתימת הפיות בתקשורת ("אין מקום לקול אחר")

"החלטתי להיות נאמן לעצמי". שי גולדן | Arielinson

בתוך אווירה ציבורית ופוליטית הולכת ומקצינה, נדיר מאוד לשמוע קול מרענן ושונה כמו זה של העיתונאי והסופר שי גולדן. למרות שהוא מגדיר את עצמו כאיש שמאל, גולדן מתח במשך השנים ביקורת נוקבת על כל המחנות הפוליטיים, כולל שלו עצמו, ודף הפייסבוק שלו הפך לאחרונה למוקד של מספר סערות. כך למשל כתב בפוסט מעורר תהודה השבוע על האיומים שקיבל דווקא משמאל בשל דעות שהשמיע, וטען כי "השמאל איבד את הזכות לקרוא לימין אלים". בשיחה מיוחדת עם 'מידה' גולדן מספר על המחיר האישי של עצמאות מחשבתית מול פילוג ומחנאות פוליטית, על השיח האלים במחנה השמאל בו צמח וגורמיו ועל מצב תעשיית התקשורת בישראל.

"לאורך שנים אני מקפיד לשמור על עצמאות אינטלקטואלית", גולדן אומר על הסיבות שהובילו אותו לכתיבת הפוסט. לדבריו, "זה לא דבר שמקובל ואהוד בישראל שבה מצפים ממך לתגובה אוטומטית לכל נושא – יש רשימת נושאים ואתה אמור להחליט מה דעתך לגביהם לפי השיוך הפוליטי שלך. אם אתה איש ימין או שמאל, אנחנו יודעים באופן אוטומטי מה דעתך למשל בנושא עובדים זרים, פרשת הכדורגלנים או סגר הקורונה. זה הפך את השיח הישראלי למשעמם מאוד מצד אחד, ומצד שני אלים מאוד. ברגע שאתה מעז לסטות מהגבולות הברורים של כל מחנה אז אנשים מסתכלים עליך ואומרים: רגע, מה אתה? שמאל או ימין? אני החלטתי להיות נאמן לעצמי ולא למחנה, ובישראל יש לזה מחיר שאותו שילמתי משני הצדדים".

איזה מחירים למשל?

"כשכתבתי בעבר את דעתי למשל על פרשת אלאור אזריה הרבה חברים ימניים כעסו עלי, וגם בכל פעם כשאני יוצא נגד חברי המחנה שלי בשמאל אז אני חוטף מיד. ההבדל הוא בעוצמת התגובות. מימין כותבים לי הערות קשות כמו "בוגד" או "לך לעזה", שזה לא נעים אבל לפחות לא יורד לנושאים אישיים. כשאני כותב נגד השמאל התגובות תמיד יהיו אישיות: נכנסים לחיים הפרטיים שלך, מנסים לבטל את כל מה שעשית בעבר, מטילים ספק ביושרה שלך ולוקחים כל מעידה קטנה שלך ומנפחים אותה. פשוט מתקפה אישית מוחלטת. העלבונות תמיד מכוערים ונמוכים ומכוונים לפגוע בך כאדם במקום להתמודד עם הטענה. גם בימין יש אלימות ובוטות, אבל האלימות הכי מלחיצה, קיצונית ומפחידה שאני חוויתי הייתה מצד שמאל".

סיפרת שספגת גם איומים ממשיים

"במשך הקריירה שלי קיבלתי המון נאצות, אבל רק שלושה מקרים שבהם נחצה הגבול ונאלצתי לפנות למשטרה. שניים מהם קרו אחרי שכתבתי נגד אנשי היסטריית ה"הדתה", וטענתי שזה בעיניי מנגנון לרדיפה של כל סממן ליהדות והמצאה של יהודים ששונאים את עצמם. קיבלתי אז איומים מפורשים מאדם שכתב שהוא יודע איפה אני גר ואמר שיחסל אותי ויגרום לזה להיראות כמו תאונה. לאחרונה קיבלתי איום מפורש נוסף אחרי שהתבטאתי נגד "מחאת בלפור". אדם שלח לי את הכתובת שלי ואת השם של בית הספר בו הבת שלי לומדת".

איך הגבת לזה?

"כמובן שזה מלחיץ ומאוד לא נעים. בתור עיתונאי אתה רגיל לאינטרקציה עם הקהל שחלקה לא נעימה, אבל כשזה מגיע לרמות מפחידות כאלה זה כבר חוצה את הגבול. מישהו הלך וטרח למצוא את הכתובת שלי או לברר איפה הילדה לומדת? אתה מבין שמספיק בנאדם אחד משוגע כדי שיקרה משהו נורא".

איך אתה מסביר את ההבדלים בסגנון ועוצמת התגובות בין ימין לשמאל?

"אני חושב שיש הבדל תהומי בין התפיסה של הימין והשמאל בישראל. הימין רואה בעצמו כמי שמגן על ערכים ואידיאולוגיה שבבסיסה הרעיון של מדינת ישראל ועם ישראל. גם כשהמחנה תומך בנתניהו אני מאמין שהוא עושה את זה מתוך אמונה שזה מה שטוב לישראל. הזעם בשמאל מגיע ממקום אחר, מתוך תחושה שרק הם צודקים בכל נושא ומי שסבור אחרת מפריע לממש את הצדק האבסולוטי. אנשי השמאל לקחו לעצמם בלעדיות על המוסר ולכן אם אתה יוצא נגדם, מבחינתם אתה יוצא נגד הצדק עלי אדמות. אני איש שמאל ציוני שכל חייו הצביע למפלגת העבודה, אבל עכשיו אומרים לי שאני ביביסט כי אמרתי את דעתי ששונה משלהם".

דיון בכל נושא תמיד יהיה מפוזיציה? אין עוד סיכוי לענייניות?

"בשוליים אפשר למצוא זירות של דיאלוג שהן מכבדות וראויות ויש בהן שיח מעניין, אבל המיינסטרים היום הוא צעקני אלים. כמעט כל פוסט בפייסבוק שעוסק בנושא פוליטי מימין או משמאל, אפילו של אדם פלוני, מתפתח מיד לזירה של אלימות בוטה וגזענות ותגובות מכלילות ופשטניות".

כדי לנסות וליצור התחלה של שינוי במגמות האלה, גולדן משתמש בין השאר ברשת הפייסבוק בה הוא מעלה באופן קבוע פוסטים בענייני השעה אשר זוכים לתהודה רבה. "אני מנסה לפחות בזירה הקטנה שלי לייצר מקום שבו הדעה שנשמעת לא אוטומטית", הוא מסביר ומוסיף: "מי שנכנס לעמוד שלי לא יודע מראש מה דעתי בכל נושא. אני ציוני ויהודי מאמין מאוד, אוהב את מדינת ישראל וחושב שיש לנו זכות על האדמה הזו, ובמובן הזה יש לי מכנה משותף רחב עם חבריי בימין. מצד שני אני גם הומניסט וליברל שמאמין בזכויות אדם ויש אנשים שזה פשוט לא מסתדר להם. לכן אני מנסה להראות שהחיים שלנו מורכבים ולא הכל אוטומטי: אפשר לאהוב את השם וגם לחשוב שלהט"בים הם ברואי כפיו. אני מקווה למצוא את האנשים שמקשיבים ובאמת חושבים ומתייחסים לטענה ולא לאדם שטוען אותה".

אתה מזהה שקיים קהל כזה?

"אני נתקל בלא מעט אנשים שצמאים לשיח אחר, גם ברשתות החברתיות וגם במעגלים האישיים שקרובים אלי. מתפתחת תופעה של אנשים שנמאס להם שלא שומעים אותם ונמאס להם גם לסתום פיות לאחרים. אנשים קצת נבהלו מעצמם והתעייפו מהמלחמות. אני מקווה שהמגמה הזו של חופש ביטוי אמיתי תתחזק כי זו התקווה של הדמוקרטיה בישראל.

אתה חש שאין חופש ביטוי בישראל?

"לאחרונה אני מתחיל להרגיש ככה. כמובן שבישראל עדיין מותר לך להגיד ולצעוק מה שאתה רוצה ונגד מי שאתה רוצה, אבל הבעיה היא שחלק מהזרמים בחברה הפכו להיות צנזורים אנטי-דמוקרטיים וקמה לה משטרת מחשבות שמנסה להפיל כל מי שחושב קצת אחרת. קח למשל את מוקי שהיה נער הפוסטר של המיינסטרים השמאלי בישראל, אבל חטף על הראש אחרי שהעז להגיד שההפגנות בירושלים הן אלימות בעיניו ושזו לא המטרה לשמה הגיע למחות. מה בסך הכל הוא ביקש? להפגין בכבוד ובשלום בלי אלימות. הרי זה המסר שעליו נבנה השמאל, אבל היום הכל הפך להיות קשור לביבי. שמעתי מישהו שאומר שאנחנו גרועים בכדורגל בגלל שראש הממשלה מושחת. כשזה מגיע לרמות האלה זה מפחיד".

נראה שיש דרישה מאנשי תקשורת ותרבות להביע את דעתם, אבל כשהם אומרים דעה קצת אחרת אז מנסים להשתיק אותם

"ברור. אתה תהיה נאור, הומניסט מקובל וצודק רק אם תגיד את הדברים הנכונים. בשמאל כל הזמן לועגים לאנשי ימין שהם מקריאים מדף מסרים, אבל גם להם יש דף כזה. אני יכול להגיד לך עכשיו את התשובות האוטומטיות שייתן לך איש שמאל בכל נושא שתשאל אותו. אבל כשאתה מעז לומר משהו קצת אחר אז לא רק שמטיחים בך שאתה "לא משלנו", הם גם אומרים לך שאתה בוגד ובעצם שייך למחנה השני. מספיק כתם אחד קטן בשביל לגרש אותך – או שאתה טהור או שאתה בוגד, סטית מהקו ואין לך סיכוי לחזור. אמרת משפט אחד לא נכון ואתה מיד "אפס" ו"שופר". מוחקים אותך ואת כל מה שעשית בחיים. זאת משטרה שגורמת לאנשים שחברים בה להתיישר כי הם מבינים מה קורה למי שמעז לסטות. מצד שני, אם אתה מגדף את נתניהו נושאים אותך על כפיים ומכתירים אותך לגיבור אמיץ. מה האומץ לחזור בדיוק על אותם דברים שכל המחנה שלך אומר? זה מגוחך".

