ההסתה וההכללה נגד גברים בישראל ובעולם: תמונת מצב

הדעות הנחשבות לנאורות תופסות כיום את המחצית הגברית של אוכלוסיית העולם באופן שהיה מוקע כגזענות וכהכללה כלפי כל קבוצה אחרת

״כשציינתי עובדות, קראו לי מיזוגן ושובניסט״ (צילום מסך)

בבית ספר במדינת ויקטוריה שבאוסטרליה, הוקרן לאחרונה סרט על אונס ותקיפה מינית למתבגרים באזור גיל 12 ולאחר ההקרנה הושמעה להם הרצאה על חומרת פשעים אלה. בית הספר לא הסתפק בכך וחייב את כל התלמידים הבנים להתייצב מול כל התלמידות ולהתנצל בשם כל הגברים באשר הם על עצם קיומם של מעשי אונס ופגיעה מינית.

נסו לדמיין מפגש בין תלמידים יהודים וערבים בו ידָרשו כל הילדים הערבים להתנצל על פיגועים בפני התלמידים היהודים. לפני הקורונה, פגש כותב שורות אלו לא אחת בתיירים גרמנים ומעולם לא פקד על מי מהם עוון שלא ביצע במו ידיו. ואכן, האמהות באותה תקרית באוסטרליה הגיבו בזעם על המסר המכליל והפוגעני שהוחדר בבניהן, ואחת היטיבה לנסח: לו היתי קורבן לפשע כזה, לא הייתי מאשימה אף גבר מלבד האנס.

עושה רושם שאוסטרליה לא לבד, ובמובן מסוים גם ישראל לוקה בהנחלת תפיסות דומות לתלמידיה הצעירים, אם כי באופן פחות בוטה. מדינת ישראל החליטה לחנך את ילדיה שטוב לבו של היצור האנושי, ומנגד – רשעותו, נובעות מכרומוזום ה-X או ה-Y ממנו קורץ. כך, במסגרת שיעורי מגדר, הורה משרד החינוך כי על הבנות להכיר בערך המוסף הנשי שלהן וכי גם על הבנים להכיר בערך המוסף הנשי של הבנות. הלאה השוויון ותחי העליונות הנשית. גם בסילבוס של הפקולטה למגדר באוניברסיטת תל אביב מדובר על קיומן של “תכונות נשיות, חמלה ואמפאתיה”, וגם ספרה של ולרי סולאנס ׳מניפסט החלאה׳ הקורא להכחדת כל הגברים נלמד כספר לגיטימי ומתואר על ידי הוצאת רסלינג כ“קריאה חדשנית לשינוי רדיקלי”.

הלך רוח זה רווח כיום גם מחוץ לכותלי המוסדות הלימודיים בארץ ובעולם. כך, לדברים אלה מצטרפים בין השאר הביטוי השגור ״גבריות רעילה״, התבטאויותיו של מזכ״ל האו״ם לפיהן הקורונה היא באשמת השליטה הגברית בעולם ושהסבל ממנה כמו גם ההתמודדות המוערכת מולה היא עניין נשי ואת הקליפ של נטע ברזילי בו היא רוצחת את הדוגמן שמסרב להתחתן איתה. מסרים דומים מופיעים בסרטים הוליוודיים החל מסוף שנות השמונים, כגון ׳יחי ההבדל הקטן׳, ׳אישה שטן׳ ו׳אבות ובנות׳ שמסריהם נעים בין העובדה כי רצח הוא דבר מידתי ולגיטימי כנקמה בגבר בוגדני לבין ההנחה כי נשים אינן מסוגלות לרוע. בכל המקרים הללו מקבלת החברה את המסרים המכלילים והאנטי-גבריים הקיצוניים במחיאות כפיים, ולרוב בלי גרם של ביקורת.

