הפרובוקטורים של שייח ג'ראח

בזמן שהשמאל כולו מאשים אדם אחד, מסתבר שאותם זועקי חמאס מסתירים את הפרובוקטורים האמיתיים

לשכת חבר הכנסת בן גביר בשמעון הצדיק (צילום: ללא קרדיט)

שר הבט"פ, עמר בר לב, האשים אמש את ח"כ איתמר בן גביר בפתיחת לשכתו בשכונת שמעון הצדיק והגדיר זאת בתור 'פרובוקציה'. הגדיל לעשות רה"מ נפתלי בנט, אמש לפני עלייתו למטוס בדרכו לבחריין, וכרך באותו משפט את ח"כ בין גביר, יחד עם ח"כ טיבי וכסיף כמי שעושים הון פוליטי בניסיון לחמם את השטח בירושלים.

הגיע הזמן לבחון באמת את המציאות בשטח. מי הם הגורמים המסיתים לאורך זמן ברחובות שכונת שמעון הצדיק במזרח ירושלים ?!

מספר גורמים קיצוניים חברו להם יחדיו על מנת להוציא את דיבת ישראל בעולם, ובמקביל לשלוט בטרור בירושלים. ברצותם מגבירים את להבות ההסתה אשר מייצרים פיגועים, וברצותם מנמיכים את הלהבות .

לאחר שרכבה של משפחת ישובייב הוצת 9 פעמים ב'שמעון הצדיק', וביתם הוצת 4 פעמים – הפעם האחרונה בשבת האחרונה, הודיע ח"כ בן גביר כי הוא פותח לשכה פרלמנטרית בשכונה. זאת, במטרה להגביר את הביטחון בשכונה לפני האסון המתקרב ובא. בן גביר, אגב, חזר ודרש מהמשטרה להעניק ביטחון לתושבים.

אורבים לכל הזדמנות

מי שהזדרזו להגיע לשטח היו גורמי הפת"ח בירושלים. בשטח נצפה ראש מועדון האסיר הפלסטיני מוחמד קוס ומי שעומד בראש הפת"ח בעיר העתיקה. דמות נוספת מארגון הפת"ח בירושלים המסתובבת בשטח באופן קבוע היא חאתם עבד אל-קאדר, מי שהחזיק את תיק ירושלים מטעם הרש"פ בעבר וכיום חבר מועצת הוואקף.

גורמים נוספים המקפידים להגיע לשכונה כל אימת שהמתח עולה הם חברי הכנסת מהרשימה המשותפת עופר כסיף אחמד טיבי וחבריהם. טיבי הזדרז השבוע להגיע לרחובות שמעון הצדיק ובאלימות רבה הדף את השוטרים. לבסוף  בראיון לרשת הטלוויזיה אל חורה אמר: "יחד עם עופר כסיף הגענו לשכונת שייח ג'ראח כדי לעמוד אל-מול המתנחלים הפושעים והמחבלים". עוד אמר טיבי: "בידנו אישורי טאבו שיש לפלשתינאים בכל הארץ – טלבייה, רחביה, יפו, חיפה. בית המשפט של הכיבוש הוא גזעני – יש חוק ליהודים וחוק אחר לפלשתינאים…"

גורם נוסף המתסיס באופן קבוע הוא משלחת האיחוד האירופי בירושלים אשר מקפידה להגיע לסיורים בשכונה ולהוציא הודעות תמיכה בתושבים הערבים. נציגי המשלחת לא מתייחסים כלל לאירועי הטרור והאלימות הערבית בירושלים. סוון קון פון בורגסדורף, שגריר האיחוד האירופי במזרח ירושלים, אמר לאחרונה באחד מביקוריו בשכונה: "מבחינת האיחוד האירופי ומדינות נוספות, ההתנחלויות – כולל אלה במזרח ירושלים – אינן חוקיות. זהו שטח כבוש. לאנשים יש זכות מלאה לחיות פה…אנחנו כאן להפגין את המחויבות שלנו לבנות מדינה פלסטינית שבירתה ירושלים. אי אפשר להגשים זאת על ידי פינוי משפחות והשתלטות מתנחלים על נכסים"

גורמים נוספים הם האחים מוחמד ומונא אל־כורד, תושבי השכונה, בעלי ת.ז ישראלית. שניהם מנהלים קמפיין דה-לגיטימציה בינלאומי נגד מדינת ישראל ,ברשתות החברתיות תחת הכותרת #savesheikhjarrah (הצילו את שיח' ג'ראח). מונא אל כורד נוהגת להתראיין לכלי תקשורת ערביים ובינלאומיים ולהתסיס נגד מדינת ישראל. היא נחשבת פופולרית מאוד ברשתות החברתיות ויש לה כ-1.2 מיליון עוקבים באינסטגרם. לאחרונה מוחמד אל כורד הופיע בפני העצרת הכללית של האו"ם ואף יצא למסע הסברה באירופה ובדרום אפריקה.

