לפיד מנסה להשתיק את הימין. אסור לנו לשתוק

שליטת השמאל הכמעט מוחלטת בתקשורת אינה מספיקה לרה"מ, שכעת יוצא בקמפיין נגד ערוץ 14

דוברות הכנסת

זה סיפור על איך מדינת ישראל תיראה אם גוש הימין לא ינצח את הבחירות, אך זהו גם סיפור על סטנדרט כפול, צביעות, חוסר מודעות עצמית, הנדסת תודעה ותפיסה אנטי-דמוקרטית שעלולה להשתרש כאן לאחר ה-1 בנובמבר 2022.

מפלגת 'יש עתיד' שלחה בשבוע שעבר לערוץ 14 התראה לפני עתירה. בפנייה נכתב כי הערוץ נוקט ב"פעילות פוליטית מובהקת" כאשר הוא מבקר את 'יש עתיד' והעומד בראשה, כמו גם את יתר מפלגות הקואליציה, ומנגד "מרומם" את מפלגת הליכוד והעומד בראשה.

אני חייב לומר שיש בכך הרבה מן האירוניה. מי שעוקב במשך אחר הערוצים המרכזיים בתקשורת הישראלית לא יכול שלא להבחין בהטיה הברורה לשמאל או למה שמשרת את השמאל. אז עד שמגיע ערוץ חדש שמאזן קצת את התמונה המעוותת ומביא למרקע מגוון של דעות שונות, בשמאל מיד קופצים כדי להשתיק אותו.

קחו למשל את אולפן שישי. בואו נניח שרק 50% מהציבור בישראל חושב ימין (בפועל זה הרבה יותר), אך היחידי שזכה לייצג את כל גוש הימין בפאנל מול שישה פרשנים אחרים היה בועז ביסמוט. אלו שלא צופים בטלוויזיה בשישי יכולים היו לצפות ב'פגוש את העיתונות' במוצאי שבת ולקבל חיזוק להטיה הזו. וזה עוד לפני שהתחלנו לדבר על תוכניות כמו 'ארץ נהדרת' שכותביה מודים בפה מלא בהטיה פוליטית.

עד כמה מצב השמאל גרוע? מספיק להביט בדה-לגיטימציה ששופריו עושים לאיילה חסון רק בשל העבודה היסודית שהיא עושה בערוץ 13. בשנים האחרונות היא חשפה לא מעט מורסות של פוליטיקאים משמאל ובמערכת המשפט, אך במקום שעמיתיה יריעו על ההישגים העיתונאיים,  חלקם הפכו אותה למושא ללעג מכוער.

דומה כי מקרה הבוחן הטוב ביותר הוא אביגדור ליברמן. כל עוד תמך בנתניהו הוא תואר כפשיסט וגזען חשוך, וברגע שחצה את הקווים סולחים לו על הכל. אינני יודע אם יש ממש בחשדות האחרונים נגדו אך אני יודע שחייבים לבדוק ואני יודע בוודאות שאם סיפור שכזה היה מתפרסם כאשר ליברמן עדיין היה בימין, אז אלו בתקשורת שמדחיקים ומשתיקים את הנושא היו עושים בדיוק הפוך. וליברמן כמובן אינו היחידי.

השמאל הישראלי הטיף לנו במשך שנים על חשיבות ערכים כמו טוהר המידות, ביקורת השלטון וחופש הביטוי, אלא שבמציאות הוא פועל בניגוד מוחלט לכל אלה. גם השליטה הכמעט מוחלטת בשוק התקשורת המוטה אינה מספיקה לו, והוא השקיע מאמצים ברדיפת ערוץ 7 למשל, ובניסיונות חקיקה לפגוע או לסגור את 'ישראל היום'.

יחד עם ניסיון ההשתקה של ערוץ 14 כעת, כל אלה אינם יד המקרה אלא חלק ממאמץ רחב לפגוע בדמוקרטיה הישראלית. קואליציית בנט-לפיד שזכתה לתמיכה מביכה של התקשורת פגעה פגיעה אנושה באופוזיציה עם החלוקה המעוותת לוועדות הכנסת והשתקה עקבית של ח"כים מימין.