השיח הציבורי נגד חצי מהעולם

התקשורת בארץ ובעולם נוהגת לטייח את מוצאם של האנסים, ולעתים אף את מקרי האונס עצמם, במקרה שהדבר עלול לעורר סטיגמות אודות קבוצת מוצא מסוימת. כך נוהגת התקשורת הישראלית במקרי אונס קבוצתי המבוצעים בידי בני מיעוטים וכך במקרי רצח נשים בידי בני זוגן המתרחשים במגזר הערבי בשיעור של בערך פי ארבעה מחלקו באוכלוסייה.

הכללת כלל המין הגברי בצורה בוטה חוזרת גם במאמר שפרסם הסופר והפובליציסט שי גולדן במגזין ׳ליברל׳ בנושא הומופוביה. במאמר שוזר גולדן פנינים כגון “ההסטוריה הוכיחה שגברים הם בבונים שמחפשים תמיד את הפתרון הקל”, “פסיכולוגיה עקומה להתמודד עם חששותיך לגבי עצמך בעזרת דפיקת מכות למישהו שלא עשה לך כלום, אבל לגברים יש פסיכולוגיה עקומה, נשים יודעות על מה אני מדבר”, “עם פחות גברים העולם יהפוך למקום טוב יותר”, ועוד כהנה וכהנה אמרות שפר שהיו מכניסות את כותבן לכלא על פשעי שנאה והסתה אם רק היו נכתבות על אריתראים, פיליפינים, בולגרים או לסביות, ובקיצור – כל קבוצה המהווה פחות ממחצית האנשים על כדור הארץ.

מאמריו של ניסן שור בעיתון ׳הארץ׳ חוזרים אף הם על דפוס ההכללה ואף לוקחים אותו צעד קדימה בכל הקשור לחריפות התבטאויותיו. כך, כתב שור בין השאר כי “כל הגברים חרא” ו“במקום לטפל באבולה, טפלו במחלה של העולם: הגברים” (כולנו כמובן זוכרים מה קרה כשיהודים הוכרזו כמחלה של העולם). נוצר מצב כה אבסורד, עד כי לאור השנאה היוקדת כלפי גברים ולאור המודעות הרבה לסבלם של בעלי חיים במקביל, יש אנשים בעולם המייחסים לתרנגולת יותר קדושת חיים מאשר לחצי מבני האדם בכדור הארץ, לפחות מרגע שחצו גיל מסוים.

מדי פעם פורצת בישראל מחאה נגד רצח נשים. מחאות אלו נענות לרוב בתזכורת כי גברים נרצחים פי עשרה, כשעל כך משיבים בקהילת המגדר, ולא רק בה, כי נשים נרצחות לרוב בידי גברים בעוד שגברים נרצחים בידי גברים כמוהם. גם אמירות על הגברים הלא-חמושים והלא-מעורבים שנהרגים במלחמות נענות באמירה לפיה גברים יכולים למנוע זאת אם רק יפסיקו לצאת למלחמות.

לא ברורה לי עזות המצח בה מסוגלים אנשים להתעלם מההפרדה בין הרוצח לקורבנו, בין השליט המכריז מלחמה לבין החייל שהוא שולח, או בין החייל שנשלח להדוף אותו לבין האזרח הבלתי חמוש.

נגד גברים מותר להכליל | ׳הו, המסור׳, קסודרו, 1898 (קרדיט: ויקיפדיה)

האם הכרזנו על כל הגברים כעל חלאות אלימות ורצחניות באופן המאפשר את נקודת ההנחה לפיה הקורבן חולק אופי נוראי עם רוצחו? האם החלטנו שהיות שנשים כקבוצה ״מייצרות״ פחות אלימות, הרי שזכותן לחיים עולה על זכותו של גבר? תהא הלוגיקה אשר תהא, אף אחד לא יטיח אותה בפרצופה של אישה שבנה או בן זוגה נרצחו על מקום חניה או נהרגו במבצע צבאי. איש גם לא ירשה לעצמו לדבר באופן דומה על ערבים, אפריקנים ואחרים.

