רוטמן נגד נשיא אוניברסיטת ת"א: "סימן את עצמו כפחדן"

חבר הכנסת השיב לפרופ' פורת: "כדי לייצר תרבות אלימות והשתקה לא די בבריונים…דרושים גם פחדנים שלא מתנערים בצורה ברורה"

ח"כ רוטמן ופרופ' פורת | נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת, צילום מסך מתוך youtube

סערת ההשתקה הפוליטית באוניברסיטת תל-אביב נמשכת, בעקבות האירוע ביום ראשון בו עשרות מפגינים פוצצו באלימות דיון בהשתתפות ח"כ שמחה רוטמן, אשר נאלץ לעזוב את המוסד תחת אבטחה כבדה ולאחר שרכבו הושחת.

אתמול פרסם שר החינוך יואב קיש מכתב בו פנה לוועד ראש האוניברסיטאות, ובו טען בין היתר כי "בחודשים האחרונים פעלתם נחרצות לסתימת פיות של אנשי ימין, הדרת עמדות שנוגדות לעמדתכם ונתתם לזה גיבוי ולגיטימציה. צר לי שאין חופש ביטוי אמיתי באקדמיה. מצד אחד נלחמים עד חורמה להגנה על חופש הביטוי של שמאל פוליטי קיצוני, בו בזמן שהצד השני במפה הפוליטית מושתק באלימות בין כותלי האקדמיה".

בתגובה פרסם הבוקר נשיא אוניברסיטת תל-אביב, פרופ' אריאל פורת, מכתב משלו בו כתב כי "מעולם לא הייתה סתימת פיות, לא באוניברסיטת תל-אביב ולא באף אוניברסיטה אחרת". לדברי פורת, האירוע בו הותקף רוטמן "אכן הפך קשה לשליטה", אך לטענתו "הדיווחים על אלימות מחוץ לאולם הדיון באו משני הצדדים". עוד הוסיף וכתב כי "מחאה כנגדו של חה"כ רוטמן היא לגיטימית לחלוטין ובאה מצד כאלו שרואים בו סכנה קשה ומוחשית לדמוקרטיה הישראלית".

בתגובה לדברי נשיא האוניברסיטה צייץ היום (שלישי) ח"כ רוטמן וכתב: "כדי לייצר את תרבות האלימות וההשתקה ולהפוך אותה לשגרת החיים בדרך להרס הדמוקרטיה והחברה הישראלית דרושים בריונים. אבל בבריונים לא די. דרושים גם פחדנים עם ניסוחים מעורפלים ומתפלפלים שלא מתנערים בצורה ברורה מהאלימות. נשיא אוניברסיטת ת"א סימן היום את עצמו כפחדן".

בשעות הערב של יום ראשון, לאחר האירוע האלים, כתב רוטמן בחשבון הטוויטר שלו: "באוניברסיטת ת"א לא פגשתי ליברלים, דמוקרטים או נאורים. פגשתי חבורה פנאטית ואלימה שלימוד הזכות היחיד עליהם שיכולת הטיעון שלהם מוגבלת. אין להם שום טיעון לגיטימי לשלילת הדמוקרטיה במדינת ישראל. מי שאמר "האלימות היא יסוד כרסום הדמוקרטיה" צודק היום יותר מתמיד".

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

10 תגובות למאמר

  1. ואף מילה על זה שהכל מאורגן וממומן בכסף אנטישמי? למה אנטישמי? כי הוא בנוי על זלזול ביהודים כבעלי זכות כשאר בני אדם, הם סוג נחות, שניתן לרמוס אותו ולדרוך עליו. פיצוץ אסיפה זו עבירה פלילית. איומים המאלצים להשתמש באבטחה זו מאפיה חוליגנית על כל מאפייניה. ואיפה בן גביר? גם הוא סימן את עצמו כסוג של פחדן הנמלט למחוזות פופוליסטים ריקים מכל תוכן. היום יש לו: ערך ציוני

    1. בן גביר לא אמור לטפל באלימות של החוליגנים?

    2. את הידיים של בן גביר קשרה היועמ״ש.
      זה המצב עד השלמת העברת הרפורמה(דבר שיקח זמן).
      ולא, הוא לא אמור להתערב בכל מקרה נקודתי.
      יש דברים שהאוניברסיטה אמורה לטפל בהם לבד(אגב, הבנתי שהמשטרה דווקא התערבה והגנה על ח״כ רוטמן כמו שצריך).

