"איראן גרעינית תשנה את ההיסטוריה, חייבים לעצור את זה"

רה"מ נתניהו בראיון לערוץ Iran International: "לא יכולים לאפשר למשטר הטרור האסלאמי שמדכא את אנשיו להטיל אימה על שאר העולם"

"להילחם בעריצות ולהגן על החירות". רה"מ נתניהו | צילום מסך מתוך Youtube

ראש הממשלה בנימין נתניהו העניק לאחרונה ראיון לערוץ Iran International, ערוץ טלוויזיה בשפה הפרסית אשר בסיסו בלונדון. נתניהו התייחס בין היתר למצב האזורי, המחאות באיראן ושאלת האיום הגרעיני. זהו תמלול מלא של הראיון כפי שהובא בערוץ ה-Youtube של ראש הממשלה.

***

מראיין: זו הפעם הראשונה שאתה מדבר ישירות לעם האיראני מאז תחילתה של התנועה שאנו מכנים 'חיים, אישה, חופש'. איך אתה רואה את איראן של היום מבחינת אזרחיה, הדור החדש הזה של איראנים שיוצאים לרחובות ורוצים לראות את סופו של המשטר הזה?

בנימין נתניהו: "אני חושב שכעת, כתוצאה מהמחאה האמיצה הזו של נשים, גברים, צעירים, ילדים, שטוענים לזכותם להיות חופשיים, העולם כולו מכיר בכך שמשטר הרפובליקה האסלאמית הוא האויב של העם האיראני. האויב בהחלט של ישראל אבל גם האויב של עמים חופשיים בכל מקום. ואני חושב שזה הישג מופלא. הוא מראה את כוחה של הרוח האנושית שמסרבת להיכנע בפני העריצות והדיכוי. ואני רק רוצה לומר שזה מעורר הערכה רבה, גם מבחינה אישית וגם בעולם כולו".

איך אתה רואה את תגובת המשטר לתנועה הזו? כולנו עדים למרבה הצער להרג, מעצרים, עינויים, מקרי אונס, הוצאות להורג

"אני חושב שהמשטר מבועת כי הוא יודע שהוא היה האויב של העם האיראני במשך כל כך הרבה זמן, אבל עכשיו העולם כולו יודע זאת. פניו האמיתיות של המשטר נחשפו לעיני כל העולם. הם ניסו להסתיר את אופיים האמיתי. הם ערכו קמפיינים של חנופה, הדיפלומטים שלהם דיברו על זכויות אדם, דיברו על השאיפה האיראנית לשלום. עכשיו כולם מבינים שלא רק שהמשטר הזה הוא מחולל הטרור הגדול בעולם, עם משמרות המהפכה שהם ארגון הטרור הגדול בעולם, עכשיו העולם כולו מבין זאת. אני חושב שזה שינוי ענק והוא בזכות העם האיראני האמיץ שחשף את פני המשטר שהשתלט על עם מוכשר ויצירתי, יורשיו של תרבות גדולה. אני מאמין שהאיראנים יהפכו שוב לתרבות גדולה ברגע שיזכו לחופש. הם נכבשו בידי הבריונים האסלאמיסטיים הרדיקליים האלה שעכשיו נחשפו.

אני חושב שהדבר הכי חשוב כרגע הוא שכולם יודעים מה שתושבי איראן יודעים מזה זמן רב – שלמשטר הזה לא אכפת מהעם האיראני. המשטר הזה, כאשר הוסרו הסנקציות, לקח מיליארדי דולרים אבל לא תרם דבר לרווחת העם באיראן. רק כדי לשמר את עריצותם ולייצא אותה. זהו שינוי גדול והוא לזכותם של מהסה אמיני וכל האחרים שיצאו לרחובות, סיכנו את חייהם ונתנו את חייהם למען המטרה הנעלה של החירות".

האיראנים קוראים בבירור לקהילה הבינלאומית, במיוחד למנהיגי המערב, האירופאים, שלא לנהל משא ומתן עם משטר שמענה והורג את אנשיו שלו. אני לא מדבר על דאגות בינלאומיות כמו תוכנית הגרעין שנגיע אליה בהמשך. אני מדבר על ערכים גלובליים משותפים, שמספקים מספיק סיבות שהעולם לא צריך לדבר עם המשטר הזה. כשאתה נפגש עם מנהיגי העולם, מה אתה אומר להם על זה?