את הטענה כי לו היו מדינות העולם מונהגות על ידי נשים היו נחסכים מדפי ההיסטוריה הרג, מלחמות ועימותים, קל להפריך. העובדות וההיסטוריה מראות כי נשים בעמדות כוח מעולם לא היו ואינן אכזריות פחות או הומאניות יותר מגברים שהחזיקו בעמדות השליטה.

כך, מראשית העת החדשה ועד לתחילת המאה העשרים, הכריזו מלכות באירופה על יותר מלחמות משעשו כן המלכים, כפי שהוכיחו שני חוקרים מאוניברסיטת קולומביה; רצח העם שמבצעת מיאנמר בעם הרוהינגיה מתקיים כשבראש מיאנמר עומדת כלת פרס נובל לשלום, אונג סאן סו קיי; בהנהגת מיליציית אונס שפעלה ברצח העם ברואנדה הורשעה בהאג פאולין נייראמאסוהוקו, שכיהנה כשרה למעמד האשה; ואינדירה גנדי, ראש ממשלת הודו לשעבר, היא זו שציידה את הודו בפצצה גרעינית וסתמה את הגולל על פתרון דמוקרטי בשלום לסכסוך קשמיר. היא נרצחה, אגב, מפני ששפכה דם של עשרות מליוני סיקהים בקודש הקודשים.

דמוקרטיה לנשים בלבד

חלק מהקולות הנשמעים כיום בנושא, מגדילים לעשות ולא רק מאשימים את המין הגברי בחוליי ההיסטוריה, אלא אף מציעים אמצעי מנע כדי לדאוג שאותם משגים לא יחזרו על עצמם. בסרטון שהפך למאמר באתר הפמיניסטי ׳Onlife׳, קראה ליאת ברטוב-שדה לבטל את זכות ההצבעה לגברים מאחר שלטענתה גברים מצביעים תמיד למועמדים שדוגלים במלחמות ובסבל, בעוד שנשים תומכות תמיד ברווחה ובשלום. לא היו לה שום תוצאות בחירות או סקר דעת קהל שיצביעו על הבדל כזה בדפוסי ההצבעה, ולמעשה, מאז 1945, המערב כמעט תמיד מעדיף רווחה על פני מלחמות (חוץ מארה״ב, שגם היא נלחמה בנאצים ובאל-קאעידה ולא בדובוני אכפת לי או ביצירי הטוהר מהסרט אווטאר, למרות שגם על זה אפשר להתווכח).

בעקבות הסרטון של ליאת, העליתי פוסט המביא את העובדות ההיסטוריות בנושא. משום מה, המוני אנשים אינטליגנטיים פשוט לא הצליחו להבין כיצד אני מסרב לקשר את תכונות האדם למינו ולמגדרו, או שהבינו אבל הסירוב הרתיח את דמם. הואשמתי בשבירת שיאי מיזוגניה, בטינוף על נשים, באינסליות מיתממת, בזלזול באונס, בגילוי עריות (כן, גם אני עדיין תוהה מה הקשר) ובהתעלמות מכך שאימי היא אישה. קיבלתי חסימות והתנפלויות אפילו ממכרים ותיקים.

הפיגוע בישיבת מרכז הרב זכה בשעתו לכ-80 אחוזי תמיכה בציבור הפלסטיני, והמדינות העניות והאלימות ביותר מנוהלות ומאוכלסות בידי שחורי עור. על אף שני נתונים אלו, איש לא היה מעז לבצע הכללה ולקבוע כי כל הפלסטינים תומכי טרור וכי כל שחורי העור אלימים וכושלים מדינית. מדוע אם כן כשזה מגיע לגברים, כל הכללה, ולו המכוערת ביותר, נתפסת כלגיטימית ואף מתקבלת לעיתים במחיאות כפיים?


ג'רי הראל הוא משורר, בלוגר ומתרגם.


