יאיר אינטרנשיונל

ראש הממשלה החליפי של המדינה היהודית עושה הכל כדי להמציא עבורה זהות אוניברסלית חלופית

הנוסע המתמיד. השר לפיד | דוברות משרד החוץ

יאיר לפיד לא טעה, לשיטתו, כאשר כתב שהנרצחים בפיגוע הירי בתל-אביב בשבוע שעבר נרצחו רק "משום שהם ישראלים". הוא התכוון לכך. זהו עוד פרק בניסיון העקבי של ראש הממשלה החליפי של מדינת ישראל, מדינת העם היהודי, לעקור את היהדות מן המדינה. הוא רוצה מדינה ישראלית, לא מדינה יהודית. זה האיש שאיים למשל על אנשי חב״ד שאם יתמכו במפלגת הציונות הדתית "אני ארדוף אתכם. נגמר הסיפור על חנוכיות בכל צומת ובתי חב"ד בעולם. נגמר הסיפור שלכם על אהבת ישראל״. אצל לפיד הסיפור הזה בכלל לא התחיל.

ובכלל, הארץ שלנו קטנה על שר החוץ שלנו, מיסטר יאיר לפיד. ראש הממשלה החליפי הוא איש העולם הגדול, מה זה המזרח התיכון בשבילו? אז הוא הופך אוניברסלי, גלובלי, אינטרנשיונלי. וזה תמיד מגיע על חשבון היהדות ועל חשבון הציונות. כך יצא שבכינוס של הפורום הגלובלי למאבק באנטישמיות הוא למעשה ביטל את האנטישמיות ואת המאבק. האיש שאבותיו נספו בשואה יכול היה להילחם את מלחמתו של העם היהודי אבל הוא החמיץ את ההזדמנות, החמיץ לתפארת.

אפשר היה לדבר על גירוש ספרד, על הרדיפות ההיסטוריות ברחבי העולם, על השואה, על הפרעות בארץ, על הפיגועים, על ה- BDS, על כל התקיפות הפיזיות והמילוליות, על הדרת היהודים. אפשר היה לזעוק זעקה גדולה. אבל שר החוץ של מדינת הלאום של העם היהודי דיבר על סוחרי עבדים, על שבטים ברואנדה, על מוסלמים שרצחו מוסלמים, על דאעש, על בוקו חראם, על להט״בים. על הכל. רק לא על יהודים.

ומה לגבי מדיניות החוץ? בתחום הזה יאיר לפיד מציג בינתיים הישג מרשים אחד – המהירות בה הצליח לחבל ביחסים עם שלל מדינות תוך שהוא פוגע גם בכושר ההרתעה של ישראל. בתחילה הבטיח למזכיר המדינה בלינקן שישראל לא תפתיע את ארצות הברית בפעולות נגד איראן. צעד גאוני ללא ספק.

בהמשך הצליח בכישרון רב להסתכסך עם חצי עולם החל מסין, דרך עומאן ועד קנדה ופולין. לפיד הצליח לקומם עליו את איחוד האמירויות כאשר בחר לקיים בביקורו שם פגישה עם "משפיעני רשת" על פני פגישה עם אנשי עסקים שהיו מעוניינים בהשקעות משמעותיות בישראל. מה יותר חשוב מעוד כמה צילומי סלפי עבור האיש שהקים את ממשלת הסלפי הראשונה.

לפני מספר חודשים ציטט לפיד מעל דוכן הכנסת את קריאת ה' לאברהם, אותה הפך בבלבול מביך ל – "לך לארצך למולדתך". כן, אתם לא טועים. הפסוק הוא ״לֶךְ לְךָ מֵאַרְצְךָ וּמִמּוֹלַדְתְּך״, הרעיון הפוך. ואז הוא הביא מיד מדבריו של בן-גוריון שאומר לכאורה כי היהדות היא לאום שהיהדות שלו היא לא דתית, היא חילונית. בן-גוריון לא ניתק את הקשר בין לאום לבין דת בהקשר של היהדות אבל יאיר לפיד הוא דמגוג שנשאר דמגוג ומכופף את כל הטקסטים לטובתו.

וזה כל העניין. להקים מדינת כל לאומיה שאין בה משמעות דתית. זה הקו של הממשלה הנוכחית. אני תוהה מה הייתה הסיבה ל״טעות״ של לפיד ונוטה לחשוב שלא הייתה זו טעות, כי אם כוונה ברורה לטשטש את זהותה היהודית של מדינת ישראל לעבר כינון מדינת כל לאומיה. יאיר לפיד ודאי לועג למקרא שורות אלה, כמו שהוא לועג לכל מבקריו, כמו שהוא לועג לחלקים נרחבים בחברה הישראלית, אולי כמו שהוא לועג לראש הממשלה נפתלי בנט ונותן לו להתבזות אינספור פעמים מאז ראשית כהונתו.

