המשימה החדשה של נאס"א: יקום הפוליטיקלי קורקט

'אגף השוויון' בסוכנות החלל פועל להסרת שמות "לא הולמים" של עצמים קוסמיים כמו ערפילית 'אסקימו' וגלקסיית 'התאומים הסיאמיים'

Håkan Dahlström

הכירו את הפרדוקס החדש של הטיפשות הפרוגרסיבית: נאס"א, ארגון שנוצר במטרה ליישב את היקום כולו, כעת מבקש למחוק מרשימת העצמים הקוסמיים כל זכר לשמות המיישבים האפשריים, כחלק ממדינות ה"גיוון" שלו.

עבור רבים מאתנו, החדשות המטלטלות כאן הן שבנאס"א קיים אגף ל"גיוון ושוויון הזדמנויות" אשר מטרתו המוצהרת היא "להוביל מדיניות ותוכניות לקידום זכויות האזרח, ולאפשר לכל אדם מוכשר לתרום לארגון באופן הוגן וצודק". במסגרת מלבבת זו, סוכנות החלל הודיעה כי השם הראשון שצפוי להימחק הוא זה של ערפילית 'אסקימו', שם אשר לדעת אותם מדענים מעלה אסוציאציות "גזעניות" ו"קולוניאליות". הבאה בתור היא גלקסיית 'התאומים הסיאמיים', שם אשר נחשב בקרב אנשי נאס"א כ"לא הולם", אם כי לא הובהר האם מדובר בשם פוגעני עבור גלקסיות, סיאמים או תאומים באשר הם.

בעבר, אנשים אשר כרעו תחת לחץ המרקסיזם התרבותי היו יכולים רק לחלום על לטוס לירח ולברוח מחיי העולם המודרני. אך כעת החלום הזה הגיע לקיצו. נאס"א שואפת להפוך גם את הירח, ואת החלל כולו, למקום תקין פוליטית. אך גם אם נניח שאנו לוקחים את הצד שלהם במאבק הזה, חייבים להכיר בעובדה שיש עוד עבודה רבה לעשות, כפי שפרוגרסיבים אוהבים לומר.

אפליה אינסופית

ערפילית 'אסקימו' היא מונח נורא ואיום, אך אותה גלקסיה מספר NGC 2392 ידועה גם בשם ערפילית 'פני הליצן'. נראה שזה לא מטריד במיוחד את נאס"א, אך זה בוודאי מטריד מאוד אוכלוסיות כמו ליצנים, סתם אנשים שמספרים בדיחות, חובבי פאות צבעוניות ואף אדום, ואנשים שאוהבים לנעול נעליים גדולות מדי.

אם כן מסתבר כי היקום מלא באפליה אינסופית. קחו למשל את ערפילית 'גולגולת' הנמצאת בקבוצת הכוכבים 'לוויתן', שם המעודד בבירור רצח ומעליב מאוד כל אדם בעל גולגולת; ערפילית 'ראש הסוס' פוגענית כלפי אנשים ארוכי-צוואר; וערפילית 'ספירוגרף' לועגת באכזריות לכל אותם האנשים שלא יודעים מה זה ספירוגרף. ויש עוד…

גלקסיה מספר NGC 2392 | נאס"א

רק לפני ימים מספר בנאס"א חגגו את מופע הירח המלא הקרוב, שזכה לכינוי 'ירח החדקן' כזכר למסורת העתיקה בה דייגים נהגו לתפוס הרבה יותר דגי חדקן בחודש אוגוסט כאשר הירח היה מלא. על פי מחקר שביצעתי בעצמי, החיזיון המופלא הזה שמשמח מאוד את אנשי נאס"א דווקא מעציב מאוד את דגי החדקן שבמשך שנים איבדו את בניהם, הוריהם ואחיהם בחודש של דיג פרוע. באתר נאס"א הודיעו גם על ההתקדמות האחרונה בחקר החורים השחורים – מושג אשר קשה למצוא גזעני ממנו. 'חור שחור' הוא גרם שמיים בעל שדה כבידה כה חזק עד שהוא לוכד כל דבר שמתקרב אליו, תיאור אותו ניתן לפרש רק במושגים משפילים וגזעניים.