"אני אומר להם שיש ציווי מוסרי אבל גם ציווי ביטחוני. ואני נוגע בשאלה הגרעינית כי העובדה שלמשטר כזה יהיה נשק גרעיני, כאשר הוא מחויב בגלוי לא רק להשמדת המדינה שלי אלא להכנעת העולם. הם צועקים: מוות לישראל, מוות לאמריקה ומוות לכל מי שבאמצע. מוסלמים שמסרבים לקבל את התורה הקיצונית שלהם. הם רוצים להרוג את כולם, הם הורגים את כולם. הם מאיימים להרוג מנהיגים במערב, הם הרגו עיתונאים מתנגדים, אנשים שמביעים את דעתם החופשי. הם היו יכולים, הם היו מטילים טרור על העולם כולו. הם כבר היום כוח הטרור העיקרי בעולם, אבל תארו לעצמכם שיהיה להם את הנשק המפחיד ביותר, נשק גרעיני שבאמצעותו יחזיקו את העולם כולו כבן ערובה.

אז אני אומר למנהיגי המערב: ההיסטוריה תשתנה אם איראן תקבל נשק גרעיני. והחובה עכשיו היא לשחרר את העם האיראני גם למענם אבל גם למען הביטחון של כולנו. אנחנו לא יכולים לאפשר למשטר הטרור האסלאמי הקיצוני הזה שמדכא את אנשיו, להטיל אימה על כל השאר עם נשק להשמדה המונית. זה ישנה את ההיסטוריה ואנחנו חייבים לעצור את זה לפני שזה יקרה".

ומה לגבי אותם ערכים גלובליים שמדוכאים באיראן על ידי המשטר? למשל, נפגשת לאחרונה עם נשיא צרפת. מה אתה אומר לו לגבי הערכים האלה?

"אנחנו חיים בחברה חופשית ואנחנו מעריכים את החירות מעל הכל. אני חושב שהגיע הזמן לומר למשטר האיראני, בפרפרזה על מה שמשה רבנו אמר לפרעונים במצרים לפני אלפי שנים. הוא אמר: שַלַח את עמי, ואני אומר למנהיגי המערב בואו נעמוד ביחד נגד המשטר האיראני ונאמר להם: שלחו את עמכם. תנו לעם שלכם להיות חופשי, אפשרו לו להשתחרר מהעריצות הקיצונית שלכם. אני חושב שזה מה שאני שומע גם מהרחובות, כי אני חושב שהשינוי הגדול הן הפגנות שאומרות: די למשטר האסלאמי הקיצוני. הם אומרים את זה בגלוי והם צודקים.

וזה דבר שלדעתי קשור בסופו של דבר לאיום שעומד בפנינו. כאשר רודנות כזו משיגה נשק שעלול לאיים על העולם כולו, זה משהו שיאיים על החופש שלנו, על הערכים שלנו ועל הביטחון שלנו. אז אני חושב שיש לנו אויב משותף. לעם האיראני, לעם הישראלי ולעמים החופשיים בכל מקום יש אויב משותף, וזה המשטר האסלאמי שמענה, משעבד ורוצח את בני עמו".

אתה אומר את זה במשך שנים. אתה אחד המנהיגים היחידים שהבחין בבעיה הזו כנראה מאז ראשית הרפובליקה האסלאמית. אבל כעת אנחנו רואים שהגישה הבינלאומית השתנתה בחודשים האחרונים עם מה שהם רואים שקורה באיראן. מה התגובה של מנהיגי העולם כשאתה מדבר איתם על זה?

"זה השתנה. אני חושב שבעבר הייתה נטייה לקבל את העריצות הזו או לפחות להעמיד פנים שהיא לא מסוכנת ומחרידה כמו שהיא. הדבר הזה השתנה ואני שמח לומר שהוא השתנה לכל רוחב הגזרה. אבל קודם מגיעה ההכרה בבעיה ואז מגיעה הפעולה לפתור אותה. ומה שאנחנו צריכים לעשות זה לשלב את המאמצים שלנו ולפעול נגד הקליקה הרצחנית הזו שחטפה את איראן מידי העם. זה דורש שילוב של סנקציות חריפות, למשל נגד משמרות המהפכה. זהו ארגון שמחולל טרור ועריצות שאין דומה לה בעולם. ובכן, בואו נפעיל סנקציות חריפות.

