גל"צ מתפרקת – ולא רק מוסרית

השמאל ממשיך בדריסת הפלורליזם, אך לא לעולם חוסן. מגל"צ ועד לתאגיד – סיפור הדחתו של יעקב ברדוגו הוא גם תחילת סופו של השידור הציבורי.

יעקב ברדוגו (צילום: Avi1111 dr. avishai teicher)

רציתי לערוך השוואה לעולם הכדורגל ולומר שהפיטורים של יעקב ברדוגו על ידי המפקדת בפועל של גל"צ משולים למצב בו באיירן מינכן תפטר את לבנדובסקי אבל ההשוואה הזאת שחוקה. ברשותכם, אציע השוואה אחרת: חשבו על מוצר שפעם היה מותג מצליח אבל בשנים האחרונות הוא בצניחה מתמדת ומדאיגה. הסיבה שהוא לא קורס היא שיש בו מחלקה שונה שמצליחה במיוחד פי כמה מכל המחלקות האחרות. ואז, ביום אחד המנכ"ל מחליט לסגור את אותה מחלקה, לא משום שהיא לא מוצלחת אלא משום שהיא פועלת בניגוד לחזון שלו ואף על פי כן – מצליחה. זאת ההשוואה הנכונה בעיני לפיטורין המבישים של ברדוגו. חשוב להדגיש: מעשה הפיטורים עומד בניגוד גמור לאינטרס של גל"צ.

אמיר אוחנה היה הראשון שהודיע שלא יתראיין לתחנה. לאחר מכן הצטרפו אחרים והודעת כלל חברי כנסת מגוש הימין שלא יתראיינו יותר לגל"צ מעוררת תקווה ויש לקוות שיקיימו אותה. עם הסלידה של אנשי ימין – שמהווים רוב בעם – יכולה להיווצר מסה קריטית שתייתר את גל"צ בעולם התקשורת הישראלי. למעשה, אם אנשי הימין ינטשו אותה אז התחנה אבודה. יתרה מכך, אין לשכוח: תמו ימי מפא"י בהם ישנה תחנת שידור אחת. היום, בזכות פתיחת השוק, הרשתות החברתיות והאינטרנט יש לאותם סולדים במחנה הימין כל כך הרבה אלטרנטיבות אחרות.

הבא בתור: התאגיד

הנושא המדובר ביומיים הללו הוא גל"צ, אבל הסיפור שלה אינו ייחודי. מה שקורה בתאגיד השידור הציבורי – מזכיר את מה שקורה בגל"צ. כשנותנים לאשת שר המשפטים תוכנית מרכזית בימי שישי בערב משל היינו טג'יקיסטן – מה הפלא שאחוזי הרייטינג שלו נמוכים? וזאת לא הדוגמא היחידה, אגב.

מנהלי גל"צ והתאגיד מסרבים להבין כי בעידן האינטרנט הם לא יכולים לקבוע לציבור מה לראות או לשמוע והם לא יכולים להנחיל קו אחד ללא פלורליזם מחשבתי. אם ינסו לעשות זאת הרי שהם יקרסו ברייטינג – דבר שיוביל לקריסתם הפיזית של גופי השידור עליהם הם אמונים. ממילא הרייטינג שלהם די נמוך בהשוואה לאחרים. אפשר לדעת זאת בקלות על ידי מבט במספרי המאזינים והצופים: גם גל"צ וגם התאגיד אינם מובילים את טבלאות הרייטינג (בלשון המעטה) בהשוואה לאחרים.

יש שיטענו כי למרות הכל, שתי תחנות אלו לא צפויות להיסגר בזמן הקרוב. ובכן, ישנו צדק בטענה זו, אבל יש לזכור כי מדובר במצב זמני שכן כרגע הן מקבלות מימון ציבורי עצום המנשים אותן בצורה מלאכותית. ללא אותו מימון גופי השידור הללו יתאדו ויתקשו לתפקד. לא זו אף זו, תקציבן יהיה קטן בהרבה ואט אט יתפוגג סוד קסמן הנוכחי.

הגלגל יסתובב

המצב שבו גוש הימין לא בשלטון לא יתקיים לנצח. לא ירחק היום – ואני מאמין שהוא הרבה יותר מקרוב ממה שנוטים לחשוב – שבו הימין יחזור לשלטון. עצרו לרגע וחשבו על הזעם שקיים בימין כלפי רשתות התקשורת הללו. לא יהיה מופרך לומר כי ביום שבו הימין יחזור לשלטון – יהיה זה תחילת סופן של אותן רשתות התקשורת.