סוכנות החלל הודיעה לא מזמן שהטלסקופ 'ווב' החל במחקר מפורט של הכוכב יופיטר (צדק). זהו עוד שם שיש למחוק במהירות האפשרית. הוא מהווה מעין מחווה לאל רומאי אשר כדי לזכות בכס המלוכה חבר לאחיו במלחמה עקובה מדם נגד אביו שנמשכה עשור. היש דבר מושחת יותר מכך?

כפי שמדעני נאס"א בוודאי יודעים, גם הכוכב סאטורן (שבתאי) חייב את שמו לאל החקלאות והקציר מן המיתולוגיה הרומית. האל החביב סירב להביא לעולם ילדים מכיוון שלא רצה לאבד את המלוכה אך למרות זאת הוא נשא לאישה את אלת הפריון אופס, לא רעיון מוצלח במיוחד אם אינך מעוניין בצאצאים. כמובן, הם הביאו ילדים, וסאטורן פתר במהרה את הבעיה בכך שאכל אותם. אני סבור שמתוך כבוד לכל הילדים שנטרפים מדי יום בידי הוריהם ברחבי העולם, נאס"א צריכה להסיר מיד את השם 'סאטורן' מכל רשימותיה ולשנות לכינוי מזיק פחות כמו "הכוכב עם הטבעות", "זה שזוהר מדי פעם" או פשוט "הכוכב הזה שם".

הבעיה האמיתית

מערכת היחסים של נאס"א עם המיתולוגיה היא משונה מאוד. עד לאחרונה, שמות המשימות ששוגרו לחלל היו כמעט אקראיים, ועדיפות ניתנה לצד המדעי שלהן. כיום המצב הפוך. מאז 2017 נאס"א מפתחת את תוכנית 'ארטמיס', שנודעה כמשימה שתציב את האישה הראשונה על הירח עד שנת 2024. מלבד השאלה האם יש הבדל מדעי אמיתי בין לשלוח גבר או אישה לירח, מה שמטריד פה באמת הוא השם שנבחר: זה של האלה היוונית ארטמיס.

ארטמיס היא אלה פמיניסטית מאוד לכאורה מכיוון שהייתה אישה ובתולה, ובעלת תכונות דומות לאחיה אפולו שתואר לעתים קרובות באגדות כנשי. אך אם אנחנו בוחנים קצת מעבר לקלישאה, מגלים את טבעה האמיתי של ארטמיס: יפהפייה, אכזרית, לא יציבה, יהירה ואלימה, נוקמת וקפריזית. ידוע כי ארטמיס אהבה לרחוץ בערום יחד עם הנימפות שלה, ובאחד המקרים נתקל בהן הצייד אקטיון שיצא לצוד בליווי כלביו. לאחר שראה אותן חשופות, ארטמיס מענישה אותו והופכת אותו לצבי, ואז צופה בשעשוע כיצד כלביו שלו טורפים את בשרו. לא בדיוק האישה שהיית רוצה לצדך בתוך חללית צפופה במסע של חודש ימים לירח, אבל בנאס"א אוהבים את ארטמיס. אינני יודע כיצד ההכנות המדעיות למסע מתקדמות עד כה, אבל אני כן יודע לבטח כי חברי מחלקת הגיוון והשוויון עובדים קשה: עבור תכנית 'ארטמיס' הם עיצבו לוגו מיוחד המראה אישה ללא שום מאפיינים, כך שכל נערה תוכל להזדהות עמה.

אפילו אם נניח שארטמיס היא בחירה טובה לשם התכנית מכיוון שבסופו של דבר, אקטיון הרי שילם על חטאי הפטריארכיה ועל שאר עוולות החברה, חשוב לזכור כי אותה אלה הייתה אכזרית במיוחד דווקא כלפי נשים אחרות. כך למשל, אלת הימים הקרים אָאוּרָה אמרה פעם כי יופייה ותמימותה משתווים לאלו של ארטמיס, וכמו כן טענה שארטמיס נשית מדי מכדי להיות בתולה אמיתית. התגובה הייתה זועמת: ארטמיס שלחה את דיוניסוס לאנוס באכזריות את אאורה, שעקב כך איבדה את שפיות דעתה ויצא למסע רצח קטלני שהתחיל בכך שבלעה את שני בניה התאומים ברגע שנולדו. אולי כדאי שמישהו יספר את כל זה למשרד השוויון של נאס"א, אך שם בוודאי יטענו כי הבעיה האמיתית במיתולוגיות של יוון ורומא היא העובדה שהאלים לא טיפלו כראוי בבעיות כמו שינוי האקלים, מחאת השחורים ואמנת ז'נבה.