שנית, אנחנו צריכים תגובה צבאית אמינה ואיום צבאי נגד פיתוח נשק גרעיני בידי הבריונים האלה. עד לאחרונה אנשים לא הבינו את זה. הם התייחסו למשטר האיראני כאל לגיטימי, כממשלה לגיטימית של העם באיראן. והיום אנשים מבינים שהם לא לגיטימיים, ולא רק המנהיגים מבינים. על פני קשת פוליטית רחבה מאוד במערב, רואים עכשיו את האמת על איראן. אבל לראות את מה שאיראן היא עכשיו זה התנאי המקדים לפעולה נגד מה שאיראן יכולה להפוך להיות. אני חושב שנדרשת פעולה כזו".

דוגמה לכך היא הגדרת משמרות המהפכה כארגון טרור על ידי האיחוד האירופי ועל ידי בריטניה. האם אתה מסכים להגדרה הזו?

"אני חושב שזה מגדיר את עצמו. לא צריך אפילו מודיעין מיוחד. זה ברור לכולם. משמרות המהפכה הוא ארגון הטרור המוביל בעולם. הוא מייצא טרור. הם אפילו לא מסתירים את העובדה שהם מנסים להרוג בכירים בממשלות, עיתונאים שמביעים את דעתם בכל העולם. וכמובן הזוועות שנעשות בתוך איראן. כל הדברים האלה הם חלק בלתי נפרד מאותה מערכת איראנית. אם זה לא טרור, אני לא יודע מהו טרור".

אז הדבר הזה נמצא בסדר היום שלך כשאתה נפגש עם מנהיגים?

"כמובן, ועוד הרבה מעבר לכך. אני יכול להבטיח לך".

איך אתה רואה את תוכנית הגרעין של המשטר האיראני? ראינו דוחות של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) שאישרו הימצאות של אורניום מעושר לרמה של 83.7% במתקנים איראניים. באיזה שלב לדעתך נמצא המשטר מבחינת תוכנית הגרעין?

"זה מתקדם לאזור מסוכן. נכון שהפעולות שלנו, בין היתר, עיכבו אותם בעשור לפחות, אבל זה לא אומר שהם עצרו. הם חשבו לפני עשר שנים שיהיו איפה שהם נמצאים היום, אבל הם עדיין ממשיכים ואת זה צריך להפסיק. אם איראן תחצה את הסף ותהפוך למדינה גרעינית, זה דבר שאנחנו לא יכולים לסבול.

אני חושב שצריך להיות לנו מסר משותף ואני מנסה להרחיב אותו כמה שאפשר. זה לא רק הביטחון שלנו וביטחון העולם. אלה גם התקוות של העם האיראני. ברגע שהמשטר ישיג נשק גרעיני הוא יחוש שהוא בלתי מנוצח. אחד הדברים שהוא מנסה להשיג באמצעות השגת נשק גרעיני הוא לא רק להטיל אימה על העולם אלא גם לנטרל את האיום מבית. הם חושבים שהם יקנו חסינות.

לכן אם אתה בעד חירות העם האיראני, בעד ביטחון העולם ובעד הפסקת מסע הטרור הזה שאינו יודע גבולות, אז אתה צריך להיות נגד איראן ונגד המצב בו היא הופכת למדינת סף גרעינית. אלו חדשות רעות לעולם, חדשות רעות לאיראן וחדשות נוראיות לכולנו".

האם הם חצו את הקו האדום הזה?

"הם לא חצו אותו במשך שבע שנים אבל חצו אותו לאחרונה. אולי מתוך מחשבה שהממשלה בישראל השתנתה אז יש להם חופש פעולה רב יותר, והם חצו עוד יותר את הקו. אבל חייבים לומר להם – יש קו שאי אפשר לחצות, ויהיה מחיר אם תעשו את זה".

אמרת שבכהונה הזו שלך בראשות הממשלה איראן נמצאת במרכז מדיניות החוץ. מה זה אומר בדיוק?

