"לפיד מעניק פרס לטרור, רעיון עוועים שיעלה בדם"

תגובות קשות בימין לכוונת רה"מ לדבר בנאומו באו"ם על פתרון שתי המדינות: "מחזיר אותנו למסלול מסוכן ומזמין לחץ בינ"ל". במרצ בירכו

עמוס בן גרשום, לע"מ

תגובות סוערות במערכת הפוליטית לדיווח מאמש, לפיו ראש הממשלה לפיד מתכוון לדבר בנאומו באו"ם על "פתרון שתי המדינות", פעם ראשונה מזה שנים בה ראש ממשלה ישראלי מתבטא בעד מהלך מדיני כזה.

על פי הפרסום, גורמים מסביבת לפיד מסרו כי הנאום יעסוק בין היתר בכך ש"היפרדות מהפלסטינים צריכה להיות חלק מהחזון המדיני". עוד נמסר כי על פי תפיסת לפיד שתוצג היום, "צריך להיות מסוגל לדבר עם מדינות שלא מסכימות איתך, בכלל עם העולם וגם עם אזרחי ישראל, ולהציג תקווה וחזון מתוך עוצמה… זו גם מטרת הנאום מחר, שאומרת – אנחנו יכולים ללכת למקומות טובים יותר, אנחנו צריכים להציג חזון מדיני כי זה תפקידה של ממשלה".

באופוזיציה מיהרו לגנות את הדברים והגיבו בחריפות. ממפלגת הליכוד נמסר: "אחרי שלפיד הקים את הממשלה הישראלית-פלסטינית הראשונה, עכשיו הוא רוצה להקים מדינה פלסטינית על גבול כפר סבא, נתניה ונתב״ג ולמסור שטחי מולדת לאויבינו. במשך שנים נתניהו הצליח להוריד את הנושא הפלסטיני מסדר היום העולמי, ולפיד החזיר את אבו מאזן לקידמת הבמה תוך פחות משנה".

גם חברי כנסת מן הליכוד פרסמו תגובות נחרצות נגד נאום לפיד המסתמן. ח"כ שלמה קרעי כתב כי "על מזבח השנאה, הפופוליזם, הבורות וחוסר האידיאולוגיה, לפיד מקריב את ארץ ישראל, מפקיר את בטחון ישראל ומחזיר את הסכנה הגדולה של המדינה הפלשתינית לקדמת הבמה. וזו רק מקדמה על החשבון לטיבי ועודה שותפיו לדרך".

ח"כ יואב קיש צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "לפיד ממחזר את אסון שתי המדינות. אין לו בררה, ככה זה שאתה חייב את האחים המוסלמים, איימן עודה וטיבי לממשלה שלך". וח"כ ישראל כץ כתב: "יאיר לפיד מחייה את הרעיון המסוכן של הקמת מדינה פלשתינית, כדי לעמוד בתנאי המרכזי שהציבו לו טיבי ועודה כדי לקבל את תמיכתם להקמת ממשלה, ולהמריץ הצבעה של המגזר הערבי".

ח"כ מירי רגב צייצה צילום שער עיתון עם תמונות נרצחי האינתיפאדה השנייה, והוסיפה: "לשמאל יש זכרון קצר. כולנו זוכרים את הימים שאוטובוסים, בתי קפה וחדרי אוכל בבתי מלון היו מתפוצצים. יאיר לפיד מתכוון על במת האו״ם להמשיך את אותה תעמולה שקרית ורצחנית שהשמאל מנהל כבר 25 שנה. דם יהודי זה לא הפקר. לא יקום ולא יהיה"

יו"ר מפלגת הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ', כתב: "אחרי שנים שבהן הימין הצליח להוריד את איוולת המדינה הפלשתינית מסדר היום ולהפוך את אבו-מאזן לדמות לא רלוונטית בעולם, מובילים גנץ ולפיד תהליך מסוכן שמחזיר את רעיון העוועים הזה אל השולחן… לפיד מחזיר אותנו בחוסר אחריות עשרים שנה לאחור ומזמין לחץ בינלאומי על ישראל לקידום צעד שהוא לא פחות מהתאבדות".

עמיתו למפלגה ח"כ שמחה רוטמן כתב: "היום צריך לומר תודה. תודה לבנט, לשקד, להאוזר, להנדל, לסער, לאלקין, לשרן השכל ולמתן כהנא. בזכותכם לפיד ראש ממשלה, וידבר באו"ם על הקמת מדינה פלסטינית. בחירות לא מנעתם, אבל החזרתם אותנו למסלול אוסלו המסוכן".

ח"כ איתמר בן גביר הזהיר: "אינתיפאדה חדשה כבר בשטח ולפיד מתחרה בגנץ מי יביא עלינו אוסלו 2. חייבים ניצחון לימין". וחבר הכנסת אופיר סופר הוסיף: "לפיד נותן פרס לטרור ומחזיר לשיח את התקווה הערבית למדינת טרור בתוך מדינת ישראל. הימין חייב לצאת בהמוניו לקלפיות ולהביא לממשלה ימנית יציבה שתחתור לריבונות ומשילות ולא לכניעה ורפיסות".

גם ראשי ההתיישבות הביאו מורת רוח וכעס מדברי לפיד. ראש מועצת בנימין ישראל גנץ מסר כי "לפיד ממחזר רעיונות שמאל קיצוני שהתפוצצו לנו בפנים. הקמת מדינת טרור בלב הארץ היא רעיון עוועים של השמאל הקיצוני. היוזמות האלה עלו לנו בדם ואש".