ואולי הדחף של נאס"א לקרוא מחדש לגרמי השמיים הוא פשוט ניסיון להצדיק את קיומו של דבר כה אבסורדי כמו אגף לשוויון וגיוון בסוכנות חלל. תארו לכם למשל שהמדענים הבכירים בעולם הנמצאים בשיאו של מאמץ נרחב לפיתוח חיסון לנגיף הקורונה, היו במקום זאת עוצרים הכל ומתווכחים האם יש להעניק לחיסון שם גברי או נשי. (אני באמת מקווה שאני לא נותן להם פה רעיונות…הו, רגע – מאוחר מדי…).

פעם נוספת, הדבר היחיד אותו נאס"א מוכיחה בניסיון לשנות שמות כמו ערפילית 'אסקימו' היא הרצינות הקיצוניות בה לוקחים את עצמם מבשרי הפלורליזם והשוויון, ושאר נושאי הדגל של המרקסיזם התרבותי השולט בכיפה כיום.

הקסדה והקנקן

לפני כמה שנים, כאשר עבדתי בתכנית טלוויזיה סאטירית, החדשות דיווחו על מטאוריט קטן שנפל בכפר בצפון-מערב ספרד. בשידור חי מול הקהל באולפן התקשרתי לאיגוד רופאי השיניים כדי לברר מהו הסיכון לאבד שיניים במקרה בו נופל עליך מטאוריט, ובהמשך התקשרתי לנאס"א כדי לשאול האם תושבי ספרד צריכים לחבוש קסדות באופן קבוע מעתה ואילך.

באיגוד רופאי השיניים ניתקו מיד את השיחה בטרם הצלחנו לנגוס באמת בסוגיה החשובה, אך האישה שענתה לטלפון בנאס"א גילתה חוש הומור מפותח יותר. היא צחקה וסירבה למסור הצהרה רשמית בעניין הקסדות, למרות שטענתי בפניה כי "את שחיה שם בחלל עם אנשי המאדים בוודאי מחזיקה במידע חשוב וחובתך לחלוק אותו עמנו". אחרי שהסברתי לה כי בספרד באמת חוששים מהאפשרות של גשם מטאורים, הוא הסכימה לומר כי אפשר ללכת עם קסדה ברחוב "אם זה מה שיגרום לך להרגיש בטוח יותר".

לא חלפו כמה שעות וכותרת הראיון עשתה דרכה אל מהדורות החדשות וברחבי הרשתות החברתיות: "נאס"א ממליצה לחבוש קסדה במקרה של גשם מטאורים". היה אפשר לשמוע כיצד ראשי נאס"א בוודאי מתגלגלים מצחוק במרכז החלל על שם קנדי, ועלינו להודות על כך לאותה מזכירה חביבה שענתה לטלפון ממני. אולי כדאי גם שאנשי האגף לגיוון ושוויון יתייעצו עם אותה מזכירה בטרם ימשיכו לעשות מעצמם צחוק. מעט הומור הוא בדרך כלל הנוגדן הטוב ביותר לטיפשות. אינני יודע אם המזכירה פוטרה או אולי בכלל נשלחה לירח, אבל בזמן שהבוסים שלה מקדישים את מיטב זמנם לרשימות מונחים ומעדיפים להתמקד בקנקן ולא במה שבתוכו – אני מבקש לשלוח מכאן מחווה אסטרונומית לחוש ההומור שלה.


