הפאניקה של איילת שקד

איילת שקד, שהוקרבה פעם אחר פעם על ידי בנט ושאר ראשי הקואליציה החדשה, נמצאת במלכוד מימין ומשמאל והפתרון עבורה אינו נראה באופק. מסתמן כי המפסידה הגדולה של הממשלה היא שקד עצמה.

מאוגפת מימין ומשמאל, איילת שקד (צילומים: שקד חרמוני/דוברות הכנסת)

התבוסה הקשה שחוו הלילה בהצבעה על חוק האזרחות שהובילה השרה איילת שקד, מכה גלים ובקואליציה מנסים למזער נזקים וליצור ספינים נואשים שיטשטשו את גודל כישלונם.

בעוד בליכוד חוגגים את ההישג, השרה שקד התבטאה בטוויטר ופרסה תרחיש אימים שלשיטתה, ישראל עומדת בפתחו.

שקד, שהשקיעה מאמצים עילאיים ושיחות רבות כדי למנוע מחבר הכנסת עמיחי שיקלי להצביע נגד הקואליציה, טוענת כי ההתנהלות של האופוזיציה, שהפילה את החוק, תוביל ל 15 אלף בקשות אזרחות של פלסטינים.

מעניין לציין כי אמש נצפו בנט ושקד בעודם עושים מאמצים עילאיים על מנת להעביר את החוק, לעומת זאת,  נראה היה כי ליברמן, סער ולפיד לא לקחו חלק פעיל במאמצים להעברת החוק ומעניין לראות את מהלכיהם בעתיד.

מה שאיילת שקד שוכחת לציין הוא שסעיף 7 לחוק האזרחות, מקנה לשר הפנים סמכות לאפשר התאזרחות לאדם שנישא לישראלית ולהפך. לפיכך, הבקשות הללו יונחו בפני שרת הפנים – דהיינו, שקד עצמה, וכאן נכנסת לפעולה המלכודת שהונחה בפניה.

מעבר לעומס הצפוי לה, במידה ותאשר בקשה שכזו – האופוזיציה תעוט על כך כמוצאת שלל רב, ומצביעי הימין, הקהל האידיאולוגי ממנו צמחה שקד ומהווה את בסיס התמיכה ההולך ומתדלדל שלה – יתנער ממנה במיאוס ובבוז.

לעומת זאת, אם תשלול בקשות – יקומו עליה מבית, ומוזר ככל שזה נשמע – הבית הנוכחי של שקד כולל בתוכו את מרצ והמפלגות הערביות, כאשר אפילו מפלגת העבודה נחשבת למתונה לעומתם. במקרה כזה, כל בקשת אזרחות יכולה לערער את יציבות הקואליציה מחדש.


אם תשלול בקשות – יקומו עליה מבית, ומוזר ככל שזה נשמע – הבית הנוכחי של שקד כולל בתוכו את מרצ והמפלגות הערביות


עדות ללחץ הכבד בו מצויה השרה שקד ניתן למצוא בדבריה, כשהיא טוענת כי עליה לשדרג את מעמדם של אותם מגישי בקשות ובאותה נשימה מציינת כי דרעי כבר שדרג אותם, במהלך כהונתו כשר הפנים הקודם.

שר הפנים לשער, ח"כ אריה ענה לטענותיה מעל בימת הכנסת ואמר: "שמענו היום את זעקת ראשי הממשלה וראשי הקואליציה לראשי האופוזיציה – איפה האחריות שלנו, איך יכולים היינו להפיל חוק כזה?" אמר דרעי. "אני שואל אותם, מבלי להתריס – אם אתם חושבים שמי שלא מצביע בעד החוק הזה הוא חסר אחריות ופוגע בביטחון המדינה – אז עם מי אתם יושבים?" אמר בהתייחסו לנציגי מרצ ורע"מ.

בתגובה לפניית 'מידה' ללשכת חבר הכנסת דרעי באשר להתבטאותה על הצורך בשדרוג על השדרוג נמסר מטעמו: "שאלות על שקד צריך לשאול אותה".

ההצהרה של פריג'

יש לציין שקודם לציוצה, השר לשיתוף פעולה אזורי עיסאווי פריג' (מרצ) התייחס לנפילת חוק האזרחות וטען בראיון ל'רדיו נאס': "ההסכם שהושג מול בנט ושקד העניק ליותר מ-3,000 משפחות פלסטיניות מעמד חוקי בישראל, לא רצינו לפרסם את זה בגלל הימין. פספסנו הזדמנות חד פעמית לעשות צדק לאלפי משפחות מבני עמנו".

