במקום לתבוע את משפחת שיף, תלכו לעבוד

משפטו של אריה שיף מציג את תיאטרון האבסורד של מערכת המשפט הישראלית. מתן פלג, יו"ר אם תרצו מציג את תמונת הרקע של הפרשה ההזויה

ההתפרעויות בנגב (צילום מסך: טוויטר, אריאל עידן)

משפחתו של הפורץ העבריין מחמד סלאם אלאטרש צריכה להתבייש פעמיים. פעם אחת, משום שבמקום להוקיע את מעשיו המכוערים של אב המשפחה לאורך שנים, הם מנסים להציג אותו כקדוש מעונה. פעם שנייה בגלל שהם עוד מעזים לתבוע מאריה שיף פיצויי אובדן השתכרות, בעוד שלפי רשימת העבירות הארוכה של האב נראה שהשתכר משוד ופגיעה מחפים מפשע. היה מוטב לבני משפחת אל אטרש אם היו מציעים פיצוי למשפחת שיף, ולו רק בכדי להשיב במקצת מכבודם העצמי.  אבל זה כנראה – לא יקרה.

כדאי שהציבור יבין במי מדובר. בשורה של פרסומים בתקשורת, בין היתר של אילנה קוריאל באתר YNET ושל אלחנן גרונר ובאתר הקול היהודי, נחשף עברו הפלילי של השודד, מפניו הגן על עצמו אריה שיף. מתברר כי הלז הורשע גם בשורה ארוכה של עבירות רכוש, בעיקר בדרום הארץ, אך גם בעבירת איומים, כולל על בת זוגו.

הספק מרשים

בתיק שנפתח נגדו בשנת 2010, נעצר אלאטרש עם חשודים נוספים לאחר שפרצו לדירה במושב גילת וניסו לגנוב רכב. כמה ימים לאחר מכן, על פי החשד, ניסתה הכנופיה לגנוב רכב נוסף. משטרת אופקים עצרה אותו כשעל גופו סכין וכלי פריצה.

בתיק אחר נעצר אלאטרש פעם נוספת, הפעם על ידי תחנת המשטרה בנתיבות, בחשד לפריצה לדירה שבמהלכה אף בוצע ניסיון לגנוב את רכבה של בעלת הבית. שנה לאחר מכן נעצר בדימונה אותו שור מועד, בחשד להסגת גבול פלילית וגניבה של חלקי רכב. לפי החשד ניסה לגנוב חלקים ממשאית שחנתה בעיר. שלוש שנים לאחר מכן נעצר שוב על-ידי שוטרי תחנת אופקים בחשד לגניבת רכב ופריצה לבית עסק. הוא שוחרר למעצר בית.

בשנת 2012, כשהיה בן 28 ואב לשלושה ילדים, נשלח למאסר של שנה בפועל לאחר שהואשם בשורת עבירות פריצה והגיע להסדר טיעון בתיקים אחרים. בזמנו טענו נציגי המשטרה כי "נראה כי הנאשם לא הפנים ולא למד את הלקח אשר על כן יש צורך להכביד יותר בענישה".

חמש שנים לאחר מכן, בשנת 2017, גזר עליו בית משפט השלום בבאר שבע 7 חודשי מאסר לאחר שהורשע במסגרת הסדר טיעון בעבירה של איומים על בת הזוג שלו. לפי כתב האישום המתוקן, אלאטרש איים על זוגתו כי אם לא תחזור אליו יצית את רכבה ויהרוג אותה.