הדבר יקרה לא משום שהימין יסגור אותן. הימין מעולם לא סגר כלי תקשורת בישראל, מי שסגר כלי תקשורת אלו רק ממשלות שמאל. ובכלל, חלק ניכר מתומכי הימין מאמינים בפלורליזם אלא שהם התייאשו ממנו כי השמאל ועוזריו – שפעם השתייכו לגוש הימין – סותמים להם את הפה כבר שנים. הימין פשוט יפסיק לממן אותם ויציע אותם למכירה לכל המרבה במחיר. בהקשר הזה צריך לקחת בחשבון שכלל אין זה בטוח שיהיו קונים.

או אז, אותם כלי תקשורת יילמדו בחוגים לתקשורת כשם שלומדים שם כיום על עיתון דבר או על עיתון חדשות. כי ככה זה כשאתה מתנהג כמו בדמוקרטיות עממיות – בסופו של תהליך, ההתנהלות הרעה הזאת מתהפכת עליך ואתה הופך למונח אנכרוניסטי. ברדוגו כבר מצא לעצמו מקום חדש, השידור הציבורי – ימצא את עצמו במקום לו הוא ראוי.

אלי ורד חזן הוא מנהל אגף קשרי חוץ של מפלגת הליכוד


עקבו אחר ׳מידה׳ גם ברשתות החברתיות:

 

 

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

23 תגובות למאמר

  1. בפילוסופיה פוליטית, זכות המהפכה (או זכות המרד) היא הזכות או החובה של עם "לשנות או לבטל" ממשלה הפועלת נגד האינטרסים המשותפים ו/או מאיימת על ביטחונו של העם ללא סיבה.

  2. בגידה היא פשע של תקיפת רשות ממלכתית שאליה אתה חייב נאמנות. זה כולל בדרך כלל מעשים כגון השתתפות במלחמה נגד ארץ מולדתו(שמאלנים), ניסיון להפיל את ממשלתו(הנבחרת), ריגול אחר צבאו, דיפלומטיו או שירותיו החשאיים למעצמה עוינת וזרה (אירופה, אמריקה), או ניסיון להרוג את ראש המדינה (הפריצה לבלפור). אדם המבצע בגידה ידוע בחוק כבוגד (שמאלני,קומוניסט, פרוגרסיבי).

  3. במצב הנוכחי אין שום סיבה שילדיי יתרמו לצבא האג'נדות בו מנסים לשטוף להם את המוח ולהנחיל להם ערכי שמאל.
    במצב הנוכחי אין שום סיבה שילדיי יתרמו לצבא שטיפת המוח שמחזיק בתחנות רדיו דרכם מקדם אג'נדות פוליטיות.
    במצב הנוכחי אין שום סיבה שילדיי יתרמו לצבא העושק שמבזבז עשרות מיליארדי שקלים מהכסף שלי בשביל לקדם מוסר שמאלני עקום (ברכישת טילים מדוייקים ומודיעין מדוייק כדי לא לפגוע באזרחי האויב).
    במצב הנוכחי אין שום סיבה שילדיי יתרמו לצבא הקומבינות שבו יש אנשים סוג א' שבונים קריירה ב3 שנות שירות החובה שלהם ויש אנשים סוג ב' שהם בשר תותחים.
    סיימנו להיות החמורים שלכם לנשיאת אג'נדות השמאל.

    1. צבא/משטרה שמאלנית אנטישמית לא יכולה לנצח מלחמות!
      לא להתגייס לצבא/משטרה השמאלנית הבוגדנית!
      לא לעשות מילואים ולא לשלוח את הילדים לצבא!
      הגיע הזמן להקים מיליציות בכל עיר במדינה.
      תשמרו על הילדים שלכם…. בעצמכם!
      ישראל ה-2 לא בשר תותחים של ישראל הראשונה השמאלנית הבוגדנית תומכת טרור!

  4. אפס אמון בבית המשפט העליון.
    אפס אמון בתקשורת.
    אפס אמון במשטרה.
    אפס אמון בפיקוד העליון של הצבא.
    אפס אמון בחברי הכנסת.
    אפס אמון במערכת הפרלמנטרית הישראלית.

  5. לסגור את התאגיד המושחת ששודד מאזרחי המדינה 750,000,000 שקל בשנה.

    לסגור או למכור.

    עם ישראל לא צריכים לממן תחנה של שמאלנים אנטישמים.