מספרים שונים משהציגה שקד. השר לשיתוף פעולה אזורי, עיסאווי פריג' (צילום: דוברות הכנסת)

רק בשלב מאוחר יותר הוציא פריג' הבהרה לדבריו, בה טען כי: "המספר 3,000 שנאמר על ידי השר פריג' בראיון ברדיו, היה הערכה שלו נוכח העובדה שהסכם הפשרה כולל התחייבות לבדיקה פרטנית של כל בעלי היתר השהייה הזמנית. לא מדבור בהתחייבות או סיכום מול השרה שקד".

מסתבר, אם כך שהממשלה החדשה מתקשה ליצור דפוסי עבודה ברורים בין המשרדים השונים ומתחולל כאוס מאחורי הקלעים, אותו נפתלי בנט יצטרך להתחיל לנהל.

כך, נכנסה שקד למצב ביש שינטרל אותה לפרקים ארוכים של דיון בכל בקשה, התלבטות ואז לכלות את זמנה בניסיונות נואשים להרגיע את הרוחות שמאוכזבות מההחלטה האחרונה שלה – שוב ושוב.


שקד, שכבר הבינה מזמן שבנט הקריב אותה על מזבח האגו והתפקיד, מבועתת מהעתיד לבוא


שקד, שכבר הבינה מזמן שבנט הקריב אותה על מזבח האגו והתפקיד, מבועתת מהעתיד לבוא. היא יודעת שכל בקשה כזו תגרום לה להפסיד מחדש. פשוט אין לה דרך לנצח.

פנינו ללשכת השרה שקד, שעד לשעות אלה – טרם הגיבה לדברים.

למאמרים נוספים של מעין סמון – לחצו כאן.


עקבו אחר ׳מידה׳ גם ברשתות החברתיות:

 

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

19 תגובות למאמר

  1. זה בסדר, תנוח דעתך.
    האינטליגנטים והנאורים (בעיני עצמם) של מקור ראשון ימשיכו לעבוד את עגל הזהב שיצרו בנט ושקד. שום עובדה לא תערער את האמונה שלהם

    1. זאת גם התחושה שלי ממקור ראשון.ממש שוקלת לבטל מינוי…

    2. מקור ראשון מביא דעות שונות. עם חלקן אני לא מסכים ומתרגז. עם חלקן מסכים ואוהב.

  2. בצער בצלאל צדק היא הפכה לסמרטוט של השמאל בזכות האגו של בנט השקרן אשה טיפשה שהרסה לעצמה את הסיכוי להיות ראש הממשלה או לכל דבר מעורך היא בדיחה מימין ומשמאל וזה מצחיק שהם שנואים אפילו על הבוחרים שלהם

  3. מה הופך, לדעת הכותב/ת, את עיסאווי פריג’ הפועל -כדבריו- למען "אלפי משפחות מבני עמנו" לשמאל? אולי מספיק כבר עם מצג השווא לפיו לאומן fakeסטיני הוא שמאל!

  4. כל המדינה הפסידה ברגע שביבי הכשיר את האחים המוסלמים. בגללו קמה הממשלה. אבל על זה לא תכתבו מילה. המדינה הלכה רק עניין של זמן עד שהערבים ישתלטו עליה.

    1. אני ומגיבים אחרים כבר ענינו מספר פעמים:
      ביבי הכשיר ערבים רק בתנאי שהם מראים רצון ללכת לקראת המדינה ורק כשהימין המתון לא השאיר לו דרך אחרת להגיע ל-61 מנדטים (כי עדיף ממשלת ימין גרועה על ממשלת שמאל/ חוסר ממשלה). בנט מכשיר עם הרבה פחות סיוגים. אין מה להשוות ואין מה לטעון שזה המשך אחד של השני.

  5. מצוין.

    הסתדרנו (הישראלים) במשך עשרות שנים ללא שקרנית בכנסת, ולכן אין שום סיבה שבכנסת הבאה – שקד, בנט, כהנא, אורבך, קארה, סילמן, פינטו וכלפון – לא יקבלו 0 מנדטים.

    השקרנית והמגלומן יחזרו לעבוד בעבודה יצרנית כלשהי, לאחר הבחירות הבאות. הקריבו את כל עתידם הפוליטי בשביל ניצחון פירוס – מזל טוב, המשק צריך ידיים עובדות.

    גברת שקד, התחילי לרענן בזכרונך איך מתכנתים. את תצטרכי את זה, לאחר הבחירות הבאות.