אחרונים ולא חביבים הם פעילים אנרכיסטים המשתתפים בהפגנה השבועית בימי שישי, אותה מובילים ארגונים אנרכיסטים הממומנים ע"י ארגונים ומדינות זרות. הפגנה שלא פעם הובילה לאלימות קשה מהצד הערבי.

כאשר בוחנים את רוח הפרובוקציות וההסתה ברחובות שכונת שמעון הצדיק אין ספק כי כלל הגורמים שהוזכרו כאן: הפת"ח, הרש"פ, האיחוד האירופי וארגוני השמאל הקיצוני חברו יחדיו, בקמפיין מסודר ומשותף נגד התושבים היהודים בשכונת שמעון הצדיק, במטרה ברורה לקעקע את ריבונות ישראל בירושלים.

אז מי באמת אחראי לפרובוקציות?

מאור צמח הוא יו"ר ארגון 'לך ירושלים'


עקבו אחר ׳מידה׳ גם ברשתות החברתיות:

 

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

15 תגובות למאמר

  1. "כאשר בוחנים את רוח הפרובוקציות וההסתה" [כדברי הכותב] ברור שמאחוריה עומדת מדיניות מכוונת המטרגטת את איתמר בן גביר כדי לפסול -במסווה של החלטה חוקית של בית משפט- את בחירתו כנציג הציבור בכנסת ישראל בבחירות הבאות. גם לכותב ברור כי בבחירות הבאות דבריהם של מפקד המשטרה וראש הממשלה ועוד ועוד המזהים את איתמר בן גביר כמי שאחראי לפרעות תשפ"א ופרעות הבאות שיבואו ישמשו לפסילתו ה"חוקית". הטקסטים המופיעים באתר מתעקשים, כולם, על מראית עין של כתיבה נייטרלית-עובדתית כביכול [כנראה עמדת המערכת החוששת מהצגתה כ'קיצונית', ר"ל] ומעידים יותר מכל על פחדנות ותבוסה מחשבתית רעיונית.

  2. הם לא התכוונו לפרובוקציה במובן הזה.

    הם התכוונו שהתושבים היהודים של שכונת שמעון הצדיק, מכריחים את עמר בר לב, בנט ואת המיליציות הסרות למרותם (אחת נקראת צה"ל, למיטב זכרוני. השנייה משטרת ישראל. יש עוד כמה) להגן על חיי היהודים, במקום שבו בית המשפח, התיר ליהודים להיות.

    באמת לא בסדר מצידם, לדרוש זאת מממשלת החמאס לישראל (מה לעשות, שכך הגדיר ראש ממששת המנדטים בעצמו, את שותפיו הנוכחיים). חמאס מצטיינים בדברים אחרים והם ממש לא הגנה על חיי יהודים (זו הבדלה שחמאס עושים, אני רק מצטת את אמנתם). לזה התכוונו בנט והשרים שלו.

  3. אנחנו סה"כ חקיינים פרובינציאלים חסרי מודעות של המתרחש בארה"ב ובמערב הרקוב שמה התקשורת הפרוגרסיבית תשים תמיד את הפוקוס על מקרה הקיצון של הבחור הלבן שצולם תוקף בחור שחור ויזהירו שהמקרה עלול להצית את השטח – כשבפועל בתקשורת מתים לראות איך השטח בוער כי זה מביא רייטינג ומצד שני יתעלמו מהפשיעה העצומה של שחורים כלפי לבנים ועוד יותר יתעלמו מהפשיעה העצומה של שחורים כלפי עצמם.

    במקרה הפרובינציאלי שלנו למי שלא ברור היהודים נחשבים ללבנים והערבים לשחורים.

