עשר תהיות על עדות קליין

עדותה של עדת התביעה הראשית בתיק 1000 מלאה בסתירות מהותיות, נתונים חלקיים או מנופחים ובעיקר רכילות לא רלוונטית

עדה אמינה? הדס קליין בבית המשפט | צילום מסך

בשבוע שעבר הסתיים יום העדות ה-12 של הדס קליין (שלושה ימי חקירה ראשית ותשעה ימי חקירה נגדית) ואנו צפויים השבוע לעוד יום אחד של חקירה נגדית ואז חקירה חוזרת. כזכור, הדס קליין הייתה העוזרת האישית של המיליארדרים ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר והיא ממשיכה לקבל מהם משכורות על אף שמאז החלו החקירות, בשנת 2016, הם נמנעים מלפקוד את ישראל.

כתב האישום בתיק 1000 משתרע על תקופה שבין אוקטובר 2011 ודצמבר 2016 (קצת יותר מחמש שנים) וכולל את עברת הפרת האמונים נגד בנימין נתניהו בשני אופנים:

– מערכת יחסים פסולה בין נתניהו למילצ'ן ופאקר, במסגרתה קיבל מהם לכאורה טובות הנאה (מתנות) בזיקה לתפקידו הציבורי.

– פעולות שנתניהו ביצע לכאורה עבור מילצ'ן בזמן שהיה מצוי בניגוד עניינים עקב חברותם.

כתב האישום מנסה למלכד את נתניהו. אם ההגנה תדגיש את החברות הקרובה וארוכת השנים כדי לנטרל את הסעיף הראשון, היא עלולה להגביר את החומרה של הסעיף השני. הדרך שעל צוות ההגנה לנקוט היא להוריד למינימום את כמויות "טובות ההנאה" המתוארות בכתב האישום מצד אחד, ולהפריך את מעורבות נתניהו באותן פעולות (שלוש במספר) שלכאורה ביצע למען ידידו מילצ'ן. על רקע זה חשוב להבין את חקירתה של עדת התביעה הראשית הדס קליין. ריכזתי לכם מספר שאלות ותשובות.

1. מה נותנת הדס קליין לתביעה

הדס קליין הייתה קרובה מאד למילצ'ן בכל שנות כתב האישום (ומעבר לכך), וברוב התקופה בה פאקר שהה בישראל (מאמצע 2013 עד אוקטובר 2016) עבדה גם עבורו. מתוקף כך הכירה היטב את האירועים שהתרחשו בביתם של השניים, ניהלה את קבלת האורחים, פיקחה על קניות משק הבית ולצורך ענייננו, רכשה אלכוהול (כולל שמפניות ורודות) וסיגרים מסוגים רבים ושונים.

קליין סיפקה לתביעה מידע לגבי הקניות הללו (פרטים בהמשך) ונתנה הערכה על החלק שנמסר לבני הזוג נתניהו. זה הדבר העיקרי שהתביעה מנסה להפיק מעדותה.

2. איזה חלק מדבריה של קליין רלבנטי לכתב האישום?

קליין הרבתה לדבר בחקירתה במשטרה וממשיכה בכך על דוכן העדים, אך עדותה כוללת פרטים רבים אשר אינם רלוונטיים כלל לכתב האישום.

להזכיר, כתב האישום טוען כי נתניהו קיבל  ממילצ'ן "טובות הנאה, שעיקרן סיגרים לשימושו ובקבוקי שמפניות לשימוש רעייתו"; לגבי פאקר נטען כי נתניהו קיבל ממנו טובות הנאה "שכללו קופסאות סיגרים ומארזים של בקבוקי שמפניה". כתב האישום מכיל גם נספח המפרט את אותן שמפניות וסיגרים בחישוב שנתי, עד רמת השקל הבודד. על כן, מלבד מידע הנוגע לאותם פריטים, כל יתר הסיפורים של קליין הם בגדר רכילות זולה המשמשת בעיקר את כתבי התקשורת הלהוטים להשמיץ את הזוג נתניהו, אך משמעותם המשפטית זניחה עד אפסית.

יהיה מי שיגיד כמובן, מהפוזיציה, כי מדובר ב"ביסוס תבנית פעולה" וכדומה בזה, אך לכל אדם סביר ברור שלו היו קיימות ראיות לדברים נוספים הם ודאי היו מוצאים דרכם לכתב האישום.

לדוגמא, שמענו לפני כשבועיים את קליין מספרת על ארוחה בבלפור שהכין השף חיים כהן ושולמה על ידי מילצ'ן. למחרת התראיין כהן בקולו, ובאומץ רב הכחיש לחלוטין את הסיפור של קליין. הוא הצהיר שקיבל תשלום ממשרד ראש הממשלה עבור ארוחה רשמית שהכין במעון בבלפור, וכי מילצ'ן לא שילם מעולם עבור ארוחה זו.