זו אותה קואליציה שביקשה להעביר חוק שימנע ממדינאי שרוב הציבור מאמין בו מלהתמודד לראשות הממשלה, וזו אותה קואליציה שמפלגה מרכזית בה הגישה לאחרונה תוכנית לשינוי שיטת הממשל שעשויה להפוך את ישראל לדיקטטורה. זו לא צפון קוריאה. זה גוש השמאל הישראלי בראשות יאיר לפיד, וזה מה שצפוי לנו אם ינצח ב-1 בנובמבר.


אלי ורד חזן הוא שגריר בינלאומי של מפלגת הליכוד

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

3 תגובות למאמר

  1. אלמנתו של עמנואל מורנו: ממשלת בנט-לפיד – הדבר הנכון לעשות (מקור: https://www.kan.org.il/item/?itemid=106735)

    פורסם ב-31 במאי 2021.

    לשם הבנה, חשוב להדגיש/להזכיר כי ב-2 ביוני 2021, כחצי שעה לפני פקיעת המנדט בחצות, הודיע יאיר לפיד לנשיא ריבלין שעלה בידו להרכיב ממשלה (למי שאינו זוכר)

    אז עם כל הכבוד, לאלמנתו של עמנואל מורנו – היא *אלמנתו*. דעתה הפרטית, עם כל הכבוד לעשייתו של *עמנואל מורנו* – אינה רלוונטית. אינה נשגבת ואינה חכמה יותר, מדעתו של כל מצביע אחר. זו תעמולה שקופה ביותר למהלכו הפוליטי של לפיד וגניבת קולות בוחריהם של הצמד בנט ושקד. תוך רתימה שקופה ביותר של שמו של עמנואל מורנו.

    ועוד בתקופה כה רגישה (למי שאינו זכור), של כאבי הבטן של הגברת שקד, נגדיר זאת כך (אשר היום אגב, מבקשת סליחה מהתומכים שלה ועל זה יש לומר, שאנשים רבים ואני בתוכם, סלחו לה – אבל את האמינות היא איבדה). לא במקרה, רק חצי שעה לפני פקיעת המנדט בחצות 2 ביוני 2021, הצליח יאיר לפיד להרכיב ממשלה.

    וזו רק דוגמא 1 בלבד. הראשונה שעלתה לראשי. הצריך להזכיר את מגדל האתרוגים הידוע, אמנון אברמוביץ?

    בעצם צריך. כיוון שלפני שרשימת הדיקטטור 'יש עתיד', שולחת מכתבי התראה מהמקפצה – דווקא צריך מאוד, שנזכר במסמך הרפז, שנודע תחילה כמסמך גלנט (מקור: https://he.wikipedia.org/wiki/מסמך_גלנט , למי ששכח): " … מנחה התוכנית, יאיר לפיד, הציג אותו כ"מסמך שערורייתי שיצא ממשרדו של אייל ארד", ואברמוביץ' ציין כי "מקור המסמך הוא מקור אמין ופורה מזה שלושה עשורים, אין לי ספק לגביו". אברמוביץ' ודניאל ציינו שגם אם המסמך מזויף ישנה חשיבות גדולה בחשיפתו ובחקירתו."

    שלא נדבר גם (מאותו מקור):

    " … פרסום קיומו של המסמך ללא בדיקה מספקת של אמינותו העלה שאלות של אתיקה עיתונאית. הפרשן אורן פרסיקו העיר: "ההאשמה בדבר פרסום בלא בדיקה מספקת נכונה לא רק באשר לפרסום שהבעיר את הפרשה, אלא גם לפרסומים העיתונאיים הרבים שבאו בעקבותיו"

    כך שלפני שרשימת הדיקטטור 'יש עתיד', שולחת מכתבי התראה מהמקפצה, מאחר והם לא הבינו את משמעות הפתגם "סייג לחוכמה, שתיקה" – כדאי לזכור, שלא לכולנו יש זכרון קצר, כמו שהם מדמיינים.

  2. בפילוסופיה פוליטית, זכות המהפכה (או זכות המרד) היא הזכות או החובה של עם "לשנות או לבטל" ממשלה הפועלת נגד האינטרסים המשותפים ו/או מאיימת על ביטחונו של העם ללא סיבה.

    מרד אזרחי עכשיו!
    התקוממות עממית ומהפכה אזרחית עכשיו!

  3. אפשר לדבר אפשר לכתוב אפשר לצעוק אפשר לכעוס הכל טוב אבל הכל לא שווה כלום.
    רק הצבעה למפלגות הימין תוריד את הממשלה הנוראה הזו.
    הדרך היחידה להזיר את המדינה לשפיות זה להצביע