    שלשום באתר הבנייה שבו אני עובד קבלן ערבי ופועליו תקפו במוטות ברזל ושלחו לאישפוז מהנדס ערבי שהעביר ביקורת על עבודתם. לא תשמעו על זה בחדשות אבל זה המציאות היומיומית.
    משטר קשוח שמוציא להורג כמה עשרות פושעים כבדים בשנה שאף אחד לא יצטער על מותם היה פותר את הבעיות. משטרה שמכה את מי שלא נשמע להוראותיה ויורה במי שמעז להחזיר ולהרים עליה יד תפתור את הבעיות.
    דמוקרטיות מערביות לא מסוגלות להתמודד עם מנטליות שבטית ברברית וגם לא עם מתקפות חיצוניות של דיקטטורים ציניים שהורסים אותה מבפנים ע"י כסף מלוכלך ואידיוטים שימושיים.

    העושר היחסי ורמת החיים הגבוהה יחסית במערב הדמוקרטי היא רק בזכות האכזריות של הדורות הקודמים הלא דמוקרטים שהקימו אימפריות קולוניאליות נצלניות. מאז שהמערב הפסיק להלחם ונהיה דמוקרטי "באמת" הוא נסוג ושורף את נכסיו.
    שלב ראשון מוותר על הקולוניות. שלב שני משלם בחסכונותיו כדי שעובדים זרים מהקולוניות יעבדו במקומו וכדי לרכוש מוצרים המיוצרים באותן קולוניות לשעבר.
    שלב שלישי מפסיק להביא ילדים ומתאבד דמוגרפית ומוכר את את נכסיו לאותם עובדים או למתעשרים החדשים מאותן קולוניות.
    המערב יצטרך בקרוב לבחור בין התפוררות טוטאלית לבין משטרי חרום צבאיים.

    1. והנה, אנחנו מגלים כבר 100 שנה "אכזריות" מול הפלסתינים וזה לא מצליח. כנראה שגעגועיך ל"אכזריות" לא ממש רציניים

  4. אכזריות = גורם בכוונה כאב או מצוקה רבה לאחרים ונהנה מכאבם או מצוקה של אחרים.

    הגיע הזמן שהימין יחסל את הממלכיות שלו ויתחיל להיות אכזר כלפי האויב השמאלני כמו שהם אכזרים כלפי העם היהודי.

  5. ההיסטוריה הראתה שתרחיש זה בעקבות מה שקורה כרגע אינו נדיר, למרבה הצער… הנקמה המפחידה ביותר מגיעה מידיהם של גברים שרצו שקט. הם מנסים, כל כך קשה, להתעסק בעניינים שלהם ולפרנס את עצמם ואת אלה שהם אוהבים. הם מתנגדים לכל דחף להשיב מלחמה, מתוך ידיעה על השינוי המאולץ והקבוע של החיים שיבוא ממנו. הם יודעים, שברגע שהם נלחמים בחזרה, חייהם כפי שחיו אותם, נגמרו. ברגע שהגברים שרצו שקט נאלצים להשיב מלחמה, זו סוג של התאבדות. הם ממש הורגים את מי שהם היו פעם. וזו הסיבה שכאשר נאלצים לנקוט באלימות, האנשים האלה שרצו שקט, נלחמים בנקמה לא קדושה נגד אלה שרצחו את חייהם הקודמים. הם נלחמים בשנאה גולמית, ובדחף שלא ניתן להבין על ידי אלה שרק משחקים בפוליטיקה ובטרור. טרור אמיתי יגיע לדלת האנשים האלה, והם יבכו, יצעקו ויתחננו לרחמים… אבל זה ייפול על אוזנם הערלות של האנשים שרק רצו שקט.

  6. זו הכנת השטח כדי להפיל עליו אחריות על כל הדרדרות בטחונית שהממשלה הזו תביא(כבר רואים את ה׳הצלחות׳ הבטחוניות בנגב).