איצ’ו דיאס הוא עיתונאי וסופר ספרדי. גרסה מלאה של הטור התפרסמה לראשונה באתר ‘נשיונל רוויו‘.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

12 תגובות למאמר

  1. מעתה, ימצאו חוקרי נאסא את העצמים הבאים ביקום:

    גלקסיית שביל הבגצ
    ערפילית מוחו של סמולן
    כוכב שביט בדמותו של אהרון ברק בגודל טבעי (אצלנו בכדה"א, זה חיקוי מוקטן)
    חגורת אסטרואידים ע"ש אבו בכר אל בגדאדי אל סאלאם אל דמוקרט

    סטיבן הוקינג יומת פעם שניה, כיוון שקרינת הוקינג מפלה את החורים השחורים.

    1. התכוונת חורים אפרו-אמריקאים.

  2. הטירלול הגיע גם למקום שצריך להיות הכי מקצועי.
    אין תוחלת למקום כזה, אם זה הכוון.
    אין להם מתנגדים?
    מהיום צריך להחרים את 'דוד' כי 'הרג' את גולית!!!!! הבנתם.

  3. כל האימפריה האדירה הזו כולה על המדע הבידיוני הדימיוני האדיר הזה יכולה לקרוס כולה חשבתם פעם. אם האימפריה הרוסית האדירה קרסה כולה. מסוממי הטכנולוגיית מדע בידיוני זו לא חושבים על כך. זה רק עיניין של זמן. ארצות הברית מדורדרת והמון. היא כמו משל מדהים ניפלא. היא מזכירה לי למשל את האפוס אטלנטיס. היא באמת כמו תסריט סיפורי זה .והיא מזכירה נורא את סיפור מיגדל בבל. ההיתגרות באלוהים. למרבה הצער זה מה שקרה לטכנולוגית המדע הבידיוני המדהים הזה. היא כתובה סירטית מסופרת בספר דניאל בחזיונות הנבואה שלו. כמה מדהים כח כה מטורף אדיר מעולם לא היה ככה מעולם. למה. כי לאף אחד לא היה טכנולגיית הוליווד זו .כל הדימיון ההוליוודי הגשים עצמו פרקטית באגפי מכוני המחקר ההוליוודיים הסירטיים האמריקאים. נורא עצוב לי למה ארצי הידרדרת ככה. כי בוודאי אנחנו אוהבים אותה מיכל , וזה הרי נימצא גם באדמתי. אמריקה מיתחת לשטח טראגדיה יוונית. משל מיכל הבחינות כולם. על העולם על הבריאה על האדם . חידה ענקית . למה האדם ככה צריך להידרדר. כי אמריקה זה העולם וכשהיא חולה גם העולם. גם המכונה שלה שמלאה דרדור הרי מיתפשטת בכל מקום. כל היקום כולו על כרעיו מוצאותיו נימצא במכונה האדירה תוצר שכל אנושי בינתי אדיר. בינה מלאכותית אדירה ובתוכה השכל הישראל והיהודי שמסייע בדרדור. גם על זה כתב הנביא דניאל.הם הרי שותים בקש את השכל הזה והוא שמח כולו . שכלתנות שמא נועדה לכשלון אולי. למדוד את האל בשכל לא מספיק. השכלתנות האדירה גם נרקסיסטית מזכירה לי את תמונתו של דוריאן גריי. רואים היום כמה הנשמה בדד עלובה כל כך. כשמכניסים אותך למכונה אדירה תהיה כמה אדירה ומיתקדמת הנשמה בנסיגה. האמת היא גם מיתקוממת לא מבינה למה צריכה להיות רובוט. האדם הוא לא רובוט. היא רוצה את הצלם העצמי שלה. היא נולדה לבד כי היא מיוחדת לה יחוד בילעדי שאין לאף אחד. נורא עצוב על אמריקה. במיוחד העם שאתה הכי אוהב אחרי עמך.