3. מה המתודולוגיה של כתב האישום לגבי המתנות?

כתב האישום מבוסס על ערימה גדולה של חשבוניות שנאספה על ידי המשטרה, ומתארות שמפניות וסיגרים שהוזמנו על ידי משקי הבית של מילצ'ן ופאקר. לאחר שסוכמו העלויות, על בסיס שנתי, עבור כל בעל הון ועבור כל אחד מהפריטים, הופעל עליהם פקטור באחוזים.

למעט השמפניות של מילצ'ן, שהתביעה מודה שחלק מהן היה לצריכה עצמית ואירוח, ולכן "רק 65%" נמסרו לנתניהו. על כל היתר (שמפניות של פאקר, סיגרים של שניהם) הטענה היא ש-98%(!) מכל הצריכה הביתית של בעלי ההון נועדה לאספקה לזוג נתניהו. כך הצליחה התביעה להגיע לסך של 462,602 שקל ממילצ'ן (בחמש שנים ושלושה חודשים) ו-229,174 שקל מפאקר (בשלוש שנים).

(האחוזים בטבלה מתייחסים לכמות היחסית שניתנה לנתניהו, לטענת התביעה)

4. האם האחוזים בהם נקבה קליין מבוססים על ראיות חפציות?

לחלוטין לא. מדובר בהערכה סובייקטיבית שלה המבוססת על מושגים ערטילאיים כגון "זה היה סיפור חיינו". אין שום תעודת משלוח למעון ראש הממשלה (רשמי או פרטי), אין שום רישום מסודר בזמן אמת של הפריטים שנמסרו לזוג נתניהו.

גם הנתון של 65% היה נתון מתפתח שגובש במהלך חקירותיה הראשונות במשטרה, במהלכן החוקר שכנע אותה בצורה עקיפה לנפח את האחוזים. הערכתה הראשונית במשטרה הייתה דווקא שרוב השמפניות היו לשימושה של משפחת מילצ'ן. הנתון 98% מבוסס על אמירות כלליות ומופרכות לפיהן בבתיהם של מילצ'ן ופאקר לא עישנו כמעט כלל, או שאצל פאקר לא שתו שמפניה ורודה.

5. האם יש עדויות סותרות לכמויות המופיעות בכתב האישום?

כן, אם כי הן טרם הגיעו לבית המשפט כעדות ישירה. הנהג של פאקר ומילצ'ן, יונתן חסון, מסר במשטרה כי הוא ביקר בבלפור במהלך כל התקופה כ-25 פעמעם, ובכל פעם הביא בין 3-12 בקבוקים. בעשר מתוך הפעמים הביא גם סיגרים. חישוב פשוט מראה שאם מסכמים את כל המספרים לפי עדות זו, מגיעים לסכום המהווה כ-10-15% בלבד מהנתון המופיע בכתב האישום. מדובר בכארבעה ביקורים בשנה, המתאימים לחגים (פסח וראש השנה) וימי הולדת בלבד.

גם לגבי הטענה כי בביתו של פאקר לא עישנו ולא שתו כלל, נחשפו בימים האחרונים מכתבים חתומים ששלחו מחו"ל שניים מעוזריו הנאמנים של פאקר, שעדיין עובדים אצלו. המכתבים נשלחו לסנגור עמית חדד, ובו מתארים העוזרים שעישנו סיגרים של פאקר כמעט מידי יום בעת ששהו בישראל (כמאה ימים כל אחד).

לטענת מנכ"ל החברה של פאקר, גיא יאלאנד, גם השמפניה הוורודה הוגשה לאורחים בנדיבות ופאקר נהג לשתות ממנה. זה כמובן עומד בניגוד בולט לעדותה של קליין הטוענת ששמפניה זו נועדה כמעט אך ורק לנתניהו. יוזכר גם שב-2.5 שנים מתוך השלוש לא גר פאקר בקיסריה בשכנות לנתניהו אלא התגורר בעת שהותו בישראל בסוויטה במלון הדירות רויאל ביץ' בתל אביב, מקום בו לא ביקר הזוג נתניהו מעולם.

כתב האישום טוען כי בשנים 2014-2016 העביר פאקר לנתניהו 834 סיגרים (מתוך 851 הסיגרים שרכש…) ו-344 בקבוקי שמפניה (מתוך 351 הסיגרים שרכש…). אלו נתונים שאינם עומדים במבחן המציאות בהתחשב בכך שפאקר הגיע עם פמליה של עוזרים שערכו מסיבות, אירחו ללא הפסקה, שתו כמו אוסטרלים טובים, ועישנו סיגרים רבים.