  6. אני מנחש שאם הצבעה דומה הייתה עוברת בממשלה של ביבי וגנץ לדוגמא וחלק מחברי כחול לבן מצביעים נגד, היינו רואים כתבות אחרות באתר מידה. בטח עם בנט, שקד, סמוטריץ וליברמן שהיו אז באופוזיציה היו מצטרפים למלפגות הערביות ומצביעים נגד ההצעה.

    אין סיכוי שהכתבות היו מתעסקות בקואליציה מול אופוזיציה ולא בעובדה שאלפי פלשתינים יכולים להיכנס למדינה למרות שיש חששות בטחוניים באשר לכוונותיהם.

    1. אין דבר שהממשלה מחליטה עליו, אשר ניתן לסווגו כדבר פעוט.

      למעשה, אני אישית מאמין, שזה ה-Catch 22 שהמגלומן בנט והשקרנית שקד רצו לתפוס בו את מפלגות הימין. כלומר, היות וכל דבר שממשלה מחליטה לגבני, הוא דבר חשוב – הם יצטרכו לחרוק שיניים ועדיין להצביע כמונו (הבגדת וגם ירשת, כפראפראזה על דברי נביא מסוים). או במילים אחרות, אין בממשלה החלטה "לא חשובה" שניתן באמצעותה להראות איזו קואליציה "הרכיבו לנו" המגלומן, חסר תעודת הבגרות והשקרנית, מצד אחד – ומצד שני, לא לפגוע במשהו (מכאן, דעתי על ה-Catch האמור).

      לכן, בחרו (לפי דעתי, נכון) במפלגת הליכוד בנושא כנ"ל, כנושא דרכו נוכל לראות, איזו קואליציה "הרכיבו לנו" המגלומן, חסר תעודת הבגרות והשקרנית – ומצד שני, הפגיעה תהיה מינימלית, כי בדיקות גורמי הבטחון עדיין קיימות כחלק מהליך קבלת האישור ולכן, אין בעיה עקרונית, בהסרת האיסור הגורף. במיוחד כאשר בנוסף לזאת, מתוכנן דיון בחוק במליאת הכנסת (ההצבעה היית בועדה המסדרת, בכוונה להעביר את החוק לדיון בוועדת חוץ וביטחון).

      לכן, גם אם בממשלה שגרתית, הדיון היה יכול להיות אודות "עובדה שאלפי פלשתינים יכולים להיכנס למדינה למרות שיש חששות בטחוניים באשר לכוונותיהם", כדבריך (ואני נוטה להסכים לכך), זאת כיוון שב"ממשלה שגרתית" – לא היית תחרות בין ערך זה, לבין הצורך להדגים איזו קואליציה "הרכיבו לנו" המגלומן, חסר תעודת הבגרות והשקרנית. הבחירה בין 2 הצרכים, אכן איננו פשוט – אף כמו תמיד, אסור להמנע מהחלטה, רק כיוון שזו החלטה לא פשוטה. לדעתי הפרטית כאמור, הליכוד בחרו נכון באמצעות איזו החלטה, להדגים לנו איזו קואליציה "הרכיבו לנו" המגלומן, חסר תעודת הבגרות והשקרנית. זאת כאמור, כיוון שהבקשות שעתידות להיות מוגשות – תיבדקנה גם ע"י גורמי הבטחון.

    2. ראשית, הכתבות לא היו טוענות שאלפי פלסתינים יכולים להיכנס כי זה שקר. ומשקרים בתקשורת רק כשזה לרעת הימין.
      שנית, בטח שלא היו מראים שימינה ויש-עתיד יצאו פחות אחראים מהליכוד(מה שבאמת קרה ולא דווח, כמובן).

  7. איילת שקד הכזיבה מזמן. שיחקה אותה כאילו היא משנה את מערכת המשפח ולא עשתה כלום ולהיפך. הצהירה אמונים למנדלבליט הגיב:

    ולשי ניצן.

    כשנשאלה מדוע לא הקמת ועדת חקירה לשערוריית רות דוד היא ענתה: שי ניצן שיכנע אותי שזה מיותר.

    אפסית מוחלטת ועכשיו מתגלה כרמאית ונוכלת עלובה וירודה.

    פעם נראתה לי אשה יפה אבל עכשיו היא מכוערת במלוא מובן המילה. פרצוף מגעיל עם המון אודם אדום כדם שמפיץ אדי היסטריה, שקר וטמטום.

    האם מישהו או משהו מחזיק אותה בגרון?

    הפנים של האדם משתקף בבחוץ שלו. היא מיפה הפכה למכוערת ודוחה ממש.

    זכות השיבה לערביי ישראל לצבועה הדו פרצופית הזו. זו שרצתה לחסל את ישראל היום. נוכלת.

    תתביישי.

