אלימות המחאה מתחילה באלימות חברי הכנסת

כאשר נציגי השמאל במשכן מתנהלים בבריונות, מפגיני השמאל מרשים לעצמם לאיים על שרים ולהתפרץ לאירועים

ח"כ רול מורחק מוועדת הכספים | צילום מסך מתוך חשבון הטוויטר של דפנה ליאל

אחרי הפוגה קלה בתקופת החגים הלאומיים ועוד דחייה מאולצת קטנה כתוצאה מסבב הלחימה האחרון בעזה, מחאת השמאל התעוררה מתנומת אביב קצרה, ונראה כי שבה לחיים בשיא הכוח.

הבוקר (שני) נפתח כבר בשעה מוקדמת במיוחד, עם פריצת "פעילים נגד הרפורמה המשפטית" לאירוע בהשתתפות שר הכלכלה ניר ברקת וראשי רשויות מן הגליל. לפי דיווח של יקי אדמקר ב'וואלה', גורמים בסביבת השר סיפרו כי המפגינים "פרצו לחדר האוכל… דחפו פיזית את עובדי המלון ואחד העובדים נפצע ביד". בתגובה, "עובדי המלון הדפו אותם כדי שלא יגיעו אל השר".

בתיעוד האירוע נראים חלק מן המפגינים בכניסה לאולם צועקים ומגדפים, ועל פי הדיווח ב'וואלה' בסביבת ברקת טענו כי האירוע "עלול היה להסתיים בפגיעה בשר".

זו אינו המקרה הראשון בו מפגינים נוקטים באלימות באירועים בהשתתפות ברקת. לפני כחודשיים, במהלך אירוע בסניף הליכוד בכפר סבא, מפגינים שנכחו מחוץ למקום השליכו אבן ושברו את החלון באולם, ואחד מעובדות לשכתו הותקפה באופן פיזי. מספר ימים לאחר מכן, מפגינה הכתה את השר אבי דיכטר בראשו באמצעות דגל, ונעצרה לחקירה. במקרה אחר, מפגינים הגיעו למסעדה בה סעד השר ברקת בתל-אביב, ובקטטה שהתפתחה במקום נפצע שוטר ונעצרו ארבעה מאנשי המחאה. אלה מצטרפים כמובן לשורה ארוכה של אירועי אלימות, חסימות כבישים ובתים, פריצה למשרדי ארגון אזרחי, מצור על אשת ראש הממשלה, איומים, השחתה והסתה.

לא חלף זמן רב מאז אירועי הבוקר הנוכחי, וכבר היה ניתן להתרשם מהיכן בדיוק שואבים אותם מפגינים אלימים השראה. במהלך דיון בוועדת הכספים בסוגיית הארנונה הבוערת, חבר הכנסת עידן רול ('יש עתיד') החל לצעוק ולהשתולל עד שהסדרנים במקום נאלצו להרחיקו בכוח מן החדר. במהלך הוצאתו של רול מן האולם החל אדם אחר להתעמת עם הסדרנים, על פי הדיווחים מדובר בסגן ראש המועצה האזורית עמק חפר. בתיעוד האירוע שהתפרסם ברשתות נראה כי השניים ממשיכים להתעמת באופן פיזי עם הסדרנים גם מחוץ לאולם, תוך צעקות.

כרגיל במקרה של 'יש עתיד' ברור כי המהומה המאורגנת נועדה לעין המצלמות בלבד, משום שכפי שדיווח יהודה שלזינגר, ח"כ רול כלל לא טרח להגיע לעשרה דיונים קודמים שהתקיימו בנושא בוועדה, עד שהופיע הבוקר במטרה ליצור פרובוקציה בריונית ומתוקשרת לגבי יוזמה אשר אומצה כבר בתקופת הממשלה הקודמת, בה היה סגן שר.

זו כמובן שיטה מוכרת היטב עבור רול ועמיתיו לסיעה. זכור במיוחד המופע שסיפקו חברי 'יש עתיד' בוועדת החוקה במהלך הדיונים על הרפורמה המשפטית, כאשר כמה מהם קטעו בצעקות את הדיון, קפצו מעל השולחנות והתעמתו עם הסדרנים. בהמשך דווח על עימותים נוספים בין חברי כנסת ממפלגת העבודה לסדרני הכנסת, אשר חלקם טענו כי נתקלו באלימות מצד חברי האופוזיציה, לאחר שאלה הוצאו מדיוני הוועדה.