הנה הטבלה מתוך הדו"ח המשטרתי עליו מבוסס כתב האישום:

6. איך הגיעו החשבוניות והקבלות למשטרה?

סיפור מעניין. מסתבר שבמשך תקופה ארוכה, מאז סוף 2015, סיפרה הדס קליין על מתנות המוענקות לזוג נתניהו לעיתונאי בן כספית, אשר דיווח על כך למשטרה, ואף נחקר על כך באפריל 2016.

בתחילת אוקטובר 2016 זומנה קליין לחקירה בלה"ב 433. החקירה הייתה ידידותית ונאמר לה שהיא תהיה "מוגנת". היא נשלחה להביא למשטרה את החשבוניות ולצורך כך פנתה למנהלת החשבונות שרה שוחט בנימוק כוזב שהיא פונה אליה מטעם מילצ'ן (שלא ידע על כך דבר). באופן מוזר וחריג היא העבירה את עותקי החשבוניות בתוך קלסרים לחוקר יאח"ה, במהלך מספר מפגשים ליליים בחניון בפארק רעננה.

לפגישות אלו יש תזכיר משטרתי ותצהיר חתום שלה על פיו היא מסרה את החשבוניות לחוקרים לבקשתם. זוהי תבנית פעולה של סוכנת משטרתית (אם כי לא נטען כאן שהיא הייתה כזו, לפחות לא באופן פורמלי). דבר מוזר נוסף הוא שלחוקרים היה באותו זמן צו חיפוש גם למילצ'ן וגם לקליין, כך שניתן היה להשיג את החומר בדרך המלך ולא להיזקק למפגשים מסתוריים כאלו.

7. מה עשתה המשטרה כאשר הקבלות לא הסתכמו לסכום משמעותי?

בתקופה שבין השנים 2012-2013 בוצעה קניית הסיגרים של מילצ'ן ע"י קליין בחנות בהרצליה בשם 'קבינט', חנות שנסגרה מאז. בנוסף, מספר פעמים הם נקנו בכמויות גדולות בדיוטי פרי על ידי אנשים שונים (מעורר שאלות בפני עצמו לגבי ענייני מכס וכו').

לקניות בקבינט אין חשבוניות וכמובן שגם אין תעודות משלוח – מנהל החנות דיווח שהנהלת החשבונות שלו "ניזוקה" ונעלמה. בדו"ח שהכין פקד ארנון אליעז כתוב ליד כל סכום "קופה קטנה – קבלות שהתקבלו בעדותה של שרה שוחט". קליין טוענת כי ברוב המקרים קנתה את הסיגרים מכספה וקיבלה החזר מהקופה הקטנה, אך אין גם ראיות לסכומים שהיא הוציאה (כרטיס אשראי וכד').

למרות כל זאת, סיכום כל המספרים בשנים אלו הראה סכום שלדעת החוקרים היה נמוך מדי (כ-27,000 שקל בשנתיים) ולכן בחקירתה של קליין הביאו אותה לנפח את הסכום על בסיס הערכה בלבד, וכך העלו אותו ב-70,000 ש"ח לסכום הקרוב לפי ארבעה: כ-97,000) ש"ח.

8. מה לגבי התכשיטים עליהם מספרת קליין?

בחלק גדול מעדותה (בחקירה הראשית, ולכן גם בנגדית) סיפרה קליין על תכשיטים שונים. יצוין כי כתב האישום מדבר על מתנת תכשיטים אחת בלבד, ב-2016, אשר ניתנה כמתנת יום הולדת ושוויה 10,900 ₪.

גם כאן, לו נתמכו סיפוריה של קליין על תכשיטים נוספים בראיות, אין ספק שהיו מגיעים לכתב האישום. עיון בתמלילי חקירתה במשטרה מגלים גרסאות מתפתחות וסיפורים מבולבלים עמוסים בפרטים שאינם ממין העניין. לא פלא שגם חוקרי המשטרה הרימו ידיים ולא עשו בכך שימוש.

9. האם פאקר ומילצ'ן יבואו להעיד?

שאלה מצוינת. מאז החלו החקירות נמנעים שני בעלי ההון מלהגיע לישראל וסיבותיהם עמם. לפני כן נהג מילצ'ן לבלות בישראל תקופות של מספר חודשים בשנה. לפני כשנה נפטרה אימו של מילצ'ן והוא לא הגיע לישראל להלווייתה.

בחודש פברואר פרסם רביב דרוקר כי מילצ'ן העביר מסר לפרקליטות שהוא חולה ולא רוצה לבוא להעיד. די ברור שגם פאקר לא ירצה להגיע עקב סלידתו מחשיפה תקשורתית. במשפט פלילי, לפי דעת משפטנים המכירים את החוק, לא ניתן להעיד עד בווידאו ללא הסכמת שני הצדדים.