  7. ראשית, שכונת "שמעון הצדיק" היא לכל היותר רק חלק קטן משייח ג'ראח, והעובדה שהכותב לא מציין זאת אינה מפתיעה. כשם שאין זה מפתיע שהוא לא מציין את תהליך נישולם של הפלסתינים מן השכונה, ובכלל זה פלסתינים שהותירו אחריהם רכוש בירושלים המערבית, אך בשל החקיקה הישראלית אין הם יכולים לשוב אליו. בעיקרו של דבר, אירועי שיח ג'ראח באים כדי להגיב על תהליך ההתעמרות בפלסתינים בשכונה ובכלל. למעשה די ברור שהפרובוקציות מגיעות ברוב המקרים מימין וזה כולל מסע שיטתי של שוד אדמות בירושלים. למותר לציין שארבעה מכל עשרה תושבים בעיר הם פלסתינים שאין להם אזרחות ישראלית. ירושלים היא הבירה היחידה בעולם שהיחס בין אזרחים ללא אזרחים בה מגיעה לשיעורים כאלה.

    1. כמו כל נוכל סמולני, "שכחת" לציין שהבתים שהקרקע, הבתים והשכונה המדוברת, נרכשו כחוק.

      במקום זאת, למותר לציין "נזכרת" כמו כל נוכל סמולני, שחברי חמולתך בעבר, פתחו במלחמה על מנת לרצוח יהודים, ניסו לרצוח יהודים והפסידו במלחמה. במשך עשרות השנים מאז, בכל שנה ובכל יום – ניסתה חמולתך לרצוח עוד ועוד ישראלים ("חוליית סילואן" מכיר או שגם "שכחת"?) ובשבועות האחרונים ניסיתם "רק" להצית" בית על יושביו מספר פעמים, לשרוף רכוש יהודי ולפגוע בעוד מגוון דרכים ביהודים (אלימות חמולתך ממש מוגבלת לשכונות ירושלים). לפני מספר חודשים, ראיינו מהנדסי התודעה שח هنا 11 את ילדי בתי הספר בשכונות הערביוץ של ירושלים (מדגיש: בית ספר) והם סיפרו לו שהם אוגרים נשק ע"מ לרצוח עוד יאהוד.

      יש עוד עובדות רבות על מעשיה הרצחניים של חמולתך, אבל כמו כל נוכל מהנדס תודעה – אתה "שוכח" כל עובדות אלה ובא לכאן לבכות, שהיאהוד לא רוצים להרצח ולכן מתייחסים לחמולתך הרצחנית (אלימות ורצחנות חמולתך, ממש לא מוגבלת לישראל) כרוצחים.

      זה אלמנטרי ביותר סמולניקו, חמולתך בשכונה המדוברת רוצחת יהודים מאז 1936 (!!!) אז את דמעות התנין, תשאיר לשוקן ושאר דוברי החמאס.

    2. מדובר באוכלוסיית אוייב אכזרי ואלים שסולקה מ'ירושלים הערבית' אחרי שניסתה להשמיד את תושביה היהודיים, בדומה למה שהם עשו ב'שייח' ג'ראח' כאשר הם רצחו כ-80 אזרחים יהודים, בעיקר צוותים רפואיים, שהיו בדרכם לבית החולים הדסה בהר הצופים. הם סולקו כמו שהגרמנים הנאצים סולקו אחרי מלה"ע ה-2 מחבל הסודטים ואיבדו את רכושם שם. אם לערבו-נאצים יש זכויות על רכושם-לשעבר ב'ירושלים המערבית' אז גם לגרמנו-נאצים יש זכויות בשלזיה ובסודטים ומגיעים להם לפחות 'פיצויים' על 'סבלם'.

    3. אבקש להגיב לדבריו של "משתמש אנונימי לא מזוהה" שקשה לא לראות בהם אנטישימיות צרופה: למרות שברור לו שאני יהודי הוא משייך אותי "לחמולה" ומאשים אותי במשתמע בהשתתפות ברצח יהודים. למעשה הוא טוען שאני שותף לרצח מאז שנת 1936. תיוג יהודים כרוצחים הוא לגמרי אנטישמיות. כן יש לציין שהכותב הנכבד לא טרח להגיב לגופו של עניין או לסתור מה מן העובדות שציינתי. לטעמי היה על האתר למחוק את התגובה הזאת משום שאינה עומדת בשום קנה מידה של תגובה ראוייה והיא הסתה מרושעת. את המו"ל של העיתון החשוב בישראל הוא מונה עם אנשי חמאס וישנן כמובן עוד דוגמאות. יתכן שיש לראות את האלימות הזאת כחלק מגילויי האלימות של הימין בכלל שרק משורותיו מגיע הטרור היהודי

    4. שוב מעמיד פנים שאתה קורבן, מר גור?