בינתיים בעולם האמיתי חקיקת הרפורמה נעצרה לחלוטין, וגם הדיונים להסכמות בבית הנשיא מספקים עד כה בעיקר ספינים ריקים ותככים. אבל למפגינים כל זה לא ממש משנה. חייבים להחיות את "המחאה" בכל דרך ובכל אמצעי, וכאשר התקשורת ומרבית הציבור מאבדים עניין אז משתמשים בפרובוקציות עד שקשה כבר להבחין מי קיצוני יותר. וכאשר נציגי השמאל בכנסת מרשים לעצמם לבזות כך את המשכן ואת הציבור ששלח אותם לשם, אין פלא שמפגיני השמאל מרשים לעצמם לאיים על שרים, להתפרץ לאירועים ולהמשיך לשבש את שגרת החיים של כולנו. נותר רק לקוות שמישהו יתעורר לפני שזה באמת יסתיים בבכי.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

13 תגובות למאמר

  1. הצעת חוק נדרשת(מציע לקרוא לו 'חוק הועדות והנוכחות'):
    א. כל חבר כנסת יחויב להיות חבר בלפחות אחת מהועדות הקבועות של הכנסת.
    ב. כל חבר כנסת יחויב בנוכחות של לפחות 2/3 מישיבות כל ועדה בה הוא חבר ו2/3 מישיבות מליאת הכנסת.
    ב.1.הנוכחות תימדד בהעברת כרטיס בכניסה וביציאה. במקרה ושכח הח"כ להעביר בכניסה או ביציאה לא תספר לו הישיבה כלל.
    ב.2. במידה וסדרני הכנסת הוציאו חבר כנסת כזה או אחר הם יעבירו כרטיס במכשיר. כרטיס שלהם ידרוש מהם גם להקליד את שמו של חבר הכנסת המדובר.
    ג.אחריות מזכירות הכנסת לאסוף את נתוני הנוכחות של כל ח"כ, לפרסם את נתוני הנוכחות של כל ח"כ בסוף כל שנה קלנדרית ולאפשר לכל ח"כ לראות את נתוני הנוכחות שלו בכל אשר יחפוץ.
    ד.חבר כנסת שלא יעמוד בחובת הנוכחות במשך שנה קלנדרית, יושעה עם תחילת השנה החדשה למשך חודש מכל תפקידיו בכנסת.
    ד.2.חבר כנסת שלא יעמוד בדרישות הנוכחות במהלך קדנציה שלמה יורחק מכל עמדה ציבורית למשך שנתיים כמוגדר בחוק לגבי עברה שיש עימה קלון.

    חוק אחד כזה והסוף לבלגנים ולגנון בכנסת.

    1. ברגע שח״כים ידעו שהוצאה מישיבות של ועדות/המליאה תביא לצעדים משמעותיים הם יזהרו יותר.
      וברגע שהבוחרים יפחדו מהשעיות(משמע יותר קל לצד השני לגייס רוב) הם יבחרו נציגים רגועים יותר.

    2. לא רואה בחוק אף סעיף הפוגע במוצאים. אם הסדרנים מעבירים כרטיס אז מה עשית? כלום. מעניין מה מכוון אותך

    3. צריך להוסיף לזה קנסות לחברי הכנסת או משהו כזה. ז"א לא צריך להגדיר את זה כקנס, אלא פשוט כ"אי הגעה לעבודה". בדיוק כמו שאם אני נעדר מהעבודה X שעות זה יורד לי מהמשכורת – ככה גם להם.
      בשונה משאר הפעילים האזרחיים, יש בעיה שעמותות כלשהן יפצו את הח"כים על הקנסות האלה, כי זה שוחד.
      ובקרב עובדים שאנחנו יודעים שדואגים ששכרם יעלה בכל עליית מחירים, על אף ששאר האזרחים מתמודדים על עליות מחירים מבלי לקבל העלאות – אני מאמין שזה יגרום להרתעה… לפחות חלקית…

  2. קנסות עכשיו, צריך לגבות מחיר במקומות רגישים וחשובים. בלי כלא וקדושים מעונים, מיליון פה מליון שם בדין אזרחי, קנסות על הפרת סדר ברמת הרשות המקומית (אולי יפתור את משבר הארנונה על הדרך)