עקבו אחר ׳מידה׳ גם ברשתות החברתיות:

 

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

37 תגובות למאמר

    1. ממש צודק. הנה אפליה ברורה, מדוע לא מקימים בתי מחסה לגברים מוכים? לבתי מחסה כאלו יצרפו מתקנים המאפשרים לגברים לטפל בילדים אותם טבעי שיביאו הגברים איתם אל בתי המחסה. כל זמן שהגבר נמצא בבית מחסה המגן עליו מפני אשתו המכה, ובמיוחד כאשר הוא מטפל בילדים, יאסר על אשתו לצאת לטיולים מחוץ לגבולות המדינה, הרי לא יתכן שהבעל המוכה נאלץ מאימת אשתו להסתופף מאחורי קירות בית המחסה המגינים עליו ובשעה זו אשתו מסתובבת ברחבי העולם חופשית בטיולים. על כל הבעלים המוכים להתארגן להפגנות מחאה, הכותרת שלהם תהיה, מבקשים הגנה מפני נשותינו ומבקשים להעביר לטפולנו את הילדים, אנחנו מעדיפים לטפל בילדים מאשר לבלות בטיולים בחו"ל. זכות הגבר להגנה! זכות הגבר לטפל בילדים!

    2. מה שנכתב זה לא היה עבור בעלים מכים.
      זה היה עבור אלה שלא מכים.
      וסובלים בלי סיבה.
      אז מה קשור התגובה שלך.
      סתם פריקת אמוציות.

    3. לא עבור בעלים מכים, נכון. אבל גם לא עבור בעלים מוכים? הדוגמא שהבאתי מבליטה את האבסורד בהשוואה הגמורה בין סבל הנשים לסבל הגברים. הנשים הם החלק החלש, לא תמיד אולי, אבל בדרך כלל. אין צדק מוחלט, אבל יש היגיון בהעדפת האשה. ברור שהגבר לפחות חלקם מעוניין בחופש ושחרור, והילדים? שהאשה תטפל. התובנה הזאת אינה מתאימה כנראה לכל המקרים, אבל קשה לברור ויש לתת העדפה לאשה.

    4. נכון.אין מה להשוות בין אישה מוכה לגבר מוכה.
      אבל לא מנסים להשוות.המדינה כן מסייעת
      לאישה מוכה.רק כנראה שהשמיכה צרה
      מכדי להספיק לכולם.אבל בכל זאת צריך
      לתת דגש לנושא.הכתבה היתה קול עבור
      אלו שקולם לא נשמע ומבוטל.קולן של הנשים
      כן נשמע ומהדהד ועולה.קול הגברים המוכים
      אינו קיים.וקול הגברים המעונים המופלים
      אינו נשמע.אישה שמתגרשת לא אמורה לקבל
      זכויות יתר על חשבון רמיסת הגבר.
      צריך מערכת שיוויונית שתבחן את הנושא
      בצורה אובייקטיבית ולא פוגענית ומפלה.
      מה הקשר בין אישה גרושה שלא מוכה לאישה מוכה.ובין גבר מכה ללא מכה.
      לדעתי אין קשר.וקשר מגדרי לא מזכה
      יחס מפלה לטובה או לרעה.

  1. מסיתים נגד "כל הגברים" כדי להסתיר את השנאה האמיתית כלפי הגברים הלבנים בלבד. השנאה תמיד נובעת מקנאה.

    1. ובאלו מחיאות כפים מתקבלות ההכללות נגד החרדים? ההכללות המתפרסמות באופן שוטף ואוהד רק משום שהחרדים הם המשענת היציבה ביותר של השלטון הימני ושל נתניהו

  2. שכחת לציין שרוב העולם הזה פותח תוכנן ונבנה עי גברים ולולא הגברים כלומר אם הקדמה הייתה תלויה בנשים היינו במערות , הנשים רק מדברות הרבה אבל רובן ממוצעות עצלניות שלא תורמות כלום .

    מוזמן לבדוק …

    גם אם חלקית גברים יוצרים מלחמה הם גם יוצרים את כל הקדמה , אז אם הן לא רוצות מלחמות שיחזרו למערות כי כל מה שסביבן נוצר ופותח עי גברים כולל המחשב , הטלפון והכיסא שהן ישובות ופליצות עליו.

    להיום אחרי שהגברים קידמו את העולם לרמה שהוא היום , אז פתאום לא צריך אותם .