"זה הלב המהותי של מדיניות החוץ שלי. חזרתי לממשלה בעיקר כדי למנוע מאיראן להפוך למדינה גרעינית. לעשות כל שביכולתי, כפי שעשיתי בשנותיי בתפקיד, כדי למנוע מהם את זה. אבל גם כדי להשיג דבר מקביל. פתחנו את הדרך לשלום. הגענו להסכמים עם ארבע מדינות ערביות, חלקן נמצאות קרוב לאיראן. איחוד האמירויות ובחריין, יחד עם מרוקו וסודן. ואני מאמין שאנחנו יכולים להרחיב את מעגל השלום ואולי אפילו להקפיץ אותו קדימה".

בהתחשב באתגרים הפנימיים שאתה מתמודד איתם היום מצד האופוזיציה, האם אתה יכול להתמקד במדיניות הזו?

"אני אף פעם לא מאבד את המיקוד על הסכנה מהמשטר האסלאמי. אף פעם. מכיוון שאני יודע שאת הבעיות שלנו בישראל אנחנו נפתור. יש לנו דרך לעשות את זה. אבל אם איראן תשיג נשק גרעיני זו תהיה בעיה שכולנו נתמודד איתה והיא תשנה את העולם. זה גם יחצה את המזרח התיכון, כאשר משטרים אחרים שיבינו את הסכנה של איראן גרעינית ירוצו לחמש את עצמם.

לכן לאלו שאומרים: אם ננקוט פעולה נגד איראן אז נעמוד בפני מלחמה, אני אומר: אתם תעמדו בפני מלחמה אם לא תנקטו פעולה. אולי מלחמה גרעינית איומה".

אתה אמרת ואני מצטט: "הדבר היחיד שיכול למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני היא תוכנית פעולה צבאית אמינה". אמרת את זה לפני מספר שבועות. מה זה אומר בדיוק?

"זה בדיוק מה שזה אומר. אני לא חושב שיש צורך לפרט. זה מובן מאליו".

במקרה אחר, בתגובה להערה של ראש סבא"א, אמרת ששום דבר לא ימנע ממך להגן על המדינה שלך. האם אנחנו קרובים לעימות צבאי עם איראן?

"זה תלוי באיראן כמובן. אני כמובן לא מתכוון לעם האיראני אלא למשטר בטהרן. אני חושב שמר גרוסי (ראש סבא"א) שהוא אדם בעל מוניטין, אמר דבר לגמרי שגוי ובלתי הולם. הוא אמר שתקיפת מתקני הגרעין של איראן תהיה לא לגיטימית. אין דבר יותר לגיטימי מאשר למנוע ממשטר שקורא בגלוי להשמדתך להחזיק בנשק להשגת המטרה הזו. זה מגוחך. אני מקווה שזה לא משקף את מה שהוא באמת חושב, אבל בכל מקרה אנחנו נשמור על הזכות להגן על עצמנו ובכך להגן על רבים אחרים כולל העם האיראני".

אנחנו קרובים מאוד לראש השנה הפרסי, הנורוז. איך אתה רואה את התרבות הפרסית לאור הקשר בין יהודים ופרס העתיקה?

"אני רואה בכך חלק מהיסטוריה משותפת וערכים משותפים. כמובן היה את כורש שהיה מנהיג גדול של תרבות גדולה ואנחנו זוכרים אותו על כך שאפשר בניה מחודשת של המקדש בירושלים ועל שובם של גולי בבל. כל זה טבוע היטב בזיכרון ההיסטורי שלנו ובתודעה שלנו. אני חושב שכיום אנחנו עומדים בפני אותה ברירה: האם אנחנו מתמודדים מול עריצות? האם אנחנו מאמצים את הידידות הטבועה בין העם באיראן לעם ישראל, בין התרבות האיראנית לתרבות היהודית?

אני חושב שזה האתגר הגדול ביותר שעומד בפנינו. אני רוצה לנצל את ההזדמנות לאחל חג שמח לעם באיראן. אל תאבדו תקווה ואמונה. הפגנתם אומץ ראוי לציון, הן בתוך איראן ומחוצה לה. יש הרבה אנשים אמיצים, כולל מי שעומד מאחורי ערוץ Iran International, שהפך לכוח בינלאומי להפצת האמת והתקווה לחירות".

האם יש לך חברים איראנים?

"כן. יש לי רבים".

מהו המאכל הפרסי האהוב עליך?

"אורז זעפרן. אני אוהבת את זה אבל משתדל לא להגזים".