    1. הבעיה היא שעבור עמותות השמאל זה כסף קטן ולכן מה שאתה מציע לא יעיל. הדבר היחיד שירתיע אותם זה מעצר עד תום ההליכים ועונשי מאסר אבל אף תובע שופט שמאלני לא יבקש את זה ואף שופט שמאלני לא יפסוק את זה. במדינת ישראל ובעולם בכלל מערכות האכיפה הן גלובליסטית ופוליטיות והן לא מחילות את החוק על שמאלנים. מדינות שמסרבות לשתף עם זה פעולה כמו הונגריה, למשל, מקבלות תעמולת נאצה על בסיס יום יומי.

    2. האנונימי השני צודק, קנס לא ישנה ומערכת המשפט (עד להחלת הרפורמה) מוטה מדי.
      אבל ועדת האתיקה מאוזנת.
      לכם הצעתי בתגובה לעיל להעניש בהשעיה מהכנסת. תחשבו מה יקרה אם השמאל יפסיד בהצבעות חשובות(כמו הרפורמה) בגלל שאפילו עם המתנגדים בליכוד לא היה להם מספיק אצבעות כי כמה ח״כים באופוזיציה פשוט לא יכלו להגיע להצבעה. הבוחרים שלהם יזעמו והם יצטרכו להסביר למה הם לא היו שם ברגע האמת. וכמובן לפיד לא יכניס שוב לכנסת מישהו שהוא לא בטוח שיהיה שם כשצריך אותו.
      ואז תהיה הרתעה.

    3. צר לי, אבל נראה לי שאתה מייחס לשמאלנים יותר מדי שכל.
      תראה כמה הצביעו למפלגת האבודה, כשעומדת בראשה אחת שצועקת הרבה ועושה כלום, ומצהירה על משהו אחד ועושה ההיפך ממנו בפרהסיה.
      תראה כמה הצביעו למפלגת שרץ, מתוכם דור שני ואפילו דור ראשון לשואה, כשאחד המיוצגים ביותר במזבלה הזו הוא חובב הנאצים הידוע, שקרא ליהודים "תת-אדם".
      תראה כמה מצביעים למפלגת אין עתיד שנאבקת למען ה"דמוקרטיה" בישראל, כשהמפלגה עצמה דיקטטורה.
      תראה כמה מצביעים ל"מחנה הציוני" כשראש המפלגה שש להרוס התיישבות יהודית ביו"ש (כולל בט' באב), משתתף בערב זיכרון למחבלים, מצהיר שמעדיף לסכן חיילים יהודים מאשר לחסל מחבלים.

      הפיתרון שהצעת מצוין, אבל אולי לפרלמנט של לוכסמבורג, או של אחת ממדינות סקנדינביה. זה לא מתאים לספארי כמו כנסת ישראל.

  3. פוליטיקאים שונים המעוררים בציבור תמיהה סלידה ואי נוחות, בשל מעשיהם או בשל פעילותם ההרסנית בדרך זו או אחרת הגיב:

    פוליטיקאים שונים המעוררים בציבור תמיהה סלידה ואי נוחות, בשל מעשיהם או בשל פעילותם ההרסנית בדרך זו או אחרת-פעילות הנוגדת לכאורה את מצע מפלגתם.

    מעשים של אנשים מסויימים מכים את הציבור הרחב בהלם כאשר הם מתגלים, אך למרות זאת לא מתקיים דיון ציבורי משמעותי בנושא בגידת פוליטיקאים במצע מפלגתם.

    בגידה במצע ובציבור הבוחרים הפכה לתופעה רווחת בחיים המדיניים בישראל ונראה שלהתמרמרות הציבור על כך אין הד בשום מקום. לא באקדמיה, לא בעיתונות ולא בתוך המפלגות עצמן.

    התופעה היא הרסנית לעתידו של העם, בגלל התיעוב שיורש הדור הצעיר מהוריו כלפי העיסוק בהנהגת המדינה.

    הנהגת המדינה היא בבת עינה של המדינה.

    אנשי ההנהגה הם הקובעים את כושר הישרדותה של המדינה, את עתידה הלאומי והיהודי ואת הדרך בה תתפתח או תיבול.