    1. סביר שנשים היו תורמות באותה מידה אילו רק הייתה להם האפשרות ללמוד או להגיע לעמדות כח. אך ברוב ההיסטוריה זו לא ממש הייתה אפשרות.

    2. אין היום הגבלה לנשים
      לפתח מוצרים.
      וכמדומני עדיין יש יתרון לגברים.

  3. יש לזכור גם שמרגרט תאצ'ר יצאה גם למלחמה בפוקלנד (איים מרוחקים אלפי קילומטרים מהממלכה המאוחדת).

    1. היא לא יצאה למלחמה הזו. הארגנטינאים תקפו את הבריטים.

  4. שכחת את הנקודה המהותית,

    תאר לך שאתה עובד במקום עבודה מסויים. יש לך קולגה שהיה חבר שלך כמה שנים. אבל משום מה היחסים התקררו ולך ניתנת האופציה לפטר את הקולגה, לגרש אותו ממקום העבודה ואף להנות מתזרים חודשי של כמה אלפי ש"ח בצורה חוקית חודש בחודשו לעשור ואף יותר קדימה? אם היה אפשר כמה מקרים כאלו היינו רואים בשנה?

    כעת במקום מקום עבודה – נקרא לזה משפחה עם ילדים. לאישה ניתנת הפריבילגיה להפטר מהגבר ולקבל כמה אלפי ש"ח של "מזונות" כל חודש – למה? כי היא אישה.

    כשאני וגרושתי ישבנו אצל עובדת סוציאלית במהלך פתיחת תיק בביהמ"ש לענייני משפחה – העובדת הסוציאלית בלי להתבלבל שואלת את גרושתי: תגידי, את רוצה להמשיך לשבת בבית והוא יפרנס את "הילדים" עוד כמה שנים? באלו המילים בדיוק.

    שיעור ההתאבדויות של גברים גרושים הוא פי 10 ביחס לחלקם באוכלוסיה. וכמות המקרים בהם עו"ד של האישה יעץ לה לגרום לווכוח שיוקלט על ידה ואף לטעון שהיתה אלימות גם אם בכל רגע נתון הגבר לא התקרב אל גרושתו מעבר לטווח של 2 מטרים היא עצומה.

    למעשה, במדינת ישראל נשים הוא מעמד פריבילגי שהמערכת מפנקת וכמו בכל מקרה של משחק סכום אפס מול כל אחד שמרוויח יש משהו שמפסיד ובמקרה זה הגבר.

    מי מאתנו לא שמע על אותם מסכנים שבגיל 40-50 ישנים בסלון של אימם כי לאחר תשלום המזונות גם לדירת חדר אין להם כסף.

    נקודה אחרונה, בגן בו מתקנים למשחקי ילדים פגשתי גבר גרוש שבמהלך דיון משפטי שאל את השופטת בביהמ"ש לענייני משפחה איך הוא יוכל לשלם "מזונות" וגם לשכור בית ולארח בו את ילדיו אם שכרו הוא שכר מינימום. לדבריו השופטת הישירה אליו מבט ואמרה שלא אכפת לה שיעבוד בזנות את הכסף שידאג להשיג.

  5. מתקשה מאוד להאמין שמישהו השקיע זמן לכתוב ולערוך את הטקסט המוזר הזה
    ועוד יותר קשה להאמין שבזבזתי עשר דקות כדי לקרוא אותו באתר שפעם היה נחשב לאיכותי

  6. הבעיה אינה בנשים עם הדעות הקיצוניות, אלא בגופי התקשורת שחושבים שבאמצעות יצירת דראמה ימכרו יותר. התקשורת המרכזית גוססת בגלל הדמוקרטיזציה של האינטרנט, ושם הבעיה תפטר מעצמה בקרוב. הבעיה היא עם הפוליטיקאים שחושבים שמאחורי אותם נשים יש הרבה בוחרים בוחרות. כשיגלו שקיים כח נגדי-גם הפוליטיקאים יסתייגו