יש אנשים בתעשיית התקשורת שחושבים כמוך אבל חוששים לדבר?

"בימים האחרונים קיבלתי הרבה מאוד הודעות תמיכה מאנשים וביניהם היו כמה עיתונאים שעובדים למשל ב'הארץ' או בחדשות 13. הם הודו לי על זה שאני כותב את הדברים שהם חושבים אבל מפחדים להגיד. אחד אפילו אמר לי שהוא מפחד לעשות לי לייק בפייסבוק כדי שזה לא יתפרש כתמיכה".

מאיפה מגיע החשש הזה?

"הם יודעים טוב מאוד מה המחיר ומעדיפים שלא לשלם אותו ולהיות מגורשים ומנודים מהמחנה. אני יכול להבין אדם שחושש לצאת מהשורה ודואג לפרנסה שלו. מעשה כזה יכול להפוך את החיים להרבה פחות נעימים ואולי גם לפגוע במקום העבודה שלך. ככה בדיוק פועלת משטרת מחשבות: אנשים אומרים במחשכים את מה שהם מרגישים כי הם פוחדים לדבר בגלוי. מדברים על "ניצני פשיזם בישראל"? אני לא בטוח שהימין הוא האחראי הבלעדי לזה. היום מי שמוביל את הרכבת הזו נמצא בשמאל".

סערה נוספת שעוררה כאמור תהודה גדולה סביב גולדן התרחשה כאשר כתב לאחרונה נגד מחאת אנשי השמאל מול מעון ראש הממשלה בירושלים, הגדיר אותה בין השאר כמחאה פוליטית ומנותקת והזהיר מפני האלימות בשיח. "אני שומע קריאות לעלות על בלפור עם לפידים או קריאות לעשות את יום הבסטיליה. לדעתי זוהי הסתה לרצח בהגדרה", הוא אומר בשיחתנו. "מי שמדבר על לפידים ובסטיליה יודע בדיוק מה המשמעות של דבריו ואיזה דימויים זה מעורר בקרב הקהל שלו. אני כבר לא מדבר על כינוי גנאי והשוואות לנאצים, אלא על הסתה לרצח. כשהופצו תמונות של רבין במדי אס.אס כל המדינה רעדה ועכשיו זה עובר בשקט".

אתה מזהה מאפיינים של אותה תקופה בימינו?

"בתקופה שלפני רצח רבין הייתה אווירת הסתה ציבורית שהוציא מתוכה רוצח, ואני בהחלט מרגיש שגם היום יש הכשרה של הקרקע להתרת דמם של ראש הממשלה ושל בני משפחתו. אני בהחלט חושב שאם יאיר נתניהו למשל יסתובב היום ברחוב בתל-אביב יש דאגה ממשית לשלומו, לאו דווקא מהציבור הרחב אלא מאותו משוגע אחד".

איך מחאה שאמורה הייתה להיות חברתית הקצינה ככה?

"אחת מחברות הכנסת לשעבר מהשמאל אמרה ש"חבורת אנרכיסטים חטפה את המחאה המוצדקת בתולדות ישראל וסתמה את הפה לתשעה מיליון איש". אני חושב שזה מה שקרה. המחאה התחילה מתוך תחושות קשות באמת סביב התנהלות הממשלה במשבר הקורונה, וגם לי הייתה ביקורת חריפה על המחדלים שנעשו. הנגיף לא מבדיל בין ימני ושמאלני והוא פגע בכולם באופן שווה, גם בריאותית וגם כלכלית. אבל במקום לקחת את המכנה המשותף הזה ולנסות לחבר, האנשים שמובילים את המחאה לקחו אותה לבלפור ושוב לצעקות על "שוחד והפרת אמונים". בשניה שעשית את זה לקחת את כל מי שתומך בנתניהו והוצאת אותו מהמשחק".

גם מחאה נגד שחיתות יכולה להיות מוצדקת

"אנשים רצו לדבר על לחם אבל אתה מכריח אותם לצעוק על שחיתות. יכול להיות שנתניהו מושחת אבל זה יתברר בבית המשפט וצעקות על שחיתות לא ממש מעניינות עכשיו. יש מיעוט קולני שהשתלט על המחאה ומנהל אותה וכל האחרים שותקים ומפחדים. ככה בדיוק השוליים השתלטו על השיח המרכזי בשמאל, וככה במקום להוציא מיליונים לרחובות הם נשארו עם כמה אלפים בבלפור. אף אחד שם לא עצר לרגע לחשוב אם זה דבר חכם או נכון לעשות".

אחרי שנים ארוכות כאיש תקשורת מצליח ומגיש תוכניות בטלוויזיה וברדיו, גולדן מזהה מגמות מטרידות גם במקצוע העיתונות. כדוגמה לכך הוא מביא את המקרה בו רינה מצליח אמרה בשידור כי אנשים מצביעים לנתניהו גם אם יאנוס את הבת שלהם. "במדינה מתוקנת רינה מצליח לא הייתה ממשיכה לשדר", טוען גולדן. "איך אפשר להגיד משפט כזה בשידור ואז לחזור לעבודה אחרי שבוע כאילו לא קרה כלום? הרי ברור שאם הייתה אומרת משהו נגד ערבים הייתה מפוטרת באותו היום ובטח לא ממשיכה להגיש חדשות. המקרה המביש הזה מראה את הלך הרוח בתעשייה. הקולות כמו זה של רינה מצליח מגיעים לאולפן כי אלה אותם קולות שנשמעים במערכת כולה, וזאת הבעיה הגדולה".

נראה שבתקופה האחרונה יש קצת ניסיון לאיזון בחלק מהערוצים

"תראה מה קורה כשינון מגל או בועז ביסמוט למשל יושבים באיזה פאנל מול שלושה או ארבעה אנשי שמאל. מיד קופצים בברנז'ה וצועקים שמנסים לדחוף בכוח אנשי ימין. אלה אנשים שמדברים כל היום על תקשורת חופשית ודמוקרטיה אבל לא מוכנים שיהיה אפילו אדם אחד שישמיע קול קצת אחר. במחנה שלי כבר אין יותר חופש ביטוי. זו האמת".


מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

112 תגובות למאמר

    1. שי גולדן,אתה ברמה אנושית גבוהה מאוד,שפתיים ישקו ,הישרות שלך וההגינות שלך,בעלת ערך ודוגמה ומופת לכל השמאלנים ההזויים אשר תרבותם תרבות אנשים חטאים דוגמת הבשזוי והנלעג מכת האספסוף אדורסקי

    2. הגיע הזמן להתקוממות עממית ומהפכה אזרחית אלימה של הימין החילוני נגד כל האנטישמים השמאלנים הבולשביקים (כמו את הזבל שבתקשורת ובגצ)!

    3. שי – אתה קרן אור בתקופה אפלה, תמשיך להראות את הדרך לרוב במחנה השמאל, שלמעשה איבד את השליטה לאנרכיסטים שמדברים בשמו.

    4. לא לחינם זועק השמאל ״קץ הדמוקרטיה״. האוקסימורון המוזר שמגדיר את מדינת ישראל ״יהודית ודמוקרטית״ מתחיל להיסדק, במגמה ברורה לטובת ״היהודית״ כנגד ״הדמוקרטית״. בימים בהם הוטבע האוקסימורון, היה ברור מעבר לכל ספק שהכוונה שישראל, מדינה של יהודים, למען יהודים, בשלטון וקבלת החלטות יהודי בלבד. ההחלטות הגורליות על עתיד העם, על עתיד מדינתו, על מלחמה ושלום, יכרעו על ידי יהודים בלבד, שכן מדובר בגורלם הם, ועתידם, ועתיד בניהם. ההחלטות יתקבלו באופן דמוקרטי. זו הציונות, זה הימין. חלפו הימים, וגם האנשים והעולם שבע, מלא מעצמו ו״הדמוקרטיה״ הפכה לאויב הלאומיות. משיטת הצבעה פנימית לאומית, הפכה לאידאולוגיה רב לאומית. המדינה הפכה למסגרת חוקית במטרה להשיל מהתושבים את הזהות הלאומית ולהעניק זהות ״אזרח״. זהות לא זהות, מאושררת על פי חוק וים של מילים מפותלות מאוגדים בקלסרים. שם הקוד – ״שלטון החוק״. תחת ״שלטון החוק״ איבד העם היהודי היושב בציון כל יכולת להשפיע על גורלו ועתיד מדינתו. הציונות , שהיוותה אבן היסוד למדינה היהודית והרוח המקיימת אותה, הפכה למפלגה בין מפלגות לאום אחרות. מדינת העם היהודי שינתה את פניה והפכה למדינת כל אזרחיה, רב לאומית. רוב יהודי אינו מכריע בחירות. רוב יהודי אינו יכול לשלטון החוק, רוב יהודי אינו מכריע בגורלו, גבולות ארצו, סיפוח, מלחמה ושלום. אבל…….הכל הולך להתהפך….קץ ״הדמוקרטיה״ מותו של אוקסימורון עלוב.