    כפי שאנו רואים עכשיו נמצאים בפוליטיקה הישראלית אנשים אפרוריים, בינוניים וחסרי כריזמה וכושר מנהיגות דרך כל הדמויות המוכרות לנו עד זרא.

    מצב חמור זה הוא בין היתר תוצאה של הצגות טלביזיוניות כ"ארץ נהדרת", המיוצרות לצורך שטיפת מוח, בהן מציגים לדור הבא את מנהיגינו כדמויות קרטון מגוחכות, הורסים את שמם הטוב, משפילים אותם ובעקיפין את ילדיהם ומגדלים את ילדי ישראל עם הרעיון המעוות שבהנהגת המדינה נמצאים רק מוקיונים או נפלים.

    ואכן ולכן נמנעים אנשים מוכשרים מלהשתלב בפוליטיקה ולהנהיג את העם, על מנת לא לפגוע בעצמם ובילדיהם על ידי היגררות למדמנה המצחינה שמייצרת "ארץ נהדרת" ואנשי הסמול העומדים מאחורי שטיפת המוח המוסווית הזו והכללית.

    לילדים אין עדיין כושר הבחנה בוגר, הם אינם מבינים שהתוכנית "ארץ נהדרת" מיוצרת מתוך מניעים פוליטיים נבזיים ושפלים שמטרתם – קיעקוע הציונות והיהדות של מדינת ישראל.

    הילדים קונים את המסר בצורה פשטנית: פוליטיקאים אינם אלא בדיחה גרועה ויש להתרחק מעיסוק בפוליטיקה.

    זו התוצאה בשטח.

    מי שנמצא היום בפוליטיקה, אלה אנשים מאד מאד קטנים, ברובם עסקנים מפלגתיים שבאו על מנת לגרוף רווחים מסוגים שונים ומשונים.

    התוכנית "ארץ נהדרת", היא אינה תוכנית סאטירה כלל וכלל. זו בסך הכל שטיפת מוח בולשביקית שקופה ורדודה שעובדת היטב על דור העתיד התמים.

    עלינו להתחיל לקיים דיון ציבורי בכל הנושא הנקרא פוליטיקאים בישראל ומניעיהם הנסתרים, על מנת להראות כיצד מתבצעת הבגידה במצע שהוצג לבוחר, על ידי האנשים המשתחלים למפלגות השונות ופועלים בסופו של דבר כאילו הם פועלים בואקום מוחלט.

  4. שמחתי לראות את הפאשיסטים הסמאלנים תוקפים כך דווקא את ניר ברקת. זה שמציג תמיד פנים צבועות עם חיוך מתרפס לשמאל הגיב:

    כאילו בא לומר: תיראו. אני לא ימני קיצוני, משיחי, לאומי, דתי, מסורתי. תיראו אותי. אני כל כך פרווה. כמה הוא צבוע ותיאטרלי.

    על הימין להבין שיש לנהוג בשמאל באותה תקיפות ועוצמה הנדרשות להפסיק את הפרעות שהשמאל והערבים מייצרים בארץ.

    הימין צריך להתעשת ולהפנים שהשמאל לא יכיר בו או במדינה היהודית וביהדותה.

    אנחנו שני מחנות נפרדים לחלוטין.

    אנחנו העם היהודי והם נגדו.

    אנחנו אוהבים את המדינה היהודית, והם נגדה.

    מטרתם האפלה היא לסיים מה שהתחילו אהרון ברק וצמרות המדינה שכבושות על ידי חייליו של האיש המפלצתי הזה: ביטול המדינה היהודית, היהדות, המסורת, הדת, התנ"ך וחשיבותו לעם כספר היסטוריה וכתמצית כל מהותנו.

    המטרה היא להפוך את המדינה למדינת כל אזרחיה.

    כדאי לימין להבין מה מטרת השופטים, הפרקליטות, צמרות המוסדות כולם – על מנת שהמלחמה לא תסתיים בנצחון האויבים האדומים מבפנים עם האויב הערבי.

    1. המטרה היא לא להפוך את המדינה למדינת כל אזרחיה אלא להפוך לנשלטת על ידי הפקידים ומערכת המשפט ולהבטיח את שלטון השמאל בגופים השולטים האלו.