כאן זה כבר קרה: תגובה למאמרו של רוגל אלפר

בניגוד למציאות השקרית שמציג אלפר, תרבות ההשתקה והביטול בישראל מגיעה בעיקר מהשמאל ״הדמוקרטי״ ו״הליברלי״. אסור להשתמש בצנזורה ככלי פוליטי

מימין: הפריצה לשער מעון ראש הממשלה, המהומות בגבעת הקפיטול (צילום מסך)

אל תגידו “כאן זה לא יקרה” – כי כאן זה כבר קרה. כוחות הביטחון פשוט עצרו את זה בזמן. בשבוע שעבר פרצו מפגיני מחאת ״רק לא ביבי״ את המחסום הראשון בדרך למעונו של ראש הממשלה. בתגובה, נאלצו כוחות האבטחה להכניס את ראש הממשלה ורעייתו לחדר מאובטח. ולא, אלו לא היו החרדים, המתנחלים או הביביסטים, שכלשונו של אלפר אינם “מחויבים דיו לערכי הדמוקרטיה”, שניסו לעלות על מעון ראש הממשלה, כי אם אוכלוסייה שרואה את עצמה כנאורה ודמוקרטית.

צריך לעצום עיניים בכוח כדי לטעון כי: ”טראמפ הסית והמריד את הפלג הרדיקלי של תומכיו כדי שיבצעו ניסיון הפיכה חמוש ואלים בגבעת הקפיטול”. מספיקה הצצה זריזה בציוצו של טראמפ (לפני שמחקו לו את החשבון) מתחילת המהומות, בו הוא קורא למפגינים להירגע ולהימנע מפרובוקציות ואלימות, או פשוט הקשבה לנאום אותו נשא למחרת האירועים, בו תקף בזעם את מעשיהם האנטי-דמוקרטיים של המפגינים ודרש ממערכות הביטחון למצות עימם את הדין.

טארמפ, אם יצא למישהו לפספס, הכיר שלשום בהפסדו הרשמי בבחירות. לאחר מיצוי ההליכים המשפטיים הוא קיבל את הדין. זהו המשחק הדמוקרטי. אולם דווקא בימים סוערים אלו יש מי שמסתייגים מכללי היסוד של הדמוקרטיה.

הסרת חשבונו של טראמפ מטוויטר, ומחיקת אפליקציית PARLER המאפשרת שיח חופשי ולא ממושטר בידי גוגל, אפל ואמזון הן דוגמאות נפלאות (ומצערות) לכך. גידור חופש הביטוי לאלו שדעותיהם זהות לדעות שלך אינו חופש ביטוי. להפך, אלו סימניו המפחידים של משטר טוטליטרי, אלא שהפעם האח הגדול אינו הממשלה – כי אם המעצמות הטכנולוגיות.

לדאבוננו הרב, תרבות הביטול וההוקעה, כמו גם יתר הפעולות האנטי-דמוקרטיות, עברו מסין ל׳ביג-טק׳, ומשם מהדהדות בעוצמה גם בארץ. פרקטיקות של בריונות ואיומים ברשתות החברתיות, קריאות נאצה ואלימות נגד שוטרים ודרישות מפורשות למרי אזרחי הם דבר שבשגרה בקרב תנועת ״רק לא ביבי״. השתקת תשדירם של ערוץ 20 בידי מפגינים בסוף החודש האחרון היא דוגמה מעולה לאותה ״דמוקרטיות״ שאנשים אלו חורטים על דגלם.

הבעיה היא שלא מדובר רק בהמון משולהב, אלא בהנהגה ממש – פוליטיקאים מובילים ואנשי ״תרבות״. כך למשל, לא אחר מראש הממשלה לשעבר אהוד ברק, בכנס של מפלגת המחנה ה״דמוקרטי״, קרא לצאת למרי אזרחי במידה וביבי יישאר בשלטון; עמית ליאור, ממארגני מחאת בלפור, הודיע בראיון כי “אלימות בוא תבוא, אני גם אשתדל לעזור לה לקרות”; אלדד יניב קרא לראש עיריית תל-אביב רון חולדאי “להודיע למשטרה שאין לה דריסת רגל בעיר”, ואף איים ש”נצא לרחובות ויראה פה כמו ארצות הברית”; והזמר אפרים שמיר צייץ: “לחסל את הפסיכופת, את אשתו הזונה המופרעת, ואת הבן זונה הפרזיט הדוחה”. הדוגמאות רבות עד מאוד. זהו רק מדגם קטן, ולדאבון הלב, אף מייצג.

אין בכוונתי לטעון כי רק צד אחד של המפה הפוליטית מתנהג באלימות ובבוטות כלפי הצד האחר. ההתנגחויות הפוליטיות קיימות משני צדי המתרס. אולם, בהינתן שהאלימות המצערת מגיעה משני צדי המפה הפוליטית, נדמה שתרבות ההשתקה והביטול הן בעיקרן מחוזן של השמאל ״הדמוקרטי״ ו״הליברלי״.