      אין שום בעיה. זה כלל לא חשוב אם אתה יהודי, ערבי, דרוזי או צ'רקסי, אצלינו בעולם המערבי, יש מספר עקרונות אשר אין לעבור אותם וכפי שאראה בפסקאות הבאות, אתה עובר עליהם.

      החלק העובדתי:

      1. אתה כותב "הכותב הנכבד לא טרח להגיב לגופו של עניין או לסתור מה מן העובדות שציינתי". בתגובתך המקורית, כתבת "אין זה מפתיע שהוא לא מציין את תהליך נישולם של הפלסתינים מן השכונה". בתגובתי, הזכרתי לך כי ""שכחת" לציין שהבתים שהקרקע, הבתים והשכונה המדוברת, נרכשו כחוק". למותר לציין, כי הרכישה התבצעה בשנת 1875. כמו כן, הדבר הוכח כנכון, גם בסדרה של ערכאות – כולל בעליון. ראה למשל, תא (י-ם) 1465/97 או את ע"א 4126/05 (עליון). התיישבות אדם בקניין שקנה כחוק, היא "נישול" להגדרתך? זאת בחירת מילים מקרית ואובייקטיבית? אז מי משנינו "לא טרח להגיב לגופו של עניין או לסתור מה מן העובדות שציינתי"?

      2. אתה כותב "בכלל זה פלסתינים שהותירו אחריהם רכוש בירושלים המערבית, אך בשל החקיקה הישראלית אין הם יכולים לשוב אליו". בתגובתי המקורית כתבתי, "חברי חמולתך בעבר, פתחו במלחמה על מנת לרצוח יהודים, ניסו לרצוח יהודים והפסידו במלחמה." (אתייחס מדוע אני משייך אותך לאלימות הערבית, בהמשך). נתעלם מהעובדה, שאתה מנסה להסיט את הדיון, במטרה ברורה לא להודות באמיתות הפסקה לעיל, לנושא הרכוש הערבי בעוטף ירושלים ונציין שחוץ מכשל לוגי (red herring) אין בדבריך שום עובדות. על בסיס עובדות (אעזור לך), אם היו בתגובתך – היה ניתן לקיים דיון. האם צעד X הוא תקין או האם צעד Y הוא תקין. במקום זאת, אתה זורק אמרה פומפוזית שאף לא מגובה בעובדות ומסיטה את הדיון מהעובדה הרלוונטית לכתבה (פסקה 1 לעיל!), מתוך ניסיון ברור להסיט את הדיון ולא להתמודד עם העובדה שהקניין נרכש כחוק והערבים נוקטים באלימות חסרת הצדקה. לראיה, גם בתגובתך השניה, לאחר שכתבתי לך שהכל נרכש כחוק ואם היה כאן נישול, היו אלה "ועד העדה הספרדית בירושלים" ו"כנסת ישראל" (הרוכשים היהודים) אשר נושלו, אתה מעמיד פני קורבן ולא מתייחס לעובדה זו. אז מי משנינו "לא טרח להגיב לגופו של עניין או לסתור מה מן העובדות שציינתי"?

      3. אתה כותב "מאשים אותי במשתמע בהשתתפות ברצח יהודים. למעשה הוא טוען שאני שותף לרצח מאז שנת 1936.". בתגובתי המקורית, כתבתי "בשבועות האחרונים ניסיתם "רק" להצית" בית על יושביו מספר פעמים". העניין סוקר בהרחבה בחדשות. למשל, כאן – https://www.ynet.co.il/news/article/hyl4ydn1c – או כאן – https://www.youtube.com/watch?v=HXz-0s3DVy4 . עכשיו, בעולם המערבי (כבר נגיע לחלק הנורמטיבי), האדם הסביר מוקיע אלימות. האפשרות הסבירה היית, מאחר והעליתי זאת – לומר שאינך מסכים לאלימות. אפשר לקיים דיון ולא להסכים לאלימות. מה אתה עושה במקום? באופן זהה לעובדות המפורטות בפסקאות 1 ו-2 לעיל, אתה מתעלם גם מעובדה זו ומעמיד פני קורבן – בתגובתך השנייה אתה כותב "אבקש להגיב לדבריו של "משתמש אנונימי לא מזוהה" שקשה לא לראות בהם אנטישימיות צרופה". אז העמדת פני קורבן מר גור, לא תעזור לך הפעם. כיוון שמה שאתה עושה כאן, זה מאשר אלימות בשתיקתך. לא חייבים לקרוא לאלימות באופן מפורט. הסכמה בשתיקה היא עדיין הסכמה.