מה אתה זוכר מאיראן שלפני המהפכה, מהיחסים בין המדינות?

"הייתי אמור לנסוע לאיראן זמן קצר לפני המהפכה, בסוף 1978 או תחילת 1979. הייתי אמור לנסוע לשם בענייני עסקים, עבדתי אז במגזר הפרטי. החלטתי בסוף שלא לנסוע כי חשבתי שהעסק אמור להתפרק שם ולמרבה הצער זה מה שקרה.

אני חושב שזה קרה בגלל חוסר הבנה במערב שלא הבין שבכך שהוא מעודד את חומייני לשוב לאיראן הוא לא משחרר את המדינה אלא משעבד אותה. כרגע אנחנו נמצאים בנקודה בזמן שאנשים מבינים את זה. גם בשל האומץ של העם האיראני וגם בגלל שאיראן מספקת מל"טים כדי לרצוח אנשים חפים מפשע בלב אירופה. רבים היום מבינים את טיבו של המשטר הזה. זו התפתחות חשובה אבל המשימה עדיין קיימת. החובה של כולנו עדיין קיימת – האם אנחנו נלחמים בעריצות והאם אנחנו מגינים על החירות".

האם אתה רואה את שני העמים מתאחדים שוב בקרוב?

"אני חושב שכן. אם המשטר הזה כבר לא ישלוט עוד באיראן, אם תהיה תנועת שחרור שתצליח, אני חושב שהידידות בין ישראל לאיראן תעלה על כל דמיון. היינו ידידים גדולים לפני ההשתלטות האסלאמיסטית על איראן. ישראל ביצעה פרויקטים באיראן. הצעתי גם עכשיו לעזור בבצורת וברעידות אדמה כמו שעשינו בעשרות מקומות רחבי העולם, והם סירבו. כי למשטר הזה לא אכפת מהעם האיראני, אכפת לו מהישרדות ומתוכניות מטורפות לייצא את המהפכה.

העם האיראני הוא יורש של תרבות גדולה. היום יש לו את הכוח להפוך לחלק מתרבות גדולה שוב. יש להם מדענים מוכשרים, סופרים, אמנים, אנשי עסקים. יש להם יכולות אדירות ואני מאמין שכאשר הם משוחררים מהאחיזה הרצחנית של המשטר הזה נראה את איראן פורחת באופן שלא ייאמן.

במהלך השנים שלי בממשלה ביצענו מהפכה כלכלית, מהפכת שוק חופשי ששחרה את הגאונות שבעם שלנו. היא נמצאת גם האיראני. תראה מה קרה בישראל: עברנו מהכנסה לנפש של 17 אלף דולר, כאשר פתחנו את התעשייה ואת היזמות, עד להכנסה של 54 אלף דולר לשנה לפי קרן המטבע הבינלאומית. בתקופה הזו איראן נשארה באותה רמה. לישראל עם פחות מ-10 מיליון איש יש תל"ג שווה ערך לאיראן, שלה כמעט פי עשרה מהאוכלוסייה. אז איראן נתקעה. המשטר האסלאמי לקח את כל הכסף שקיבל בשל מדיניות מוטעית של המערב שניסה להכיל את המשטר. הוא לא השקיע אותו בעם האיראני, בחקלאות, במים או בבריאות או בכל דבר. הוא בזבז אותו על שחיתות, על נשק, על תוקפנות וטרור וניסיון לבנות נשק גרעיני. העם האיראני שילם על זה ביוקר. לכן ברגע שהמשטר הזה יסולק תראה פריחה של התרבות האיראנית ושל הכלכלה, ותראה שיתוף פעולה בין ישראל לאיראן שאי אפשר לדמיין. אנשים לא דמיינו שיהיה שיתוף פעולה כזה בין ישראל לאמירויות ותראה מה קרה. אני חוזה שזה יקרה ואפילו בגדול יותר עם איראן".

בכירים באיראן אומרים שישראל לא תזכה להתקיים עוד 25 שנים. מה המסר שלך אליהם?

"אנחנו נהיה הרבה אחרי שתלכו".

 מה המסר שלך לעם האיראני שנלחם על החירות ומבקש מהעולם לעמוד לצדו?

"אנחנו עומדים לצדכם. אני עומד לצדכם אבל עכשיו רוב העולם עומד לצדכם. עליכם לדעת את זה ולא לאבד תקווה. היו חזקים".