  4. להחליף שמות של גלקסיות וכוכבים זה קטן על נאס"א. אחרי שאובמה הטיל עליהם "לעורר בעולם המוסלמי תחושה טובה לגבי תרומתו ההיסטורית למדע, למתמטיקה והנדסה", אז באמת שכבר אין בעיה עם "אגף לגיוון ושוויון הזדמנויות”…

    https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000573064

  5. אני ברצינות לא מאמין שבכל הכתבה הזו האדם לא טרח לציין שארטמיס היא אלת הירח במיתולוגיה היונית, בנוסף על זה שהיא אחותה של אפולו שעל שמו נקראו המשימות הקודמות לירח. ולכן זה דווקא שם מתאים. וחוץ מזה אם לקרוא קצת כל האלים היונים היו מעוד מרושאים ועשו דברים הרבה יותר גרועים, וגם שאני חושב שזה מגוחך לנסות לשנות שמות של גורמי שמיים שלא להזכיר שאין לנאס"א שום סמכות לעשות זאת זה נשמע כאילו הכותב מנסה למצוא כל תירוץ לשנוא את השם של המשימה, ומתעלם או מעלים מידע שיכול להסביר את בחירת השם

    1. לשמחת כולנו, הימין בארה"ב מתחיל לשים לכך לב. אומנם עובדי Sandia Labs כבר נשלחו ל"סדנאות" חינוך מחדש ל"שיוויון", כפי הבנתם של הסוכנים הסינים בארה"ב – אך עובדי צמיגי GoodYear אשר ביקרו ב"סדנא" כזו לפי כמה ימים בודדים, הקליטו את הנאמר, פרסמו ברשתות חברתיו ופרצה מהומת אלוהים בארה"ב.

      העובדים הקליטו את הנהלת צמיגי GoodYear מתירה להם לבוא לעבודתם עם פריטי לבוש של Black Lives Matter (אלה הבוזזים, השודדים והרוצחים עכשיו המוני אפרו אמריקאים בארה"ב), גם של LGBT אך לא Blue Lives Matter (=חיי שוטרים חשובים) וגם לא All Lives Matter (=כל החיים חשובים), שזה כבר אבסורד. לומר שכל החיים חשובים, כולל כמובן גם את חיי האפרו אמריקאים אך ברור שזה פוגע בניסיון של נוכלי הסמול האמריקאי – ליצור מחלוקת יש מאין בין האמריקאים, עפ"י צבע עור.

      תגובות לא איחרו לבוא. לאחר הרבה פעמים, בהם נמנע מלקרוא לחרם על חברה *עיסקית* שמפלה בין עובדיה על בסיס מחשבה *פוליטית* – קרא נשיא ארה"ב שלא לקנות עוד צמיגי GoodYear. החברה ניסתה לגמגם בתגובה שכמו כל נוכל סמולני, האפליה שלהם זה קידמה (טוב שלא אמרו כמו בישראל, שרצח זה בכלל שלום) – זה לא עזר. אני לא אקנה יותר צמיגי GoodYear או כל צמיג אחר שקשור לקונצרנ הזה (אלה כמה חברות).

      שימכרו את הצמיגים שלהם לרוצחים ש-BLM שיחררו.

  6. אני לא מסוגל להגיב. הבטן מתפוצצת מצחוקים של כל הציניקנים שמגיבים כאן ברמה גבוהה. כל הכבוד לכם. בהזדמנות אחרת אני אגמול לכם כצחוקכם. בינתיים תנו לי ליהנות מכם.

  7. ערפילית האסקימו איננה גלקסיה. לא מכובד שתטעו באופן כה בוטה.

    1. בכל הכתבה כתוב "ערפילית". המקום היחיד עליו אתה כנראה מדבר, הוא בשורה בה מוזכרת NGC 2392. זו ככל הנראה, טעות סופר, כיוון שבכל המקומות זו מוצגת כאמור, כערפילית.

      אם זאת, הסיווג אינו חשוב כלל (אפילו אם בכל הכתבה NGC 2392 היית מוצגת כגלקסיה – מה שלא קורה) – NED אכן קוראים לא לקרוא לערפילית זו "אסקימו" או "פני ליצן". הנימוק האבסורדי לפיו, הנעלבים המקצועיים עכשיו נעלבים גם משימות גופי השמיים, אבסורדי באותה מידה בה פרופ' למתמטיקה בארה"ב, מאותו אגף לדיכוי מחשבה לא שיוויונית – החליט שמתמטיקה היא גזענית.

      עוד מעט לא תוכל לחשוב, כי זה יעליב את אלה שאינם מבינים את ההבדל בין וקטור לסובארו פשע. זה מה שלא מכובד ולא כינויים של גופי השמים.