    3. הרפורמה מתה. אם היא קשרה לו את הידים., ואין מה לעשות, אז לפחות לא ליילל. ייללות אינם תגובה. היא לא קשרה לו את הידים. הוא קשר לעצמו את הידים. למה הוא לא מגיש חוק להגדרת סמכות היומ"ש? נוח גם לו ליילל? ייללות אינם תגובה. תגיש חוק, גם אם הוא יפול, זו תחילת המאבק והגדרתו.
      למה בן גביר לא עומד על רגליו האחוריות בעניין הרפורמה? רק לבזבוזי כסף יש בו כח? רק הוא יכול לטפל בנושא נקודתי, בפני שהוא אדם ממשי ולא מיתוס "מדינה" "משטרה" רק הוא האדם הפרטי יכול לשנות. לא השר, אלא בן גביר, לא המשטרה אלא בן גביר. לא האוניברסיטה אלא בן גביר.

  2. רוטמן לך מהר ללמוד הגנה עצמית ובעיקר איך נשמרים מנגיחה באף לשם שבירתה. זהו האקט המועדף על ידי החוליגנים מהשמאל, הם השתמשו בו בהצלחה כבר כמה פעמים. שים מגן על האף ולמד הגנה עצמית

  3. הכל קשור בהכל. רוצים להעביר חוק שימנע העברת מימון לעמותות אנטישמיות שבין השאר מממנות את המחאה הזו, אך משום מה נמנעים כי ארה"ב ברוב חוצפתה מתערבת בענינים הפרטיים של ישראל והממשלה הפחדנית שלנו משום מה נשמעת להם.
    כולל המימונים מאירופה. בדנמרק למשל, יש חוק שאסור לקבל מימון זר, אבל לבחוש כאן ולהכניס כספים הם יודעים.

  4. בגרמניה הנאצית, גם היטלר טען שהוא מתקשה להשתלט על ביריוני ה-SA,

    שהוא שלח ע"מ לפוצץ באלימות, ע"י תקיפת משתתפים, כנסים של תנועות פוליטיות אחרות. הוא היה מעמיד פנים שהוא שלח אותם לשם לקיים דיון תרבותי לעומקם של דברים והדברים, פשוט יצאו משליטה ו(כפראפראזה) אכן "הפכו קשים לשליטה".

    לנשיא אוניברסיטת תל-אביב, אין שליטה על הסטודנטים ובעיקר (!), על הסגל באוניברסיטה שלו?

    אפילו בית ספר יסודי, יכול להשעות תלמיד עקב אלימות. יכול אף להרחיק לצמיתות. הדבר מוסדר בחוק, נהלי משרד החינוך וחוזרי מנכ"ל (כאן: https://parents.education.gov.il/prhnet/gov-education/school/etiquette/suspension)

    אז נשיא אוניברסיטת תל-אביב, לפתע הפך שה תמים ולא מסוגל לפעול כנגד מעשי אלימות של הסגל שלו עצמו? אשר הקבלתה הפוליטית הישירה היא פלוגת הסער SA הנאציים. הנשיא לא למד היסטוריה פתאום לא מכיר מה קורה כאשר מפוצצים באלימות דיון ציבורי?

    לסיכום, ניתן לפרש את תגובתו של פרופ' פורת כפחדנות. אך ניתן לפרש את חוסר פעולתו (מילים הוא יכול להפריח בפמפלט של שוקן) כנגד האלימות הפוליטית, על אף הכלים שנותנים בידיו תקנון האוניברסיטה ואף החוק הפלילי (סעיף 378 לחוק העונשין) – כהסכמה בשתיקה למעשה.

    1. תגובה מעניינת. במיוחד הסיום ההופך את רוטמן לפחדן בסיפור. הוא לא מעז לומר את מה שהוא חושב באמת

  5. לא מדובר ב'אנארכיסטים', אלא בפלוגות סער שכירות של הסמאל הפאשיסטי והאנטישמי בישראל שמופעלות בידי חבר פושעים מצמרת האליטה הסמאלנית בישראל בראשות ידיד הפדופילים אייהוד ברח ו'יזיזים' דוגמת הפושע המורשע אולמרט.