בהטיית הראש המפורסמת והחיוך המתנשא, לפיד חושב שניצח את המערכת. בגיבובי מילים שלעיתים מנוסחות היטב ולרוב מכילות שקרים ודמגוגיה אינסופית, הוא משטה בציבור הישראלי ללא הרף. ב-ט' באב השנה בחר להעצים את כוחם של הרפורמים ושל הקונסרבטיבים ולייחס להם מקום שווה ברחבת הכותל, למרות שחלקם הדירו את ירושלים ואת שיבת ציון מהתפילות שלהם.

יאיר לפיד מכוון אל יהדות העולם כמו גם אל הקהילה הבינלאומית הכללית. הוא מקפיד לתרגם את ציוציו לשלל שפות, אך הוא שוכח שהוא יודע ללהטט רק בעברית. הוא מנסה להביא את הסחבקיות הישראלית שלו שרכש ב'במחנה' או בשירות הקרבי שהמציא ולא מבין שהמחוות האלה של טפיחות על הכתף או אמירות מתחכמות, לא עובדות על האירופאים ולא על האמריקנים. ודאי לא על מדינות ערב. לא נותר אלא לקוות שיוותרו עוד כמה מדינות בעולם שלפיד לא יצליח להרוס את הקשר עימן. שישאיר לפחות את מיקרונזיה.


עקבו אחר ׳מידה׳ גם ברשתות החברתיות:

  

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

17 תגובות למאמר

  1. אבותיו ממש לא נספו בשואה. עלו ארצה (רובם ברכבת קסטנר), מתו ונקברו בישראל.

  2. מה הכי לא ישראלי בעיניי. לשאול את השאלה של העברי החדש יהיר לפיד: "מה ישראלי בעינך". אף אחד מעם סביר לא שואל את השאלה הזו על בן העם של.ו זו שאלה, שנשאלת על בני עמים אחרים לא על בני העם שלך.
    ליהיר לפיד ודומיו אין שום קשר אמיתי לשם ישר-אל. הוא לא ישר ורצונו להתנתק מהאל.

  3. הוא יודע טוב מאוד שהוא לא עובד על אף אחד בחו״ל. זו הסיבה שהוא מתרפס (מגיניות אפס הפתעות) וכך מקבל מהם את הליטוף על הראש. אין הגיון בניתוק הקשר עם מי שאפשר לכופף ולנצל.

  4. מזלנו שלוקח זמן להרוס עבודה של עשר שנים ואז ליצור עוד נזק(החזרת המצב עשור אחורה זה לא בידוד בינלאומי).

  5. לפיד לא יכול היה להרוס יחסים עם שום מדינה ומאחר ונתניהו לא באמת הוריש לו יחסים תקינים עם אף מדינה נורמלית. בינתיים הוא עושה עבודה לא רעה – שיקום היחסים עם המפלגה הדמוקרטית שהיא מפלגת הרוב בארצות הברית, מדינות שונות (בריטניה ואוסטרליה למשל) שבחרו להכיר בחמאס ובחיזבאללה כארגוני טרור דווקא אחרי פחות משנה של כהונת ממשלת בנט-לפיד ולא במהלך 12 שנות השלטון הרצופות של נתניהו, התנהלות של "להיות חכמים ולא צודקים" בהקשר של הסכם הגרעין עם איראן שמונע היווצרות של הסכם גרעין גרוע. דברים שנתניהו השקרן והרמאי שיודע להסתדר רק עם שקרנים ורמאים לא יכול אפילו לחלום עליהם.

    1. א.אתה מתעלם בנוחות מהסכמי אברהם…
      ב.התבליכים בבריטניה ובאוסטרליה התחילו כבר מזמן ואין דרך לקבוע כמה השפעה היתה לממשלה הנוכחית על העניין וכמה הם פשוט היו במקום הנכון בזמן הנכון לקטוף את הפירות שנשתלו מזמן ורק היו צריכים זמן לגדול.
      ג.המפלגה הדמוקרטית היא מסוכנת לישראל ולוחצת תמיד נגד האינטרסים שלנו. כל ברית איתה דורשת מחיר שפשוט לא משתלם וחכן זה לא משהו להתגאות בו. זה כמו שראש ממשלה ימני יתגאה בהישגים מועטים שהוא השיג תמורת מכירת המדינה לשמאל ולערבים. בעצם…