עקבו אחר ׳מידה׳ גם ברשתות החברתיות:

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

11 תגובות למאמר

  1. איפה כל נשיאי ארה"ב העלובים שהצהירו יום ולילה שלא יאפשרו אירן גרעינית? שקרנים חסרי הבנה וקשר למציאות הגיב:

    ארה"ב היא מדינה המתיימרת להפיץ דמוקרטיה אך בעצם כל מעשיה הם בחירה פוליטית חסרת מוח ושכל שגורמת נזקים איומים ובלתי הפיכים בעולם כולו.

    המימשל השמאלני בראשות ביידן שעושה בדיוק מה שאובמה עשה לפניו מספק נשק ותמיכה להמשך המלחמה נגד פוטין באוקראינה ובמעשיו אלה שנובעים מרצון ארה"ב להילחם ברוסיה ולהחלישה חיזק לאין ערוך את רוסיה.

    ביידן במעשיו ההזויים ובשימוש שהוא עושה באוקראינה כפרוקסי של ארה"ב נגד רוסי גרם לאיחוד כוחות של רוסיה עם סין, צפון קוריאה ואירן. איך תוכל ארה"ב הטיפשה והחתרנית הפועלת נגד עצמה ונגד שלום העולם במעשיה להתמודד עכשיו אל מול עוצמה נוראית כזו?

    ובמקום לצאת לחיסול הגרעין האירני כפי שהבטיחה היא יושבת לה בשקט ומאפשרת לו להתקדם אל הפצצה.

    הסיבה לכך שארה"ב מצטיירת כל כך לא מוסרית, מסוכנת, צבועה ומגעילה היא הצהרותיה השיקריות על הגנה על הדמוקרטיה בעולם.

    היא לא מגינה על כלום. להיפך. היא הכי מסוכנת בעולם והיא מייצרת סכסוכים וסיבוכים שאין להם פתרון למעט מלחמות.

    האינטרס שלה כנראה אינו הפצת הדמוקרטיה אלא מכירת נשק לכל הנלחמים במלחמות שהיא רקחה.

    מדינות נוראיות אחרות הן מטבען מושחתות ומפחידות.

    ארה"ב מציגה עצמה כסמל הטוב בעודה מושחתת ומפחידה אף יותר מהן בגלל צביעותה הבלתי נסבלת.

    והמערב כולו מייצג טיפשות אינסופית. הוא במו ידיו, על מנת לחסוך כסף, ייצר את המפלצת הסינית על ידי העשרת אומה כושלת ועניה ומרודה והפיכתה לסופר עשירה וסופר מאורגנת וסופר מחומשת על ידי כך שהמערב לימד אותה לייצר הכל תוך שהיא גונבת גם טכנולוגיות וגם פיתוחים סודיים וצבאיים מכל הבא ליד.

    עכשיו יצטרך המערב האווילי לשלם פי כמה במלחמה כוללת נגד העוצמה המפלצתית שיייצר ויצר במו מוחו המוגבל.

    כמה שביבי חכם ורואה את הנולד!

    1. המימון של המשטרים הדמוקרטיים שנועד לחבל בממשלת נתניהו כולל זו האחרונה!!! הגיב:

      https://www.youtube.com/watch?v=iHATBn9YsWY&t=3s

      הנאום המלא של סנטור קוטון על המימון של המשטרים הדמוקרטיים שנועד לחבל בממשלת נתניהו כולל זו האחרונה!!

      כולל תרגום לעברית

  2. הסכנה לקיומה של ישראל מהפוטש הפוליטי האלים של הבולשביקים בחסות בית המשפט והיועץ גדולה הרבה יותר מזו של הפצצה האירנית , איראן תימנע מלהטיל פצצה גרעינית על ישראל בגלל חשש הפגיעה באזרחים הערבים ובוודאי לא בירושלים בגלל מסגד אל אקצה.

    נוח לנתניהו ולאתר לסטות לדיון בפצצה האירנית במקום לדון בנושא כל פרוזאי ומשעמם כמו סמכות היועץ לחבל בפעילות הממשלה וכיצד ניתן לתקן את הפגע הזה.