יצוין כי עקב הימצאותם ברשימת העדים נמנעת מההגנה הזכות לפנות אליהם ולקבל מידע מחשש לאישום בהדחת עד. על רקע זה ניתן אולי להבין מדוע עוזריו של פאקר מעבירים מסרים, כנראה בשמו. ניתן לשער שפאקר אינו שבע רצון מהתזות המופרכות המושמעות באולם בית המשפט המחוזי בירושלים.

10. כמה יכולה קליין לשפוך אור על נושא הפעולות שביצע נתניהו, אם בכלל?

לא הרבה, אם כי גם כאן ניקבה חורים רבים בתזת כתב האישום. מדובר בשלוש פעולות שלא אפרט פה במלואן: סיוע למילצ'ן שנתקל בקשיים בהארכת הוויזה שלו לארה"ב, הארכת תוקף החוק לפטור ממס לתושבים חוזרים מעשר לעשרים שנה, ובירורים של מילצ'ן לגבי אפשרות איחוד בין קשת ורשת כדי שיוכל להיכנס כשותף בחברה המאוחדת.

בפעולה הראשונה מעורבותו של נתניהו הייתה מינורית מאד. שתי הפעולות האחרונות כלל לא באו לעולם, ובראשונה שביניהן דווקא מי שפעל באופן אקטיבי הרבה יותר היה שר האוצר דאז, יאיר לפיד, ידיד ותיק של מילצ'ן שאף הועסק על ידו. לפיד התנדב להטיל אשמה על נתניהו וכך קיבל מעמד של עד תביעה וכלל לא נחקר באזהרה, כפי שהיה מתחייב.

קליין לא נכחה בפגישות שנוגעות לפעולות אלו וחלקה הסתכם בתיאומים וטלפונים. היא מספרת על מצב רוחו של מילצ'ן, אך כמובן שאת העדות הראשית בעניינים אלו יש לגבות ממנו, דבר שכאמור מוטל כרגע בספק.

לסיכום, נגעתי רק על קצה המזלג בחלק מהכשלים הרבים הקיימים בתיק 1000 בכלל ובעדות קליין בפרט.

כל מי שעוקב אחרי עדותה יכול להבחין בסתירות הבוטות המתגלעות בה. לעיתים אינה זוכרת כלום ולעיתים היא זוכרת לפרטי פרטים, היא גולשת מנושא לנושא ללא כל קשר, מוסיפה פרטים שאינם רלוונטיים, מפרה בגסות את פרטיות מעסיקיה ללא צורך, ומשמיצה בבוטות את משפחת נתניהו. לאור הסתירות הרבות והתהיות העולות מבחינת הנתונים, קשה להאמין שהשופטים רואים בקליין עדה אמינה, בפרט כאשר עדותה אינה נתמכת בראיות ונסתרת על ידי עדים אחרים על פי דבריהם במשטרה.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

35 תגובות למאמר

  1. לצד העובדה הפשוטה,

    שעפ"י עדותו של חיים כהן, הדס קליין אכן שוב יוצאת שקרנית. חשוב מאוד להדגיש את העובדה, שלא "בכירי החוקרים של משטרת ישראל" ולא "בכירי הפרקליטים", לא עשו את הא-ב היסודי הנדרש בכל חקירה – לא פנו לחיים כהן לאמת (ולעמת) את גרסתה של הדס קליין.

    וכך נוצר המצב האווילי (שהבכירים לעיל, הם אלה שיצרו אותו), שחיים כהן צריך למסור את עדותו ברשתות החברתיות ולהכחיש את עדותה של הדס קליין – לאחר ששמע את הדברים בכלל בתקשורת.

    לפנות לחיים כהן ולבדוק את גרסתה של הדס קליין, זה א-ב של עבודה משטרתית. זה נעשה בכל חקירת משטרה. גם אם הנרקומן מהפיצוצייה, נשבע שראה את בעל הפיצריה ממול, רוצח את ארלוזורוב והוא צילם את הכל בסלולארי ויודע היכן כלי הנשק. אז אם זה לא נעשה כאן ומיטב החוקרים והפרקליטים לא עלו על כך עד העדות במשפט, זה מצביע על – (א) יתכן ואלה, לא בדיוק המיטב אשר משטרת ישראל והפרקליטות יכולים לספק או (ב) תסיקו לבד, מה האפשרות השנייה.

  2. אין מילים בשפה שיכולות לתאר את האשה השפלה, הרעה, הלא ישרה, המניפולטיבית, המגעילה המחפשת להזיק הזו הגיב:

    היא התמצית של הרוע מלא השינאה וחסר היושרה ומלא השקר.