    2. לימני –
      א. אני לא מתעלם מהסכמי אברהם. אני יודע היטב שלכינון היחסים הדיפלומטיים האלו יש חשיבות ביצירת גוש מזרח-תיכוני חוסם נגד איראן. אבל אני לא נותן להם משקל שאין להם. יש שני דברים שמצננים את ההתלהבות שלי מהם – זה שהדבר נעשה בתיווך של נשיא שידוע כשקרן גדול יותר אפילו מנתניהו, בנוסף נשק שחלק מהמדינות הבעייתיות ברובן (למעט אולי מרוקו שהיא פחות בעייתית) קבלו בתמורה. חוץ מזה, למעט איחוד האמירויות אין באמת ציר בי-לטרלי יציב והוא תלוי בגורם שלישי, בעוד ששר חוץ כמו יאיר לפיד יכול למצוא אינטרס משותף שאינו דרוויניסטי ואינו תלוי בצד שלישי.
      ב. לא מסכים עם הטיעון הזה. הכרזות כאלה מצד לפחות 3 מדינות דמוקרטיות בעלת חשיבות גדולה בכלכלת העולם דווקא בכהונה של פחות משנה של בנט ולפיד אחרי 12 שנות שלטון של נתניהו מעידות שהחלק שלהם בהישג הזה משמעותי הרבה יותר מלהיות במקום הנכון ובזמן הנכון. אז למה זה קרא דווקא עכשיו? כי כאשר נתניהו שידוע באי-האמינות שלו מסביר להם על המסוכנות של חמאס, גם אם הוא אומר אמת הם יתקשו להאמין לו בגלל התדמית שיצר לעצמו כמנהיג בלתי אמין ובצדק. לעומת זאת, כאשר בנט ולפיד שאינם ידועים בתככנות ובהונאת השותפים שלהם מסבירים להם את זה, הרבה יותר קל להאמין להם.
      ג. אם המפלגה הדמוקרטית מסוכנת לישראל זה רק מפני שנתניהו הפך אותה לכזאת. חוץ מזה אני לא מסכים עם הטענה. רוב המנהיגים שלהם דווקא נטו לעזור לישראל יותר בכל מה שקשור לקשרי חוץ – קרטר עזר בהסכם השלום עם מצרים, קלינטון עזר בהסכם השלום עם ירדן. היה להם מנהיג אחד בלבד – אובמה – שלא הבין דברים משמעותיים מאוד לגבי המזרח התיכון ולכן הגישה שלו כלפי ישראל הייתה מוסרנית ומוגזמת. אבל נתניהו לא חרב את היחסים רק איתו אלא עם כל המפלגה הדמוקרטית. לא סתם סנאטור דמוקרט טרי מג'ורג'יה השמרנית אמר עליו (וגם על אבו-מאזן) שהוא כישלון גמור. לאור העובדה שמדובר במפלגת הרוב בארצות הברית שהיא המעצמה שעוזרת לנו בצורה המשמעותית ביותר ביטחונית וכלכלית, אנחנו כמדינה חייבים לדעת להסתדר איתה ולא לתלות את גורל המדינה שלנו בנשיא הזוי ומסוכן כמו טראמפ שמעולם לא זכה לרוב קולות. אין פירוש הדבר הרס יחסים מוחלט עם המפלגה הרפובליקנית (למרות כל מגרעותיה) אבל פירוש הדבר הוא לא להשתמש בפוליטיקה הפנימית שלהם לצורך צרכים פוליטיים שלנו, כפי שנתניהו עשה עם טראמפ ושלם ביוקר כאשר ביידן נכנס לבית הלבן. עם המנהיג הנוכחי של הדמוקרטים ושל ארצות הברית כולה עדיין אפשר לדבר בהיגיון כל עוד זה נעשה ע"י אדם אמין שמייצג את ישראל. אני יודע שאתם תומכי נתניהו לא יכולים אפילו לתאר זאת, אבל בעולם בנט ולפיד נחשבים לאמינים ממנו עשרות מונים יותר. הכרחי ליצור יחסים תקינים עכשיו כדי שתמיכתה של המפלגה הדמוקרטית בישראל תימשך גם אחרי ביידן. בטווח הארוך, ללא תמיכה של הדמוקרטים ישראל תיכנס לבידוד בינלאומי. כל ראש ממשלה עתידי בישראל חייב להבין זאת כאשר הוא נכנס לתפקיד, וטוב שבנט ולפיד הבינו זאת כבר מיומם הראשון ובחרו את הדרך המיטבית לנהל את היחסים איתם.