    5. אין סתירה/אוקסימורון בין היות המדינה יהודית במובן של מדינת הלאום (הלאום היהודי, במקרה שלנו) לבין המשטר הדמוקרטי השורר במדינת הלאום.
      ככה זה בשורה של מדינות כמו למשל שווייץ, פולין, בולגריה, הונגריה, סלובניה וכו' מדינות שסירבו להתיישר לפי הקו הפוליטי העל והאל-לאומי שמכתיב האיחוד האירופי שיותר ויותר נחשף כגוף אנטי דמוקרטי הנוגס ומכרסם בדמוקרטיות הלאום. מדינות שנחלצו מאחיזת החנק של הסובייטים יודעים להעריך את חשיבותה של מדינת הלאום ומסרבים למסור את חופש ההחלטות בנוגע לאינטרסים הלאומיים שלהם לגוף עליון חיצוני.
      אצלנו אוליגרכיית המשפטנים שקבוצות ההתייחסות שלה נמצאות מעבר לים בקמפוסים זרים אימצה השקפת עולם אוניברסליסטית המנוכרת לזהות לאומית ולכן גם מנוכרת לאינטרס הלאומי.
      הם דוחפים לנו את השקפת העולם הזו בכוח ובאגרסיביות מזה כמה עשורים. באמצעות ניצול מחפיר של שני חוקי יסוד שלא התכוונו כלל להעניק להם כוח שכזה. בכך הם דורסים קודם כל את הדמוקרטיה ואת עיקרון היסוד שלה הקובע באופן חד משמעי כי העם הוא הריבון. ומעל לכול הם דורסים את הדמוקרטיה כשהם נטלו לעצמם את הסמכות לבטל את חוקי הפרלמנט שלנו

      לתווך הארוך אין סיבה ליאוש.
      על אפם וחמתם של אנשי האוליגרכיה ותומכיהם בפרקליטות, באקדמיה, בתקשורת ובצמרת הביטחונית, נחשף פרצופה הקוסמופוליטי של ההפיכה המשפטנית הכביכול "חוקתית", כאנטי-דמוקרטית.
      ככזו הדואגת לזכויות כל באי עולם רק כדי לדרוס ברגל גסה את זכויות היסוד של אזרחיה היהודים של מדינת ישראל.
      ההפיכה המשפטנית היא כביכול "חוקתית" אך למרבה האירוניה ראשית, אין לנו חוקה, ושנית לא ניתן להנחית על העם חוקה מלמעלה באמצעות פרשנות לוליינית של שופטי ביהמ"ש העליון.
      זאת מכיוון שרק האסיפה המכוננת המורכבת מנציגי כל חלקי העם על פי הסכמה כללית היא לבדה מוסמכת לנסח ולקבוע את החוקה של המדינה.
      בנוסף לכך, כדי שלשופטי ביהמ"ש העליון תהיה סמכות לבטל את חוקי הכנסת/הפרלמנט חובה שיהיה סעיף מפורש בחוקה המקנה לשופטי ביהמ"ש העליון את הסמכות הזו.
      לא יהיה אפשר להמשיך ולהסכין לאורך זמן עם העובדה ששופטי העליון לקחו לעצמם את הסמכות הזו באופן פיראטי, ללא כל סמכות מפורשת בחוק הכתוב.
      אין אוקסימורון. יש אוליגרכיה של פיראטים דורסי הדמוקרטיה הזועקים בגרון ניחר בזכות "שלטון החוק" כביכול, ובו זמנית מכריזים (כך השופט מזוז): "החוק זה לא הכל!". ולרמוס את חוקי הכנסת באמצעות פסקי דין הזויים. להכריז על "שלטון החוק" ותוך כדי כך לרוקן מתוכן את החוקים הקיימים ע"י קיבוע הלכות משפטיות שיוצרים מציאות חוקית חדשה

      כדי לשים לכך סוף חובה לדאוג לרוב של 61 מנדטים למפלגה שתוכל להקים ממשלה ולהשיב את הסדר הדמוקרטי על כנו. (ללא שותפים קואליציוניים בעייתיים הפוזלים לעבר האוליגרכים המשפטנים)
      יש להשיב את ההפרדה בין שלושת הרשויות תוך שמירה על מערכת האיזונים והבלמים .
      לערוך רפורמה ברשות השופטת, להפריד בין תפקיד היועמ"ש לתפקיד התובע הכללי. יש למנוע את המצב הקיים כיום שבו הפרקליטות והרשות השופטת הם כלים שלובים. לקבוע רשות לפיקוח אפקטיבי עם שיניים על הפרקליטות.
      לבטל את המצב הקיים שבו היועמ"שים בדימוס נבחרים לבית המשפט העליון. ולקצץ במנגנון המנופח של השירות הציבורי שפקידיו הממונים מתנהלים כמפלגה פוליטית הלעומתית לדרג הנבחר.

  1. סחתיין על פוסט ההסתה הדמגוגי של החודש!
    כאילו הבאתם שמאלן שמודה בטעותו… בדיוק החומר שהימין הכי אוהב לקרוא…
    יש פה כל כך הרבה שקרים מנוסחים בצורה קליטה וזורמת שכמעט לא מרגישים… אין לי זמן לפרום פה את כל השקרים שתפרתם רק תזכורת לגבי העצב של שי גולדן שלא פיטרו את רינה מצליח בגלל האמירה שלה על החרדים. רינה הושעתה לשבוע, למרות שהתנצלה מיד ותיקנה, אבל שבוע אחרי כשאברי גלעד אמר דברים חמורים ביותר נגד הציבור הערבי הוא אפילו לא הושעה…
    הימין בישראל צבוע, שטוף שנאה ואלים מאוד. השמאל הראה יותר אלימות מבדרך כלל בהפגנות האחרונות אבל לא מדגדג את מה שהימין עושה. גם אלף פוסטים שקריים שתביאו לא ישנו את האמת…

    1. תודה שהוכחת ששי גולדן צודק.

      כמו כל סמולן, הוכחת שהוא צודק, בדברים שכתבת בעצמך 🙂

    2. התגובה שלך מוכיחה בדיוק את מה שגולדן אומר פה. אתה לא מסוגל לכתוב משפט אחד בלי דמגוגיה והכללה וטיעונים ברמה של ילד בגן. עצוב שאלה פני חלקים בשמאל

    3. כשיהיה לך זמן חמוד, תחזור אלינו לפרום את כל השקרים. לשקר אחד אולי יש לך זמן עכשיו?

    4. לגבי האמירה של גולדן שלפיה אדם שהשחיתות מפריעה לו (קוראים לזה היום "שמאלן") צריך לשבת בשקט עד שבית המשפט יאמר את דברו – זו נאיביות לכל הפחות. הבעיה החמורה לא פחות מהעבירות שבהן נאשם נתניהו היא המעשים הציניים והבלתי נסלחים שהוא עושה מהמקפצה בדרך לשם. זה כולל בין היתר חוק חסינות שנועד לחסל את המשפט, ניגוד עניינים חריף כמו מינוי מבקר מדינה שימנה ועדת היתרים שתדון באפשרות שנתניהו יקבל כספים מבעל הון (ותפטור אותו מ-90% מהחזר כספים שקיבל מבלי שדיווח עליהם) ומינוי שר ביטחון (בנט) משיקולים אישיים משפטיים ולא לאומיים. זה רק מקבץ אקראי של דוגמאות להתנהלות צינית והרסנית שהנזק שלה עולה על נזקי תיקי האלפים. מישהו מכם באמת מאמין שהאופן שבו נתניהו מנהל את הקורונה חף משיקולים כאלה? בחייאת, אתם בימין ממילא תשלטו כאן באופק הנראה לעין. מה אכפת לכם לבחור מישהו קצת פחות ציני ומושחת כדי שנוכל לחזור לימים היפים שבהם התווכחנו על הכיבוש? אה?

    5. התגובה שלך מוכיחה בדיוק את הטענות של גולדן. גם בכתבה שלא קשורה בכלל לנתניהו אתה בא ומקיא פה מניפסט קונספירטיבי מטורלל. איבדתם את היכולת לחשוב מרוב אובססיה.

    6. הפוך גל.

      זה רק אצלך ובחמאס, אין צורך אפילו בבית משפט (השופטים לא מושלמים, אבל לכל הפחות יש סיכוי ממשי, שהאמת תברר – תלוי בשופט), כדי לקבוע מה התרחש.

      וגם את אגדות הגיבוש, שמור לעצמך – עליהם תוכל להתווכח, אחרי שישולם צ'ק הסאלאם, שחזר מעזה.

      אני יודע, אני יודע, תושבי עזה הם אנשים נפלאים, הם רק כועסים על היאהוד שמכין מצות מהילדים שלהם 🙂

    7. למגיב שהגיב לי וטען שאני קונספירטיבי, מטורלל ולא קשור, אענה בנימוס ובאופן ענייני כדי להוכיח לשי גולדן שיש לו עדיין פרטנרים לשיח בשמאל (בתקווה שטרם גמלה בלבו ההחלטה ללכת בדרכם של לינור, אברי גלעד וגדי טאוב).

      ראשית, לגבי ה"לא קשור" – אני מציע שתקרא שוב את הראיון. כך אומר גולדן: "יכול להיות שנתניהו מושחת אבל זה יתברר בבית המשפט וצעקות על שחיתות לא ממש מעניינות עכשיו". גולדן עוסק בנתניהו ובשחיתות ועל כך כתבתי.

      שנית, לגבי קונספירציות וטרלול – נתניהו העיד בעצמו על כך שמינה את בנט משיקולי הישרדות. חוק החסינות קודם במפורש (על ידי סמוטריץ' אגב) בשביל לחסל את משפט נתניהו. ועדת ההיתרים הקודמת סירבה לדון מחדש בבקשת נתניהו והמבקר אנגלמן גרם להחלפתה באחד מצעדיו הראשונים. ואלה הן רק חלק מהדוגמאות הגלויות והשקופות יותר (מבלי להיכנס לנושאים אפלים יותר כמו פרשות הצוללות והמניות).

      אנשי ימין הוגנים נעים באי נוחות ומודים שיש כאן בעיה (כפי שאנשי שמאל הוגנים מגיבים לתחקיר של ליבסקינד על בג"ץ). אנשי ימין קצת פחות הוגנים אומרים: יש כאן בעיה אבל אנחנו משלימים עם השחיתות בשביל שלא תהיה עוד התנתקות או משהו כזה. אנשי ימין אחרים ממשיכים להכחיש ותוקפים עם קצף על השפתיים.

    8. שיעור ראשון בלוגיקה: לא מסבירים קונספירציה בעוד קונספירציה הגיב:

      בנית השערה בלתי מבוססת – השתמשת בהסברים שגויים להצדיק אותה – אתה ממציא תיאוריות קשר. מזל טוב, אתה כשל לוגי מהלך.

    9. מה עשו השמאלנים כשהשופט בדימוס וינוגרד הצהיר מעל גבי ראיון לעתונאי, שאם ביבי יאמץ פרקטיקת שמאל במו"מ מול הפלשתינים יימחלו לו כל עוונותיו? קולות של שטיח. כנראה שזה מקובל על הגוני השמאלנים, בדיוק כפי שמקובל על הגוני הימין.