  7. המערב שוקע.סין עולה.
    המוסלמים משתלטים על המערב.
    ולעומת זאת סין שולטת על המוסלמים ביד ברזל.
    ברגע שיהיה אחוז מסויים של מוסלמים
    נגיד 20 אחוז בכל מדינה אירופאית
    מה שיקרה שאחד מחמישה יהיה מוסלמי
    זה כמות שלא ניתן להתעלם ממנה
    הם יקבעו מי יבחר לממשלה.לפרלמנט.למועצת העיר.
    לכל בחירה פוליטית הם יהיו לשון המאזניים.
    הם גם יזכו למלא תפקידים כראשי עיר
    כנציגי פרלמנט.וכל תפקיד אפשרי.
    כיוון שהם שמרנים ותקיפים הם יתחילו לאכוף
    את התרבות שלהם על הרחוב האירופאי.
    בהתחלה כפי שקורה היום בשכונות שלהם
    לאט לאט במרחב הסמוך ואז בכל המרחב.
    צעדות גאווה יותקפו בטרור.ויאסרו מטעם העירייה.
    נשים חשופות יותקפו.משמרות צניעות ישוטטו.
    ויאכפו נגד לבוש לא צנוע.נגד אכילה ברמאדן.
    נגד מכירת בשר חזיר.נגד מכירת בשר לא חלאל.
    נגד חינוך לא ברוח מוסלמי בבה"ס המוסלמיים.
    בקיצור כמות המוסלמים העצומה שתהיה באירופה
    כשהם הולכים בלבוש מסורתי.מדברים בערבית למשל.
    חנויות עם כיתוב בשפה זרה.האירופאי הלבן הליברל
    ירגיש שהוא נדחק מהמרחב.שתרבותו נדחקת והופכת
    לשולית לא רצוייה.לא ראוייה.לא מכובדת.
    מרפאות להפלה יסגרו באלימות.
    בית הדין השריעה יחליף את בית המשפט המקומי.
    האלימות והטרור והפשע ירקיעו שחקים.
    ההגירה לא תפסיק ותגיע לכמות עצומה
    איחוד משפחות.וזרם בלתי פוסק ולא חוקי
    של מהגרים מאפריקה ואסיה.שחורים ומוסלמים וערבים
    אפריקה תציף את אירופה.את מערב אירופה.
    האדם הלבן יוחלף באדם שחור או ערבי או מוסלמי.
    הלבנים הרופסים יאלצו להגר השאלה היא
    איפה יקלטו את מאות מליוני הלבנים?
    התשובה שאין אופציה לקלוט אותם.
    מה גם שמליוני נוצרים יאלצו לברוח מאפריקה
    וממדינות ערב.והאיסלם.לאן הם יברחו?
    התשובה היא שתהיה קטסטרופה
    ואיני יודע לאן זה יתפתח.
    אולי להגירה ממערב אירופה למזרח.
    אולי להקמת גטאות לנוצרים בשכונות סגורות
    עם גדרות שערי ברזל עוצר לילי ומשמרות חמושות.
    אולי לערים ועיירות נפרדות לנוצרים לבד ומוסלמים
    לבד.כמו צפון אירלנד.כל אירופה תחווה את אשר
    היהודים חוו.גטאות.השפלה.דיכוי.רצח.רדיפות.
    טרור.אונס.תרבות שוקעת ונרדפת.התאסלמות.
    צדק פואטי.

  8. תיקון: זה לא רק גברים.
    ביקשת במאמר שננסה לדמיין מפגש בו ערבים נדרשים להתנצל בפני יהודים כדי להראות כמה זה מגוחך אבל שכחת שההפך קורה גם קורה.

    זה חלק מבעיה עמוקה יותר: פוליטיקת הזהויות. כלומר תפיסת עולם ששופטת אותך לפי החומר הגנטי שלך באופן הגזעני ביותר שאפשר. מעין טיעון של אפליה מתקנת אבל מוקצן לרמות מגוחכות ומפחידות.