    חשבה שתוכל לשפוך את משאית האשפה שלה ולקבל מחיאות כפיים. מעניין מה הבטיחו לה לכאורה בתמורה. מנין כל השינאה הזו. מנין התוכנית הזו לטנף על אנשים למען כוחות אופל כלשהם. בושה של מדינה. בושה של עם. בושה של חוסר תרבות. בושה של התנהגות. בושה.

    ומה שקורה זה שהיא מתרסקת עוד ועוד.

    אלמלא היתה לנו מערכת משפט כל כך רקובה, נכלולית, שמאלנית, לא ישרה, שאינה קשורה לא למשפט ולא לחוקים ולא לעם היהודי – המנוולת הזאת היתה מזמן מסולקת מבית המשפט וכל המשפח הזה היה מסתיים.

    לא מדובר במשפט. מדובר בעלילות שקר ודם ששופטים מרושעים, כנראה אחוזים בגרונם, יושבים ומקשיבים לשרשרת הנפיחות שהיא פולטת בפניהם ולפני אפם!

    איכס איזו מערכת חוק שכולה רימה ותולעים.

    להקיא.

    שופטים הם בסך הכל עורכי דין ולא יותר מזה וזה אומר הכל.

    איזו שחיתות נוראית במדינה הזו.

  3. הדס קליין כמו כל אפסנאית "טובה" העלימה גנבה מהמלאי והאשימה את נתניהו.
    מדובר בגניבה ממעביד פשע שעונשו 7 שנות מאסר.

    1. כנראה שזאת השיטה. מוצאים עובד שסרח, או לכאורה משתילים עובד כזה (ע״ע גנץ וסיפור העובד שהוכנס לבית למרות עבר בעייתי) ואז מעניקים לו חסינות תמורת עדות נגד אדם שמעוניינים להזיז או ״לשנות את עמדתו״ בעיקר ביחס למערכת האכיפה אבל כנראה גם בנושאים מדיניים. השיטה השנייה היא לבצע האזנות סתר על כולם ואחר כך לדוג מידע מפליל ולהשתמש בו כדי ללחוץ על עדים. מדובר על שיטות של מדינת משטרה ואנחנו כנראה שם עוד מתקופת אוסלו ואולי אפילו לפני. השוני לגבי נתניהו הוא שבניגוד לאחרים הוא לא התקפל ולא זז הצידה וגם העובדה שאנשים רבים הבינו את הסכנה והתגייסו על מנת לבדוק את הפרטים לעומק. כך אנחנו נחשפים במשפט למציאות המזעזעת הזאת. אסור לוותר ואסור לשתוק כי זה יגיע בסופו של דבר אל כולנו.

  4. שקרנית פתולוגית!היא רואה בעצמה מצילת השמאל וניראה לי ש היא פנטזיונרית לא קטנה עם החיוך העקום והמגעיל שלה!אך האמת צריכה להחקר!!!:מי עומד מאחוריה ושלח אותה מי מהשמאל מלמד אותה מה להגיד ומי בסוף משתין עליה בקשת….

  5. אחרי הבדק בית בפרקליטות והמשטרע צריך לחקור את כל הנוכלויות של המשטרה והפרקליטות כולל איך גייסו ומה הבטיחו ומה העלימו בגניבה ממעסיק לה.
    כל הפרשות של גל הירש רות דוד. עיסקאות לא כשרות של שי ניצן.
    בנושאי חוק 1 ועוד 1 זה לפעמים מינוס אחד או מיליון לפי האינטרס שלהם. מדינת משטרע ופרקליטות

  6. לא חבל להתעמק ולהתעסק בזה כל כך. עוד מעט ראש השנה… יום הדין.

    1. סליחה. ניסיתי להבין מה כתבת? זה נשמע קשקוש לא מובן. מה כתבת? מה אמרת? הגיב:

      ולמה נקודה בין כל מילה ומילה? מה זה?

      צריך לחשוב על מי שיקרא את מה שאתם כותבים!!!

  7. לא ברור איך בית משפט לא מפסיק מיד את עדותה של האישה המבולבל..ממשיכים לתת לה לקשקש …..משהו רע קורה במערכת המשפט
    ממש מפחיד לחשוב עד להיכן התדרדרה הפרקליטות ואיך מקשיבים לעדות לא מבוססת רכילות נטו…די מספיק נמאסתם עם התיקים ההזויים. כנראה שימשיכו עם הבדיחה הזו עוד שנים רבות כי איל לאף שופט את האומץ לומר די מספיק עם הבושה. שמא יבולע לו.