    10. חוק חסינות כמובן לא קשורה לנתניהו, זו הכנסת שחוקקה אותו הרבה לפני שהמציאו את התיקים על נתניהו.
      וכן, במדינה מתוקנת בית המשפט קובע אם האדם אשם או לא.
      כמובן שבמדינות בעלות מדיניות שמאל, המצב הוא אחר.
      השמאל כנראה רוצה שנקבע אם האדם אשם ע"פ המשטרה.

    11. אנשי שמאל הגונים, יודעים שרק בית משפט מברר את האמת (במידה סבירה, גם שם יש טעויות) ולכן, רק לאחר קביעתו – יש או אין שחיתות.

      אנשי סמול, קובעים שאחר אשם במה שמתחשק להם ללא כל משפט, כדי לנוע לכיסא שלו, במקומו.

    12. גל ויובל- סחתיין על הסבלנות ועל התגובות הארוכות והאינפורמטיביות- למרבה הצער וכמו שניתן לראות- עובדות זה לא מה שישנה את דעתו של הבייס של נתניהו- אם יש בכלל משהו שישנה אותן.

    13. ליובל המבולבל והצבוע שמשקר במצח נחושה: השמאל בישראל צבוע, שטוף שנאה ואלים מאוד!!! חולי רוח הגיב:

      אוי חמודי של אמא. למה אין לך זמן לפרום (עלאק) את השקרים שנתפרו? אולי כי אין לך שום דבר לומר כדי לסתור את האמת.

      שמאל = סמול = סמאל = מלאך המוות והשטן בתלמוד.

      לא בכדי.

      השמאל מוציא מפיו אך ורק דברי שקר.

      השמאל הנוכחי הוא תואם חבורת באדר מיינהוף הגרמנית. מטרתם הרס וחורבן.

      גם אלף נוכלים שקרנים כמוך לא ישנו את האמת…

    14. חיים רמון: יש 2 מחלות קשות כעת בישראל. האחת הקורונה השניה "פסיכוזת רק לא ביבי" מהקורונה אפשר להחלים. הגזענים הבושלביקים נוהגים כפסיכוטים. דף המסרים לעיצוב התודעה מכיל: 3 כתבי אישום (הזויים תפורים ומומצאים,אז מה ??), צוללות, מושחת, קמצן …דף המסרים משודר בכל הערוצים המרכזיים. לדוגמא: נאום נתניהו אתמול על מינוי פרופ' גמזו לפרוייקטור. על אותו המסך, נתניהו-חצי מסך /הפגנה בבלפור-רבע מסך /הפגנה נוספת-רבע מסך. עיצוב התודעה היומיומי מחלחל, נתניהו מדבר אז מה ? העיקר ההפגנות האנרכיסטיות. לסיום האנרכיסטים נוהגים – להרים יד במועל יד, כמו שהיה פעם בשנות ה 30, עם חולצה השחורה (המזכירה ימים אפלים) ומדקלמים בפאתוס מדף המסרים: "רק לא ביבי" "ביבי אשם עד שיוכח אחרת"

    15. 'אין לי זמן לפרום'='אין לי על מה להתבסס אבל אגיד בכל זאת'.

      עוד דיאן אבוט גרסא ישראלית.

    16. לגבי אלימות השאל.
      השמאל מפוצל לשניים:
      שמאל יהודי שאכן רמת האלימות שבו נמוכה למעט ההפגנות האחרונות.
      שמאל ערבי – הזדהות ותמיכה מוחלטים באירגוני טרור רצחניים אלימות כנגד רשויות אכיפת החוק עד לכדי יצירת מצב שבפועל המשטרה נמנעת מלסייר בישובים שלמים ונכנסת אליהם רק במבצעים מיוחדים ומאות רבות של מפגעי טרור וסיעינים של מפגעים שהשב"כ מתמודד איתם.

      אם הערבים לא מוגדרים חלק מהשמאל אז השמאל לא חצי מהעם אלא יותר בכיוןן של 20%.

    17. הפוך "אחת".

      הדעות הפרטיות של המגיבים שתיארת, נסתרו בעשרות תגובות, כאן במאמר אך במקום לנהל דו-שיח (מה שאומר, להגיב על דברים שנכתבו וחס וחלילה לסמולנית, ללמוד מהצד השני) את פוצחת בהילולה עצמית וגידוף של החושב אחרת.

      כמתאים בדיוק, לסמולנית נרקסיסטית.

  2. ברוסיה של תחילת 1900, הבולשביקים רצחו והשתיקו את כל מי שלא הסכים איתם. זאת בנימוק, שהם עושים זאת למען (ציטוט מדויק) "הפועלים, האיכרים והמדוכאים".

    יפה שעברו יותר ממאה שנים, אך השיטות, היעדים וה"נימוקים" של הסמול, לא השתנו 🙂

  3. מסכים עם כל מה שכתבת. אבל לא מסכים עם מה שלא כתבת;
    עקוב בבקשה בפייסבוק בפרטי עובדות ראיתיות בעתירה שהגישה העמותה לאיכות השלטון בנושא נתניהו, הבן דוד, מניות וצוללות.
    אחריי שתקשיב לטקסט עד סופו, יתכן שתראה באור אחר את ״העליה על בלפור״?

    1. אפשר בבקשה את כל פסק הדין, אדון שופט?

      או שלאחר האזנה לראיות ממגדלי האתרוגים, אתה רואה את חזקת החפות באור אחר?

    2. יש מישהו שמאמין שאם היה משהו, אפילו קטנטן, בפרשת "הצוללות" , לא היו מגישים כתב אישום נגד נתניהו ?

    3. ברור שהיה כסת"ח בפרשת הצוללות האיומה והנוראה והמחרידה. הרי ידוע עד כמה אלשיך, רוני ריטמן, ליאת בן ארי, שי ניצן, מנדלבליט ושות' אוהבים, מעריצים ומסורים לנתניהו. הם ממש נשכבו על הגדר בשבילו, וגם בשביל שרה. ואחרי שטייחו את פרשת הצוללות, כל אנשי החבורה הזו הלכו להפגין למען סיפוח יהודה ושומרון ונגד עסקת הגרעין עם איראן. כהניסטים שפלים שכמותם.

    4. מסתבר שקראת את הפוסט אבל לא ממש הבנת אותו…
      תקרא שוב את הקטע עליו אתה מלין, אולי בכל זאת תבין את הנקודה…

    5. דן, תענה לי לשאלה אחת:
      אפילו אם נניח שנתניהו אכן עשה את כל העברות המיוחסות לו ועוד כמה שהמשטרה לא גילתה, האם במדינה מוקפת אויבים שנמצאת במשבר אתה חושב שזה חכם לא לסמוך על מערכת המשפט ולתת לה לעבוד בשקט בידיעה שהמדינה כבר ככה כל-כך קרועה שלקח מעל שנה להקים קואליציה ושהחוק קובע שיש לו חזקת חפות(כלומר שעד שיש הרשאה יש להתייחס אליו כחף מפשע)?

  4. כאשר הגנתם בעבר על הסמול הקיצוני. עודדתם אותם להמשיך.
    הנושא שמור על השם שלכם.

    1. עיין ערך חטופי תימן גם חטפו גם מכרו גם עשו עליהם ניסויים וגם השתיקו את הפרשה עם איסור פרסום הפרוטוקולים

  5. מהמם. יישר כח עצום לשי גולדן על הכנות, היושר והאומץ. אתה אומר דברים כל כך חשובים וכל כך אמיתיים. תודה רבה לך

    1. Woe to you who call day night and night day, good evil and evil good

      אלו הימים בהם אנו חיים ולכן כל כך הרבה בלגן ופלפולים עד שאף אחד לא יכול להבין יותר מהי האמת.
      ואהבת לרעך כמוך – דיינו! ועל תעשה לחברך מה שאינך רוצה שיעשו לך! וגם אל תשפוט את רעיך. תשאירו את ניתוח האופי של נתניהו או כל אחד אחר לאלוהים בנידון פשעים פליליים, תשאירו את זה לבית המשפט. עד אז שמסתמו הפייות וכל האשמות!

  6. זה מגוכח לטעון שאין מספיק חופש ביטוי אבל גם לטעון שצריך לפטר עיתונאית שאומרת דברים מעליבים.

    1. מגוחך לא פחות לחשוב שאסור לפטר עיתונאית שאמרה דברים מעליבים, אבל זה לא כל כך נורא לאיים על עיתונאי אחר ברצח.

    2. מגוחך "לא להבין", שעיתונאית מקללת ומגדפת בשפה נמוכה את מי שבחר ראש ממשלה שונה ממה שהיא בחרה, היא ההפך מעיתונאות.

      היא רמקול לשקרים ופרופוגנדה וברגע שהיא הבינה, שהפרופוגנדה שלה שקופה – היא מתחילה לקלל. עיתונאית, זה כל מה שרינה מצליח לא. אני יודע, אתה "במקרה" לא הבנת, דברים ברורים אלה. במקרה 🙂

    3. לנ. מעולם לא טענתי שאיומים זה בסדר חס וחלילה.
      לאחמד, זה אכן בעייתי אבל יש הבדל בין ערוץ שסותם פיות לערוץ שמגיב לקהל שמצביע ברגליים, שהשני יכול לבחור לשלם את המחיר ומכאן שאין סתימת פיות.

    4. רינה מצליח עיתונאית ??
      כנראה שאינך יודע מהי עיתונות ומהו עיתונאי.

    5. לדני היקר. בכל מקום עבודה נורמלי, אם תגיד דברים מעליבים, תשקר או תנבל את הפה שלך, תפוטר מיד. באופן לא מפתיע, השמאלנים החריגו את מקומות העבודה שהם השתלטו עליהם מכל הנורמות המוסריות והתרבותיות שמקובלות ומחוייבות במקומות אחרים. זה קורה בעיתונות, בפרקליטות, באקדמיה ובמערכת המשפט והכל בשם איזשהו "חופש" ו"עצמאות" שניכסתם אך ורק לעצמכם אבל אתם שוללים באופן גורף מכל השאר.