    3. חח בעולם אף אחד לא מכיר את לפיד, שלא לדבר על בנט עם אפס מנדטים

    4. נו בקיצור ביבי פויה אשם בכל מה שרע…
      איזה רמה אינפנטילית של טיעונים

    5. את יאיר לפיד מכירים מקסימום המלצרים בבית הקפה בשכונה

  6. עכשיו הוא בסה"כ ראש הממשלה החליפי (תואר שרק מראה שהנושא אותו רודף אחר הכבוד של נושא המשרה האמיתי) ושר החוץ. התפקידים הללו מאפשרים לו להזיק רק קצת.
    חכו עוד שנה ומשהו, כשהוא יהיה ראש הממשלה הרשמי ובפועל, ואז יהיו לכם הרבה הרבה יותר טענות עליו.
    בעצם, אז כבר לא תהיה לכם הזדמנות להעלות טענות. אני לא יודע כמה זמן המדינה תתקיים לאחר שיאיר לפיד יתמנה לתפקיד ראש הממשלה הרשמי.
    והיא שעמדה לאבותינו ולנו…. והקב"ה מצילנו מידם.

    מכרה שלי הצביעה ל"יש עתיד" לפני כמה שנים. כששאלתי אותה מה גרם לה להצביע עבור כלום ושם דבר בעטיפה מושכת, היא אמרה שיאיר לפיד מדבר יפה. אבל האם הוא אמר משהו אמיתי? את זה היא כבר לא ידעה. היא לא הקשיבה למה שהוא אמר, אלא לאיך שהוא אמר. וכמוה גם רוב מצביעי "יש עתיד" בעבר ובהווה ובעתיד.
    אז אין מה לבוא בטענות למצביעי "יש עתיד". דעתם קצרה וקלה.

    1. להפך, כל עוד יש לו שליט בובה חסר כוח להפיל עליו את האחריות והשנאה-הוא ימשיך ליצור נזק בחוסר זהירות.
      כשהוא יצטרך לקחת אחריות על מעשיו ואמירותיו (וכבר לא יהיה שר החוץ) הוא יהיה הרבה יותר זהיר.

    2. איך הצלחת לחבר שני מושגים חסרי קשר במשפט אחד?

  7. מתוך מגילת העצמאות של מדינת ישראל:"לפיכך נתכנסנו,אנו חברי מועצת העם,נציגי היישוב העברי והתנועה הציונית,ביום סיום המנדט הבריטי על ארץ ישראל,ובתוקף זכותנו הטבעית וההיסטורית ועל יסוד
    החלטת עצרת האומות המאוחדות,אנו מכריזים בזאת על הקמת מדינה יהודית בארץ ישראל,היא מדינת ישראל.
    במעשיו,בהתנהלותו ובדבריו,סותר שר החוץ וראש הממשלה החליפי,את הנאמר והנכתב במגילת העצמאות של מדינת ישראל,על הקמת מדינה יהודית בארץ ישראל.
    אופוזיציה ראויה,הייתה אמורה להגיב על דבריו של שר החוץ,בנושא החשוב ביותר,הקמתה של מדינה יהודית בארץ ישראל,וכמובן לא מדינת כל אזרחיה!!!!!!!!!אין להחשות יותר,ויש להדגיש נקודה חשובה זו.

  8. רשע מה הוא אומר?
    האם לפיד יודע מה עוד אמר דוד בן גוריון?
    כמו למשל:
    "איש מאתנו לא יוכל לשלוח ילדיו לבית ספר של 'השומר הצעיר' אם אינו רוצה לחנכם לשמד רוסי"
    "הציונות היא תנועה משיחית. זוהי אולי המילה היחידה ההולמת אותה, המייחדת אותה.
    זוהי תנועה שעורגת לגאולת העם ולגאולת ישראל…
    "כדי להיות רציונלי בארץ ישראל אתה חייב להאמין בנסים"
    "אין רשות לעם היהודי לוותר על חלק כלשהו בארץ ישראל.
    אין רשות לשום יהודי לוותר על זכות העם היהודי בארץ.
    אין זו מסמכותו של שום יהודי. של שום גוף יהודי,
    אין זו מסמכותו של העם היהודי כולו החי אתנו היום לוותר על איזה חלק שהוא בארץ.
    זוהי זכות האומה היהודית לדורותיה.
    זכות שאינה ניתנת להפקעה בשום תנאי.
    ואילו גם היו יהודים באיזה זמן שהוא מכריזים על הסתלקותם מזכות זאת
    אין בכוחם ובסמכותם להפקיע זכות זו מהדורות הבאים.
    שום ויתור ממין זה אינו חייב ואינו קושר את העם היהודי.
    זכותנו על הארץ כולה, קיימת ועומדת לעד.
    ועד ביצוע הגאולה המלאה והשלמה, לא נזוז מזכותנו ההיסטורית.
    ובכל זמן ובכל שעה נעמוד על זכות זו בכל האמצעים הכשרים והמוסריים אשר בידינו"
    יאיר לפיד מוכיח עד כמה צדק מנהיג מפ"ם האדום יעקב חזן:
    "רצינו לגדל דור של אפיקורסים וגידלנו דור של בורים ועמי ארצות"