  8. לדעתי ולדעת חברי ואנחנו לא תומכי נתניהו.
    העדה הזאת ממש אבל ממש לא אמינה.
    כמו כן מי שמשקר על דוכן העדים ובכלל גם אם זו פעם אחת.יכול ובטוח משקר גם בפעמים נוספים.
    ועל כן עד כזה לא יכל להיות אמין.
    ובנוסף ניראה כי המישטרה והתביעה עשו כאן הרבה עבודה שבחלק מהזמן זה צלח.
    ובחלק גדול ממש לא צלח ואף גרוע מזה.
    לא כך צריך לעשות כדי להפיל ראש ממשלה.

    1. כל השופטים בישראל הם פחדנים עלובים שדואגים רק למשכורת המנופחת והלא מוצדקת שלהם הגיב:

      שופטים פחדנים שמתיישרים לשמאל. שמרכינים ראשלקומוניזם והדיקטטורה האלימה ואחוזים בגרונם ובמבושיהם.

      גועל.

      אין יושר.

      אין יושרה.

      אין אמת.

      אין צדק.

      אין חוק.

      אין כבוד.

      אין מדינה יהודית בעיניהם.

      אין עם יהודי בעיניהם.

      אין מדינה שיש להגן עליה בעיניהם.

      אחוזים בגרון וצבועים רודפי בצע וכבוד ופחדנים מבחילים.

  9. ואם ראה"מ דאז קיבל רק 5 בקבוקים – זה בסדר? רק 10 סיגרים – זה תקין? מה אתם מתברברים: לעובד ציבור אסור לקבל מתנות. אתם חופרים כדי להוציא את נהנתניהו שה תמים, כשהאיש ידוע כ…קמצן שאינו מחזיק כרטיס אשראי, שאת הובלות עמדי ואת אחזקת ביתו הפרטי הטיל על המדינה – ושמתנות שקבל בתפקידו לא הועברו למדינה עם סיומו. אז די…

    1. הבנת הנקרא: הטיעון הוא שיש עדות סותרת ולכן שתי העדויות מוטלות בספק וקשה לקבל אף אחת מהן ולטעון שהיו מתנות.
      תוסיף לזה רשלנות של החוקרים(לא טרחו אפילו לשאול את השף כהן?) ועוד מאות בעיות אחרות שכבר התגלו עם תיקי נתניהו ונכתבו פה ובמקומות אחרים-וקשה לקחת שום טענה של התביעה ברצינות.

    2. יש הבדל עצום בין עובד ציבור לנבחר הציבור העומד לשפיטת הציבור. אתה בוט בולשביק מתממם

  10. תודה על כתבה רצינית ומדוייקת. גם למי שלא עקב אחרי עדותה הנמשכת של הגברת קליין, נראה היה שמדובר ברכילות לא מבוססת. מהכתבה ניתן להבין דבר פשוט – יריביו משמאל של נתניהו יצאו מגדרם כדי להפילו – בן כספית ויאיר לפיד. פשוט שערורייה שלוקחים אנשים כאלה להיות עדים. לפיד צריך בכלל להיחקר כאן! מייאש מאוד שלכך הגיעו הדברים. אני מקווה שיש שופטים בישראל שבאמת ישפטו משפט צדק.

  11. הפרצוף שלה עם החיוך הערסי,מראה
    חוסר ביטחון,"לא למדה טוב את החומר
    שניתן לה להעיד",הכל מבולבל,ומשדר חוסר אמינות.לא מאמין למילה שלה.
    הופכים אותה לצדיקה .והיא ממש לא נראית כזו ,הכל יקרוס

  12. הפרצוף שלה עם החיוך הערסי,מראה
    חוסר ביטחון,"לא למדה טוב את החומר
    שניתן לה להעיד",הכל מבולבל,ומשדר חוסר אמינות.לא מאמין למילה שלה.
    הופכים אותה לצדיקה .והיא ממש לא נראית כזו ,הכל יקרוס

  13. לא מבין למה צריך כל כך הרבה ימי חקירות. הכל כבר די ברור..זו עדה עויינת לא באמת מעידה בתום לב, אלא
    יש לה דף "עובדות" דמיוניות שנמסר לה כדי להפיל ראש ממשלה. מעניין אם יתגלה שהיא שיקרה היא תעמוד לדין על עדות שקר……..

  14. נו טוב בנובמר תסגרו את כל התיקים מה אתם דואגים? רק תסבירו לי דבר אחד למה ראש ממשלה צריך לקבל מחברים מתנה חליפה?? הוא אפילו התמעץ עם עורך דין אם מותר לקבל חליפה מה אין לו כסף לקנות לעצמו חליפה?????????

    1. לא ידוע לי שראש ממשלה יכול לסגור לעצמו תיק אז הסירי דאגה. השאלה היחידה איך "דמוקרטית" דגולה כמוך תקבל זיכוי בבית המשפט.