    הבעיה היא שמה שעומד מאחורי זה אינו שאיפה לשוויון אלא לנקמה. רק תסתכל מה קורה ללבנים בדרום אפריקה. ונתקלתי כבר בפמיניסטיות רדיקליות שאפילו לא מסתירות את זה. כשמראים להן את העובדות הן לא יהססו לענות: "גברים הפלו אותנו במשך דורות, עכשיו תורנו". כאילו שהן חושבות שגישה כזו יכולה להוביל למקום טוב.
    כי זה מה שקורה כשחופרים לבן-אדם יותר מדי שהוא מסכן, שזה אשמת אחרים ושאין לו השפעה על העניין.

    וחבל כי יש מי שנלחם באמת לשוויון ואנשים כמו בית הספר הזה עושים לו יחסי ציבור רעים שרק הורסים מאבקים חשובים.

  9. זה בהחלט נכון. עם הבהרה, לא כל הנשים שונאות גברים אבל הרבה מהן, ולעתים, אינך יודע מראש היכן נפלת.

  10. אין מה לדבר, השמאל הקיצוני דומה יותר ויותר לנאציזם מכיוון שלא משנה לאיזה כיוון נלך, ימין או שמאל, חילוניות או דת, המוגבלות האנושית לא מסוגלת לתפוש את המורכבות האמיתית של העולם. הצורך לייצר כללים ברורים ולשרטט גבולות של טוב ורע גורמים לכך שהקווים חותכים בדרך את כל מה שנמצא באמצע כלומר את הנורמליות והתוצאה ההרסנית והרצחנית היא תמיד זהה.

  11. אני כבר רואה את אחת מהכותבות במידה שאיכשהוא חייבת לכתוב תגובה כדי "לאזן".

  12. אני כאישה פתרתי את זה בנבואה. הימין רואה את השמאל כפרובוקטיבי אותי הוא מאתגר. בבקשה הרי לכם נבואה. תעלה לדוכן דבורה הצברית העיברייה , ליד המקדם הרוחני שלה משה ותיתייצב בגאווה שווה לו. איזה אחלה בבוש. כפרה עליך עיוני יפה כמו תמונה. שניהם ראו אותה תמונה הישכילו והנהיגו. הבה נצא במחול כי שניהם בני המאה 21. הורה לכם מתוקים . כמה אני גאה בכם נסיכים שלי. מקור בליעדיות , יחוד עצמי שלנו. הכי שלנו בעולם. מלכות הנבואה מצלצלת מטלפנת. הלו אני בדי אין הום. היש מישהו שומע טרררר טררררר

  13. אינדירה גנדי רצחה עשרות מיליוני סיקים? למה לא מאות מיליונים או מיליארדים? בהשתלטות על המקדש באמריצר, שבו התבצרו סיקים חמושים, נהרגו כמה מאות סיקים לפי ההערכות הנמוכות וכמה אלפים לפי ההערכות הגבוהות.
    גם קריאה של חוזר מנכ"ל משרד החינוך שצורף מעלה שאין קשר בין מה שהכותב טוען שהוא (מסמך פמיניסטי רדיקלי שונא גברים) לבין מה שכתוב בו באמת.
    נראה לי שהכותב מגזים בכוונה כדי להציג תופעת שוליים זניחה של שנאת גברים בתור איזשהו מיינסטרים חדש