    6. לאנונימי,
      אני מסכים איתך לגמרי שהשמאל באמת נוהג כיום בצביעות חמורה והעלמת עין מחוסר מוסריות שצריכה להדיר שינה מעיניו של כל אזרח שפוי. וחבל.
      אבל זה לא אומר שהגבלות על חופש הביטוי הם בסדר ולא משנה מה העמדה של הדובר לגבי כל נושא שהוא(למעט איסורים על שקר וצביעות). נכון שמעסיקים רבים נוהגים כך אבל זה לא הופך את זה להתנהגות נורמלית או מוסרית.
      אין שום צידוק לכך שבעל עסק יפטר עובד מסיבות שאינן מקצועיות. נקודה.
      האם לדעתך יש בעיה עם קיומו של עסק שמגדיר עצמו כהומופוב(לדוגמה) בגלוי, ויבהיר שהוא מקבל עמדות כאלו ומי שלא רוצה לעבוד שם או להיות לקוח מוזמן ללכת למקום אחר(ויש מספיק מתחרים)?
      אני לא אומר שאני רוצה שכל התקשורת תראה ככה, אני אומר שזה בסדר כלי תקשורת יסכים להיראות ככה, אבל שיקח בחשבון את ההשלכות על הריטינג.

      והערה קטנה לסיום, תזהר עם ההנחה שמי שחושב אחרת ממך שייך מיד למחנה היריב(״שניכסתם אל ורק לעצמכם״), ככה מתחילה להתפתח הפנאטיות שנגמרת בסתימת הפיות והצביעות של השמאל הפוסט-מודרני.

    7. לדני, לא מדובר כאן בחופש ביטוי אלא בקודים של התנהגות ראויה. חופש ביטוי זה לא החופש לנבל את הפה ומה שאתה יכול להרשות לעצמך לומר בפאב עם חברים, אתה לא יכול לעשות עם לקוחות, עם הבוס, או עם המזכירה בעבודה וזה אמור לכלול גם שדרנים ועיתונאים בטלוויזיה או ברדיו. מי שלא מסוגל להתאפק, או לא אינטליגנטי מספיר כדי למצוא חלופות לשוניות או דימויים מתאימים, יכול למצוא לעצמו דוכן בשוק, שם הכללים גמישים יותר.
      הרי כל היללות והזעקות שלכם (כן, "שלכם", אוי פאנטית שכמוני) על מירי רגב, לקוחים מהלקסיקון השמאלני של "הראוי", ו"התרבותי", זאת למרות שהיא מעולם לא חצתה את הקווים ששמאלנים רבים העזו לחצות. אז בבקשה, תחסוך לנו את התובנות הפלורליסטיות שלך כי כל מה שנאמר לעי"ל לקוח הישר ובדיוק מתוך המניפסט שלכם. זאת בדיוק הסיבה שכל הנציגים שלכם זוכים תמיד לעריכה מסודרת, שמא תתגלה ברבים אנושיותם הירודה. כשעופר שלח התפרץ על עיתונאי בערוץ הכנסת פשוט פיטרו את האנשים שהעזו להדליף את זה לציבור. אבל כשראש הממשלה נאם במסיבת עיתונאים חצי מסך הוקדש לצילומים מהפגנות נגדו. השמאל שולט בתסריט, בבימוי ובהפקה אבל כולם (כולל השמאלנים בעצמם) יודעים שמדובר בהצגה. התירוצים הם "חופש ביטוי", "מלחמה בשחיתות", "שומרי סף", "מלחמה על הדמוקרטיה", "שוויון" ושאר ביטויים מעוררי כבוד ורטט, אבל כל המשטרים המדכאים בהיסטוריה השתמשו בסיסמאות כאלה או אחרות כדי להצדיק את האלימות שלהם. אתה, וחבריך המפגינים, הצודקים, והמקללים נמצאים בחברה טובה.

    8. תני לי להבין, את טוענת שלמשטרת המחשבות שלך יש סמכות לקבוע מה הוא ״קוד של התנהגות ראויה״, אבל מתלוננת על אחרים שעושים אותו דבר?
      גם אני חולק עליך אבל מאמין שלאיש מאיתנו אין סמכות לכפות את הקוד שלו על אחרים, את זה יש להשאיר לעקרון היד הנעלמה.
      ואגב, תתפלאי אבל עושה רושם שגם קיצונית שכמותך וגם מתון שכמוני דווקא מסכימים מאוד לגבי הבעיתיות בדרך השמאל והלגיטימיות של נתניהו ורגב(גילוי נאות-הצבעתי לה בפרימריז ורואה אותה כאחד הח״כים הטובים ביותר שיש, ״מתון״ שכמותי).

  7. יופי של כתבה
    כמגורש מגוש קטיף אני זוכר איך הפכנו לאבק אדם ללא זכויות שהשלטון רודף אותו, והתקשורת שאמורה להגן עליו מוחאת לזה כפים

  8. אני מניחה ששי גולדן הוא הקול השפוי במדינה. כמוהו חושבים הרבה ימניים שהם הומניים אבל מבינים שזו מדינת היהודים.

  9. אלים ?לא הגזמת .תרצה אשלח לא מה זה נקרא אלימות של הימין.אתה מתבטא בסוג של צדקנות בגרוש ושלא רואה את העיקר .שיחתות שרים דואגים לעצמם והרמה אוי הרמה שלהם

    1. ״העיקר״?
      כי בתקופה בה העם קרוע, ישנו מבר חמור, מערכת המשפט מסוגלת לנהל את הנושא בעצמה בשקט וביעילות ולא חסרים אויבים מסביבנו שרק מחכים שנחליש את עצמנו-
      חסר נושאים חמורים אחרים וסיבות לדאוג יותר לאחדות לאומית?!

    2. אבל אנחנו כן רואים את "השיחתות". יותר מזה, אנחנו רואים אפילו את השחיתות. אנחנו רואים בעיקר את השחיתות שאתה מקפיד באדיקות דתית להתעלם ממנה. את שחיתותם האדירה והממאירה וחסרת הבושה של אנשי הפרקליטות ושל שופטי העליון. מצחיק איך אלה שמכנים את עצמם "אנשי שלטון החוק" דורסים את החוק ברגל גסה, ואין פוצה פה נגדם. כנראה שקצת יותר קשה לגלות אומץ מול אנשים שבאמת עלולים לפגוע במי שמעז להתייצב מולם.

  10. כשאנשים נלחמים על הקיום שלהם, אין מקום לססמאות ניו אייג'יות על אהבה.לגבי האיומים – אני מתקשה להאמין שאם היו, הם מאפיינים קהל, אבל בוודאי נוח להשתמש בהם.

    1. הצדקת טרור ומתן פטור לאלימות בשני משפטים. כל הכבוד גאולה את ממש אדם מתקדם ונאור

    2. כמה פנאטיות וחוסר סובלנות והכלה צריך כדי להמיח שכל מהלך או אמירה השונות בפסיק מתפיסתך הם איום על הקיום.

  11. מר גולדין הנחמד סוף סוף השמאל התעורר וזה לא מתאים לילדים נפש עמר גולדין.ביבי ויועציו ובני כל הזמן מדברים ויורים עלינו מטחים של שינאה כדי לשמר את שלטונם ואתה מצפה שנמשיך לתת להם את הלחי השניה??שמאל רדיקלי סוער תוסס שמגיב לאלימות אסור שיחסם שמאל כזה מעביר מסראנחנו רוצים לשלוט על גורלנו ולקחת את השלטון ראה מה קרה לגנץ הרכרוכי . פוליטיקה היא מגרש לאסרטיביות והעיקרלאילו המציגים גישה לוחמנית זה מה שהעם מעריך ולא את גישתך התבוסתנית. אז זוז הצידה ואל תפריע.

    1. בתגובה האלימה הזאת אתה מוכיח בדיוק את דבריו של גולדין. אתה חלק ממיעוט קיצוני ואלים שהורס כל חלקה טובה. אתה לא איש שמאל – אתה איש אלים ונבזה שיורק סיסמאות מאחורי מקלדת.

    2. כרגיל, אותן סיסמאות שחוקות ומבחילות. שמאל רדיקלי "תוסס וסוער". זו בדיוק סיסמתו של הפסיכופט האלים וההיסטרי ברני סנדרס – FEEL THE BURN. מה לעשות, יש אנשים שלא ינוחו ולא ישקטו עד שיצליחו לשרוף את העולם – והכול לטובתו של העולם, כמובן וכדי להציל את האנושות…

    3. אולי הגיע הזמן שגם סימני הפיסוק, שנראה כי הכרזת מלחמה נגדם, יקימו תנועת מחאה רדיקלית, תוססת וסוערת…
      סתם רעיון קטן בשולי הדברים.

  12. מסכים עם שי.
    משטרת המחשבות העיקרית היא משמאל.

    ראיתי לפני כמה ימים "דיון" על הביזוי של המנורה
    והם הביאו את חן לרמן, כנציגה שלהם, והיא הביאה את כל הטיעונים הכי מטומטמים ללמה להתפשט על הסמל של העם היהודי לדורותיו זה לא ביזוי, אלא העצמה נשית, הזוי.