  15. באיזה סרט חי הכותב?
    אני יודע, סרט שבו נתניהו מנהיג על ללא רבב עם אישה משכמה ומעלה, פסיכולוגית אמרנו.
    תתעורר חמוד המציאות שונה לחלוטין והעדות של הדס קליין ברורה עקבית ואמיצה.
    המציאות שנתניהו ומשפחתו חבורת נהנתנים שלא מעניין אותם כלום חוץ מעצמם.

    1. אתה מתכוון ליאיר לפיד שיושב כל היום בבתי קפה וטס כל סופ"ש לחופשה בפריז?
      חחח מצחיקול

    2. הכותב, כותב עובדות. עדותו של חיים כהן, אכן סותרת את "עדות" קליין. עדותן של החשבוניות, אכן סותרת את "עדותה" של קליין ובנוסף, עד שנתפס משקר – כפי שקרה לקליין אחרי עדותו של חיים כהן – מטיל ספק גדול מאוד בכל חלקי עדותו.

      גם אם תרשום שכדה"א נשאר בלקסיה שלנו, רק בגללה. הנייר סובל הכל, גם נרקיסיזם של סמולני.

      לפיכך ברור, שהסרט שלך לעומת זאת, זאת שנאה פתולוגית לנתניהו. זו הסיבה שעובדות לא מעניינות אותך. לחלק מחמאות עצמיות, כמו "אמיץ", "צודק" והשמש זורחת במזרח רק בזכותה של קליין – זו המומחיות היחידה של הסמול. חוץ מרצח ישראלים עבור פרסים מאוסלו, כמובן.

      מסור לשוקן, שעדותך האמיצה נחשפה ואתה זקוק להכפשות חדשות על נתניהו.

    3. ציטוט מהיום – ידיעות אחרונות, איתמר אייכנר:
      "לראשונה מקום המדינה משרד ראש הממשלה לא יערוך טקס הרמת כוסית לשנה החדשה בבניין משרד רה"מ, אלא באולם תיאטרון ירושלים. בתוכנית ארוחת בוקר, ארוחת צהרים והרמת כוסית. במקום כיבוד צנוע במשרד בוחרים לשכור מקום ולהגיש ארוחות, שלא לדבר על עלויות האבטחה המטורפות בתיאטרון לרגל הגעת רהמ לפיד"

  16. מזכירה לי עוד מושתל בית ראש הממשלה,מני נפתלי שסרח אבל קיבל חסינות מלאה מהמשטרה והפרקליטות,והפך לסלב" השתתף בריאליטי הישרדות, של התקשורת השמאלנית . ממש הפכו אותו לגיבור ישראל.הגיברת הזו הדס קליין,
    מזכירה אותו אחת לאחד. מעניין מה קיבלה בתמורה ל"עדות" ומי עומד מאחוריה ?

    1. זה שהמשטרה לא פנתה לחיים כהן, לאמת את גרסתה של קליין וחיים כהן נאלץ לפרסם את האמת ברשת חברתית – זה לא בדיוק לטובתך, חבר.

  17. לא ציפיתי לכתבה אחרת. אין כל משמעות להיקף המתנות. העובדה שהתקבלו מלמדת על המשפחה.

    1. לא ציפית לתגובה אחרת. אין כל משמעות להיקף הטמטום. העובדה שאין לך מושג מלמדת עליך

    2. מתנות ליום הולדת ולחגי ישראל פעמיים בשנה אינן אלא ביטוי לקשר אנושי הגיב:

      די עם תעמולת השקר.

      לך תבדוק מה קיבל שימון פרס הנשיא, לפידיוט הרמאי משחיר השורות וכל היתר.

      כנופיות שמאל רמאיות ומחליאות.

      שקרנים.

