פניה למפכ"ל: "ההחלטה לאפשר חסימות היא בלתי חוקית"

אזרחים שלטענתם נפגעו מחסימות כבישים פנו לשבתאי במכתב התראה. עו"ד ניזרי: "יש זכויות לא פחות חשובות מזכות המחאה"

המפכ"ל שבתאי וחסימת כביש 1 הבוקר | צילום מסך

קבוצת אזרחים פנתה אמש (שלישי) למפכ"ל קובי שבתאי, בתלונה בגין חסימת נתיבי איילון במסגרת מחאת השמאל נגד הרפורמה לתיקון מערכת המשפט, ובהתראה בטרם נקיטת הליכים משפטיים.

בתלונה שהוגשה בשם עו"ד אוריאל חור ניזרי, נכתב בין היתר כי "בהמשך להחלטת משטרת ישראל לאפשר חסימת צירי תנועה מרכזיים באזור תל-אביב, בדגש על כביש 20-איילון, בשעות העומס, הריני לפנות בהתראה ובדרישה לביטול מיידי של חסימה זו, שהינה בלתי סבירה בעליל ובלתי מידתית". עוד נכתב כי "מדובר אף באפליה ביחס למחאות אחרות, בחוסר סמכות תוך פגיעה בזכויות יסוד בהן חופש התנועה חופש העיסוק".

בנוסף טוענים המתלוננים כי "לא יעלה על הדעת כי זכות המחאה תגבר באופן מוחלט על זכויות יסוד אחרות, ואין לחסום ציר תנועה מרכזי בכל מקרה". לסיכום נכתב כי "מרשיי יראו בכם ובהחלטתכם לביצוע החסימה הבלתי חוקית והבלתי סבירה כאחראים לנזק האדיר שנגרם עקב החלטה בלתי חוקית ובלתי סבירה".

עו"ד חור ניזרי אמר הבוקר בשיחה עם 'מידה': "כעורך דין אשר ייצג נגד הפגנות מימין ומשמאל מתוך דאגה לנפגעים מהפגנות אלה, השכנים ברוב המקרים, חשוב לדעת שלאזרח יש זכויות לא פחות חשובות מזכות המחאה". לדבריו, "בכל מקרה למשטרה אין שום זכות לפגוע בזכויות אלה שלא לצורך. זכות המחאה איננה כוללת חסימת צירי תנועה מרכזיים, אלימות או סגירת בתי חולים או דרכי הגעה אליהם. זהו מצב בלתי נסבל ויש לקוות שהוא אינו משקף אנרכיה מכוונת מצד משטרת ישראל".

 

אמש פורסמה הודעת דוברות מטעם מחוז תל-אביב של המשטרה לגבי "הסדרי תנועה באירועי המחאה המתוכננים מחר", ובה נכתב כי מחלף השלום ייחסם החל מהשעה 07:45 לשני הכיוונים. עוד נכתב כי עקב החסימות הצפויות יתכנו עומסי תנועה גדולים ברחבי העיר.

החל משעות הבוקר היום דווח בין היתר על חסימת כביש 1 בדרך לירושלים בסמוך למחלף שער הגיא, וכמו כן חסימות כבישים נוספות ברחבי הארץ וניסיונות לשיבוש התנועה ברכבות. זאת בנוסף למספר מקרים נוספים בשבועו האחרונים של חסימות צירים מרכזיים בתל-אביב ובירושלים, כולל חסימת בתים של חברי כנסת והתפרעות בכנסת עצמה, בחלק מהמקרים תוך עימותים אלימים עם שוטרים. למרות החסימות הנרחבות נרשמו מעצרים בודדים בלבד, ועל פי הדיווחים כל העצורים שוחררו תוך זמן קצר.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר כתב הבוקר בחשבון הטוויטר שלו כי " בתום הערכות מצב שוטפות שקיימתי הלילה והבוקר עם המפכ"ל, ממ"ז ירושלים וסממ"ז תל אביב הנחיתי את המשטרה שלא לאפשר חסימת צירים מרכזיים, ולפתוח את כל חסימות האנרכיסטים. בהנחייתי הבוקר נפתחו החסימות בכביש 1 ובמחלף השלום, ואני בדרכי לחפ"ק המשטרתי בתל אביב על מנת לוודא שהסדר יישמר".

פנינו למשטרת ישראל בבקשת תגובה והיא תובא מיד עם קבלתה.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

10 תגובות למאמר

  1. החלטת המשטרה היא פרי משטר האופל שהשתלט על המדינה תחת שלטון השמאל הבולשביקי בחסות הדיקטטורה המשפטית הפורשת כנפיה – כלשונו של אהרן ברק – על כל חלקי החיים

    1. תוסיף לזה את העובדה שיש לנו מפכ"ל צעצוע.
      הוא יודע היטב שאם ינסה לבצע את החוק הוא מיד יוקצה ויוגלה על ידי כנופית שלטון החוק ומי יודע איזה עבירות יחקרו אצלו לפתע פתאום

  2. הימין לא יודע למשול. לא יודע כיצד מתמודדים עם שיטות התעמולה והפעולה של השמאל הבולשביקי.אתמול כבר ראינו התנצלות אומללה של רוטמן. לעולם אל תתנצל בפני הבולשביק!

  3. המצב בו למשטרה עש זכות להחליט איזו הפגנה חוקית ואיזו לא ללא הגדרות ברורות יוצר יותר מדי כח בידי פקידים בלתי נבחרים דבר שמשחית ויוצר פיתוי להטיה.
    חייבים לנסח חוקים ברורים.