  6. חרם עכשיו! על 11, 12, 13, דלת, וכל שאר השמאלנים הבוגדים. לרושש אותם.

  7. פיספסת הבדל חשוב: עיתונאות היא לא מוצר, והאמת היא לא דבר שניתן לסחור בו. לשקר, מצד שני, יש אחלה רייטינג מסתבר.

  8. "לא יהיה מופרך לומר כי ביום שבו הימין יחזור לשלטון – יהיה זה תחילת סופן של אותן רשתות התקשורת.",
    עם כל הכבוד, נא להיפטר מהממלכתיות.
    זה נמאס ומטומטם.
    אנחנו משחקים פוליטיקה נקייה, והם במלחמה בלי לקחת שבויים, שטח אש פתוח.

    העניין חייב להיות מובהר, לא ברמזים ממשפחת "לא ירחק יום" , ולא "יחלו תהליכים "..
    אלא בנחרצות:
    להבהיר כבר היום, וזה המצע לבחירות הבאות, שביום בו הימין חוזר, העניינים שיטופלו במיידית:
    סגירת כל השידור הציבורי במיידי..
    לא, לא, ננסה לתקן את עבודת היועמש. זאת משרה מופרכת, חזקה בצורה משחיתה, מזיקה למשילות וניהול המדינה, ויש לבטלה מיידית, ולהחליף בלפחות 3 משרות שונות, כאשר היועץ הבא לממשלה, צריך להיות ימשרת אמון, שעיסוקה ב.. יעוץ! ויעוץ בלבד!
    משילות, ביטול ועדות מינויים, פיטורים המוניים של מאותרגי השמאל, טיפול בעניין הפרסום הממשלתי והקצאת הכספים, ביטול החוק הנורווגי, שהביא עימו רק קלון, ביטול משרת הרקטור, הקמת בית דין חוקר למהפיכה המשפטית,שנוי שיטת שופטים בכלל ושופטי עליון בפרט, הגבלת משך כהונה של שופטים, גופי ביקורת חיצוניים למערכת החוק , בכל המעגלים, תובע מיוחד לעניין 0ער, NSO, המימד, ועוד ועוד .. ואה כן, ביטול כל הסצנה המטורפת של קרן ווקסנר, שלעניות דעתי מפעילה את כל הדיפ סטייט, והיא שורש הרע, מערכת אימתנית של אינדוקרנציה-הטבות במליונים-קידום חברים ורמיסת מתנגדים.. סוג של הבונים החופשיים 2021, לכאורה המצאה ישראליץ, אבל בפועל מערכת שממומנת ע"H היהדות הפרוגרסיבית של סורוס וסבן, שמייבאים לכאן את שיטות התיק הרוסי מאמריקה.
    מה שברור, צריך למנות צוותים, ולהתחיל מייד בניסוח החקיקה העתידית, כך שכבר במושב הראשון של הכנסת שתהיה, יוגשו כולם במכה , העניין לא צריך להיות חשאי, להפך, יש זמן, ורצוי שכולם יידעו, וייטלו חלק בחקיקה העתידית, גם הצבור הימני.
    ורצוי שהמאותרגים, והמושחתים, והפחדנים, והשתקנים, ידעו שנבוא חשבון עם כולם.
    זה צריך

    1. כי אתה והחמאס, האשמתם אותו שהוא נושם חמצן השייך לרוצחי ישראלים עבור פרסים מאוסלו.

      שוקן לא עדכן אותך, שהשמקליטות כבר הגישה כתב אישום בפרשת הנשימה לאיסמעיל הנייה ותראה מופתעת אם פוזננסקי-כץ לא תפסוק כמו שמנדלבוף רוצה?

    2. זיו, אתה צודק לגמרי

      אין שום סיבה להאמין שהליכוד שלא טיפל בכל בנקודות שמנית, ישנה את עורו ויגדל עמוד שדרה.

      גם כותב המאמר טועה לחשוב שללא טיפול בבג"ץ אפשר יהיה להפסיק תקציבים לגופי השידור המושחתים. אני כבר יכול לדמיין את הכותרות "קץ הדמוקרטיה", "תהליכים", ועוד

    3. נקווה שתמצא:
      א.קואליציה של 61 ח"כים שיתמכו בזה.
      ב.מערכת משפטית ומשטרתית שלא ימרחו את הטיול בעניין עד החלפת הקואליציה/הכרזת התיישנות ושלא יאמצו פרשנות מצמצמת ככל האפשר של כל החלטת ממשלה.
      וג.תקשורת שלא תסיט את ההמונים להתנגד לזה ברמה שתדרוש מנציגי הימין מחיר גבוה בהרבה מאשר מחיר ההתפשרות.