בנוסף, שרים בממשלתו של לפיד צייצו גם הם תגובות המתנגדות לדברי ראש הממשלה. השרה איילת שקד כתבה: "לראש ממשלת המעבר לפיד אין לגיטימציה ציבורית לסבך את ישראל עם אמירות שיגרמו נזק למדינה. לפיד מייצג אך ורק את עצמו באמירה זו ולא את הממשלה. מדינה פלסטינית מסוכנת למדינת ישראל".

ראש הממשלה החליפי נפתלי בנט צייץ: "אין שום מקום או היגיון להציף מחדש את רעיון המדינה הפלסטינית. השנה היא 2022, לא 1993. גם ידידי האמת של מדינת ישראל לא מצפים מאיתנו להתפשר על בטחוננו ועתידנו". ואילו שר המשפטים גדעון סער כתב בחשבון הטוויטר שלו: "הקמת מדינת טרור ביהודה ושומרון תסכן את בטחון ישראל. רוב העם בישראל ונציגיו לא יאפשרו לזה לקרות". השר זאב אלקין כתב: "חזון הקמת מדינה פלסטינית בלב הארץ של יאיר לפיד הוא שגיאה קשה וסיכון עצום לבטחון מדינת ישראל ואזרחיה. הוא לא חלק מקווי יסוד של הממשלה הזאת ולא יהיה חלק מקווי יסוד של ממשלה הבאה. פשוט לא יקרה".

מנגד, בשמאל בירכו על יוזמת לפיד והביעו בה תמיכה. יו"ר מרצ זהבה גלאון כתבה כי היא "מברכת את ראש הממשלה לפיד. מיליוני ישראלים ופלסטינים מחכים לאופק מדיני שישים סוף למעגל הדמים. אני קוראת לרה״מ – לך צעד נוסף קדימה, ותיפגש עם אבו מאזן בעצרת האו"ם". השרה תמר זנדברג כתבה: "צעד נכון וחשוב של ראש הממשלה לפיד…שלום ושגשוג הוא העתיד הטוב ביותר – והיחיד האפשרי – לשני העמים המדממים והמסוכסכים על חלקת הארץ הזו. ישראל צריכה להוביל את התהליך הזה, ולהפוך כל אבן עד שהוא יושג".

כאמור, ראש הממשלה לפיד אמור לנאום במהלך היום בעצרת הכללית של האו"ם, ולהציג את חזונו המדיני. אמש נאם באותו מעמד נשיא איראן איברהים ראיסי, שאמר בין היתר כי "העולם לא ראה משטר מדכא ואכזרי כמו המפעל הציוני. יחסים המבוססים על דיכוי וכיבוש אינם מקובלים". שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן נטש את האולם במחאה.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

5 תגובות למאמר

  1. רק כאשר ישולם הצ'ק שחזר מ-Judenfrei רצועת עזה.

    יוכלו נוכלי הסמול, לספר על דו קיום. זה שחמולה אחרת מזו של מחמוד עבאס, השתלטה על גביית פרוטקשן מרצועת עזה – זו בעיה שלהם. לא של ישראל ולא סיבה לשכוח את הפיגור השכלי הנקרא התנתקות (זה שמדינת ישראל בנתה כלי הגנה מתקדמים כמו "כיפת ברזל", זה לא עניינכם, נוכלי הסמול הלא יקרים. כל קסאם משוגר במטרה להרוג וזה לא עניינכם, סמולנים לא יקרים, שהרצח נמנע. כל בר דעת, אשר לא זקוק לאישורים משוקן ע"מ לחשוב, מחשיב כל שיגור וכל ירי מרצועת עזה, בדיוק כך – כרצח).

    עד אז, לפיד ושאר נוכלי הסמול מוזמנים לשמור את השלום עם קורבנות לעצמם. זה שהם מעוניינים בפרסים מאוסלו על רצח ישראלים, לא מתיר להם להקריב חיי ישראלים.

  2. הפרס הזה של לפיד קטן לעומת הפרס שהוא מעניק לחיזבאללה עם ה"הסכם" הימי עם לבנון, שיזרים מיליארדים לקופת החיזבאללה. על הימין להודיע שכל הסכם שלא אושר בכנסת אינו תקף, ושההסכם יגרס בשניה שנתניהו יעלה שוב לשלטון.

    1. בזמנו אמרו שאסדת כריש 150 קמ דרומה לגבול הימי. איך פתאום תהיה שם אסדה לבנונית במרחק 5 קמ מהאסדה הישראלית? זה וויתור על מחצית מאגר כריש. הכי מרגיז שהוא לא חושב שיש צורך בהסכמת הכנסת לפחות לוויתור, ואילו רוב חברי ממשלתו לא ידרשו להצביע,אלא רק חברי הקבינט. זה תקדים מאוד מסוכן ואנטי דמוקראטי

    2. דן, זה ויתור על הרבה יותר ממחצית.
      זה מתן אפשרות לחיזבאלה לשים בסיס התקפתי במרחק 5 ק"מ מהאסדה הישראלית מה שיביא לכך שצה"ל לא יוכל להתחייב לאבטח את האסדה ומשרד הבטחון ינסה לכפות את נטישתה בגיבוי הממשלה והתשקורת.

  3. אפשר לדבר אפשר לכתוב אפשר לצעוק אפשר לכעוס הכל טוב אבל הכל לא שווה כלום.
    רק הצבעה למפלגות הימין תוריד את הממשלה הנוראה הזו.
    הדרך היחידה להחזיר את המדינה לשפיות זה להצביע