    לאורך כל התקופה פמפמו אותנו במאמרים אקדמיים עילאיים עד כמה הרפורמה דמוקרטית כאילו אנחנו שחווינו על בשרנו את העריצות המשפטית זקוקים להסברים. וגם לא מאמר אחד ימינה מלוין שיתקע סיכה בבלון הנפוח של רפורמת לוין וימחיש עד כמה אין תכלית של ממש בתכנית לוין וחבל על כל המאבק ועכשיו עוד ההתבזות של ההתקפלות המפוארת של לוין ורוטמן.

    גם לא מאמר אחד שיקרא לבטל בכלל מציאות של וועדת מיוחסים מצומצמת למינוי שופטים ועוד כזו המותירה בתוכה חברים המביאים חברים ונגד התופעה הזו זעקנו כל השנים.

    גם לא כתיבה אחת שתקרא לבטל לחלוטין את סמכות בית המשפט לבטל חוקי כנסת והחלטות ממשלה.

    ובן גביר עצמו מתעסק בחוק מיותר ופופוליסטי של עונש מוות למחבלים במקום להתמודד עם יועצת שקושרת לו את הידים.

    1. אתה לא רק טועה בניתוח המציאות אלא גם מטעה. אין צורך לאירן לזרוק עלינו פצצה גרעינית. זה כלל לא עולה בדעתה הגיב:

      ולכן כל ההגיגים שלך על כך שהם לא יזרקו בגלל הערבים שפה אינם אלא חוסר הבנת המציאות.

      מטרתה של אירן היא להיות בעלת יכולת גרעינית על מנת לנטרל את ישראל ואת שאר העולם מלעצור בעדה ובעד המהפיכה האיסלמית והטרור שהיא מפיצה.

      והעובדה שנתניהו עוסק ביכולת הגרעינית הזו היא מאחר שזה הדבר הכי חשוב שעלול לשנות את כל שיווי המשקל במזרח התיכון לדבריו, שכן לאחר מכן כל הארצות סביבנו ירוצו לפיתוח יכולת גרעינית גם הן – דבר שמסכן את שלום כל העולם ואת קיומנו.

      והשתלחותך בלוין ורוטמן הינה ממש מזעזעת אם אתה איש ימין.

      למה אתה בטוח שהם ייסוגו מתוכניתם? למה אתה מזלזל בשינויים החשובים שמטרתם לבצע?

      ואף אחד מקואליציית הימין לא יכול כרגע לפטר את הממונה מטעם סער המסוכן – בהרב מיערי הזאת – כיוון שבג"צ יבטל כל דבר שהימין יעשה – לפני שיחוקק חוק האוסר עליו לבטל חוקים ומינויים.

      עליך לשבת בשקט ולהתפלל שהרפורמה תעבור ושנתניהו יצליח בכל מעשיו נגד הגרעין האירני והאיום הקיומי על מדינת היהודים בגללו ובגלל השמאל הנתעב שמנסה להפיל את ממשלת הימין.

    2. איזו מציאות אני לא מבין? לדעתי אין חשש רציני להטלת פצצת אטום על ישראל. אתה טוען שכן יש חשש כזה? אז אתה לא מבין את המציאות. עניני כרגע לא בהשפעה הסביבתית של איראן ולא בשיווי משקל וכו' אלא החשש בישראל. אין חשש אמיתי כזה.

      אין כוונה כרגע לחוקק חוק האוסר עליו לבטל מינויים, וגם בעצם לא חוק האוסר לבטל חוקים. חוקים כאלו לא היו מחוקקים אותם הם אכן רפורמה של ממש.

      אם הבג"צ יפעל בהעדר סמכות ויבטל את חוק היוע"מ תהיה זו שבירת כלים, שתפתח פתח אכן לרפורמה יותר רצינית.

      למה אתה קורא השתלחות? לזה שאני לא אוהב את המנטרה של לוין, מושיטים יד? את האמירה שלי שלבולשביק לעולם אל תושיט יד, אף פעם אל תפעל לפשרה ולא להידברות. זה מוכיח שאני לא איש ימין? אתה באמת מגוחך.

      תן לי סיבה למה לא לזלזל ברפורמה של לוין. איזו נקודה חשובה שתניב תוצאות של ממש בטווח הקצר, הטווח הארוך לא מעניין כרגע, הטווח הקצר הוא הרלוונטי.