      4. אתה כותב "מאשים אותי במשתמע בהשתתפות ברצח יהודים. למעשה הוא טוען שאני שותף לרצח מאז שנת 1936." בתגובתי המקורית, כתבתי "חמולתך בשכונה המדוברת רוצחת יהודים מאז 1936". להלן נסקור את העובדות ההיסטוריות:

      4.1 עד ל-ثورة فلسطين الكبرى (לעזרתך, אלה הם מאורעות תרצ"ו-תרצ"ט, נלמדים גם כ"המרד הערבי הגדול" בשיעורי ההיסטוריה). חיו בשכונת שמעון הצדיק, מאות יהודים. היהודים בשכונה זו נמלטו עם תחילת הפרעות אך האם המרד הערבי הגדול היה מוגבל לשכונת שמעון הצדיק בלבד? התשובה נלמדת בכל שיעור היסטוריה בארץ – וודאי שלא. אלימות הערבית פשעה בכל הארץ ולראייה, אילצה את תושבי שכונת שמעון הצדיק לעזוב את בתיהם!!! (מכאן, ברור שמדובר באלימות רצחנית – לא כל ויכוח עם שכן, מביא לעזיבת שכונות שלמות). כמו כן, במהלך המרד נהרגו למעלה מ-400 יהודים וקהילות יהודיות ויישובים קטנים נחרבו, גלו או פונו!

      4.2 שיירת הדסה – כפי שנלמד בכל שיעור הסטוריה, שיירת התופת להר הצופים, הותקפה ונוסעיה נרצחו – מאחר שהניפו דגל לבן אך האש רק גברה ומאחר שנרצחו גם אנשי רפואה וגם פצועים – מכל המקומות, דווקא בשכונת שיח' ג'ראח. בהתקפה נרצחו 77–80 יהודים מירי או משריפה, מהם 20 נשים. עם ההרוגים נמנו ד"ר חיים יסקי, מנהל בית החולים הדסה, ד"ר משה בן דוד, המנהל המיועד של בית הספר לרפואה באוניברסיטה העברית, פרופ' ליאוניד דולז'נסקי מנהל המחלקה לפתולוגיה ניסיונית בבית רטנוף שעל הר הצופים, ד"ר בנימין קלאר, חוקר הלשון העברית באוניברסיטה, ד"ר אברהם חיים פריימן, מומחה למשפט עברי, ופרופ' אנצו יוסף בונבנטורה פרופסור לפסיכולוגיה. שלושים מהנרצחים זוהו ונקברו בקברים אישיים, חלקם נקברו בקבר אחים בבית הקברות סנהדריה וגופות חלקם (כ-20 חללים) לא נמצאו.

      4.3 כל העובדות לעיל, נלמדות בשיעורי היסטוריה בבתי הספר. זהו ידע כללי, ידוע לכל אדם בוגר במדינת ישראל. יהי זה יהודי, ערבי, דרוזי או צ'רקסי. אני הזכרתי לך חלק מהאירועים בתגובתי המקורית וכך גם המגיב השני לך, צלאח א-דין אל-איובי. כך שגם אם נניח שלא למדת היסטוריה בבית ספרך, חלק מהדברים הוזכרו לך כאן.

      4.4 מה המסקנה מרצף עובדות היסטוריות אלה (פסקאות 3 עד 4.2)? אלמנטרית ביותר, ערביי שיח' ג'ראח עוסקים באלימות רצחנית מאז 1936 (תחילת ثورة فلسطين الكبرى להזכירך). אלימות שהחלה הרבה לפני ההאשמה המומצאת "נישולם של הפלסתינים מן השכונה". אפילו לפני שקמה מדינת ישראל.

      4.5 מה תגובתך לעובדות היסטוריות אלה, אשר ידועות לכל מי שלמד היסטוריה בבית הספר ואני והמגיב השני לך, הזכרנו? אף מילה. אף מילה אתה לא כותב בנושא. אם הדבר לא היה עולה בדיון, מילא – אך מרגע שעלה, תגובת האדם הסביר היית להוקיע אלימות. אבל לא התגובה שלך. פעם נוספת, אתה מסכים לאלימות בשתיקתך. הסכמה בשתיקה היא עדיין הסכמה.