  13. השמאלנים חיים בפחד גדול ומתמיד, שמא לא ייחשבו מספיק שמאלנים ע"י פטרוני השמאל, שמא ייחשדו בחריגה מהמסרים והדעות ה"נכונים".
    כי הברנז'ה השמאלנית מתפקדת כגילדה בה מספקים חבריה פרנסה זה לזה וברגע שאתה מביע דעה לא "נכונה" אתה עלול לאבד באחת את מקור פרנסתך.
    העיתונאים מועסקים באתרי חדשות שמאלנים ובערוצי טלויזיה שמאלנים וחייבים לכתוב רק מה שמתאים.
    השחקנים והאמנים מקבלים תפקידים בתיאטראות ובערוצי הטלויזיה שנשלטים ע"י השמאל. חלקם אפילו חברים ב"בצלם" השמאלני הקיצוני שפועל נגד כל מה שציוני וששופך ארס על ישראל מעל כל במה אפשרית בעולם. לכן, מדי פרק זמן יוצא הגרבוזון התורן ושופך את רעל השנאה שלו על המדינה, על נתניהו ועל הימין. כדי להוכיח נאמנות לפטרונים.
    השחקנים והאמנים גם מקבלים פרסומות, חידונים, תכניות ארוח, מערכונים, תכניות ריאליטי מאותם מקורות, כך שהם חייבים להוכיח נאמנות 24/7.
    ראו מה קרה לענת וקסמן שהעזה להגיד שאינה תומכת במפגינים בפארסת רוטשילד בקיץ 2011! היא פשוט נעלמה מהתיאטרון, לא קיבלה יותר תפקידים ופרנסתה נחתכה באחת.
    ראו מה השמאל עשה לגדולי האמנים שלנו שהעזו להיות ימניים: את חיים טופול הם העלימו. זה שהוא שיחק משך שנים על מיטב הבמות בלונדון לא הפריע לשמאל למחוק אותו מכל אפשרות להופיע בארץ. את נעמי שמר הענקית הם העלימו, זאת לאחר שאינסוף אמנים שמאלנים העידו בעצמם על כך שהקריירה שלהם נבנתה על יצירותיה. את אפרים קישון הענק שזכה בפרס גלובוס הזהב על סלאח שבתי והיה מועמד לפרס האוסקר על השוטר אזולאי וספריו הופצו בכל העולם בתפוצה שאנשי שמאל לא מעזים אפילו לחלום עליה, הם העלימו ואילצו להתפרנס בחו"ל, רק כי העז לבקר את השמאל.
    הלחץ המטורף של בעלי המסעדות באמצעות החשיפה הבלתי פוסקת בתקשורת, הושג רק כי הברנז'ה "יושבת" באופן קבוע באותן מסעדות ובתי קפה ובעליהן הם פשוט חברים של אנשי הברז'ה.
    רק מה?
    עם כל ההשפעה המטורפת של השמאל על התקשורת ועל מערכת המשפט, בבחירות האחרונות הליכוד קיבל את מספר הקולות הגבוה ביותר אי פעם!! כי כולם רואים את מעשיהם הנתעבים של השמאלנים ומבינים מיהם ומה הם. מבינים שהשמאל מוכן להחריב את המדינה רק כי הם לא בשלטון ומבינים שאסור בשום אופן שהשלטון יפול לידיהם.

  14. שי הרגשתך נכונה האלימות המילולית ( לעיתים גם הפיזית) מופגנת בשני המחנות חוסר סובלנות לאמירות שאינן סטראוטיפיות בכל צד.
    בכל הנושאים, מדיני, דתי כלכלי ועוד.

  15. אני הייתי ימין בהסכם אוסלו עברתי לשמאל האמנתי בהסכם היום אני מרכז בשמאל אין הבעת דעה הדעה היחידה היא רק לא ביבי הם יותר גרועים משמאל קיצוני בושה וחרפה

  16. ככל שהשמאל מטורלל ואלים יותר, כך ירחק היום שיחזור לשלטון.
    אז אולי זה דווקא מועיל?

    1. אין סיכוי למצב כזה. כל העולם כולו יילחם בקרוב בתוצאות מעשי השמאל הבוגדניים איש איש בארצו.

  17. גולדין
    חבל שהפוסטרים שלך מופיעים רק בפייסבוק
    לי שאין את האפליקציה המיותרת הזו אין גישה למאמרים שלך וחבל.
    אולי תשקול לפתוח גם אתר רגיל?
    פייסבוק בקרוב תתחיל לצנזר אותך וחבל.

  18. האנרכיסטים שמפגינים מזכירים לי את קבוצת באדר מיינהוף הגרמנית. גם המבטים מעיניהם מזרות האימה נראים של כאלה הגיב:

    כנופיית באדר-מיינהוף או קבוצת באדר-מיינהוף הייתה ארגון שמאל קיצוני חמוש שפעל במערב-גרמני משנות השבעים ועד 1998. הארגון שדגל באידאולוגיה מרקסיסטית-לניניסטית, רצח כ-33 או 34 אנשים ופצע כמאתיים איש. בסדרת התקפות שביצעו חברי הארגון בחודשים ספטמבר אוקטובר 1977, הם הביאו את מערב גרמניה למשבר שזכה לכינוי, הסתיו הגרמני.

    חברי הארגון תכננו ליצור כאוס בגרמניה בכדי להפיל את הממשלה. זאת מתוך ראייתה כחלק ממה שהם כינו "האימפריאליזם העולמי" בהנהגת ארצות הברית, ובמטרה להביא למהפכה העולמית, על פי חזונו של מארקס.[1]

    1. המצב בישראל חמור הרבה יותר. בעוד שבגרמניה היה מדובר אמנם בארגון טרור, אבל כזה שפעל בשוליים הקיצוניים. בישראל מדובר במיין סטרים שמגובה ע״י מערכת המשפט, הפרקליטות והתקשורת. מכיוון שהם כבר שולטים כמעט בכל תחום, כל מה שנשאר להם זה לכלוא את המתנגדים שלהם אחרי הצגות של משפטי ראווה. ההפגנות הללו הם להקת המעודדות של הדיפ סטייט. להראות כביכול שיש להם תמיכה של הרחוב למרות שהם הפסידו בבחירות. זה לא שונה בהרבה מההפגנות באיראן נגד ישראל וארה״ב. הכל הצגה.

    2. אכן בישראל המצב חמור יותר אלא אם תחוסל מדינת העומק באופן לא צפוי.

  19. מעניין שאותם קולות קיצוניים של השמאל היורד לרמה של ביבים עדיין מכנה את המזרחים בובונים או פרימיטיבים מנשקי מזוזות…. את האמת רואים בפניהם הסמוקות….

  20. שי גולדן,אתה ברמה אנושית גבוהה מאוד,שפתיים ישקו ,הישרות שלך וההגינות שלך,בעלת ערך ודוגמה ומופת לכל השמאלנים ההזויים אשר תרבותם תרבות אנשים חטאים דוגמת הבשזוי והנלעג מכת האספסוף אדורסקי

    1. בלי קשר לעובדה שעברו 5 שנים מהכתבה ההיא של גולדן, בהם האיש עבר אי אילו תהליכים שמראים על בגרות והבנה עמוקה יותר של הסכסוך ושל חיי השקר בעודו במחנה השמאל.
      מה חשובה דעתו על דמויות שוליים בימין ובשמאל?
      חשובים הערכים וחשובה תפיסת העולם הרחבה שמתבטאים למשל בשיחה הזו:
      https://www.youtube.com/watch?v=OAbW1JzeOcM

  21. רוב המפגינים שבאו בתמיכת השמאל רובם ערב רב יהודי תערובת אין להם קשר לעם וארץ ישראל.

  22. העיתונאי והסופר שי גולדן על מחיר העצמאות המחשבתית
    ״פתאום קם אדם״. עדיף להתעורר מאוחר מאשר לעולם לא. ישנו קומץ שולי שהולך ונכחד מן העולם (כמשמעו) שעדין חושב שהוא הצודק ה״מחלט״. מר שי גולדן חש על בשרו את מאמר חז׳ל ״אוי לרשע ואוי לשכנו״. והנה יצא אדם שחושב באופן עצמאי במקום כל יתר ה״עדרים״ ומבין שלמעשה היה ״שכן לרשע״. ולו רק על מעשה זה של ״יציאה מן הארון״ מגיעה לו מדליית אומץ. הוא לא היחיד אלא הנוסף לאחר למשל אלי ציפורי. בטוחני שלאחר ״טמטום הבסטיליה״ המון אנשים ישרים שהבינו ש ״אוי לרשע ואוי לשכנו״ ויחברו לאנשים נורמאליים המכבדים החלטות הרוב ״קול המון כקול שדי״ כמו גם את דיעותיהם השונות שבעיקר מקובלת בחוגי הימין. שא ברכות בדרכך האמיצה

  23. שי גולדין,הם לא רק מאיימים,הם גם רוצחים,דוקטור ישראל דה האן ז"ל ,נרצח בידי הנציונאל הסוציאליסטי,
    רודולף קסטנר נרצח ע"י השמאל,כדי לא לספר ממי הוא קיבל פקודות ,בזמן שהותו עם חברו הטוב,אדולף אייכמן.
    יואל בראנד חייו היו בסכנה! כי הוא ידע על פשעים נגד היהודים,ועוד רבים אחרים,חלקם ורובם לא ידועים.
    חברי ההגנה יודעים,אךהם עם שוכני עפר,
    הם למדו: מתורתושל לברנטי בריה,יוסף סטאלין,
    היסודות הפוליטיים והרצחנים בישראל נלקחו מתוקות הרצח,של פולין,אוקראינה,רוסיה!

  24. הסיבה שסמולנים מגיבים כפי שהם מגיבים, היא שהם קטני אמונה.
    הסיבה שימניים מגיבים כפי שהם מגיבים, היא שלצערי מוחם סגור וחתום. אולי כדאי שיפתחו אותו קצת?

  25. השמאלניים אמנם ירדו לחייך הפרטיים והתגובות שלהם היו יותר אישיות, אבל מהתיאור שלך דווקא הימניים הם אלה שעשו לך דה לגיטימציה כאדם וכאזרח. לדעתי זה הרבה יותר אלים. גם אם פחות מתוחכם.

    1. ציטוט: " … אנשי השמאל לקחו לעצמם בלעדיות על המוסר ולכן אם אתה יוצא נגדם, מבחינתם אתה יוצא נגד הצדק עלי אדמות".

      אז כן, ללא כל צל ספק, גולדן מדבר על דה לגטימציה בידי הסמול. אבל טקסט ברור לא יפריע כמובן לסמולני, להפוך את היוצרות ולשקר שהימין אשם במה שגולדן מפורשות כתב על סמול. בגלל זה, נוכלי הסמול אמינים כמו סאלאם עם קרובנות.

  26. ביבי הוא לא הבעיה שלנו. הבעיה שלנו היא הדת שאינה מופרדת מהמדינה, והמתח שהיא יוצרת בין האוכלוסיות בישראל. ריבוי החרדים והערבים גם הוא סכנה גדולה. אלה הם האיומים הגדולים על מדינת ישראל. יותר מאויביה החיצוניים.
    חוקה ליברלית והפרדת הדת מהמדינה באופן שישמר את הדומיננטיות היהודית לאומית עשוי לפתור את הבעיה אולי.
    אנשים חייבים להבין שמדינה היא דבר חילוני, ואין סתירה בין להיות אדם דתי בחייך הפרטיים ובין לרצות שהדת והמדינה יהיו מופרדות זה מזה, אחרת המתח הפנימי יפרק אותנו כחברה ונפסיד את הכל.