  18. הענין במישפט הזה שכולנו ממש כולל את הכותב רצים אחרי הפירורים ועוד כול פעם מחדש כפי ההתפתחויות.ובנתיים בזמן שאנו מתפלאים עד כמה העומק השטחי ידוע וגלוי ובפרט העורכי דין הוא עוכרי דין.שאין הבדל ממשי בין עוכרי הדין מההגנה לבין עוכרי הדין מהפרקליטות הוא עוכרי הדין של ההגנה .כולם אותו בשר וגם עוכרי הדין מההגנה לו רוצים שנתניהו ישנה את הכללים ואת הסדר הישן הרי הם המצליחים ביותר בסדר הישן ובסדר החדש הם גם יפסידו הרבה שכולם יודעים שמתמחה שהתמחה בעליון יש ידע וחברות והיחס שיקבל מהם הוא יחס מועדף ויעניקו לו ניצחון הפשע המושלם זה הקוד שלהם.שברגע שאנחנו לו מדברים אבל מבינים טוב מאוד בעיניים בלי לדבר אתה שייך למישפחה העליונה שאין מעליה מנגנון פיקוח ויכולה לעשות ככול העולה על רוחה [ראינו בכנס בלי חשבון תעמולת בחירות וחידוד על מה הבחירות על בתי המישפט והפרקליטות התמנון]וכאשר אנו מלקטים פירור לפירור באוםן מתמיה הנשיאה ממלאה פיה מיים לנוכח כול הזוועות שמתרחשות במישפט נתניהו.הנשיא הארון ברק בכלל הגדיל הסינליויצא לפשר בפישור חד צדדי לטובת צד אחד בלבד ועוד זה לו לצד שכביכול פנה אליו והוא זוכר שפעם ביבי היה ממגיני המערכת.לכן לדעתי לכול אדם אכפתי פו במדינה שרוצה להבין מבין בקלות יתרה מי הישר ומי העקום.רק מה הם משחקים אותה בדיוק כמו השופטים שיאריכו את המישפט הזה בלי סוף בכול מיני דרכים וינסו ליתפור ראיות נוספות והמישפט ישאר לנצח.לכן לדעתי אנחנו מפספסים את העיקר וביבי עצמו הוא המונע התקפות על בתי המישפט אים זה מתוך פחד .וביבי מנע מגל הירשחותמת של זיכוי וקורבן המערכת וזה לטובת מערכת המישפת ששמחים מאוד מהמורשע בחינם יבוא לטפל בהם.זה ביבי נתן להם איך אמר ברק ביבי היה ממגניה הגדולים ואכן כן ביבי מהחולים הראשים ואני עדין יבחר בוא כי הוא הרע במיעוטו.המישפט הזה יכול להיעצר בשניה אחת אילו היתי סנגור אמיתי שדואג ללקוח ולו מאושר מכול יום של פרסום זה מדפסה של כסף .עורך דין טוב עוצר את כול המישפט ופוסל את כול השופטיםפעם אחר פעם שזה מישפט נגדם והשופטים יודעים שביבי היה יקיר המערכת ומכיר טוב מאוד איך היא עובדת ולכן הוא פועל להציג עצמו כשומרהמערכת בתמורה לזיכוי.הוא אומר להם שופטים יקרים אתם בלחץ נוראי ובפחד מאמסלם מהירש ביזתם את עצמכם ונאמתם בועידה כתעמולה פוליטית.ולסער העבד הבזוי שלחם נתתם הוראה למימד החמישי כך את סער מהאשפה וגנץ עשה מה אמרו לו.אנחנו כולנו אסורים ממש כך בידם של מערכת המישפט.תעשית האסירים שנשלחים בהמוניהם לבתי הכלא רק כדי להגדיל את התעשיה ולבנות עוד בתי כלא שזה עוד המון כסף למדינה רק כמות השופטים לו גודלת אז מה קורה במצב המטופש הזה.כול תובע היום הוא השופט הוא קובע מה העונש לכמה זמן תנאי כנס הכול התובע עושה השופט רק חותמת גומי שמאיץ את התהליך כדי לגבור על עומס התיקים המוטלים עליו שהוא לו הגיוני.השופט באטרף רק רואה שנאשם לו מוכן להגיע לעסקה ומספיק שהו אומר בעיונו בתיק שאים הוא ירשיע הוא יתן את כול העונש וניראה לו שאכן תהיה הרשעה על סמך עיון בתיק הוא כבר הרשיע אותך עוד לפני שאתחיל המישפט כולם כחה חכמים גדולים רק רואים את הנאשם נותנים בוא מבט חודר לעצמות ומכך מחליטים אים הוא אשם.אנחנו צריכים להידבק למטרה על הראשים ולו על החילים.והענין שכול השמאל מעווט ועקום ותומכיהם יותר עקומים מהם ואנחנו נופלים בזה שמתווכחים איתם על האמת כאילו אנחנו מרוב גודל הרמיה שבה השמאל הוליך שולל את הימין זה פוגע ביסודות המדינה הרעורים .מבקשים מהם אישור לאמת .הם יודעים שהם בצד השקר הימין תמין ימין אמת והשמאל לעולם ישאר שקרן ועקום .ואמת לעד תיכון

  19. משפט נתניהו נפתח מעיקרו בשביל להעניק לשמאל את השימוש במונח "נאשם בפלילים" דבר שמשמש אותם עד רגע זה. זה מסכם בעצם את כל הטיעון של לפיד גנץ והאחרים: איך נותנים *לנאשם בפלילים* להקים ממשלה. אין מי שיזכיר להם כי יש לנו "נאשם בפלילים" והוא בוגד שביקש החלפת הקבוצה השלטת במדינה שלא על פי הכללים הקיימים לחילופי שלטון.