      5. אתה כותב "את המו"ל של העיתון החשוב בישראל הוא מונה עם אנשי חמאס". בתגובתי המקורית, כתבתי "את דמעות התנין, תשאיר לשוקן ושאר דוברי החמאס.". העובדות: בשנת 2011 דחה העליון את ערעורו של מוחמד בכרי, יוצר הסרט השקרי "ג'נין ג'נין" (ע"א 8345/08). בפסק-דינו של בית המשפט העליון הביעו שלושת השופטים (מרים נאור, יורם דנציגר ויצחק עמית) מורת-רוח רבה מן הסרט "ג'נין ג'נין". הם קבעו שמדובר בסרט גדוש שקרים, ואף הוסיפו וקבעו, שאי האמת שבסרט אינה תוצאה של טעות או של רשלנות מצד בכרי, אלא כוונה מפורשת שלו לעוות את המציאות כדי להכפיש את לוחמי צה"ל. שופטי בית המשפט העליון קבעו, כי הסרט מציג את חיילי צה"ל כ"אחרון פושעי המלחמה וכאחרון הרוצחים". הם אישרו את קביעת בית המשפט המחוזי, שלפיה בכרי יצר את הסרט בחוסר תום-לב. קביעת העליון אינה מתירה מקום לספק. אך לא כך חושבים מהנדסי התודעה של שוקן. פסק הדין ניתן כאמור, בשנת 2011. אך הדבר לא הפריע ב-2012 – https://www.haaretz.co.il/opinions/1.1645599 – לקבוע כי "פשעי המלחמה שבוצעו בג'נין ידועים בכל העולם, וייתכן שבכרי הפריז בפרט זה או אחר. אבל באורח עקרוני הוא יצר סרט שנועד לפגוע בכובשים ולא בנכבשים. על זה, ורק על זה, יצא הקצף.". את מי אם לא את החמאס, משרת "סרט" המתאר את הלחימה בג'נין מנקודת המבט של התעמולה הפלסטינית ובהצמדות לנרטיב שצה"ל ביצע טבח במחנה? כמו סצנה הגורסת שצה"ל השתמש בטנקים ונגמ"שים לדרוס פצועים? בתגובתך אתה לא רק משקר מה כתבתי (דבריי "שוקן ושאר דוברי החמאס" ודבריך "את המו"ל של העיתון החשוב בישראל הוא מונה עם אנשי חמאס") אלא פעם נוספת, אתה מאשר בשתיקתך התנהגות פסולה של כותבי "הארץ" בהוצאת שוקן. יש אינספור דוגמאות להתנהגות פסולה של כותבי "הארץ", במטרה ברורה להפיץ תעמולה שקרית, אשר ברוב המקרים דומה או זהה לזו של החמאס ופעם נוספת, אתה מאשר זאת בשתיקתך וע"י העמדת פני קורבן, כאשר אתה מאומת עם ביקורת על מעשי הכותבים של שוקן.

      החלק הנורמטיבי:

      6. בכל קודקס פלילי בעולם המערבי, שידול לרצח הוא פשע, בדיוק כמו זה שלחץ על ההדק. בחלק מהמדינות, אף הולכים צעד קדימה ונורמה הנדרשת הינה כמפורט בחוק לא תעמוד על דם רעך. כלומר, גם מי שמזמין אלימות או לא מנע זאת, כאשר הדבר היה ביכולתו ולא רק המבצע הישיר, אשם באותה מידה.

      7. המעשים להם כמפורט בפסקאות הקודמות, אתה נותן את הסכמתך בשתיקה, הינם פסולים בכל קנה מידה. הסכמה שבשתיקה, התחמקות מהתמודדות עם אלימות רבת שנים של ערביי שיח ג'ראח ע"מ לא להודות שמצבם בהווה היא תוצאה ישירה של מעשיהם בעבר, מתכנסת בדיוק למה שכתבתי בפסקה הקודמת. לא הרף הפלילי מעניין אותנו בדיון הציבורי ולא רק הסתה ישירה לאלימות, ברמה הנדרשת למשל בחוק העונשין סעיף 144, היא פסולה ציבורית. גם הסכמה בשתיקה, כמו שעשית בכל הזדמנות שניתנה לך בתגובתי ובתגובת המגיב השני לך (בחרת להתעלם ולא להתמודד עם החלק העובדתי, המפורט לעיל ולהעמיד פני קורבן ). אל תטרח עכשיו להוקיע אלימות. ניתנו לך מגוון הדמנויות לעשות זאת, בדיון זה.