    1. הבעייה העקרית היא דת הPC של השמאל שלא מופרדת מהמדינה, ריבוי המסתננים, ושימוש במשטרה לצרכים פוליטיים. אלו הסכנות לא רק למדינת ישראל אלא לכל העולם המערבי.

  27. הימין אלים מהשמאל לאין שיעור. הם פשוט באופוזיציה ומרגישים שהמדינה הולכת לכיוון דיקטטורי. לכן אי אפשר להשוות.

    1. יש מצב שזאת התגובה הכי מטופשת שקראתי השנה.
      ישר כוח!

  28. השמאל טועה טעות מרה אם הוא סבור, שיתכן מצב שרוב יהודי מוחץ, יבחר מנהיג ודרך, ומיעוט יהודי יפיל מנהיג נבחר, יטרפד סיפוח ויכריע גורל של עם.
    השמאל היהודי צודק, שהימין היהודי ״בבון״, שהרי כך בדיוק הם פני הדברים.
    500 אלף קולות יהודים לא נשמע קולם. ויכולתם להשפיע על גורלם נשללה מהם. והמבין יבין.

    1. הימין אשם בפיצול הקולות. הטיפש בן גביר ודומיו שזורקים קולות לפח והשמאל שתומך בגניבת הבחירות שמבצעים הגיב:

      השמאל והערבים בגיבוי ועדת הבחירות בהנהגת שופט בג"צ שמאלן כל פעם מחדש – אלה שאוסרים הצבת מצלמות שפועלות כל העת מהתחלת הבחירות ועד לסיום הספירה הם שמונעים מהימין לשלוט.

      ובכלל.

      מה פתאום צריך שופט מבג"צ (שופט הוא לא יותר מעורך דין) בכל חור במדינה הזו?

      למה שופט בג"צ צריך בכלל לעמוד בראש ועדת הבחירות בישראל?

      ולמה לא מחליפים את עדס שעושה כל מיני תרגילים למניעת ניקוי תהליכי הבחירות בישראל?

      אין עוד אנשים בארץ? למה היא? מי היא בכלל?

      ראינו איזה דברים איומים מתנהלים בארץ בספירת הקולות ובהצבעות. איומים.

      הכל רמאות

      ומונעים ממי שרוצה וחש נפגע לספור בעצמו את כל שקי הניירת הזו.

      מה פתאום מונעים זאת?

      וזו הרי הוכחה ברורה שמסתתרת רמאות מאחורי מה שמתרחש בבחירות בישראל.

      השמאל והערבים וועדת הבחירות ושופטי בג"צ מנהלים הסתרת האמת מהציבור ומהמפלגות של הימין. אין ספק בכך בכלל. מדהים שזה לא מעורר הפגנות ענק של החרדים והימין נגד שיטת ההצבעה והספירה וההסתרה והרמאות כולה. מסהים.

      וכחלון שייזכר לדראון עולם על כי הוא זה שמנע את השינוי המיוחל והטיפול בבג"צ בארבע השנים בהם ליקק את האחוריים של המשפטנים (שהם בסך הכל עורכי דין בתפקיד פקידים ממונים ולא נבחרים) ופגע באינטרסים של הימין, הלאום, היהדות והמדינה כמו גם מנע סילוק המסתננים מישראל באמצעות חקיקה שתמנע מבג"צ לבטל חקיקה של הכנסת.

      לא נשכח ולא נסלח לו.

      חברים מחו"ל ששמעו על כך שהימין דרש לספור פתקי הצבעות שוב ובעצמו והדבר נמנע ממנו היו בהלם. הלם. לדבריהם בארצם זו היתה סיבה לפסול לחלוטין את אמינות תוצאות הבחירות בכללן.

      זה חוסר שקיפות ברור כשמש מה שמתנהל בישראל על ידי השמאל עם כל הועדות הרמאיות שלו. המצאת השמאל: ועדה לכל דבר. ושם משתלטים עליה ומונעים שלטון מהימין שנבחר לשלוט.

    2. בן גביר ופייגלין לא הגיעו בבחירות האחרונות למנדט בודד ביחד, די להזכיר ולהאשים אותם בפיצול המחנה, בעיקר בהתחשב בזה שהם מראים מוכנות להכיל ולתמוך ואפילו להתאחד. לא אשמתם שבנט ושקד לא מוכנים אפילו לשקול לשבת איתם לשולחן המשא ומתן וסמוטריץ׳ ופרץ פוחדים לרוץ בנפרד מהימין החדש.

    3. מה אתם לא מבינים? 500 אלף קולות הם קולות פלסטינים של הרשימה המשותפת. הם מנטרלים 500 אלף קולות יהודים ולא מאפשרים להם להשתתף בהחלטות גורליות של העם היהודי. איזה מן צדק, הגיון, זכויות אדם, חרות עצמית, כאשר עם זר קובע גורל של עם אחר. בשביל זה הוקמה המדינה? שזרים מוחלטים יקבעו מפעל לאומי, שהוקם בדם ויזע. הסכמי אוסלו, הנסיגות, הנרצחים, אי הסיפוח, הבלאגן הפוליטי, בחירות שלישיות ומנהיג שמאל שהפך לפתע ראש ממשלה חלופי, הכל, בשל 500 אלף קולות של עם זר. נקודה. כמו שאף אדם לא ייתן לשכן שלו לנהל את חייו, כך גם לגבי בני דודנו. שינהלו את חייהם בערים שלהם, בקהילות שלהם, בכפרים. שימשכו את ידיהם מכל מה שקשור לנו ולמדינה שבנינו. 4000 שנה חיים בלעדיהם. ו100 שנים הקמנו מדינה למרות התנגדותם האלימה. אם העם היהודי מוכן לוותר על המדינה שלו, על זכותו הבלעדית לשלוט בגורלו ועתיד ילדיו, שייתן את המפתחות ישירות לאבו מאזן. למה הרמאות העצמית הבזויה הזאת? יש הבדל בין חזונו הפלסטיני של אבו מאזן לשתי מדינות בגבולות 67. שפלסטין נקייה מיהודים ובירתה ירושלים וישראל דו לאומית, לחזון הרשימה המשותפת???? יש הבדל בין חזון החמס למדינת שריעה מהים לירדן לחזון התנועה האסלאמית, ברשימה המשותפת??? גם אם הם היו אירופים, זה אסון אם תהיה להם שליטה על הגורל היהודי. כבר עברנו את זה…..

  29. אנחנו כרגע בבעיה עם שני קצוות הקשת הפוליטית.
    השמאל, בייחוד הקיצוני, הא אכן בעייתי כבר זמן רב אבל עתה גם הימין נראה ממש לא טוב.
    נתניהו הוא לא מה שהיה והאנשים שהעלה למרכז הזירה, בעיקר משיקולי נאמנות לו ונכונות לשמש שופר לו, הם לא ברמה. והדיל שלו עם החרדים נראה ממש רע. משום מה הוא קורא להם חלק מהמחנה הציוני-לאומי כשהם במוצהר לא.
    אז עם נפילת הימין והשמאל נשאר המרכז – שזה כחול לבן על כל פלגיו – כאשר גנץ תחת התקפה הן מהשמאל ("גנבו לי את הקול") וכמובן מה"שותפים" מהימין בממשלת ה"אחדות".
    מצב לא סימפטי. יגמר לא טוב.

  30. ה"שמאל הישראלי" הוא פיקציה. דומיין מן העבר שתחת השלט ההיסטורי שנשמר את שמו מתרכזים אסופת אופורטוניסטים או מתחזים. אין "שמאל ישראלי" מזה למעלה מעשרים שנה. מה שיש לנו זו הפדרציה האלקטורלית של הערבים, שאינם 'שמאלנים' כלל, ויש את הקבוצה הגדולה של 'שמאל יהודי עולמי סניף הלבנט' שהם אלו שבקרבם שי גולדן יש זרות מוחלטת הם גם מי שבאחריותם הכמעט בלעדית ישנו זרם קבוע של 'עריקים' מלב המחנה. אלו לרוב אנשים שתהליך התפכחותם ארך לא מעבר לשבוע במהלכו חוו טראומה של מגע על המשובטים של השמאל היהודי ובתום כמה לילות של נדודי שינה הבינו שמקומם לא שם.

    המאפיין הברור של השמאל היהודי הוא דיסוננס עצום שניכר בכל פרט ופרט: הם צאצאים ישירים, ויורשים פיזיים, של מקדמי וסוכני הגזענות, האפליה והפילוג: אבל מעמידים פני מתקנים. הם מקושרים ועשירים: ומעמידים פנים עניים ומדוכאים. גרים בשכונות וביישובים הכי מיוחסים (ולא פעם מוגנים מאחורי 'ועדות קבלה' בעלות פרוטוקול דקדקנות והליכה אחורה שלא היה מבייש את מנטליות האאוגניקה של המחצית הראשונה של המאה העשרים): אבל מבקשים לקבוע את אורח החיים של מי שחיים בחלקים לא מיוחסים. הם 'ניידים' ותמיד יתגאו בכל שאין להם שורשים המקבעים אותם למקום: אבל כאשר המצלמה פועלת/המקלדת מתקתקת הם מעמידים פני פטריוטים בני פטריוטים.

    אלו הפנים (ולא מהיום) של האליטה המטרופוליטנית היהודית בלונדון, ניו יורק, שיקאגו או טורונטו, ומשה זמן מה יש לנו מין גולה מקומית של שמאל יהודי דומה. אז נכון: אין להם סטייל והם משוללי היכולות הרטוריות של איזה ראש עיר יהודי במינסוטה (שבכל זאת… הלך לאוניברסיטה מובילה בשל כישוריו ולא בזכות קרן ווקסנר): אבל זה כהתאמה לחומרה שאיתה נולדו. מכל הבחינות האחרות אלו אותם אנשים. אי הנוחות שהם יגרמו לאדם בעל ערכים תהיה אותה אי נוחות בכל מקום. בלונדון או ניו יורק מרבית הטונים האנטישמיים שתגלו אצל לא יהודים מקורה יהיה במגע עם אותה אליטה יהודית מטרופוליטנית. העובדה שהם מעמידים פני מתקנים לוחמים בעודם בעצם עוד ג׳פרי אפסטיין, הארווי ווינסטיין או חרא סליזי דומה אחר. על פני השטח ה'אנטישמי' ידבר על הדת היהודית, או 'המחסומים שבהם האיי די אף מענה ערביות בהריון' אבל כשתגרדו תמיד מעבר לכך תראו שהבעיה, גם של שמאלן מושבע, היא עם הצביעות של האליטה היהודית-מטרופוליטנית. העובדה שאלו אנשים שיציתו מהומה כשישנן מצלמות, וישאירו אותך לבד כשהן הולכות.