    3. ליובל: עכשיו היתה תוכנית עם יורם שפטל בשפטל ללא כחל וסרק והוא נשאל: מה יכולה הממשלה לעשות אם בג"צ יבטל את חוקי היסוד של הרפורמה הגיב:

      אם הבג"צ יפעל בהעדר סמכות ויבטל את חוק היועמ"ש תהיה זו שבירת כלים, שתפתח פתח אכן לרפורמה יותר רצינית. רק שלא יהיה פתח לשום רפורמה אלא תהיה התנגשות דמים ועל מנת למנוע זאת מציע שפטל את הפעולה הבאה:

      על הממשלה והכנסת לחשוב ברצינות מוחלטת שתוכניתו של בג"צ לבטל את כל החקיקה של הרפורמה היא אכן מה שיקרה.

      לכן לדבריו על ראש הממשלה, שר הבטחון והשר לבטחון לאומי לזמן כבר עכשיו לצורך התכוננות את 4 הראשים של: המוסד, השב"כ, המשטרה וצה"ל.

      לברר עימם האם במקרה כזה יישמעו לממשלה על פי מה שקבוע בחוק או שמא בכוונתם לפעול על פי הנחיות בג"צ.

      במידה והם יאמרו שבכוונתם לפעול על פי החוק שקובע שהממשלה בלבד היא הריבון שנותן להם הוראות אזי לדרוש מהם לחתום על מסמך שכך ינהגו.

      במידה ויסרבו יש כבר עכשיו להכין 4 ראשי מוסדות אלה לכניסה לתפקיד מיד אם יבוטלו חוקי הרפורמה לאחר שיפוטרו הסרבנים הללו.

      https://www.youtube.com/watch?v=mhuSv7pB8Iw

  3. א.מי שמאמין בחשיבות השנידים לא יהסס להפוך אזרחים לשהידים.
    הדבר היחיד שמגן עלינו הוא שאי אפשר להפוך את הייר השלישית בקדושתה לאסלם לרדיואקטיבית. הרי כל המטרה היא ׳לשחרר׳ אותה ולעלות אליה לרגל.
    ב.נתניהו בכוונה נמנע מלדבר על הרפורמה. כל דבר שהוא יאמר ישר יוצג על ידי השמאל כניגוד אינטרסים וישמש כדי להתנגח בה. עדיף שיתעסק בדברים אחרים.
    ג.מסכים שתכנית לוין רחוקה משלמות. אבל היא צעד בכיוון ההכרחי והנכון ויותר טובה מהמצב הנוכחי. והיא גם נמצאת תחת התקפה כבדה משמאל. לכן, חשוב לאחד שורות מאחוריה ומאחורי לוין ורוטמן.
    את ההצעות לשיפורה עדיף לשמור לשלבים מתקדמים יותר.
    ימני

    1. תכנית לוין לדעתי היא צעד אחורה, אם אחרי המאמץ הכביר זה כל מה שנצליח לקבוע, קיבענו את הבעיות. מפה אפשר ללכת רק אחורה. התקפה מימין בקריאה להקצין את הרפורמה לא תזיק היא יכולה רק להועיל. "שלבים מתקדמים"? מדובר בטווח של שנים, בטווח בו יכולים להתרחש כל כך הרבה שינויים עד אבדן המולדת. עכשיו הזמן לשינוי. שינוי המסוגל להגדיל את סיכויי השרידות שלנו.

    2. "החוק של קיש יגנז" עוד התקפלות מפוארת של ימין חלשלוש.

    3. לשיעים, שהשתתפו הברג של מיליוני סונים בסוריה, יהיו מוכנים להרוג במסגרת ג'יהד שיעי נגדינו גם מאות אלפי סונים.
      הר הבית זה לא המקום השלישי בקדושתו לשיעים הרבה הרבה לפניה ישנם: נג'ף, כרבלה, קום, משהד ועוד הרבה מקומות קבורה של בני משפחתו של החליף עלי שקדוש לשיעים.

    4. אני מכיר את הטיעון של שיעים וסונים באופן בסיסי זה הריגת ערבים, ובמסגד אל אקצה האירנים לא יעזו לגעת

      ובכל מקרה הסכנה מהפוטש הפוליטי משפטי הרבה הרבה יותר גדולה במיוחד נוכח ההתקפלות של הימין תחת הלחץ. אסון.