    1. באוניברסיטאות בארה״ב, ששני הבנים שלי למדו בהם, סטודנטים לתואר ראשון מחוייבים לקחת קורסים כלליים כאשר בכל הקורסים למדעי החברה והרוח, לא משנה מה תהיה הכותרת של הקורס או הסילבוס הרישמי, ישנה שטיפת מוח שמאלנית קיצונית מטורפת. המאמר הזה הוא עדין לעומת מה שהבנים שני נאלצו לשמוע על הגבריות שלהם (וגם על מדינת ישראל) וזה כלל הרצאה על הבעייתיות בדחף המיני הגברי, לא פחות! העצה שהייתה לי לבן שלי, זה שיותר שמרני בדעותיו, תכתוב במבחנים מה שהם רוצים לקרוא ותשכח אח״כ הכל. אין לך מושג כמה המצב חמור וסטודנטים שלא הולכים עם הגישה הזאת מוכשלים על ידי מרצים שמאלנים בלי חשבון ובלי בושה. אגב, מכר שלי שהוא מרצה באוניברסיטה סיפר שהם נאלצים עכשיו לקחת קורסים על הפליה גזעית ומינית. בקורסים הללו מדברים על כך שיאלצו אנשים בשכונות לבנות למכור את הבתים שלהם למשפחות שחורות. אלו הדברים שנאמרים היום בגלוי ומי שרוצה לשמור על מקום העבודה שלו נאלץ לשתוק ולבלוע.

    2. אני מחבר המאמר והקטע על אינדירא הוא טעות הגהה. אני כתבתי שהיא שפכה דם בקודש הקודשים של עשרות מליוני סיקהים.

  14. נו כרגיל התקשורת , בתי המשפט, האקדמיה , הבכירים להשכיר, והאספסוף המזדמן ,כל מי שהשמאל העולמי יכול לשכור לשירותיו , עושה בשם הצדק , הנאורות , השלום ,חופש הביטוי וכו', את הנזק הגדול ביותר שהוא יכול לגרום , במחיר הנמוך ביותר שהוא יכול לשלם

    1. שכחתי את אנשי הבוהמה שגם הם חברי השישיה להשכיר לשרות השמאל

  15. העולם הזה אכזר לגברים, ובמיוחד אם הם ישראלים!!!!!!!!!!!

    1. העולם הזה סוף סוף מתחיל ללמד גברים להיות גברים אמיתיים ולא זכרים ששכלם מצטמצם במכנסיים. לחבק אישה נגד רצונה, לומר לה ביטויים מיניים ל, להתייחס אליה כאל בובת מין מותרת לכל, להפלות אותה במקום העבודה ולקצוב את שכרה בסכום הנמוך בעשרות אחוזים מזה של הגברים, לראות בה אובייקט מיני ותו לא, לפתות ילדות שלא הגיעו לבגרות, לסחוט נשים סחיטה מינית במקום העבודה, וזה עדיין לא הכל. הגיע הזמן שהזכרים יפנימו שמעתה יש רק מקום לגברים שיודעים מה היא התנהלות והתנהגות נכונה.

    2. הכל נכון.אבל לא יעזור.
      טבע האדם הוא ברברי.
      גם מדינות שיש בהם עונש מוות
      לא מצליחות למנוע פשיעה.
      ההיפך יש בהם יותר פשיעה מהרגיל.
      אז את חושבת שסנקציות כאלה ואחרות
      יועילו.דרך אגב נשים הם עדיין לא מלאכיות.
      כמדומני הם עדיין לא צדיקות.

  16. שלילת זכות הצבעה מגברים, תלונות שווא, זה לא שוויון זה אמונה בעליונות הגזע הנשי. יש אפליה גזעית נגד גברים בישראל. למעט הימנעות מנשים או הגירה למדינות יותר נאורות אין פתרון. אני מניח שהפמיניזם יביא לחברה זהה לזו של החרדים – תהיה הפרדה בין המינים כאשר נשים לא יבינו או שיבינו מדוע גברים מתרחקים מהם. הסדר החברתי ישתנה, הנורמות ישתנו. החברה תלך למקום רע.

    1. העולם ילך למקום רע? כבר היום הוא הולך, סליחה – רץ למקום רע מאד.
      כל ההומוסקסואלים שהתרבו היום זה בגלל שגברים נגעלים וסולדים מנשים.
      או מפחדים להיכנס לקשרים איתן.
      וגם הלסביות הן נשים ששונאות הגברים.
      ואת הכל עוטפים בעטיפת שקר של "חופש" ו"קידמה".
      פמיניזם זה צורה של שטניזם.
      זה רק ענין של זמן עד שזעם הבורא ירד עלינו מן השמיים כמו גשם זלעפות…