    1. אין מי לדבר, הימין לא יודע למשול. עכשיו צצים עוד גייס חמישי אדלשטיין ודנון. חבל

  4. אינני שותף לדעתכם שהימין אינו יודע למשול.
    יש בימין אנשים שיודעים למשול, אך עד כה, מסיבה אחת שמפריעה למשילות, הם לא יכלו לעשות כלום.
    בנוסף, הימנים הם היחידים במדינת ישראל שמעדיפים ופועלים בגישה של ממלכתיות, דהיינו – לעשות הכל כדי שהמדינה לא תיהרס מבפנים. הימנים מודעים היטב למאורעות שהובילו לחורבן בית שני, ההשמדה ההמונית של יהודים, והיציאה לגלות ועבדות. הימנים מתרחקים מצעדים שעלולים להביא להרס המדינה.
    השמאלנים מודעים לכך, ומנצלים את זה לרעה.

    אני בטוח שאם הימנים לא היו חוששים ממלחמת אחים, לא מתוצאות המלחמה (הימין לא יפסיד, אבל השמאלנים ייהרגו בעשרות אלפים) אלא מעצם קיומה של מלחמה ביניהם לבין מי שהם רואים בהם אחים, אם הימנים לא היו חוששים ממלחמת אחים, כבר היום היו מגיעים אלפי ימנים ופשוט מחסלים, פיזית, את רוב המפגינים ובמיוחד האנרכיסטים שביניהם.
    אבל שוב, זה לא שהימין לא יודע למשול. הימין יודע למשול, אבל לא רוצה לנקוט בצעדים שהם היפך הדי אן איי שלו. ככל שאני מתעב את ההפגנות ואת האלימות של השמאלנים, אני לא מעוניין שדם יהודי יישפך. לכן אני מעדיף טיפול בגישה אחרת במפגינים (למשל חקירת יכולת) כדי להפסיק את השתוללות השמאלנים. רק שפה שוב בולטת אותה סיבה שמפריעה למשילות.

    1. אני דווקא מסכים איתך שבימין יש רבים שיודעים לשלוט.
      אבל לצערנו יש כאלו שלא יודעים ודופקים את כולם.

      אבל בדבר אחד אני חולק עליך: לצאת למלחמת אחים זו לא מנהיגות ולא דרך ראויה. כפי שהבינו בשמאל, הדרך לשלוט עוברת דרך אחדות הגוש גם אם זה דורש לשלם מחיר ולהפסיד בכבוד(בדיוק מה שאנו דורשים מהשמאל…). בפועל, השמאל יודע זאת ופועל כדי להסיט חלקים בימי זה נגד זה, אם זה החרמת נתניהו, שנאת חרדים (ודתים בכלל) או קיצונופוביה.
      ובפועל חלק גדול מהימין מאמץ את זה ומוכן לשחק לידי השמאל ובלבד שלא לתמוך בחבריו לגוש ולכבדם. ואפילו אלה שמוכנים להושיט יד לאחדות לא מנסים אפילו להילחם בפילוגים הפנימיים.
      זו הסיבה שאנשי ימי מובהקים יכולים להקים מפלגת שמאל-ערבים רק כדי לא להצטרף לחבריהם בגוש או לכבד את דעת הרוב בין מצביעי הגוש(באות בחירות נתניהו קיבל יותר ממליצים מגנץ, סער, ליברמן ובנט ביחד). זו הסיבה שנתניהו מתח וסיבך את המו"מ עד לשנייה האחרונה כדי למנוע מסמוטריץ' תפקיד בטחוני אבל התגמש יותר מהיועמ"ש מול כל ח"כ זוטר בליכוד, זו הסיבה שקיש תקע סכין בגב של מעוז ומנע ממנו סמכויות למרות שזה הוביל לפרישתו במצב בו כל קול קובע. זו הסיבה שדנון ואדלשטיין קוראים לקבל את פשרת הרצוג(דבר שעוד אפשר להצדיק) אך לא מתחייבים באותה נשימה שאם הקואליציה תחליט להמשיך עם הצעת לוין הם יתמכו בקואליציה.
      למזלנו, יש עוד כמה מנהיגים שפויים וחזקים בגוש שנלחמים למען הימין ולמען נצחונו.

    2. כתבת "זו הסיבה שאנשי ימי מובהקים יכולים להקים מפלגת שמאל-ערבים". לא נעים לי לכתוב זאת, אך מדובר באוקסימורון. איש ימין לעולם לא יקים שותפות פוליטית עם מפלגת שמאל או עם ערבים לצורך ניהול מדינת ישראל. מי שמזדהה כימני ועשה דוקא את מה שכתבת, הריהו נוכל שגונב את דעת ציבור המצביעים היהודי.

      אני מקוה שיריב לוין יחזיק מעמד בכל כוחו כנגד אותם "ימנים" שדוחפים לויתורים ברפורמה המשפטית, וששמחה רוטמן יזכור כי מצביעיו סומכים עליו לעמוד בכל לחץ של השמאלנים.
      מעולם לא ראיתי שותפות כל כך טובה ומועילה לעם ישראל במדינת ישראל כמו השותפות בין השר לוין וח"כ רוטמן.

  5. זאת אותה משטרה שתפרה תיקים לגל הירש ואף אחד לא ישכנע אותי אחרת. הם חלק מהמערך שנבנה במשך שנים על ידי השמאל והרפורמה המשפטית תחזיר את ההגינות והאיזון לטירוף שמתחולל עכשיו.