      אחרי שהימין יצליח לפתור את כל הבעיות הללו יהיה אפשר לנקוט בצעדים הנחוצים המפורטים לעיל ובמקומות אחרים.

    4. מצביעי נתניהו תמיד ישלפו את התירוצים השחוקים של מנדטים+בגצ+תקשורת+נשיא ארה"ב+לא יודע מה.
      תמיד יש איזושהי סיבה חיצונית שהיא ורק היא אשמה בחוסר תפקודו של נתניהו.
      ומה עם נתניהו עצמו? מה פתאום שהוא אשם? הוא הרי ניסה מאד בכל כוחו ולא הצליח.
      בפועל נתניהו עשה הכל כדי שלא יוכל להצליח ולהאשים אחרים בזה. אם זה מפכל, אם זה רמטכל (גם אם ליברמן מינה אותו כביכול מאחורי גבו של נתניהו. כביכול), אם זה הרועץ, אם זה ראש השבכ ועוד כל מיני פונקציונרים שמתעבים אותו.
      מנהל טוב עובד עם אנשים טובים. לא עם אנשים שמכשילים אותו בכל צעד ושעל.

      הגיע הזמן שיעלה בליכוד מנהיג שיפעל לטובת היהודים במדינת ישראל ולא יחשוש ממה שאומרים שונאי מדינת היהודים.
      כל עוד נתניה יור הליכוד, אין תועלת למדינת היהודים מהמפלגה הזו.

    1. מספיק להשאיר את התחנה למאזיניה בחמאס (ולא להאזין).

      מהם האי-תונעים כבר יכירו, לאיזה סאלאם עם קורבנות הם שאפו.

  9. כל עוד יש סוסים טרויאנים בליכוד, זה לא יקרה. קודם כל תסלקו את הליכודניקים החדשים. אח"כ נבדוק מה קורה עם ברקת. כדי לשנות את המצב צריך רוב ציוני ימני מוצק של 65 ח"כים נחושים .

  10. כשאתה משתמש בביטויים כמו ״תחילת סופן״ (ולא ״סופן״ בלי ״תחילת״) או ״לא משום שהימין יסגור אותן״ (במקום ״הימין יסגור אותן. נקודה!״), אפשר להריח תחושת חולשה, חוסר נחישות ואי-הפנמת חומרת המצב. חשבתי שסידרת המכות האנטי-דמוקרטיות שמנחית השמאל על הימין כבר גרמו לירידת האסימון בקרב הגורמים המחליטים בליכוד, אבל מדבריך נראה שמה שכבר קרה עדיין אינו מספיק, ושאנו נדרשים לתקופה ממושכת של היות אופוזיציה מוכה. אבל אל דאגה, אם כך המצב בליכוד, הרי שנשב באופוזיציה עוד זמן רב, והשמאל (כמו שמאל) ימשיך להכות עד שנעצור אותו.

  11. כשאתה משתמש בביטויים כמו ״תחילת סופן״ (ולא ״סופן״ בלי ״תחילת״) או ״לא משום שהימין יסגור אותן״ (במקום ״הימין יסגור אותן. נקודה!״), אפשר להריח תחושת חולשה, חוסר נחישות ואי-הפנמת חומרת המצב. חשבתי שסידרת המכות האנטי-דמוקרטיות שמנחית השמאל על הימין כבר גרמו לירידת האסימון בקרב הגורמים המחליטים בליכוד, אבל מדבריך נראה שמה שכבר קרה עדיין אינו מספיק, ושאנו נדרשים לתקופה ממושכת של היות אופוזיציה מוכה. אבל אל דאגה, אם כך המצב בליכוד, הרי שנשב באופוזיציה עוד זמן רב, והשמאל (כמו שמאל) ימשיך להכות עד שנעצור אותו.

  12. הנקודה החשובה ביותר היא לזכור: החרם עובד! יש להשתמש בו נגד מסיטי שמאל-מרכז נוספים, ולא רק בתקשורת.

  13. מדינת ישראל נכבשה מבפנים. הקרן החדשה לישראל והאיחוד האירופי קנו את כל הפוליטיקאים השמאלנים בישראל כדי להשמיד את ישראל. השמאל הוא סרטן בגופנו. עלינו לעקור את הבוגדים האלה ולתלות את כולם על בגידה.