    מכרה את ישראל הסרח העודף של בנט הרמאי.

    שרה מגוחכת והסחבה של האחים המוסלמים להקמת החליפות האיסלמית והצפת ישראל בערבים.

  8. אז למה כל מצביעי הליכוד והציונות הדתית לא התנערו מנבחריהם "במיאוס ובבוז"? הרי למה להניח הנחות כשיש לנו כבר הוכחות? כמה מצביעי ימין בכלל באו בטענות לאופוזיציה שהכשילה את המהלך? וכמה קל ופשוט לכתוב מאמר שיש בו הנחות בדויות, שעל פיהם מסיקים מסקנות? הדעת נותנת שהמדיניות בנושא המשפחות הפלסתיניות תמשך: יד קפוצה ומדינות דרקונית של איחוד משפחות. ואם שקד תגלה עוד קצת חמלה – זה יהיה לזכותה.
    ועל סמן מה כותב הכותב: "שקד, שכבר הבינה מזמן שבנט הקריב אותה על מזבח האגו והתפקיד, מבועתת מהעתיד לבוא. היא יודעת שכל בקשה כזו תגרום לה להפסיד מחדש. פשוט אין לה דרך לנצח". "מבועתת"? הכותב חזה אצלה בהתקף "בעתה"? אני למשל מבועת מרמת הכתיבה פה. אבל אני לפחות מדבר בשם עצמי

    1. מאותה סיבה, בגללה אתה ממשיך לבחור ברוצחי ישראלים עבור פרסים מאוסלו.

  9. בנט הקריב את שקד על מזבח האגו והתפקיד???
    שקד היתה שרת משפטים כושלת(הוציאה את היועמ״ש מהצעת החוק לביקורת על מערכת המשפט, הגנה על רות דוד, הפקירה את מנחם פשיטיצקי, התפשרה על שופט עליון ימני אחד בידיעה שהוא יתבטל בדעת מיעוט, אישרה את מינוי מנדלבליט תוך הודעה שהמינוי מסריח, השארת מנכ״לית משרד המזוהה עם השמאל בתפקידה וכל זאת לחא הישגים!!!), מנהיגת מפלגה מזיקה(חוק ישראל היום, התנגדות למשא ומתן עם נועם, עוצמה יהודית וזהות בדיוק כשהימין זקוק לכל קול, אימוץ נאמן של נרטיבים נגד ראש הגוש באמצע משבר קואליציוני) והיתה למד בנט בכל אחת מטעויותיו(התעקשות לשריין אדם שהסתבך בהטרדה מינית כנגד דעת מרכז המפלגה, השארת מפלגה שבנתה איתך עם חובות בכפיות טובה תוך שהמפלגה החדשה שלהם היתה יכולה לעזור[עובדה שסמוטריץ׳ הצליח] וכל מה שכתבת תחת ׳מנהיגת מפלגה מזיקה׳). אין ספק שיש לא מעט אנשי ימין שנרתעים מבנט בעיקר בגללה.
    אם בנט היה מוכן להקריב איתה-הוא היה עושה זאת לפני הבחירות. אל תשכחו שיש לו שליטה מוחלטת על רשימת המפלגה.

    חוץ מזה, בנט וסער דחפו הרבה את הטיעון שהחלטת נתניהו והליכוד להעדיף ערכים לאומיים(מינוי אנשי מקצוע המושכים ימינה ויודעים לנהל שיקול דעת ראוי) על פני שיקולים אישיים(חברויות והתחנפות לאגו ספציפי כזה או אחר) היא התנהגות בעייתית. בנט לא יכול לעשות אותו דבר. הוא חייב לתת לה גיבוי לא משנה מה.

  10. לא אוהב את הנסיון הנואל הזה לתקוע טריז בין חברי הקואליציה הימניים. ממשלה קמה, ועם כל המחלוקות המובנות, הצלחתה היא הצלחת המדינה כולה. זה הזמן להתאחד סביב הדברים החשובים ולא לתקוע מקלות בגלגלים.

    1. מה?

      שקר, בגידה במצביעים וחקיקה פאשיסטית – עם זה אתה רוצה להתאחד?

  11. היום איילת שקד שמה עצמה מעל חוק , כאשר המאבטח שלה חסם חניה פרטית לחנייה ברוורס ברחוב חד סיטרי
    (חונים ברוורס על מנת ליסוע עם הפנים ליציאה ולהמנע מסיעה אחרונית מיותרת לאורך הרחוב), ובכך בשמה
    מנעו חופש תנועה, עברו על החוק יש תמרור האוסר עצירה ברחוב, אבל….. לה מותר