      8. לפיכך, המסקנה היחידה מדבריך היא שזו בחירה מודעת. לאורך מספר תגובות, אתה בוחר איך ועל מה להגיב. מתי לכתוב מה ומתי להעמיד פני קורבן. לכן, בחירתך המודעת, מעמידה אותך לצד שאר מפיצי התעמולה של החמאס.

      9. היית לך האפשרות להשיב לגופו העובדות שכתבתי אך כמפורט בחלק העובדתי, בחרת פעם אחר פעם לא לבצע זאת. לפיכך, העמדת פני קורבן והמצאת האשמות אינם מתירים מקום לספק לפיהם אתה שבוי בנרקסיזם סמולני (מחשבה על עצמך כציבור הנוער, החלפתי רק אות 1 בהגדרתו הנרקסיסטית של אהרון ברק) במקרה הטוב או מפיץ הנדסת תודעה מודעת, במקרה הפחות טוב.

      10. כמו בכל דיון ציבורי, גם בשלב זה אתה יכול לחזור לדיון ולתקן את מה שיצרת. הקפד להגיב על עובדות שנכתבו ולא להעמיד פני קורבן. הבחירה בידך. כל טוב.

    5. אילן החביב , התשלום אצלכם לפי כמות המילים , אז תכתוב הרבה , אגב יש שמועות שפראבדה מחפשת כותבים מוכשרים , מי יודע אולי משלמים שם יותר

  8. גם אל-ואזיר א-שורטה עומאר איבן-קלב הוא אחד הפרובוקטורים בנחלת שמעון. הוא בכוונה תחילה מונע מהמשטרע שלו להגיש סיוע לתושבים היהודיים ובכל מתיר את דמם ומבהיר לפורעים הערבים שהם יכולים לשחוט יהודים כמו שפותחים אבטיח על הסכין. יצור חלאתי ומאוס שצריך לעמוד לדין על בגידה ולהיזרק לכלא.

  9. תגובה למשתמש אנונימי לא מזוהה (למה אין שם?) : מי שיעבור על הטכסט הארוך שכתבת עלול להתרשם (בטעות) שאתה אומר דברי טעם. אבל מה שאנחנו רואים פה הוא דברי פלסטר שאין כל קשר ביניהם. כמו הרצון להוכיח שבשייח ג'ראח מתקיימת מסורת של טבח יהודים, או עמדת "הארץ" בעניינו של מוחמד בכרי, או ההסבר מדוע אני משוייך ל"אלימות הערבית". אני מנסה לקושש פה משהו עובדתי ומעלה חרס. זה מאוד אופייני כי האפשרות האחרת מבחינת המגיב (איך קוראים לו בעצם?) היא להתמודד עם העובדות. למשל, עם העובדה הפשוטה שהחקיקה הישראלית לא מאפשרת לערבי לממש את זכויותיו הקנייניות בתחומי הקו הירוק, וזאת בניגוד לאפשרות הזאת שקיימת אצל יהודי. בשייח ג'ראח מתבצע טיהור אתני מכוער וגלוי לעין כל. כן יש לציין שהאיש שמחבר אותי לאלימות "הערבית" אינו מציין שתשעה קבין של אלימות יהודית נטלו אנשי המחנה שלו. מי אתה ידידי המגיב פה אנונימית? בן שימול? פופר? אולי מאיזו מחתרת יהודית שזממה לפוצץ את הר הבית? אולי ממוקירי זכרו של גולדשטיין? אולי יגאל עמיר מן הכלא? ואולי אחד מן הפעילים שדאגו רכוש זכויות מהבעלים היהודים של הבתים כדי לעורר עוד פיצוצים בין יהודים לערבים? ומרוב שאתה מחפש אצלי גינוי לאלימות (ברור שאני מגנה), אצלך לא רק שאין גילוי לאלימות אלא שבמשתמש אתה מעודד אותה. מי שכותב באלימות (כמוך) כנראה מאוהב באלימות