    גולדן פשוט מדבר על חוויית משתמש שמליוני אנשים מכירים. ומליוני יהודים שהם ואבותיהם היו אזרחים חרוצים ושקטים: סובלים ממנה.

    1. הם הטינופת האנושית בהתגלמותה!!!

      כך מתנהגים מהסייך ומחריבייך המתוארים בתורה.

      SCUM OF THE EARTH

      כמו שאומרים באנגלית.

  31. מזאל: השמאל הוא זה שהמציא את המושג ''ימין קיצוני'' כתיקון לתמיכתו במדיניות הנאצים הגיב:

    השגריר לשעבר מזאל:

    השמאל הוא זה שהמציא את המושג "ימין קיצוני" כתיקון לתמיכתו במדיניות הנאצים והפשיסטים באירופה של שנות ה-30-40.

    השמאל שהיה מקושר עם הנאצים והפשיסטים באיטליה, באנגליה, בבלגיה, בנורווגיה, המציא את הפטנט של "ימין קיצוני". כל מה שהוא ימין הוא "ימין קיצוני" וכך הוא מרח את כל המערכת הפוליטית וזה התחיל ב- 1945, 46 ו- 47 באירופה, כי חלקים של השמאל האירופי היו בקשר עם הנאצים בזמן המלחמה. מיטראן (גדול הסוציאליסטים של צרפת) היה פקיד של וישי והוא מאד התגאה בזה. אז כל הסיפור מתחיל אחרי מלחמת העולם השניה כאשר השמאל מנסה לדחוק מעצמו את כל שיתוף הפעולה עם הנאצים, ומכנה כל מפלגה ימנית "ימין קיצוני". לא כל מפלגה ימנית היא ימין קיצונית.

    https://www.youtube.com/watch?time_continue=45&v=-MybzFf2bKs

  32. טקטיקה רטורית נושנה במחלוקת האידיאולוגית הפנים־ציונית היא האשמת גורמים לאומיים בזיקה לפשיזם הגיב:

    מאז סוף שנות העשרים של המאה הקודמת, כל אימת שהוויכוח הפוליטי מתלהט נמצא מי שקם ומכריז בקול מזרה אימים, כחושף אמת נוראה, שההתפתחויות העדכניות הן תחילת הצעידה לכיוון הפשיזם, אשר אחריתה מי ישורנה…

    https://www.makorrishon.co.il/opinion/82127/

  33. הסרט מטרופוליס של פריץ לאנג הוא המחשה מסוימת נפלאה למה שקורה היום הגיב:

    מאז השארת המדענים הנאצים בחיים ולקיחתם למכוני מחקר אמריקאיים, אמריקה עברה טרנספורמציה מדהימה, קיבלה מזה כוח מטורף שדרדר אותה מוסרית בטרוף ואיתה אגב את האליטה הישראלית והיהודית.

    הסרט מטרופוליס של פריץ לאנג הוא המחשה מסוימת נפלאה למה שקורה היום.

    אמריקה חייזרית, זומבית ואיתה ישראל ואליטות העולם. גלובליזם,

    סדר עולמי חדש פשיסטי, שמנצל כוח עצום זה ליצירת אדונים ועבדים.

    ארצות הברית היא כולה מכונה אלימה משוכללת ואפלה שהקימה מועדון אליטות אותן היא משתפת באופל הנורא הזה.

    גם ישראל משחקת באופל המזוויע הזה.

    כולה מדורדרת, אלילית, פגנית.

    כל האליטות בארץ מקבלות בוכטות כסף כדי להשלים מעבר לכיוון הרובוטיות האנושית באמצעות שליטה מוחית וניסויים מדעיים.

  34. אני מקווה שיהיו עוד אנשים אמיצים כמוך וביחד נמשיך לדרוש חופש דיבור אמיתי שהופך לאחרונה לאתגר גדול כתוצאה מהשתלטות כוחנית וסתימת פיות של השמאל האלים והאנארכיסטי.

  35. השיח מצד שמאל מתנהל כמו ישיבת ועד בקיבוץ..

    אנשים שבטיים ורדודים. אפס סיכוי לדיון ענייני מולם. תמיד הם עוברים בשלב מסוים לתקוף אותך אישית.. וזה משום שאין באמת ערך בטיעונים שלהם.

  36. השמאל היהודי לא אלים עלק. כי לשמאל היהודי יש קבלני ביצוע: פתח חמאס ג’יאהד איסלאמי

    השמאל היהודי הוא לא רק נבל אלא בעיקר צבוע

  37. השמאל היהודי איבד את הלגיטימיות ההיסטורית שלו כאשר כדי להשליט את האידיאולוגיה שלו על כלל העם היהודי חבר לשונאי ישראל ונתן להם יכולת השפעה על ההחלטות הגורליות ביותר של עמנו.
    זאת במקום להרכין את ראשו בפני רוב העם.

    במילים פשוטות ,השמאל מוכן לשרוף את המועדון הזה שנקרא מדינה יהודית לעם היהודי ובלבד שעמדת הרוב לא תיושם בפועל.

    ואחר כך הוא קורא למתנחלים משיחסטים..
    הגמל לא רואה את הדבשת של עצמו

  38. כל הכבןד שי.
    בתור בן למשפחה 'מחולקת' בפוליטיקה – שלא מדברים בה פוליטיקה בכלל כדי לא לריב כל חג ושבת,

    חבל שאין יותר אנשים כמוך בחברה הישראלית,מ2 המחנות.

    היה נחמד אם לא היה מפחיד לדבר פוליטיקה במשפחה.

    בכלל, החברה הישראלית הולכת ומקצינה לכוון כמו בארצות הברית – שבה נחשב לא במקום ואפילו פתח לאלימות לדבר פוליטיקה עם מי שהוא לא לפחות חבר נפש קרוב.

    השיח מקצין,ואני שם לב שאנשים ממש נמנעים לדבר פוליטיקה.

    חבל. זוכר לטובה בתור ילד איך היינו מתווכחים פוליטיקה העידוד המורים ומדברים על הכול בכל פורום אפשרי.

    השיח בישראל מת, ואפשר לדבר שעות על מה הרג אותו. אבל די ברור שהוא מת.

  39. אבקש להעביר את התייחסותי זו למר גולדן .
    בהתייחס למאמר זה כמו גם לפוסט שלך היום בפייסבוק הכולל קריאת שבר למחנה השמאל:
    אתה טוען טענות צודקות לחלוטין אלא שלטעמי אתה מחטיא את העיקר וזה ממש לא נוגע רק בשולי המחנה אלא לרובו ככולו כולל מנהיגיו השונים: בניגוד מוחלט לדגלים שלהם ברוממות הדמקורטיה וחשיבות הצדק הם לחלוטין חפים מהם: לא מסוגלים להכיר ולקבל את הכרעת הרוב (!) ובאופן הכי בוטה מתעלמים מהשחיתות והכוחנות של מערכת המשפט כל עוד היא משרתת את מהוויהם,בכלל זה פגיעה ברורה בתפקוד הדמוקרטיה בגין סירוס האיזונים (שהיו פעם) בין הרשות השופטת ,המחוקקת והמבצעת.
    אגב אם תבחן לעומק אז מקרב האוכלוסיה היהודית זולת מיעוט קטן שבינהם שמאמין אולי בכלכלה סוציאליסטית ועוד מיעוט שמוכן לקבל את דרישות הפלסטינים רובם אין להם באמת מה להציע וכל תסכולם המתבטא בשנאת אחים לכל מה שמריח דתיות הינה העובדה שהם שייכים לקבוצה,שאינה בשלטון.בקיצור היעדר כל אידאולוגיה(שכדוגמא בולטת ניצב ח"כ יאיר לפיד)ומאבק שבטי נטו.

  40. הוצאת לי את המילים מהפה, אני, חווה ניתוק קשרים חברתיים, כבר זמן רב, רק בגלל הנסיון לשאול שאלות שבני שיחי מסרבים לענות לעניין, טוב שאתה ממעמדך אוזר אומץ ומסכן לא מעט…. דע לך שיש כמוך וכמוני שפויים רבים ,המשך בדרכך

  41. תותח התחברתי מאוד. חזק ואמץ..
    אני לא מחשבי עצמי ימני בדיוק ואני יכול להגיד שזה בדיוק בגלל שהדברים מורכבים יותר.. והסיבה העיקרית שמתרחק מהשמאל זה הנושא של משטרת המחשבות הזו

  42. אני משקר לחברים שלי ואומר דעות שמאל רק כדי שלא יתנפלו עלי.
    תמיד, דיון כן ביבי, לא ביבי, נגמר בהתנשאות ונאצות. כאילו אני הטיפש עלי אדמות.
    שיהיה ברור, אני בעל השכלה הרבה מעבר מממוצע הישראלי. אבל למה לי – מה שאני שם בקלפי, נשאר איתי.
    ואני חושב שיש הרבה כמוני.

  43. ואא, שי, למען גילוי נאות, לא אהבתי אותך פעם וקשה לי לדים את האצבע על הסיבה.ומרגע שקראתי את הכתבה, אני מעריצה שלך , בלי קשר אם אתה שייך לצד השמאלי של המפה, וזאת כי כל מה שאמרת בקטע של להיות כנה עם עצמך ובעל דעות עצמאיות , אני ימנית, אבל זה לא אומר שלימנים פחות חשוב החלק החברתי והסוציאלי.
    גם רמון מבחינה פוליטית בצד השמאלי, אבל אומר את האמת על השמאל. השמאל היום הוא רדיקלי, אבל מה שמפחיד, שהוא השתלט על הטלויזיה ונעשה אלים ומפחיד. ועוד קורה לעצמו השמאל הנאור והליכודניקים בבונים.