במאי 2018 הוכרז אלאטרש כחייב מעצר לאחר שאחת מנשותיו התלוננה כי תקף אותה ואת ילדיהם לאורך תקופה ובאחד המקרים אף נזקקה לטיפול רפואי כתוצאה מהמכות הקשות שהיכה אותה. היא גם התלוננה שראתה אותו מחזיק בנשק בלתי חוקי. אלאטרש נמלט לתקופה של כשנה לדהריה שבהר חברון עד שלבסוף הסגיר עצמו למשטרה לפני כשנה וחצי. עצם העובדה שהוא לא נזרק לכלא ל10 שנים לפחות, מוכיחה שאריה שיף יחד עם שאר תושבי הנגב פשוט הופקרו מול פושעים סדרתיים מסוכנים ואלימים, עם עונשים מצחיקים.

בכלל הסיפור עם שבט אלאטרש מתחיל להיות יותר ויותר כמו לקוח מסרט קומדיה או סאטירה אירונית במיוחד. ראש מועצת אל קאסום, סלמה אל אטראש, ראש המועצה הבדואית הגדולה ביותר, נפגש בדצמבר האחרון עם תומך הטרור איש הגיס החמישי ראאד סלאח, ובירך אותו על שחרורו.

המחאה האלימה והלאומנית בעקבות הנטיעות שביצעה קק"ל באזור מולדה שליד כביש 31 בנגב, פרצה גם היא בעקבות מהומות של שבט אלאטרש. ברשות מקרקעי ישראל אגב, טענו שתזכיר התביעה שהגיש אל-אטראש על "אדמת המחלוקת" כביכול הוא טענה בלבד, וזו לא מעניקה לו זכות בעלות על השטח. לפיכך הורתה הרשות לקק"ל, להמשיך ולבצע בשליחותה את הנטיעות. שממילא מבוצעות באזור הזה כבר משנות ה-90.

ספירת מלאי

עבריין סדרתי, אלים ומסוכן, עם נשק לא חוקי, שורה של פריצות ועבירות רכוש, אלימות ואיומים ברצח נגד נשותיו, המשתייך לשבט שמנסה להליך אימים על תושבי הנגב במחאות והפרות סדר. יהיה ראוי אם בית המשפט יגלגל את התביעה של משפחת אל אטרש מכל המדרגות. יש גבול לאבסורד.

מתן פלג הוא יו״ר תנועת ׳אם תרצו׳.


עקבו אחר ׳מידה׳ גם ברשתות החברתיות:

 

 

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

6 תגובות למאמר

  1. אבל בית המשפט מצא את שיף אשם בהמתה בקלות דעת ופסק את עונשו (עונש קל אבל עדיין עונש) אז הם צודקים. תאשימו את בית המשפט בעוות דין.

    1. אתה צריך אישור מבית משפט כדי לחשוב עצמאית?

      זה שסעייני הפושעים בגלימות עוזרים לפושעים ככל שהם יכולים, מבטל את אחריות הפושעים למעשיהם והופך אותם לצדיקים גמורים?

      האחד לא קשור לשני. גם בית המשפט עוזר לפושעים כעל יכולתו, גם בתיק הזה (החוק מגן גם על רכושו של אדם) וגם אלאטרש הנו פושע שכל תרומתו בעדית היית מסתכמת בפגיעה באזרחים שומרי חוק.

      נהפוך הוא. הסיבה היחידה שמשפחתו של הפושע תובעים תביעה נגררת, היא חוסר רצון למצוא מקור פרנסה מוסרי. גם אם שיף הורשע, עיסוקו של אלאטרש לא הופך להיות מוסרי לפתע. גם אם בית המשפט חסר כל מוסר שלנו, יקבע ששיף חייב לקנות להם קוויאר לכל ארוחה.

  2. על משפחת שיף לתבוע את משפחת המחבל, על סכום כפול.
    ויש הרבה סעיפים שניתן לתבוע בגינם.
    עו"ד המתמצה בנזיקין יכול לתת עבודה.
    ובוז לפרקליטות, בתי המשפט והשופטים

  3. המדינה הזו בדרך לאבדון אם תמשיך ההתעלמות ממעשי הערבים והבדואים בפרט. או שההנהגה היקרה שלנו רוצה בכוח מלחמת כל בכל…