היעלמותו של מייסד אליבאבא ג׳ק מא, בעקבות הביקורת אותה הביע כנגד הממשל הסיני, נדמית כרחוקה, אולם אותותיה קרבים ובאים. מרחב דעות הוא רכיב חיוני בדמוקרטיות. יש לשמור את הצנזורה למקרי קיצון בלבד, ולא להשתמש בה ככלי פוליטי ואידיאולוגי. חופש הביטוי הוא אבן הפינה של הדמוקרטיה, ויש לגונן עליו מכל משמר.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

9 תגובות למאמר

  1. השמאל כבר ניצח בבחירות. מפני שהם מוכנים להפעיל אלימות ולזייף קלפיות. אין משטרה והם יודעים שאחרי הנצחון לא יבטלו אותו בגלל זוטות כמו זיופים ואלימות. את האידיאולוגיה הזאת הנחיל להם מנהיגם הגמד הפדופיל. אהוד ברק הפעיל עמותות קש אליהם הוזרם כסף ממקורות זרים הוא הפעיל טרור ברחובות, קריעת מודעות של הליכוד, הכאה של פעילי ליכוד, אחרי הנצחון הבריונים שמרו על זכות השתיקה, התיקים נסגרו וזהו הנצחון נשאר אצל ברק. להיכן נעלם פעיל הליכוד רן כרמי בוזגלו? היכו אותו, שברו לו את האף, וכך השתיקו אותו. הוא הבין את הרמז ושותק. זו השיטה וזה עובד.

    1. השופט מלצר כמי שפיקח על טוהר הבחירות דחה את הכנסת המצלמות לקלפיות ובכך איפשר בסיוע היועמ"ש את הזיופים בקלפיות. הוא גם סירב למסור את הפרוטוקולים של רשימות שמות המצביעים בבחירות האחרונות לעיון כפי שדרש הח"כ קרעי מתוקף סמכותו כנציג נבחר של הציבור במסגרת חוק השקיפות…

  2. כל צד חושב שהוא הכי הסדר אבל עובדה אחת אי אפשר להכחיש. בישראל וגם בעולם הצד הימני בפוליטיקה הוא אלים הרבה יותר מאשר הצד השמאלי. ואנחנו רואים את זה בישראל כיצד ההנהגה הפוליוית הימנית תומכת ואוהדת את המתנחלים, שבעיקרם הם ימניים, וזה נעשה באמצעות כסף, באמצעות סיוע פיזי (הקמת מאחזים למשל) העלמת עין מפעילויות של תג מחיר ועוד.

    1. איכס, ממש נוראים ואיומים הפוליטיקאים הימנים האלה. הם תומכים במתנחלים, פשוט מחריד. מזל שההנהגה הפוליטית של השמאל תומכת רק באנשי שלום ואחווה נאורים והומניסטים. כמו החמודים ההם מן הרשות הפלסטינית.

    2. כל צד חושב שהוא הכי הסדר אבל עובדה אחת אי אפשר להכחיש. בישראל וגם בעולם (אנטיפה) הצד השמאלי בפוליטיקה הוא אלים הרבה יותר מאשר הצד הימני. ואנחנו רואים את זה בישראל כיצד ההנהגה הפוליטית השמאלית תומכת ואוהדת את ראשי המחבלים, שבעיקרם הם שונאי יהודים, וזה נעשה באמצעות כסף אירופי, באמצעות סיוע פיזי (הקמת מאחזים ערביים בשטח C למשל) העלמת עין מפעילויות של זריקת אבנים (שהורגות) וטרור ועוד.

    3. בזכות תיקשורת מגוייסת אכן התקבע בתודעה שהימין יותר אלים. אבל מי שעיניו בראשו ורואה את פעילי אנטיפה למשל בארה"ב יודע שזה אחרת. ובישראל? מפאי שלחה בריונים לשבור את השביתה בנמל חיפה על ידי שבירת ראשים , חב. סולת"ם ההסתדרותית שלחה כלבים לשבור שביתה במפעלה. פעילי שמאל מנסים לפרוץ לביתו של ראש הממשלה , אני מניח שלא על מנת לתת לו פרחים. אז מספיק עם הבולשיט.

  3. אחי כמה הוזה אפשר להיות. מפקד המשטרה שהיה שם אמר שלא היתה פריצה

    1. אל תאמין לתמונות וסרטים.
      אל תאמין למי שהיה שם וראה את הפריצה.
      אל תאמין לשב"כ שהחליט לפעול.

      תבחר אחד שאמר מה שתרצה לשמוע ותבטל את כל השאר.

      כמקובל אצל השמאל.

  4. חבורה שך מסיתים בבונים מסריחים.
    אתם לא יודעים שביבי שיקר בכוונה???
    המשטרה לא אמרה שזה קרה?
    זאת הסתה! פושעים !!!!